Zobacz pełną wersję : Różnice Mondeo MkII 2.5 V6 a Mondeo MkII ST200 2.5 V6
piotrek rs2000 31-08-2007, 08:44 Witam. Przepraszam że zakładam nowy temat ale przeglądałem forum i tak na prawdę nie znalazłem konkretnych informacji na temat dokładnych różnic między tymi dwoma modelami silników w Mondeo MKII. Jeśli sie mylę proszę o zamknięcie lub usunięcie jeśli nie o porady. W niedalekiej przyszłości mam zamiar nabyć którś z tych modeli i interesuje mnie kwestia czym tak na prawdę różnią (oprócz ceny)się te silniki od siebie a dokładnie skąd ten przyrost 30 koni w ST200. Zastanawim sie też czy jest to poprostu ta sama jednostka napędowa tyle że z modyfikacjami fabrycznymi np. komputera czy zupełnie inny silnik bo wzrokowo niczym się chyba nie różni. Jeśli sie mylę proszę o wyrozumiałość bo jeśli chodzi o ten silnik to raczej raczkuję. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Silniki się różnią nie tylko ECU. Fachowcy mówią, że wszystko jest inne - wał, korbowody, tłoki, głowica - wszystko wzmocnione. Wygląda identycznie bo tego wszystkiego nie widać, a pojemność skokowa ta sama.
http://www.andyclapham.co.uk/st200.htm - dokładniejszy opis różnic w silniku ST200 (po angielsku).
http://www.stownersclub.com/ - strona posiadaczy ST-ków. Opisy aut w dziale "ST models"
norbi333 31-08-2007, 16:59 - inne amortyzatory (gazowe).
- inne sprężyny (mniejsza ilość zwojów, inna twardość, kolorystyczny kod sprężyny - zielony)
- inne wahacze przednie z podłużnie ustawionymi tulejami
- szerokie opony (215/45/ZR17)
- większy stabilizator z tyłu w sedanie/hb (18mm)
- z tego co podaje FORD - zrewidowane przełożenie przekładni kierowniczej
- sprzęgło kompletne
- koło zamachowe odelżone o 2 kg w stosunku do V6 170KM
- przepływomierz w obudowie ebonitowej
- czujnik temp. powietrza taki sam, tylko umiejscowiony w gumie, która wystepuje tylko do ST200 (guma pomiędzy obudową filtra a przepustnicą)
- przepustnica główna
- obudowa filtra powietrza (dodatkowy dolot powietrza od dołu)
- stelaż linki
- linka gazu
- szyna wtryskowa
- wtryskiwacze
- dolna przepustnica (otwory poszerzone o jakieś 4/5 mm)
- kolektor dolotowy (czarny - tzw. extrude honening - polerowany i poszerzany od środka, w zależności od roku prod. albo tylko 6 kanałów, albo wszystkie 12)
- komputer sterujący
- wiązka silnika jest totalnie inna jesli chodzi o połaczenia przy ECU
- czujnik stuku silnika
- mocowanie obudowy filtra powietrza do skrzyni (część wycofana juz z prod. przez forda, wiec tylko second hand)
- Największą robote robią głowice - które mają poszerzone otwory, dostosowane do rozmiarów dolnej przepustnicy, oraz wałki. Dzięki temu zwiększa się kompresje.
- świece AGSF22FSM
- uchwyt poboru powietrza z nadkola
- guma łącząca pobór powietrza z obudową filtra powietrza jest taki jak w ZETECu.
- wydech z tzw. efektem zmniejszenia ciśnienia - podwójne wyjście z tyłu
To chyba wszystkie różnice :fcp27
- inne amortyzatory (gazowe).
