Zobacz pełną wersję : [Fusion - Mondeo USA] Zmiana lamp przednich na europejskie i dołożenie regulacji wysokości świateł


kozakkiewicz
22-06-2019, 13:15
Cześć!
W przypadku zmiany lamp przednich w Fordzie Fusion/Mondeo Mk5 z amerykańskich na europejskie (zwykłe lampy soczewkowe) napotkałem się na różnicę regulacji wysokości. W wersji EU jest to realizowane dodatkowo za pomocą silniczka.

Kupiłem lampy i przełącznik europejski. Wiązka elektryczna w Fusionie nie przewiduje jednak takiego rozwiązania.

Czy dysponuje ktoś schematem elektrycznym od świateł soczewkowych Mondeo MK5 i Fusion USA?
Albo ktoś już to połączył i podpowie jak to zrobić?

Zmiana przełącznika z takiego:
https://b.allegroimg.com/s512/0334fb/091055ea46079cbf0c8c8e6102ab/WLACZNIK-SWIATEL-NOWY-ORYGINAL-FORD-MONDEO-MK5
Na taki:
https://5.allegroimg.com/s1440/03873c/9435427a4c3d9698df0217a0b5c5

leszcz
22-06-2019, 14:35
Trzeba dołożyć HCM + czujniki poziomowania i zakodować wszystko

tedi_k
22-06-2019, 17:26
...
Czy dysponuje ktoś schematem elektrycznym od świateł soczewkowych Mondeo MK5 i Fusion USA?
Albo ktoś już to połączył i podpowie jak to zrobić?
...

Kolega chce sobie założyć halogeny europejskie z MK5 do Fusiona.
Nie potrzebuje żadnego HCM i czujników poziomowania....
Potrzebuje dociągnąć przewód poziomowania z przełącznika do obu lamp oraz oraz zasilanie ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika.

Schemat EU - dla halogenów mają zastosowanie pierwsze 3 strony. Układ poziomowania to jest HLL.
https://www.dropbox.com/s/hv7u9r25f4s7wjx/MK5%20reflektory.pdf?dl=0

kozakkiewicz
01-07-2019, 16:56
Dziękuję za odpowiedzi.
Rozumiem, że z pinu 1 w kostce przełączników mam się połączyć z pinem 14 w lampach (zaznaczone na czerwono).
Dodatkowo GND doprowadzić także do pinu 12 - obecnie masa jest jedynie pod pinem 9 i 16.
Nie jestem jednak pewien gdzie podłączyć +. Do pinu 13 w lampach? Załączam zdjęcia kostek. Kolory przewodów się różnią zapewne dlatego, że jest to wersja USA a schemat jest EU.
Kostka przełącznika świateł:
https://images91.fotosik.pl/210/53c64d12df37e460med.jpg
Kostka lampy:
https://images89.fotosik.pl/210/e1a1ed7a99326b33med.jpg
https://images92.fotosik.pl/211/7a8c7e0c44712c48med.jpg

Robertus1984
02-07-2019, 16:47
czy kolega juz rozpracował lub ktos w ogóle który kolor jest od czego w kostce podłaczenia lampy przedniej w wersji USA???

Bump: drugie pytanie tak odnosnie samych lamp
czy któs z forumowiczów sciagał juz te lampy? widział u kogos?
i czy ma jakas opinie o nich i koszta ogolnie zakupu i sciagniecia?
:570:

Bump: a to sa te lampy


https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1TlBrsY5YBuNjSspoq6zeNFXah.jpg

Bump: :):):):):D8)

MarcinDG21PL
02-09-2019, 02:40
Ktoś to robi niedaleko Katowic? Plus aktywacja skrętnych lamp?

tedi_k
02-09-2019, 09:06
Ktoś to robi niedaleko Katowic?...

A tak odrobinę konkretniej...8) CO???

