Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] brak sygnału dźwiękowego


cezarg1410
11-12-2015, 20:52
Witajcie,
Nie działa mi klakson w moim FF3.
Może ktoś wie gdzie szukać ustrojstwa? Bo nie mogę znaleźć.
Sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Przekaźnik słychać jak cyka więc też raczej ok.
Z resztą... To auto było 2 tyg temu w ASO na wymianie zderzaka i na 95% to robota tych "fachowców".

https://ford.7zap.com/en/car/53/code.dm/0/1770/16390/71507/

--------------------------------
[DODANO]

https://media.ffclub.ru/up192383-960.jpg

Grzegorz MX
11-12-2015, 21:37
Sam klakson podpięty jest do masy (na obudowie) i do plusa po przekaźniku odpalanego z przycisku na kierownicy (manetce we francuzach).

Stawiam że demontując zderzak, panowie mechany:
a. dali podkładkę izolacyjną pod uchwyt izolując sam klakson od masy
b. niewłaściwie włożyli wsuwkę wtyczki do zasilania klaksona, podczas drgań w czasie jazdy poluzowała się i wisi.
c. jeśli dotykali klaksonu, budowa jest prosta jak cep, mogli zbyt mocno przykręcić śrubkę na membranie (osobiście wątpię - bo wiadomo że tak reguluje się głośność a tak naprawdę tembr/barwę dźwięku). To raczej odpada.
Zdemontuj osłonę górną chłodnicy i grill pamiętając o zamku a będzie widać.

powodzenia.

cezarg1410
11-12-2015, 22:08
Dzięki wielkie jutro ogarnę temat :)

Matych
12-12-2015, 01:26
???

Przemek 1980
12-12-2015, 15:01
Witam
Miałem tak samo należy przeczyścić kostkę podłączeniową klakson.
Ja miałem styki zaśniedziane robota od spodu auta.
Wina tego to przelewanie rozlewanie płynu do spryskiwaczy. Jak się przeleje to prosto na te kostkę się leje.
Pozdrawiam

cezarg1410
29-12-2015, 14:13
Trochę to trwało, ale w końcu tam zajrzałem - i jest dokładnie tak jak mówi kolega Przemek.
Dostęp jest od spodu. Kostka wyglądała normalnie, ale była cała mokra - skądś tam się na nią leje (raczej mi się nie zdarza przelać płynu, więc to chyba woda) i klakson nie działał. Rozłączyłem to, przeczyściłem, posmarowałem styki wazeliną i śmiga.
Dzięki za pomoc.

graba1979
13-08-2017, 22:56
Witam,
Chciałem dzisiaj uruchomić sygnał dźwiękowy za pomocą przycisku na kierownicy, ale nie zadziałał.
Przy kilkudziesięciu naduszeniach przycisku klakson raz tylko zadziałał i potem znowu cisza.
Podczas naduszania przycisku na kierownicy słuchać cykanie przekaźnika i nic więcej.

Posiadam alarm fabryczny i podczas jego działania słychać klakson.

Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć co może być tego przyczyną, co należy sprawdzić i gdzie znajduje się w samochodzie klakson?

Dziękuję z góry za pomoc

lukaszooo
14-08-2017, 07:14
Wypij klakson i jedna osoba multimetrem sprawdza napięcie w kostce a druga naciska klakson. Jak nic nie będzie to zdejmuje poduszke i sprawdzasz czy w kierownicy jest plus lub masa, nie wiem jak ford to wymyślił ale raczej klakson powinien być załącza ny przez podanie masy.

