Witam Forumowiczów,
Mam problem z C-Maxem 2.0 TDCi 136 KM 2004r
Silnik według mojej wiedzy ma Siemensie
Po zapaleniu kopci bardzo mocno na biało. Po rozgrzaniu już nie kopci.
Wymieniono uszczelniacze zaworowe przy okazji hydropopychacze i dalej bez zmian.
Na drugim komplecie wtrysków robi to samo chociaż komplet ten był niewiadomego pochodzenia.
Ktoś ma jakiś pomysł lub spotkał się z czymś podobnym?
Pozdrawiam,
Wronek
Jeżeli kopci na biało ,to na 100% nie są to ani wtryskiwacze,ani turbina,ani uszczelniacze,ani zawory ani nic podobnego.Kopcenie na biało to wyłącznie wada/uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub pękniecie/mikropęknięcia głowicy.Jednak te usterki przytrafiają się bardzo rzadko w silnikach 2,0 TDCi = 2,0 HDi - 136 KM.
Dlaczego wymieniał kolega uszczelniacze zaworowe i popychacze???? To tak z czystej ciekawości pytanie.
Czy problemem było kopcenie na niebiesko? Brał i palił olej?
Wtryski nie powodują kopcenia innego niż na czarno.Siemensy są bardzo dobre i niezmiernie rzadko psują się zanim silnik padnie z innych powodów.
Może to poranna para wodna ? Może ostatnie duże różnice temperatur noc/dzień ???
lucas4891
10-07-2019, 14:27
Co do zrodla wody/pary i bialego dymu to jest jeszcze chlodniczka spalin przed EGR-em.
Syfilis w zbiorniku paliwa ( w sensie samego paliwa) tez moze spowowac taki objaw. Raz jedyny taki psikus mi sie zdarzyl. Ale to bylo w innym aucie
wwwpawel
22-07-2019, 13:22
Po zapaleniu kopci bardzo mocno na biało. Po rozgrzaniu już nie kopci.
Tak powinno być przed wymianą uszczelniaczy, jak uszczelniacze zaworowe są już twarde. Jest jeszcze możliwość, że ktoś przy założeniu uszczelniaczy zrobił coś nie tak i źle je założył. Uszczelka pod głowicą daje trochę inne objawy, np. twardnienie przewodów gumowych. Jest jeszcze jedna możliwość - pęknięta głowica. Przy mikropęknięciu olej przedostaje się do cylindra, po rozgrzaniu metal zwiększa swoją objętość i tym samym zamyka szczelinę, ale to już wersja drastyczna.
Przecież uszczelka może pęknąć w prawie dowolnym miejscu i objawy mogą być różne.
Mnie przy pękniętej upg poziom oleju skakał głównie, na biało nie dymił. Na koniec wywalalo płyn chłodniczy ze zborniczka.
Ale nie zadymił na biało.
Witam
Mój ostatnio po trasie 1200km zaczął dymić ale na czarno i objaw mniejsza moc. Winowajcą był pęknięty na harmonice wąż z intercoolera ten od lewej strony
Kupiony zbrojony na wymiar i po kłopocie :)
https://allegro.pl/oferta/rura-waz-intercooler-a-c-max-ford-focus-ii-2-0tdci-7826741319
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=106041&stc=1&d=1565191244
Koniec końców okazało się, że były przygięte korbowody...
Jak kosztowna jest ta naprawa??