Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Temperatura z klimy na wylocie
Witam,
kupiłem auto w listopadzie. Przyszła wiosna i przyszedł czas na klimę. Nie chłodziła, choć sprężarka się włączała. Dałem na diagnostykę. Mówią, że wszystko sprawne, tylko mało czynnika. Uzupelnili więc.
Na wylocie z kratki mam 8 stopni Celcjusza. Mierzę to termometrem z sondą na kabelku i tę sondę wkładam do kratki. Czy to nie jest za wysoka temperatura? Mój poprzedni Ford Focus MK1 miał na wylocie 2 stopnie. Przy temperaturze otoczenia 20 stopni chłodziło tak, że było zimno w aucie. W Galaxy, przy 8 stopni na wylocie, robi wprawdzie (póki co) temperaturę komfortową, ale boję się, że przy 25-30 stopni i więcej już nie da rady.
Jaką macie temp. na wylocie z kratki?
Ford Galaxy 2.0 TDCI 2014 rok.
Zbyniu123 19-05-2019, 19:24 Tyle wlasnie ma byc.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Tyle wlasnie ma byc.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Dzięki. Dobrze wiedzieć że wszystko działa dobrze.
Przy temperaturze otoczenia 20 stopni chłodziło tak, że było zimno w aucie.
Przy takiej zewnętrznej to klimatyzacji nie potrzeba włączać.
Przy takiej zewnętrznej to klimatyzacji nie potrzeba włączać.
Bez obrazy, ale wydaje mi się że ja wiem lepiej przy jakiej temperaturze włączam klimatyzację i przy jakiej temperaturze mam taką potrzebę.
Poza tym nie ma to znaczenia. Podałem to jako przykład działania klimatyzacji. W Fordzie Focusie 20 stopni na zewnątrz potrafiłem zrobić tak niską temperaturze że miałem gęsią skórkę.
W Galaxy tak się nie da. Z odpowiedzi powyżej wynika że jest to normalne.
W Fordzie Focusie 20 stopni na zewnątrz potrafiłem zrobić tak niską temperaturze że miałem gęsią skórkę.
W Galaxy tak się nie da.
Czyli galaxy jest bardziej odporne na niewiedzę użytkownika - trudniej sobie krzywdę zrobić nieumiejętnym korzystaniem z klimatzyacji. :-)
Czyli galaxy jest bardziej odporne na niewiedzę użytkownika - trudniej sobie krzywdę zrobić nieumiejętnym korzystaniem z klimatzyacji. :-)
Widzę że nie zaprzestajesz bezsensownego mądrze nia się. Czy tak trudno jest zrozumieć że chciałem porównać takie same warunki działania klimatyzacji jednego auta i drugiego? W jednym aucie da się zrobić "mróz" a w drugim nie. A żeby to porównywać chyba trzeba robić w takich samych warunkach. Prawda czy nie. Akurat temperatura 20 stopni była osiągalna w ostatnim czasie. Nie wiem jak u ciebie w rejonie ale u mnie nie da się regulować temperatury jaka panuje na zewnątrz. Było akurat 20 stopni. Mam dwa auta obok siebie i w jednym i drugim daje klimatyzacja na maksimum.
Poza tym, abstra***ąc od tematu (bo od niego odszedłeś na początku) ja nie patrzę jaka jest temperatura na zewnątrz tylko czy jest mi gorąco czy nie. Jeśli jest mi za ciepło to włączam klimę o ile nie była już włączona wcześniej. Jeśli była włączona to obniżam temperaturę o jeden stopień. Doświadczenia własnego wiem że jest to etap kiedy na dworze jest 19-20 stopni. Jeśli inni włączają przy 24 stopniach to jest to ich sprawa.
I to jest magia internetu. zapytałem jaka powinna być temperatura przy kratce wylotowej. I musi pojawić się ktoś kto nie ma nic w temacie do powiedzenia, ale musi się wymądrzać na inny temat. naprawdę nie oczekiwałem niczego więcej niż odpowiedzi że ta temperatura jest za wysoka za niska lub w sam raz. Tylko tyle. Naprawdę tylko tyle. Nie interesują mnie czyjeś opinie czy ja zbyt wcześnie włączam klimatyzację, bo nie ma to żadnego znaczenia.
Zbyniu123 19-05-2019, 23:56 Ja mam klime wlaczona praktyxznie caly rok i mysle ze to nie ma znaczenia.
Galaxy to duze auto i jak jest zimno to dlugo sie nagrzewa i tak samo w lato dlugo sie wychladza, tym bardziej jezeli tak jak ja masz ciemny kolor.
Ja mam 3 strefy klimy i nawet w Chorwacji klima dawala rade bardzo dobrze.
