Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Reset BMS - nowy akumulator


tomek4226
18-07-2019, 14:22
Witam,
Czy jest opcja aby zresetować BMS W mk5 bez użycia FORScan?

kzmuda1
19-07-2019, 23:11
nie

jvc
27-07-2019, 11:12
Mnie od jakiegoś czasu forscan pokazuje poziom naładowania aku 5-10%
Wczoraj ładował się całą noc na odłączonych klemach i rano pokazuje poziom naładowania 30%. Oczywiście strat/stop nie działa. Czy reset BMS może pomóc?
U elektryka akumulator sprawdzony i jest OK.

Hansolo
27-07-2019, 11:40
Mnie od jakiegoś czasu forscan pokazuje poziom naładowania aku 5-10%
Wczoraj ładował się całą noc na odłączonych klemach i rano pokazuje poziom naładowania 30%. Oczywiście strat/stop nie działa. Czy reset BMS może pomóc?
U elektryka akumulator sprawdzony i jest OK.

Mój ma to samo. Odpala bez zająknięcia , a Forscan nawet 3% pokazał. Ładowałem kilka godzin i do 45 czy do 47 % doszło. Teraz mam to w czterech literach , ale zimą brak grzanej szyby będzie niefajny.

jvc
27-07-2019, 15:58
No właśnie o tą zimę chodzi głównie i grzanie szyb... Nie wiem jak to ford wymyślił i jakie parametry bms bierze przy obliczaniu mocy akumulatora...
Dziś rano miałem 30%, ale w drodze z pracy już 50%. Czyli tak jak kiedyś rozmawialismy w innym wątku, bms odczytuje z opóźnieniem. Idę chyba go podłączyć i niech się ładuje do poniedziałku...

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

tedi_k
28-07-2019, 11:17
nie

Krzysztofie oraz tomek4226 - myślę, że warto sprawdzić "manualną procedurę" resetu BMS dla europejskich aut Forda (myślę, że też MK5):
* włącz zapon bez uruchamiania silnika
* naciśnij przycisk TYLNEGO światła przeciwmgłowego 10 razy, On > Off > On > Off > On > Off > On > Off > On > Off.
* naciśnij przycisk świateł awaryjnych 10 razy
* wyłącz zapłon i ponownie włącz bez uruchamiania silnika.
* ikona akumulatora powinna się zaświecić i błysnąć 3 razy - jeśli tak będzie, to BMS jest zresetowany. Jeśli nie - można spróbować raz jeszcze starannie licząć naciśnięcia klawiszy..

jvc
29-07-2019, 17:55
Tadeusz może faktycznie warto spróbować :)
U mnie chyba na razie się obejdzie bez resetu bms. Ładowałem aku od soboty popołudnia do poniedziałku rano. Poziom naładowania 50%, jak to bms ma opóźniony zapłon, więc popołudniu Forscan pokazał 81% naładowania :D
W drodze do domu podładował się do 87% to wynik którego nie pamiętam żeby był kiedykolwiek. Tyle że start /stop nadal nie działa :D

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

kaan1
30-07-2019, 07:49
Tadeusz może faktycznie warto spróbować :)
U mnie chyba na razie się obejdzie bez resetu bms. Ładowałem aku od soboty popołudnia do poniedziałku rano. Poziom naładowania 50%, jak to bms ma opóźniony zapłon, więc popołudniu Forscan pokazał 81% naładowania :D
W drodze do domu podładował się do 87% to wynik którego nie pamiętam żeby był kiedykolwiek. Tyle że start /stop nadal nie działa :D

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Może się mylę, ale mam wrażenie, że dla systemu i działania ASS istotniejsze jest to co BMS monitoruje niż rzeczywisty stan naładowania akumulatora (nawet opisywany przez parametry w systemie). To BMS musi "dojść do wniosku" że accu jest naładowany na podstawie jakiegoś tam algorytmu. Ładowanie accu ze źródła zewnętrznego, może nie jest interpretowane prawidłowo.

jvc
03-08-2019, 08:58
Może tak być jak mówisz.
Dziś to już w ogóle nie wiem o co chodzi.
Zauważyłem że spalanie w drodze do pracy podskoczyło o mniej więcej litr.
Podpiąłem forscana i naładowanie aku 69% a prąd ładowania 45A :roll:
W ciągu 15 minut naładował do 100% i ładowanie spadło tylko do 30A.
Nigdy nie miałem takich wartości ,zwykle ładowanie było 1-5 A.
Nie wiem czy BMS zwariował, czy aku rzeczywiście jest już uszkodzony.

widmo_MK4
21-08-2019, 19:51
Dobrze zrozumiałem to co napisał Hansolo. Jak nie ziała start/stop to i nie będzie działać grzana szyba?.