- inne sprężyny (mniejsza ilość zwojów, inna twardość, kolorystyczny kod sprężyny - zielony)
- inne wahacze przednie z podłużnie ustawionymi tulejami
- szerokie opony (215/45/ZR17)
- większy stabilizator z tyłu w sedanie/hb (18mm)
- z tego co podaje FORD - zrewidowane przełożenie przekładni kierowniczej
- sprzęgło kompletne
- koło zamachowe odelżone o 2 kg w stosunku do V6 170KM
- przepływomierz w obudowie ebonitowej
- czujnik temp. powietrza taki sam, tylko umiejscowiony w gumie, która wystepuje tylko do ST200 (guma pomiędzy obudową filtra a przepustnicą)
- przepustnica główna
- obudowa filtra powietrza (dodatkowy dolot powietrza od dołu)
- stelaż linki
- linka gazu
- szyna wtryskowa
- wtryskiwacze
- dolna przepustnica (otwory poszerzone o jakieś 4/5 mm)
- kolektor dolotowy (czarny - tzw. extrude honening - polerowany i poszerzany od środka, w zależności od roku prod. albo tylko 6 kanałów, albo wszystkie 12)
- komputer sterujący
- wiązka silnika jest totalnie inna jesli chodzi o połaczenia przy ECU
- czujnik stuku silnika
- mocowanie obudowy filtra powietrza do skrzyni (część wycofana juz z prod. przez forda, wiec tylko second hand)
- Największą robote robią głowice - które mają poszerzone otwory, dostosowane do rozmiarów dolnej przepustnicy, oraz wałki. Dzięki temu zwiększa się kompresje.
- świece AGSF22FSM
- uchwyt poboru powietrza z nadkola
- guma łącząca pobór powietrza z obudową filtra powietrza jest taki jak w ZETECu.
- wydech z tzw. efektem zmniejszenia ciśnienia - podwójne wyjście z tyłu
To chyba wszystkie różnice :fcp27
A emblemat ST200 :mrgreen:
krzysieksa 31-08-2007, 18:50 No i najważniejsza rzecz - zwykła V6 ma 170 KM a ST200 ma ich 205...
Poza tym ST200 wygląda duuuuużo lepiej niż zwykła V6 no i ST ma był lakierowanych tylko w kilku kolorach
ST200 wygląda tak:
http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_003.jpg
http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_001.jpg
http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_004.jpg
http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_005.jpg
http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_006.jpg
http://www.andyclapham.co.uk/ST200LE_007.jpg
Wersja zwykłej V6 wygląda jak każdy mk II
Wersja zwykłej V6 wygląda jak każdy mk II
jak dla mnie to nie jest wada :-) lubię takie silent killery
czy da się do v-ałki założyc kompresor?????
norbi333 31-08-2007, 20:08 ak dla mnie to nie jest wada :-) lubię takie silent killery
St200 wygląda inaczej niż normalna v-ka .Różnica jest widoczna gołym okiem :fcp2
jagrall napisał/a:
ak dla mnie to nie jest wada :-) lubię takie silent killery
St200 wygląda inaczej niż normalna v-ka .Różnica jest widoczna gołym okiem :fcp2
ja pisałem na temat zwykłej v6
norbi333 02-09-2007, 20:49 ja pisałem na temat zwykłej v6
:fcp19 :fcp19 :fcp19 :fcp19
ja pisałem na temat zwykłej v6
ktoś tu podpada :fcp13
poprostu nie ma zwykłej V6-tki - ona sama w sobie jest niezwykła
[ Dodano: 2007-09-02, 23:27 ]
St200 wygląda inaczej niż normalna v-ka .Różnica jest widoczna gołym okiem
nie to żebym się obrażał, ale postaw przed kimś kto wie jak wygląda Mondeo, 3 modele w różnych kolorach: mondeo - zwykłe, mondeo V6 - zwykłe i mondeo ST200 - też zwykłe. I co ci powie o ich różnicy? Różnią się kolorem!
Dla mnie różnica z przodu to grill w kolorze nadwozia a z tyłu - dwa wydechy i to w zasadzie tyle. Są oczywiście jeszcze dedykowane zderzaki itp. Większą różnicę można zobaczyć wewnątrz: niebieskie tarcze, fotele no i wielce szanowny brak check panela przy PDW.