Jak dasz klime na max to w srodku zrobi sie zimno po jakims czasie.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Ja mam klime wlaczona praktyxznie caly rok i mysle ze to nie ma znaczenia.
Galaxy to duze auto i jak jest zimno to dlugo sie nagrzewa i tak samo w lato dlugo sie wychladza, tym bardziej jezeli tak jak ja masz ciemny kolor.
Ja mam 3 strefy klimy i nawet w Chorwacji klima dawala rade bardzo dobrze.
Jak dasz klime na max to w srodku zrobi sie zimno po jakims czasie.
Sent from my F8331 using Tapatalk
No tak, to normalne, że duże pomieszczenie długo się schładza i długo ogrzewa. Bałem się tylko, że temperatura na wylocie (8 st.) nie jest za wysoka.
Tak czy inaczej dziękuję za odpowiedź w temacie, bo jak widać wyżej nie wszyscy to potrafią.
Co by nie mówić klima w Galaxy nie należy do najlepszych, jest mało wydajna.
Co by nie mówić klima w Galaxy nie należy do najlepszych, jest mało wydajna.
Czyli moje obawy nie są bezzasadne. No cóż... jadę w tym roku do Chorwacji to się okaże.
Zbyniu123 20-05-2019, 17:29 Klima w galaxy to akurat jednen z lepszych climatronicow z ktorymi mialem doczynienia, a mialem ich bardzo ale to bardzo duzo.
Plusy to:
Mozliwosc regulacji co do 0.5 st
3 strefy klimy
Mega dobrze utrzymuje zadana temperature, nie ma skokow temperatury
Do tego nawiew jest bardzo cichy.
A z minusow to wlasnie dosc dlugo auto sie schladza i po odpaleniu auta jezeli klima jest na auto to trzeba troche poczekac zeby zalapala sama z siebie.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Ale jest bardzo mało wydajna... wiadomo, ze nie jest to marka premium itp... ale np. porównując klimę z np. starym XC90 to jednak Galaxy wypada blado. Stara BMW e39 ma bardziej wydajną klimę.
mirosław siedla 22-05-2019, 19:04 Nie przejmuj się 8 stopni to normalna temperatura przy uruchomionej klimie ja jadąc na wybrzeże lazurowe Francji gdzie temperatura jest jak w Chorwacji mam włączony obieg zamknięty tak by klima nie zasysała gorącego zewnętrznego powietrza, załączenie tylnego parownika o ile go masz też pomaga w skutecznym schłodzeniu auta. Pozdrawiam Miro.
Ze względu na bardzo dużą powierzchnię szyb zwłaszcza przedniej klimatyzacja ma trudniejszą robotę. Aby zapewnić komfort podróży w przeciwieństwie do Mondeo (gdzie zawsze jeżdzę na ustawieniach auto) w Galaxy po włączeniu klimy przyciskiem auto dodatkowo włączam nawiew na szybę. Chodzi o to, że przepływające powietrze niweluje temperature w miejscu najbardziej narażonym na nagrzanie.
XC90 ma podobna powierzchnię szyb a klima działa duuużo wydajniej. Nie ma co się oszukiwać, kilma w Galaxy działa ale w mojej ocenie mogłaby działać lepiej ;-)
XC90 ma podobna powierzchnię szyb a klima działa duuużo wydajniej. Nie ma co się oszukiwać, kilma w Galaxy działa ale w mojej ocenie mogłaby działać lepiej ;-)
Wczoraj po dłuższym czasie miałem na wylocie 6,5 stopnia w Galaxy.
nie jest jeszcze tak ciepło, po drugie dużo zależy od prędkości pracy dmuchawy. W Chorwacji chłodzić będzie ale cudów się nie spodziewaj...
w Chorwacji chłodzić będzie ale cudów się nie spodziewaj...
tego się właśnie obawiam
rockefelek 03-06-2019, 21:09 Ja ma 2-strefową i jak na razie daje rade. Co prawda cały czas jazda na auto i klima włączona, czasami jak 2 rząd narzeka że gorąco zamykam nawiewy i załączam dmuchawę na maxa i po chwili powrót do ustawień startowych. Generalnie jestem bardzo zadowolony. W focusie wiadomo mniejsze auto chociaż moje kombi też się długo chłodzi ale komfort klimy bardzo porównywalny w moim przypadku.
Zbyniu123 04-06-2019, 03:47 nie jest jeszcze tak ciepło, po drugie dużo zależy od prędkości pracy dmuchawy. W Chorwacji chłodzić będzie ale cudów się nie spodziewaj...Glupoty piszesz jak cholera, bylem i bylo bardzo dobrze
Sent from my F8331 using Tapatalk
Glupoty piszesz jak cholera, bylem i bylo bardzo dobrze
Sent from my F8331 using Tapatalk
Teraz można to potwierdzić. Na zewnątrz nawet przy 32 stopniach w środku mam przyjemnie. A więc fałszywy alarm - klima działa bardzo dobrze.
