Zobacz pełną wersję : [Ogólne] CHIPTunning nowych silników 2.0D ECOBLUE


Strony : [1] 2

leszcz
29-06-2019, 22:50
Nie ma takiego tematu a przydałoby się wiedzieć co się dzieje w tej sprawie .
Z moich informacji nie zostało to jeszcze ruszone .

TuneFORCE
01-07-2019, 21:19
To po chusteczkę zakładałeś temat :572::572::572:
Wchodzę, myślę że czegoś nie wiem a tutaj...

leszcz
04-07-2019, 16:15
To po chusteczkę zakładałeś temat
z prostego powodu . Ludzie których ślę do szanownego kolegi z PZ pytają i pytają . Dziesiątki pytań i zniecierpliwienie ;) . I tylko tyle

TuneFORCE
05-07-2019, 22:11
z prostego powodu . Ludzie których ślę do szanownego kolegi z PZ pytają i pytają . Dziesiątki pytań i zniecierpliwienie ;) . I tylko tyle

Na razie jest problem z protokołem :evil:
Ale sterowniki od kilku wersji eco blue są już w odpowiednim miejscu i prace trwają :mrgreen:

leszcz
30-07-2019, 16:32
Ale sterowniki od kilku wersji eco blue są już w odpowiednim miejscu i prace trwają
jak tam te prace .... ?

TuneFORCE
30-07-2019, 18:15
Na razie robi się nowe 1.5 :p na 2.0 trzeba czekać

leszcz
05-08-2019, 16:33
problem z protokołem
jakiś "koszmar" z tym Continental SID212 ... oby się szybko połapano co i jak :D

kiler7
15-09-2019, 20:53
Jakieś wieści na temat nowych EcoBlue w Mondeo 2019?

TuneFORCE
16-09-2019, 19:53
Na razie cisza

p.saw
14-10-2019, 11:17
Ta cisza jest już za długo "cicha" :wink:
Co prawda mam jeszcze chwilę (planuję zakup na początku nowego roku z wyprzedaży rocznika) ale chciałbym się już na coś nastawić czy brać 150HP + chip czy raczej od razu 190HP i może to wystarczy.

leszcz
15-10-2019, 21:59
p.saw ręczę Ci ,że Grzegorz z Poznania radośnie oznajmi tą oczekiwaną nowinę jak tylko problem będzie rozwiązany . Jak widać jest to dość skomplikowane i na dzień dzisiejszy nie rozwiązane . Trzeba czekać ;)

PRIMANUS
09-11-2019, 13:30
Czy Mondeo 2019 2.0 Ecoblue A8 190 AWD będzie można zawirusować bez obawy o sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektromagnetycznie przy tylnim dyfrze, które załącza napęd tył? W Kudze I ford stosował Haldexa. Teraz w Kudze II i Mondeo stosuje system załączania tylnej osi firmy JTEKT. Tu jest chyba inna filozofia sterowania: W Haldexie podczas startu od zera tył zapinany był tylko przy uślizgu kół przednich, a powyżej pewnej prędkości (chyba 50 km/h) był odłączany. W JTEKT - napęd tył załączany jest przy każdym ruszeniu z miejsca nawet bez uślizgu przodu, dodatkowo przy dodaniu gazu, przy każdej prędkości (np 90 km/h), też od razu załącza się na chwilę tył, również w każdym zakręcie i dodaniu w nim gazu też załącza się na chwilę tył.
I tu pojawia się pytanie... Haldex załączał się rzadziej, JTEKT dużo częściej. Sprzęgło wielopłytkowe w tym JTEKT jest w związku z tym dużo bardziej obciążone (praktycznie cały czas pracuje)...
Czy wytrzyma dużo większy moment?
Fakt, że Haldex wytrzymywał nie musi oznaczać, że JTEKT dobrze zniesie chiptuning... Czy jego trwałość nie ucierpi w znacznym stopniu i np po 50 kkm będzie amen...?

I drugi temat... hydrokinetyk A8 - jaki ma limit momentu?
Czy stary hydrokinetyk A6 miał duży zapas pod tym względem?
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba nowa A8 to wersja rozwojowa starej A6?
Nie tak jak w przypadku silników: nowy 2.0 Ecoblue z rodziny Panther to zupełnie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego ze starym 2.0 TDCi pochodzącym od francuzów

kobrys
14-11-2019, 10:38
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba nowa A8 to wersja rozwojowa starej A6?

Z tego co czytalem skrzynia A8 to zupelnie inna konstrukcja - Ford i GM umowili sie na wymiane technologii.
Ford mial przygotowac skrzynie A10 dla pojazdow tylnonapedowych, a drugi producent skrzynie dla pojazdow przednionapedowych i AWD.

GM przygotowal skrzynie dwusprzeglowa-9 biegowa, a ksiegowi i mechanicy forda ja nieco uproscili usuwajac jedno sprzeglo i jeden bieg.

Tutaj link: https://www.motor1.com/news/239934/ford-refuses-use-gm-automatic-transmission/

Tak naprawde to co my bedziemy widziec jako A8 to fizycznie beda 3 rozne skrzynie. Tak jak bylo z PSem, ktory de facto wystepowal w odmianie 'maly' i odmianie 'duzy'.

Wcale sie nie zdziwie jesli A8 w Focusie i A8 w Mondeo to sa fizycznie dwie rozne konstrukcje albo przynajmniej warianty, a na pewno A8 dla Focusa St 2.3 to już musi być trochę bardziej wytrzymała - jakis mechanik z doswiadczeniem potwierdzi?

kiler7
18-01-2020, 23:21
Jakieś pozytywne wieści o EcoBlue?

heko
19-01-2020, 10:55
Jakieś pozytywne wieści o EcoBlue?

brak

PRIMANUS
26-01-2020, 00:53
brak

Czy przy tuningu silnika możesz podnieść trochę minimalne obroty skrzyni automatycznej na każdym biegu.
Ta skrzynia A8 trzyma (w trybie D) 1500 obr... chyba tylko ze względu na ekologię... wątpię, żeby silnik to lubił...
Kiedy robi się lekko pod górkę... zaczyna rosnąć mocno spalanie chwilowe, a efektu nie ma... skrzynia powinna zredukować, żeby była większa moc i moment pod górkę... a ona męczy ten silnik na za niskich obrotach i tylko żłopie ON, a efektu zero... Gdyby skrzynia trzymała minimalne obroty na każdym biegu 2000 (a nie 1500).. byłoby silnikowi znacznie łatwiej...
Czy można by ustawić tak, żeby każdy bieg miał minimalne obroty 2000... a poniżej redukcja do niższego biegu?

Jeśli nie robiłeś jeszcze takich manewrów z tą nową A8... to czy ćwiczyłeś to już z tymi starszymi A6? Mam nadzieję, że tu będzie podobnie...

kobrys
26-01-2020, 14:39
Ta skrzynia A8 trzyma (w trybie D) 1500 obr... chyba tylko ze względu na ekologię... wątpię, żeby silnik to lubił...
Kiedy robi się lekko pod górkę... zaczyna rosnąć mocno spalanie chwilowe, a efektu nie ma... skrzynia powinna zredukować, żeby była większa moc i moment pod górkę... a ona męczy ten silnik na za niskich obrotach i tylko żłopie ON, a efektu zero... Gdyby skrzynia trzymała minimalne obroty na każdym biegu 2000 (a nie 1500).. byłoby silnikowi znacznie łatwiej...

To Twój pierwszy automat? :-)

Tak - niższe obroty to wynik norm i prac optymalizacyjnych sterownika skrzyni biegów (nie tylko zorientowanych na spalanie, ale i na trwałość podzespołów).

Silnikowi raczej takie obroty są obojętne - diesle nie zwykły lubić wysokich obrotów. W traktorach obroty robocze są jeszcze znacznie niższe.

PowerShift na przestrzeni lat też wraz z kolejnymi upgradami softu skrzyni tracił na zakresach obrotów chociaż moim zdaniem to kwestia wyuczenia się operowania pedałem gazu i zrozumieniem filozofii danego sterownika.
W PS kiedy uznaję, że obroty są za niskie wystarczy lekko docisnąć gaz i następuje redukcja. Po odpuszczeniu gazu skrzynia do końca wzniesienia stara się utrzymać niższy bieg.

Zdarzyło mi się też jeździć zmodyfikowanym DSG, które trzymało wyższe obroty i zdecydowanie charakterystyka takiego silnika sprawiała, że był mniejszy komfort akustyczny (wyższe obroty), a przede wszystkim samochód był aż nadto narowisty.

Zaś w wielu mocniejszych samochodach Diesla (3.0 i 4.0) z hydrokinetykami to 1200 obrotów to była taka norma w trybach komfort i zwykłym D. W nowych Audi 3.0TDI automat ma zaprogramowany lag ze względu na normy - to jest dopiero denerwujące... Samochód ze zmienionym sterownikiem to zupełnie inny samochód.

P.S.
Skrzynia A8 nie może trzymać cały czas obrotów 1500rpm bo to nie jest CVT :)

PRIMANUS
26-01-2020, 15:38
Tak - niższe obroty to wynik norm (...) Silnikowi raczej takie obroty są obojętne
Zbyt niskie obroty szkodzą silnikowi. To jest duże obciążenie dla układu tłokowo-korbowego.

jeździsz na rowerze ???
prosty przykład - wrzuć sobie przerzutki: z przodu jak największa zębatka, a z tyłu jak najmniejsza zębatka - czyli ustawienie do szybkiej jazdy po płaskim a najlepiej z górki, powoli pedałujesz a szybko jedziesz...

i z takim przełożeniem spróbuj jechać pod górkę... zobaczysz czy dasz rade, co cie boli, jakie są naprężenia ? - tak samo "czuje" się silnik


jazda z niskimi obrotami na wysokich biegach i duszenie silnika gazem sprawia:
1.przeciążenie silnika
2.wzrost spalania oraz temperatury w cylindrach -wieksze prawdopodobienstwo "dmuchnięcia" uszczelki pod głowica i/lub skrzywieniem głowicy
3.ogromne obciazenie dla ukł. tłokowo-korbowego i szybkie zużywanie panewek -nastepstwa to niskie ciśnienie w ukł.smarowania, a z biegiem czasu jego brak...
4.tworzenie sie wiekszej ilosci nagarow w cylindrach -silnik nie "wentylowany" nabiera syfu...
5.zdecydowanie szybsze zużycie sprzęgła....

W PS kiedy uznaję, że obroty są za niskie wystarczy lekko docisnąć gaz i następuje redukcja. Po odpuszczeniu gazu skrzynia do końca wzniesienia stara się utrzymać niższy bieg.
W A8 kiedy lekko docisnę gaz skrzynia nie redukuje, tylko pod lekką górkę męczy silnik na dotychczasowych obrotach zwiększając zużycie paliwa i przeciążając silnik.

Zaś w wielu mocniejszych samochodach Diesla (3.0 i 4.0) z hydrokinetykami to 1200 obrotów to była taka norma w trybach komfort i zwykłym D.
W takich pojemnościach moment obrotowy jest taki, że silnik pociągnie z "momentu" prawie od samego dołu. Ta 2-litrowa pierdziawka Ecoblue jeszcze z napędem na 4 koła... to zupełnie inna bajka, inna liga (w dół oczywiście).

Skrzynia A8 nie może trzymać cały czas obrotów 1500rpm bo to nie jest CVT
Przy jednostajnej jeździe na równej powierzchni trzyma niestety 1500 obr i nie ma z czego przyspieszyć.
Przy jakiejkolwiek małej górce i jeździe na tempomacie aktywnym... jest rzeźnia, bo tempomat dodaje lekko gazu, automat trzyma ten sam bieg, prędkość nie rośnie, spalanie wzrasta mocno, a silnik jest ewidentnie przeciążony.