Bump:

tomek85
22-08-2019, 07:06
Ppdepne się pod temat tylko że w s max tak mam z 15 roku, start stop nie działa z powodu ładowania aku

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

kaan1
26-08-2019, 09:47
Podpiąłem forscana i naładowanie aku 69% a prąd ładowania 45A :roll:
W ciągu 15 minut naładował do 100% i ładowanie spadło tylko do 30A.
Nigdy nie miałem takich wartości ,zwykle ładowanie było 1-5 A.
Nie wiem czy BMS zwariował, czy aku rzeczywiście jest już uszkodzony.

Ale to chyba tak działa. Układ ładuje wysokim prądem przez krótki okres czasu. Tego wymaga system ASS. Natomiast jeśli idzie o spalanie, to może miałeś też wypalanie DPFa w tym czasie? Razie wątpię aby tyle wzrosło tylko z powodu ładowania baterii.

jvc
26-08-2019, 10:32
Być może.
Teraz mam poziom naładowania na poziomie 5-10%.
Dziwne to wszystko, grzanie tylnej szyby działa, co do przedniej nie jestem pewien bo wyłącza się po około 30 sekundach od włączenia. Też tak macie?
Być może jakiś czujnik wyłącza ,wiem ze jest ciepło ,ale rano szyby zaparowane od rosy, akurat teraz parkuje pod chmurką i myślałem że sprawdzę.

Hansolo
26-08-2019, 13:20
co do przedniej nie jestem pewien bo wyłącza się po około 30 sekundach od włączenia. Też tak macie?
Czy grzeje , czy nie , to i tak przycisk się podświetla i po pewnym czasie gaśnie. W moim nie grzeje, ASS nie działa , a aku przynajmniej wczoraj miał 48 %. Zrobiłem prawie 1700 km w drodze na urlop i z powrotem z nadzieją że dobije do ok 70% , a tu liptom. Podejrzewam że skończy się wymianą, jak zimą zacznie stawać okoniem przy rozruchu.

jvc
28-08-2019, 13:45
48% to pomarzyć mogę :D
Ja mam 5% czasem 10% ,czasem 15% , co nie może być oczywiście prawdą :D

cattani75
29-08-2019, 00:26
A ja mam chyba zero. :-( Auto zapakowane po dach, rowery zapięte, rodzinka śpi i rano miała być jazda z wakacji do Krakowa, a tu o 8:30 będzie laweta. :-/ Jak się skończy na jeździe do ASO, to sytuacja będzie mało ciekawa. :-(

Hansolo
29-08-2019, 00:47
Daleko masz ? No ale co aku zdechło - słabo kręci , czy coś grubszego być może ?

cattani75
29-08-2019, 00:58
Już nic nie kręci. Jadę z Twoich okolic, z "jakiegoś półwyspu", jak to stwierdził gość z Ford Assistance. ;-)
Pewnie będzie postój w Gdyni i nowy aku, bo chyba gwarancja 4-letnia go nie obejmuje.

Hansolo
29-08-2019, 01:01
Pewnie gdzieś od Władysławowa w kierunku Helu się zapędziłeś. Jakby to była Łeba to rano bym podjechał / po służbie /. Nie szło na jakieś kabelki się podpiąć dla odpalenia ?
Najbliższe ASO , Gdynia ul. Morska

cattani75
29-08-2019, 01:08
O północy nie szukałem kabelków. Podjadą do mnie same o 8 rano. ;-)

Hansolo
29-08-2019, 01:11
Daj znać jaki koniec tej przygody. Kilka dni wcześniej ja byłem można rzec w Twoich stronach / no prawie ;) /

cattani75
29-08-2019, 08:21
Auto odpalone z kabli. Ale rano nie byłem już w stanie dwa razy otworzyć bagażnika, raz się udało. Teraz będą emocje podczas tankowania w trasie. :-D

Hansolo
29-08-2019, 08:33
Ekobiust mało pali to do KR na baku zalecisz ;) Nie gaś silnika do tankowania i tyle .

kaan1
29-08-2019, 09:14
Auto odpalone z kabli. Ale rano nie byłem już w stanie dwa razy otworzyć bagażnika, raz się udało.

A to tak nagle rozładowało Ci akumulator przez jedną noc, czy auto też się "urlopowało" przez tydzień, dwa?

Sugar1487
29-08-2019, 15:17
Ja jakieś 2 tyg temu musiałem wymienić aku.
Dość długa historia więc nie będę się o niej rozpisywał ale od czasu wymiany ASS nie działa, ciągle szara ikona niedostępności. Co do grzania szyby przedniej to nie sprawdzałem ale tył działa na pewno nie licząc tylnych bocznych, one chyba nie działają.
Próbowałem resetu BMS ale nic się nie dzieje, gdzieś na forum wyczytałem, że przedlifty nie mają BMS'u więc nie wiem co robić...
Jakieś pomysły ?

Pitol321
29-08-2019, 17:18
A to tak nagle rozładowało Ci akumulator przez jedną noc, czy auto też się "urlopowało" przez tydzień, dwa?