Witam. Rzeczywiście, pomiar temperatury przy kratce wylotowej nawiewu to jeden ze sposobów sprawdzenia działania klimy. Temperatura powinna wynosić max do 10 stopni Celsjusza, optymalnie 8 To jak skuteczna jest instalacja klimatyzacji zależy od wielu czynników: wielkości (pojemności) kabiny pasażerskiej, temperatury panującej na zewnątrz pojazdu, koloru nadwozia, wielkości szyb, rodzaju szyb, tapicerki pojazdu, wilgotności powietrza itp. Logicznym wiec jest że skuteczność chłodzenia będzie rożna w zależności od samochodu i warunków zewnętrznych, użytych materiałów.
Glupoty piszesz jak cholera, bylem i bylo bardzo dobrze
Sent from my F8331 using Tapatalk
No to nic tylko trzeba się cieszyć, że jesteś zadowolony :-) Ja lubię Fordy ale mam porównanie z innymi autami i uwierz mi, że klima w Galaxy nie jest specjalnie wydajna.
No to nic tylko trzeba się cieszyć, że jesteś zadowolony :-) Ja lubię Fordy ale mam porównanie z innymi autami i uwierz mi, że klima w Galaxy nie jest specjalnie wydajna.
Problem wprawdzie rozwiązany, ale pogadać zawsze można :) Jak do tej pory w autach, którymi jeździłem to powyżej 30 stopni na dworze, to już w środku ciężko było uzyskać niską temperaturę. Było oczywiście chłodniej, ale czuć było, że klima nie wydala.
Obecnie na początku daję na max. i po jakimś czasie robi się za zimno i trzeba zmniejszyć wydajność. I to mnie cieszy, bo oznacza to, że zapas mocy jest, mimo 32-33 na dworze.
Zbyniu123 12-06-2019, 16:32 Jezeli masz 3 strefowy klimatronik to klima w galaxy jest mega mega wydajna, w sharanie czy alhambrze po 2010 roku jest duzo gorsza poniewaz regulacja jest tylko o cale stopnie i temperatura faluje, w galaxy jest praktycznie caly czas idealnie rowno trzyma temperature, w grand scenicu klima jest taka slaba ze jak stoisz w korku to przestaje chlodzic.
Bardzo duzo mam zastrzezen do forda, ale klima w nim jest naprawde mega mega wydajna, jezeli masz inaczej to albo malo czynnika albo nie sprawny uklad klimatyzacji, lub tez zapchany filterek kabinowy.
Plusem jeszcze jest to ze nawiew bardzo cichutko pracuje i nie meczy po dluzszej jezdzie, do tego nawiew na nogi jest idealnie na nogi, a nie tak jak w innych markach poprostu z boku.
Najwiekszym minusem klimy w galaxy jest to, ze po uruchomieniu jezeli ustawiona jest na auto to sterownik silnika nie wlacza klimy dopuki silnik chwile nie pochodzi, ale zaraz po odpaleniu mozna dac klime na maxa i po chwili przelaczyc na auto.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Tak, 3 strefowa klima jest wydajna, zdaje się, że jest w niej dwa razy więcej czynnika chłodzącego no i zapewne pozostałe elementy również bardziej wydajne (dwa parowniki). W zwykłej dwustrefowej niestety nie jest tak dobrze.
Sami zresztą zobaczcie ile na forum jest tematów typu "słaba klimatyzacja" s-max, mondeo, galaxy etc. to nie bierze się znikąd.
w dwustrefowej jest ok 650g czynnikia, w trójstrefowej 850g.
Mnichu1990 14-06-2019, 15:01 Witam a ja mam takie pytanie. Klima włączona na automacie a w drugim rzędzie słabo dmucha. A jak włączę trzeci rząd to słyszę jak chodzi tam nawiew.
no ok, ale gdzie to pytanie??
Mnichu1990 18-06-2019, 18:41 Dlaczego drugi rząd tak słabo dmucha??
ponieważ kratki w drugim rzędzie sa daleko od wentylatora, po drodze jest masa załamań tunelu...
nie bez powodu w (prawie) każdym współcześniejszym aucie kratki dla drugiego rzędu są na końcu tunelu środkowego
Mnichu1990 19-06-2019, 09:58 ponieważ kratki w drugim rzędzie sa daleko od wentylatora, po drodze jest masa załamań tunelu...
nie bez powodu w (prawie) każdym współcześniejszym aucie kratki dla drugiego rzędu są na końcu tunelu środkowego
Dziękuje za odpowiedź :)
|
|