Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Auto test klimatronka


gawron
05-09-2007, 09:46
czołem
Chciałem prosić o podanie kombinacji klawiszy do wyswietlenia błędów klimatronika mk3 i ich skasowania przy pomocy panela klimy .Kiedyś czytałem jak to zrobić , nie było mi potrzebne nie zapisałem a teraz jak na złośc nie mogę znależć mimo usilnych prób z szukaj
dzięki serdeczne

lapers
05-09-2007, 10:01
:fcp13 jak na złośc nie mogę znależć mimo usilnych prób z szukaj

a to ci......... pech

MK III

Self-test :

1) Nacisnąć przyciski "OFF i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "Auto" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) System zacznie self-test i ZAPISZE ewentualne kody błędów DTC (Diagnostic Trouble Codes).
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów i wyjście z self-testu.
4) Naciśnięcie jakiegokolwiek innego przycisku spowoduje wyjście z self-testu bez wymazania kodów błędów DTC


Odczyt błędów DTC

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "headroom" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) Kody błędów DTC (sporadyczne) zostaną wyświetlone.
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów

Odczyt wersji softu

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "AC" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"


Do MK III są też takie tipsy:

Aby wyświetlić bieżące błędy :
1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "Auto"
4) System jest teraz w trybie serwisowym

Aby wyświetlić sporadyczne błędy :

1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "nawiew na twarz"
4) System jest teraz w trybie diagnostycznym. kody będą pokazywały się na ekranie LCD.
Każdy kod składa się z 2 członów po 2 liczby - i tak będzie się wyświetlał. Czas wyświetlania jednego członu trwa 2 sekundy.
Kod trzeba więc sobie "poskładać" z 2 członów i odczytać co oznacza na podstawie poniższych danych :

B1200 - AC control module - internal fault
B1242 - AC heater recirculation flap motor
B1251 - In-car temperature sensor - open circuit
B1253 - In-car temperature sensor - short circuit to earth
B1259 - AC sunlight sensor - open circuit
B1261 - AC sunlight sensor - short circuit to earth
B1262 - AC heater defrost flap motor
B1263 - AC heater footwell flap motor
B1342 - AC control module - internal fault
B1676 - AC control module - supply voltage
B2297 - Heater output temperature sensor - open cirsuit
B2298 - Heater output temperature sensor - short circuit to earth
B2308 - In-car temperature sensor blower


Naciśnięcie któregokolwiek z przycisków oprócz przycisku "rozmrozić" powoduje wyjście z trybu serwisowego.



Kasowanie kodów błędów

W trybie odczytu kodów błędów nacisnąć przycisk "rozmrozić". Kody błędów można odczytać i wymazać także poprzez komputer serwisowy ODB2.

Dla lepszego zrozumienia błędów to jeszcze po Polsku
B1200 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego
B1251 - Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
B1253 - Czujnik temperatury wewnętrznej - zwarcie w obwodzie
B1259 - Czujnik nasłonecznienia - otwarty obwód
B1261 - Czujnik nasłonecznienia - zwarcie w obwodzie
B1262 - Niesprawny silnik regulacji powietrza nagrzanego / odmrażania
B1342 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1676 - Bład zasilania sterownika A/C
B2297 - Czujnik temperatury nagrzania - otwarty obwód
B2298 - Czujnik temperatury nagrzania - zwarcie w obwodzie
B2308 - Niesprawny silniczek czujnika temperatury wewnętrznej

Milej lektury i wiecej samozaparcia, uporu i checi :fcp4

Pozdrawiam

ocznik
05-09-2007, 11:39
przycisk "headroom"
przycisku "odmrażanie"

ktore to przyciski? bo serio nie wiem

orsh
05-09-2007, 19:22
Dzieki za cenną wskazówkę. Jestem juz po tescie w swoim mondeo. Jednak u mnie pokazało kod błedu A803, którego na liscie nie znalazłem, niestety. Orientujesz sie co to może byc?


BTW. Jak moge odwdzieczyć sie plusem?

Zawika
05-09-2007, 19:42
"Odwdzięczyć" może się tylko autor tematu na forum :fcp2 . W tym przypadku gawron, który rozpoczął ten wątek.

gawron
09-09-2007, 20:50
już się odwdzięczyłem
dziękuję

artur-p
07-09-2008, 22:15
Witam.
Panowie po zrobiuniu testu klimy wyświetliło u mnie wszystko na panelu i zauważyłem literkę "E"
Możecie wiecie co to za oznaczenie "ECO" bo nie mam pojęcia i nic niestety nie znalazłem

artur-p
07-09-2008, 22:16
ps
przepraszam za błędy ale klawiatura mi szwankuje

Slawko
08-09-2008, 05:34
artur-p, prosze poprawic błędy, a nie pisac posty jeden za drugim :!:

robal
08-09-2008, 07:38
przycisk "headroom"
przycisku "odmrażanie"

ktore to przyciski? bo serio nie wiem

Headroom - nawiew na twarz :)
Odmrażanie - max nawiew na szybę

Dzieki za cenną wskazówkę. Jestem juz po tescie w swoim mondeo. Jednak u mnie pokazało kod błedu A803, którego na liscie nie znalazłem, niestety. Orientujesz sie co to może byc?

A nie A308. Jeśli tak, to odpowiada to błędowi B2308.

Możecie wiecie co to za oznaczenie "ECO" bo nie mam pojęcia i nic niestety nie znalazłem

ECO - tryb pracy klimy bez układu klimatyzacji :). Czyli wyłączasz klimatyzację i powietrze pobierane jest z otoczenia. I występuje w klimatroniku w wersji po FL.

titaw
23-09-2008, 11:20
witam koledzy
podłączając się do tematumam pytanko
dzisiaj zauważyłem, że zgasł mi panel klimatronika, powymianie bezpiecznika (7.5 A pod konsolą) wszystko działa ale zrobiłem sobie opisany wyżej test i pokazał się błąd A297

B2297 - Czujnik temperatury nagrzania - otwarty obwód

i tu moje pytanko
czy chodzi o ten właśnie błąd, a jeśli tak to czym to skutkuje i czy ten czujnik wymieniać?

robal
23-09-2008, 11:58
dzisiaj zauważyłem, że zgasł mi panel klimatronika, powymianie bezpiecznika (7.5 A pod konsolą) wszystko działa ale zrobiłem sobie opisany wyżej test i pokazał się błąd A297

B2297 - Czujnik temperatury nagrzania - otwarty obwód

i tu moje pytanko
czy chodzi o ten właśnie błąd, a jeśli tak to czym to skutkuje i czy ten czujnik wymieniać?