W innym temacie, kilka miesięcy temu, opisywałem swoją przygodę z Aku w MK5:

Auto zaparkowane w sobotę popołudniu przez żonę pod domem.
W poniedziałek po 5 rano próba jazdy do pracy - całkowicie wyładowany Aku.
Odpalone przez ADAC, jeżdżony dłuższy czas - zrobiłem 150-200km bez gaszenia.
Od tamtej pory nic więcej się nie działo. ASS dalej gasił normalnie.

kaan1
29-08-2019, 17:53
Co mogło rozładować akumulator? Nie stanie się tak jeśli nie zamkniemy auta, pozostawimy jakieś oświetlenie?

Pitol321
29-08-2019, 18:25
Auto stało na parkingu pod domem zamknięte. Raczej byśmy zauważyli lub sąsiedzi, że się świeci.
Ostatnie co żona robiła, to wyjmowała zakupy z bagażnika.
ADAC stwierdziło, że może nie zamknęła i się rozładował.
Wątpię... ale sam innego wyjaśnienia nie znalazłem.

grzechu913
29-08-2019, 18:32
U mnie samochod nie jest zamkniety w garazu,i nic sie nie dzieje. Ogolnie nawet ,jakby swiecilo sie w srodku,to po kilkunastu minutach przechodzi w tryb uspienia i wygasza wszystki

sanczo17
29-08-2019, 20:09
Panowie
może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić w forscanie stan akumulatora (ile ma dni napieęcie itp.)
coś nie mogę znaleść

rajman
29-08-2019, 20:17
Pewnie nie ten moduł sprawdzasz. W BCMi jest info o aku.

makinen
29-08-2019, 20:17
znaleść
znaleźć

sanczo17
29-08-2019, 20:46
znaleźć
Jak byś nie mieszkał 21 lat w PL to byś też troszkę zapomniał pisowni
:)



Pewnie nie ten moduł sprawdzasz. W BCMi jest info o aku.

a dokładniej możesz podpowiedzieć
w chodzę w odczyt danych pid
Wybieram BCMii i co mam wybrać?

cattani75
29-08-2019, 23:44
Dotarłem.:-) Poziom aku w Forscanie był przez całą jazdę na ok. 40-41%.
Co się działo, że się rozładowało?
Jazda z Krakowa nad morze, potem kilka jazd po kilka kilometrów do Biedronki :-D, ze 2 nieco dłuższe trasy. Ostatni raz auto używane w poniedziałek na odcinku kilku km.
W środę wieczorem bez problemu odpaliłem, żeby go przestawić do pakowania gratów. W międzyczasie na włączonym silniku podłączyłem kompresor, który chyba oddał ducha po napompowaniu jednego koła. Pomyślałem, że trudno podpompuję w trasie i pakowałem dalej, kilka razy otwierając i zamykając elektryczną klapę. W sumie nic specjalnego, a aku zdechł. Chyba, że ten kompresor mu pomógł?...
W każdym razie po podładowaniu i odpaleniu od lawety oraz niegaszeniu silnika przez kilkanaście minut wszystko wróciło do normy.
Przez weekend użyję ctek'a i zobaczymy, co pokaże Forscan.

blusur
30-08-2019, 05:48
Witam.
Jeśli mogę podpiąć się pod temat, nie przeszkadzając w dyskusji.
Czy spadek napięcia aku (w teście zegarów) z 12,2V, na 11,8V, po 3 dobach postoju, na nowym aku, to normalny ubytek prądu w Grand C-Max 1.6 EB?
Wiem, że test zegarów nie jest miarodajny, ale miernika nie posiadam.
Miałem ostatnio "złodzieja prądu" rozładowującego aku do zera, po postoju ok. 4-5 dni na nowym akumulatorze, ale mam wrażenie, że "się naprawiło".
Pozdrawiam.

kaan1
30-08-2019, 07:27
a dokładniej możesz podpowiedzieć
w chodzę w odczyt danych pid
wybieram bcmii i co mam wybrać?

BAT_ST_CHRG

Napięcie akumulatora: V_BATT_BCM (też w module BCM)

Bump: z 12,2V, na 11,8V, po 3 dobach postoju, na nowym aku, to normalny ubytek prądu w Grand C-Max 1.6 EB?


Nie przejmowałbym się. Często tak miałem dla rozładowanego akku (chociaż moja bateria ma przeszło 3 lata). Gdzie czytałem (chyba strony Varty), że dla EFB podobno jak spadnie poniżej 11.5 to znaczy, że już słabo trzyma. Aha, o ile dobrze pamiętam, to na klemach (jak mierzyłem miernikiem) było trochę (0.3V) więcej niż wyświetla auto.