Bądź co bądź wszystkie te rzeczy można dołożyć do każdego z tych aut, więc najważniejszą rzeczą są cechy silnika i zawieszenia, które może rozpoznać wytrawny automaniak - więc właściciele ST - nie łudźcie się zbytnio :fcp12 , że jadąc przy nadmorskiej plaży, panienki :fcp22 , widząc wasze auto :fcp23 zaczną piszczeć - piiii,piiii patrzcie, jedzie ford mondeo ST200 :fcp2 :fcp3
[ Dodano: 2007-09-02, 23:27 ]
chyba raraz się zacznie :fcp14
..... więc najważniejszą rzeczą są cechy silnika i zawieszenia, które może rozpoznać wytrawny automaniak - więc właściciele ST - nie łudźcie się zbytnio :fcp12 , że jadąc przy nadmorskiej plaży, panienki :fcp22 , widząc wasze auto :fcp23 zaczną piszczeć - piiii,piiii patrzcie, jedzie ford mondeo ST200 :fcp2 :fcp3
[ Dodano: 2007-09-02, 23:27 ]
chyba raraz się zacznie :fcp14
A co się zacznie :fcp27
eee tam, a co miałoby się zacząć?
tak sobie napisałem :fcp2
piotrek rs2000 03-09-2007, 09:57 Czyli różnice są ogromne. Chyba jednak poszukam mimo wszystko zwykłej V6. :fcp4 Dzięki panowie za wypowiedzi i już niebawem zawitam w wasze szeregi ale muszę sprzedać RS-a. Pozdro.
norbi333 03-09-2007, 10:29 A co się zacznie
Ja nie wiem :fcp2
Wygląda identycznie bo tego wszystkiego nie widać, a pojemność skokowa ta sama.... dla wyjaśnienia ...nie jest ta sama
V6 "normalna" ma ponad 2,5 litra pojemności (dokładnie nie znam)
V6 st 200 ma niecałe 2.5 litra pojemnośc (2.4 z kawałkiem)
czy da się do v-ałki założyc kompresor?????
powinno sie dac bynajmniej do alfy 156 wstawiaja....ale lepiej bi-turbo...
V6 "normalna" ma ponad 2,5 litra pojemności (dokładnie nie znam)
V6 st 200 ma niecałe 2.5 litra pojemnośc (2.4 z kawałkiem)
normalna 2544ccm
st 2495ccm
http://img172.imageshack.us/img172/5700/tabeladanychzr4.jpg
V6 "normalna" ma ponad 2,5 litra pojemności (dokładnie nie znam)
V6 st 200 ma niecałe 2.5 litra pojemnośc (2.4 z kawałkiem)
normalna 2544ccm
st 2495ccm
A mój ma w papierach 2544ccm :)
I dzień dobry w ogóle, wcześniej czytałem tylko forum bo jezdzilem mkII 1.8, od soboty przesiadka na "wymarzone" ST200 to i zarejestrować się wypada :)
Kefir, tam jest bład... pojemności są dokładnie takie jakie wpisał jagrall,
[ Dodano: 2007-09-03, 19:50 ]
ps.mitrok, witamy sie na hyde parku w dziale ford life ... :fcp14 ...ale tak zeby admini nie widzieli to cie witam serdecznie :fcp23
norbi333 03-09-2007, 19:59 U mnie jest 2495 ccm :fcp2
u mnie 2495 a mam 170KM :fcp1
chyba od 2000r robili mniejszą średnice i jest inny układ zapłonowy kable cewka filtr powietrza
Kefir, tam jest bład... pojemności są dokładnie takie jakie wpisał jagrall,
[ Dodano: 2007-09-03, 19:50 ]
ps.mitrok, witamy sie na hyde parku w dziale ford life ... :fcp14 ...ale tak zeby admini nie widzieli to cie witam serdecznie :fcp23
Mój błąd już się poprawiłem z HydeParkiem :)
Zapewne artzly będziesz moją kopalnią wiedzy przez najbliższe dni w sprawie ST, bo mam z nim od początku troche problemów :) Pozdrawiam
norbi333 03-09-2007, 22:10 wymarzone" ST200 to i zarejestrować się wypada :)
To czekamy na zdjęcia auta i silnika :fcp2
mitrok, nie wiem czy bede kopalnią :fcp27 ale jakby coś to chetnie pomoge
Ok, to nie zbaczając z tematu wątku, czyli różnic pomiędzy V6 a ST200, podpowiedzcie czy ST pojedzie na przepływomierzu od V6? Prawdopodobnie mam walnięty przepływomierz bo auto ma muła i moge pożyczyć od kumpla przepływke od V6. Wiem że niby są inne ale czy to w ogóle zadziała?
pozdro
norbi333 04-09-2007, 20:34 Kolega Mag zmieniał na zwykłą przepływkę i jak kojarzę to źle samochód chodził.Z tego co wiem to przepływka do ST jest inna.