Nie do końca. Błąd dotyczy uszkodzenia (przerwania) obwodu czujnika temperatury powietrza wylotowego w panelu przednim (B2297 dotyczy wylotu na nogi). Napisałeś, że wymieniłeś bezpiecznik. Tylko który - F65 czy F76? Spróbuj wymienić oba (oba mają 7,5A) i zrób test.

titaw
23-09-2008, 14:02
Wymieniłem bezpiecznik F 76. przed chwilą sprawdziłem F65 i jest ok.
test dalej pokazuje A297.
pozdrawiam
tomek

robal
24-09-2008, 08:00
titaw, odbierz PW.

a*c*e*2.3
14-10-2008, 16:03
Mam pytanie jak dokladnie wejsc w ten tryb serwisowy, wykonalem 100 prob i nic sie nie dzieje, sterowanie klima reaguje normalnie i nie wlacza tego trybu.

Czy to trzeba wykonywac przy wlaczonym zaplonie czy silniku?
Panel klimy ma byc wlaczony czy wylaczony przy przyciskaniu tej kombinacji (bo mnie albo wylaczy albo wlaczy)?

Poddalem sie bo robie ciagle ten sam blad :(

babelp
08-11-2008, 17:03
Witam,

Panowie, ja też potrzebuje pomocy z klimą. Wykonałem kilkanaście prób dotyczących uruchomienia test klimy ale żadna się nie powiodła, jak wejść w tryb serwisowy sprawdzić i wykasować błędy, te wszystkie kombinacje przycisków nie dają żadnego efektu, klima albo się włączy albo wyłączy i tyle...

Pomocy...

titaw
13-11-2008, 10:44
Witam
dla kolegów, którym nie wychodzi test
u mnie to pięknie działa czyli procedura jest OK, zaczynam przy włączonej stacyjce i wyłączonym panelu klimy i ważne są czasy przyciskania guzików - pierwsze dwa nie można trzymać zbyt długo (mniej niż 2 s.) i w odpowiednim czasie przycisnąć następny

zbyszek-z
14-11-2008, 15:25
Witam :fcp1 Czy może mi ktoś pomóc, bo też zrobiłem test panela i jeden błąd pokazał A297 a drugi to A299 :fcp11 czy może wie ktoś co to jest i jak ich się pozbyć, gdzie wogóle te czujniki się znajdują, myślałem że to panel kupiłem drugi i jest to samo :fcp11 bo chyba przez te błędy jak włącze nadmuch na nogi to też górą na szybę mi dmucha. :fcp11 :fcp11 Proszę o pomoc Zbyszek

zbyszek-z
17-11-2008, 16:52
titaw. możesz odebrać PW

ozmatox
12-12-2008, 10:28
Cześć Wam
Ja miałem problem z włączeniem serwisowych opcji, ponieważ za wolno wciskałem np AC.
Wciskamy 2 przyciski razem na 2 sec. i jak je puścimy to odrazu należy przycisnąć 3 guzik np. AC i napewno Wam się uda.

Mi na wyświetlaczu pojawiły się 4 oznaczenia po dwa znaki :

56
d0
4F
00

Czy to jest wersja softu?

Potem zaczyna wyświetlać to samo od początku.

robal
12-12-2008, 11:10
Czy to jest wersja softu?


Cytat z tego tematu:
Odczyt wersji softu

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "AC" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"

mkobo1
07-04-2009, 13:50
Witam
Po przeprowadzonym teście klimatroniku wg powyższego opisu wyskakuje mi błąd: 1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego. Może ktoś wie co to konkretnie oznacz i ewentualnie co dokładnie należy wymienić? Dodam że wymieniłem już uszkodzony rezystor układu klmatyzacji i sprawdzałem silniczki sterująca klapami pod schowkiem od strony pasażera i wyglad na to, że są ok. Climatronic casami mi strasznie wariuje pomimo nastawienia w pozycji LO - grzeje (przy niższych temperaturach na zewnątrz) przy temp. pow 20 stopni jest prawie oki. jednak przy dłuższych odcinkach jazdy musze stopniowo zwiększać tem. na wyświetlaczu żeby zachować stałą tem w kabinie.

ace2
25-04-2009, 21:06
Odgrzebie temat, wkoncu udalo mi sie uruchomic test ico i nic. Po mruganiu dmuchawom , wyswietla mi sie caly wyswietlcz ale nie pokazuje kodow , co robie nie tak lub moze nie ma bledow ???

ace2
29-04-2009, 08:25
Cześć Wam
Ja miałem problem z włączeniem serwisowych opcji, ponieważ za wolno wciskałem np AC.
Wciskamy 2 przyciski razem na 2 sec. i jak je puścimy to odrazu należy przycisnąć 3 guzik np. AC i napewno Wam się uda.

Mi na wyświetlaczu pojawiły się 4 oznaczenia po dwa znaki :

56
d0
4F
00

Czy to jest wersja softu?

Potem zaczyna wyświetlać to samo od początku.

To wersja softu i mi tez tak pokazuje.

FOX2
29-04-2009, 09:31
Jak uruchomić ten test pod DENSO?

robal
29-04-2009, 11:38
Jak uruchomić ten test pod DENSO?

Ano tu jest problem. Procedura self-testu np. dla DENSO nie opisuje diagnozowania klimatyzacji (testowanie ekranu dotykowego, audio, gps itp. tylko) - w sumie wyświetla kody błędów, więc może i wyłapie klimatyzację. Ale nie wiem - DENSO się nie bawiłem :)

Tryb diagnostyczny DENSO:

1. Kluczyk w pozycję II
2. Wcisnąć i przytrzymać MENU przez ok. 10 sekund do czasu aż zapika i pojawi się ekran PIN
3. Wpisać PIN: 6414 i zatwierdzić.

Pojawią się opcje:
General Info - zawiera informacje o aucie
W tym dział "Audio Diagnostics" - umożliwia test systemu audio
Manual Check - umożliwia dostęp do testów np.
DIAGNOSTIC ERROR CODES - wyświetla listę wszystkich błędów DTC
NAV RGB TEST - zatwierdzenie kolorów wyświetlacza
TOUCH SCREEN CHECK - umożliwia kalibrację ekranu dotykowego
DISPLAY HARDKEY CHECK - Ikony na ekranie są podświetlane w momencie naciśnięcia zwykłego przycisku.