Moje ostatnie obserwacje dla nastepującego cyklu (akku EFB ma już 3.5 roku, regularnie używam ASS, a w zimie - mimo jazdy na dystansach 10 km podgrzewania foteli i kierownicy):
- słabo naładowany akumulator (60%)
- jazda autostradą 120 km
- parkowanie przez tydzień
- powrót autostradą 120 km
- parkowanie przez tydzień

Auto pokazuje poziom naładowania akumulatora 76%, ASS działa normalnie
Pojechałem do miasta (10 km), po drodze ASS użyłem z 5-6 razy. Po przyjeździe na miejsce miałem stopien naładowania 83% - stopniowo rosło podczas jazdy

Moim zdaniem, nawet jazda po mieście z ASS powoduje skuteczne doładowanie Accu. Najgorzej jak są przestoje w jeździe.
Ale w tej sytuacji moim zdaniem nie powino się doładowywac akumulatora z zewnątrz gdyż BCM głupieje i potem ładowanie w aucie wariuje.
Po prostu odpalić i jechać używając ASS - bateria szybko się doładuje. Nie używanie ASS, doładowywanie prostownikiem, itp. może bardziej szkodzić niz pomagać akumulatorowi, który jest przystosowany do krótkich cykli ładowania dużym prądem, a nie klasycznego długiego ładowania małym prądem. Podobnie długa jazda może nie mieć wiekszego znaczenia na jakość czy tez skuteczność ładowania akumulatora

A jeśli doładowane akku słabo trzyma i krótsze postoje rozładowują akumulator, to albo jest jakiś odbiornik (nawet ELM na OBD II) albo trzeba akku wymienić na nowy.

cattani75
30-08-2019, 10:54
Ja zrobię test w weekend - odczytam poziom aku, doładuję, odczytam ponownie. Zobaczę czy i na ile podrośnie, bo wczorajsza jazda 700 km właściwie podładowała o raptem 1 czy 2 pp.

Hansolo
30-08-2019, 11:07
bo wczorajsza jazda 700 km właściwie podładowała o raptem 1 czy 2 pp.

Otóż to. Zrobiłem 1700 km / niewiele przerw / i cały wój podskoczyło.

kaan1
30-08-2019, 13:12
Jak pisałem moim zdaniem doładowanie powoduje, że BMS głupieje. Wg jego "obliczeń' akumulator powinien byc pusty i przyjmowac duży ładunek. A akumulator ładunku nie przyjmuje bo go doładowano "na boku". BMS pewnie to interpretuje, ze pojemnośc akumulatora już jest mała (nie przyjmuje ładunku "teoretycznego") i wyświetla głupoty oraz go nie doładowuje. I koło się zamyka. Dlatego instalacja nowego akumulatora wymaga resetu BMSa aby dać mu sygnał, że akumulator jest nowy i powinien przyjąć "ładunek fabryczny". Ja bym akumulator rozładował do takiego poziomu jak pokazuje BMS i wtedy dopiero doładowywał jeżdżąc - rezygnując z doładowywania prostownikiem.

Ewentualnie, może istnieje opcja "wprowgramowania" stanu baterii (pojemności aktualnej, stopnia zużycia, itp.) do BMSa. Obawiam się, że po kilu zabawach z ładowaniem akumulatora, BMS może mieć problemy z właściwym ładowaniem akumulatora do momentu jakiegoś resetu.

cattani75
30-08-2019, 13:21
Ale jak sprawić, żeby akumulator był rozładowany do tego poziomu co pokazuje BMS?Pobrać prąd żarówką na kabelkach? :-)
I czy BMS pokazuje poziom naładowania w jakiejś ogólnoświatowej skali, którą da się zmierzyć czymś innym i uzyskać tożsamy wynik z tym z BMSa?

kaan1
30-08-2019, 14:15
Ale jak sprawić, żeby akumulator był rozładowany do tego poziomu co pokazuje BMS?Pobrać prąd żarówką na kabelkach? :-)


Stacje obsługujące akumulatory maja do tego specjalne urządzenia. Mierzy się przyrost napięcia akumulatora po podaniu znanego ładunku elektrycznego. Albo na odwrót, spadek napięcia po pobraniu ładunku. Znając oryginalną pojemność akumulatora, widać, że podanie małego ładunku powoduje duży przyrost napięcia, albo na odwrót pobranie małego ładunku powoduje znaczny spadek napięcia. Ale może nie być innego sposobu jak rozładowanie poza autem - choćby żarówką (w aucie BMS znowu będzie głupiał)



I czy BMS pokazuje poziom naładowania w jakiejś ogólnoświatowej skali, którą da się zmierzyć czymś innym i uzyskać tożsamy wynik z tym z BMSa?

