Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] konserwacja zawieszenia
Witam.
Przyszła pora na walkę z rdzą.
Ruda szaleje aż strach.
Jeśli macie doświadczenie w walce to podpowiedzcie w temacie.
Jak widać na załączonym obrazku najwyższa pora brać się do roboty.
Mam doświadczenie w machaniu pędzlem, wałkiem, czy pistoletem więc postanowiłem zrobić to sam. Tym bardziej, że wcześniej jeżdżąc Focusem zleciłem konserwację i nie jestem zadowolony z wykonanej pracy.
Niestety nie mam wiedzy jakich użyć materiałów. W necie jest tyle informacji, że nie wiem jakich materiałów użyć.
Drugie pytanie.
W załączonym obrazku widać trzy otwory obok siebie. Czy powinny być tam korki, czy nie?
Pytanie trzecie.
Czym zastąpić oryginalne nakrętki osłony termicznej?
Pozostała część podwozia wymaga jedynie punktowych poprawek.
Podpowiedzcie co z tematem zrobić.
Pozdrawiam.
Czym zastąpić oryginalne nakrętki osłony termicznej?
Nie musisz zastępować:
https://allegro.pl/oferta/audi-vw-nakretka-sruba-oslony-termicznej-oryginal-6897974503
https://allegro.pl/listing?string=nakr%C4%99tka%20os%C5%82ony%20termi cznej&bmatch=baseline-var-cl-n-dict4-sort-sqm-bp-aut-1-3-0528
ale jeśli się uprzesz, to zastosuj podkładkę poszerzoną M6 i na to zwykłą nakrętkę M6.
W załączonym obrazku widać trzy otwory obok siebie. Czy powinny być tam korki, czy nie?
W zaznaczonym miejscu przez Ciebie nie ma korków.
Nie musisz zastępować:
https://allegro.pl/oferta/audi-vw-nakretka-sruba-oslony-termicznej-oryginal-6897974503
https://allegro.pl/listing?string=nakr%C4%99tka%20os%C5%82ony%20termi cznej&bmatch=baseline-var-cl-n-dict4-sort-sqm-bp-aut-1-3-0528
ale jeśli się uprzesz, to zastosuj podkładkę poszerzoną M6 i na to zwykłą nakrętkę M6.
W zaznaczonym miejscu przez Ciebie nie ma korków.
Czyli w oryginale nie ma tam korków? A wydaje się, że widać ślady po korkach.
Bump: [QUOTE=Mariusz;3139188]Nie musisz zastępować:
https://allegro.pl/oferta/audi-vw-nakretka-sruba-oslony-termicznej-oryginal-6897974503
https://allegro.pl/listing?string=nakr%C4%99tka%20os%C5%82ony%20termi cznej&bmatch=baseline-var-cl-n-dict4-sort-sqm-bp-aut-1-3-0528
ale jeśli się uprzesz, to zastosuj podkładkę poszerzoną M6 i na to zwykłą nakrętkę M6.
Ale pokazane przez Ciebia nakrętki wydają się inne.
Ale pokazane przez Ciebia nakrętki wydają się inne.
Wolisz taką, proszę: https://lrexpert.pl/elementy-nadwozia/9721-nakretka-oslony-termicznej.html
ale one spełniają tą samą rolę co wcześniejsze; ważne by miały ten sam rozmiar gwintu.
RyszardaTrzeciaWaza 04-06-2019, 22:05 Piaskowanie załatwi sprawę na dłuższy czas. Innych metod nie polecam, bo ruda szybko wyjdzie, ale być może coś się zmieniło w temacie konserwacji hmm.
piotrek305 04-06-2019, 22:10 polecam firmę KROWN.
rychu.zychu 05-06-2019, 00:42 piotrek305 i tak co rok zabezpieczasz podwozie (zawieszenie) zgodnie z zaleceniem firmy KROWN ?
W zaznaczonych miejscach nie ma być korków,co do mocowań osłony termicznej najlepiej zastosuj stosowane w vw,w środku mają takie ząbki ,łatwy montaż i są dość dużej średnicy,stosowałem je w swoim Mondeo,dużo lepsze rozwiązanie niż oryginalne Forda.
piotrek305 05-06-2019, 11:20 u mnie było zdrowo wiec tylko raz :)
W zaznaczonych miejscach nie ma być korków,co do mocowań osłony termicznej najlepiej zastosuj stosowane w vw,w środku mają takie ząbki ,łatwy montaż i są dość dużej średnicy,stosowałem je w swoim Mondeo,dużo lepsze rozwiązanie niż oryginalne Forda.
Czy masz na myśli coś takiego?
Bump: polecam firmę KROWN.
Ale KROWN wykonuje konserwacje swoim produktem. Nie ma tego w sprzedaży. No i konserwacja co rok.