Display Info - wersja softu wyświetlacza

Navigation Info - zawiera informacje o GPS
RESET POSITION - Umożliwia reset pozycji auta do bieżącej mapy DVD domyślnego państwa (nie za bardzo to kumam :D)
VEHCILE/GYRO SIGNALS - Wyświetla kierunek auta, prędkość i odległość, jak również informację o żyro.
GPS INFORMATION - Wyświetla sygnały satelitów i ich pozycję

S/W Update - umożliwia update oprogramowania systemu
Self Check - wyświetla błędy wykryte podczas self-testu systemu

Kluczyk w pozycję "0" kończy tryb diagnostyczny

Ale to wszystko teoria nie zweryfikowany przeze mnie :)

kamylj
30-04-2009, 15:42
czy ma sens robic ten test jak dzial klima ?i w autku latem jest zimno

macslad
05-05-2009, 21:53
Test pod DENSO robi się dokładnie tak samo jak przy normalnym panelu (te same kombinacje klawiszy) i kody błędów wypisuje na ekranie. Sprawdziłem to osobiście :)

paki
06-05-2009, 10:02
czy ma sens robic ten test jak dzial klima ?i w autku latem jest zimno

zrób a sam się przekonasz :)

eng
06-05-2009, 10:52
Do tej pory wyskakują mi błędy A297 a drugi to A299 i nawet po skasowaniu dalej są. Niby dobrze działa klima, ale w zimie zdarzały mi się problemy z ogrzeniem auta. Zaznaczam, że płyn chłodniczy wymieniałem, a problem z ciepłym nawiewem był okresowy. Wie ktoś dokładnie co ten błędy oznaczają? I nie mówie tu o napisaniu "Czujnik temperatury nagrzania - otwarty obwód" tylko na chłopski rozum co gdzie jak?

Pozdrawiam

BoYo
28-06-2009, 14:05
Witajcie
czy ktoś się uporał z błędami klimy bo ja mam A297 i A299
i nie mogę znaleźć co to są za błędy.

damianos33
30-06-2009, 20:55
Witam,

Ja mam podobny problem. Klimatronik zachowuje sie dziwnie. Niezależnie od ustawionej temperatury wieje gorącym powietrzem. Po przeprowadzeniu samo-testu klimy pojawił się błąd A299. Czy ktoś wie co to tak naprawdę oznacza. W inecie znalazłem opis

Self-test code B2297 / A299
Description Open circuit in the footwell outlet
Action Go to Pinpoint Test H temperature sensor circuit

damianos33
30-06-2009, 21:00
Mam jeszcze jeden problem. Grzebałem coś przy bezpiecznikach pod kierownicą i w pewnym momencie pociągnołem za jeden kabel :) i trach coś odskoczyło. Okazało sie, zę przy sprzegle jest jakis dziowny plastykowy mechanizm, ktory przy naciskaniu puszczaniu srzegla wlacza/wylacza jakis obwod elektryczny. Mechanizm sie rozlecial ale generalnie nie zauwazylem zeby cos nie dzialalo poza samym mechanizmem. Czy ktos ma pojecie do czego to sluzy (czerwona obudowa w srodku 2 sprezynki i wypuska, ktora jest wciskana przy puszczaniu sprzegla) - mechanizm przymocowany tuz nad pedalem sprzeglana metalowym uchwycie.

damianos33
30-06-2009, 21:02
Witajcie
czy ktoś się uporał z błędami klimy bo ja mam A297 i A299
i nie mogę znaleźć co to są za błędy.

Witam,

znalazlec cos na temat bledu A299?

eng
30-06-2009, 22:16
Stary to brzmi troszke nie po naszemu hehe ;) niestety nikt do tej pory nie uporal się chyba z tymi błędami klimy. Co do twojego pytania to zobacz czy poprawnie dziala Ci tempomat. Pozdrawiam

damianos33
01-07-2009, 13:16
OK, jezeli chodzi o sprzeglo to juz znalazlem - to czerwone 'cos' to czujnik sprzegla. U mnie 'niestety' nie ma tempomatu :(

piterct
08-07-2009, 11:11
witam pokazuje mi taki bład co to jest albo gdzie sie znajduje?
:)B1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego

piterct
08-07-2009, 11:12
witam pokazał mi taki bład B1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego co takiego i z czym to sie je?

piterct
15-07-2009, 20:47
witam pokazał mi taki bład B1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego co takiego i z czym to sie je?

Markbroda1
15-07-2009, 22:09
Rozbierz i wyczyść tę kratkę koło prawego kolana kierowcy .Jeśli wentylatorek nie kręci to do wymiany.

piterct
16-07-2009, 18:12
Rozbierz i wyczyść tę kratkę koło prawego kolana kierowcy .Jeśli wentylatorek nie kręci to do wymiany.

jest czysty i chodzi wiec chyba to nie to ale dzieki!!!

BoYo
19-07-2009, 14:12
Witajcie
już wiecie co to za błędy A299 i A297
przeanalizowałem schematy wtyczek
i chyba brakuje nam dwóch czujników temperatury ale jeszcze nie sprawdziłem tego z braku czasu.
To sa chyba te dwa piny na 9 i 10 w białej wtyczce odpowiadają za te błędy
A299 Obwód czujnika temperatury powietrza wylotowego we wnęce na nogi przerwany
A297 Obwód czujnika temperatury powietrza wylotowego w dyszach nawiewnika środkowego przerwany.
Czy ktoś wie gdzie są zamocowane te czujniki

BoYo
20-07-2009, 21:48
No i już sprawdziłem
błędów już nie ma :-)
ale czy ktoś wie gdzie te czujniki powinny być zamontowane ??

radek67
20-07-2009, 23:27
Witam.
Przeprowadziłem test klimatronika według zaleceń kolegów , i wyskoczyły symbole ;
00
01
56
E0
4F
Jeżeli ktoś wie o co biega ,prosze o informacje.

BoYo
21-07-2009, 01:02
To jest wersja softu klimatronika
przyciski "off i nawiew na nogi" , a następnie przycisk "AC"
a test się robi
"OFF i nawiew na nogi" następnie przycisk "Auto"
jak Ci się zaświeci wszystko na wyświetlaczu to znaczy nie masz błędów

BoYo
24-07-2009, 21:15
Czy naprawdę nikt nie wie albo nie ma fotki lub rysunku gdzie przychodzą czujniki temperatury powietrza wylotowego na nogi i twarz.