To jest dobre pytanie - zakładam, że odnosi się do pojemności baterii zdefiniowanej w konfiguracji. Więc powinno to byc porównywalne z wynikami mierzonymi urządzeniami diagnostycznymi. Z tego co zaobserwowałem to BMS jest zaprogramowany aby utrzymywać baterię w granicach 50-85%. W tym zakresie ładowanie, rozładowanie dużym prądem baterii nie szkodzi. Nie wiem natomiast na ile BMS "jest pamiętliwy" - jak reaguje, jakie ma procedury gdy wychodzi mu że bateria ma małą pojemność.

cattani75
30-08-2019, 14:51
A u mnie czary - wczoraj, po trasie 40%, a dziś po 5 km jazdy... 68%. Po pracy i kolejnych 5 km nadal 68%. Nie wiem, co było po nocy, ale zakładam, że 40%.

kaan1
30-08-2019, 19:19
BMS reaguje z opóźnieniem. Daj mu czas

cattani75
30-08-2019, 21:51
Teraz mam 70% po kilkunastominutowej jeździe po mieście. Zaczął działać ASS. Jazda autostradą nie przyniosła kolejnego wzrostu. Chyba, że rację ma Kaan, że BMS działa z opóźnieniem, ale wtedy pierwsza część mojej wypowiedzi dot. reaktywacji ASS nie ma znaczenia.

kaan1
31-08-2019, 10:03
BMS działa z opóźnieniem, gdyż tak moim zdaniem wynika z algorytmu. Nie widzę możliwości określenia stanu naładowania i kondycji akumulatora na podstawie krótkiego pomiaru w warukach statycznego obciążenia. Potrzebny jest czas, rozładowanie, ładowanie akumulatora i obserwowanie jego charakterystyki prądowo-napięciowej. Jest to opisane np. na stronie Varty w sekcji dt. EFB i EGM. Tylko taki algorytm umożliwia weryfikację stanu baterii i jej naładowania.

Dlatego, jak już dojdzie do rozładowania akumulatora, to moim zdaniem nie należy bawić się w jego ładowanie - nawet inteligentnymi ładowarkami. Trzeba odpalić auto z kabla i pozwolć BMSowi zrobic swoje. Inaczej układ zaczyna głupieć.
cattani75 - zobacz czy następnego dnia (po jeździe autostradą) jest coś więcej. Mnie (nawet w jeździe po mieście) doszedł teraz od 75% do 85% i ogranicza ładowanie tak aby tą wartość utrzymać. Akumulatory EFB,a szczególnie AGM są czułe na wysokie temperatury, szczególnie gdy są w pełni naładowane. Po zaparkowaniu auta, gdy akumulator jest w komorze silnika, to jego temperatura dość znacznie wzrasta. Dlatego akumulatory AGM nie powinno się montowac w komorze silnika. Utrzymywanie stopnia naładowania 85% procent, w pewnym stopniu chroni akumulator - zwłaszcza w lecie.

Przypuszczam, że jest jakaś histereza ASS. Próg deaktywacji ASS jest niższy niż próg aktywacji ASS. Ta histereza może również wynikać z bezwładności BMS w obliczaniu stopnia naładowania akku. Prawdopodobne, że BMS wymaga czasu przestoju aby okreśłić kondycję akumulatora - takim wskaźnikiem jest np. utrzymywanie napięcia baterii bez obciążenia. Szybkie samorozładowywanie akumulatora świadczy o jego uszkodzeniu (makczęściej odpadanie masy płyt i zwarcia wewnętrzne). Takie ryzyku występuje orzy ładowaniu i rozładowaniu dużymi prądami. I system powinien to weryfikować.

cattani75
31-08-2019, 16:32
Póki co jednak zakończył się proces ładowania CTekiem. Stan aku wg BMS - 84%.
Zobaczymy, co będzie się działo w kolejnych dniach.

cattani75
03-09-2019, 21:03
W niedzielę uzyskałem wynik 97%.
Dzisiaj sprawdziłem po robocie i było... 63%. 10 minut jazdy i zrobiło się 65%.
Może to ma coś wspólnego z tym: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300365?

kaan1
04-09-2019, 09:34
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300365?

W moim zrozumieniu 18P11 dotyczy sytuacji kiedy cieknie akumulator przy ujemnej klemie. To stwarza zagrożenie uszkodzenia czujnika BMS, jego zwarcia i w konsekwencji pożaru.

Więc jak akumulator ma mokro w pobliżu ujemnej klemy to może to być powiązane. Tak czy owak jest szansa na wymianę akumulatora - wystarczy, że się "poci" przy ujemnej klemie :wink:

cattani75
04-09-2019, 10:26
Zawsze można go spocić przed wjazdem na halę :-D

cattani75
11-10-2019, 08:04
Aku wymieniony na AGM (niestety jest wyższy niż EFB i trzeba demontować cały filtr powietrza), wiek aku zresetowany.Poziom naładowania 70-kilka procent i podczas jazdy wzrósł do 80-81%.
Szyba przednia zaczęła działać.

kaan1
11-10-2019, 09:46
Aku wymieniony na AGM (niestety jest wyższy niż EFB i trzeba demontować cały filtr powietrza)

W ramach gwarancji czy we własnym zakresie? Zmieniono typ akku w ustawieniach - na jaki? Dodano ochronę termiczną?

cattani75
11-10-2019, 12:49
We własnym. W ustawieniach wyzerowano wiek, osłony brak - ponoć to mit internetowy.

makinen
11-10-2019, 13:36
Tak piszą.