Czy masz jakiś samochód z tym silnikiem 2,0 Ecoblue w manualu, żeby dokładnie zobaczyć sobie od jakich obrotów silnik "budzi się do życia"? Żeby zobaczyć jaki jest sensowny realny zakres eksploatacyjny obrotów silnika w których silnik już ciągnie (z dołu) i gdzie jest granica kiedy silnik już "puchnie" (z góry)...? Tak się składa, że ja mam i od 3 lat dokładnie go sobie przetestowałem.

Dolna granica nieprzekraczalna to według mnie 1800 obr. Poniżej - tylko dla ekologów lubiących zarzynać silniki, albo tych którzy wierzą że "podpowiadacz" zmiany biegów robi "samo dobro" dla silnika.

W tym aucie z manualem jest tylko podpowiadacz (mogę go zignorować i jechać z obrotami wyższymi o 300-400 obr), ale w aucie z A8 ta skrzynia robi dokładnie to, co "podpowiadacz" sugeruje w aucie z manualem...

Poniżej 1800 obrotów jazda to padaka (np. przy obrotach 1500), a spalanie średnie wychodzi w praktyce ciut większe, niż jeśli trzyma się obroty troszkę wyższe (1800-2000), bo właśnie przy każdym delikatnym przyspieszaniu z powiedzmy 1500 obr... jest długi okres kiedy nic się nie dzieje, a silnik pije dużo więcej, zanim wejdzie w zakres powyżej 1800 obr.

Oczywiście "podpowiadacz" sugeruje żeby załączać wyższe biegi i trzymać silnik na 1500 obr. Tylko że silnik wtedy ani nie jedzie, ani w praktyce nie pali mniej i pożyje oczywiście też krócej.

Ale może o to producentowi chodzi.
Jeśli równocześnie producent zaleca wymianę oleju co 60 tys km... to dla wszystkich chyba jest jasne, czy priorytetem było zdrowie silnika, czy szybka wizyta klienta w ASO w celu zakupu kolejnego auta :p

kobrys
27-01-2020, 06:45
Czy masz jakiś samochód z tym silnikiem 2,0 Ecoblue w manualu, żeby dokładnie zobaczyć sobie od jakich obrotów silnik "budzi się do życia"? Żeby zobaczyć jaki jest sensowny realny zakres eksploatacyjny obrotów silnika w których silnik już ciągnie (z dołu) i gdzie jest granica kiedy silnik już "puchnie" (z góry)...? Tak się składa, że ja mam i od 3 lat dokładnie go sobie przetestowałem.

Dolna granica nieprzekraczalna to według mnie 1800 obr. Poniżej - tylko dla ekologów lubiących zarzynać silniki, albo tych którzy wierzą że "podpowiadacz" zmiany biegów robi "samo dobro" dla silnika.

W tym aucie z manualem jest tylko podpowiadacz (mogę go zignorować i jechać z obrotami wyższymi o 300-400 obr), ale w aucie z A8 ta skrzynia robi dokładnie to, co "podpowiadacz" sugeruje w aucie z manualem...


Mam dokładnie takie samo porównanie, ale nie w EcoBlue, a w DW10C 2.0 TDCi 163KM.
Kiedy jeżdżę manualem też uważam, że 1800 obrotów w dół jest nieprzekraczalne jeśli auto ma jeździć dynamicznie i zbierać się z każdego miejsca. Dodatkowo przy 1500 obrotów i przyspieszaniu silnik strasznie wyje, a karoseria wpada w lekkie wibracje.

W teorii przynajmniej automat jest automatem i układ jest skonstruowany w inny sposób. On ma więcej możliwości bo myśli innym torem niż Ty. Kiedy czuje stałe niskie obciążenie pozwala sobie na upshift i trzymanie silnika na niskich obrotach. Kiedy trzeba przyspieszyć, a nie ma czym powinien zrobić downshift.
Jeśli A8 tego nie robi to faktycznie być może warto coś pomyśleć, ale takie czasy chyba nadeszły...

Nie chcę się przemądrzać być może nie jest to problemem w moim PSie chociaż na tym forum było kilkadziesiąt stron już napisane o tym, że PS też nie redukuje podczas jazdy pod górę. U mnie redukuje i być może nie jest to 1800 obrotów by szedł dynamicznie jak z procy...

Jeździłem 1.5 A8 w Focusie i nie miałem takich odczuć jak Ty chociaż muszę przyznać, że skrzynia strasznie mułowato reaguje wręcz z frustrującym lagiem podczas przyspieszania (kickdown-1-2-3-dopiero reakcja). Nie pamiętam bym był zirytowany jakimiś zbyt niskimi obrotami, ale to PB było więc trochę inna charakterystyka (i chyba inna wersja skrzyni A8) i być może zbyt krótki czas na wyłapanie tego.

Podsumowując już musisz szukać raczej kogoś kto trudni się programowaniem sterowników skrzyń biegów, aniżeli CHIPem silnika. Nawet po CHIPie turbo nie będzie wstawać wiele niżej, a skrzynia trzymać obrotów wyżej. Trzeba TCM'a przeprogramować.

PRIMANUS
27-01-2020, 07:56
Mam (...) DW10C 2.0 TDCi 163KM
Bardzo żałuję, że ford nie kładzie już starych, dobrych diesli z rodowodem francuskim, tylko jakiś swój nowy wynalazek, który na dzień dobry widzę, że więcej pali w każdych warunkach od diesli francuskich 2.0, ale także od 2.0 TDI :mad:
musisz szukać raczej kogoś kto trudni się programowaniem sterowników skrzyń biegów (...) Trzeba TCM'a przeprogramować.
Myślałem, że HEKO też potrafi "skaleczyć" skrzynie automatyczne i robi takie tematy...
Jeśli nie, to znacie jakichś sprawdzonych fachmanów od tych tematów?

heko
27-01-2020, 08:45
nikt nie robi skrzyń w Fordach :P

PRIMANUS
27-01-2020, 14:41
nikt nie robi skrzyń w Fordach :P

No to jedna wielka dupa :mad:
Ale na chip silnika się pojawię, jak temat będzie rozgryziony
Wiadomo coś... ile czasu to jeszcze może potrwać?

woro_woro
27-01-2020, 16:50
A macie łopatki przy kierownicy? Da radę nimi zredukować przed manewrem?

smiechu
27-01-2020, 16:54
Tak. Łopatkami można zmieniać biegi.

PRIMANUS
27-01-2020, 19:34
Tak są łopatki... ale nie chodzi o rzadką sytuację wykonywania manewru wyprzedzania, tylko o częstą sytuację jazdy na trasie ze stałą prędkością na tempomacie i pojawiające się małe wzniesienia na trasie...

Jadąc na aktywnym tempomacie i ze skrzynią automatyczną... nie kupujesz tych dwóch drogich elementów, żeby na każdym małym wzniesieniu w trasie ręcznie redukować bieg...
skrzynia automatyczna ma to sama ogarnąć

A jeśli skrzynia nie zrzuca biegu... to mój pomysł na jakieś naprawienie tej sytuacji to przeprogramowanie dolnej granicy obrotów, które skrzynia trzyma na każdym biegu z 1500 obr na około 1800 obr. wtedy silnik nie będzie przeciążony pokonując te wzniesienia na trasie

PRIMANUS
29-01-2020, 12:31
Jakieś pozytywne wieści o EcoBlue?

brak

Jest firma która już robi wirus silnika 2.0 Ecoblue. Niestety w tej w chwili jeszcze nie przez złącze diagnostyczne, tylko trzeba wyjąć sterownik. Będzie to widać w ASO w razie sprawdzania.
Za jakiś czas ma być możliwe zrobienie wirusa przez złącze diagnostyczne, bez wyjmowania sterownika silnika.
Ale jeśli komuś się spieszy... można już teraz :p

kierowcafocusa
29-01-2020, 13:17
masz wiedzę jak wychodzą te silniki?
właśnie zamawiam auto. poprzednie mk5 2,0tdci 210koni i 475Nm ( seria180)

Fiesta Mk8 ST Line
29-01-2020, 13:17
Bardzo żałuję, że ford nie kładzie już starych, dobrych diesli z rodowodem francuskim, tylko jakiś swój nowy wynalazek, który na dzień dobry widzę, że więcej pali w każdych warunkach od diesli francuskich 2.0, ale także od 2.0 TDI :mad:

Myślałem, że HEKO też potrafi "skaleczyć" skrzynie automatyczne i robi takie tematy...
Jeśli nie, to znacie jakichś sprawdzonych fachmanów od tych tematów?

A jakie masz średnie spalanie w mondeo? I przy okazji jaki styl jazdy, czy % miasto trasa, dynamika - tak dla porównania.
Miałem okazję kupić mondeo EcoBlue z A8 w czerwcu 2019 ale w końcu nie zdecydowałem się bo wystraszyłem się właśnie takich historii na zagranicznych forach o jakich piszesz. Wygląda na to że jednak dobrze zrobiłem...
Kupiłem starą konstrukcję silnika DW10 ze starym poczciwym PS i jestem zadowolony zarówno z pracy skrzyni jak i dynamiki i spalania. Oczywiście w miarę jedzenia apetyt rośnie i już myślałem o wirusie, jednak nie udało się na razie tego ogarnąć, bo mimo starego typu silnika jest już jakiś nowy sterownik nie pozwalający na ingerencję o oprogramowanie. Czekam więc też na rozwój sytuacji. Faktem jest że PS w dzisiejszych czasach również trzyma niskie obroty, ale jak ktoś napisał wyżej lekkie klepniecie w gaz natychmiast wywołuje redukcję i trzyma do końca wzniesienia. A jak kogoś drażnią nisko utrzymujące się obroty, to zawsze można przełączyć na S i już trzyma powyżej 2k obr.

heko
29-01-2020, 13:38
Jest firma która już robi wirus silnika 2.0 Ecoblue. Niestety w tej w chwili jeszcze nie przez złącze diagnostyczne
gdzie ta firma?
a właściwie bardziej, którym sprzętem, bo tylko od tego zależy czy się da, a nie od firmy tuningującej

PRIMANUS
29-01-2020, 14:01
masz wiedzę jak wychodzą te silniki?
właśnie zamawiam auto. poprzednie mk5 2,0tdci 210koni i 475Nm ( seria180)

słabo niestety: około + 20KM + 40Nm

Bump: A jakie masz średnie spalanie w mondeo? I przy okazji jaki styl jazdy, czy % miasto trasa, dynamika - tak dla porównania.

Pali jak smok 9-10 litrów. Jazda spokojna. 30% miasto, 70% trasa
Mam AWD - to pogarsza dynamikę :roll: i zwiększa spalanie
skrzynia A8 jest mułem generalnie :evil:

Bump: gdzie ta firma?
a właściwie bardziej, którym sprzętem, bo tylko od tego zależy czy się da, a nie od firmy tuningującej

Goodhope pod Pleszewem. Jakie ma narzędzia - to ja już nie wnikam. Pewnie tajemnica zawodowa :p

heko
29-01-2020, 14:20
Goodhope pod Pleszewem. Jakie ma narzędzia - to ja już nie wnikam. Pewnie tajemnica zawodowa
raczej nie robi :)

PRIMANUS
29-01-2020, 14:35
raczej nie robi :)

dobrze że dodałeś "raczej" :p

heko
29-01-2020, 14:39
dobrze że dodałeś "raczej" :p

no to powiem, na pewno :P

PRIMANUS
29-01-2020, 14:42
no to powiem, na pewno :P

No to ja się nie będę sprzeczał, skoro wiesz lepiej :p

heko
29-01-2020, 14:44
No to ja się nie będę sprzeczał, skoro wiesz lepiej :p
zazwyczaj wiem lepiej :D

PRIMANUS
29-01-2020, 14:50
zazwyczaj wiem lepiej :D

pycha kroczy przed upadkiem :lol:

heko
29-01-2020, 15:23
pycha kroczy przed upadkiem :lol:

to nie pycha, tylko zawodowe doświadczenie, a to mała różnica :P

Fiesta Mk8 ST Line
29-01-2020, 21:53
Heko A mojego dziwoląga już dasz radę ogarnąć? A właściwie obydwa czekają, fiesta i mondeo.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Fiesta Mk8 ST Line
29-01-2020, 22:01
słabo niestety: około + 20KM + 40Nm

Bump:



Pali jak smok 9-10 litrów. Jazda spokojna. 30% miasto, 70% trasa

Mam AWD - to pogarsza dynamikę :roll: i zwiększa spalanie

skrzynia A8 jest mułem generalnie :evil:


No to faktycznie sporo. 3 litry więcej to już dużo. I to za co w zamian w stosunku do starszej konstrukcji? Ani nie jest bardziej dynamiczny, ani oszczędny, ani tańszy. Dodatkowo ma adblue. A różni się raptem zderzakiem przednim i pokrętłem na konsoli. To gdzie tu sens się pytam?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

heko
29-01-2020, 22:22
Heko A mojego dziwoląga już dasz radę ogarnąć? A właściwie obydwa czekają, fiesta i mondeo.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Fieste Ok :)

cattani75
29-01-2020, 23:57
Dajesz już radę zachipować fiestę 1.0 EB z GPF? Jakie wartości wychodzą po chipie?