Godlike87
15-08-2009, 14:53
Chciałem zrobić self test tak jak opisane ale nic się nie dzieje w trybie diagnostycznym tez nie wyświetla błędów i teraz się zastanawiam czy ich nie ma czy po prostu coś źle robię chodzi mi tu bardziej o self test.

"Nacisnąć przyciski "OFF i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "Auto" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
I tutaj tego nie rozumiem czy mam OFF i nawiew na nogi włączyć równocześnie i potem Auto?

tosteer
18-08-2009, 22:47
Witam.
Od ok. 2 tygodni jestem posiadaczem Mondeo Mk III z navi denso (o ile się nie mylę wersja bez BT). Szukałem na forum dość intensywnie (aczkolwiek mogłem coś przeoczyć) i nie znalazłem podobnego przypadku do mojego.
Chciałbym się poradzić co mogę sprawdzić i czy ewentualnie upgrade softu by coś dał w moim przypadku. Mianowicie po włączeniu urządzenia, działa radio, CD, NAVI (tel. jeszcze nie sprawdziłem) ale cały panel od klimy jest nieaktywny. Przyciski w ogóle nie reagują. Ale tylko te boczne od klimy. Reszta bez zarzutu. Przez to nie mogę zrobić self testu klimy. Dodam tylko, że po przekręceniu stacyjki nawiew jest na nogi, z siłą huraganu i na mega niską temp. i nic nie da się z tym zrobić. Jeżeli na ekranie dotykowym wcisnę "clima off" wyświetla sie napis: "ignition off, no a/c available". Kompletnie nie wiem co z tym zrobić czy to wina sterowników (jak zasugerował mi jeden pan podłączając moje autko do kompa - zrywało połączenie) czy może styków, zimnych lutów, itp. Może ktoś coś poradzi. Naprawdę będę wdzięczny. Teraz muszę jeździć z otwartymi szybami i z wyjętym bezpiecznikiem od A/C a nie uśmiecha mi się to tak samo jak wizyta w ASO i słona zapłata za samą diagnostykę.
Pozdrawiam

RECONDO
18-08-2009, 23:41
Dzwonić do Auto Hobby w Białymstoku i popytać DOCENTO ale wygląda na to ze masz zepsuty moduł klimy - można zresztą łatwo to sprawdzić: wystarczy podpiąć wtyczki klimatyzacji do innego panelu/modułu sterowania, nie musi być nawet od DENSO, zwykły też wystarczy.

Borys
19-08-2009, 11:05
A sprawdziłeś bezpieczniki od klimy. Klima ma chyba trzy bezpieczniki. Być może przepalił się któryś i dlatego nie masz sterowania.

tosteer
19-08-2009, 11:38
hmm sprawdziłem od a/c, od wiatraka i pod maską. Sprawdziłem też od poduszki bo ponoć też jakiś obwód tam idzie. Kilka innych dziwnie oznaczonych. Pod maską jest jeszcze taka czarna dioda przypominająca bezpiecznik. Nie wiem jak to sprawdzić. Może to to?
Nie wiem jeszcze jaki bezpiecznik sprawdzić...

Borys
19-08-2009, 12:04
Bezpieczniki F65 F69 F76
A może się zawiesił i trzeba odłączyć akumulator.

tosteer
19-08-2009, 12:26
Bezpieczniki całe. Jeszcze wieczorem odłączę aku i zobaczymy. Coś mi się wydaje, że bez wizyty w ASO się nie obejdzie.

RECONDO
19-08-2009, 12:48
Coś mi się wydaje że możesz też wykonać próbę o której pisałem. ASO za free raczej nie pomoże a taka próba wymaga "tylko" kogoś ze sprawnym modułem klimy.

tosteer
19-08-2009, 19:25
No właśnie jest ktoś taki potrzebny. Może i się uda ale najpierw muszę zdemontować to ustrojstwo a nie mam tych 4 blaszek ;/
Najprawdopodobniej przepnę moduł z focusa. Mam nadzieję że zadziała.
Dzięki i pozdrawiam.

tosteer
24-08-2009, 18:16
Trochę to trwało (wielkie dzięki dla Docento), ale z Focusa panelu nie podpiąłem ale wziąłem zwykły panel od Mondeo i wszystko działa oprócz regulacji nawiewu. Pytanie czy też jest walnięty moduł, czy też może problem tkwi gdzie indziej. Self test nie działa. Po podpięciu pod denso efekt taki sam jak poprzednio (mróz na nogi i wiatrak na maksa). Wg Docento, który ma naprawdę rozległą wiedzę na ten temat, to ustrojstwo nie powinno się włączyć bez podpiętego modułu klimy, ale u mnie się włącza. Pytanie za 100 pkt: co to może być?? :shock:

f.mondeo
13-04-2010, 09:24
Czesc.
Tez mi pokazuje bled A299. Trudno ustawic stala temperature w samochodzie.
Czy juz wie ktos kdzie sie znajduje ten czujnik "Heater output temperature sensor".
Prosze o pomoc.
Dziekuje.

konger
14-04-2010, 18:33
Ja próbuję robić test klimy i nic się nie dzieje. Czy jest taka możliwość, że się nie da zrobić testu czy raczej ja robię nie tak?

f.mondeo
14-04-2010, 19:39
W tej instrukcji jest blad. Przyciski OFF i nawiew na nogi nacisni tylko na chwile a od razu naciskaj nastepny przycisk. A nie na 2 sekundy jak jest w instrukcji.

