Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Świece żarowe grzeją za długo
sawekfan 18-05-2019, 08:58 Cześć
W Mondeo 2.0 TDCI mam problem z za długim grzaniem świec na zimnym silniku, które sprawia, że świece się przepalają. Po uruchomieniu silnika prąd na świece podawany jest przez 2 minuty, a z tego co wyczytałem powinien byc podawany przez maksymalnie 30 sekund. Przy samym grzaniu świec, bez odpalania prąd podawany jest przez 30 sekund. Gdy silnik jest rozgrzany to po odpaleniu prąd nie jest już podawany. Teoretycznie więc sterowanie grzaniem działa oprócz tego za długiego podawania prądu na zimnym silniku. Do tego kabel zasilający świece (ten czerwony) dymi się i mocno nagrzewa gdy przez 2 minuty przepływa prąd.
Czy za grzanie odpowiedzialny jest przekaźnik/moduł czy coś innego steruje? Wyszukiwałem po module, przekaźniku świec żarowych ale na allegro nie znalazłem nic do MK3 i w internecie też nie.
Czy ktoś miał taki przypadek albo wie co sprawdzić, gdzie się to znajduje?
Odpisałem Ci w innym temacie, długością grzania steruje pcm, i wg mnie nie ma nic złego w czasie ich grzania u Ciebie.
Popraw połączenie kabla świec z instalacją, w tym miejscu w którym się grzeje i tyle.
sawekfan 18-05-2019, 16:57 A sprawdziłeś lub wiesz ile powinien wynosić czas pracy świec na zimnym silniku?
W 1.6 tdci i 2.0 tdci po 2008 roku za grzanie odpowiedzialny jest czujnik temp cieczy przy termostacie. Proponowalbym zerknac w tym kierunku.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
W mk3 nie ma czujnika przy termoatacie.
sawekfan 18-05-2019, 17:10 W 1.6 tdci i 2.0 tdci po 2008 roku za grzanie odpowiedzialny jest czujnik temp cieczy przy termostacie. Proponowalbym zerknac w tym kierunku.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Bez urazy ale nie interesuje mnie jak to jest w innych silnikach czy passacie lub bmw ale konkretnie w MK3 2.0 TDCI, ponieważ nie będę szukał czegoś czego w tym modelu może nawet nie być. Interesują mnie konkrety, nie domysły i dlatego założyłem temat, bo nie znalazłem w necie ani na forum konkretnych odpowiedzi.
Jeśli ktoś zmierzy na zimnym silniku i powie, że świece pracują 2 minuty to będę mógł uznać, ze tak powinno być. Póki co podają, że powinny grzać 30 sekund czyli coś u mnie jest popsute i staram się dociec co.
To napisz do Aso bo na forum nikt wróżyć z fusów nie bedzie. A jak za leniwy zeby samemu sprawdzic to do mechanika.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
sawekfan 18-05-2019, 21:41 To napisz do Aso bo na forum nikt wróżyć z fusów nie bedzie. A jak za leniwy zeby samemu sprawdzic to do mechanika.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
To powiedz mądralo co mam sprawdzić? Otrzymałeś wyżej odpowiedź, że nie ma czujnika przy termostacie to jeszcze masz pretensje. Sprawdziłem czas grzania świec, zadałem konkretne pytania i chciałbym wiedzieć czy ktoś miał taki przypadek, wie co może być zepsute. Jeśli dla Ciebie to są fusy i nie masz wiedzy w tym temacie, nie sprawdziłeś ile u Ciebie wynosi czas grzania świec, bo nie masz takiego silnika aby coś wnieść do wątku to zajmij się dalej piciem herbaty, fusami, a nie zaśmiecaniem tematu "wiedzą" jak to wygląda w 1.6 TDCI. Dziękuję.