Kolega Mag zmieniał na zwykłą przepływkę i jak kojarzę to źle samochód chodził.Z tego co wiem to przepływka do ST jest inna.
Owszem, na podmiankę wstawiłem przepływkę od zwykłej V-ki. Nie zauwazyłem specjalnych róznic w pracy silnika (ale nie odczułem też jakiejkolwiek poprawy), bo podejrzewam, że moja orginalna przepływka nie do konca ma poprawne wskazania i w górnym zakresie obrotów autko nie trzyma parametrów fabrycznych.
Tak do 4tys obrotów jest OK, potem wykresy mocy i momentu nie idą tak jak powinny.
norbi333 13-09-2007, 20:43 Owszem, na podmiankę wstawiłem przepływkę od zwykłej V-ki. Nie zauwazyłem specjalnych róznic w pracy silnika (ale nie odczułem też jakiejkolwiek poprawy)
A może jednak są takie same?
Owszem, na podmiankę wstawiłem przepływkę od zwykłej V-ki. Nie zauwazyłem specjalnych róznic w pracy silnika (ale nie odczułem też jakiejkolwiek poprawy)
A może jednak są takie same?
Jak dostanę w łapy na 100% sprawną przepływkę od eSTeka, to dopiero wtedy bedę mógł stwierdzić czy moja jest OK.
Identyczny numer jak przepływka od ST200 ma przepływka od Cougar'a 2,5 V6, więc to mogłoby sugerować, że od zwykłej V-ki i ST200 różnią się tylko i wyłącznie obudową, ale z kolei STraits uważa, że są inne.
Jak jest na prawdę? Nie mam pojęcia :fcp20
Ja właśnie zamówiłem przepływkę od cougara 2,5 zakładając że jest taka sama jak od ST. Czy będzie działać to się okaże :)
norbi333 14-09-2007, 11:16 A gdzie zdjecia auta i silnika?
A gdzie zdjecia auta i silnika?
No fakt... Wszystko dlatego że jeszcze go nie przerejestrowałem z francuskich blach i jeżdże nim tylko od czasu do czasu. Ale skoro tak to chyba musze dzisiaj cyknąć pare fotek i założyć wątek ze swoim autkiem :)
FORD dostosował się w pewnym momencie do "cenników" firm ubezpieczeniowych które miały stawki >2500 i 2000-2500 cm3. Dlatego postanowiono zmienić pojemność "w dół". Osiągnięto to z tego co widze poprzez zwiększenie "garba" na tłoku. Gdzieś w 1999 roku juz 2495 było. ST200 nie ma prawa mieć 2544 cm3. Jeśli masz w dowodzie wpisane 2544 to podaj mi VIN na priv to sprawdze czy aby na pewno nie było coś kombinowane z nim.
Norbi333 zamieścił liste różnic którą zrobiłem kiedyś na potrzeby MondeoKlubPolska. Bogatszy o kilkuletnią wiedze wszelkiej maści remontów i napraw Durateców (2.5 i 3.0 V6) moge tylko nanieść do niej małe poprawki. Otóż wał korbowy jest taki sam w obydwu wersjach. Korbowody także są identyczne - jedyna różnica w układzie korbowo-tłokowym to tłoki - a dokładniej kształt denka tłoka. Głowice nie są w żaden sposób wzmacniane - są tylko zmodyfikowane poprzez obróbke (honowanie) kanałów dolotowych tak aby wygładzić wszystkie niedoskonałości odlewu. Z tego co widze to występują też różnice w kształcie komory spalania. Zawory są takie same.
Odnośnie przepływomierza - moim zdaniem przepływka z st200 jest inaczej wykalibrowana pod większe wtryskiwacze jakie ma ST200. Kiedyś robiłem pomiary przepływomierza z st200 i z 170 km wersji i róznice w przepływie podawane do ECU w g/cm3 były dość wyraźne dla tych samych prędkości obrotowych.
norbi333 15-09-2007, 17:48 I wszystko jasne ,a nie znam nikogo kto by więcej wiedział o ST-ekach niż Marcin :fcp2
|
|