Fiesta Mk8 ST Line
30-01-2020, 00:04
Fieste Ok :)No nareszcie! Odezwę się na priv w celu umówienia. A na mondeo jakieś perspektywy do wiosny?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

kierowcafocusa
30-01-2020, 07:41
No to faktycznie sporo. 3 litry więcej to już dużo. I to za co w zamian w stosunku do starszej konstrukcji? Ani nie jest bardziej dynamiczny, ani oszczędny, ani tańszy. Dodatkowo ma adblue. A różni się raptem zderzakiem przednim i pokrętłem na konsoli. To gdzie tu sens się pytam?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

masz porównanie do silnika D10f?
na dniach muszę zdecydować czy zostać z Mondeo czy brać superba z DSG 190KM które robi się na 230KM

kobrys
30-01-2020, 09:13
Pali jak smok 9-10 litrów. Jazda spokojna. 30% miasto, 70% trasa
Mam AWD - to pogarsza dynamikę i zwiększa spalanie
skrzynia A8 jest mułem generalnie

Czytając Twoje wszystkie wypowiedzi odnoszę wrażenie, że jesteś strasznie niezadowolony ze swojego samochodu i ze wszystkim jesteś po prostu na NIE.

Tknęło mnie by przejrzeć zagraniczne fora jak i polskie strony gdzie gromadzone są dane odnośnie spalania i wynika z nich, że średnia spalania EcoBlue 190KM jest bardzo porównywalna do średniej spalania TDCi 180KM.

Nawet na polskiej stronie https://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/mondeo/v/ raporty pokazują, że nie jest tak strasznie źle.

W S-Max i Edge te spalania też korelują na tym samym poziomie.

Dodatkowo wdrożone testy WLTP nie pozwoliły by na takie spalanie bo 9L/100km gnoju w jeździe 70% trasa i takiej masie po prostu zdarzyć się nie może...

Jedź może na przegląd... może pług masz gdzieś przypięty po samochodem albo układ paliwowy nieszczelny...

Fiesta Mk8 ST Line
30-01-2020, 12:47
masz porównanie do silnika D10f?
na dniach muszę zdecydować czy zostać z Mondeo czy brać superba z DSG 190KM które robi się na 230KM

nie wiem czy to jest "f" ale mój to ostatni miesiąc produkcji tego silnika 180KM w mondeo, czyli auto wyprodukowane w lutym 2019r ze skrzynią PS.
Jazda 70% miasto (niewielkie, często zakorkowane, mało miejsc gdzie można się rozpędzić, same skrzyżowania ze światłami), 30% trasa (z czego większość autostrada). Jazda raczej normalna z tendencją do dynamicznej, bez pałowania. Prędkości 10-20% ponad limit, w mieście czasem więcej. Autostrada praktycznie tempomat non stop ustawiony na 150km/h według licznika (146km/h GPS). Spalanie średnie z ostatnich 13k km to 6,8 z licznika, 6,9 z realnych tankowań. Trasa Tarnów - Wiedeń - Tarnów w większości Autostrada, wszędzie limit 10% powyżej dozwolonej, 3 dorosłe (i rosłe)osoby na pokładzie + bagaże full bagażnik - 6,3 z realnego tankowania. Ja jestem bardzo zadowolony, czego chcieć więcej? W porównaniu do mojego wcześniejszego C5 z podobnym silnikiem i skrzynią A6 spadek średniego spalania o ok 2,6-2,8 litra.

W samym mieście spalanie mondeo oscyluje w okolicach 7,2, a autostrada przy 150km/h poniżej 7,0. DK to już inna bajka, tam przy prędkościach do 110km/h i bez szaleństw spokojnie w granicach 6l. Mimo jady miejskiej nie wiem co to DPF, nie zaobserwowałem ani większego spalania na postoju, ani wyższych wskazań spalania przy toczeniu, tym bardziej innych wrażeń słuchowo-zapachowych. SS raczej w większości czasu wyłączony, staram się go załączać przed dotarciem na miejsce i pozwolić wyłączyć silnik samemu żeby mieć pewność że akurat nie wypala DPF. Zdarzyło mi się że nie wyłączył silnika 2 razy przez pół roku, ale nie jestem pewny czy chodziło o wypalanie, czy miało miejsce inne zjawisko nie pozwalające na działanie SS. W firmie mamy drugiego podobnego z silnikiem 150KM i manualem, przebieg ok 85k km i też bez jakichkolwiek problemów z DPFem, a autem jeździ kobita, na pewno nie potrafiąca zadbać o auto (typu oszczędzanie turbo na zimnym, czy gorącym, lub zwrócenie uwagi na proces wypalania), tam średnia spalania jest na poziomie 7,8l/100 km z baaardzo długiego okresu, ale auto jest raczej pałowane. I mimo to nic się mu nie dzieje.

mayak
30-01-2020, 12:55
ale mój to ostatni miesiąc produkcji tego silnika 180KM w mondeo czyli DW10F :)

Fiesta Mk8 ST Line
30-01-2020, 13:04
Czytając Twoje wszystkie wypowiedzi odnoszę wrażenie, że jesteś strasznie niezadowolony ze swojego samochodu i ze wszystkim jesteś po prostu na NIE.

Tknęło mnie by przejrzeć zagraniczne fora jak i polskie strony gdzie gromadzone są dane odnośnie spalania i wynika z nich, że średnia spalania EcoBlue 190KM jest bardzo porównywalna do średniej spalania TDCi 180KM.

Nawet na polskiej stronie https://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/mondeo/v/ raporty pokazują, że nie jest tak strasznie źle.

W S-Max i Edge te spalania też korelują na tym samym poziomie.

Dodatkowo wdrożone testy WLTP nie pozwoliły by na takie spalanie bo 9L/100km gnoju w jeździe 70% trasa i takiej masie po prostu zdarzyć się nie może...

Jedź może na przegląd... może pług masz gdzieś przypięty po samochodem albo układ paliwowy nieszczelny...\

Pytanie czy wziąłeś pod uwagę że to hydrokinetyk i AWD w tych porównaniach? Bo może i sam silnik ma porównywalne spalanie do starszej konstrukcji, to na pewno skrzynia A8 z uwagi na jej konstrukcję wessie swoje, a AWD też dołoży swoje kilka groszy, choć i tak obstawiam skrzynię jako głównego winowajce tego sporego wyniku.

Bump: czyli DW10F :)

niby tak, ale czy zmiana sterownika nie zmienia tej literki "f"? Jak przyszło do wirusowania to po pytaniu czy robicie DW10F usłyszałem "z zamkniętymi oczami", a jak przyszło do wgrania wirusa to nagle się okazało że się nie da, bo jest nowy sterownik którego nikt jeszcze nie ogarnia...

mayak
30-01-2020, 13:28
DW10F z Euro 6.2 (od jesieni 2018 ) mają inne softy niż wcześniejsze DW10F i pewno o to chodzi
choć i tak obstawiam skrzynię jako głównego winowajce tego sporego wyniku.
A8 ma lock-up więc nie ma strat, trzyma (za) niskie obroty (więc ekonomicznie), a 8 biegów powinno zapewniać niższe spalanie od 6 (jakby tak nie było, to byśmy ciągle mieli 3biegówki, bo po co komplikować sobie życie)

Fiesta Mk8 ST Line
30-01-2020, 13:35
Czy A8 ma lockup na każdym biegu? Czy tylko na wyższych? Czy trzymanie na niskich obrotach jest naprawdę ekonomiczne? Może jak jedziesz jednostajnie, ale nie jak przyspieszasz, a skrzynia nie redukuje sprawnie jak to opisał PRIMANUS, tylko ciągnie z tego samego biegu. Pytanie co tak naprawdę daje te 8 biegów na autostradzie, ile ma obrotów przy np. 150km/h? Ja mam w granicach 2550 na 6-tym biegu, przynajmniej wg. obrotomierza. Ile w tych samych warunkach ma A8 w mondeo?

PRIMANUS
31-01-2020, 16:09
Czytając Twoje wszystkie wypowiedzi odnoszę wrażenie, że jesteś strasznie niezadowolony ze swojego samochodu i ze wszystkim jesteś po prostu na NIE.

Nie jest tak źle... auto ma dokładnie 3 (i ani jednej więcej) niezaprzeczalne zalety:
1) Kolor :D:D:D i wygląd - kobiety w pierwszej kolejności pytają o kolor, kiedy mowa o zakupie nowego samochodu :p:D:D:p
2) układ jezdny (prowadzenie). Jeździłem ostatnio przez kilka lat Superbem i trochę Passatem... i mam porównanie: Superby, Passaty i inne VAG-iny nawet z ich zawieszeniem DCC mogą się schować. Mam w tym Mondeo adaptacyjne zawieszenie... ale jest zupełnie zbędne. Już w nastawie "normalnej" auto lepiej się prowadzi w zakrętach niż np. Superb z DCC.
3) aksamitna praca skrzyni A8. Skrzynia jest mułem, pogarsza osiągi i zwiększa spalanie i za to wielki minus, ale z drugiej strony pracuje aksamitnie, bez żadnych szarpnięć, stuków czy zgrzytów i tutaj wieki plus. Bardzo płynnie rusza od zera i potem wolno, ale niezwykle płynnie, bez szarpnięć zmienia przełożenia. Wrażenie - jakbyś jechał porządnym amerykańskim krążownikiem

I to koniec zalet :p

Jeśli nie wierzysz w poziom spalania - to kup sobie to auto w kombiaku z A8 i AWD i wtedy pogadamy.
Widziałeś ilu jest tych, którzy raportują spalanie w najnowszym mondziaku mk5 z 2.0 Ecoblue na tym autocentrum, które podlinkowałeś?
To reprezentatywna populacja?
Ci z kombiakami raportują wyraźnie większe spalanie niż w sedanie...
A ilu tam jest właścicieli mondziaków w kombiaku z AWD?
Zostawię to bez komentarza.

Dla wyjaśnienia - u mnie "spokojna jazda" jest bardzo daleko od "kapeluszowej".
Być może moja "spokojna" dla kogoś innego jest "dynamiczna" - i tutaj może kryć się część zagadki wysokiego spalania...
ale tylko część... moim zdaniem :P

Bump: Pytanie co tak naprawdę daje te 8 biegów na autostradzie, ile ma obrotów przy np. 150km/h? Ja mam w granicach 2550 na 6-tym biegu, przynajmniej wg. obrotomierza. Ile w tych samych warunkach ma A8 w mondeo?