MarcinDG21PL
03-09-2019, 03:27
Mam ledy Z mondeo mk5 ponoć w jakiś sposób mozna dołzyć poziomowwanie izeby były skrętne czy ktoś koło katowić jest w stanie to ogarnąć??

krystianen
08-09-2019, 20:39
jakiś sposób mozna dołzyć poziomowwanie izeby były skrętne
Można ale trzeba dołożyć moduł świateł HCM oraz czujniki poziomowania wraz związkami.
Nie Rocket Science ale czasochłonne.

leszcz
08-09-2019, 20:52
Z mondeo mk5 ponoć w jakiś sposób mozna dołzyć poziomowwanie izeby były skrętne
tak nawet filmik umieszczałem z tym jak działa po dołożeniu i aktywowaniu wszystkiego ;)
Dołożyliśmy i działa jak trzeba . Czujniki na wahaczach + HCM + elektryka i kodowanie . Trochę pracy jest ;)

kozakkiewicz
15-01-2020, 19:22
W odpowiedzi na temat, który założyłem.. Nie da się.
Przełącznik europejski, lampy też, podłączony potencjometr z przełącznika do lampy, dodatkowa masa i na lampie zostaje jeden wolny PIN. Po spięciu wszystkiego układ nie działa.
Próbowałem osobiście, próbował Krystianen. :?

tedi_k
15-01-2020, 22:09
.... Nie da się.
Przełącznik europejski, lampy też, ....

Coś Ci jakoś nie wierzę... :one:
Pewnie instalacja źle zrobiona. Nie ma innej opcji.

vegeta777
16-01-2020, 05:24
Witam jestem w treakcie dokładania czujników i HCM o ile przód już rozgryzłem to dziś będe walczył z tyłem ktoś orientuje się gdzie idzie wiązka z czujnika poziomowania tył ?? wychodzi Mi na to że cofa się w stronę zderzaka tylnego i potem wchodzi do bagażnika ??

Marcofusion
16-01-2020, 10:13
Mam pytanie (nie chce zakladac osobnego tematu o prawie nic) :

Czy jezeli w Fusionie wymienie przelacznik swiatel na przelacznik z innego Fusiona tylko ze taki z wlacznikiem przeciwmgielnym
to bedzie on dzialal od razu czy bedzie potrzebne jego przeprogramowanie ?
Tzn czy beda ponownie dzialay swiatla ? bo przeciwmgielne to osobny temat, wiem.

zenq
16-01-2020, 11:18
pozostałe funkcje będą działać jak na starym, jedynie przeciwmgielne (czy to tylne, czy przednie) trzeba zakodowac (a tylne jeszcze dokablowac)

Marcofusion
16-01-2020, 23:47
pozostałe funkcje będą działać jak na starym, jedynie przeciwmgielne (czy to tylne, czy przednie) trzeba zakodowac (a tylne jeszcze dokablowac)

Dziekuje kolego

Mam taka koncepcje ze napiecie do tylnego przeciwmgielnego pobiore z przednich halogenow.
Tylko nie wiem jak to prawnie wyglada... pewnie kiepsko skoro normalni ludzie zkladaja wylaczik
tylnego p. mgielnego osobny jak na zdjeciu wyzej .

Tak sobie myslalem tylne p. mgielne zrealizpwac w miejscu listew odblaskowych pod zdezakiem.
W handlu dostepne sa ledy w miejsce tych listew, tylko nie znam natezenia swiatla owych .

Matych
17-01-2020, 00:45
Tylko nie wiem jak to prawnie wyglada.

A prawo jazdy dostałeś od mikołaja czy znalazłeś?Proponuje się dowiedzieć coby nie dołączyć do grona niepełnosprawnych umysłowo co jeżdzą na przeciwmgielnym tylnym bo jest mgła.

Marcofusion
17-01-2020, 10:45
A prawo jazdy dostałeś od mikołaja czy znalazłeś?Proponuje się dowiedzieć coby nie dołączyć do grona niepełnosprawnych umysłowo co jeżdzą na przeciwmgielnym tylnym bo jest mgła.