Ja próbuję robić test klimy i nic się nie dzieje. Czy jest taka możliwość, że się nie da zrobić testu czy raczej ja robię nie tak?

steell
14-04-2010, 20:59
ja też pokusiłem sie o zrobienie testu, wprawdzie po zakończeniu nie wyświetla żadnych kodów tylko takie napisy
od lewej:
wiatraczek i skalę kreseczek potem 88,8 potem na górze Eco pod spodem CECO jest jeszcze mała literka E

co to za informacje? zwłaszcza to 88,8 mnie interesuje

f.mondeo
14-04-2010, 21:02
Kdzies tu na fore czytalem, ze jezeli sie wyswietli caly display, to nie ma bledow. Wiec z twoja klimatyzacja powinno byc wszystko OK.

ja też pokusiłem sie o zrobienie testu, wprawdzie po zakończeniu nie wyświetla żadnych kodów tylko takie napisy
od lewej:
wiatraczek i skalę kreseczek potem 88,8 potem na górze Eco pod spodem CECO jest jeszcze mała literka E

co to za informacje? zwłaszcza to 88,8 mnie interesuje

steell
14-04-2010, 21:14
to wiem ale co to oznacza 88,8? ma jakieś znaczenie czy po prostu podświetlenie wszystkich segmentów wyświetlacza?

klima chodzi :) dałem na minimum i jeszcze mam gęsia skórkę

brombel123
02-05-2010, 10:48
Witam, wszystkich szanownych forumowiczów :)
Mam problem ogrzewaniem w swoim mondeo 2001 2.0 benzyna...
Płyn chłodzący po kilku przejechanych kilometrach osiąga właściwą temperaturę (wskazówka stoi dokładnie w połowie) a mimo tego z nawiewów leci tylko zimne powietrze,nawet jeśli na klimatroniku ustawie HI. Właśnie zrobiłem test klimatronika i po zakończeniu zaświecił się cały wyświetlacz klimy,wiec rozumiem ze z klima wszystko o.k i tu mam pytanie czy w takim wypadku najprawdopodobniej padła nagrzewnica!?
Z góry dziękuje za pomoc.

Mariusz
02-05-2010, 10:51
Albo zacięta "kierownica" nawiewów zimne/ciepłe. Pisane o tym było na forum, że lubi/zdarza się jej zacinanie.

tlopuc
02-05-2010, 16:18
najprawdopodobniej padła nagrzewnica!?

Co masz na myśli? Przecież nagrzewnica to jest wymiennik ciepła, wygląda jak chłodnica i ogrzewa przepływające przez nią powietrze.
Moim zdanie problem tkwi w klapie która kieruje przepływem powietrza.
Sprawdź czy czy klapa się porusza.

eng
02-05-2010, 19:47
Możliwe, że panel klimatronika do wymiany.

brombel123
03-05-2010, 05:58
.
Moim zdanie problem tkwi w klapie która kieruje przepływem powietrza.
Sprawdź czy czy klapa się porusza.
Chyba faktycznie to jakiś trop, bo nie wiem czy tak powinno być,ale przy zmianie temperatury na klimatroniku, nie słychać zupełnie żadnych ruchów klap,lub odgłosów jakby zmieniał się kierunek strugi powietrza. Tylko jak to sprawdzić dokladnie i ewentualnie odblokowac czy klapy, jeśli się zacięły. Po demontażu schowka znalazłem jedynie silnik zmiany kierunku powietrza... na nogi, twarz itd. Czy powinienem zdemontować cały panel i dostać się do klap od przodu?

robson646
19-07-2010, 13:34
u mnie też nie wyświetla kodów z błędami tylko wszystkie możliwe wskazania jakie mogą sie pojawić na wyświetlaczu a jak zrobiłem odczyt werji softu wyskoczyło mi coś takiego
2E E0 20 12 01 i cały czas w koło...

aro79
19-07-2010, 19:59
panowie mi wyskakuje po zrobieniu testu 88.8 tzn ze nie ma błędów ?

eng
20-07-2010, 08:35
Tak.

seba206
05-08-2010, 17:37
Witam.mam mondeo z 2001 tddi i nie chlodzi.jak zakupilem,to wybrakowana byla instalacja klimy,wiec zamontowalem nowy osuszacz i uzywany przewod wraz z czujnikami.styki ladnie wyczyscilem(od czujnikow i kostki).instalacja szczelna i napelniona.nawiew dziala jak nalezy,ale po ustawieniu na lo i wlaczeniu a/c zadnej reakcji.nic nie chlodzi.self test tez niby jest w porzadku i bezpieczniki takze.na co byscie stawiali?

eng
06-08-2010, 06:40
Może uszkodzony panel klimatyzacji? Skoro masz auto z 2001 pewnie masz ten z białą ikonką do odparowywania przedniej szyby. Poszukaj jakiś z żołtą on ma już nowy soft być może to pomoże.

bulion771
06-08-2010, 21:07
A u mnie ten test nie chce zastartowć.
Próbowałem z wyłączonym i włączonym zapłonem, z kluczykiem na 1 i nadal nic.
Klimę mam sprawną, tylko tak z ciekawości chciałem ale się nie da (chyba).

seba206
07-08-2010, 08:17
bezpiecznik nr 71 (tempomat,ktorego nie mam)zalatwil cale moje zmartwienie.jak by nie mozna bylo zastosowac jasnego oznakowania.

eng
07-08-2010, 11:56
Po jego wymianie wszysto zaczęło działać tak?

seba206
09-08-2010, 22:27
tak.jak najbardziej az sie sam zdziwilem:)

UKey
06-09-2010, 05:42
Witam, panowie przeczytame calutki i nigdzie nie widzę informacji co w przypadku kiedy wyświetlacz mruga? Dzis mnie to spotkało... wszystko chodzi dobrze - grzeje, nawiew działa ale wyświetlacz w równych odstępach energicznie mruga... ma ktoś jakiś pomysł? Bo troche mnie to drażni...

GieBe
06-09-2010, 11:58
A przy okazji nie mruga Ci też podświetlenie w prędko i obrotościomierzu? Mam to samo i jak się okazuje alternator daje zbyt wysokie i nierówne napięcie. W ogóle wszystko u mnie miga... łącznie ze światłami przednimi i tylnymi :P

ulter81
17-03-2011, 16:50
Witam odgrzeje nico temat bo na dworku się ciepło zaczyna robić, po zrobieniu testu klimatronika pokazało mi coś takiego 2E60101102 nie mam pojęcia co to takiego , możne ktoś mógłby nieco naświetlić sprawę.Klimat nie chce się włączać grzeje dobrze itp ale chłodzić nie chce.

tlopuc
18-03-2011, 09:09
A to przypadkiem nie jest numer softu???
Mi też się klima nie chce włączyć. Pierwsze jadę sprawdzę stan czynnika w układzie, a później zobaczymy.

ulter81
18-03-2011, 13:18
A to przypadkiem nie jest numer softu???
Mi też się klima nie chce włączyć. Pierwsze jadę sprawdzę stan czynnika w układzie, a później zobaczymy.