A co myślicie o tym:
https://www.youtube.com/watch?v=DWKW8cyNSII
wyczysc ile sie da najlepiej szczotką na wiertarce , później srodek app r stop później po wyschnieciu podkład epoksydowy najlepiej dwuskładnikowy i na to jesli to podwozie to baranek a jesli częsci zawieszenia to jakś farbę antykorozyjną najlepiej czarną chyba , że chcesz miec inny kolor. Jak robisz samemu to bedziesz wiedział gdzie co jest, a tk to pokryja ci samą konserwacja rdze , która i tak zaraz wyjdzie.
lucas4891 05-06-2019, 17:02 Osobiscie mam zle doswiadczenia z tzw. barankiem.
Nawet te renomowanych marek pekaja i krusza sie po jakims czasie. Oczywiscie te drozsze nieco pozniej.
Ja robilem u siebie tak:
1- czyczczenie szczytka na wiertarce i szlifierce
2- inhibilator rdzy ( w BE jest albo Tanic, albo Bison)
3- podklad antykorozyjny epoxydowy
4- podklad zwykly
5- lakier szary (powloka uszczelniajaca)
6- polymer modyfikowany (po zastygnieciu jest jak guma)
Tylna kolyska byla juz troche nadgryziona przez zab czasu, to ja wypiaskowalem i pomalowalem czarnym lakierem. Ale to tak przy okazji remontu tylnego zawieszenia
4-
piotrek305 05-06-2019, 17:20 dobra jest farba do statków.
Robert 68 05-06-2019, 19:17 Przyszła pora na walkę z rdzą
Użyj farby na rdzę Elastometal https://www.noxan.pl/antykorozja/farba-na-rdze-antykorozyjna.html i po problemie.
Użyj farby na rdzę Elastometal https://www.noxan.pl/antykorozja/farba-na-rdze-antykorozyjna.html i po problemie.
Przejrzałem w necie odnośnie Elastometalu i jak zauważyłem na foto daje on grubą powłokę. Ja elementy zawieszenia chcę zrobić na gładko.
A co powiecie na taki wynalazek jak POLRUST. Na to podkład epoksydowy, lub podkład antykorozyjny UREKOR, NEOKOR, a następnie farba nawierzchniowa np. chlorokauczuk.
Czy podkład epoksydowy daje gładką powierzchnię, czy powierzchnię struktury baranka?
Robert 68 06-06-2019, 21:50 Ja elementy zawieszenia chcę zrobić na gładko
To użyj do nakładania pistoletu.
Ja ostatnio na tylnym zawieszeniu uzywalem Polrust. Wyglada jak mleko. Po pomalowaniu robi sie czarny. Na to psiknalem czarny mat i juz nie straszy
Ja ostatnio na tylnym zawieszeniu uzywalem Polrust. Wyglada jak mleko. Po pomalowaniu robi sie czarny. Na to psiknalem czarny mat i juz nie straszy
A jak dawno stosowałeś POLRUST. Ile razy malowałeś. I co to był ten psikany mat. I również pytanie, czy psikńąłeś raz, czy dwa.
Nie straszy - chwilowo.
O to chodzilo, jak zacznie wylazic to znowu pomaluje.
A jak dawno stosowałeś POLRUST. Ile razy malowałeś. I co to był ten psikany mat. I również pytanie, czy psikńąłeś raz, czy dwa.
W zeszlym miesiacu. Malowalem raz tak jak na puszce jest napisane, na to spray ktory mialem resztke czarny mat. Wole zrobic tak niz nic, a ruda i tak wyjdzie co by nie robic...
Przeanalizowałem Wasze podpowiedzi. Przeczytałem wiele artykułów w necie.
I na dzień dzisiejszy doszedłem do następującego wniosku.
1. Czyszczę rudą ile mogę.
2. Karmię ją APP R-STOP (z testów wynika że najlepszy)
3. Podkład epoksydowy (chciałbym czarny), nie wiem gdzie znaleźć.
4. Farba nawierzchniowa (chlorokauczukowa czarna)
To na elementy zawieszenia, w oryginale są gładko malowane.
Tutaj pytanie. Czy odkręcenie śrub zaznaczonych na czerwono i demontaż tej poprzecznej belki spowoduje potrzebę robienie geometrii?
Kolor zielony to ogniska korozji na podwoziu- jest ich 4, są niewielkie.
W tej sytuacji postanowiłem, że:
punkt 1,2,3 robię to samo. Natomiast punkt 4 potraktuję czymś do konserwacji podwozia w kolorze szarym spray.
Ponieważ nie mogę znaleźć takiego, to czy można zastąpić do konserwacji karoserii.
"remlen" chyba ma rację. I tak ruda będzie górą.
Jak uważacie, ma to jakiś sens?
lucas4891 08-06-2019, 18:48 Mozesz smialo odkrecac. Tylko miej na uwadze, ze sanki musisz pozadnie podeprzec
Przeanalizowałem Wasze podpowiedzi. Przeczytałem wiele artykułów w necie.
I na dzień dzisiejszy doszedłem do następującego wniosku.
1. Czyszczę rudą ile mogę.
2. Karmię ją APP R-STOP (z testów wynika że najlepszy)
3. Podkład epoksydowy (chciałbym czarny), nie wiem gdzie znaleźć.
4. Farba nawierzchniowa (chlorokauczukowa czarna)
To na elementy zawieszenia, w oryginale są gładko malowane.