Oto to tohttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190518/ad082ad49733258a91abcb7ce32e4442.jpg
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
sawekfan 18-05-2019, 22:43 Wiesz, że za czas grzania w MK3 odpowiedzialny jest czujnik temp. cieczy czy strzelasz czyli wróżysz z fusów i mam wymieniać losowe części, bo tak jest w innych modelach? Chciałbym to wiedzieć nim cokolwiek wymienię.
Bijecie Koledzy niepotrzebnie pianę.
Są silniki w niektórych pojazdach, których czas grzania świec przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika, już w czasie pracy tez grzeją, jest to tak zwane dogrzewanie komory spalania,nawet przez 2 minuty.
Skoro tak jest u Ciebie, to nic na to nie poradzisz, bo tak jest ustawiony PCM.
Możesz uruchomić silnik po 15 sekundach grzania świec, a i tak na zimnym silniku wustapi dogrzewanie.
Nie wystepuje ono po uruchamianiach na lekko ciepłym, w czasie dnia, bo czujnik jest pewnie zaprogramowany na czas przerwy w pracy lub temperature silnika, tego nie wiem.
u mnie tez grzeje po dopaleniu wszystko jest ok.
Oto to to
Z uporem maniaka próbujesz wcisnąć komuś swoją wizję. To nie te silniki.
Ale kolega z uporem maniaka twierdzi że przez zbyt długi czas nagrzewania świec, nagrzewa mu się złącze kabla do świec, nie jest w stanie zrozumieć tego o czym pisałem mu już kilka razy że to nie problem w zbyt długim grzaniu swiec tylko w połączeniu, a że podstaw elektroniki nie zna to do niego nie dociera.
Świece w podgrzewacz PTC, praktycznie takie same jak te w silniku grzeją w trakcie jazdy i po kilkanaście minut i nie przepadają się po jednym użyciu. Cóż, dziwne...
Świece w podgrzewacz PTC, praktycznie takie same jak te w silniku grzeją w trakcie jazdy i po kilkanaście minut i nie przepadają się po jednym użyciu.
Tak jest, ale mała różnica. Te świece zanurzone są w płynie i trochę inaczej odddają swoje ciepło.
Kiedyś zrobiłem tes (http://youtu.be/3ucPu7j8u0k)t w Mk2 wkręcałem nowe świece firmy krzak i padały jak muchy. Może to wina świec bo nie wiadomo jakie wkręca.
W Mk3 jest podobnie. Jak już zostało napisane steruje tym PCM wg odczytu temp. głowicy a po rozruchu załącza się grzanie wtórne.
W benzyniakach jest czujnik temp. w termostacie.
sawekfan 19-05-2019, 17:18 Ale kolega z uporem maniaka twierdzi że przez zbyt długi czas nagrzewania świec, nagrzewa mu się złącze kabla do świec, nie jest w stanie zrozumieć tego o czym pisałem mu już kilka razy że to nie problem w zbyt długim grzaniu swiec tylko w połączeniu, a że podstaw elektroniki nie zna to do niego nie dociera.
Świece w podgrzewacz PTC, praktycznie takie same jak te w silniku grzeją w trakcie jazdy i po kilkanaście minut i nie przepadają się po jednym użyciu. Cóż, dziwne...
Ty albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem albo nie dociera do Ciebie co się pisze/mówi. Głównym problem nie jest to, że się grzeje kabel ale to, ze świece grzeją 2 minuty. Grzanie kabla to temat poboczny, a Ty na siłę próbujesz zabłysnąć nie w temacie pisząc swoje wywody nt. tego jak to jest w MK4 TDCI lub Focusie. Teraz jeszcze wyskakujesz ze świecami w podgrzewaczu PTC. Człowieku czy Ty wiesz co podgrzewają świece w silniku, a co w podgrzewaczu? Napiszę Ci dużymi literami: INTERESUJE MNIE MK3 TDCI I ŚWIECE W SILNIKU. Naprawdę proszę Cię idź ze swoimi radami do tematów o MK4 lub na forum Peugeota/Citroena bo tam ten silnik znają i nie zaśmiecaj mi tematu. Możesz to zrobić? Dziękuję.
