Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Montaż haka


wiwaldy
03-04-2009, 15:38
Czy ktoś nontował hak do przyczepki produkcji rzemieślniczej? Czy zderzak trzeba podcinać, jak z podłączeniem wiązki el.

Walut
03-04-2009, 18:56
założyłem, nie wiem czy produkcji rzemieślniczej ale sposób mocowania w mk2 jest jeden. nie pocięto mi zderzaka

wiwaldy
03-04-2009, 21:47
http://moto.allegro.pl/item600439933_hak_holowniczy_ford_focus_2_galaxy_0 6_windstar.html

Czy hak jest tego rodzaju ?

W którym miejscu złączono przewody.

piotrek 74
04-04-2009, 06:54
Czy hak jest tego rodzaju ?

W którym miejscu złączono przewody.
mam założony i nic nie jest wycinane(oryginał musi pasować bez przeróbek typu szlifierka lub młotek) przed montażem kup sobie złączki do łączenia kabli(jeżeli nie chcesz lutować)podpinasz się do kabli przy lampie do której idzie główna wiązka bo tam masz kabelki na oba kierunki
PS.jest z tym zabawy ale jaka radość:509: jak sam założysz

Gimnastikball
07-04-2009, 11:16
W ffI hak jest w jednym modelu od początku do końca (bez zmian w konstrukcji)
W FFII jest kilka rodzajów haka do jednego modelu. Sam kiedyś dałem kombi do serwisu i pasował dopiero trzeci. W Polsce Ford montuje haki BRINK. Zadzwoń do Brinka i dowiedz się co i jak (po numerze VIN) bo możesz wpitolic się na minę.
Montaż bez wycinania potwierdzam, no i przy czujnikach cofania wypadało by miec wypinaną kulę, bo będzie wyc.)

wiwaldy
07-04-2009, 14:57
Znalazłem hak bez podcinania w firmie Auto-hak ze Słupska. cena 444zl.
Tylko miła pani z dzialu sprzedzy wysyłkowej powiedziała mi zebym zorientował się czy potrzebny jest mi jakiś moduł.
Mam 2 pytania:
1 Czy potrzebny jest moduł.
2 Czy wyjeżdżając poza Polskę muszę mieć hak wypinany (podobno tam takie przepisy).

piotrek 74
07-04-2009, 19:05
Mam 2 pytania:
1 Czy potrzebny jest moduł.
2 Czy wyjeżdżając poza Polskę muszę mieć hak wypinany (podobno tam takie przepisy).
1 nie mam pojęcia o jaki moduł chodzi :632:
2 na 100% tak lub wyjazd z przyczepką:027:

thermalfake
07-04-2009, 19:33
foka II wyposażona jest w przeciwieństwie do mkI w magistrale CAN, komputer steruje oświetleniem, być może ten moduł łączy wiązkę z elektryką z instalacją tylnej lampy, gdyż samwolne wpięcie bezpośrednio do instalacji może wywołać niepożądane efekty z powodu przeciążeń

Dinar
07-04-2009, 22:05
2 Czy wyjeżdżając poza Polskę muszę mieć hak wypinany (podobno tam takie przepisy).Możesz używać stały hak,jeżeli pojazd ma polską rejestrację to jego wyposażenie regulują polskie przepisy.[wpis do dowodu rej.]Natomiast jeżeli masz zdejmowany a nie ciągniesz przyczepy to trzeba ściągać.

wiwaldy
08-04-2009, 19:13
Dzisiaj dowiedziałem się w ASO, że moduł jest konieczny do FFII po liftingu w 2008 r
I chwała starszym modelom - taniej o 240 żł i możliwy samodzielny montaż

Gimnastikball
09-04-2009, 07:07
Równierz potwierdzam, że na wyjazd np do niemiec musisz miec hak wypinany inaczej w razie kontroli holowanko, albo demontaż.
W zasadzie z demontażem nie jest źle bo to tylko dwie śruby na 17kę klucz, wiec spokojnie można sobie odkręcic w domu.

A moduł potrzebny do canbusa.

Do mercedesa przyjemnośc posiadania haka wypinanego kosztowała mnie jedyne 4500,- plus robota

Dinar
09-04-2009, 08:01
Równierz potwierdzam, że na wyjazd np do niemiec musisz miec hak wypinany inaczej w razie kontroli holowanko,Nic nie musi,może być na stałe,poczytaj najnowszy ''Motor'' tam jest opisane,jak już pisałem jak masz wypinany to musisz go mieć zdięty.Ze stałym hakiem można jeżdzić w całej unii.Była głośna sprawa z apteczkami i gaśnicami,niemcy kontrolowali apteczki polakom a nasi gaśnice niemcom.

Gimnastikball
09-04-2009, 08:09
No dobra, to jak będziesz jechał do helmutowa, to weź to wydanie gazety i w razie kontroli zaprezentuj policmajstrowi - to tak na polski rozum.