Tutaj pytanie. Czy odkręcenie śrub zaznaczonych na czerwono i demontaż tej poprzecznej belki spowoduje potrzebę robienie geometrii?
Kolor zielony to ogniska korozji na podwoziu- jest ich 4, są niewielkie.
W tej sytuacji postanowiłem, że:
punkt 1,2,3 robię to samo. Natomiast punkt 4 potraktuję czymś do konserwacji podwozia w kolorze szarym spray.
Ponieważ nie mogę znaleźć takiego, to czy można zastąpić do konserwacji karoserii.
"remlen" chyba ma rację. I tak ruda będzie górą.
Jak uważacie, ma to jakiś sens?
Taka kolejnosc doradzalem
Ja wczoraj całą zawiechę tylną zrobiłem hammerite czarna mat:570:
Ja wczoraj całą zawiechę tylną zrobiłem hammerite czarna mat:570:
A jak przygotowałeś podłoże? Bo to chyba najważniejsze w całej tej zabawie.
Prosto na rdzę. Tworzy barierę chroniącą przed wilgocią i zapobiega powstawaniu rdzy. Gwarantowane 8 lat ochrony przed korozją. Tak zaleca producent.
Hammerite na pewno tylu nie wytrzyma to po prostu jest szajs marketowy
lucas4891 09-06-2019, 13:04 Hammerite na pewno tylu nie wytrzyma to po prostu jest szajs marketowy
Pewnie nie dowiem sie czy wytrzyma 8 lat(W co watpie ) ale ponad rok temu malowalem nim blache poprzeczna z przednich sanek. Jeszcze wyglada ladnie. Tylko ze przed malowanie wypiaskowalem paskude
No własnie wypiaskowałeś... czyli była bez rdzy jak ją malowałeś
Z doswiadczenia wiem ze Hammerite to shit. Rok jak wytrzyma to bedzie dobrze. Ruda musi byc potraktowana czym reaktywnym, dlatego ten polrust wydaje sie juz lepszy
Ja stosowałem NEUTRALIZATOR RDZY Coo-Var Rust Converter V607. 101 Napraw tym robił i na to farba Urekor S
Ja stosowałem NEUTRALIZATOR RDZY Coo-Var Rust Converter V607. 101 Napraw tym robił i na to farba Urekor S
A czy dawno robiłeś remont?
Czy demontowałeś poszczególne części, czy robiłeś to bez demontażu?
Jak w dniu dzisiejszym wygląda Twoje zawieszenie?
Konserwację robiłem na jesień a podwozie oglądałem na początku maja przy okazji przeglądu i było ok. Czyściłem delikatnie szczotką na szlifierce bo nie było tragedii potem umyłem i pomalowałem bez żadnych kombinacji z pozycji kanału. Jedynym zdemontowanym elementem była osłona silnika.
Dzisiaj finał.
Zrobiłem konserwację zawieszenia. Załączam fotkę z przed i po.
Ściągając dolną osłonę zauważyłem mokrą miskę pod silnikiem.
Po nitce do kłębka dotarłem do drugiego wtrysku. Paliwo cieknie pomiędzy plastikiem a wtryskiem.
Opiszę to w odpowiednim poście o cieknących wtryskach. Może ktoś z Was miał podobny przypadek.
Sam zrobiłeś konserwację? Jak tak to szacun, naprawdę wygląda świetnie. Napisz po kolei czym, co i jak robiłeś. Pozdrawiam
Sam zrobiłeś konserwację? Jak tak to szacun, naprawdę wygląda świetnie. Napisz po kolei czym, co i jak robiłeś. Pozdrawiam
Zrobiłem dokładnie tak jak radził Grzesiek Duda na TVN TURBO. Gdzieś w poprzednich wpisach podałem link do filmu.
Zajęło mi to kilkanaście godzin.
Zacząłem w piątek o 16.00, czyszczenie ( kątówka z drucianą nakładką, wiertarka z przedłużką i drucianą szczotką, szczotka druciana ręczna, papier ścierny granulacji 100) plus preparat do rudej skończyłem o 23.00. Podwiesiłem chłodnicę odkręciłem belkę pod nią i wyczyściłem całą. Podparłem sanki i odkręciłem belkę przy sankach również wyczyściłem całą. Pozostałe elementy nie odkręcałem zaglądając wszędzie gdzie tylko mogłem.
Sobota od 7.00 pierwszy raz malowanie, po około 3 godzinach drugi raz.
Po kolejnych 3 skręciłem wszystko i zrobiłem fotki. oczywiście zrobiłem również tylną belkę. Pozakładałem osłony.
Skończyłem i o 14,30 miałem finał. No i zacząłem diagnozować przeciek paliwa.
W następnym za rok sprawdzę jaki był rezultat mojej pracy, jak przetrwaliśmy zimową aurę.
Pozdrawiam
Profi robota, klasa to wyglada, ale robota tylko na kanale, bo w warunkach garazowych tak sie nie uda. Szacunek
|
|