Przemek 1980
18-08-2017, 20:22
Witam
Miałem tak samo trzeba przeczyścić mase klaksonu plus kostka.
Robi sie to od przelewania płynu do spryskiwaczy idealnie leje po kostce.
Zrób to i wszystko wróci.
Pozdrawiam

pajolek1
18-04-2018, 20:51
Dokładnie. Dostęp przez lewą trójkątną zaślepkę zderzaka. Wyjąć zaślepkę, odkręcić klakson (nakrętka). Przeczyścić kostkę i po robocie.

bikeis
22-09-2018, 14:06
Witam,

Chcę wymienić klakson w F. Focus 2014. Jak się do niego dostać. Zdjąłem trójkątną zaślepkę, widzę ten sygnał, ale jak to ustrojstwo wymontować. Mam nadzieję, że nie trzeba ściągać zderzaka ?. Słyszałem sugestię, że może po zdemontowaniu lampy ?
będę wdzięczny za pomoc :)

kristop
22-09-2018, 18:08
Jak trójkąt masz wyjęty to sygnał ze wspornikiem przykrecony jest jedna śrubą
prosta sprawa ,

coza
08-10-2018, 08:31
Właśnie przerabiałem temat niedziałającego klaksonu w Foczce 2014. W pierwszej kolejności sprawdziłem bezpiecznik, który okazał się być sprawnym. Po lekturze tego i sąsiedniego wątku zabrałem się za czyszczenie styków. Dostałem się przez lewą zaślepkę jak sugerowano wyżej. Zdziwiłem się trochę widząc, że są .... dwie trąbki :). Na wszelki wypadek wyciągnąłem obie. Wyczyściłem styki w kostce jak również połączenia z samymi urządzeniami. Na koniec potraktowałem elektrosolem. Trąbka działa. Co ciekawe samo miejsce gdzie jest umieszczony sygnał dźwiękowy dosyć czyste, nie widać wilgoci. Jak uzupełniam płyny też raczej nie zdarza mi się rozlewać. Jednak samo połączenie z kostką było zaśniedziałe. Dziękuję za pomocne odpowiedzi w tym wątku.

artur2885
25-07-2019, 10:44
Witam , może ktoś miał problem w Focusie MK3 z 2011 roku , mianowicie brakuje sygnału dzwiękowego bezpiecznik jest dobry , trąbki podłączam na krótko to pięknie trąbią przekaźnik po naciśnięciu klaksonu cyka instalacja z grubsza przejrzana i jest w dobrym stanie , prąd nie dochodzi do kostki trąbek , może ktoś ma jakiś schemat instalacji tego samochodu bo już nie wiem czego szukać i gdzie może być usterka

Phoenix_eu
25-07-2019, 10:51
Ja miałem coś podobnego w toyocie. W skrzynce w bezpiecznikach przetarl się przewód. Może przedzwon po kablach odcinkowo.

Edit
A nie miałeś ostatno czyszczonego samochodu albo nie wylalo Ci się coś na kierownicę? Może to kwestia pierścieni kontaktowych w kierownicy.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

hindus
25-07-2019, 10:53
Masz zły tag w temacie jak coś - 2008 - 2011 to Mk2 FL.

artur2885
25-07-2019, 20:11
Witam , mój jest z 2011 i jest MK3 , odopwiadając na pytanie wyżej to gdyby to były pierścienie na kierownicy to chyba by przekażniek pod maską milczał a on jednak reaguje na naciskanie klaksonu pstrykaniem , kable też sprawdziłem w skrzynce , oraz sprawdzałem poczynając od kostki króra podlączona jest do trąbek to idąc po żyłach doszedłem do tego że jedna żyła pod szybą w rogu komory silnika skręca w lewo i idzie gdzieś do komory pasażera do skrzynki pod schowkiem , a druga idzie pod szyba w komorze silnika w wiazce i przechodzi obok skrzynki z bezpiecznikami która to znajduje się w komorze silnia i przechodzi w dół do modułu który jest za nadkolem , przejrzałem to wszysto i usterki nie znalazłęm w tych żyłach

kubaw20055
26-07-2019, 11:14
U mnie pomogło czyszczenie kostki przy samym klaksonie - też się zdziwiłem jak się okazało nagle, że nie mam sygnału dźwiękowego:/

artur2885
26-07-2019, 17:07
styki w kostce są czyste , poza tym do kostki nie dochodzi prąd jak sprawdzam próbówką a po naciśnięciu klaksonu powinien

artur2885
03-08-2019, 12:51
Witam , może ktoś posiada schemat instalacji do Focusa MK3 i mógł by sie podzielić nim tu na forum , chodzi o ten nie szczęsny klakson.