Tak niedoczytalem i niepotrzebnie zawracalem glowe , ale fakt jest faktem klima jak nie zyla tak nie zyje , dzis wydrukuje sobie te kombinacje i zobaczymy co sie pokaze, niewiem czy tylko moj egzeplarz jest taki tandetny i wszystkie upierdliwosci jakie moga byc to sa czy ogolnie ten model tak ma bo poza wszechobecnym tandetnym plastikiem to jeszcze ma wszystkie bolaczki wieku starczego a to dopiero 10 latek z niecalym 140kkm .

kazimuro
18-03-2011, 21:38
Ja mam taką lipę, że klimatronik załącza się na chwilę i się odłącza, a później już nie mogę nawet na manual go włączyć, myślę że może to być związane z czujnikami temperatury wnętrza, ale zabiorę się za to jak będzie cieplej, ktoś może zna temat??

tlopuc
31-03-2011, 21:14
Błąd A299 to jest błąd czujnika który mierzy temperaturę powietrza wylotowego na nogi. Znajduje się w dolnej obudowie nagrzewnicy. Obudowa ta kieruje nawiew na nogi i do kanału środkowego pod siedzenia. Czujnik znajduje się od strony gałki zmiany biegów.

iwan_adam
12-04-2011, 17:12
Witam.
Ja mam problem tego typu:
1 Po włączeniu panela chcę ustawić temp.na najniższą a silniczek nie reaguje więc leci mi cały czas ciepłe powietrze.
2 Jak chcę włączyć nawiew na nogi lub twarz to reakcji też niema-leci tylko na szyby
Mogę sterować tylko prędkością(mocą)nawiewu.
Pytanie-co to może być?

tlopuc
13-04-2011, 08:11
A masz jakieś błędy?

Snajper_881
13-04-2011, 08:32
Panowie, a wie ktoś jak zrobić test w klimatyzacji z DENSO?

eng
13-04-2011, 08:39
Witam.
Ja mam problem tego typu:
1 Po włączeniu panela chcę ustawić temp.na najniższą a silniczek nie reaguje więc leci mi cały czas ciepłe powietrze.
2 Jak chcę włączyć nawiew na nogi lub twarz to reakcji też niema-leci tylko na szyby
Mogę sterować tylko prędkością(mocą)nawiewu.
Pytanie-co to może być?

Może być kwestia uszkodzonych silniczków. Dosyć często padają w mk3.

macslad
13-04-2011, 19:29
Panowie, a wie ktoś jak zrobić test w klimatyzacji z DENSO?

Tak samo jak w zwykłej klimie. Ewentualne błędy DENSO wypisuje ba ekranie.

benio
19-04-2011, 13:15
Coś nie tak z tym testem klimy w Denso - u mnie też nie działa.
Może bardziej łopatologicznie trzeba by to opisać, np. w jakiej pozycji ma być kluczyk w stacyjce itp.

chasm
20-04-2011, 18:32
Coś nie tak z tym testem klimy w Denso - u mnie też nie działa.
Może bardziej łopatologicznie trzeba by to opisać, np. w jakiej pozycji ma być kluczyk w stacyjce itp.

Mnie nie załapał od razu - trochę się nakombinowałem. Krytyczny jest chyba czas od puszczenia 2 przycisków do naciśnięcia trzeciego. Stacyjka? włączona, ale silnik nie odpalony miałem.
Za którymś razem pójdzie :)

pajurp
20-04-2011, 23:20
Ja również ma problem z climatronic i mam ten z tym żółtym znaczkiem, robiłem test i nie wyświetla błędów a pomimo to wieje mi ciepłym na nogi jak jest of i nie idzie ustawić temperatury albo wieje zimne albo gorące, o co tu chodzi jak nie pokazuje żadnych błędów???? klima także się nie załącza

benio
12-05-2011, 13:43
Dzisiaj wreszcie udało mnie się wejść w diagnostykę klimatronika z Denso.
Można zarówno przy włączonym silniku jak i bez włączonego silnika, ale klucz w stacyjce na pozycji II. Tak jak już uprzednio było napisane musimy przejść w Denso na sterowanie klimą i u mnie po naciśnięciu:
1. "off + nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "AUTO" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "off + nawiew na nogi" wyświetla się napis na ekranie "ERROR CODE = $0000" i się nie zmienia;
natomiast przy opcji 2
2. "off + nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "A/C" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "off + nawiew na nogi" wyświetlane są poniższe napisy zmieniające się w kółko:
"ERROR CODE = $0000"
"ERROR CODE = $56E0"
"ERROR CODE = $4F01"
Może ktoś wie co te kody oznaczają?

PS
Znalazłem te same kody na niemieckim forum, ale tam też nie wiedzą o co chodzi.:(
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.motor-talk.de/forum/klimakalibrierung-fehlercode-kalte-heizung-t2492901.html&ei=YU7MTZ2WKobvsgbP3PSeAQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CC0Q7gEwATgK&prev=/search%3Fq%3D%252456E0%26start%3D10%26hl%3Dpl%26sa %3DN%26biw%3D1003%26bih%3D567%26prmd%3Divns

Chester1222
25-05-2011, 14:17
witam was ja tez mam problem z klima tronikiem i agregat sie nie załańcza a nie mam zadnych błedów i podstawowa przyczyna dlaczego tak jest to wam poradze tylko tyle ze proponuje wam sprawdzic szczelnośc układu klimy i i sprawdzic stan jakie cisnienie macie w klimie bo jezeli macie ubytek tego preparatu w klimie koło 2 setek to agregat sie wam nie załączy . u mnie tak było wszystko posprawdzałem nawet przekazniki i bezpieczniki i wszystko było sprawne tylko miałem ubytek gazu i czujnik wam agregatu nie załączy bo jeśli wam załaczy przy małym cisnieniu to zajedziecie spreżarke.ozdrawiam

tlopuc
26-05-2011, 09:57
jezeli macie ubytek tego preparatu w klimie koło 2 setek to agregat sie wam nie załączy
Masz na myśli 200 gram???
Przy takim ubytku układ powinie się załączyć, jeżeli wszystko jest ok.

sebanb
29-07-2011, 09:51
Witam a ja mam taki problem po właczeniu klimatroniku wieje tylko na ludzików jak wcisne przycisk na ludzików tez wieje tak samo a jak wcisne na szybe to wieje na szybe itd. Przed rozebraniem klimatronika jak go właczalem to wial na wszystkie kanaly a dopiero po wybraniu funkcji nawiewu zaczynal wiac w dany kanal. Co moze byc powodem tego ze zawsze wieje na przod newet bez wlaczonej funkcji wiania na przód?