Przeciwmgielne tylne ? Podczas mgly ? W zyciu nigdy!
Jedynie wtedy kiedy bedziesz probowal mnie wyprzedzic ;)

Matych
17-01-2020, 22:08
Przeciwmgielne tylne ? Podczas mgly ? W zyciu nigdy!

To proszę dowiedz się kiedy to przeciwmgielne można użyć zgodnie z przepisami.

steell
18-01-2020, 16:23
Pytanie odnośnie podłączenia HCM Na schemacie podanym prze tedi_k piny 7 i 19 HCM podłączone są do wiazki sieci komunikacyjnej modułów oznaczenie /14-2/ W którym miejscu najlepiej to podłączyć? Czy podłączenie pod GWM to dobry pomysł?

Marcofusion
18-01-2020, 20:04
To proszę dowiedz się kiedy to przeciwmgielne można użyć zgodnie z przepisami.

Nie zamierzam.

zenq
20-01-2020, 13:44
Dziekuje kolego

Mam taka koncepcje ze napiecie do tylnego przeciwmgielnego pobiore z przednich halogenow.
Tylko nie wiem jak to prawnie wyglada... pewnie kiepsko skoro normalni ludzie zkladaja wylaczik
tylnego p. mgielnego osobny jak na zdjeciu wyzej .
prawnie to masz miec mozliowsc wlaczenia przednich przeciwmgielnych bez zalaczenia tylnego (ze wzgledu np na mozliwosc jazdy na przednich przeciwmgielnych po 'gorskich serpentynach') natomiast tylne, moze sie juz zaswiecac z przednimi (jak np w audi czy vw - wlaczysz albo same przednie, albo przod+tyl, nie mozna samego tylnego z racji konstrukcji wylacznika)

no i przy aktywacji doswietlania zakretow tez takie podlaczenie nie przejdzie.



Tak sobie myslalem tylne p. mgielne zrealizpwac w miejscu listew odblaskowych pod zdezakiem.
W handlu dostepne sa ledy w miejsce tych listew, tylko nie znam natezenia swiatla owych .

produkuje to kilku chinczykow wiec roznice z jakoscia.
te co ja mialem (w wersji pozycje, stop i plywajacy, czerwony kierunek)
- jako pozycje lux, bardzo przyjemnie wyglada.
- podlaczenie "stop" jako przeciwmgielne za slabe, przeglad przeszlo, roznice w mocy swiecenia widac golym okiem, ale na gruba mgle to za slabo i bardzo daleko do idealu, bardzo widoczna roznica nateżenia w porownaniu do mocy swiecenia fabrycznego stopu w lampie.
- 'kierunek' z racji wiadomych nie ma co opisywac.

(...) grona niepełnosprawnych umysłowo co jeżdzą na przeciwmgielnym tylnym bo jest mgła.

sam nie wiem kto gorszy, "halogeniarze" w miescie bo troche biało bylo tydzien temu, czy Ci co na trasie w mleku zapierdzielają na samych przednich dziennych, bo maja automat swiatel to po co dotykac.

steell
17-02-2020, 17:48
W końcu po długich bojach dołożyłem HCM do lamp dynamicLED w fusionie. Oczywiście pojawił sie pewien problem, to znaczy lampy po ustawieniu się świecą za wysoko, nie da sie ich obniżyć regulacją. Po uruchomieniu auta lampy wykonują ruch dół góra prawo lewo. Skręcenie kół powoduje przesuniecie wiązki światła czyli sam HCM działa prawidłowo, przynajmniej na to wygląda. Na trasie jeszcze nie testowałem. Czy jest możliwość regulacji na czujnikach? np długością cięgła? HCMa jak to w fusionie niestety nie widać na liście modułów więc informacji o ewentualnych błędach nie będzie.
Potem wrzucę film jak go zgram z karty pamieci.

tedi_k
17-02-2020, 18:40
...lampy po ustawieniu się świecą za wysoko, nie da sie ich obniżyć regulacją. ....

