Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Nie zamykający sie zamek drzwi kierowcy z pilota
Cześć,
Starałem się szukać na forum, ale nie znalazłem tematu, w którym problem byłby dokładnie taki jak u mnie:
S-max 2011 rok, po lifcie.
Od wczoraj centralny zamek nie chce mi zamykać lewej strony, tj. lewych drzwi przednich i tylnych - tzn. czasami zdarzy się jeszcze, że zamknie, ale częściej nie.
Prawą stronę i bagażnik zamyka normalnie. Podczas zamykania nie "mruga" także kierunkowskazami - podczas otwierania wszystko jest okej.
Jednocześnie w tych niezamykających się drzwiach występuje problem z opuszczaniem i podnoszeniem szyb - działają skokowo, tak jakby "kasowała się" pamięć położenia szyb.
Po objawach sądzę, że problem jest natury elektronicznej, a nie mechanicznej (nie chodzi, np.: o zabrudzony/uszkodzony zamek).
Jeżeli ktoś miał podobny problem, to będę wdzięczny za info lub link, jeżeli jednak gdzieś już był poruszany taki temat.
Z góry dzięki.
Mi też coś takiego przytrafiło się kilka razy, wymieniłem baterię w pilocie i na razie nie powtórzyło się, ale nie wiem czy to ma związek, czy to zbieg okoliczności. Spróbuj od wymiany baterii.
Sprawdź błędy komputerem serwisowym.
Problem z szybami może mieć związek np. z modułem, tu poczytaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=185109&highlight=modu%B3+drzwi.
Pewnie rozwiążesz też problem zamka centralnego, bo podobne kwestie wchodzą w grę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2550951.html
motorek4612 22-01-2015, 12:38 stawiam na moduł sterowania drzwiami, znajduje sie pod tapicerka dokładnie pod klamka, trzeba zwalić boczek, nie miałeś przypadkiem otwartego okna i deszcz nie leciał na boczek drzwi??
Dzięki za wskazówki.
Zauważyłem jeszcze inne objawy - przypominam przy tym, że problem nie występuje cały czas. Dziś było nawet trochę lepiej - jakieś 50/50.
Ale jak już "to" się dzieje, to
- nie działa też autoryglowanie tej lewej pary drzwi oraz nie gaśnie podświetlenie nóg
- przekręcenie klucza w zamku powoduje tylko zamknięcie/otwarcie drzwi kierowcy - pozostałe nie reagują
- tak samo użycie "rygielka" drzwi kierowcy od wewnątrz nie powoduje żadnej reakcji pozostałych drzwi.
Więc faktycznie wiele wskazuje na moduł w drzwiach kierowcy, jak napisał motorek4612
Za dwa tygodnie robię przegląd, to zobaczymy co na kompie wyskoczy.
Póki co zacznę od najprostszej rzeczy - wezmę jutro zapasowy kluczyk (dziś zapomniałem), chociaż sądząc po objawach, to raczej nic to nie da, ale co mi szkodzi spróbować. :)
Dam znać jak sprawa się skończy.
Warto oczyścić złącza wiązek drzwiowych, które są w słupkach. Wiązka, widoczna po otwarciu drzwi jest zakończona wtykiem, który łączy się z gniazdem zamocowanym w słupku. Za pomocą cienkiego śrubokręta można łatwo je rozdzielić. Trzeba wsunąć go pod gumową uszczelkę, podważyć zatrzaski blokujące wtyk w otworze słupka, ciągnąc go na zewnątrz. Potem trzeba opłukać styki dobrym środkiem czyszczącym (najlepszy jest alkohol izopropylowy w aerozolu).
U mnie też przestał działać zamek w jednych drzwiach. ASO szykowało jakąś wielką naprawę, a wystarczyło 5 minut pod domem.
Wygląda na to, że problem rozwiązany - Piotr44, trafiłeś. :)
Przyczyną było złącze przewodów od drzwi kierowcy wchodzące w "słupek".
Dzięki jeszcze raz za wszystkie sugestie.
rescuer0518 28-01-2016, 09:37 W moim Galaxy 2007r też miałem ten sam problem co Jerry6 rada Piotr44 bezcenna- więc warto próbować oczyścić złącza wiązek drzwiowych! Dzięki :) ps. już myślałem że będę musiał moduł do drzwi nowy kupić!
Odgrzewam temat, bo i mnie dopadł problem.
Przednie prawe drzwi
1. Pierwsze symptomy
w czasie zimy 3, 4 zdarzyło się, że prawe lusterko nie chciało się rozkładać (szczególnie jeżeli było koło zera i wilgoć).
Raz zauważyłem, że nie działało otwieranie szyby (ani z drzwi pasażera, ani z panelu kierowcy). Czasem nie działa też podświetlenie przycisku otwierania drzwi po stronie pasażera (ale sam przycisk otwiera i opuszcza szybę)
Podejrzenie i działania naprawcze
Podejrzanym była oczywiście wiązka.
Po jej otwarciu był nalot na złączce - wszystko wyczyszczone i odpowiednio popsikane.