Bump: Bijecie Koledzy niepotrzebnie pianę.
Są silniki w niektórych pojazdach, których czas grzania świec przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika, już w czasie pracy tez grzeją, jest to tak zwane dogrzewanie komory spalania,nawet przez 2 minuty.
Skoro tak jest u Ciebie, to nic na to nie poradzisz, bo tak jest ustawiony PCM.
Możesz uruchomić silnik po 15 sekundach grzania świec, a i tak na zimnym silniku wustapi dogrzewanie.
Nie wystepuje ono po uruchamianiach na lekko ciepłym, w czasie dnia, bo czujnik jest pewnie zaprogramowany na czas przerwy w pracy lub temperature silnika, tego nie wiem.
Chłopaki nie rozumiecie w czym rzecz. Problem nie w tym, że świece grzeją po uruchomieniu silnika, bo to jest normalne i tak ma być. Problem jest w czasie grzania. Z tego co podają na forum to mają grzać maksymalnie 30 po uruchomieniu silnika. Jednak nikt z tych co tak piszą nie sprawdził tego u siebie. U mnie grzeją 2 minuty i chciałbym wiedzieć czy to jest poprawne czy nie. Wystarczy, że sprawdzicie ile u Was grzeją i jeśli kilka osób powie, ze na zimnym też około 2 minuty to temat zamknięty. Jeśli natomiast wyjdzie, że jest to około 30 sekund to znaczy, że u mnie coś jest nie tak. Jakość świec to osobna sprawa ale nie chcę kupować najdroższych tylko po to aby je wykończyć zaraz.
Chyba Ty czytać nie umiesz, bo ja nic nie pisałem o mk4, a że wypisujesz bzdury bez sprawdzenia tego co inni Ci radzą to podejrzewam że odpowiedzi nie uzyskasz.
Jeździłem mk3 tdci 6 lat i podałem Ci powód efektu ubocznego który w Twoim mniemaniu nie ma nic wspólnego z Twoim problemem. Szukaj więc dziury w całym dalej az Ci się stopi złącze kabla świec i problem sam się rozwiąże bo nie będziesz miał grzania :D
Nie musisz dziękować. Nie pozdrawiam.
sawekfan 19-05-2019, 18:02 Chyba Ty czytać nie umiesz, bo ja nic nie pisałem o mk4, a że wypisujesz bzdury bez sprawdzenia tego co inni Ci radzą to podejrzewam że odpowiedzi nie uzyskasz.
Jeździłem mk3 tdci 6 lat i podałem Ci powód efektu ubocznego który w Twoim mniemaniu nie ma nic wspólnego z Twoim problemem. Szukaj więc dziury w całym dalej az Ci się stopi złącze kabla świec i problem sam się rozwiąże bo nie będziesz miał grzania :D
Nie musisz dziękować. Nie pozdrawiam.
Rzeczywiście o MK4 pisał kto inny. Mój błąd. W opisie masz 2.0 TDCi z 2011 czyli MK4 i tym się sugerowałem, bo nie jestem wróżką aby wiedzieć czym kiedyś jeździłeś. Nie zmienia to faktu, ze tematem głównym jest czas grzania świec, a nie grzanie się kabla. Jeździłeś 6 lat ale nie jesteś w stanie odpowiedzieć mi na pytanie jaki powinien byc czas grzania świec. Złącze zostało poprawione i już się nie dymi nic, a czas grzania nie uległ zmianie. Do tego kabel jest ciepły, bo jak zapewne wiesz ze swojej wiedzy elektronika płynący prąd powoduje, że kabel się grzeje, a że płynie 2 minuty to nagrzewa się bardziej niż gdyby płynął 30 sekund, bo tyle podobno ma być. Podobno bo nie znalazłem nigdzie potwierdzenia, że ktoś poszedł i sprawdził to. Ja sprawdziłem i mi wyszło to co na początku napisałem.