Trzeba wykonać kalibrację FDL/HCM fordowskim GFDRSem albo IDSem a potem ustawić lampy pokrętłami i znów wykonać kalibrację FDL.
Wychodzi na to, że znów trzeba będzie wziąć ze sobą stosownego torxa i pofatygować się do mnie...

leszcz
17-02-2020, 19:27
zdaje się, że w Brzegu koło Opola jest kolega co pomoże

steell
17-02-2020, 19:43
Trzeba wykonać kalibrację FDL/HCM fordowskim GFDRSem albo IDSem a potem ustawić lampy pokrętłami i znów wykonać kalibrację FDL.
Wychodzi na to, że znów trzeba będzie wziąć ze sobą stosownego torxa i pofatygować się do mnie...

Torxa mam w samochodzie :) Nie będzie problemem to ze mi nie widzi na liscie modułów HCMa?

Tak to działa u mnie teraz https://www.youtube.com/watch?v=S7tqpyuWlVE&feature=youtu.be

tedi_k
17-02-2020, 20:54
...Nie będzie problemem to ze mi nie widzi na liscie modułów HCMa?
...

W Edge GFDRS zobaczył HCMa i nawet go dodał do listy modułów auta widocznych w etis.:one:
W Fusionie nie próbowałem GFDRSem, ale ponad rok temu (wtedy jeszcze nie było GFDRSa...) dało radę to z kolei zrobić IDSem. IDS także w tamtym Fusionie HCMa "widział". Zresztą UCDS też widzi - tylko FORScan jest tak zasadniczy: "tu nie ma prawa być HCMa, to go zignoruję"...:lol:
Wszelkie takie działania jak wiadomo mają charakter eksperymentu i trzeba się liczyć z tym, że czasem coś się nie uda. Programiści Forda "nie śpią" i potrafią nam zrobić "pod górkę"...

steell
17-02-2020, 22:12
Dzieki za odpowiedź, wybieram sie w twoje rejony ale dopiero za prawie dwa tygodnie jak sobie nie poradzę to będę dzwonił, czyli raczej będę dzwonił :) UCDS nawet ryżowy faktycznie widzi. Błędów nie ma. Moja obecna lista modułów, 4 ty od końca HCM.
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/86665811_624649091653918_3659532691352584192_n.jpg ?_nc_cat=110&_nc_ohc=26YI4I3cJesAX-jswC_&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=7c7dc02cdd8f76b18584078ef72c5f7d&oe=5EC68D40

steell
20-02-2020, 19:46
Narazie jestem dalej w dołku. Ustawiłem lampy mechanicznie jak najniżej na regulacjach oraz na mocowaniach ale i tak jest dosyć wysoko. leszcz jutro zadzwonię może będzie wiedział w czym problem i jak go rozwiązać.

tedi_k
20-02-2020, 22:21
Narazie jestem dalej w dołku. ...

Coby inni nie łudzili się, że jest łatwo:
- GFDRS odmawia obsługi tego auta - nie podobają mu się amerykańskie Fusiony...
- PTS z oczywistych względów nie ma prawa mieć procedury kalibracji HCM/lamp FDL
- IDS 116.6 nie widzi w tym aucie HCMa i nie daje HCMa na liście modułów PMI
- posunęliśmy się nawet do tego, że poprosiliśmy o podjechanie kolegę z KTSem - też bez skutku...
- odkopałem jakiegoś archiwalnego IDSa 111 z takim wynalazkiem STIC FVDI J2534 Ford... 8) - trochę więcej procedur serwisowych, ale na sesji z tego 116.6 także nie ma HCM w PMI. Nie ma też kalibracji HCM na liście procedur serwisowych. Można ewentualnie odczytać to auto jakimś właśnie IDSem 106 do 111 i zobaczyć czy przy sesji tworzonej na danej wersji w końcu się HCM jakoś ujawni...