Mój szef wybrał się w ubiegłym roku do niemiec, no i kosztowało go to 400 E.
Czyli holowanie i demontaż haka.

No ale tak się właśnie oszczędza. Teraz zapłacę 200 mniej, a potem 800 więcej.
Kurcze w końcu chodzi o bezpieczeństwo użytkowników.

wiwaldy
09-04-2009, 10:13
W zasadzie z demontażem nie jest źle bo to tylko dwie śruby na 17kę klucz
Czyli zaczep-hak, który mozna zdemontować za pomocą dwóch śrub można nazwać wypinanym? Sądziłem, że dotyczy to tylko tych z automatycznym demontażem.

Gimnastikball
09-04-2009, 10:17
Czyli zaczep-hak, który mozna zdemontować za pomocą dwóch śrub można nazwać wypinanym? Sądziłem, że dotyczy to tylko tych z automatycznym demontażem.


Chodzi o to, że w razie katastrofy, można stałą kulę odkręcic od jej ramy. Niestety nie będzie to takie komfortowe, jak w haku wypinanym.

wojtekjanus
09-04-2009, 12:51
Umowy międzynarodowe mówią, że auto ma spełniać wymagania przepisów kraju, w którym jest zarejestrowane. Jest tak, jak napisał Dinar.
Co nie zmienia faktu, że jak trafi się na k---sa, to można stać się Rokitą.

Gimnastikball
09-04-2009, 12:53
Umowy międzynarodowe mówią, że auto ma spełniać wymagania przepisów kraju, w którym jest zarejestrowane. Jest tak, jak napisał Dinar.
Co nie zmienia faktu, że jak trafi się na k---sa, to można stać się Rokitą.


GENAU - jak mawiają w de ;)

maureliusz
08-08-2009, 21:57
Witam!
Nie będę zaczynał nowego postu. Dzisaj zamiast świateł do jazdy dziennej postanowiłem w moim Focusie(MK2 2005) wymienić gniazdo elektryczne haka i wiązkę. Poprzednia wiązka (zapewne montowana przez ASO) było wpięta w kable od lampe - just like that. No to zrobiłem dokładnie tak samo. Dałem nową wiązkę i gniazdo. Jest prawie super. Wszystko działa...oprócz migaczy. Jeszcze nie próbowałem podpinać przyczepy, ale podpiąłem jedną lampę 21W. Migacz miga raz i tyle... Zarówno lewy jak i prawy. Wygląd, jakby komputer wyczuwał przeciążenie sieci, ale jak to możliwe? Przecież wcześniej jakoś to działało. Wszystko pozostałe: stop. światła, przecimieglne śmiga. Ma ktoś jakiś pomysł?

maureliusz
09-08-2009, 13:18
Już wszystko gra! Pojechałem dzisiaj na Orlen i podpiąłem przyczepę dla testu:) - wszytko GITES. Wniosek? MK2 (przed faceliftingiem) nie ma CANbusa i można spokojnie wpiąć się w lampy. Żarówka którą ja podpinałem, być może była za duża 21W i elektroniczny przerywacz zgłupiał. Innego wytłumaczenia nie mam. Szkoda, że nie zrobiłem manuala, ale jak to robiłem było już późno i śpieszyłem się przed nocą. Może komuś przyda się sposób podłączenia kabli. Ja wpiąłem się przy lewej lampie (za kierowcą). Trzeba odkręcić szary plastyk (ten z prowadzeniem pod pas), a w tym celu trzeba wyciągnąć też te białe na słupkach - są na spinkach, wystarczy odpowiednio pociągnąć. Oznaczenia kabli:

Gniazdo haka:
1 - żółty - kierunek lewy,
2 - niebieski - przecimgłowe światło,
3 - biały - masa,
4 - zielony - kierunek prawy,
5 - brązowy - pozycja prawa,
6 - czerwony - stop,
7 - czarny - pozycja lewa.

Przewody przy lampie:
czerwono-zielony - stop,
biało-pomarańczowy - pozycja lewa,
żółto-zielony - przeciwmgłowy,
niebieski - migacz lewy,
czarny (przykręcony do karoserii) - masa,

Dodatkowo od lewej lampy, trzeba sobie podciągnoć:
prawy kierunek,
pozycja prawa.
Ja to już miałem podcięgniete pod poprzednią instalacje, wiec tylko się dolutowałem.

Tyle w tym temacie.

maureliusz
14-08-2009, 21:48
Jeszcze jedno mi się przypomniało w temacie haka. Ponieważ zjadłem na to trochę czasu i nerwów, to dodam, że jedyne porządne gniazdka można kupić całkiem tanio firmy: http://www.dunaj.com.pl/
Tylko trzeba na necie poszukać sklepu wysyłkowego. Gniazda są super! Full hermetyczne - uszczelka PCV nawet pod klapką. Polecam!

witjak
17-12-2009, 13:51
To jak jest z tym hakiem do mk2 (ff2 1.6tdci z 2005r. bez kompa)?