2. Awaria zamykanie
Od dłuższego czasu nie ma żadnych problemów z otwieraniem szyb, czy rozkładaniem lusterka.
Jednak okazało się, że w 50% przypadku centralny zamek nie zamyka prawych przednich drzwi. Jak dodatkowo nacisnę zamykanie 2 lub 3 razy to w końcu centralny zamknie drzwi.
Dodatkowo prawie nigdy te drzwi nie zamykają się po ruszeniu (mam ustawione automatyczne zamykanie.
Te drzwi też się nie zamykają/otwierają jeżeli zamykam/otwieram je wszystkie przyciskiem po stronie kierowcy (ten srebrny pypeć stoi w miejscu).
Mój mechanik twierdzi, że padł zamek w drzwiach.
Czy mieliście podobne doświadczenia?
I druga sprawa czy jest jakiś zamiennik dla zamka o nr 6m2a-r21812-cc?
Nowy pod 800 zł, a używki brak (jedna jest ale po weryfikacji nr źle opisany)
Z góry dzięki,
Michał
Dla potomnych.
Padł zamek. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy.
marcin23052011 21-06-2016, 20:29 Witam.pojawil sie u mnie taki problem ze nie moge zamknac ani otworzyc auta kluczykiem.a centralny zamek zamyka wszystkie drzwi oprocz kierowcy.co to moze byc.prosze o informacje
hand-ball 21-06-2016, 21:47 A mial ktos problem z tylna klapa?? Z pilota odskakuje, natomiast recznie czasami sie otwiera, a czasami nie, no po wcisnieciu tego elektromagnesu w klapie nic sie nie dzieje.
To nie elektromagnes tylko mikrostyk, pewnie się zużył i nie zawsze łączy, poszukaj w dziale fokusa jest temat naprawy. Można wymienić całość lub rozebrać i sam mikrostyk przelutować. Ja mam tak samo ale teraz działa i nie mam czasu się tym zająć.
Marcin69 27-02-2018, 20:46 Witam, pozwolę podłączyć się pod temat. Mianowicie, moje auto ma system bezkluczykowy Ford Power i w zasadzie większość działa bez zarzutu poza tylnymi prawymi drzwiami. Zamykają się zarówno z guzika w przednich klamkach jak i z pilota natomiast nie otwierają się one poprzez pociągnięcie za klamkę (tak jak pozostałe trzy). Czy ktoś ma pomysł co może być powodem?
Witam
Próbowałem dzisiaj zdjąć osłonę wiązki w przednich prawych drzwiach. W drzwiach osłona zeszła bez problemów, ale ze słupka już nie wiedziałem jak to zrobić. Jest na to jaki patent?
Pozdrawiam
machony1976 04-01-2019, 12:17 Witam nie zamykaja sie drzwi od kierowcy,rygiel nie dziala. Ktos cos?
Miałem to samo dzisiaj rano. Pomogło wepchnięcie zapadki do środka i otwarcie klamką parę razy. Po nagrzaniu wnętrza wszystko działa.
Zamek Ci zamarzł. Wsadź auto do ciepłego na parę godzin, potem smar silikonowy w sprayu i psikaj gdzie popadnie w zamek.
Nastukane na szklanym ekranie
Ford S-Max
Proszę poprawić tytuł swojego tematu na bardziej konkretny i zgodny z zasadami Forum:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
Krótki poradnik jak to zrobić:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=258518
Dziękuję
Speedo
Witam,
Pojawił się u mnie następujący problem:
Przy zamykaniu auta z pilota nie ryglują się drzwi kierowcy. Pozostałe się ryglują i lusterka również się składają. Ale po całej operacji mogę normalnie pociągnąć za klamkę kierowcy i je otworzyć..
Natomiast centralny działa ok z kluczyka - tzn gdy przekręcę kluczykiem w drzwiach kierowcy to zamkną się wszystkie drzwi łącznie z drzwiami kierowcy i lusterkami. Po takiej operacji otwierając z pilota nie otworzą się jednak drzwi kierowcy. Wniosek - z pilota nie działa zamykanie/otwieranie drzwi kierowcy.
Umówiłem się już nawet u mechanika na naprawę problemu - ale może zanim pojadę ktoś będzie w stanie zasugerować co to może być i może ta się ogarnąć we własnym zakresie ?
Witam
Miałem podobną sytuację w Mondeo mk4,
u mnie był do wymiany siłownik elektryczny
(wymienił mi sprzedawca części używanych)
pozdrawiam
Arturek
Wystarczy nasmarować zamek (płuczesz contact sprayem i WD40 a potem biały smar w sprayu). Dostęp przez śruby mocujące zamka
Nastukane na szklanym ekranie
Dziękuję za odpowiedzi..