Czyli - mam do kolejnych eksperymentów wersję "archiwalną" IDS 111 i tyle mogę ze swej strony zaproponować.

steell
21-02-2020, 07:56
Dodam że UCDS widzi HCM ale brak procedur serwisowych, sprawdzałem mk4 i oczywiście dla tego auta są. Dziękuje Panie Tadeuszu za poświęcony czas widać tradycyjnie mam pod górę :)
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/87332556_209244856862984_3744080196316168192_n.png ?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=Vh3Ba8lZLwsAX-iF0DJ&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=34c472ae4144d6905aaa5e430d337a68&oe=5EBE41FC

steell
21-02-2020, 09:24
Zrobiłem porównanie UCDSem tego co jest zapisane w HCMach i większość parametrów jest identyczna, różnice są tylko w tych miejscach, Do tego data produkcji oczywiście i jeden segment gdzie brak u mnie całkowicie linii. Reszta jest identyczna
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/87179752_142133013604963_4610699507389169664_n.jpg ?_nc_cat=108&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=2k-3RJWToC4AX8qPzaz&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=788aca80e3d33ab4e856ef304dbfd492&oe=5EF4625B


https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/87265817_236633067365925_8302897031345602560_n.jpg ?_nc_cat=104&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=rJBRjQsU__IAX_XKqcj&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=283876b9127bd27d390039578fcdc978&oe=5EF7CE07


Bump: Jak sprawdzic czy czujnik jest widziany prawidłowo przez HCM i czy działą jak powinien? Możliwe ze tu jest pies pogrzebany?

Ahmed91
21-02-2020, 09:47
Witam.

Czy taki przełącznik do świateł będzie dobry, jeśli nie posiadam kamery/czujnika do automatycznych świateł?
Brak na tym przełączniku włącznika do świateł automatycznych

Edit: Auto płynie do mnie dopiero i nie wiem czy może każdy Fusion z USA ma ten czujnik zmierzchu?

https://s6.ifotos.pl/img/f950jpg_qsqrqpx.jpg

steell
21-02-2020, 12:17
Sprawdziłem teraz jeszcze raz błędy i są dwa w HCMie, co ciekawe pojawiają się w przypadku jak mam skrzynię na P i światłą na automat a jest dzień. Ustawienie skrzyni w innym położeniu niż P i błędów nie ma, to samo jak włączę normalnie światła, skrzynia może byc na P i błędów brak. Po zmroku, włączaja się światła i błędów brak czyli są tylko jak swiecą dzienne. Błędy które sie wyświetlają to
B1087 i B1088, Wczoraj miałem z tyłu pasażera i lampy mocno sie opuściły, muszę sprawdzic wiazki do czujników czy nie zamie niłem któregoś kabelka oraz same czujniki ale nie bardzo wiem jak je sprawdzić bo moze którys jest niesprawny.






Ahmed91 Nen przełącznik sam z siebie nic nie robi. Zależy co chcesz uzyskać, ale wpierw trzeba zobaczyć co tam jest w środku obecnie zamontowane. Ludzie wymieniają przełącznik przeważnie jak chcą na nim podłączyc światła tylne przeciwmgielne które są obowiązkowe w Polsce. Regulacja świateł to juz inna kwestia musisz wiedzieć co ma auto zainstalowane. Który to rocznik? przedlift/polift, jakie ma lampy z przodu? będziesz je wymieniał czy zostają itd.

steell
22-02-2020, 14:04
Problem rozwiązany. Dziękuje wszystkim z którymi sie kontaktowałem za pomoc. Powodem tego ze lampa świeciła wysoko był mój błąd. Zamieniłem kabelki w wiązce tylnego czujnika i czujnik stał nie reagował na zmianę położenia. Sygnałowy przewód podłączony był prawidłowo wiec układ nie zgłaszał błędu ale po odkręceniu cięgła nie reagował na zmianę jego położenie. Lampy dało się ustawić na stacji a wieczorem jadę na testy.
:)

sabaciontko
22-02-2020, 23:10
Ale jajca. Fajnie że dobrze temat się zakończył.

steell
23-02-2020, 12:00
Po prostu robiłem na raty a nie wszystko na raz. Wyłazi brak miejsca do takich prac. Jest dobrze lampy działają jak powinny. Przydało by sie tylko zrobić aktualizację paru modułów.

