Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jak skalibrować czujnik położenia koła kierownicy ?
Witam, czy ktoś wie jak skalibrować czujnik położenia koła kierownicy? Albo gdzie można podejrzeć czy jest rozkalibrowany? Mam elmconfig i forscan oraz wtyk ELM do Fordów. Albo ile taka przygoda w ASO kosztuje i czy ASO w ogóle takie cuda robi?
S-Max ściąga mi delikatnie w prawo podczas jazdy i nikt już nie ma pomysłów gdzie tkwi przyczyna. Walczę z tym już prawie rok także proszę nie pisać żebym geometrię zrobił bo to akurat już 4 razy było robione :570:
Danielo_82 18-06-2019, 09:52 Kalibrację robisz w forscanie, ale co ma czujnik położenia kierownicy do ściągania auta?
Jak to się robi w forscanie? Da się to zrobić samemu?
Nie wnikajmy proszę co ma czujnik do ściągania auta bo rozbierzemy samochód na czynniki pierwsze. Wszystkie inne przyczyny zostały wykluczone. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to ja zawsze wysłucham i podziękuję.
Ale moje pytanie jest jak na początku - jak zrobić w forscanie kalibrację czujnika koła kierownicy, czy da się to zrobić samemu?
Zbyniu123 18-06-2019, 14:35 Jezdnia jest pochylona lekko w prawo ze wzgledow merioracyjnych i kazde auto przy takim czyms bedzie sciagalo bo poprostu tak dziala fizyka.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Nie ma prawa ściągać.
I to da się zrobić.
Naprawdę.
Nie dajcie sobie wmówić, że ściąganie jest normalne.
Miałem już kilka samochodów prywatnie i kilka służbowo i żaden (nawet na jakiś tandetnych 10 letnich Dębicach, z roz...ną zbieżnością) nie ściągał w prawo tak jak mój obecny S-Max a stan S-Maxa oceniam najlepiej z dotychczasowych samochodów bo po prostu dbam o prywatne auta (nawet za bardzo...).
Już mniej więcej wiem, że sam nie skalibruję czujnika. Może i w Forscanie jest taka opcja (jest??) ale procedurę kalibracji trzeba wykonywać na stanowisku do regulacji geometrii bo w S-Maxie nie chodzi o to by skalibrować czujnik tylko o to aby ustawić jego wskazania idealnie na punkt "zerowy" (i nie ma tu podobno odchyłek lewo prawo tylko trzeba zrobić to w punkt). Wspomaganie wariuje od błędnych wskazań czujnika i w efekcie samochód cały czas próbuje skontrować kierownicę do pozycji zero podczas gdy ta pozycja jest w rzeczywistości gdzie indziej. Stąd ściąganie.
lucas4891 18-06-2019, 17:08 Sprawdz czy okladziny hamulcowe rowno sie zuzywaja.
Nie sadze aby kalibracja czujnika miala cos na rzeczy, ale moge sie mylic
procedurę kalibracji trzeba wykonywać na stanowisku do regulacji geometrii
Kto Ci takich głupot naopowiadał?
Żeby zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu kierownicy samochód musi być ustawiony na równym podłożu. W trakcie kalibracji program (Forscan, IDS, itp) prosi o ruszanie kierownicą w lewo i prawo o 10 stopni (i robisz to na tzw "oko" bo przecież nikt w samochodzie nie siedzi z kątomierzem), a później o ustawienie kierownicy do jazdy na wprost. I to wszystko.
Procedura kalibracji w Forscanie znajduje się w "Funkcjach serwisowych"
Zbyniu123 19-06-2019, 06:24 W smaxie ustawia sie tez zbieznosc z tylu i zazwyczaj ludzie to olewaja.
Czujnik skretu kierownicy jest tylko dla esp i abs informacja o jej danym polozeniu no i moze do doswietlania zakretow.