Wystarczy nasmarować zamek (płuczesz contact sprayem i WD40 a potem biały smar w sprayu). Dostęp przez śruby mocujące zamka
Rozumiem że muszę najpierw zdjąć boczek ? Boczek wiem jak zdjąć, bo robiłem to już przy wymianie obudowy lusterka. Ale dalej z tym zamkiem to już średnio - jak się do niego dobrać ? Znajdę gdzieś jakiś opis ? Przyznam że próbuję szukać, ale kiepsko mi idzie - najlepszy byłby jakiś schemat lub fotki
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać może najpierw spróbuj zresetować moduły drzwiowe, np. odpinając klemę akumulatora. Niewielka szansa, że ponowne zaprogramowanie modułów rozwiąże problem.
Nic nie musisz rozbierać. Wszystko robisz przez śruby mocowania zamka do drzwi (są naokoło rygla).
Nastukane na szklanym ekranie
Nic nie musisz rozbierać. Wszystko robisz przez śruby mocowania zamka do drzwi (są naokoło rygla).
Nastukane na szklanym ekranie
Po odkreceniu srub zamek da sie wyjac czy tez po odkreceniu przez otwory sprobowac zapodac te srodki?
Aplikuj przez otwory. Odkręcaj jedną na raz.
Nastukane na szklanym ekranie
Aplikuj przez otwory. Odkręcaj jedną na raz.
Nastukane na szklanym ekranie
No niestety to nie pomogło (smarowanie) wiec to pewnie cos powazniejszego.
Komputer wywala tez blad modulu sterowania tymi drzwiami.
No to czeka Cię demontaż boczka i sprawdzenie okablowania zamka i modułu. Najlepiej miernikiem przedzwonić czy jest przejście między kablami.
Nastukane na szklanym ekranie
A na początku sprawdź kable między drzwiami a buda, moze któryś sie złamał i nie ma przejścia..
A na początku sprawdź kable między drzwiami a buda, moze któryś sie złamał i nie ma przejścia..
Dla potomnych - okazuje się ze spalił się silniczek w zamku drzwi. Po wymianie silniczka (przekładka z innego zamka używanego) - działa ok.
Witam ponownie,
Niestety chyba za szybko sie ucieszylem. Problem powrocil, przy czym teraz nie jest permanentny. Drzwi kierowcy ryglują się z pilota losowo. Czesto po pierwszym wcisnieciu przycisku ryglowania na pilocie drzwi kierowcy nie rygluja sie (nie migaja tez wtedy kierunkowskazy). Musze wtedy ponownie raz lub wiecej razy wcisnac przycisk ryglowania na pilocie-za ktoryms razem zaskoczy, migną kierunkowskazy i auto jest cale zamkniete. Czyli sam zamek dziala, ale jakby nie zawsze ? Prawie nigdy za pierwszym razem. Rece opadają.. Ktoś spotkał sie z takimi cudami?
Nikt nie odpisze? :( Zakladajac ze zamek jest sprawny, co moze byc przyczyna tego ze drzei kierowcy zamykaja sie najczesciej dopiero po dwukrotnym wcisnieciu z pilota przyvisku zamykania? Rzadko kiedy zamknie za pierwszym razem.
Rozbierz drzwi i wyjmij zamek. Podłącz go do wiązki, zamknij rygiel i próbuj zamykać. Wtedy zobaczysz co próbuje zamykać a nie może.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Odgrzewam kotleta. No więc po ponownym nasmarowaniu i rozebraniu zamek przez ostatni miesiąc działał dobrze - ale od 2-3 dni znowu losowo się przycina - tzn. nie zawsze zamyka drzwi kierowcy. Forscan po takim nie zadziałni zamka pokazuje błąd modułu zamka. Jestem już tym zmęczony i chcę wymienić cały zamek (zamiast go w kółko reanimować). Problem w tym że nie pamiętam jaki powinienem kupić - auto nie ma podwójnego ryglowania. Ale słyszałem że zamki różnią się ilością pinów ? Auto to S-Max z 2014.
Podpowie ktoś ? Z góry dzięki.
Musisz kupić zamek z 6. pinami. Wersja europejska. Jeśli kupisz zamek z 10. pinami (z Dead Lock), to też będzie działać.
Jeśli chcesz kupić zamek używany, to szukaj jak najmłodszego.
P.S. Zamki używane możesz szukać także dla Galaxy mk3 lub Mondeo mk4. Są takie same.
Musisz kupić zamek z 6. pinami. Wersja europejska. Jeśli kupisz zamek z 10. pinami (z Dead Lock), to też będzie działać.
Jeśli chcesz kupić zamek używany, to szukaj jak najmłodszego.
P.S. Zamki używane możesz szukać także dla Galaxy mk3 lub Mondeo mk4. Są takie same.
Dzięki wielkie za odpowiedź. Czy wymianę takiego zamka ciężko ogarnąć ? Jeśli chodzi o zamki to problem w tym że na znanym portalu aukcyjnym prawie nikt nie podaje z jakiego auta pochodzi (z jakiego rocznika).
Z tego co pisałeś wcześniej, to wymieniałeś silniczek. Żeby to zrobić trzeba zdemontować cały zamek, więc czynności będą takie same.
Co do wieku zamków, to trzeba sprawdzać na naklejkach daty produkcji. Temat niestety dosyć ciężki.