MasteRafi
08-05-2020, 06:33
Pozdrawiam forumowiczów.Szukałem na forum ale nie znalazłem tematu o przekładkę zwykłych lamp soczewkowych do fusiona. Mam rocznik 2013, będzie jakiś problem z wymianą USA na Eu , są
jakieś różnice z mocowaniami lamp czy wystarczy wyjąć i wpiąć nowe. Z góry dziękuję za wiadomość.

tedi_k
08-05-2020, 07:35
...Szukałem na forum ....

SRS, Speedo - Kolega szukał jak szukał... Tu trzeba ten temat podłączyć... https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=297562

Marcofusion
08-05-2020, 09:18
SRS, Speedo - Kolega szukał jak szukał... Tu trzeba ten temat podłączyć... https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=297562

99,999% tematow o Fusionie mk5 g:D;)

MasteRafi
08-05-2020, 10:04
SRS, Speedo - Kolega szukał jak szukał... Tu trzeba ten temat podłączyć... https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=297562
Ten temat akurat widziałem i nie ma tam mowy o wymianie lamp na soczewkowe EU.
Dla potomnych Europejskie są plug&play wkładasz i jeździsz. Pozdrawiam

tedi_k
08-05-2020, 11:19
Ten temat akurat widziałem ...

I "aż" do postu #3 Kolega zdołał dojść??? https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3145187&postcount=3
Napisane wyraźnie, że tamten wątek jest o "zwykłych" (halogenowych) lampach EU zakładanych do Fusiona...
Więc co jest "nie tak"???

steell
06-03-2022, 12:57
Załozone europejskie lampy z mondeo mk5 czujniki na wahaczach i HCM, wszystko ładnie działa lecz pojawiają sie te błędy. Błędy w HCM pojawiają się w momencie jak przełącznik ustawiony jest na ayutomat i światła są zgaszone bo np jest jasno i działają dzienne. Kombinowałem z konfiguracją świateł w BCM, ustawiałem tak jak jest w mondeo mk5 i napotkałem trudność. Ustawienie parametru dla DRL na options B powoduje ze światła po zamknieciu samochodu nie gasną co rozwala akumulator wiec musi byc ustawione w typowy sposób dla Fusina czyli Options A. Jedna uwaga, nie montowałem czujnika deszczu i jest wszędzie wyłączony czy to ma jakiś zwiazek z tymiu błędami?
Poniżej moja obecna konfiguracja.
FeatLsttoBCMDRLbyAuto LampsInitValue -Enable
DRLConditionsCfg - Option-A
HighBeamMode Cfg - AUTO-CANCEL
RainLightSensor Present Cfg - NO-PRESENT /nie montowałem czujnika deszczu.
DRLLamp Mask - 11 /tak jak w mondeo, wcześniej miałem 7F i nic to nie zmieniało.
DRL Position Lamp - DRL-ONLY
Czy problemem faktycznie moze być włączona opcja w IPC? Znalazłem DE01 linia 9 Daytime Runing Lamp Control u mnie enable a w mondeo diesable, sprawdziłem konfigurację w 7 mondeo
.

szorti1990
06-03-2022, 15:40
Czujnik deszczu to również czujnik światła. Skoro sterownik nie wie czy jest jasno/ciemno, automatycznie wywala błąd automatycznych świateł. Tryb auto odpowiada za zmianę świateł dzienne/mijania ale również uruchamia lampy skrętne.