Deryll
29-07-2011, 19:21
Wydaje mi się że jak ustawisz na AUTO to komp ustawia optymalne ustawienia. Masz czujnik nasłonecznienia i jak jest gorąco i słonecznie to wali klima na wnętrze auta aby lepiej schłodzić. Jak będzie zimniej to na auto ciepłym powieje na nogi.

papadre
10-05-2012, 21:53
Witam, ja mam nieco inny kłopot z klimą. Kiedy silnik jest zimny, to wszystko jest ok, powietrze leci zimne, chłodzi zawodowo. Natomiast jak się nagrzeje, wyłączę stacyjkę i włączę ponownie, klimatyzacja nie chłodzi. Z nawiewów leci powietrze, niestety ciepłe. Test nie wykazuje błędów, dzisiaj wymieniłem gaz, niestety bez zmian.

macslad
11-05-2012, 07:09
Objaw dość typowy dla podkładki regulacyjnej sprzęgła klimy. Z reguły wyjęcie jej pomaga. Poszukaj na forum, jest kilka tematów o tym, łącznie z opisem jak to zrobić samemu, choć zdaje się wymaga to trochę zachodu i kanału.

Pozdr.

papadre
11-05-2012, 08:36
Ok, dzięki, sprawdzę to, pozdrawiam;)

robson646
11-05-2012, 13:20
Witam, panowie prośba o pomoc w odczytaniu błędów klimatronica po wykonaniu testu pojawiło sie coś takiego:
2EE0
2012
012E
E020
1201
Wiecie co to oznacza?

robson646
15-05-2012, 14:39
hmmm... nikt nie potrafi mi pomóc?

ChazzyChazz
18-05-2012, 10:52
Witam, panowie prośba o pomoc w odczytaniu błędów klimatronica po wykonaniu testu pojawiło sie coś takiego:
2EE0
2012
012E
E020
1201
Wiecie co to oznacza?

Nie zauważyłeś że się powtarza ta sama kombinacja?
2ee0201201 2ee0201201 itd...
To prawodopodobnie jest wersja softu Twojego panelu :) Puszcza ją w kółko, żeby można sobie było wygodnie zapisać.

Boris
23-05-2012, 18:50
Witam wszystkich, ja mam problem tego typu ze klima dziala poprawnie jak temperatura na zewnatrz dochodzi do 23 stopni, po wyzej tak jak dzisiaj , u mnie bylo 28 stopni to przestaje dzialac. Wlaczam na auto ustawiam na 22stopnie , a znawiewu leci tylko chlodne powietrze , jest to nie do zniesienia moj 3 letni syn prawie dzis sie ugotowal w aucie . Maja panowie jakies pomysly . Dodam ze test klimy zrobilem i wyszlo ze bledow nie ma

chasm
25-05-2012, 07:03
A jesteś w stanie zmierzyć jakimś termometrem temperaturę na wylocie z kratek jak jest gorąco na zewnątrz?
Poza tym - niektóre auta nie mają klimy, kiedyś nie było klimy i rodziny jeździły w 5 osób z 3 dzieci maluchami.... wiem wiem postęp.

Boris
25-05-2012, 20:06
Wiem ze mozna obyc sie bez klimy, ale jak juz jest to niech dziala jak nalezy.Zawsze mozna otworzyc okno ale na autostradzie troche wieje. Jestem umowiony na 5 czerwca w serwisie na zprawdzenie klimy, moze cos poradza, mam nadzieje ze dobicie ukladu zalatwi problem. No i sproboje zmiezyc temperature na wylocie. Wielkie dzieki za odpowiedz

Jachul
25-05-2012, 21:03
Boris spróbuj wyczyścić czujnik temperatury ten pod kierownicą (przy prawym kolanie) u mnie też czasami fiksował, autotest nie widział błędów. Po zdjęciu obudowy był tam straszny syf! po wyczyszczeniu ani razu nie było problemów z własciwą teperaturą

Boris
27-05-2012, 11:17
Jachul a ten czujnik trzeba wymontowac? moze wystarcz przedmuchac sprezonym powietrzem,cos to pomoze?

00lukas00
27-05-2012, 12:36
Boris może wystarczy tylko ja doładowac i po krzyku!!!

Boris
29-05-2012, 17:22
Tak wlasnie zrobie na poczatek, 05-06-12 jade na sprawdzenie i dobicie klimy,dam znac czy cos pomoglo

BoYo
01-06-2012, 13:14
witam mam klimatronika FL
czy ktoś miał może taki przykład
jak klima jak jest na Auto to po chwili wieje ciepłym na max,
jak się włączy nadmuch na szybę i na nogi to wieje ok ale jak się tylko doda nawiew na twarz to za chwilę wieje ciepłym powietrzem na max i przestaje tylko na LO lub na wyłączeniu nadmuch na twarz.
Dodam że na teście nie pokazuje żadnych błędów.

Jachul
02-06-2012, 07:57
Jachul a ten czujnik trzeba wymontowac? moze wystarcz przedmuchac sprezonym powietrzem,cos to pomoze?
Zdejmujesz tylko obudowę (trzeba uważać na złącze w prawym górnym rogu) ja odkręciłem kilka śrubek na dole i z lewej strony, odgiąłem obudowę i sięgając ręką możesz wypiąć ten czujnik z wentylatorkiem. Potem go starannie odkurzyłem pędzelkiem.

Jeśli jesteś leniwy myślę, że przedmuchanie wystarczy

Boris
02-06-2012, 08:34
Dzieki Jachul, dzis zapowiada sie ladna pogoda wiec sie za drania zabiore. Mam nadzieje ze niczego nie rozwale.

Boris
02-06-2012, 12:22
Jachul czujnik wyciagniety i przeczyszczony bylo na nim troche kurzu,zaraz poskrecam i zobaczymy. A mozesz powiedziec do czego sluzy taki podobny czujnik (tak mi sie wydaje ze to czujnik) ten obok lampki pod sufitem?