Jeden autoryzowany serwis twierdzi, że potrzebna jest ta wiązka do wpięcia się w instalację. Teraz dzwoniłem do drugiego serwisu w centralnej Polsce i gościa podpytywałem. Nawet się od razu konsultował z mechanikiem i twierdził na 100% do tej wersji nie jest potrzebne to coś, można śmiało wpinać w lampy...

Proszę o odpowiedź tylko tych zorientowanych (najlepiej co założyli hak) :)

dzięki

wiwaldy
17-12-2009, 14:18
Istnieją 2 rodzaje instalacji w Focusie II: can-bus od fl z 2008 roku w górę i zwykła do fl z 2008 roku.
Masz samochód 2005 więc jest zwykła- potrzebujesz do haka gniazda przyczepki z kablami do wpięcia się w lampy (bez modułu).

maureliusz
17-12-2009, 21:30
Dokładnie tak. Dopiero FFII FL ma tego wspaniałego Can-Bus`a. Jak masz autko z 2005, to wgryzasz się w kable od lamp i wszystko śmiga, że hej.
A w wiązkę z ASO, to nawet się nie baw. U nich cena zwykłej bez modułu to 600zł!!! Najlepiej sobie podjedź gdzieś, gdzie robią przyczepy do samochodów i kup taki kabelek na metry:) Do tego dobre gniazdo - patrz mój post niżej, lutownica, trochę chęci i będzie GIT.

witjak
19-01-2010, 13:49
Kupiłem hak z demontażu z mk2. Załączam foto - instalacji. Czy przy lampach są kostki do wpięcia (instalacja posiada takowe) czy jak rzeźnik trzeba się wpiąć w kable idące do lamp?

kuba0005
19-01-2010, 14:09
a ja mam ff II po lifcie i podpięte pod kable bez modułu. Mam can i nic się nie dzieje.

Komin-Maciek
20-04-2010, 07:00
Witam. Zakupiłem oryginalny hak holowniczy do ojca focusa kombi.
Problem w tym, że nie wiem jak zdemontować tylny zderzak.
Czy ma ktoś jakieś zdjęcia lub linka który by mi pomógł.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam KOMIN

Walut
20-04-2010, 18:13
odkręcenie dwóch wkrętów w rejonie pod klapą. jak jest zamknięta to ich nie widać. po lewej i prawej stronie . potem trzeba odpiąć kable od tylnych lamp co są zabudowane w zderzaku, do tego najwygodniej zleźć pod auto , rozpięcie jest za prawym nadkolem na dole taka czarna kostka przy podłodze, i jeszcze te wkręty co są na końcach zderzaka i trzymają do reszty błotnika. ale tu trzeba wsadzić głowę pod nadkole żeby ie zobaczyć. koniec zderzaka ma specjalne wyłożenia z twardego steropianu lub czegoś podobnego. może probuj namacać, są zaraz za rantem błotnika jak kończy się krawędź zderzaka

Komin-Maciek
20-04-2010, 20:22
Tak tylko czy w kombi jest tak samo ??

maureliusz
20-04-2010, 20:46
Nie wiem, czy musisz zdemontować zderzak. Napewno musisz wywalić dwa usztywnienia, które są z tyłu i haka dokręcić w ich miejsce. Zderzak się teraz mi trochę chwieje... ale to hak oryginał, zatem tak ma być...
Poszukaj sobie manuala do Focus/C-max ktoś wrzucał na forum i tam znajdziesz jak zdemontować zderzak

czarekskib
30-05-2010, 21:00
witam,
obserwuje tę dyskusję i muszę dołożyć swoje trzy grosze.
Focus II FL nie ma CAN - maja ją nowy Mondeo, nowy C-Max, Kuga, S-Max, Galaxy. Can będzie dopiero w nowym Focusie. To pewne, bo będę tez zakładał za tydzień hak w ASO i na moje pytanie czy potrzebny będzie moduł do Can usłyszałem, że do rocznika 2009 po lifcie potrzebny jest tylko hak, wiązka bez modułu i do 3 godzin pracy mechanika - koszt jak dla mnie zamknie się kwotą około 800 - 850 PLN w ASO. Hak wypinany Brink.
Pozdrawiam.

DAREKD
31-05-2010, 05:17
focusII fl 2009 wszystko działa bez modułu podpięte pod lampy

maureliusz
31-05-2010, 12:30
Poszukaj sobie firmy Quasar czy jakoś tak na necie i zapytaj ich czy naprawdę potrzeba. Zdania na forum były podzielone, a ASO bym nie wierzył. Był kiedyś gość, kóry ma po lifcie i bez modułu mu działało wszystko.