steell
06-03-2022, 15:54
Automatyczne swiatła działają nie w tym problem. zmieniają sie DRL na miojania i samoczynnie na drogowe.

steell
06-03-2022, 19:05
Postaram sie opisać dokładnie co sie dzieje. Oba błędy pojawiają się wtedy gdy lampy są wyłączone całkowicie. Auto ma automatyczną skrzynię biegów i ustawione jest tak ze na P światła są wyłączone w efekcie bład pojawia sie przy ustawieniu przełącznika świateł na 0 /światła wyłączone/ oraz przy ustawieniu dźwigni skrzyni na "P"
Jak swiatła działaja błędu nie ma

tedi_k
07-03-2022, 12:34
...Jak swiatła działaja błędu nie ma

Zachowanie standardowe dla FDL z pełną funkcjonalnością w Fusionie.
Błędy LIN w HCM trzeba "zamaskować" bo wszystko działa tak jak powinno. Do "maskowania" jest stosowna funkcjonalność w UCDS.

steell
07-03-2022, 13:47
Teraz mi zabiłeś klina tą "stosowna funkcjonalność" i "maskowanie" :)

leszcz
07-03-2022, 14:14
Zachowanie standardowe dla FDL z pełną funkcjonalnością w Fusionie.
a ja nic nie maskowałem i wszystko działa jak trzeba

tedi_k
07-03-2022, 15:48
...wszystko działa jak trzeba

A ja maskowałem - i wszystko działa jak trzeba...
Chcesz podać inny sposób załatwienia problemu - nie widzę przeszkód.
Tylko proszę - po prostu podaj.

mrk26
07-03-2022, 15:48
Teraz mi zabiłeś klina tą "stosowna funkcjonalność" i "maskowanie" :)

Nic nadzwyczajnego, po prostu jest to skonfigurowane z fabryki tak żeby DRL działały cały czas, jak chcesz żeby nie świeciły w pozycji "P" to trzeba zmienic w BCM żeby ignorował te błędy.

tedi_k
07-03-2022, 15:54
... "stosowna funkcjonalność" i "maskowanie" :)

Czasem jest to niezbędne - np. przy uruchamianiu tempomatu aktywnego w amerykańskich autach i przy tych światłach.
W sytuacji gdy "wszystko działa jak powinno" a zostają takie błędy jak np. powyżej, to można sobie "darować walkę" i zamaskować DTC.

... trzeba zmienic w BCM żeby ignorował te błędy.

Wychodzi na to samo... Z tym "drobiażdżkiem", że błędy zgłasza HCM a nie BCM...

mrk26
07-03-2022, 16:12
Dziękuję za sprostowanie, nie miałem jak sprawdzić na chwilę obecną przy laptopie (czekam na dziecko pod szkołą ;) )

leszcz
07-03-2022, 16:26
Nie no ja rozumiem . Zakodowałem sobie i nie trzeba było nic maskować . Żadnych extra kombinacji

EW1
07-03-2022, 18:36
I w Końcu i ja to znalazłem na wiki UCDS http://www.ucdsys.ru/forum/viewtopic.php?p=10144#p10144
1) Koledzy
po zmianie trybu pracy DRL (reflektory LED) - wyłączenie DRL w trybie Parking pojawiły się dwa błędy modulo HCM B1087 i B1088. Zmieniono tryb pracy DRL w module BCM w sekcji Oświetlenie zewnętrzne.
Błędy pojawiają się tylko w trybie Parking, w innych trybach nie. Po powrocie do standardowego trybu działania DRL błędy znikają.

steell
08-03-2022, 01:04
Martwi mnie tylko, że auto bedzie mi sie uruchamiać z włączonymi DRLami co zapewne je szybko wykońćzy :) Zamaskowanie błędów wydaje sie lepszym rozwiazaniem. Obecnie w lini FD40 DTC MASK mam same zera.

tedi_k
08-03-2022, 09:06
... Obecnie w lini FD40 DTC MASK mam same zera.