Co do porad to nikt nie poradził nic konkretnego poza sprawdzeniem czujnika temp. cieczy przy termostacie, którego w MK3 tam nie ma :) Rozumiem, ze mam wymienić czujnik temp. w głowicy tak na wszelki wypadek, a jak to też nic nie pomoże to wymieniać inne czujniki metodą chybił trafił?
Po to zakładam temat aby ktoś kto ma wiedzę w danym temacie (czas grzania świec w MK3) napisał co i jak, sprawdził u siebie, a nie po to aby ktoś komu wydaje się, ze może problemem jest coś innego udzielał rad nie związanych z głównym tematem. Trafiłem na 2 tematy na forum odnośnie grzania świec i tam też praktycznie same takie osoby są, którym coś się wydaje ale nikt nie sprawdził jak to w praktyce wygląda. Mój temat miał taki nie być ale widzę, że się nie da, bo wujki dobra rada nie mogą sobie odpuścić i jeszcze się oburzają gdy się napisze, że temat dotyczy czego innego.
Masz go sprawdzic interfejsem a nie wymienic. A jak sprawdzic to juz musisz sie zapytac kogoś kto się naprawdę zna bo ja za glupi na to.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
W teście zegarów ustaw odczyt temperatury głowicy.
sawekfan 19-05-2019, 18:21 W teście zegarów ustaw odczyt temperatury głowicy.
Ok a jakie wartości będą świadczyły o tym, że na zimno czujnik działa dobrze lub źle? Bo na ciepłym sprawdzałem to pokazywał około 90 stopni. No i na ciepłym silniku świece nie grzeją po uruchomieniu, a jedynie podczas fazy wstępnej na zapłonie.
Czujnikow jest pare odczytaj ich wartosci na zimnym i porownaj z temp zewnetrzna. Moze byc to czujnik temp cieczy oleju glowicy nie wiem jak jest w mk3. Wskazalem Ci kierunek mozesz z tego skorzystać albo nie twoj wybór. Jak masz kabel to kosztuje Cie to max 20 min klikania.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Czujnik ma dwa zakresy pomiaru a jakie wartości pokazuje gdy jest zimny? Wiem, że o tym już było. Jakie świece wkręciłeś?
Chyba Ci pisałem ze sprawdzałem u siebie i wszystko masz ok! Obrażac innych umiesz a czytać ze zrozumieniem nie? 30 sekund to one grzeja nie po uruchomieniu silnika a po uruchomieniu zaplonu. Nie wierz ze wszystko co pisza na forach bo wiekszosc tych ludzi nie ma zielonego pojecia o niczym a pozniej powielasz takie farmazony i śmiesz jeszcze sie z kimś kłócic ze tak ma być.
sawekfan 20-05-2019, 14:15 Chyba Ci pisałem ze sprawdzałem u siebie i wszystko masz ok! Obrażac innych umiesz a czytać ze zrozumieniem nie? 30 sekund to one grzeja nie po uruchomieniu silnika a po uruchomieniu zaplonu. Nie wierz ze wszystko co pisza na forach bo wiekszosc tych ludzi nie ma zielonego pojecia o niczym a pozniej powielasz takie farmazony i śmiesz jeszcze sie z kimś kłócic ze tak ma być.
Napisałeś, że u Ciebie też grzeją po odpaleniu, a nie, że grzeją 2 minuty. Z Twojej wypowiedzi nie wynikało, że masz dokładnie takie same czasy. Piszesz abym nie wierzył we wszystko co piszą na forach, a jednoczesnie chcesz abym wierzył bezgranicznie w to co piszą inni :) Jak mam sprawdzić czy ktoś pisze prawdę czy nie? Jedyna opcja w tym przypadku to chyba nagranie filmiku, czyli najlepiej gdybyś nagrał jak długo grzeją u Ciebie i podesłał. Nie powielam farmazonów tylko podaje to co znalazłem w necie od ludzi, którzy podobno mierzyli u siebie plus jak jest u mnie z nadzieją, że ktoś sprawdzi u siebie jakie jest czas pracy świecy po odpaleniu i potwierdzi czy to ma byc 2 minuty jak u mnie czy 30 sekund.