Wspomaganie jest elektryczne, ale elektryczna jest tylko pompa ktora robi cisnienie plynu tak jak w kazdym innym aucie z pompa na pasku.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
i w efekcie samochód cały czas próbuje skontrować kierownicę do pozycji zero podczas gdy ta pozycja jest w rzeczywistości gdzie indziej.
To nie w S-Maxie w tym roczniku takie funkcje i tak z pewnością nie jest. W zawieszeniu szukaj jeżeli oponom nic nie dolega.
Czujnik skretu kierownicy jest tylko dla esp i abs informacja o jej danym polozeniu no i moze do doswietlania zakretow.|Informacja z czujnika kąta skrętu kierownicy wykorzystywana jest także przez ACC.Wspomaganie jest elektryczne,Nie w każdym S-Max jest elektryczne.
Mam identyczny problem (smax 2011) ściąga na prawo a zbieżność ustawiana zarówno na tylnej jak i przedniej osi już 3 razy (kpl opon nowiutki 1 sezon), problem jednak wciąż aktualny. Ostatnio na stacji mówili mi także o tym czujniku, który najprawdopodobniej może być przyczyną, do dnia dzisiejszego problemu nie rozwiązałem. Jeżeli uda Ci się to, napisz proszę gdzie leżała przyczyna.
Odnosząc się do kilku wcześniejszych postów, za które dziękuję:
a) głupoty takie opowiadają nie tylko w ASO Ford ale też u fachamnów zajmujących się przekładniami elektrycznymi (ale nie mechaniką i regeneracją tylko elektroniką w tych przekładniach - to są dwa różne fachy),
b) Kolego Cisawyy - ale Ty już kalibrację czujnika kąta położenia kierownicy robiłeś czy tylko Tobie o tym mówili? Mi na dzień dzisiejszy ma to robić mechanik 25.06. Dam znać jaki tego efekt...
c) właśnie chodzi o to, aby z kątomierzem (na geometrii) robić kalibrację bo ta przekładnia tego wymaga aby było "zero" a nie "około zero" stopni. Jeśli ktoś chce płacić komuś za wykonanie tego na oko to każdy ma do tego prawo:)
Bump: Ja mam zbiornik na płyn wspomagania więc raczej hydraulika też jest 8)
Zbyniu123 19-06-2019, 19:12 Dzis zeby nie byc goloslownym zrobilem ta kalibracje, i zanim zrobilem to sprawdzalem parametry i przed i po kalibracji sa takie same, kalibrowalem z 50 razy, jak mocniej ruszasz podczas kalibracji to wywali blad ze jest brak kalibracji, jak nie ruszasz wcale to tez sie skalibruje czyli jest dokladnie tak jak mowilem, kalibracja tego czujnika nie ma jakiegokolwiek wplywu na sciaganie auta.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
No wszystko się zgadza co piszesz Zbyniu, ja tego nie neguję i masz rację - ale czy przed kalibracją Twój czujnik był rozkalibrowany?
Idę sam spróbować w Forscanie - nie wiem czy się uda bo używam to ustrojstwo raz na pół roku... (mam inny problem z Focusem i tylko po to mi to:) ).
Dobra - zrobiłem kalibrację czujnika kąta położenia kierownicy, i innych czujników ABS. Nie wykonałem resetu modułu PSCM czyli wspomagania układu kierowniczego bo nie wiem czy to jest bezpieczne (napisało mi informację z wykrzyknikiem, że spowoduje to wymuszenie odłączenia modułu).
I tak konkretnie: kalibracja czujnika kąta położenia kierownicy faktycznie nie zmienia wskazań tego czujnika jeśli chodzi o położenie koła kierownicy. Czy tą kalibrację robię kręcąc kierownicą bardziej w lewo czy bardziej w prawo wskazania końcowe czujnika są takie same.