Z tego co pisałeś wcześniej, to wymieniałeś silniczek. Żeby to zrobić trzeba zdemontować cały zamek, więc czynności będą takie same.
Co do wieku zamków, to trzeba sprawdzać na naklejkach daty produkcji. Temat niestety dosyć ciężki.
No niestety silniczek wymieniał mi mechanik - nie ja. Więc stąd moje pytanie czy ciężko to ogarnąć bo tym razem wolałbym kupić i wymienić sam.
No niestety silniczek wymieniał mi mechanik - nie ja.
Tak myślałem. W takiej sytuacji nieuchronnie powstaje pytanie, czy aby na pewno silniczek został wymieniony? Niestety obecnie nie można nikomu ufać, zwłaszcza w przypadku wymiany na używaną część.
Więc stąd moje pytanie czy ciężko to ogarnąć
Jeśli masz zdolności manualne i jesteś cierpliwy, to spokojnie ogarniesz temat sam.
Zdolności manualne będą ci potrzebne, żeby:
1. zdemontować boczek drzwi;
2. zdemontować zamek, zaczynając od klamki zewnętrznej i bębenka;
3. przełożyć siłownik zamka lub cały zamek, w zależności od tego co kupisz
4. poskładania wszystkiego z powrotem.
Cierpliwości będziesz potrzebował przy:
1. odklejaniu pianki wygłuszającej drzwi - najlepiej wspomóc się suszarką/opalarką, przy obecnych temperaturach masa klejąco-uszczelniająca jest doszyć sztywna;
2. wydobywaniu zamka z poszycia drzwi - trzeba się trochę pogimnastykować, ale bez problemu da radę to zrobić.
W takiej sytuacji nieuchronnie powstaje pytanie, czy aby na pewno silniczek został wymieniony?
Tak, widziałem mój stary silniczek był spalony - przed wymianą ryglowanie nie działało w ogóle.
Jeśli chodzi o wymianę to sam boczek już demontowałem (lusterko ;). Natomiast nie sądziłem że by wymienić zamek muszę zdemontować klamkę zewnętrzną. Jeśli chodzi o poszycie to trzeba odkleić całe czy wystarczy fragment w okolicach zamka ?
Co do samego zamka - używek jest sporo na rynku - ceny różne - ale te w lepszym stanie dochodzą do 350zł - to połowa ceny nówki z 2 letnią gwarancją. Niby dużo mniej - ale kupując taką używkę nie wiadomo jak długo pochodzi - a te zamki w fordach to się sypią jak czytam wyjątkowo często.
Natomiast nie sądziłem że by wymienić zamek muszę zdemontować klamkę zewnętrzną.Trzeba to zrobić, bo inaczej nie wydobędziesz zamka, który jest połączony ze "stelażem" klamki. Demontaż/montaż klamki zewnętrznej jest banalny. Zaczynacz od zdjęcia gumowej zaślepki z boku drzwi i widzisz otwór, w który musisz włożyć kluczyk torx. Odkręcisz sobie w ten sposób bębenek. Potem zdejmiesz klamkę pod którą jest, o ile dobrze pamiętam, śrubka trzymająca stelaż zamka. Potem to już odkręcisz śruby trzymające zamek od wewnątrz drzwi, a następnie odepniesz linkę od klamki wewnętrznej i wydobędziesz cały zamek ze "stelażem".
Jeśli chodzi o poszycie to trzeba odkleić całe czy wystarczy fragment w okolicach zamka ?Fragment w okolicach zamka. Tyle ile potrzeba, żeby mieć swobodny dostęp do wnęki i móc swobodnie wypiąć linkę klamki wewnętrznej.
Zaczynacz od zdjęcia gumowej zaślepki z boku drzwi i widzisz otwór, w który musisz włożyć kluczyk torx. Odkręcisz sobie w ten sposób bębenek. Potem zdejmiesz klamkę
zaślepka - widoczna jak rozumiem po otworzeniu drzwi ? Tam odkręcam torx i bębenek wyciągam na zewnątrz drzwi ? Klamka wówczas też już na niczym się nie trzyma i wyciągnę ją poprzez pociągnięcie ?
3x TAK.
Parch - wielkie dzięki !
Dzięki twoim poradom myślę ogarnę temat wymiany bez problemu (o czym przekonałem się już raz przy wymianie lusterka ;) A i innym być może taki opis tutaj sie kiedyś przyda.
To jeszcze tylko takie coś napiszę a propos:
Co do samego zamka - używek jest sporo na rynku - ceny różne - ale te w lepszym stanie dochodzą do 350złJak w ubiegłym roku szukałem zamków dla siebie (wymieniałem na zamki z Dead Lockiem), to za wszystkie 4 zapłaciłem 200 PLNów.8)
Po prostu trzeba polować na okazje. Oczywiście jak ktoś potrzebuje na już, to z reguły albo nie ma, albo ceny są "z kosmosu".