Dla ciekawostki:
A8 przy 150km/h miał właśnie około 2500 obr na 8-mym biegu jeśli dobrze pamiętam. Jutro to sprawdzę, bo mam traskę autostradową...

Czyli te dodatkowe biegi to nie jest jakaś rewolucja jadąc na autostradzie... może właśnie chodzi producentowi o to, żeby jadąc np. 90 km/h dusić silnik na wysokim biegu i niskich obrotach i spełniać te najnowsze normy ekologiczne...
ale cała koncepcja bierze w łeb, jeśli nie jest to trasa płaska i jednostajna jazda... tylko kiedy np. zaczynają się górki i chcesz jechać na tempomacie...
wtedy spalanie szybuje w górę...

Fiesta Mk8 ST Line
31-01-2020, 16:27
A jaki to kolor jak mogę zapytać?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

PRIMANUS
31-01-2020, 17:59
A jaki to kolor jak mogę zapytać?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

chrome blue... już kilku kobitkom się podobał ten kolor na żywo (zakładając że nie była to czysta kurtuazja)

ale wiadomo... jeden lubi buraczki, a drugi...

Fiesta Mk8 ST Line
31-01-2020, 18:31
...a drugi też chrome blue :) U mnie tylko ten wchodził w grę przy zamówieniu ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

brajanek
14-03-2020, 20:44
Witam

Odbierałem dwa tygodnie temu Focusa Mk4 2.0 EcoBlue 150 KM. Handlowiec u dealera mówił, że można łatwo podkręcić na 190 KM bo to ten sam silnik który jest w ST.

Pytanie nr 1 - ściemniał czy nie ściemniał?
Pytanie nr 2 - nawet jeśli się da, to czy to ma sens? Pomijając fakt że więcej spali, to na pewno jest więcej różnić między wersją zwykłą a ST - hamulce, przełożenia skrzyni biegów, zawieszenie...

Fiesta Mk8 ST Line
15-03-2020, 07:11
Moim zdaniem ściemniał. Jak jest taki mądry to teraz zgłoś sie do niego i niech Ci poleci speca który to ogarnie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

leszcz
15-03-2020, 11:57
Handlowiec u dealera mówił, że można łatwo podkręcić na 190 KM bo to ten sam silnik który jest w ST.

Pytanie nr 1 - ściemniał czy nie ściemniał?

SID 212 = jeszcze nieźle ściemniał ale dotyczy to MK5 :one:

tracer.on
27-05-2020, 21:31
Coś się dzieje ku dobremu w temacie?

leszcz
29-05-2020, 16:45
Odbierałem dwa tygodnie temu Focusa Mk4 2.0 EcoBlue 150 KM. Handlowiec u dealera mówił, że można łatwo podkręcić na 190 KM bo to ten sam silnik który jest w ST.

Pytanie nr 1 - ściemniał czy nie ściemniał?
no to można zrobić . Nie zauważyłem ,że piszesz o FF4 ;) a tu i owszem 150>190 da się ;)
przerobione :D

kiler7
30-05-2020, 09:10
A coś się ruszyło może z Mondeo EcoBlue?

mayak
01-06-2020, 12:16
przerobione
w automacie??

olilB
05-07-2020, 17:01
słabo niestety: około + 20KM + 40Nm

Bump:

Pali jak smok 9-10 litrów. Jazda spokojna. 30% miasto, 70% trasa
Mam AWD - to pogarsza dynamikę :roll: i zwiększa spalanie
skrzynia A8 jest mułem generalnie :evil:

Bump:

Goodhope pod Pleszewem. Jakie ma narzędzia - to ja już nie wnikam. Pewnie tajemnica zawodowa :p


Bzdura. Napisałem do tej firmy i dostałem odmowna odpowiedz.

Sir Duff
10-07-2020, 08:58
Czy ja dobrze rozumiem, że Focus MK4 2.0 Ecoblue 2020 150KM można spokojnie zmienić na 190KM seria a Mondek MK5 nie?

Marcin-Prezes
19-07-2020, 15:39
Witam. Kuga 2020 2.0Ecoblue 150Km zamians na 190 Km kiedy bedzie mozliwa ?

mdmowski
17-08-2020, 15:52
Czy mógłby któryś z fordowych speców oficjalnie potwierdzić możliwość przestrojenia FF4 2.0 150KM A8 2019 na 190KM?
Aby wreszcie było wiadomo czy można M6, A8, a może tylko Mondziaka bądź Kugę (bo coś). :)
I przy okazji jak to wygląda z przyrostem momentu obrotowego?
Zapewne byłbym zainteresowany taką operacją, najlepiej na Mazowszu (prv).

Edit.
Już wiem, że 2.0d A8 nie występuje w wersji 190KM. Tylko M6.

West_GD
03-10-2020, 12:44
Coś się ruszyło w temacie zmiany softu w tym silniku?

heko
03-10-2020, 17:13
nic :(

Usefull
03-10-2020, 20:17
uuuuuuu to przykre że cisza w temacie :<

String
03-10-2020, 20:21
To się Ford postarał z tym sterownikiem :) No cóż... trzeba czekać. ;)

heko
04-10-2020, 11:15
niestety, Transity 2.0 ecoblue w połowie 2019r. dostały ten sam sterownik i też nie da się już ich robić :(

lotnik78
04-10-2020, 11:31
Czy Mondeo 2,0 Ecoblue A8 (2020r) już da się zrobić z 150 na 190?

String
04-10-2020, 15:10
niestety, Transity 2.0 ecoblue w połowie 2019r. dostały ten sam sterownik i też nie da się już ich robić :(

A czy możesz uchylić rąbka branżowej kurtyny, czy Wasze środowisko próbuje przełamać zabezpieczenia oraz (jeśli masz taką wiedzę) ile mniej więcej przyjdzie nam czekać na sukces? :D

heko
04-10-2020, 15:13
tym zajmują się firmy produkujące flashery do tuningu, próbują złamać, kupić lub wykraść hasła do procesorów :)
może za tydzień, może za 2 lata, rożnie to bywa

TuneFORCE
05-10-2020, 15:15
Ja już o tym pisałem...w tych nowych sterownikach jest zupełnie inny layout...zupełnie inna architektura i inne procki...więc włam do nich to zupełnie inna bajka...

kierowcafocusa
19-10-2020, 14:54
tym zajmują się firmy produkujące flashery do tuningu, próbują złamać, kupić lub wykraść hasła do procesorów :)
może za tydzień, może za 2 lata, rożnie to bywa

a czy chociaż box ?? cokolwiek??? :?::?:

heko
19-10-2020, 16:49
boxy montuje, więc choć tu jest trochę mocy :)

MAG
20-10-2020, 08:39
A jakie są efekty po boxach? Masz jakieś wykresy?

Usefull
21-10-2020, 19:20
też się chętnie dowiem co można boxem w moim np. uzyskać ? :)
bo trochę pod nogą by się coś więcej przydało ;)

heko
24-10-2020, 09:50
ok + 50Nm i 20KM

mayak
24-10-2020, 12:15
Hmm.. Zmiana 150->190 daje więcej

leszcz
24-10-2020, 12:32
Zmiana
pewnie chodzi o 190 i wtedy więcej .

heko
24-10-2020, 12:53
150 przestawione na 190 + box i to jest super przyrost :)
ok 215KM 480Nm

String
24-10-2020, 14:46
No ale póki co przestawienie 150>190 jest w Ecoblue jest niemożliwe. Więc póki co czekam, jak pewnie wielu mi podobnych :)

heko
24-10-2020, 15:39
jeśli w którymś się nie da, to zaczynamy od boxa, potem można przełączyć :)

p.saw
24-10-2020, 17:56
Czyli jeśli mam 190 fabrycznie to dzięki box będę miał ok. 215 KM ? To przyrost ok. 13%, niewielki.
Fabryczne 400Nm z box 480Nm to przyrost 20%. To już nieźle.
Te Nm to już chyba odczuję pod pedałem ;)
A jak może wypaść spalanie? Czy skrzynia A8 to "uciągnie" ?
Pytam tak dla potwierdzenia :)

mayak
25-10-2020, 22:14
No ale póki co przestawienie 150>190 jest w Ecoblue jest niemożliwe
można przestawić w automacie A8, nie można w manualu

String
26-10-2020, 07:00
mayak no i tu mój ból jest większy niż... posiadaczy A8 :D Czyli czekamy :)

TuneFORCE
29-10-2020, 12:49
Hmm.. Zmiana 150->190 daje więcej

Robisz zmianę na 190KM plus BOX i jakoś to jedzie.
Jak masz 190KM to dojdzie z 15-20KM/40-50Nm i tez będzie spoko.

kierowcafocusa
29-10-2020, 14:39
Robisz zmianę na 190KM plus BOX i jakoś to jedzie.
Jak masz 190KM to dojdzie z 15-20KM/40-50Nm i tez będzie spoko.

czy wasze boxy to to samo co w ofercie Heco?

oni twierdzą że moment 480Nm oraz około 215 kucy

TuneFORCE
29-10-2020, 14:40
czy wasze boxy to to samo co w ofercie Heco?

oni twierdzą że moment 480Nm oraz około 215 kucy

Mamy te sam BOXy :)

kierowcafocusa
29-10-2020, 14:55
Mamy te sam BOXy :)

zatem wpisz mnie na listę w grafiku

czuję się jakbym ciągnął przyczepę jeżdżąc serią...

TuneFORCE
02-11-2020, 16:18
zatem wpisz mnie na listę w grafiku

czuję się jakbym ciągnął przyczepę jeżdżąc serią...


pisz do Janka jbc

Dan385
07-11-2020, 13:55
Robisz zmianę na 190KM plus BOX i jakoś to jedzie.
Jak masz 190KM to dojdzie z 15-20KM/40-50Nm i tez będzie spoko.

Pytanie czy takie przyrosty będą wogóle jakoś zauważalne w normalnej jedzie, wersja przyrostów HEKO wygląda już znacząco lepiej ale skoro to te same box-y ;)

Ma ktoś może z forum założonego takiego box-a do ecoblue 190KM ?

P405
07-11-2020, 14:41
50 Nm to już czuć różnicę.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

TuneFORCE
10-11-2020, 09:12
Pytanie czy takie przyrosty będą wogóle jakoś zauważalne w normalnej jedzie, wersja przyrostów HEKO wygląda już znacząco lepiej ale skoro to te same box-y ;)

Ma ktoś może z forum założonego takiego box-a do ecoblue 190KM ?

To po co kupiłeś wersję 190KM, a nie 150KM? Przecież realna różnica pomiędzy nimi to właśnie te ok 20KM/50Nm... :D

kierowcafocusa
10-11-2020, 10:22
To po co kupiłeś wersję 190KM, a nie 150KM? Przecież realna różnica pomiędzy nimi to właśnie te ok 20KM/50Nm... :D

bo wydech lepiej wygląda :):)

poza tym jednak różnica to ciut więcej niż 20 kucy

West_GD
11-11-2020, 13:44
bo wydech lepiej wygląda :):)

poza tym jednak różnica to ciut więcej niż 20 kucy

W ST z dieslem pod maską nie ma podwójnego wydechu z tyłu.
Jest podwójna końcówka jak w ST Line.

catrf
12-11-2020, 21:23
Focus 2.0 EcoBlue 2020 z wkładka K&N i RaceChip RS , spalanie 6.3L. UNITRONIC ul.Łodygowa W-wa

heko
12-11-2020, 21:32
akurat wkładka k&n dała dokładnie ... zero :D

TuneFORCE
20-11-2020, 07:08
bo wydech lepiej wygląda :):)

poza tym jednak różnica to ciut więcej niż 20 kucy

Na papierze ;) W realu masz z 20 no może 25KM więcej :D
Te 20KM/50Nm d.. nie urywają ale czuć różnicę :)

Focus 2.0 EcoBlue 2020 z wkładka K&N i RaceChip RS ...