Letnie upały w takim samym stopniu przyspieszają także reakcje chemiczne, a każde 10 st. C powyżej 20 st. C podwaja ich szybkość. Oprócz tego zagrożeniem dla akumulatora jest korozja kratek, która sukcesywnie zmniejsza materiał przewodzący, jednocześnie zwiększając wartość oporu wewnętrznego. W ten sposób stopniowo spada zdolność akumulatora do rozruchu.

– Problemy te dotyczą w szczególności akumulatorów długotrwale wystawianych na działanie wysokich temperatur. Niestety uszkodzenia wynikające z wpływu upalnych temperatur są nieodwracalne i ostatecznie jedynym wyjściem pozostaje wymiana – ostrzega Guido Scanagatta.

Wpływ wysokich temperatur na akumulatory jest tak duży, że producenci zwykle zalecają ich doładowywanie już po ekspozycji słonecznej przy 20 st. C. Co więcej, każde 10 st. C powyżej tej granicy dwukrotnie przyspiesza zjawisko samorozładowania.

cattani75
11-10-2019, 13:41
A jednak pomimo tego AGMy montują w komorze silnika. Niech nikt mi nie mówi, że okładzinka z fizelinki powoduje, że aku tam ma komfortowe 15 st. C. :-)
Trzeba by zrobić sondę - kto ma jaki aku, czy wymieniał i czy ma oznaki słabego akumulatora.

kaan1
11-10-2019, 14:57
Dla AGMa zmieniłes procedurę (typ) w BMSie?

Hansolo
11-10-2019, 15:32
Trzeba by zrobić sondę

AGM - samochód z końca listopada 2015 / DE /, więc aku pewnie z miesiąc , dwa starszy. S&S nie działał od dość dawna bo naładowanie wahało sie od 30 kilku procent do 60 w porywach. Z tydzień temu zrobiłem reset BMS i jak wskoczyło na 71% czy 72% tak teraz utrzymuje się pomiędzy 68-73 %. Szyba działa, SS działa, a po rozruchu nawet do 40 Amper wali na aku po czym spada do 2-3.

kaan1
11-10-2019, 16:01
[B]Z tydzień temu zrobiłem reset BMS i jak wskoczyło na 71% czy 72% tak teraz utrzymuje się pomiędzy 68-73 %. Szyba działa, SS działa, a po rozruchu nawet do 40 Amper wali na aku po czym spada do 2-3.

BMS śledzi czas życia aku. Na tej podstawie może przyjmować stopień zużycia, spadku pojemności z wiekiem i ograniczać prąd ładowania celem wydłużenia życia pacjenta. Zobaczymy jak tam staruszkowi wytrzyma serducho po takiej dawce viagry ;) 40 Amperków to nie przelewki. Musk byłby dumny gdyby w takim tempie (pełna bateria w godzinkę) jego superchargery ładowały Teslę :D. Od czasu do czasu rzuc okiem pod maskę, czy ci aku nie "wychodzi" bokami od gazowania

cattani75
11-10-2019, 16:43
Hansolo Można sp... coś w tej procedurze resetuj BMS Forscanem czy jest prosta jak wędka? ;-) Ustawia się tam typ akumulatora?

Hansolo
11-10-2019, 16:59
Nic złego się nie dzieje.Dziś patrzyłem na Aku i tylko kurz wytarłem.Może te 40 A pokazywał tak samo dobrze jak procenty naładowania - co odpalenie silnika to inne naładowanie ,raz 60 %,by po chwili było 70,a za 5 minut 61.W Peżocie też zauważyłem że SS działa jak mu zawieje.

Bump: Można sp... coś w tej procedurze resetuj BMS Forscanem czy jest prosta jak wędka?

Prosta jak budowa cepa. W zasadzie to poinformowanie BMS że ma nowy akumulator, bez informacji jaki i za ile ;)

mm32
12-10-2019, 14:56
Dla AGMa zmieniłes procedurę (typ) w BMSie?
W BCM'ie się zmienia.

lemon
07-02-2020, 19:44
Wymiana samego akumulatora to prosta sprawa. Po każdej wymianie starego aku trzeba resetować BMS który jest odpowiedzialny za jego monitorowanie a co za tym idzie odpowiednie ładowanie. Inne są strategie ładowania nowego a inne starego akumulatora. Brak resetu BMS przy nowym akumulatorze może skutkować jago krótszą żywotnością.
Na filmie nie udało mi się wykonać resetu BMS ale wcześniej reset się udał za 1szym razem. Potwierdzeniem resetu jest migająca przez około 5 sekund kontrolka check engine. Dajcie znać w komentarzach czy udało się wam zresetować BMS.