O znalazłem:
http://www.quasarelectronics.pl/

Mozgu10
02-02-2011, 20:01
Witam. mam pytanie odnośnie montażu haka do mojego fokusa. Czy mogę do niego zamontowac nieoryginalny hak (powiedzmy z allegro) czy musi to byc hak z ASO chodzi mi o warunki gwarancji i słyszałem cos o problemach z elektryką i szyną KAN? PZDR

pit76
02-02-2011, 20:45
2010 to bez modułu się nie obejdzie

Mozgu10
02-02-2011, 20:56
bez modułu tzn ?? wymaga to jakiejs bardziej skomplikowanej ingerencji czy tylko dobrym komputerem trzeba zmienic napięcie bo o tym mowił znajomy meczanik.

pit76
02-02-2011, 21:33
moduł jest potrzebny do odseparowania układu elektrycznego auta od przyczepy,potrzebny tez do czyjników parkowania,kontroli przepalonych żarówek itp

Mozgu10
02-02-2011, 21:36
rozumiem a gdzie można taki moduł kupic czy wymienic czy co tam trzeba dokładnie zrobic i czy może znasz orientacyjne koszty. Pzdr i dzięki za pomoc.

pit76
02-02-2011, 22:05
np. tutaj
http://moto.allegro.pl/modul-sterownik-haka-holowniczego-wiazka-homolog-i1430213949.html

driver110
02-02-2011, 22:22
Na 100% będziesz musiał zamontować hak w ASO, jeżeli masz gwarancje. Sam osobiście montowałem w swoim focusie hak polskiego producenta z al....o z modułem i jest to operacja dość prosta.
Hak i moduł ok 500zł. za montaż w warsztacie chcieli też 500zł. Cena za robotę wysoka bo nie kupiony u nich.
Jeżeli w sklepie z montażem to i tak ok.1000zł. zarobić chcą 100% na robocie.
Także jeżeli ma być tanio to samemu,później jeszcze przegląd i wpis do dowodu ok 70-80zł.

maureliusz
02-02-2011, 23:28
Szyna CAN:-)
Jak podepniesz hak bez modułu, to komputer stwierdzi za duże obciążenie w obwodzie świateł, stopu itp. i wywali błąd.
Jak będziesz montował w ASO to zapytaj o nie oryginalną wiązkę, bo zapłacisz za nią jak za zboże:-), a tak naprawdę to jest to 2metry kabla i gniazdo, w sumie jakieś 30zł. Zadbaj o dobre gniazdo, żeby nie zerdzewiało od razu.
Poszukaj sobie wątek o haku, gdzie pisałem o tym.

Jeszcze jedno. Ja mam haka niby oryginalnego i w zamian za to...miękki zderzak, bo musieli wywalić wzmocnienia zderzaka - paranoja. Przypilnuj sobie, żeby wszystko było OK i jak zrobią tak samo, to zapytaj co z gwarancją na perforację, jak Ci gibający się zderzak wytrze lakier na błotnikach z tyłu.

driver110
02-02-2011, 23:47
Demontaż tylnej belki jest zawsze wymagany w każdym modelu (przykręcona na 6 śrub do podłużnic), zderzak w sedanie nie jest w żadnym punkcie połączony z ową belką, trzyma się na 4 śrubkach i uchwytach,belkę zastępuje hak.
Przewód prądowy(zasilający) do modułu znajduje się fabrycznie z lewej strony w bagażniku pod tapicerką. Nie trzeba ciągnąć kabla do np:akumulatora, przewody podłącza się do kabli lamp tylnych wg. instr. modułu.

Seweryn
25-04-2011, 22:22
Może ktoś wie jak rozpoznać czy jest CAN czy też go nie ma???

skrzypekps
02-03-2012, 04:49
Czy podłączenie gniazda haka wymaga modułu ??

Czy wpinając się po prostu do przewodów lamp tylnych nie będzie autko wariowało ??

A tak na marginesie czy jest oryginalne gniazdko w focusie do gniazda haka moze ??

mjprzem
02-03-2012, 09:37
-nie wymaga
-nie bedzie wariowalo
-czasami byly dodatkowe gniazda-w zaleznosci od wersji.

ps. nastepnym razem jesli takie pytania zadajesz opisuj dokladnie wersje samochodu bo to czasami jest istotne ;)

skrzypekps
02-03-2012, 19:04
tzn pyt dot. focus mk2 2005 rok kombi ...

maureliusz
02-03-2012, 20:37
Z tego rocznika będzie OK - pod lampy.
Niby w późniejszych z CANem mogą być problemy, ale wszyscy piszą, że działa bez problemu.

BTW: Opcja szukaj. Wszystko pięknie było wyjaśnione i opisane. Lenistwo!