Wkładka to dała 0KM/0Nm
Natomiast co do reszty...to lepiej było włączyć 190KM i dopiero zakładać BOXa.
Przyrostu nie było by takiego jak tutaj...no i cena RC...jak klientom przekazuję ta cenę to myślą że się pomyliłem :D

West_GD
20-11-2020, 15:32
Ale włączyć 190KM można tylko w automacie, do manuala jeszcze się nie da?

leszcz
20-11-2020, 15:44
manuala jeszcze się nie da?
nie

TuneFORCE
01-12-2020, 15:24
Tak to wychodzi mniej więcej na BOXie:
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/2878420992261114

Usefull
01-12-2020, 15:53
ale to box do 2,0 TDCI czy 2.0 ECO_BLUE ? :027:

bo mnie interesuje EcoBlue bo mam taki 150 KM w mondeo mk5 - produkcja - 03,2020, skrzynia manualna

kierowcafocusa
01-12-2020, 18:04
Tak to wychodzi mniej więcej na BOXie:
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/2878420992261114

hej. ponoć użytkownik tego s-maxa jest na forum.
chętnie przeczytam opinię wrażeń po boxie, bo sam się zastanawiam czy warto.
mam ten sam układ napędowy w Mondeo i pozostawia wiele do życzenia w zakresie przyspieszania.
a mam porównanie do poprzedniego modelu MK5 2.0tdci po czipie :):)

TuneFORCE
01-12-2020, 19:55
ale to box do 2,0 TDCI czy 2.0 ECO_BLUE ? :027:

bo mnie interesuje EcoBlue bo mam taki 150 KM w mondeo mk5 - produkcja - 03,2020, skrzynia manualna

Każdy fordowski silnik o tdci, tylko ostatnio wymyślili jeszcze inną marketingowa nazwę ecoblue.
W wersji 150KM przyrost może być mocniejszy.

Dan385
04-12-2020, 20:44
Tak to wychodzi mniej więcej na BOXie:
https://www.facebook.com/TuneFORCE/posts/2878420992261114

To wykresy mojego auta, przyrosty na papierze szału nie robią ale zrobiłem już jakieś 500 km i mogę ocenić że różnica jest naprawdę znaczna, auto dostało lekkości, jest zdecydowanie bardziej elastyczne i co ważne ciągnie już od 1800 obrotow a jest co napędzać bo s-max to jednak 2 tony :-) Polecam

p.saw
05-12-2020, 17:27
ecoblue.


różnica jest naprawdę znaczna, auto dostało lekkości, jest zdecydowanie bardziej elastyczne i co ważne ciągnie już od 1800 obrotow

Grzegorz, chyba na wiosnę zawitam z moim mondeo na box-a.
Dan385 - dzięki za opinię.
Po 8 miesiącach i przejechanych ponad 20 tys. km zaczynam odczuwać deficyt. ;)
A jak ze spalaniem?

kierowcafocusa
07-12-2020, 08:04
To wykresy mojego auta, przyrosty na papierze szału nie robią ale zrobiłem już jakieś 500 km i mogę ocenić że różnica jest naprawdę znaczna, auto dostało lekkości, jest zdecydowanie bardziej elastyczne i co ważne ciągnie już od 1800 obrotow a jest co napędzać bo s-max to jednak 2 tony :-) Polecam

super dzieki za info.
niestety przy skrzyni AT8 rzadko masz okazje ciagnac od dolu bo mocniejsze wcisniecie gazu redukuje bieg i z reguly konczy sie na nizszym pomiedzy 3000 a 3500obr...
co w przypadku tego silnika jest strata na przyspieszeniu podczas wyprzedzania

TuneFORCE
12-12-2020, 07:43
Grzegorz, chyba na wiosnę zawitam z moim mondeo na box-a.
Dan385 - dzięki za opinię.
Po 8 miesiącach i przejechanych ponad 20 tys. km zaczynam odczuwać deficyt. ;)
A jak ze spalaniem?

Zapraszam :D
Spalanie pewnie takie samo lub odrobinę mniejsze.

P405
12-12-2020, 07:57
Grzegorz spalanie nie spadnie, bo jest radość z jazdy to się korzysta, przynajmniej przez jakiś czas. U mnie ta radość trwa już któryś ładny rok jak wyjechałem od Ciebie ( inna marka)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

PRIMANUS
24-12-2020, 12:59
Czy ktoś z kolegów, mógłby po numerze WIN sprawdzić jaka dokładnie skrzynia siedzi w moim Mondku?

Chodzi mi o dokładny symbol skrzyni, żebym mógł się dowiedzieć na jaki maksymalny moment zaprojektowana jest ta moja skrzynia.

Mam AWD więc skrzynia może się różnić trochę parametrami w stosunku do popularniejszych i częściej występujących przednionapędówek...

Polarny
29-12-2020, 22:03
Skrzynia w AWD i FWD jest dokładnie ta sama - 8F40. Jej maksymalny deklarowany moment to 400 nm.

PRIMANUS
29-12-2020, 23:02
Skrzynia w AWD i FWD jest dokładnie ta sama - 8F40. Jej maksymalny deklarowany moment to 400 nm.

To chyba słabo... jeśli chodzi o możliwości chiptuningu (mam fabrycznie 400Nm czyli praktycznie jej limit)

Skrzynia nowa, nikt nie ma wiarygodnych doświadczeń jak wytrzymuje przy chiptuningu silnika długotrwałą eksploatację (co najmniej kilka lat) :?

TuneFORCE
31-12-2020, 07:06
To chyba słabo...

Juz pisałem kiedyś o tym...w VW jest DQ250...niby do 400Nm, a znosi z palcem w nosie 500, a po zrobieniu softu nawet więcej. To samo jest z fordowskimi skrzyniami :p

PRIMANUS
31-12-2020, 08:08
a znosi z palcem w nosie 500 (...) To samo jest z fordowskimi skrzyniami :p

hm.... skrzynia A8 znosi hipotetycznie, bo na razie brak narzędzi do chiptuningu najnowszych ecoblue 2.0 z A8, a boxa założyło raczej niewiele osób, a przynajmniej niewielu chwali się na forach...

I skrzynia jest tak krótko na rynku, że chyba nie ma nikogo, kto miałby szansę zrobić taką skrzynią (choćby z boxem) chociaż ze 100 kkm i przekonać się czy się nie rozlatuje :p

Mam jednak nadzieję, że praktyka (a nie pobożne życzenia) z czasem pokaże, że ta skrzynia również ma zapas wytrzymałości jak inne konstrukcje, które wymieniłeś i są już eksploatowane z wirusem wiele lat

Polarny
03-01-2021, 11:03
No niestety nie ma innego sposobu jak sprawdzenie w praktyce.

PRIMANUS
03-01-2021, 17:57
No niestety nie ma innego sposobu jak sprawdzenie w praktyce.

Zgadzam się z Tobą w 100%... dlatego, kiedy tylko skończy się gwarancja... zgłaszam się do HEKO :p

Ja mam jeszcze (przy AWD) to sprzęgło na tylnym moście... to nie jest Haldex, tylko konstrukcja firmy JTEKT :roll:... cholera wie czy to coś, zniesie na dłuższy czas większy moment obrotowy... to dodatkowy znak zapytania (akurat w moim przypadku)

dziadson1
07-01-2021, 18:55
Witam.
Jak wygląda obecnie sytuacja z tym silnikiem. Czy jest już możliwość podnieść jego moc?

slawek-kali
07-01-2021, 19:03
gdyby byla możliwość to nie zakładałbyś tematu...

Usefull
07-01-2021, 19:24
też czekam :D;)

String
08-01-2021, 08:17
Chyba każdy ze 150KM Ecoblue czeka i doczekać się nie może :) Zwłaszcza że jeżdżę zarówno mk1@170 i Ecoblue@150 i "kurczaczki", jak porównuję, to mk1 mocno żwawiej się przemieszcza :D No cóż... czekamy :)

Fiesta Mk8 ST Line
08-01-2021, 09:19
A nikt z Was nie myślał o boxie? Wiem że to nie to samo co program, ale dobry box z indywidualnym strojeniem też daję radę. U mnie również nie ma możliwości wgrania nowego programu, mimo że to dw10f, ale zabezpieczenia ma już chyba te same co Wasz Panther. W każdym razie mimo kilku prób u heko nie udało się wgrać nic. Jest jakaś blokada. Może dlatego że to ostatni miesiąc produkcji tego auta przed liftem, nie wiem...
Wpadł więc box i po kilku próbach na hamowni wyszedł końcowy wynik 210KM i 444Nm z pięknymi, równymi kreskami. Skrzynia PS więc wartość Nm bezpieczna. Wypalanie Dpf nadal w tych samych interwałach, spalanie nie wzrosło, ale odczucia z jazdy są skrajnie inne od fabrycznych ;)

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

String
08-01-2021, 12:49
Box zdaje się daje 170 koni i oczywiście niutki. Koszt pewnie podobny będzie co w przyszłości programowanie na hamowni lub przełączenie mapy (jeśli uda się sterownik ogarnąć tak jak ogarnięte są starsze). Ok, box jest tu i teraz, a na "złamanie" sterownika trzeba poczekać i to nie wiadomo ile (150 teraz, potem przełączenie mapy da 190). Mi osobiście aż tak nie śpieszy, więc poczekam ;)

Marcin-Prezes
13-01-2021, 14:14
Wiadomo coś może czy da się "przepiąć" mapę ze 150 na 190 KM do 2.0 ecoblue mhev

MAG
14-01-2021, 19:22
... Mi osobiście aż tak nie śpieszy, więc poczekam ;)
Ja bym nie wytrzymał - to jest zupełnie inna jazda...

U siebie w Kudzie z nieszczęsnym 1,5EB 150KM po dwóch tygodniach od zakupu pojawiło się 200KM ... :D

String
15-01-2021, 10:06
U siebie w Kudzie z nieszczęsnym 1,5EB 150KM po dwóch tygodniach od zakupu pojawiło się 200KM ... :D

Jestem w stanie Cię zrozumieć :D Nie zarzekam się, bo jeśli mnie cHoLeRa strzeli, to pewnie rozważę instalację boxa :) Póki co, cieszę się ciągle nowym dla mnie autem do czasu aż 150 koni zwróci na siebie moją poirytowaną uwagę :D

MAG
15-01-2021, 12:06
Ja przesiadłem się na auto o 100koni słabsze i z momentem niższym o 150Nm, więc miałem duuuuuży ból i dlatego żadne czekanie w rachubę nie wchodziło ;)

West_GD
09-02-2021, 19:13
1.5 EcoBlue 120KM, ktoś robi BOX do tego?

TuneFORCE
10-02-2021, 16:33
1.5 EcoBlue 120KM, ktoś robi BOX do tego?

Ja mam jbc :diabel2:
Ale do silnika 1.5 jest inny temat

PioRob666
18-02-2021, 12:52
1.5 EcoBlue 120KM, ktoś robi BOX do tego?

Ja mam v-tech po boxie wyszło ok 150 KM. Bez boxa na hamowni wyszło ok 130KM.

String
18-02-2021, 14:28
Z każdym nowym postem, który pojawia się w tym temacie pojawia, puls mi skacze że to może już, że magicy daliście radę zrobić włam do sterownika. I za każdym razem rozczarowanie :D No cóż.... czekamy dalej :D :D

miroos
18-02-2021, 17:01
Jak wygląda spraw przyrostów przy boxie dla 2.0 ecoblue 190KM? (mondeo A8 4x4)? Ma ktoś takie połączenie? Jak to lata po boxie? jest odczuwalny przyrost?

kierowcafocusa
19-02-2021, 08:44
Niemcy to dopiero mają świetne boxy do ecoblue!

lub... świetny marketing :):)

+49 koni +100Nm :):):)



https://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptuning-Ford-Mondeo-5-2-0-EcoBlue/motortuning_6182.htm

PRIMANUS
19-02-2021, 16:15
Jak wygląda spraw przyrostów przy boxie dla 2.0 ecoblue 190KM? (mondeo A8 4x4)? Ma ktoś takie połączenie? Jak to lata po boxie? jest odczuwalny przyrost?