https://youtu.be/g9SZiBe75fc

kmaciej
18-02-2020, 19:50
Witam.Mam Mondeo MK4 2011r i dzisiaj wsiadając rano do auta wyskoczyl mi komunikat "rozładowany akumulator",i po chwili znkł.Autko odpalilo zajechałem do pracy i po pięciu godzinach nic.przyjechałem do domu i po 30 min po przekręceniu kluczyka znowu ten sam komunikat.Aku ma rok ale nie wiem czy poprzedni własciciel robił reset BMS,tylko niewiem o co chodzi.Prosze o pomoc

michalgra
24-02-2020, 09:22
Aku wymieniony na AGM (niestety jest wyższy niż EFB i trzeba demontować cały filtr powietrza), wiek aku zresetowany.Poziom naładowania 70-kilka procent i podczas jazdy wzrósł do 80-81%.
Szyba przednia zaczęła działać.



Marek, jak ten AGM Ci się sprawdza? Mnie właśnie padła fabryczna Varta 75 Ah EFB, kumpel mi doradza 80Ah AGM. U mnie 2.0D 180km. Ma to sens? Trzeba zmienić rodzaj aku w ustawieniach?

cattani75
24-02-2020, 09:24
Na razie działa. Nie, nie zmieniałem rodzaju aku forscanem, jakoś nie mogę się do tego zabrać. :-) Mam tylko zresetowany wiek akumulatora.

rychard2
02-06-2020, 13:32
Witam wczoraj wymieniłem akumulator na nowy wszystko ładnie pięknie ale komputer wskazuje dziwne zużycie paliwa jak jadę na biegu i wcisnięty gaz to jest np.8l/100km jak zdejme nogę z gazu zużycie wzrasta do 18l i powolutku spada, na luzie zużycie 0.8 l/100km.Co może być przyczyną ?

zenq
03-06-2020, 12:39
nie masz przestawionego spalania na ilosc kilometrow na litrze zamiast litry na 100km?

Triam
12-11-2021, 19:30
Na filmie...

Piwo Tobie wiszę!

Moje spostrzeżenia:
- brak resetu BMS skutkuje (u mnie) brakiem grzania przedniej szyby (tym akurat ameryki nie odkryłem, ale jest sygnałem do zrobienia resetu)
- reset wykonałem po odłączeniu akku przy wymianie rozrządu (był odłączony i podłączony stary akku- rozrząd robił warsztat, auto oddali po kilku dniach)
- przy resecie BMS mrugała (2x) kontrolka akku... i zgasła

PS. podaj adres, wyślę piwo :)

lemon
13-11-2021, 11:33
Jeśli pomogłem to się cieszę i to mi wystarczy. Możesz wypić piwko za mnie:wink: Pozdrawiam

Kwater
26-07-2022, 19:04
Witam,
Czy jest opcja aby zresetować BMS W mk5 bez użycia FORScan?

U mnie zadziałała sekwencja
włącz zapłon
5 raz mignij światłami długimi (bez ich włączania, tylko mignięcie, tak aby na zegarach mignęła niebieska ikona świateł długich)
3 razy wciśnij hamulec

po 2-3 sekundach 3 razy błysnęła czerwona kontrolka akumulatora

Filmik na youtube
https://www.youtube.com/watch?v=wtV7z_IjDzY

Pufcio
02-09-2022, 15:12
Hej,

Powoli już mam dość pewnego mk4 (polift, końcówka 2011) :) Kobita jeździła z tęczową kontrolką aku (wszystkie odcienie między czerwonym a [chyba] zielonym), a ten w końcu padł. Wsadzony nowy. Reset zrobiony (choć nic nie migało) - battery age zweryfikowane, zjechało do zera. Ale po odpaleniu auta kontrolka aku nie gaśnie. Ma taki kolor zielonkawy (albo zielonożółty). Ładowanie w szczycie pod 15V, 25-30A (Forscan), napięcie weryfikowane miernikiem - zaczyna po odpaleniu od 14,6 i po czasie schodzi w okolice 13,5V. Tyle, że jak się kawałek autem przejedzie, to nagle kontrolka zmienia kolor na czerwony, a ładowanie potrafi spaść poniżej 13V.

Domyślam się, że ikona aku powinna gasnąć po odpaleniu auta i to, że się świeci, coś oznacza, ale tracę już pomysły, co to może być.

Chciałem wykonać reset przez interfejsy za pomocą Forscana, ale ten stwierdza, że funkcja jest nieobsługiwana - zarówno przez icar pro, jak i po kablu (obdlink sx). Dało się zrobić reset całego modułu BCMii (przez chwilę dyskoteka na desce), ale to pomaga tylko na chwilę.