Jako ciekawostkę powiem Ci, że ja mam zamek, którego potrzebujesz. Sprawny. Zdemontowany z mojego bolidu właśnie na potrzeby wymiany na zamek z DL. Samą wymianę opisywałem tu:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2978174&postcount=192
Nie sprzedam Ci go jednak, bo coś czuję, że niedługo również będę potrzebował silniczka. Silniczki można co prawda kupić nowe, ale ceny przewyższają koszt używanego zamka.
Nie sprzedam Ci go jednak, bo coś czuję, że niedługo również będę potrzebował silniczka.
:) Szkoda - poszukam na spokojnie czegoś - nie pali się.
Parch
Jeszcze takie pytanie w kwestii demontazu boczka drzwi kierowcy. Co z tym panelem sterowania szyb, wyciaga go sie do gory przed zdjeciem boczka, siedzi tylko na zatrzaskach?
Tak, trzyma się tylko na zatrzaskach. Wyciąga się do góry podważając, najlepiej od przodu, czyli od strony okrągłego przełącznika sterowania lusterkami.
Witam s max 2006 rok 2.0 tdci cos mi sie stało z drzwiami kierowcy nie zamykaja sie z pilota a pozostałe sie zamykaja tylko te kierowcy natomiast po włozeniu kluczyku recznie sie te drzwi zamykaja cos z jakims modułem sie dzieje czy miał ktos z tym doczynienia dzieki pozdrwaiam
Musiałbyś sprawdzić wiązkę kabli w przelotce do drzwi. U mnie też czasem lewa strona się nie domyka, trzeba trochę poruszać wiązką i w końcu się zamkną. Ostatecznie i tak trzeba będzie iść do elektryka żeby to zrobił porządnie...
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
powiedz mi przelotka do drzwi to jest tam za drzwiami czy to słupek jest ??
zbyso42200 03-07-2019, 11:15 Słupek przedni. Najprawdopodobniej przetarty/ pęknięty jeden z kabli w wiązce. Trza ściągnąć gumową harmonijkę i obświecić kabelki, ewentualnie polutować, zaizolować, złożyć do kupy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A w słupku tam gdzie pasy idą niema kabli do drzwi tam zaraz koło kierownicy w tym słupku trzeba popatrzec ??
Nie w słupku tam gdzie pasy (idzie tam wiązka do tylnych drzwi). Do przednich drzwi tak jak koledzy mówili w przednim słupku.
u mnie to samo spalony silniczek drzwi
Witam. Trochę inny problem, ale w tym samym miejscu. Okazało mi się, że złamał się jeden z pinów w tym gnieździe w słupku z gumową harmonijką. Nie działało nic w drzwiach tylnych. Czy taki pin można wymienić,kupić, bo lutowanie chyba nie ma szans w tym gnieździe. A może tylko trzeba wsunąć jakoś. Pomyślałem o lutowaniu bez tego gniazda tylko jak przejść kabelkiem do wtyczki w słupku. Zdjęcie dla ułatwienia
borowy85 03-03-2020, 15:11 Witam,
a ja mam taki problem. Auto jak postoi parę godzin zamknięte (drzwi zaryglowane centralnym zamkiem, lusterka złożone, alarm uzbrojony - z pilota w kluczyku) to jak chcę je otworzyć, to po kliknięciu odpowiedniego przycisku odryglowuje wszystkie drzwi oprócz kierowcy. Czynność (aby drzwi kierowcy się otworzyły) trzeba czasem powtórzyć kilka razy np. 2-3 razy albo i więcej, tzn. nacisnąć przycisk otwierania lub zamknąć auto i otworzyć na nowo (czasem zaskoczy od razu a czasem po np. 2 próbach). Otwieranie z kluczyka działa bez zarzutu ale alarm wtedy wyje - zatem najpierw kliknięciem muszę rozbroić alarm i pozostałe drzwi a później kluczykiem (mechanicznie) otworzyć drzwi kierowcy.
Najlepsze jest to, że jak już się te drzwi odblokują to potem mogę ile chcę razy zamykać i otwierać auto bez żadnego problemu.:?
Czy ktoś ma może pomysł co to jest przyczyną takiego działania i co z tym fantem zrobić?
Witam
Od wczoraj mam problem z pilotem do centralnego zamka.
Sprawa wygląda następująco :
Z niewyjaśnionych powodów pilot nie chce zmykać auta.
Otwieranie z pilota bez zarzutu, zamykanie z kluczyka również.
Proszę o pomoc czy da się coś z tym zrobić.
Dziękuję i Pozdrawiam
Witam
pilot nie chce zmykać auta.
Otwieranie z pilota bez zarzutu, zamykanie z kluczyka również.
Proszę o pomoc czy da się coś z tym zrobić.