Mam takie auto, ale nie mam boxa :(
Przed boxem lata... przeciętnie

miroos
19-02-2021, 18:58
PRIMANUS - no ja właśnie w najbliższym (jak zdąży się zarejestrować) albo w kolejnym tygodniu odbieram mojego vignale - powinien być przeskok jeśli chodzi o napęd - chociaż katalogowo poprawa słaba się wydaje.

TuneFORCE
24-02-2021, 12:06
Mam takie auto, ale nie mam boxa :(
Przed boxem lata... przeciętnie

To nie ma co czekać! Na kiedy rezerwować termin na montaż BOXa? :diabel2::mrgreen::one:

String
24-02-2021, 13:17
Ostatnio trafiłem na stronę "kreatora" z Wawy, gdzie mają w tabelce opisane przyrosty po chipie. Jednakże, niestety że to na razie "wishful thinking", gdyż na pytanie o chipa, odpowiedź była "... SID212..." .... i wszystko jasne.
Więc nadal sytuacja niezmienna - albo BOX, albo oczekiwanie :D

kierowcafocusa
25-02-2021, 10:49
To nie ma co czekać! Na kiedy rezerwować termin na montaż BOXa? :diabel2::mrgreen::one:

a kiedy masz wolne?
bo jak ostatnio dzwoniłem to był 1 miesiąc do przodu :):)

miroos
25-02-2021, 13:36
TuneFORCE - a czego można się spodziewać po boxie (2.0 190km 4x4) ?

heko
25-02-2021, 13:38
20KM 40Nm
możesz wpadać :)

miroos
25-02-2021, 17:32
heko - odbieram w przyszłym tyg - jak go dotrę tylko to czuję że się skuszę tym razem - jak możesz podaj koszt na prv

TuneFORCE
25-02-2021, 20:39
a kiedy masz wolne?
Bo jak ostatnio dzwoniłem to był 1 miesiąc do przodu :):)

09.03 :570:

PRIMANUS
25-02-2021, 20:48
To nie ma co czekać! Na kiedy rezerwować termin na montaż BOXa? :diabel2::mrgreen::one:

Wpadnę ale na chipa wgrywanego przez OBD, bez prucia sterownika... daj znać kiedy będzie to możliwe do wykonania...

kierowcafocusa
26-02-2021, 07:28
09.03 :570:

to wpisz mnie na listę. potwierdzę telefonicznie.

pozdro!

p.saw
26-02-2021, 09:52
09.03 :570:

A może jakieś "grupowe box-owanie" ? ;)
W marcu robię przegląd na 30 kkm, a potem hulaj dusza - może być box. :)
Te 20KM i 40Nm szału nie robi to i cena powinna być adekwatna ;)

miroos
26-02-2021, 09:58
Robił ktoś może pomiary przyspieszenia/elastyczności po tym boxie? Ewentualnie jak wrażenia z jazdy?

String
26-02-2021, 11:20
A może jakieś "grupowe box-owanie" ? ;)
W marcu robię przegląd na 30 kkm, a potem hulaj dusza - może być box. :)
Te 20KM i 40Nm szału nie robi to i cena powinna być adekwatna ;)

No właśnie, czy chłopaki (@TuneForce i heko )możecie przybliżyć temat: jak to wychodzi cenowo? Będę wdzięczny :) (może być nawet Priv) :D

kierowcafocusa
01-03-2021, 11:28
Robił ktoś może pomiary przyspieszenia/elastyczności po tym boxie? Ewentualnie jak wrażenia z jazdy?

w przyszłym tygodniu wchodzi box więc skrupulatnie opiszę czy było warto w zakresie inwestycji i odczuć jezdnych.

pozdro!

Marcin-Prezes
05-03-2021, 09:11
w przyszłym tygodniu wchodzi box więc skrupulatnie opiszę czy było warto w zakresie inwestycji i odczuć jezdnych.

pozdro!

czekamy zatem na Twoje wrażenia -podziel sie nimi szybko :)

Marcin-Prezes
12-03-2021, 17:45
Jak wrazenia z boxa? Udalo sie zalozyc koledze kierowcafocusa?

kierowcafocusa
15-03-2021, 08:11
Hej. tak udalo sie.

postanowilem kilka dni pojezdzic nim podziele sie wrazeniami.
ten kto ma 190ps A8 wie jak dziala skrzynia. pierwsze 3 biegi bardzo krotkie oraz zredukowany moment obrotowy. i tu zaden box czy nawet chip niczego nie zmieni.
do tzw setki bedzie to samo ( czyli kiepsko )
odczuwalna roznica jest od 4 biegu czyli powyzej 100km/h
przyrost mierzony na hamowni w TuneForce to +50Nm i 20KM
- przy okazji szacun dla Tuneforce za cierpliwosc przy hamowaniu tej skrzyni -
A8 ma bardzo dlugi 5 bieg ( zakres 120-175 ) i tu box sprawdza sie bardzo dobrze bo zdecydowanie skraca czas przyspieszania.
spalanie mi skoczylo niebotycznie ale zakladam ze to przez ciezka noge w ostatnich dniach .
jesli liczycie na poprawe przyspieszania w zakresie 0-100 to box nie pomoze.
powyzej tych predkosci jest zdecydowanie lepiej.

kultura pracy silnika z boxem bez zmian.

w razie dodatkowych pytan sluze pomoca.

( sorry za brak znakow pl )

Marcin-Prezes
15-03-2021, 08:26
helo :) super że już pojeździłeś na nim. A to box jedno, dwu kanałowy czy jakiś inny? Miałeś okazje podejrzeć przy montażu czy dostęp do wtyczek jest w miarę łatwy czy trzeba się gimnastykować z dłoniami :)?

Bump: Ciekawe czy przy ręcznej skrzyni będzie wyglądała inaczej sytuacja niż przy automacie z wrażeniami z przyspieszania do 100 km/h

heko
15-03-2021, 08:28
box jest 2 kanałowy, dostęp do wtyczek mega prosty :)

Marcin-Prezes
15-03-2021, 08:32
:) to dobra informacja :) ogarniałeś już takiego boxa Heko

heko
15-03-2021, 08:35
mam nawet na półce zapas :)

kierowcafocusa
15-03-2021, 08:47
helo :) super że już pojeździłeś na nim. A to box jedno, dwu kanałowy czy jakiś inny? Miałeś okazje podejrzeć przy montażu czy dostęp do wtyczek jest w miarę łatwy czy trzeba się gimnastykować z dłoniami :)?

Bump: Ciekawe czy przy ręcznej skrzyni będzie wyglądała inaczej sytuacja niż przy automacie z wrażeniami z przyspieszania do 100 km/h

z pewnością tak. ponieważ będzie dostępny pełny moment obrotowy.

p.saw
15-03-2021, 10:37
do tzw setki bedzie to samo ( czyli kiepsko )
odczuwalna roznica jest od 4 biegu czyli powyzej 100km/h
Do setki szału nie ma (szkoda, że się nie poprawiło) ale też to nie ścigacz a wygodne i ciche wozidło. Faktycznie pow. 100 brakuje mu pary i tu właśnie potrzeba więcej niutów przy wyprzedzaniu na A/S.

A8 ma bardzo dlugi 5 bieg ( zakres 120-175 ) i tu box sprawdza sie bardzo dobrze bo zdecydowanie skraca czas przyspieszania.
No i to cieszy, że coś ten box jednak dodaje. To określenie "zdecydowanie" to odczucia subiektywne, czy "pasażer" też to odczuje? ;)

spalanie mi skoczylo niebotycznie ale zakladam ze to przez ciezka noge w ostatnich dniach .
Proszę o info za jakiś czas co z tym spalaniem, bo myślałem, że co najmniej utrzyma się na niezmiennym poziomie.

MAG
15-03-2021, 10:47
...

Proszę o info za jakiś czas co z tym spalaniem, bo myślałem, że co najmniej utrzyma się na niezmiennym poziomie.
U mnie co prawda zupełnie inny silnik, ale przez pierwsze tygodnie od zachipsowania był efekt nieustannej frajdy ze zdecydowanie poprawionych osiagów, więc i często z nich korzystałem ... :mrgreen:

Teraz wróciłem do poprzedniego stylu jazdy i spalanie jest praktycznie takie samo jak było wcześniej, a może nawet i minimalnie mniejsze, bo nie musze tak mocno auta dusić, żeby osiagnąć to co chcę.

kierowcafocusa
15-03-2021, 12:19
Do setki szału nie ma (szkoda, że się nie poprawiło) ale też to nie ścigacz a wygodne i ciche wozidło. Faktycznie pow. 100 brakuje mu pary i tu właśnie potrzeba więcej niutów przy wyprzedzaniu na A/S.

No i to cieszy, że coś ten box jednak dodaje. To określenie "zdecydowanie" to odczucia subiektywne, czy "pasażer" też to odczuje? ;)

Proszę o info za jakiś czas co z tym spalaniem, bo myślałem, że co najmniej utrzyma się na niezmiennym poziomie.

hmmm... to nice chip tylko box więc spalanie zawsze będzie wyższe z racji dodatkowej dawki paliwa.. znając życie pomiędzy 0,5 a 1,0l

Fiesta Mk8 ST Line
15-03-2021, 16:32
Niekoniecznie, ja mam boxa w mondeo i spalanie trochę spadło, a na pewno nie wzrosło. W fiescie mam chipa i tam spalanie nieco wzrosło, ale faktycznie jest ta moc I moment bardziej wykorzystywany.

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

heko
15-03-2021, 16:52
boxy w dieslach oszukują spalanie pokazywane na komputerze :D

Marcin-Prezes
15-03-2021, 17:01
Ciekawe o ile faktycznie oszukiwany jest koml auta przez box...czy to jest 1L a moze 0,5. Najwiarygodniej z boxem zatankowac do pelna przejechac troche i policzyc samemu

heko
15-03-2021, 18:57
ok. 10%

Fiesta Mk8 ST Line
15-03-2021, 20:41
A to możliwe, bo faktycznie spalanie wg kompa spadło, a na stacji jakby bez zmian. Może nie 10% ale więcej niż przed boxem. Wcześniej pokazywał prawie w punkt, teraz do 0,5l na niekorzyść komputera.

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

PRIMANUS
16-03-2021, 14:27
Hej. tak udalo sie.
ten kto ma 190ps A8 wie jak dziala skrzynia. (...)
do tzw setki bedzie to samo ( czyli kiepsko )
odczuwalna roznica jest od 4 biegu czyli powyzej 100km/h


Kiedy daję ostro w palnik tej mojej A8... ona mocno przeciąga biegi, czyli niepotrzebnie trzyma każdy bieg na wysokich obrotach o nawet kilka sekund za długo... (dzieje się to podczas dynamicznego rozpędzania, czyli gaz w podłogę, do dechy)

Czy z tym boxem... kiedy tam w górnych partiach obrotów jest dostępny większy moment obrotowy i większa moc... algorytm skrzyni bardziej ogarnia temat i szybciej wrzuca kolejny bieg... czy niestety bez zmian... trzyma każdy bieg na tych wysokich obrotach po kilka sekund za długo...?

I nie chodzi mi tu o sprint do setki, tylko o dynamiczne rozpędzanie np. 60-160 km/h

miroos
16-03-2021, 15:08
PRIMANUS co do przeciągania biegów przez A8 - sprawdź w ASO czy jest może jakiś nowszys soft do tej A8 - ja ma nowe auto i jak dla mnie skrzynia chodzi bajka - żadnego przeciągania, płynna zmiana biegów, idealnie dobiera. Duża poprawa w stosunku do poprzedniej A6 z 1,5 EB.