"1" to zamaskowanie danego błędu... Trzeba chwilę posiedzieć z komputerem w aucie i znaleźć które "1" są od tych błędów. Standardowo najszybciej się to namierza metodą "połówkowego podziału" ("FF" dla połowy zakresu i sprawdzanie czy błąd wraca czy zniknął...).

steell
09-03-2022, 10:04
Pierwsze testy za mną. Pierwsza pozycja nie daje sie zmienić. Po zapisaniu w aucie i ponownym odczytaniu znowu jest 0. Inne pozycje pozwalaja zapisać zmiany. Przedostatnia pozycja zmieniona na 1 i brak błędu B1087, pozostał tylko błąd B1088. Nawet jak mam wszystkie ustwaienia za wyjatkiem pierwszej pozycji na 1 to ten błąd dalej jest wyswietlany? Coś z lampą lub instalacją? Przy włączonych normalnie swiatłach błędu nie ma.

Edit Tu człowiek miał ten problem po dołozeniu sync3, ja też mam zmieniony z sync2, https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3342087&postcount=19

EW1
13-03-2022, 08:12
Poszedłem Twoim tropem i mam idealnie tak samo , tylko przedostatnia pozycja maskuje B1087 a więc nie jest to chyba błąd w instalacji i nie jest to błąd sync 3 bo mam sync 2 .
Dalej więc coś w BCM jest nie zmienione i nie wiem dlaczego nie da się maskować B1088

EW1
13-03-2022, 10:35
Próbowałem 1 na 2 zmienić i wtedy maskuje się B1088 a zostaje B1087 .... dziwne

steell
13-03-2022, 10:36
EW1 a pierwsza pozycja pozwala sie zmieniać? U mnie niby pozwala ale po zapisaniu i odczytaniu ponoiwnie jest 0. Tego z 2 nie próbowałem musze przy okazji zobaczyc u siebnie. Z tymi zmianami w ciemno czuję sie troche jak małpa z dynamitem :)

EW1
13-03-2022, 11:30
Z pozycją 1 mam podobnie , niby zapisana ale po odczytaniu wraca do 0

tedi_k
13-03-2022, 12:30
Próbowałem 1 na 2 zmienić i wtedy maskuje się B1088 a zostaje B1087 .... dziwne

Koledzy, jakieś szkolenie z "podstaw notacji binarnej" trzeba tu zrobić czy co??? Ja w każdym razie nie bardzo nadaję się do nauki ABCadła...
Każdy BIT to jest osobna maska innego DTC...

EW1
13-03-2022, 12:52
Tak to prawda (powinna być metoda zero jedynkowa) ale jedno już wiem że przedostatnia pozycja odpowiada za błędy LIN A i LIN B . Co śmieszne wstawiłem tam zamiast 0 literkę F potem zapisałem i zacząłem się bawić wyłączaniem oświetlenia nastrojowego w BCM i nie wiem jakim cudem zniknęły mi oba błędy z HCM.
Dalej boję się eksperymentować by nie wróciły :) ale to nie ma nic wspólnego chyba z logiką i jakiś przypadek mi to sprawił

tedi_k
13-03-2022, 19:59
...przedostatnia pozycja odpowiada za błędy LIN A i LIN B ....

"Przedostatnia" pozycja to są CZTERY BIY... Więc tylko 2 z nich to zapewne jest właściwa maska owych 2 DTC... CYFRA SZESTNASTKOWA "F" to są ustawione owe CZTERY BITY na "1" - czyli wyłączone owe 2 DTC "interesujące" i JESZCZE DWA "za niewinność"...

steell
13-03-2022, 23:57
Za dużo wyłączać nie trzeba :) przetestujemy 3 powinno być osiagniete minimum czyli te 2 błędy

adams502
26-05-2022, 16:34
Udało się komuś zmienić konfigurację, żeby DRL działały na położeniu skrzyni na P zaraz po zapłonie?