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=66264&highlight=hak

Temacik...do zamknięcia.

mjprzem
02-03-2012, 23:08
tzn pyt dot. focus mk2 2005 rok kombi ...

akurat w tym przypadku niema znaczenia kombi/sedan/hb ale czasami warto takie informacje podawac bo czasami ma to znaczenie...i latwiej jest komus innemu sprawdzic schemacik.

driver110
03-03-2012, 01:04
Gdy montowałem hak w swoim, warsztaty nie wiedziały czy tak czy nie, serwis zalecał montaż ponieważ mogło by coś szwankować. Hak polskiego producenta z modułem ok. 600zł, to połowa ceny serwisu. Dodam, że pod wykładziną z lewej strony w bagażniku doprowadzony jest kabel zasilający więc podpiąłem pod niego zasilanie modułu, a resztę z przewodów lamp. Samochód jak w opisie usera.

mjprzem
03-03-2012, 08:49
jedyne co by moglo zaszwankowac to to ze bez modulu w zaleznosci od tego w co podpiete bylyby zaroweczki-to to ze jesli przepalila by sie zarowka w samochodzie to komputerek by tego nie wykryl jesli dzialala by zarowka na przyczepce. Ale oczywiscie po wypieciu przyczepki wszystko bedzie nadal poprawnie pracowac.

maureliusz
03-03-2012, 21:23
Nie lubie się powtarzać, ale cóż: ja mam 2005 rocznik. Podpięte pod kable na żywca przy użyciu lutownicy z lewej strony. Wszystko śmiga, że hej. Jedynie jak dobrze pamietam, to trzeba dodtkowy kabelek sobie z prawej lampy od kierunku pociągnąć, bo chyba nie ma go w tej wiązce po lewej...
Po lewej...patrząc do bagażnika oczywiście ;-)

skrzypekps
07-03-2012, 19:07
no wiec dziś zerknąłem pod autko aby przygotować się do założenia haka a tam niespodzianka... prawdopodobnie oryginalnie wyciągnięte kable z gniazdkiem do haka jednak chciałem u was potwierdzić czy to jest na pewno to ...

po prawej stronie zaraz za tylnym kołem (po stronie pasazera z tyłu)

gniazdo widać nie używane, z oryginalną nakładką, do tego brak widocznych oznak aby hak kiedykolwiek istniał a w dowodzie mam wpisany hak bo tak przetłumaczyła pani niemieckie dokumenty, iż "autko jest gotowe w hak "

mateq111
07-03-2012, 20:27
Ja nie mam tej wiązki, jest sam gumowy korek.

driver110
07-03-2012, 20:36
W tym miejscu mam kostkę od czujników parkowania,która się z nimi właśnie tam łączy- może U Ciebie jest także do czujników.

mjprzem
07-03-2012, 21:09
a to jest napewno kostka do haka ;) bo tamjest tylko 6 kabelkow....?

w swoim mk1 jak sciagalem oryginalnego haka to mialem z 10 albo wiecej kabelkow.
tak czy siak nie wyglada to na instalacje do haka ;) predzej do czujnikow parkowania jak kolega driver110 wspomina.

Jak bys podal dokladnie kolory kabelkow to moze moglbym ci potwierdzic do czego to jest dokladnie ;)

driver110
07-03-2012, 21:54
Byłem sprawdzić, na pewno jest do czujników identyczny kształt i ilość kabli.

skrzypekps
08-03-2012, 05:27
dzięki za info, wiec kabelek od gniazda do lamp trzeba będzie ciągnąć...

meblofan
23-05-2012, 20:15
Witam.

Posiadam forda focusa mk2 z silnikiem 2.0 TDCI 136 KM kombi, w dowodzie rejestracyjnym nie ma nic napisane w 01 i 02 na temat możliwości podłaczenia haka i masy ciągniętej przyczepy. Również w tabliczce znamionowej nie ma żadnej informacji na temat zamontowania haka. Auto już ma zamontowany hak przeze mnie, i na przeglądzie gościu mi powiedział, że nie podbije mi haka ponieważ to auto nie jest przystosowane do ciągnięcia czego kolwiek. Jestem bardzo zdziwiony ponieważ nawet nie zwróciłem uwagi w dowodzie niemieckim, czy coś jest na temat haka, a teraz lipa :(. Moje pytanie brzmi, czy wyszły jakieś wersje takie jak moje, tylko np. z niewzmocnioną ramą czy coś takiego. W sumie jestem bardzo zły, że nie mogę mieć wbitego haka, ale jak już go mam, to czasem chciałbym coś pociągnąć np. drzewo mamie do komina na przyczepce, tylko boje się, abym go czasem nie złamał, albo narobił większej krzywdy. Czy ktoś się orientuje w takim temacie? Jest to bardzo dziwne, bo rozumiem, że w tico jest zakaz czy w matizie, ale w fordzie focusie kombi??? Proszę o pomoc. Z góry ślicznie dziękuje!

maureliusz
23-05-2012, 21:32
Gość jakiś matoł, albo się nie dogadaliście. Auto masz teoretycznie nie przewidziane do ciągniącia czegokolwiek...bo nie masz haka wbitego w dowód i może o to mu chodziło.