PRIMANUS
16-03-2021, 15:18
PRIMANUS co do przeciągania biegów przez A8 - sprawdź w ASO czy jest może jakiś nowszys soft do tej A8 - ja ma nowe auto i jak dla mnie skrzynia chodzi bajka - żadnego przeciągania, płynna zmiana biegów, idealnie dobiera. Duża poprawa w stosunku do poprzedniej A6 z 1,5 EB.

Sprawdzałem i niby nie ma nic nowszego. ASO mówi: tak ma być

kierowcafocusa
17-03-2021, 11:03
Kiedy daję ostro w palnik tej mojej A8... ona mocno przeciąga biegi, czyli niepotrzebnie trzyma każdy bieg na wysokich obrotach o nawet kilka sekund za długo... (dzieje się to podczas dynamicznego rozpędzania, czyli gaz w podłogę, do dechy)

Czy z tym boxem... kiedy tam w górnych partiach obrotów jest dostępny większy moment obrotowy i większa moc... algorytm skrzyni bardziej ogarnia temat i szybciej wrzuca kolejny bieg... czy niestety bez zmian... trzyma każdy bieg na tych wysokich obrotach po kilka sekund za długo...?

I nie chodzi mi tu o sprint do setki, tylko o dynamiczne rozpędzanie np. 60-160 km/h

w górnych partiach obrótów już nie ma momentu, czy z boxem czy bez
praca skrzyni też zupełnie niezależna od mocy silnika

ja mam rocznik 2020 A8 i jedyne wahnięcia są pomiedzy 2 a 3 biegiem.
minimalnie dłużej myśli
reszta biegów bardzo szybko

PRIMANUS
17-03-2021, 11:25
reszta biegów bardzo szybko

Również w sytuacji "pedał w podłodze"?

U mnie przy lajtowym rozpędzaniu - przerzuca bardzo sprawnie... tak jak u Ciebie

ale w sytuacji "pedał w podłogę (i tak go trzymam)" ... wtedy wyje na wysokich obrotach i przeciąga każdy bieg niemiłosiernie :roll:

kierowcafocusa
17-03-2021, 15:50
Również w sytuacji "pedał w podłodze"?

U mnie przy lajtowym rozpędzaniu - przerzuca bardzo sprawnie... tak jak u Ciebie

ale w sytuacji "pedał w podłogę (i tak go trzymam)" ... wtedy wyje na wysokich obrotach i przeciąga każdy bieg niemiłosiernie :roll:

tak jak pisałem.. jedynie pierwsze dwa lub trzy ( sam już nie wiem ile ich tam jest :) )
wtedy A8 zachowuje się nieco jak skrzynia CVT czyli silnik wchodzi na 3,5k niestety wyje przy tym ale z drugiej strony trwa to ze 3 sekundy i jest 80 na liczniku
nie wiem ile jest wersji softu do tej skrzyni.. ale biegi 4-8 bardzo szybko i sprawnie przerzuca

TuneFORCE
19-03-2021, 07:10
z pewnością tak. ponieważ będzie dostępny pełny moment obrotowy.

Zgadza się. Przy MT efekt będzie lepiej odczuwalny.

rozwrot
14-05-2021, 09:52
Czyli nadal w ecoblue bez czipa, tylko box?

heko
14-05-2021, 10:14
Czyli nadal w ecoblue bez czipa, tylko box?

tak

MAG
16-05-2021, 14:38
tak
A ten BiTurbo 240KM idzie cos lepiej na boxie, czy szkoda zachodu?
Znajomy przymierza się do poliftowego Edga ...

heko
16-05-2021, 14:48
A ten BiTurbo 240KM idzie cos lepiej na boxie, czy szkoda zachodu?
Znajomy przymierza się do poliftowego Edga ...

spoko, ok +15-20KM 50Nm

r2d2_dawid
06-07-2021, 18:29
Jak tam , ktoś już coś ? Bardziej interesuje mnie 150KM w AT8

kierowcafocusa
23-07-2021, 06:56
pytanie do posiadaczy 2.0 ecoblue
czy w okresie letnim przy 30st odczuwacie wyraźne spadki mocy na autostradach?
jestem bardzo zaskoczony jak ustawione są limitery w tym silniku.
po osiągnięciu predkości max ( ok 230km/h ) po kilku sekundach zaczyna tracić moc i zwalnia do 180!!!!
jeżdziłem wcześniej 2.0 tdci z chipem na 220 koni i nigdy nie było aż takiej róznicy choć silnik nieco puchł latem

benykuleczka1
24-07-2021, 08:32
Elo
Wprawdzie jechałem coś kolo 210km/h i było ciepło, ale nie zauważyłem efektu opisywanego przez Ciebie.

r2d2_dawid
01-08-2021, 20:29
Ja tak samo , u mnie max to 218km/h choć raz udało mi się "nazbierać" 228km/h , ale o takim spadku do 180km/h nie ma mowy.

A wracając do tematu boxa , jakie to są koszty i czy konieczny jest montaż na hamowni u tunera?
Pytałem ostatnio o taki box i powiedzieli mi 2800zł brutto ( z rozmowy domyśliłem się że chodzi o Race chip'a)
Nie chce głupio oszczędzać i rozumiem że nie ma nic za darmo ale na stonie producenta GTS kosztuje 2200zł a RS wygląda na najbardziej rozsądny za 1230zł.

heko
02-08-2021, 09:00
robię te auta na boxach za 1000zł. :P

r2d2_dawid
02-08-2021, 12:14
robię te auta na boxach za 1000zł. :P

Kraków trochę daleko ode mnie :-) Ale na tych race chip?

heko
02-08-2021, 12:38
...nie race chip, mam inne rozwiązania :D

kierowcafocusa
03-08-2021, 08:23
zakładam że chodzi o box Vtecha
informuje że posiadam i mimo że w teorii hamownia pokazuje około 50Nm i 20 koni więcej to ze względu na skrzynię odczucia przed i po praktycznie takie same
pozdr!

heko
03-08-2021, 09:51
zakładam że chodzi o box Vtecha
informuje że posiadam i mimo że w teorii hamownia pokazuje około 50Nm i 20 koni więcej to ze względu na skrzynię odczucia przed i po praktycznie takie same
pozdr!
i tak będzie na każdym boxie, nawet za 5000zł. :D

PRIMANUS
03-08-2021, 19:51
i tak będzie na każdym boxie, nawet za 5000zł. :D
A po wirusie... kiedy już będzie dostępny... będzie również taki marny przyrost... ?
I co za tym idzie odczucia "przed i po" wirusie praktycznie takie same...?

heko
03-08-2021, 19:56
A po wirusie... kiedy już będzie dostępny... będzie również taki marny przyrost... ?
I co za tym idzie odczucia "przed i po" wirusie praktycznie takie same...?
szklana kula powiedziała mi, że będzie lepiej :D

r2d2_dawid
03-08-2021, 20:06
Mi powiedziano że z boxem i po wirusie będzie tak samo tyle że wirus to "prawidłowe" rozwiązanie bo box tylko oszukuje sterownik. Kto wie ...

heko
03-08-2021, 20:47
Mi powiedziano że z boxem i po wirusie będzie tak samo tyle że wirus to "prawidłowe" rozwiązanie bo box tylko oszukuje sterownik. Kto wie ...
to bzdura, box oszukuje tylko ciśnienie wtrysku, a za moc, dopowiadają limitery momentu obr. których jest mnóstwo

Woytas
04-08-2021, 21:38
Box , nie box oczywiście tak jak napisał Grzegorz wszystko się zgadza tylko , że fabrycznie te silniki są już bardziej wysilone niż poprzednik w mk4 i już takich przyrostów jak tam 140 > 200 nie będzie, do tego przebieg momentu jest dużo bardziej wypłaszczony i spektularnego łup jak w 1.8 TDCI z "cycem" nie należy się spodziewać :)

pbobek
27-09-2021, 14:09
Jakby coś się zmieniło to mam już pacjenta na kurację :619:

String
10-01-2022, 08:16
I jak tam Panowie sytuacja na froncie? Pytam bo wczoraj na FB pojawiła się oferta przestawienia m.in S-maxa ecoblue 150 na 190 MMT6. Facet pisze w te słowa: "Robiłem już kilka takich z MMT6 S-Max ale nie przez odczyt za pomocą Flexa czy kessa- faktycznie SID 212 jeszcze nie jest możliwy do odczytania trzeba to inaczej zrobić". To jak to jest? "Doable" czy nie? :D

mayak
10-01-2022, 11:16
tak, w Smaxie z ręczną skrzynią da się zmienić 150->190 (w mondeo manual NIE!) ale o chipowaniu Ecoblue nic nie słyszałem

heko
10-01-2022, 11:20
ecoblue 2019+ nadal niechipowalne

String
10-01-2022, 13:47
Zaraz zaraz, czyli mój 2018 Ecoblue 150 kucy manual, da radę przepiąć na 190? W takim razie mógłby ktoś udzielić mi informacji (może być priv) gdzie w okolicach Zielonej Góry (lub zachodnia PL) można bezpiecznie takie coś wykonać? :) Będę wdzięczny za info i oczywiście z góry dziękuję :)

tedi_k
10-01-2022, 14:12
... okolicach Zielonej Góry...

Warto się skontaktować 'z okolicznym moderatorem' - Speedo...

String
10-01-2022, 14:20
Warto się skontaktować 'z okolicznym moderatorem' - Speedo...
Speedo to ja znam, tylko nie sądziłem, że "robi" w Ecoblue :D :D :D

tedi_k
10-01-2022, 14:31
... w Ecoblue :D :D :D

To akurat 'żadna różnica'... UCDS 'nie jest obrzydliwy' i w Ecoblue też - jak da radę - to poradzi...

wilku30
11-01-2022, 12:17
Na ten moment da się coś zrobić z silnikiem 2.0 ecoblue w Tranzicie Custom 2021 wersja 130HP? Wiadomo chip nie wchodzi w grę, ale jakieś przestawienie mapy czy box?

mayak
11-01-2022, 15:12
z reguły da się na 170KM

wilku30
11-01-2022, 15:27
z reguły da się na 170KM

Nie ważne czy manual czy automat?

mayak
11-01-2022, 15:34
w transit nie ma to znaczenia

mdmowski
11-01-2022, 17:12
Dochodzą słuchy, że można przestawić mapę w Focusie Mk4 2.0D EcoBlue A8 ze 150KM na 190KM od ST.
Panowie eksperci, ktoś robi, potwierdzi, podzieli się jakimiś informacjami, podsumowaniem? I jak to się ma do skrzyni A8, bo chyba ST z takiej nie korzystał?

Zjedzmin
16-03-2022, 06:50
Mam pytanie do Heko, co z 1.5 ecoblue czy chip jest, bo boxa miałem (gcs - vtech) w Focusie Mk3,5 1.5tdci (136@330) i spoko, była różnica ale po około 1,5 roku urządzenie nadawało się na śmietnik, bo jakość była taka, że woda dostawała się do środka I zgniło wszystko - teraz chip (148@380) i jesy różnica.

heko
16-03-2022, 10:29
1.5ecoblue niema problema :)
co do boxa i wody, dziwne że pod maską była woda :)

Zjedzmin
17-03-2022, 18:51
No, niestety przez badziewną wtyczkę wlewała się po troszeczku, jak w deszczu jedziesz, to pryska do komory silnika i po roku było pół boxa wody i wszystko zgnite.
Jaki jest rezultat w ecoblue 1.5? Bo w mk3,5 miałem u Ciebie 136@333, ale auto dużo lepiej jezdziło, w mk4 skrzynia biegów jest masakrycznie długa, osiągi to dno w porównaniu do seryjnego mk3,5 1.5tdci... jeszcze jedno pytanie, czy też jest tak ciężko odpiąć boxa przed przeglądem???

arturmsi
21-03-2022, 11:33
aż taka różnica między mk3.5 a mk4? mimo seryjnych 300Nm względem 270Nm?