Tak jeszcze odnośnie teorii forumowych i tego co napisałeś. To pytałem w ASO ile powinny wynosic czasy grzania świec i otrzymałem odpowiedź, ze faza wstepna 8 sekund, a faza wtórna czyli po uruchomieniu silnika to 30 sekund. Do tego faza wtórna jest przerywana gdy obroty przekroczą 2.5k rpm, a u mnie dzieje sie to dopiero przy ponad 3k rpm. Dlatego tak drążę i liczę, że ktoś pokusi się o pomiary tak jak ja to zrobiłem, bo kompletnie nie zgadza sie to co jest u mnie z tym co mówi ASO i znalazłem w sieci. Jednak póki co tutaj to albo na grzejącym sie kablu ludzie się skupiaja albo piszą, że tak ma być. To w końcu ma byc tak jak ASO mówi czy tak jak na forum?
ASO mija sie z prawdą, bo 8 sekund to pali się kontrolka grzania świec na letnim silniku, a świece grzeją 30 sekund czy kontrolka sie świeci, czy juz zgasła, czy nawet się nie zaświeciła.
ASO jest od tego aby dobrze czyścić kieszenie klientom z ciężko zapracowanych walorów.
sawekfan 20-05-2019, 16:08 ASO mija sie z prawdą, bo 8 sekund to pali się kontrolka grzania świec na letnim silniku, a świece grzeją 30 sekund czy kontrolka sie świeci, czy juz zgasła, czy nawet się nie zaświeciła.
ASO jest od tego aby dobrze czyścić kieszenie klientom z ciężko zapracowanych walorów.
Dlatego właśnie założyłem temat aby dowiedzieć się jak to wygląda w praktyce, bo w ASO powiedzieli, że wg dokumentacji ma być tak jak podali ale człowiek w serwisie nie był w stanie mi powiedzieć czy w praktyce tak właśnie jest i żeby cokolwiek powiedzieć więcej muszę się umówić na diagnozę. Oczywiście nie ma żadnej pewności, że ktoś zwyczajnie w ASO nie weźmie dokumentacji, sprawdzi, że u mnie jest inaczej niż w papierach i powie, że do wymiany jest cały komputer, bo on steruje czasem grzania świec.
Wystarczy aby osoby mające MK3 TDCI zmierzyli ile u nich świece grzeją na zimnym jak i ciepłym i byłoby z czym porównać. Jednak póki co nie otrzymałem w tej kwestii ani jednej konkretnej odpowiedzi.
Widocznie oczekujesz odpowiedzi takiej, aby była po Twojej myśli.
Nie dopuszczasz tego, że w większości samochodów jest tak jak u Ciebie, a w innych inaczej.
Ale generalna zasada grzania świec zasilanych prądem każda niecałe 12 Volt, (11,4 V), bo gdyby nagrzewały sie już po 8 sekundach, to takie świece nie wiem czy by wytrzymały z miesiąc, i by sie po kolei paliły, a tak to wytrzymują 3 lub 5 lat, a może i wiecej.
Dlatego minimalny czas nagrzewania świecy do pełnej temperatury przy rozruchu to 30 sekund, i nie ważne kontrolka, tyemperatura silnika, ważne że przekażnik załapie,i trzyma 30 sekun d, a po uruchomieniu silnika świece już sie zachowują inaczej, wiesz o tym na pewno.
Weźcie mu miernikiem zmierzcie bo chłop zwariuje. Ja już nie mam mk3 ale jak ktoś mi zostawi samochód na noc to sprawdzę i rozwieje mistyczne tajemnice nagrzewania świec w obecnych temperaturach.