Nie wiem jakie są teraz procedury. Kiedyś to wrzucałem haczyk, jechałeś na stację ale Okręgową i podbijali Ci haczyk. Teraz nie wiem.

Ja też miałem dokładany w ASO przez poprzedniego właściciela i jest OK. Nie ma żadnych specjalnych wersji pod hak. Ba...powiedziałbym nawet, że Ford coś jak zwykle schrzanił i do oryginalnego haka forda trzeba wyciągać wzmocnienia zderzaka, który się pięknie kolebocze po tym zabiegu - porażka.

K!S!3L
24-05-2012, 06:36
Też tak miałem ale w mondeo mk1 na tabliczce nie było nic o maks. masie zestawu ani masie maks. ciągniętej przyczepy ale kumaty diagnosta i zrobił mi 620kg bez ham. i 1200 kg z ham.

meblofan
24-05-2012, 14:04
Przy przeglądzie gościu diagnosta powiedział, że mi nie podbije haka, ponieważ nie ma żadnych danych co do ciągnięcia przyczepy, i kazał mi go zdemontować. Czy jak pojadę do innego diagnosty to mi podbije? Haka założyłem przed przeglądem, i nie miałem pojęcia, że coś takiego istnieje, że się auto nie nadaje do haka. Oczywiście, nic nie ciołem w zderzaku ani nic z tych rzeczy, wszystkie otwory na zamontowanie haka były, wpiołem się w tylnie światła i sobie jest ładny w ocynku. Pytanie brzmi, czy jest ktoś wstanie mi podbić taki hak w dowodzie rejestracyjnym, gdzie nie ma żadnych danych na temat maksymalnej przyczepie ciągnącej czy z hamulcem czy bez? Chodzi mi o rubryki 01 i 02, w której są wymienione te dane,a u mnie są pałzy :(.

Chciałem jeszcze dodać, że diagnosta mi powiedział, że ma bardzo mały nacisk na tylną oś, co też go dyskwalifikuje do założenia haka holowniczego.

K!S!3L
24-05-2012, 14:09
jedz do innego diagnosty i bez problemu Ci podbije. Mi jeden też mówił że auto nie powinno nic ciągnąć ale mowie że hak już jest otwory były to zobaczył w komputerze jakąś bazę ile dane auto może ciągnąć i wbił potem jeszcze raz pojechałem żeby mi zwiększył masę przyczepy z hamulcem był inny diagnosta i bez problemu zmienił.

meblofan
24-05-2012, 14:16
Bardzo dziękuje za rade. To będę jeździł do diagnostów ile wlezie, aż wkońcu ktoś może podbije :). Dziękuje!

wot
09-09-2013, 08:53
Witam,

Czy ktoś z szanowych forumowiczów posiada dokumntację pozwalającą na podłączenie elektryczne gniazda od haka holowniczego do Focus MK2 z 2005r wersja kombi? Zależy mi na informacjach w którym miejscu najlepiej się podpiąć oraz w jaki sposób poprawnie wykonać instalację (schemat, oznaczenie przewodów - kolory itp.) Z tego co wiem, moje auto nie potrzebuje specjalnych modułów do instalacji. Fajnie byłoby, gdyby można było podeprzeć się również zdjęciami.

Gimnastikball
09-09-2013, 08:55
Lewa tylna lampa, od wewnatrz najlepiej zdejmij filz z boczka, znajdziesz tam kostkę do wpiecia instalacji haka

wot
16-09-2013, 10:14
Dziękuję za info Gimnastikball.

Jak na razie zamontowałem hak, ale jeszcze nie podpiąłem wiązki elektrycznej...(zabrakło czasu...)
Proszę jeszcze o informacje czy we wskazanej lokalizacji znajdę wszystkie przewody, również do wstecznego i prawej pozycji, kierunkowskazu itp.? Czy będę musiał prowadzić przewody do prawej lampy?
Czy są gdzieś informacje jakie to przewody tak aby wszystkich nie "ciąć"?