Zjedzmin
21-03-2022, 16:07
Tak, jest dużo dużo mniej żwawo, jak nie włączysz trybu sport, to jak by to była wersja 70km, muł. Ostatnio jechałem moim mk3,5 to po prostu deklasacja. Na autostradzie 6 bieg, to mocny nadbieg, na 4 biegu już nie jedzie a na 5tym jeszcze... nigdy dobrze nie przspiesza.

PRIMANUS
21-10-2022, 18:50
ecoblue 2019+ nadal niechipowalne

Czy coś drgnęło w temacie?

Jeśli nie, to czy są chociaż jakieś informacje... kiedy?

heko
21-10-2022, 19:19
nic
nie :(

FilipMM
12-12-2022, 15:19
2019+? a młodsze mam EcoBlue 190KM A8 AWD z 2018...jak rozumiem, dalej nie jest "złamany"?

heko
12-12-2022, 15:25
2.0 ecoblue tylko Transity do 2018r

mcteusz
24-02-2023, 12:02
Czy w moim Tourneo jest silnik, o którym piszecie że nie ma jeszcze możliwości zrobienia mu cziptuningu, czy ten o którym piszą np. tu:
[/URL][url]https://www.kreatormocy.pl/katalog/ford/chip-tuning-ford-transit-2-0-ecoblue-170-km/ (https://www.kreatormocy.pl/katalog/ford/chip-tuning-ford-transit-2-0-ecoblue-170-km/)
?

heko
25-02-2023, 00:06
Czy w moim Tourneo jest silnik, o którym piszecie że nie ma jeszcze możliwości zrobienia mu cziptuningu, czy ten o którym piszą np. tu:
[/URL][url]https://www.kreatormocy.pl/katalog/ford/chip-tuning-ford-transit-2-0-ecoblue-170-km/ (https://www.kreatormocy.pl/katalog/ford/chip-tuning-ford-transit-2-0-ecoblue-170-km/)
?

a w twoim, to znaczy w ktorym, silnik, moc, rocznik??

mcteusz
25-02-2023, 08:24
Chodzi o moje Tourneo Custom MCA 2.0 EcoBlue 170 KM M6 Titanium Tourneo 310 L2 z roku 2019. Pojemność z dowodu rejestracyjnego to 1995cm.
Dotychczas myślałem, że ten wątek jest właśnie o tych silnikach.

heko
25-02-2023, 11:26
Chodzi o moje Tourneo Custom MCA 2.0 EcoBlue 170 KM M6 Titanium Tourneo 310 L2 z roku 2019. Pojemność z dowodu rejestracyjnego to 1995cm.
Dotychczas myślałem, że ten wątek jest właśnie o tych silnikach.
tak, o tych silnikach ale...
tak jak pisałem, 2.0ecoblue w osobówkach, są niemodyfikowalne programowo
2.0ecoblue w dostawczych, były modyfikowalne mniej więcej do połowy 2018r.
AMEN :D

PRIMANUS
25-02-2023, 12:21
tak, o tych silnikach ale...
tak jak pisałem, 2.0ecoblue w osobówkach, są niemodyfikowalne programowo
2.0ecoblue w dostawczych, były modyfikowalne mniej więcej do połowy 2018r.
AMEN :D

2.0 Ecoblue pojawił się w Transicie w 2016 roku... po 2 latach był już modyfikowalny...
Do osobówek te silniki trafiły trochę później... nie jestem pewien, ale chyba 2-3 lata później czyli 2018-2019.

Od tego czasu minęły już ponad 3 lata.

Z czego wynika, że jeszcze nie można się "dobrać" do tych nowszych sterowników?

Czy może być tak, że nigdy już nie będzie narzędzi, żeby się do nich dobrać?

heko
25-02-2023, 12:37
bo pierwsze ecoblue, były na sid 311 (transity) i już w 2016 można było je robić
gdy weszły osobówki, dostały niemodyfikowalne sid 312 i niestety, w tym czasie zaczęto je także w dostawczych montować
wciąż nie widać perspektyw na pracę z nimi
do puki nie "wypłyną" hasła do tych procków, tak pozostanie

mcteusz
25-02-2023, 13:14
Kurka, czyli już prawie 5 lat nic nie "wypłynęło"... Trzeba czekać.

Matych
02-03-2023, 12:17
bo pierwsze ecoblue, były na sid 311 (transity) i już w 2016 można było je robić
gdy weszły osobówki, dostały niemodyfikowalne sid 312

Tak w kwestii uściślenia Continental/Siemens SID 211 i 212 :P

heko
02-03-2023, 14:39
no oj tam, oj tam :D :P
sid x11 i sid x12 :P

MaXyM
19-03-2023, 09:01
przypadkowo trafilem na te strone, czyli nowy mondek ecoblue sie da zrobic? i to o ponad 100Nm.
Tylko czy skrzynia 8F40 da rade? ona ma rating 400Nm imo

https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/ford/mondeo/v/2-0-ecoblue-190-km-140-kw-automat/oferta

Szczerze mowiac, po przesiadce z mk4FL chip 193KM/408Nm od Heko na mk5 z tymi samymi osiagami , ten nowy wydaje mi sie mulowaty. pewnie kwiesta automatu. Ale w MK4 nawet na VI biegu zwawo przyspieszal nawet z wysokich predkosci np 160km/h. tym nowym jakbym jechal mk4 przed chipem czyli 140KM

mayak
19-03-2023, 09:03
Mułowatość wynika z nowych norm emisji spalin

MaXyM
19-03-2023, 09:50
da sie to “naprawic”?

heko
19-03-2023, 12:18
wciąż się nie da, w vtuning to mają chyba plany, tylko się lekko rozpędzili z reklamą :D

Darq84
20-03-2023, 13:05
Witam czy jest mozliwosc zmiany mocy silnika w Ford smax 2.0 Ecoblue 150 KM na 180 KM skrzynia biegow 8F40 za pomoca forscann ? Oraz czy wogole jest taka mozliwosc przy tym silniku i skrzyni biegow ?

Dziekuje za odpowiedz

MaXyM
20-03-2023, 15:05
TLDR: nie
FYI: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=297815

Co do drugiej czesci pytania, ja mam ten silnik z ta skrzynia, ale silnik fabrycznie na 190KM i 400Nm.
Jesli sie nie myle to 8F40 jest wlasnie skalowana na 400Nm. Wiec chip na te wartosc powinien byc OK. Wiecej - sam bylbym ciekaw. Ale jak wyzej napisalem, wyglada na to ze jeszcze sie nie da i nie wiadomo czy kiedykolwiek bedzie.

Biker36
14-04-2023, 16:36
Ciekawe czy wogole opłaca się rozkodować ten Sid 212, bo tych silników chyba nie wypuścili zbyt dużo i może być za mało klientów na zwrot inwestycji.
Skoro nie da się zrobić mapy to zapewne pomysł lpg do diesla też odpada dla ecoblue?

Maslo19
18-05-2023, 23:20
witajcie nie mogłem znaleźć na forum, czy ktoś chipował 2.0 150km ecoblue? mam focusa z tym silnikiem w wersji active z automatem i gdzies czytałem że można zrobić 180km z niego czy warto? skrzynia da rade? auto dużo na trasach jeździ :)

z góry dziękuje za odpowiedz

cezarg1410
19-05-2023, 08:22
Zajrzyj do działu tuning: https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=107
Są co najmniej 2 tematy o tych silnikach i jeśli dobrze pamiętam - w Focusie da się bez chipa zmienić fabryczną moc tego EcoBlue ze 150 na 190 KM.

Warto zawsze :) Mocy nigdy za dużo.

lukasek85
19-05-2023, 08:56
kolego na początek radzę poczytać o tym silniku, wtryskach w nim zamontowanych oraz skrzyni a potem zastanów się, czy chcesz podnosić moc...

konieczko5
19-05-2023, 10:25
...

lukasek85
19-05-2023, 10:47
o to że wersja silnika 2.0 ecoblue to jest całkiem inna konstrukcja niż poprzedni silnik 2.0 tdci. Resztę sam doczytaj to będziesz wiedział o czym mowa. W serwisach dobrze znają te silniki oraz co im najczęściej dolega;)

Maslo19
19-05-2023, 23:55
Dzięki za odpowiedź nie ruszam lepiej nic :p auto typowo na trasę tylko w trasie jeżdżę typu Poznań wwa Gdańsk itp miasto sporadycznie

MaXyM
25-05-2023, 16:13
Ja mam inne ale zwiazane pytanie. Czym sie roznia skrzynie 8F40 od np. 8F57?
Pytam bo w mondeo montowane sa skrzynie F40 czyli do 400Nm. A tyle ma juz auto z silnikiem 190KM. Jakby roznily sie tylko softwarem...

tomas89
05-06-2023, 20:59
https://www.autosoftostrow.pl/focus-mk4-2019-20-ecoblue-150km

Czy może ktoś potwierdzić prawdziwość tego co jest przedstawione w tym linku? :)

mayak
06-06-2023, 07:35
Ja mam inne ale zwiazane pytanie. Czym sie roznia skrzynie 8F40 od np. 8F57?
Pytam bo w mondeo montowane sa skrzynie F40 czyli do 400Nm. A tyle ma juz auto z silnikiem 190KM. Jakby roznily sie tylko softwarem...
8F40 jest do 400Nm a 8F57 jest do 570Nm więc na pewno inne sprzęgła, ale zmian wewnątrz jest więcej
https://www.transmissiondigest.com/ford-motor-company-and-the-hat-trick/

MaXyM
06-06-2023, 10:02
F40 tam nie ma. Ale zgaduje ze bedzie bardziej podobna do F35 niz do F57.
No szkoda. Ford znalazl dosc skuteczny sposob na tuning silnikow :(

mayak
06-06-2023, 10:38
Powershift był do 400Nm czyli tyle ile miał dw10f 180KM ale i tak ludzie podbijali moc a skrzynie raczej nie umierały jak muchy

Fiesta Mk8 ST Line
06-06-2023, 11:00
A PS nie był do 450Nm ?

Wysłane z mojego SM-G780F przy użyciu Tapatalka

Hansolo
08-06-2023, 20:08
Powershift był do 400Nm czyli tyle ile miał dw10f 180KM

No to jaki automat siedzi w DW10F biturbo 210 KM ?

leszcz
11-06-2023, 21:22
Czy może
robi się 150>190
podaj VIN ;P

Biker36
28-06-2023, 03:01
robi się 150>190
podaj VIN ;P
Czy dla WF0JXXWPCJNJ47974 da się zrobić 190 nie poprzez boxa ?

leszcz
28-06-2023, 09:04
WF0JXXWPCJNJ47974
tak zrobię

PRIMANUS
23-09-2023, 14:44
wciąż się nie da, w vtuning to mają chyba plany, tylko się lekko rozpędzili z reklamą :D

Coś zmieniło się w temacie 2.0 Ecoblue 190 KM ?

heko
23-09-2023, 19:49
nic

benykuleczka1
25-09-2023, 20:01
Podrzuci ktoś, jak forscan przedstawia silnik 2.0 ecoblue 120ps?

Jastrzp
22-11-2023, 14:58
Podrzuccie prosze na ile KM można ztuningować 2.0 120KM z nowej Kugi ?

arturmsi
22-11-2023, 19:02
Diesel w obecnej Kudze to chyba 2.0 TDI?

tomaszjan31
22-11-2023, 20:43
Skąd ten pomysł ? ecoblue

DeDalus4
23-11-2023, 07:43
A wie ktoś jaka jest róznica pomiedzy 2.0 190KM a 2.0 120KM? Całkowicie innny silnik z tej samej rodziny czy ten sam z ograniczoną mocą?