Pewnie centralka pilota uszkodzona .
widzę że temat się powtarza. :) ja też mam problem z drzwiami kierowcy, czasem się otwierają, czasem nie.
diagnostyka:
naciskamy przycisk w pilocie i słuchamy. cośw drzwiach cyka, ale dość cicho, drzwi zamykają się dopiero za 2-3-5 naciśnięciem:
silniczek w miarę sprawny, coś stawia za duży opór mechanicznie, albo jest jakiś słaby styk na przewodach, albo silniczek pada.
jeśli się nie zamykają, nic nie słychać: padnięty silniczek lub problem z przewodami. ew. modułem
z doświadczenia:
jeśli silniczek działa, to czasem wystarczy dobrze wyczyścić zamek, i przesmarować smarem, któey nie gęstnieje jakoś specjalnie, nie robi większego oporu pracy mechanizmów.
tak że wyciągamy, czyścimy porządnie, smarujemy.
innym problemem upływu prądu / braku mocy silniczka, są styki: sprawdzamy wszystkie połączenia, piny, wsówki, przewody czy nie po pękały itp.
dawidgdansk 21-05-2021, 10:09 widzę że temat się powtarza. :) ja też mam problem z drzwiami kierowcy, czasem się otwierają, czasem nie.
u mnie również cały czas jest taki objaw....
1. jak mialem włączone automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu - to nie zamykało drzwi kierowcy - "języczek" tylko częściowo się ruszył ale nie zamykał drzwi. To wyłączyłem te funkcje.
2. obecnie z pilota drzwi kierowcy nieraz zamkna sie za pierwszym razem ale rzadko...po dwukrotnym kliknieciu zawsze zamykaja sie.
otwieraja sie na ogol prawidlowo.
kluczykiem włozonym do zamkaoczywiscie moge zamknac wszystkie drzwi za pierwszym razem.
Podejrzewacie siłownik ?
chyba kupie ale sam nie bede wymieniac bo musze jeszcze do elektryka podjechac z wiazka czujnika poziomowania lamp tył lewy - bo jednak gdzies jest przerwa a sam nie moge znaleźć miernikiem.
Witam wszystkich mam problem z drzwiami kierowcy. Natomiast do wczoraj sporadycznie pojawiał się komunikat otwartych drzwi kierowcy a teraz już nie mogę zamknąć auta. Przy zamknięciu kluczykiem lub pilotem centralny natychmiast odbija, nie zamyka żadnych drzwi . Teraz mam otwarte auto do tego załącza się alarm i świeci wyświetlacz na zegarach Dzisiaj rozebralem boczek drzwi wyciągnąłem zamek i sprawdziłem wiązkę i sprawdziłem kostkę w słupku nic to nie dało. I tu pytanie czy to wina zamka czy może modułu w drzwiach? Zamek jest na 10 pin czy mam szukać zamka na 10 pin i każdy będzie pasował czy może numery na zamku też są istotne? Wiem że były podobne tematy tyle że tam zamykały się niektóre drzwi a u mnie żadne
Podsyłam link jak wymontować zamek.
https://www.youtube.com/watch?v=nQeBZL2b6tw
a jeżeli chodzi co się dzieje w zamku i dlaczego nie możesz zamknąć to:
https://www.youtube.com/watch?v=NiHH2iTMm7o
Ale raczej do wymiany zamek.
A orientujesz się czy każdy zamek na 10 pin podejdzie czy muszę szukać po numerach identycznego
a jeżeli chodzi co się dzieje w zamku i dlaczego nie możesz zamknąć to: https://www.youtube.com/watch?v=NiHH2iTMm7o Ale raczej do wymiany zamek. Ten filmik "instruktażowy" spłodzony przez pseudofachowca należy natychmiast usunąć. Gość nie ma bladego pojęcia jak rozebrać siłownik, co jest w nim zepsute i jak dokonać naprawy. Grzebie śrubokrętem gdzie popadnie, psika WD40, nie ma pojęcia do czego służą silniczki. Konkluzja jest taka, że specjalnie jest zamek tak skomplikowany, żeby miało się co psuć.
Moja konkluzja jest taka: ten filmik powinno się zobaczyć, żeby potem wiedzieć jak nie należy postępować.
Musisz zamówić taki sam. Parch ja tylko chciałem zademonstrować jeżeli człowiek ma taki przypadek i może to zaobserwować to ma zamek do wymiany. Nic obraźliwego, tylko ten film pokazywał jaki objaw ma zamek centralny.
jeżeli człowiek ma taki przypadek i może to zaobserwować to ma zamek do wymianyJak się ma taki przypadek i nie ma się bladego pojęcia co jest zepsute, to się psika gdzie popadnie WD40. Tymczasem w tym konkretnym przypadku do wymiany jest silniczek główny, w którym najzwyczajniej w świecie "skończyły" się szczotki i "nie ma siły" otworzyć/zamknąć zamka.
Silniczki (zarówno główny, jak i od DL) są wymienialne i można je kupić NOWE! Tyle że, taki silniczek kosztuje obecnie prawie tyle samo co używany cały zamek, więc ludzie kupują stare "używki" i po krótkim okresie problem wraca.
Wymiana zamka pomogła. Numery nie muszą być identyczne byleby na 10 pin
Cześć
Niestety mnie też dopadł problem z centralnym. Wcześniej sporadycznie a teraz codziennie podczas zamykania z pilota zamykają się tylko drzwi prawe od pasażera przednie i tylne. Drzwi kierowcy jak zamykam kluczykiem to zamkną się po przekręceniu kluczyka ale tylne od kierowcy dalej są otwarte. Parę razy zdarzyło się ze po jakimś czasie zamykają się same (wszystkie)
Jakiś czas temu zdarzył się również problem z otwieraniem okien z drzwi kierowcy tzn można było otwierać okno kierowcy i pasażera za kierowcą. Czy może to być powiązane?