Inna kwestia jest fakt że szuka wydaje mi się nie tu gdzie trzeba ale to już jego czas i 'problemy'
sawekfan 20-05-2019, 22:19 Weźcie mu miernikiem zmierzcie bo chłop zwariuje.
I o to mi chodzi właśnie. Nie o jak to jest ogólnie w samochodach ale konkretnie w MK3 TDCI. Wystarczy zmierzyć i nie trzeba miernika jeśli ktoś nie ma. Jednak do tej pory nikt nie pokusił się aby to zrobić i nie napisał jak długo świece grzeją u niego w takim samym modelu. Tylko tyle chcę wiedzieć bo jak widać ASO mówi jedno, ludzie na forum drugie.
Mocowanie kabla poprawiłem, bo przy wymianie świec musiał się podgiąć i dotykał plastiku na końcówce kabla od świec i plastik topiąc się wydzielał dym. Świece nadal grzeją 2 minuty na zimnym tak jak poprzednio. Jutro rano sprawdzę odczyt w zegarach temp. z czujnika głowicy.
Bump: Widocznie oczekujesz odpowiedzi takiej, aby była po Twojej myśli.
Nie. Oczekuję, że ktoś kto ma takie auto jak ja sprawdzi ile u niego grzeją świece i podzieli się wynikami. Do tej pory nikt tego nie zrobił za to cały czas słyszę, że to mi się nie chce słuchać ludzi, którzy podają ogólniki i jak to jest w innych samochodach. Czy konkrety to za duże wymagania? Kilka minut na sprawdzenie zaoszczędziłoby te kilka stron tematu.
sawekfan 21-05-2019, 07:19 Czujnik ma dwa zakresy pomiaru a jakie wartości pokazuje gdy jest zimny? Wiem, że o tym już było. Jakie świece wkręciłeś?
Sprawdziłem na zimnym silniku odczyt temperatury. Jeśli wierzyć internetowi to pozycja 15 pokazuje temp. z czujnika w głowicy, a pozycja 16 temp. z innego miejsca w układzie. Mi wyszło na zimno:
15: 90
16: 80
Po rozgrzaniu gdy wskazówka temp była w pionie pozycja 15 nadal pokazuje 90. Pytanie czy to rzeczywiście jest wskazanie temp, bo gdy ruszam to im mocniej naciskam gaz tym wartość spada i pojawia się wskazanie nawet 30 coś. Natomiast gdy puszczam gaz to pojawia się ponad 110. Po zatrzymaniu po krótkiej chwili wraca do 90. Czy ktos wie, może sprawdzić u siebie w MK3 TDCI czy tak powinno być?
Czujnik temperatury w mk3 diesel jest tylko jeden.
Pokazuje temperaturę od 40C więc przed pierwszym odpaleniem takiego parametru który tyle wskazuje szukaj.
Takie pulsowanie temperatury na wskażniku może powodować uszkodzony lub nie prawidłowy dla tego silnika czujnik temperatury, lub termostat, jest cały czas otwarty.
sawekfan 21-05-2019, 18:40 Pokazuje temperaturę od 40C więc przed pierwszym odpaleniem takiego parametru który tyle wskazuje szukaj.
Sprawdziłem i na zimno pokazuje 40C i później w miarę nagrzewania się silnika rośnie. Pozycja 15 i 16 to inne parametry tylko nie wiem dlaczego gdy ktoś wrzucał info o menu serwisowym to pominął kilka pozycji. Tak czy inaczej wygląda, że czujnik temp. jest ok.
Wystarczyłoby aby ktoś zmierzył u siebie czas grzania świec i byłoby coś wiadomo, bo teraz to szukanie po omacku. Jest ktoś w stanie własnym pomiarem obalić twierdzenie ASO, że świece mają grzać max. 30 sekund?