artur2885
11-08-2019, 20:55
Witam, sprawdziłem żyła po żyle i wygląda to tak że kabel masowy łączy i masa nie jest przerwana , jak klikam na klakson to przekaźnik pyka i podaje na wyjście napięcie 12 V i tu zaczyna się komedia bo ten kabel wychodzi od skrzynki bezpiecznikowej pod maską z przekaźnika i idzie w wiązce pod szyba na drugą stronę samochodu i wchodzi do komory pasażerskiej , z kolei kabel od sygnału o tym samym kolorze (niebiesko pomaranczowy) tyle że cieńszy trochę idzie od klaksonu obok pojemnika na plyn chłodzący i wchodzi w tym samym miejscu też do kabiny pasażera , na mój rozum to te kable powinny być połączone w komorze silnika i sygnał by działał , a one obydwa wchodzą tak jak pisałem wyżej do komory pasażera i nie wiem chyba gdzieś idą do skrzynki bezpiecznikowej pod schowkiem , co o tym myślicie tak to powinno być , czy mogę te dwa kabelki połączyć i sygnał powinien działać?

kriski
11-08-2019, 22:07
artur2885 - tu masz schemat - FF3 - 2011, strona 49 :)


http://scheme.red-ford.ru/

artur2885
11-08-2019, 22:48
dziękuję bardzo , może ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc,poradę.

Bump: A więc na tym schemacie kabel wychodzący z przekaźnika na którym pojawia się 12v po naciśnięciu klaksonu jest podłączony bezpośrednio do syren klaksonu ,a w moim szrocie jest tak że ten kabel wchodzi do środka do kabiny pasażerskiej w okolice skrzynki bezpiecznikowej pod schowkiem , jak i również kabel prądowy od syren też tam wchodzi . Na schemacie co innego a u mnie co innego o co może to chodzić ?

kriski
11-08-2019, 23:07
artur2885 - Skoro przekaźnik reaguje, to bezpiecznik F23 5A jest sprawny. Pozostaje sprawdzić F20 15A ( wszystko w skrzynce komory silnika ). To, że przekaźnik "pyka", wcale nie oznacza, że jest sprawny...może mieć uszkodzone styki wewnątrz. Przydałby się najprostszy multimetr z funkcją testu ciągłości przewodów - sprawdził byś i sam przekaźnik i przewód :)

artur2885
12-08-2019, 08:12
Jeśli wyjmę bezpiecznik F25 to wtedy nie mam zasilania na przekaźniku więc przekaźnik jest dobry , bo jak włożę bezpiecznik i klikam to mam zasilanie na wyjściu z przekźnika z którego wychodzić powinien kabel na klakson , sprawdzałem kabel i jest ok tylko że ten kabel wychodzący z przekaźnika nie idzie do klaksonu tylko główna wiązką pod schowkiem pasażera wchodzi do kabiny , tak samo jak plus idący od syren ,

kriski
12-08-2019, 14:18
artur2885 - przeanalizowałem Twój post #8. Jeśli jest jak piszesz, to szukaj w kabinie. Prawdopodobnie masz tam na pokładzie niefabryczny alarm. Owszem, tak jak pisałeś - złączenie przewodów, powinno przywrócić klakson...możesz spróbować. Chyba, że ktoś wcześniej miał dosyć walki z włączającym się po nocach alarm, i zrobił jakiś wyłącznik - oczywiście to tylko hipoteza :)

artur2885
12-08-2019, 16:04
A więc temat zamykam , dzisiaj uporałem się z tym sygnałem , przepatrzyłem cale połączenie od przekaźnika do kablu i okazało się jednak że nie wchodzi on do kabiny pasażerskiej tylko idzie wiązką ku przodowi samochodu , ale nie był podłączony do klaksonu tylko do jakiegoś czujnika (którego nie ma tylko wpinka pusta )od zamka maski a kabel od tego właśnie czujnika maski był wpięty do klaksonu , czyli dwa kable zamienione zostały przez kogoś kiedyś tam nie wiem po co , kolory mają takie same wiec ktoś się pomylił zamieniłem je miejscami i jest sygnał .Dziękuję za schemat bo dużo pomógł 8)

jorgo9
15-10-2019, 21:22
Gdzie umiejscowiona jest trąbka, klaksonu Focus MK3-2014r:?:

