Zobacz pełną wersję : różne opony na jednej osi..


MusicMan
03-09-2007, 10:15
Problem jest następujący.. mam w chwili obecnej założone na tylnej osi dwie różne opony - jedna to 175/70R13, druga to 165/70R13. Efekt jest taki zę róznią się one (poza szerokością), także średnicą , na oko jest to ok 1..1.5 cm różnicy. Czy taka jazda ma jakiś wpływ na bezpieczeństwo i zużycie zawieszenia? przede mną trasa ponad 1000km i nie wiem czy szukać na tempo nowych opon, czy jechać na tym co mam?

jagrall
03-09-2007, 10:28
jedna to 175/70R13, druga to 165/70R13. Efekt jest taki zę róznią się one (poza szerokością), także średnicą , na oko jest to ok 1..1.5 cm różnicy.

różnica w wysokości bierze się z tego, że profil 70 to 70% szerokości opony. przy oponie 175 będzie to 122,5 a przy 165 jest to 115,5mm. Przemnożysz różnicę razy 2 i wychodzi ci 14mm :-)

MusicMan
03-09-2007, 10:50
tyle to i ja wiem;] pytam sie jaki ma to wpływ na zachowanie samochodu na drodze?

robal
03-09-2007, 11:30
jaki ma to wpływ na zachowanie samochodu na drodze?

Mogą mieć duży czy mniejszy w zależności od warunków na drodze, sposobu jazdy. A jak mają inne indeksy prędkości i nośności - to jeszcze większy. I pamiętaj masz auto z napędem na przód (przednie koła łatwiej będzie tobie kontrolować - tylna może hulać :D )

I w przypadku kontroli przez policję i wykrycia różnych opon - masz problem. W przypadku (odpukać) jakieś zdarzenia - masz problem z ubezpieczycielem.

Ja bym wymienił (jedną na taką samą albo na "nową" parę). A wybierając się w podróż 1000 km, to bym się nawet nie zastanawiał nad opcją takiej jazdy.

MWRadom
03-09-2007, 14:20
Pierwszy lepszy patrol i zabierają Tobie dowód. Rozejrzyj się u lokalnego wulkanizatora za używkami - nie kosztują majątku a dodatkowo nie będziesz się zastanawiał, czy podczas kontroli ktoś dojrzy ten feler czy nie..

Eros
03-09-2007, 16:07
e tam kto tam przy kontroli patrzy na opony jesli roznia sie gora 2cm... u mnie kumpel jezdzil jedna 14 a druga 13 :fcp23

yEzOzWiErZ
03-09-2007, 18:21
Eros - ty wogóle masz jakieś osobliwe doświadczenia :D A jeśli chodzi o opony to na bank będzie znosić.. Za komplet zapłacisz max 180zł z założeniem i wyważeniem.. Nie ma innego rozwiązania. Tak jeździc nie można niestety.

skoch84
03-09-2007, 18:33
e tam kto tam przy kontroli patrzy na opony jesli roznia sie gora 2cm... u mnie kumpel jezdzil jedna 14 a druga 13
Bez obrazy ale to już chyba szczyt szczytów.

A tak w ogóle to nie ma jak to stracić dowód rejestracyjny 1000 km. od domu EXTREME na maxa :fcp27

Eros
04-09-2007, 05:11
Bez obrazy ale to już chyba szczyt szczytów.
no wiadomo ze to przesada...ale on lubi takie rzeczy :fcp23

[ Dodano: 2007-09-04, 06:11 ]
Eros - ty wogóle masz jakieś osobliwe doświadczenia no a jak hehe :fcp23

[ Dodano: 2007-09-04, 06:11 ]
na ukrainie to wszystko sie dzieje :fcp23

Gregry
04-09-2007, 09:35
Aspekt dodatkowy dwóch różnych opon to zwiększone zużycie paliwa

Rafał A.(antek)
04-09-2007, 10:51
wy jestescie normalni jezdzac w ten sposob? i jeszcze siepytacie czy ok... ludzie a bezpieczenstwo?

pomijam pytanie czy maja rzexbe bieznika taka sama...

arturek
04-09-2007, 16:16
Witam
Pragnę przypomnieć, że przepisy dopuszczają stosowanie koła dojazdowego (prędkość maks to 80km/h)
Koło dojazdowe ma całkowicie inne parametry: średnica, szerokośc, nośność.
Nie twierdzę, że jazda w różnymi kołami jest OK - na pewno nie.
Na krótkiej trasie można jechać pamietając o możliwych problemach z poprzeczną stabilnością toru jazdy (zakręty, deszcz)
pozdrawiam
Arturek

tomiscorpio
04-09-2007, 16:32
wy jestescie normalni jezdzac w ten sposob? i jeszcze siepytacie czy ok... ludzie a bezpieczenstwo?

pomijam pytanie czy maja rzexbe bieznika taka sama...

Antek napisal wszystko w tym temacie. Wedlug mnie jest to bardzo nieodpowiedzialne.

Zaloz sobie na jedna noge trepa na druga trampka i sam odpowiesz sobie na pytanie.

ko.mar
04-09-2007, 17:12
Problem jest następujący.. mam w chwili obecnej założone na tylnej osi dwie różne opony - jedna to 175/70R13, druga to 165/70R13. Efekt jest taki zę róznią się one (poza szerokością), także średnicą , na oko jest to ok 1..1.5 cm różnicy. Czy taka jazda ma jakiś wpływ na bezpieczeństwo i zużycie zawieszenia? przede mną trasa ponad 1000km i nie wiem czy szukać na tempo nowych opon, czy jechać na tym co mam?

W takich warunkach 1kkm to prawie jak kamikadze :fcp16
Wystarczy założyć opony z różną rzeźbą bieżnika i już problem z hamowaniem :fcp7 nie tylko na mokrej nawierzchni,taki zestaw to mozna na dojazd, a nie na 1000 km

Rafał A.(antek)
04-09-2007, 21:06
Witam
Pragnę przypomnieć, że przepisy dopuszczająstosowanie koła dojazdowego (prędkość maks to 80km/h)
Przecież koło dojazdowe ma całkowicie inne parametry: średnica, szerokośc, nośność.

zgadza sie ale...
Czy taka jazda ma jakiś wpływ na bezpieczeństwo i zużycie zawieszenia? przede mną trasa ponad 1000km i nie wiem czy szukać na tempo nowych opon, czy jechać na tym co mam?

wiec mysle ze wszystko w temacie