Cześć,
Od wczoraj niestepy problem się pogłębił. Nie działa sterowanie szyb z panela drzwi kierowcy oraz sterowanie lusterkami. Dodatkowo z pilota nie otwierają się drzwi kierowcy oraz pasezera od strony kierowcy.
No to sprawdzaj najpierw wiązkę w drzwiach kierowcy. A dokładniej to okolice przejścia z kabiny do drzwi.
Rafał, czy te silniczki mają jakiś numer? albo gdzie je widziałeś?
a może da się to u chińczyka zamówić -
u mnie silniczek jescze działa, chociaż gdy zimno już sił ma mało i trzeba go wspomagać raz na jakiś czas.
mogę rozebrać, wyczyścić. nawet mam jakiś zamek na części, pewnie sprawny, tylko nie wiadomo jak długo podziała po przekładce silniczka. więc rozważam czy nie zrobić tego raz a dobrze.
:)
Numer nic ci pewnie nie pomoże, więc wklejam link do przykładowej aukcyji:
https://allegro.pl/oferta/silnik-silniczek-centralnego-zamka-volvo-s80-v70-11395179829#
BTW.
W tym poście:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2978174&postcount=192
bawiłem się kiedyś w rozbieranie siłowników, to sobie zobacz na zdjęciach, jak wygląda to w oryginale
heavy 100S 22-11-2021, 16:38 Czy to może być taki ten silniczek:
https://allegro.pl/oferta/silniczek-zamka-ford-mondeo-mk4-s-max-c-max-focus-8944493865
Piszą że to jakiś mniejszy, czyli że ten czy nie ten w końcu?
A może ktoś mógłby podesłać link do nowego tego właściwego silniczka?
marek987 12-07-2022, 16:39 Witam!
Podpinam się pod wątek, bo i mnie dopadło.
Chodzi o tylne lewe drzwi w Fordzie S-Max 2012.
W serwisie powiedziano mi, że padł zamek i trzeba wymienić. Cena oryginalnej części (AM2A-R26413-AB) to 1300 zł (!). Proponują mi zamiennik za 250 zł, ale tenże zamiennik nie posiada opcji blokowania otwarcia drzwi przez dzieci.
Czy to chodzi o blokadę otwierania drzwi włączaną z panelu na drzwiach kierowcy?
Zastanawiam się też nad kupnem używanej części, ale nie mogę znaleźć na allegro takiej dokładnie z numerkiem AM2A-R26413-AB. Za to jak szukam po numerze R26413, to znajduję sporo ofert, tylko nie wiem, czy i które by pasowały.
Mogę prosić o rzucenie okiem na to wyszukiwanie w allegro i wskazanie, które z tych części będą odpowiednie zamiast części AM2A-R26413-AB ?
Pozdrawiam,
marek987
marek987 15-07-2022, 18:10 Odpowiem sam sobie :)
Koniec końców znalazłem taki zamek:
https://ford.sklep.pl/product-pol-22472-zamek-drzwi-centralny-Ford-Mondeo-MK4-S-Max-I-Galaxy-III-tyl-lewy.html
i ten został zamontowany.
Wg. opisu miał być zamiennikiem oryginalnej części 1791410 - AM2A-R26413-AB, obsługując funkcję elektrycznej blokady drzwi, włączanej z panelu na drzwiach kierowcy. Po montażu zamka okazało się jednak, że zakupiony i zamontowany zamiennik nie obsługuje tej funkcji.
Swoją drogą, nie rozumiem na czym polega problem, dlaczego zamienniki nie obsługują tej funkcji.
Nie to, aby mi ta funkcja była bardzo potrzebna, ale ciekawi mnie to po prostu.
Witam,
chciałbym wymienić sam silniczek w przednim lewym zamku. Czy silniczki z pozostałych zamków np. tylnich będą pasować do tego zamka ?
Tak
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
marek987 26-09-2023, 15:31 Odpowiem sam sobie :)
Koniec końców znalazłem taki zamek:
https://ford.sklep.pl/product-pol-22472-zamek-drzwi-centralny-Ford-Mondeo-MK4-S-Max-I-Galaxy-III-tyl-lewy.html
i ten został zamontowany.
Wg. opisu miał być zamiennikiem oryginalnej części 1791410 - AM2A-R26413-AB, obsługując funkcję elektrycznej blokady drzwi, włączanej z panelu na drzwiach kierowcy. Po montażu zamka okazało się jednak, że zakupiony i zamontowany zamiennik nie obsługuje tej funkcji.
Swoją drogą, nie rozumiem na czym polega problem, dlaczego zamienniki nie obsługują tej funkcji.
Nie to, aby mi ta funkcja była bardzo potrzebna, ale ciekawi mnie to po prostu.