ALE! U mnie jest tak, że punkt 0,00st czujnik pokazuje gdy koło kierownicy mam skręcone lekko w lewo. Żonę zawołałem aby sama to zobaczyła i ona też to potwierdza - punkt ZERO czujnika jest wtedy gdy kierownica jest skręcona około 1,5 stopnia w lewo. (przypomnę, że auto ściąga mi lekko w prawo czyli pasuje - jak ustawię kierownicę podczas jazdy prosto na oko to auto myśli, że chcę skręcać w prawo...zgadza się logicznie).
I co z tym teraz robić dalej? Jakie wnioski wyciągać? Co jest nie tak?
Jeśli chcesz dalej ustawiać zbieżność to podjedz z komputerem ustaw kierownice na "0" i wtedy niech ci ustawia zbieżność moze cos sie zmieni lub nie ale co Ci pozostało moim zdaniem nie powinno to mieć znaczenia
cattani75 20-06-2019, 11:29 Mnie też mondeo długo ściągało. Chyba dopiero po trzecim czy czwartym ustawieniu geometrii, tym razem w ASO, z użyciem parametrów Forda (których w ASO nie mieli!!!) i z możliwością zajęcia miejsca za kierownicą, jest idealnie.
A może trzeba zresetować czujnik kąta kierownicy przed jego kalibracją?
michaelangelo 17-12-2021, 21:49 Pseudomechaniki z mojej wioski wymieniały mi maglownicę i... urwały taśmę pod kierownicą. Kupili nową o trochę innych numerach i nie umieją ustawić kąta kąta skrętu. Nie mają programu - Dramat. Podpiąłem pod FORSCANa i pokazuje mi przy kołach na wprost 270stopni w lewo. Nie umiem tego skalibrować bo jak przekręcę jeden stopień w lewo wywala błąd od razu.
Nie wiem co oni z nim robili - czy kręcili kierownicą bez opamiętania czy ta taśma jest nie taka?
Ktoś podpowie jak się do tego zabrać albo gdzie podjechać w okolicach Krakowa albo Katowic, żeby ktoś pomógł.
Kupiłem już nawet kolejną taśmę z numerami takimi samymi jak miała ta co mi ją zerwali.
Barabashkin 17-12-2021, 22:05 Taśma jest skalibrowana. Jak miałeś 270 stopni to znaczy że założyli ją nieprawidłowo na jeden obrót kierownicy. Można spróbować zdjąć kierownicę, i obrócić taśmę na jeden obrót wprawo. I założyć zero do zera. Ale taśma mogla zostać uszkodzona, kiedy kręciłeś kierownice poza wartości.
Jak będziesz zakładał inną taśmę - podłącz najpierw ją, ustaw pozycję zero, a potem już zakladaj na kierownicę
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
michaelangelo 17-12-2021, 22:28 Zdjąłem kierownicę, przestawiłem taśmę na 0 stopni ale wtedy zostało już tylko 270 stopni w prawo - dalej trzyma taśma. Nie mam pojęcia co robić?
Nie mam pojęcia co robić?
Kupić nową tzn. kolejną używaną i ją poprawnie założyć, bo to jest podstawa, żeby ją później dobrze skalibrować. Przy niepoprawnym założeniu kręcenie kierownicy do oporu w lewo lub prawo powoduje zerwanie taśmy.
Kolego wiem że od tego wątku minęło kilka lat ale mam podobny problem i nie wiem jak go rozwiązać, udało się wyprostować tor jazdy? Pamiętasz może w czym był problem? U mnie geometria w normie, opony i g felgi przekładałem, cały czas ciągnie go na prawo
[QUOTE=radmol;3143918]Jak to się robi w forscanie? Da się to zrobić samemu?
Nie wnikajmy proszę co ma czujnik do ściągania auta bo rozbierzemy samochód na czynniki pierwsze. Wszystkie inne przyczyny zostały wykluczone. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to ja zawsze wysłucham i podziękuję.
Ale moje pytanie jest jak na początku - jak zrobić w forscanie kalibrację czujnika koła kierownicy, czy da się to zrobić samemu?[/QUOTE
|