Pozdrawiam
Łukasz


Lewa tylna lampa, od wewnatrz najlepiej zdejmij filz z boczka, znajdziesz tam kostkę do wpiecia instalacji haka

grimow
17-12-2013, 20:26
Trochę to odświeżę, szkoda nowego wątku.. Mam autko z 2009, piszecie że w tych rocznikach część aut ma can, część nie. Jak to poznać? Wszystkie auta mają wtyczkę do podłączenia haka? Można kupić w serwisie instalację elektryczną z tą kostką? (Takie rozwiązanie było by zdecydowanie mniej inwazyjne niż wpinanie się w lampy.) No chyba że ta wtyczka występuje tylko w tych autach które mają CAN, wtedy wchodzi tam "moduł". Wówczas wolę na żywca złączkami w lampę. Jeśli wpinanie się w lampę to z której strony biegnie główna instalacja, ta która ma i prawą i lewą stronę?

tedi_k
17-12-2013, 21:14
A kto pisze, że FF2 "nie ma CAN"??? CAN to mają wszystkie samochody po mniej więcej 2000roku...
Osobną kwestią jest, czy moduł haka jest podpięty pod magistralę CAN. W rodzinie FF2 (FF2, C-max, Kuga) instalacja haka nie jest podpięta pod magistralę CAN.
Hak w FF2 montuje się identycznie jak w C-maxie. Tu jest wątek z wszelkimi niezbędnymi informacjami: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191628

grimow
17-12-2013, 21:46
Generalnie to właśnie chodziło o tą "osobną kwestię". Jest can, nie ma can, w temacie o haku sprowadza się do tego co kolega był uprzejmy wytłuścić.
Z uwagi na autorytet i wiedzę jaką Pan Tadeusz posiada, z całą pewnością można uznać że ff 2fl w temacie haka nie ma can.

Na ten wątek który kolega podlinkował trafiłem wcześniej, jednak nadal nie została tam rozwiana kwestia "uproszczonego sterownika" o którym kolega raczył tam wspomnieć.

Coby nie mieszać i podsumować.
Mając 2fl mogę kupić najprostszą siedmiopinową instalację z wtyczką i wpiąć się "na żywca" w lampy? Pytam gdyż mam okazję kupić orginalny wypinany hak, jednak nie ma on instalacji.

tedi_k
17-12-2013, 22:11
Można w ostateczności zrobić taką hybrydę. Oczywiście na samych "drutach" się nie skończy - nie działały by poprawnie co najmniej kierunkowskazy...
Trzeba tylko zwrócić uwagę, że oryginalne haki z wypinaną głowicą podstawkę pod gniazdo mają na takim ruchomym-chowanym wsporniku. W związku z tym końcówka instalacji przy gnieździe musi być odpowiednio przygotowana - w odpowiednio elastycznej izolacji.

grimow
20-12-2013, 16:53
http://allegro.pl/wiazka-oryginal-13-ford-focus-2-kombi-turnier-hak-i3802022659.html

Nie jestem pewien czy można wklejać linki z allegro, ale czy ta wiązka jest kompletna? I od razu. Nie pytam czy ma wszystkie kabelki, bo tego ze zdjęcia nikt się nie dowie, moje pytanie dotyczy tego czy między tą wiązkę a orginalną instalację przychodzi jakaś magiczna skrzyneczka czyli moduł. Sprzedawca pewnie będzie twierdził że nic nie trzeba, jednak większość sprzedawców twierdzi że do mojego focusa wpina się prostą instalacją w kable lamp.

dexterpl
05-01-2014, 20:36
Cześć, od pewnego czasu posiadam Focusa MK2 kombi z 2007 w wersji Sport. Brakuje mi w nim haka. Zastanawiam się czy pakiet zderzaków ST uniemożliwia założenie haka, bo np z informacji które wyszukałem wynika że FF2 w wersji sport nie uwzględnia założenia chlapaczy. I teraz pytanie czy zakładając hak do mojego Focusa będę musiał rzeźbić w zderzaku? Czy ktoś borykał się z takim problemem? Proszę o odpowiedź.

Kogut87
08-01-2014, 08:44
moduł jest potrzebny do ciągnięcia campingu lub lawety, nie zależnie od rocznika od mk2, jeżeli chcecie tylko zwykła przyczepkę to polecam tylko lutownice, bo te złączki są zbyt podatne na korozje

tedi_k
08-01-2014, 14:27
moduł jest potrzebny do ciągnięcia campingu lub lawety, nie zależnie od rocznika od mk2, jeżeli chcecie tylko zwykła przyczepkę to polecam tylko lutownice, bo te złączki są zbyt podatne na korozje

A jak by tak Kolega rozjaśnił czym się różni instalacja oświetleniowa np. lawety od "zwykłej przyczepki"????
Hak musi być wpięty zawsze tak samo - nie ma co tu robić zamieszania!

szary11
08-01-2014, 15:57
Moja foka jest z 2005, taty z 2009, w obu montowałem hak sam, bez modułu, wiązka 7 pinowa. Jak widać w awatarze ciągam kemping. Żadnych błędów, choinek, itp. Wszystko działa jak należy, zarówno u mnie jak i u taty.
Oficjalnie Ford zaleca moduł, ale nie jest on niezbędny - info z aso.

tedi_k
08-01-2014, 18:21
Moja foka jest z 2005, taty z 2009, w obu montowałem hak sam, bez modułu, wiązka 7 pinowa. ....