Znowu odpowiadam sam sobie. No więc ten zamek, co go lekko ponad rok temu kupiłem, ten ze wskazanego linka, zepsuł się.
Jak się dowiedziałem u sprzedawcy, gwarancji nie ma, jest rękojmia i z niej spróbuję odzyskać pieniądze.
Natomiast zastanawiam się, czy po prostu miałem pecha, czy te zamienniki jakieś trefne są i może lepiej jednak używany oryginał kupić...
Najlepiej w używanym zamku wymienić silniczek
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
heavy 100S 27-09-2023, 00:43 Natomiast zastanawiam się, czy po prostu miałem pecha, czy te zamienniki jakieś trefne są i może lepiej jednak używany oryginał kupić..
Ja też kupiłem zamiennik (mój zamyka się z panelu kierowcy) we wrześniu 2022 na znanym portalu aukcyjnym ;) i póki co działa bez zarzutu, więc może jest na zasadzie "zależy jak trafisz" ;)
robaczeq 27-09-2023, 15:34 Ja wymieniałem silniczek, po wydłubaniu zamka, to 15 minut roboty, przy okazji nasmarowałem cały mechanizm.
Jakby ktoś szukał to link do aukcji:
https://allegro.pl/oferta/silnik-silniczek-centralnego-zamka-volvo-ford-14400294653
A jeszcze lepiej i taniej jest rozebrać silniczek i cleanerem do styków elektrycznych przemyć szczotki i komutator. Tam zbiera się niezły brud i silniczek ma ciężko zwłaszcza z zamykaniem. Często też wywala błąd silniczka - obwód zwarty do masy.
marek987 02-10-2023, 18:17 Wymieniono mi zamek dzisiaj w warsztacie, ale nie wiem, chyba coś nie do końca siadło. Ogólnie to zamek działa, z jednym małym drobiazgiem.
Przy klamce jest taki przycisk do ręcznego blokowania/zamykania drzwi.
Jak drzwi są zamknięte, to mogę wcisnąć ten przycisk i zablokować drzwi.
Jak drzwi są otwarte, to przycisku nie da się wcisnąć, coś go blokuje.
We wszystkich innych drzwiach działa to poprawnie.
Nie wiem, czy to znowu z zamkiem coś nie tak, czy kiepsko został zamontowany (nowy, zamiennik firmy SKV).
Męczy mnie to już i mam też dość płacenia po 200 zł za usługę. Chyba przemogę się i spróbuję sam ten zamek wyjąć i włożyć jeszcze raz, poprawnie.
A jak znowu się zepsuje, to naprawić.
Dokładną fotorelację kolega Parch na Forum wrzucił, tylko ja oporny do majsterkowania jestem...
Jak drzwi są otwarte, to przycisku nie da się wcisnąć
W drzwiach kierowcy tak powinno być.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
Dokładnie tak. Natomiast wciśnięcie przycisku (w drzwiach kierowcy) przy zamkniętych drzwiach powinno skutkować zaryglowaniem się także wszystkich innych drzwi, czyli "blokadą Anti-Theft".
marek987 04-10-2023, 15:31 Zamek, o którym pisałem, jest w drzwiach tył/lewy.
Pozwólcie, że odgrzeję kotleta, bo mam informację, która może się komuś przydać.
W moim s-maksie z 2011 roku od zakupu dwa lata temu występował problem z blokowaniem drzwi kierowcy z pilota. Początkowo rzadko i raczej jesienią/zimą, a ostatnio trwale. Z kluczyka wszystko działało dobrze.
Po wykonaniu sprawdzeń wg instrukcji serwisowej uznałem, że winny jest moduł zamka. Próby psikania WD40 niczego nie zmieniły. Zdecydowałem się wymienić zamek. Jako, że oryginał stoi na promocji po 1000 zł, a najtańsza używka 250, skusiłem się na ryzyko i zamontowałem zamek o innym numerze.
Numer mojego zamka to 6M2A-R21813-EC. W jego miejsce wstawiłem zamek 3M5A-R21813-ES. Nie jest całkowicie identyczny, ale różni się jakąś dźwignią, która i tak nie była do niczego podłączona. Od dwóch tygodni wszystko działa. Koszt nowego zamka, który kupiłem to 82 zł. Wymiana jest w zasięgu osób średnio uzdolnionych w tych sprawach.
zamek 3M5A-R21813-ES. Nie jest całkowicie identyczny, ale różni się jakąś dźwignią, która i tak nie była do niczego podłączona.Wstawiłeś zamek od Focusa/C-Maxa. Może dlatego występuje "jakaś dźwignia". Jak działa to najważniejsze, tylko ciekawe jak długo. Wartościowa była by informacja w sytuacji, gdyby działać przestał. Wtedy można byłoby sobie wyrobić pogląd, czy warto inwestować w firmę Polcar.
Tak jest. Tak był podpisany. Choćby miał działać dwa lata, będę zadowolony za tę cenę. Jeśli coś się będzie działo, dam znać (prędzej czy później).
|
|