Sokółłł
15-10-2019, 21:48
Za prawą trójkątną zaślepką zderzaka (po stronie pasażera).

jorgo9
16-10-2019, 13:43
Ok .dzięki.

wisnia8484
18-01-2020, 16:24
Mam ten sam problem z niedzialajacym klaksonem Po wypowiedziach wiem juz gdzie jest problem.Moze ktos mi tylko podpowiedziec jak zdemontowac ta trojkatna zaslepke??

edmun
18-01-2020, 17:48
Pry tool i wypinasz.

https://i.imgur.com/OZ9BeoZ.png

https://www.youtube.com/watch?v=DKtt1O0Fai8
W 5:18 gościu wpina z powrotem do zderzaka

Pshemack
13-06-2022, 21:26
Wiem, że kotlet, ale chciałem dodać swoje spostrzeżenia z naprawy usterki klaksonu.
Przyczyna i naprawa wygląda tak jak koledzy wcześniej pisali, czyli brak styku we wtyczce i konieczność ich przeczyszczenia.

Ja natomiast dostałem się do klaksonu przez trójkątny otwór w zderzaku, po wyjęciu zaślepki. Dostęp do wtyczki nie jest z tej strony dobry, wtyczka jest od spodu, dlatego odkręciłem tylko dolną trąbkę (jest przykręcona jedną nakrętką od strony silnika). Mając trąbkę na zewnątrz auta łatwo można rozpiąć wtyk, poskrobać piny i przywrócić łączność.

edmun
13-06-2022, 21:42
Może się to wydawać dziwne ale za pomocą jednego filmiku na Youtubie naprawiłem i u siebie klakson.
U mnie wylało mi się trochę płynu spryskiwaczy z dyszy reflektorów (rozlaczylo mi się to jak wymieniałem dyszę po drugiej stronie i się jakoś zapowietrzył i wywaliło połączenie po stronie klaksonu).
Kilka dni później przemyłem trochę komorę silnika i zapewne zalałem klakson.
Dostęp moim zdaniem idealny jest po ściągnięciu trójkąta zderzaka (Focus przedlift).
Naprawa polega na walnięciu metalowym kluczem w klakson.
Serio...
Początkowo nie ufałem "komuś" z neta póki nie zastosowałem tego na swoim.


thqZv5HFJNY
https://youtu.be/thqZv5HFJNY

rdcom
18-05-2023, 01:28
Od pewnego czasu mam problem z klaksonem. Raz działa raz nie. W takiej sytuacji nie jest to bezpiecznik. Podobno jest zamontowany pod trójkątną plastikową klapką z lewej strony na przodzie auta. Jak tą klapkę zdemontować?

Kamil2903
18-05-2023, 05:15
Bardziej szedł bym w kierunku oczyszczenia styków w kierownicy, ewentualnie taśma w kole kierownicy może nie domagać.

Pshemack
18-05-2023, 06:03
Zanieczyszczone styki przy klaksonie, czyściłem już u siebie. Klakson, jak mówisz, jest za lewym trójkątem (edit: po stronie pasażera), który wyjmiesz podważając delikatnie jego krawędzie. Robota z odkręceniem fanfary trochę laparoskopowa, ale da się zrobić.

IMHO Wszystko przez lokalizację pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy, co nie trafi do rurki przy nalewaniu, leci idealnie na złącze klaksonu

Foka mk4
18-05-2023, 06:09
Wciśnij klakson i kręć kołem kierownicy. Jak będzie przerywać to znaczy że uszkodzona taśma zwijka.

edmun
18-05-2023, 07:42
to nie jest wina zwijaka.
przerabiałem to samo.
pierwsza kwestia to zbiornik spryskiwacza, druga że odpływy idą właśnie w okolicach klaksonu.
demontujesz plastik, bierzesz klucz, walisz w klakson żeby wybić wode/płyny i klakson będzie działał.
Serio.
Też podejrzewałem że to będzie po stronie kierownicy czy przekaźnika.

thqZv5HFJNY
https://youtu.be/thqZv5HFJNY

do ściągania plastików polecam nawet najtańszy zestaw pry tools

miałem taki okres że co 2 tygodnie musiałem klakson osuszać.
Na szczęście przyszla wiosna i jest spokój.