I kierunkowskazy Kolega wpiął lutując, bez przekaźników? Bardzo jestem ciekaw jak GEM w takim razie rozpoznaje prawidłowe obciążenie obwodu kierunkowskazów (potrzebne mu do sygnalizacji przepalenia którejś żarówki częstszym miganiem)...:shock:

szary11
10-01-2014, 12:01
I kierunkowskazy Kolega wpiął lutując, bez przekaźników? Bardzo jestem ciekaw jak GEM w takim razie rozpoznaje prawidłowe obciążenie obwodu kierunkowskazów (potrzebne mu do sygnalizacji przepalenia którejś żarówki częstszym miganiem)...:shock:

Tak żem uczynił. Nie wiem jak układ się zachowa podczas przepalonej żarówki przy podpiętej przyczepie (nie miałem przypadku) ale wszystko działa normalnie. Komputer nie zapamiętuje żadnych nieprawidłowości - zawsze miałem czystą listę.

pptak1
05-04-2014, 20:54
Ja też potwierdzę.Montaż haka to banalna sprawa.Elektryka na potrzeby zwykłej przyczepki ( czyli tylko światła tylne ) to tak samo banalna robota.Moim zdaniem najlepiej wgryźć się w kabel,skręcić,zalutować połączenie i dobrze zaizolować.Sam instalowałem parę dni temu bez żadnych modułów w focusie sedanie mk2 z 2006 roku i wszystko działa bez zarzutu.
Sedan,hatchback i kombi,każdy z nich ma inny sposób montażu tzn potrzebujesz inny hak żeby pasował bez przeróbek.Elektryka taka sama.

seemoore
30-09-2014, 20:00
Witam,

Podepnę się pod temat :).
Przymierzam się do montażu haka.

Czy takie coś będzie odpowiednie do Forda Focusa mk2 2006 rok?
W zasadzie, który będzie lepszy?

Jestem prawie zdecydowany na opcję nr 1 :).

VII, produkcji Hak-Pol Imioła - eurohak (kula odkręcana na 2 śruby)
Cena: 305 zł
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
VIII, produkcji Bosal (Belgia) - eurohak (kula odkręcana na 2 śruby)
Cena: 390 zł

krzylad
25-01-2015, 12:33
Witam ,

czy ktoś z was montował może hak do Focusa mk3 z 2011 , kombi.

Jaki wybrać, i czy potrzebny jest moduł?

Czy kojarzy ktoś może haki firmy Galia?

Co myślicie o tej aukcji http://allegro.pl/hak-holowniczy-automat-galia-do-ford-focus-htb-i5015838991.html ?

Pzdr.

Dzior
03-05-2017, 18:49
Którędy leci ori wiązka od prawej lampy i zasilanie do modułów haka w ff2 kb? Włożyć ją pod plastik osłaniający ucho klapy czy jest jeszcze inne przejście?

RAFIXX
03-05-2017, 19:05
Zasilanie wiązki jest na lewym naDkolu za tapicerką kostka i czerwony kabel +
Chyba pod listwą progu załadunku. :) ja tędy puściłem

Dzior
03-05-2017, 19:27
Zasilanie wiązki jest na lewym naDkolu za tapicerką kostka i czerwony kabel +
Chyba pod listwą progu załadunku. :) ja tędy puściłem

Sprawdze to zasilanie bo na nadkolu nie szukałem. Jak nie będzie to puszce pod osłoną bo nic innego nie zostaje. Dzięki.

jarekfxsilver
13-02-2019, 19:55
Nie bawiłem się jeszcze w montaż haka ale czas mnie goni bo wiosna tuż tuż a muszę mieć auto które będzie ciągać moje moto (cross). Znalazłem taki zestaw haka - wypinany i wiązkę (do focus mk2fl 2010 r. hatchback 5drzwi. Czy są one warte swoich pieniędzy i robotą pójdzie gładko czy jednak mimo dedykowanych gratów mogą być kwiatki? HAK = https://allegro.pl/oferta/wypinany-hak-holowniczy-ford-focus-mk2-ii-2004-011-7719303230 WIĄZKA = http://www.sklepmartec.pl/p24847,wiazka-haka-dedykowana-7-pin-ford-focus-mk2-hatchback-2008-2011r.html Niestety focus mk3ST fabrycznie nie może nic ciągać - wydech na środku i brak wpisów w dowodzie.

Jaro100
26-05-2019, 18:28
Witam, montuje samodzielnie hak i nie wiem czy potrzebny jest moduł do focusa mk2 kombi 2007r. , jakby ktoś miał schemat kolorów przewodów do wpięcia, bo nie mogę znaleźć, wpinał będę na szybko-złączki.

seba3dor
27-05-2019, 08:57
Modułu nie potrzeba. Zerknij tutaj (https://www.youtube.com/watch?v=rV5871CToLQ)