Macie jakieś sugestie, co można z tym począć?

luckyboy
02-09-2022, 15:18
Sprawdź nowy akumulator

Pufcio
02-09-2022, 15:23
Sprawdź nowy akumulator
Możesz rozwinąć, co konkretnie miałbym sprawdzić? Aku nówka sztuka, napięcie poprawne, sprawdzony testerem obciążeniowym.


Znalazłem jeszcze takie info: https://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/156481-Mondeo-MK4-napi%C4%99cie-%C5%82adowania?p=3166457&viewfull=1#post3166457
diabeł go tam wie, czy ktoś wcześniej coś zmieniał albo grzebał - jest to jakiś trop, pytanie jak sprawdzić, czy tam coś ktoś dłubał?

tedi_k
02-09-2022, 15:47
...czy tam coś ktoś grzebał?

Nie da się "pogrzebać" ot tak sobie w sofcie licznika... A soft Sławka orion512 bez problemu da się rozpoznać wizualnie. Jest wątek, w którym wszystko jest opisane i ze zdjęciami. Raczej wątpliwe, by był do tego auta wgrywany, bo jeśli auto zer Śląska, to musiał bym to robić ja.

Pufcio
02-09-2022, 16:02
Jeśli mowa o tym: https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=76373&d=1473721298
to faktycznie nie jest ten soft.


Poza tym auto mimo, że obecnie obraca się po Śląsku, to pochodzi z Wielkopolski.


Swoją drogą, skoro o grzebaniu w sofcie, to czy robisz to jeszcze i wgrywasz te mody od ludzi zza Odry?

tedi_k
02-09-2022, 20:43
...od ludzi zza Odry?

????
Nic mi o tym nie wiadomo, by ludzie "zza Odry" cokolwiek sami zrobili dla Mondeo MK4...:shock::shock:
Raczej posługiwali się pracą tych znad Wołgi...
A ja sobie spokojnie nadal funkcjonuję...

dartronix
17-01-2023, 11:14
Witam.mam mk5 tdci 2018r.rozładował się akumulator po dłuższym postoju-komunikat akumulator rozładowany wymień akumulator.
Doładowałem prostownikiem odpaliłem i przejechałem z 50km ,dalej ten komunikat jest ,nie działa SS, grzanie szyby.Myślałem że akumulator do wymiany ponieważ ma prawie 5 lat,.ale auto odpala od strzała ,akumulator ma 12.6v po kilku dniach postoju.Czy robić reset akumulatora ?

Antej
17-01-2023, 11:32
mam mk5
Warto poszukać w odpowiednim dziale, zamiast robić burdel w temacie
Doładowałem prostownikiem
Na pewno prostownikiem, a nie "ładowarką" z marketu?
reset
Na chwilę na pewno pomoże, potem i tak system zdecyduje czy odciąć "bonusy" w celu zachowania resztek prądu.
Jeśli ktoś nie grzebał w konfiguracji auta pt. "wyłączę Ci ASS", to pewnie wkróce i tak problemy wrócą.

Waterspoon
17-01-2023, 12:15
akum.do wymiany 5 lat.ale auto odpala na postoju ma 12.6v po kilku dniach.

Jeżeli akumulator ma odkręcane korki, to naładować prostownikiem i sprawdzić gęstość elektrolitu.

cezarg1410
17-01-2023, 12:35
Który akumulator w dzisiejszych czasach ma odkręcane korki ?

Waterspoon
17-01-2023, 13:15
V-Tech, Furya, AGtech, Standard, Dragon, Tornado, jeszcze wymieniać ? Jest ich od groma, do tego często tańsze, lepsze, bez reklamowego bełkotu i srebro złotych napisów. Będzie co raz więcej, ponieważ ludziom otwierają się oczy na te bezobsługowe badziewia, w których wystarczyłoby dolać wody destylowanej, aby służyły 10 lat zamiast 5.

konieczko5
17-01-2023, 14:12
...

edmun
17-01-2023, 14:17
Jeżeli akumulator ma odkręcane korki, to naładować prostownikiem i sprawdzić gęstość elektrolitu.
A jak nie ma to nie ładować?
Ach ten nasz język polski.

Do autora postu - nie ma takiego modelu (jeszcze) jak Focus MK5. a piszesz w dziale Focusa.
Wymień aku i po problemie a nie naładowałeś ładowarką i podwyższone napięcie trzymało się przez dzień góra dwa.

Waterspoon
17-01-2023, 14:29
A jak nie ma to nie ładować?


Ta wypowiedz dotyczyła tylko i wyłącznie zacytowanej treści:

akum.do wymiany 5 lat.ale auto odpala na postoju ma 12.6v po kilku dniach.

co w najprostszy sposób można stwierdzić tak jak napisałem.

Pomijam interpunkcję autora, od której oczy krwawią.