Dlatego właśnie założyłem temat aby dowiedzieć się jak to wygląda w praktyce, bo w ASO powiedzieli, że wg dokumentacji ma być tak jak podali ale człowiek w serwisie nie był w stanie mi powiedzieć czy w praktyce tak właśnie jest i żeby cokolwiek powiedzieć więcej muszę się umówić na diagnozę. Oczywiście nie ma żadnej pewności, że ktoś zwyczajnie w ASO nie weźmie dokumentacji, sprawdzi, że u mnie jest inaczej niż w papierach i powie, że do wymiany jest cały komputer, bo on steruje czasem grzania świec.
Wystarczy aby osoby mające MK3 TDCI zmierzyli ile u nich świece grzeją na zimnym jak i ciepłym i byłoby z czym porównać. Jednak póki co nie otrzymałem w tej kwestii ani jednej konkretnej odpowiedzi.
Jak tylko nagrasz filmik i pokazesz jak to mierzysz i ile Ci grzeja swiece to tez Ci nagram.
sawekfan 22-05-2019, 08:37 Jak tylko nagrasz filmik i pokazesz jak to mierzysz i ile Ci grzeja swiece to tez Ci nagram.
Bierzesz multimetr, plus przykładasz do świecy, minus do masy, odpalasz stoper i widzisz po jakim czasie prąd przestaje płynąć na świece po odpaleniu. Jak nie masz multimetru to jeszcze lepszy sposób jest z żarówką, do której przymocowujesz dwa kabelki i jeden łączysz ze świecą, a drugi z masą i ze środka samochodu widzisz kiedy przestaje płynąć prąd na świece i żarówka gaśnie.
Roboty na 5 minut i będzie wiadomo czy u Ciebie grzeją tyle co ASO mówi, tyle co u mnie czy gdzieś pomiędzy.
Bump: Tak jest, ale mała różnica. Te świece zanurzone są w płynie i trochę inaczej odddają swoje ciepło.
W opisie widzę, że masz MK3 TDCI i ogarniasz temat. Czy jesteś w stanie zmierzyć u siebie ile na zimnym silniku grzeją świece? Inaczej chyba nie dowiem się jak to wygląda u kogoś innego.
jendrekmak 23-05-2019, 09:41 Z tego co podają na forum to mają grzać maksymalnie 30 po uruchomieniu silnika. Jednak nikt z tych co tak piszą nie sprawdził tego u siebie. U mnie grzeją 2 minuty i chciałbym wiedzieć czy to jest poprawne czy nie. Wystarczy, że sprawdzicie ile u Was grzeją i jeśli kilka osób powie, ze na zimnym też około 2 minuty to temat zamknięty. Jeśli natomiast wyjdzie, że jest to około 30 sekund to znaczy, że u mnie coś jest nie tak.
U mnie w mk3 tdci 2004 grzały po uruchomieniu silnika ok. 30 sekund. Czy 2 minuty jest poprawnym czasem? Chyba nie, ale zaczął bym od sprawdzenia, co jest ustawione w sterowniku silnika bo to on zarządza rozruchem i innymi pierdołami. Może jest jakaś opcja do przestawienia, bo 2 minuty to trochę bez sensu, zwłaszcza jak jest temperatura na plusie.
Może jest jakaś opcja do przestawienia typu - wersja pojazdu - z "bardzo zimne klimaty" na "zimne klimaty" bo to może być info dla PCM jak ma sterować dogrzewaniem silnika po dłuższym postoju
sawekfan 23-05-2019, 11:02 U mnie w mk3 tdci 2004 grzały po uruchomieniu silnika ok. 30 sekund.
I to są konkretne dane. Dzięki. Pytanie czy przez ELM mozna to podglądnąć, jak się ta opcja nazywa czy trzeba kogoś z profesjonalnym interfejsem?