AdamJ.
02-06-2012, 17:14
[QUOTE=Boris;
Miejsce na mikrofon :027:

rednaxelA
02-06-2012, 17:15
tam jest miejsce na mikrofon do fabrycznego zestawu glosmomowiacego

Boris
02-06-2012, 18:47
Wielkie dzieki za podpowiedz bo juz chcialem rozbierac i czyscic

Boris
05-06-2012, 16:24
No to juz wszystko jasne, bylem w serwisie forda na sprawdzenie klimy i diagnoza bardzo zabolala. Pan serwisant stwierdzil uszkodzone sprzeglo sprezarki.Koszt naprawy 680euro.Jakies porady od panow? bo by sie przydaly :)

AdamJ.
06-06-2012, 07:08
Za te pieniążki to odwiedź lepiej rodzinę w Polsce i tutaj to naprawisz ;)

Boris
06-06-2012, 17:08
Panowie mam takie pytanko, czy wie ktos ile kosztuje takie sprzeglo sprezarki w polsce?to znaczy nowe.W sobote pobawie sie z tym sprzeglem czytalem na forum ze mozna wyciagnac z pod sprzegla podkladke i powinno na jakis czas pomuc, mam nadzieje ze sie uda bo post byl o mk2

Keram-1
06-06-2012, 20:07
http://allegro.pl/sprzeglo-sprezarki-klimatyzacji-ford-oryginal-aso-i2344284679.html

Witam nie wiem czy to jest to , ale jeśli do nich zadzwonisz to ci odpowiedzą .


Jeżeli poszukujesz oryginalnych części do swojego Forda, a nie możesz znaleźć ich na naszych aukcjach - skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez email. BIG Autohandel dysponuje jednym z największych i najnowocześniejszych magazynów oryginalnych części zamiennych i akcesoriów Forda. W przypadku dostępności towaru, specjalnie dla Ciebie przygotujemy nową aukcję.

telefony na aukcji

Boris
07-06-2012, 17:06
Keram-1 dzieki za namiar, tylko nie moge sie dodzwonic.

Keram-1
07-06-2012, 18:39
Wczoraj był już późno , a dzisiaj jest święto w Polsce. Nie wiem czy dodzwonisz się w piątek bo firmy biorą sobie wolne (choć nie wszystkie) żeby mieć długi weekend .Powodzenia

Boris
10-06-2012, 16:52
A wiedz tak, odkrecilem sprzeglo sprezarki i wyciagnelem podkladke ktora sie tam znajduje.Szczelina sie zmiejszyla i co za tym idzie, elektormagnes ma miec lrzej trzymac sprzeglo, teraz musze poczekac na cieplejsze dni i zobaczymy czy pomoglo. I tak na koniec, cala operacja trwala 30min.

Marans
07-07-2012, 09:16
Witam Szanownych kolegów
Chciałem odgrzebać temat z kodem błędu 1242 Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza. Proszę o podpowiedź gdzie on się znajduje i jak go wymienić lub naprawić? Dziękuję i Pozdrawiam

mikuś
07-07-2012, 23:56
Silniczek jest za schowkiem po stronie pasażera, trzeba go wyjąć - silniczek Masz prawdopodobnie dobry ten bląd pewnie oznacza koniec panela klimatronika jeżeli masz ten z białą ikonką nawiewu na szybę. Najlepiej wymienić na ten z żółtą i napisem max miał poprawiony soft. Poszukaj na forum - było o tym sporo.

ded_pl
14-07-2012, 17:49
Witam
ja posiadam następujący problem mam mondziaka mk3 z 2002 TDDi klima tronik z żółtym odmrażaniem po teście nie pokazuje żadnych błędów! klimatyzacja nabita i sprawdzona nie ma wycieków jest OK! sterowanie wentylatorem i nawiewami działa jedyny problem jest w tym że sprężarka nie dostaje napięcia i się po prostu nie włącza co może być przyczyną ??

fxgold
16-07-2012, 17:39
Witam
ja posiadam następujący problem mam mondziaka mk3 z 2002 TDDi klima tronik z żółtym odmrażaniem po teście nie pokazuje żadnych błędów! klimatyzacja nabita i sprawdzona nie ma wycieków jest OK! sterowanie wentylatorem i nawiewami działa jedyny problem jest w tym że sprężarka nie dostaje napięcia i się po prostu nie włącza co może być przyczyną ??

w moim tdci jest to samo. auto z 2005r. test nie wykazał żadnych błędów, czujnik temperatury przy kolanie kierowcy działa, jest wyczyszczony i się kręci, bezpieczniki wszystkie sprawdzone, przekaźniki też, klima jest nabita bo ma 7,5 bara czy atmosfery, a klima nie chce się włączyć.
może ktoś ma jakies sugestie?

a_iverson
16-07-2012, 19:35
może sprzęgło padło, albo wtyczka na sprężarce się "upaliła"...

fxgold
16-07-2012, 20:14
może sprzęgło padło, albo wtyczka na sprężarce się "upaliła"...

jutro jak zdążę będe sprawdzał dalej, dzięki za sugestie :)

hodson
08-01-2015, 19:42
witam,
wysłuchałem że z okolicy sprężarki dochodzi dzwonienie więc postanowiłem wymienic sprzęgło sprężarki. Kupiłem używkę w dobrym stanie, wymieniłem i dalej jest ten dzwięk. Może troszkę inny ale jest nadal. Wiem że za dzwonienie odpowiedzialne są gumki na sworzniach tarczy sprzęgła. I w moim i tym nowym gumki były w dobrym stanie. Teraz pytanie - co może być przyczyną tego wkurzającego dzwonienia?

Mariusz
08-01-2015, 20:37
... co może być przyczyną tego wkurzającego dzwonienia?

Może powoli kończy żywot koło pasowe wału korbowego (tzw. mała dwumasa).

hodson
08-01-2015, 20:55
napinacz, koło pasowe i sprzęgiełko alternatora wymienione ok 2 tys km temu, po wymianie dzwonienie nadal było i jest. Po wymianie sprzęgła klimatyzacji dzwonienie jest nadal może ciut inaczej brzmi. Jestem na 90% pewien że to pochodzi od sprężarki. Może każde używane sprzęgło dzwoni, lub coś w sprężarce? Nie ma znaczenia czy klima działa czy też nie, dzwoni zawsze tak samo. Jakiś czas temu wymieniłem też łożysko koła pasowego.

czesiek_22
13-04-2015, 14:30
Czy ten auto test climatronica będzie działać tak samo w C-max 1.8tdci 2009?