Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Wymiana reduktora skrzyni biegów 4x4 2.0 TDCI Powershit
malucki5 10-06-2019, 21:16 Witam
Jestem zmuszony wymienić reduktor skrzyni biegów w mojej Kudze.
Podaję pełne dane samochodu:
Model: Ford Kuga Mk2 4x4
Data produkcji: 2014-09-23
Silnik: 2.0 TDCI DURATORQ 163KM
Skrzynia: Automatyczna Powershift 6DCT450
VIN: WF0AXXWPMAEB61478
Mam pytanie odnośnie numerów reduktora. Otóż po nr vin wyszukali miu że muszę mieć: CV61-7L486-JH
Na moim widzę tylko oznaczenia 7L486 - G7QYD (ale z tego co widziałem na allegro to nie są nr. reduktora tylko chyba obudowy)
Jako że na allegro nie znalazłem wśród używanych takiego z niumerami: CV61-7L486-JH to moje pytanie brzmi czy musi być dokładnie taki jak wyszukali mi po VINIE w sklepie bo z oznaczeniami 7L486 - G7QYD widzę dość dużo, a sprzedawcy nie są mi w stanie odpowiedzieć czy się nada.
Może miał ktoś podobny temat :)
Pozdrawiam
macieku33 29-08-2019, 20:31 Witam mam dokładnie ten sam problem co ty ten sam silnik autOMAT, ten sam rok kugi.
te same oznaczenia jeszcze jedno którego nie napisałes to jest oznaczenie numerami EJ7P-7F469-AD . W serwisie tez kazali mi szukac z oznaczeniami CV61....... czy upoałes sie z wymiana reduktora i na jaki wymieniłes z jakimi numerami. Czy napęd 4x4 działa prawidłowo . Z góry dziekuje za odpowiedź
malucki5 01-10-2019, 22:06 Hej.
Przy reduktorach do Kugi mk2 są dwa rodzaje mocowania reduktora. Sprawdź jaką masz skrzynie lub jeżeli masz mżliwość to odkręć reduktor. Są 2 rodzaje rozstawu śrub i 2 rodzaje tych zębatek które wchodzą do skrzyni (męska lub żeńska). Wystarczy że kupisz odpowiedni, reszta ma małe znaczenie. Ewentualnie możesz mieć łapę reduktora do przeróbki, ale ogarnięty mechanik się z tym upora. U mnie działa wszystko ok pomimo że kupiłem reduktor o innych oznaczeniach, ale pasujący do skrzyni.
Jak masz to podeślij zdjęcie reduktora to Ci doradze :)
Mam podobny problem , Kuga 2013 2.0 TDCi automat 163 km - reduktor o oznaczeniu ford 2215448 / CV61-7L486-JH mam delikatny wyciek . Serwis Forda wyliczył mi za uszczelnienie skrzynki w wersji pesymistycznej prawie 3000 zł a w wersji optymistycznej około 1200 zł !Znalazłem na OLX nowy reduktor ale o oznaczeniu CV61-7L486-BA - czy będzie pasować ?
Przy okazji czy ktoś korzystał z usługi uszczelniania skrzynki i czy przyniosło to oczekiwany efekt ?
Za samą robociznę demontaż i montaż skrzynki Serwis zażyczył sobie 700 zł.
Czy faktycznie tyle kosztuje taka usługa ?
Jestem użytkownikiem Kugi 2015 2,0 TDci 150 KM, PowerShift, w grudniu ASO wymieniało uszczelniacz w silniku od strony skrzyni, oraz uszczelniacz w reduktorze za wszystko zapłaciłem 1800 PLN (części + robota), a pracy było na 2 dni.
Zdecydowałem się na uszczelnienie skrzynki w autoryzowanym serwisie Forda , wymieniono uszczelniacze , zapłaciłem około 1400 zł . Tydzień był spokój , pojechałem na kontrolę i okazało się że skrzynka ponownie się poci . Panowie mechanicy podejrzewają mikropęknięcie , lub uszkodzoną półoś . Miał ktoś podobny przypadek ? Kolego Grosek jak u ciebie po wymianie uszczelnienia ?
Witam, problem widzę że jest szeroki....Jakie doświadczenie macie w naprawie odnośnie doboru reduktorów, mam ten sam model samochodu i też ten sam problem. Zamontowany reduktor VC61-7D486-JG, jakiego symbolu szukać oprócz tego ?
Niestety, zła wiadomość dla wszystkich.
Numer prawie cały musi się zgadzać. Tzn jeśli jest np cv61-7l486-jg to jedynie co może się nie zgadzać to ostatnia litera. Cała reszta musi być taka sama. Niestety wiem z autopsji.
Muszę wymienić tuleje łączącą skrzynie z reduktorem bo ma zjechanie zęby,
Patrzylem inne numery ale są zupełnie inne. Ilość zębów tej tulei się różni i średnica tak wiec nie będzie pasować.
nigdzie nie znalazłem z tym numerem dokładnie wiec kupiłem z innym początkiem(ej5p), bo tutaj ilość zębów się zgadzała i średnica tulei. Niestety jak się okazało tuleja jest dłuższa od tej mojej o dobre 5mm wiec raczej tez cały reduktor nie będzie pasować. Tak wiec niestety numery się muszą zgadzać
Btw jakby ktoś miał tuleje zębatą właśnie od reduktora z numerem cv61-7l486-j* to chętnie odkupie
Kuga 2014 02-03-2021, 14:06 Witam. Wszystkich jak w temacie wyżej. Poszukuję reduktora do Forda Kuga mk2 z silnikiem 2.0 TDCi 163 konie i automatem PAWERSHIFT. Jestem zmuszony go wymienić ponieważ jakiś niedouczony mechanik na zachodzie nie przykręcił reduktora na wszystkie śruby, a ten wyłamał gwinty w obudowie skrzyni biegów i sama obudowa też została uszkodzona. Mam ogarnięta obudowę skrzyni,ale reduktora nie mogę znaleźć. Serwis może ściągnąć go za jakieś 2.5 miesiąca. Proszę o pomoc i kontakt 603698414
Kuga 2014 02-03-2021, 15:12 Witam mam podobny problem. W mojej Kudze też uległ uszkodzeniu reduktor, ale nie tylko. Jakiś pseudo mechanik na zachodzie grzebał coś i zamiast przykręcić reduktor do skrzyni na wszystkie śruby, przymocował go na dwie śruby. Uszkodzona obudowa skrzyni biegów i obudowa reduktora. Poszukuję reduktora o numerach CV617L486 JH lub JG, JD
Bump: Posiadam dwa reduktory o tych numerach. oba uszkodzone fizycznie czyli obudowa nie wytrzymała obciążeń. Mechanika w jak najlepszym porządku. Potrzebuję ewentualnie nieuszkodzonej obudowy. kontakt 603698414
malyrazor 30-07-2024, 05:49 Witam. Czy ktoś uporał się z tym tematem. Również poszukuje reduktora o symbolu CV61-7L486-JG niestety nic nie mogę znaleźć, nawet informacji czy można go zastąpić innym. Mój niestety się rozsypał. Pozdrawiam
|