Tez mi się wydaje, że 2 minuty to duzo za długo, zwłaszcza, że nowoczesne świece rozgrzewaja się do swojej roboczej temp. w kilka sekund, a nie jak ktoś wcześniej tu pisał, że świeca potrzebuje dużo czasu.
W ASO bardzo chętnie mnie przyjmą na diagnostykę gdy powiedziałem o moich wątpliwościach ale nim wydam kilkaset złotych za samo podpięcie kompa i analizę to chciałbym ustalic jak najwięcej rzeczy samodzielnie.
Jest pid od przekaźnika świec. Raczej grzeją tyle ile on podaję prąd.
sawekfan 23-05-2019, 14:40 Jest pid od przekaźnika świec. Raczej grzeją tyle ile on podaję prąd.
Ale coś przekaźnikiem steruje, chyba, że w MK3 jest to jakiś inteligentny, który ustala sobie czas pracy na podstawie jakiś parametrów. Jesli tak to jakich? Temp. głowicy odpada, bo czujnik pokazuje dobrze. Gdyby przekaźnik był uwalony to by prądu w ogóle nie podawał albo cały czas tyle samo, a na ciepłym silniku świece nie grzeją po odpaleniu czyli tak jak powinno być.
sawekfan 24-05-2019, 19:04 Czyli komputer, a więc wracamy do tego co napisał jendrekmak, że może być ustawione w nim tak gdzieś. Pytanie gdzie i czy przez ELM da się to da sprawdzić?
Jest jeszcze opcja, że komputer jest uwalony ale byłoby to wtedy dziwne, że tylko na zimnym silniku czas grzania odbiega od normy, a w innych przypadkach jest ok.
mariusz_czechy 13-10-2021, 10:26 Odgrzeję trochę stary temat gdyż też mam pewien problem. Otóż nie zależnie od temperatury na zewnątrz +20 czy 0 kontrolka od świec żarowych świeci około 5-8 sekund. Początkowo myślałem, że uwalony jest czujnik temp. głowicu CHT ale jego odczyty pokazują temp prawidłową, W czym jeszcze może być problem z tą kontrolką, że nawet w lato tak długo świeci? Jak auto chwilę pochodzi to przy ponownym rozruchu już się kontrolka nie zapala.
pablolinda 29-11-2021, 02:53 Odgrzeję trochę stary temat gdyż też mam pewien problem. Otóż nie zależnie od temperatury na zewnątrz +20 czy 0 kontrolka od świec żarowych świeci około 5-8 sekund. Początkowo myślałem, że uwalony jest czujnik temp. głowicu CHT ale jego odczyty pokazują temp prawidłową, W czym jeszcze może być problem z tą kontrolką, że nawet w lato tak długo świeci? Jak auto chwilę pochodzi to przy ponownym rozruchu już się kontrolka nie zapala.
Ta kontrolka nie jest od świec żarowych , świece załączają się na30 sekund po każdym przekręceniu zapłonu zima lato, bez względu na temp otoczenia czy silnika . mierzone miernikiem Monedeo mk3 2003 po FL. Zresztą słychać to po pracy wiatraczka czujnika temp wnętrza, i cyknięcia przekaźnika po rozłączenia świec.
Dla przykładu w 1.6 TDCi po przekręceniu zapłonu jeżeli temperatura jest powyżej 0'C kontrolka od świec nie zapala się, świece żarowe też wtedy nie grzeją pomimo zimnego silnika, odpalamy auto i dopiero zaczynają grzać, trwa to około minuty. Jeżeli jest mróz kontrolka od świec pali się dosyć długo i wtedy grzeje świece przed rozruchem. Rozkminiałem to ostatnio na przykładzie c max 2006 rok który całkowicie nie podgrzewał świec żarowych, okazały się zgnite dwa przewody do przekaźnika świec w okolicach lewego nadkola. A tak po prawdzie to kontrolka świec żarowych żyje swoim życiem w większości nowoczesnych aut, podobnie jak wskaźnik temperatury silnika.
|
|