Sokółłł
18-05-2023, 19:42
Podobno jest zamontowany pod trójkątną plastikową klapką z lewej strony na przodzie auta. Jak tą klapkę zdemontować?

Z prawej strony auta, czyli po stronie pasażera.

rdcom
19-05-2023, 16:10
Wciśnij klakson i kręć kołem kierownicy. Jak będzie przerywać to znaczy że uszkodzona taśma zwijka.

Tak na wszelki wypadek sprawdziłem ale nie działa w żadnej pozycji kierownicy

bajabongo
05-06-2023, 09:27
Witam,
a może ktoś podpowiedzieć, jaki nr bezpiecznika sprawdzić, lokalizację mam od strony pasażera. Z góry dziękuję. Chciałbym najpierw sprawdzić bezpiecznik zanim wezmę się za rozbiórkę tej zaślepki.

edmun
05-06-2023, 09:29
Wiesz ze informacja ta jest w instrukcji obsługi pojazdu?

thesperado
05-06-2023, 15:54
A jak kupił auto bez instrukcji? A tak na poważnie to informacja z instrukcji może mu nie pomóc, ponieważ są dwa i to pod maską. F20 zasilanie styków przekaźnika i F23 zasilanie cewki przekaźnika, tylko przy uszkodzeniu F23 padło by mu coś więcej. Do tego jest jeszcze przekaźnik R2 także pod maską. Posiada od na dwóch nóżkach zasilanie (+) z F20 i F23, oraz dostaje (-) sterujący, który jest z BCM złącze c1 pin 31 z jakiegoś pewnie N kanałowego mosfet-a, więc uwaga z druciarnią.zanim wezmę się za rozbiórkę tej zaślepki. O jakiej zaślepce wspominasz?

rdcom
06-06-2023, 02:01
Tak na wszelki wypadek sprawdziłem ale nie działa w żadnej pozycji kierownicy

Problem rozwiązany. Wymiana klaksonu i wszystko działa jak należy. Styki, bezpieczniki były ok

edmun
06-06-2023, 13:03
A jak kupił auto bez instrukcji?
to wchodzi na stronę Forda i może sobie obejrzeć instrukcje online albo pobrać w formie PDFa.
Jak się chce, to się znajdzie sposób. Jak się nie chce, to się znajdzie wymówkę.

Bump: Problem rozwiązany. Wymiana klaksonu
I ten sam klakson który nie dzialal należy mocno trzepnąć i też będzie jeszcze potem działał przez lata.
Jak już wspominałem wiele razy, niestety ale dostaje się tam woda i/lub płyn spryskiwaczy i wystarczy klakson wytrzepać.

rdcom
09-06-2023, 05:20
to wchodzi na stronę Forda i może sobie obejrzeć instrukcje online albo pobrać w formie PDFa.
Jak się chce, to się znajdzie sposób. Jak się nie chce, to się znajdzie wymówkę.

Bump:
I ten sam klakson który nie dzialal należy mocno trzepnąć i też będzie jeszcze potem działał przez lata.
Jak już wspominałem wiele razy, niestety ale dostaje się tam woda i/lub płyn spryskiwaczy i wystarczy klakson wytrzepać.

niestety nie pomagało trzepanie, uderzanie itp. Wody nie było

edmun
02-08-2023, 16:27
Z racji że na urlopie brak klaksonu dopadł mnie chyba z pięć razy i uznałem, że chyba szkoda bić ten klakson kluczem (już małe wgniotki mi się porobiły), tak zacząłem szukać trochę dalej i okazało się, że poruszałem na samym dole wtyczką i przewodami i od tamtego czasu działa.
Może niepotrzebnie nawalałem kluczem wedle youtube'owych instrukcji i to zawsze chodziło o jakiś luźny przewód we wtyczce (jest to ta na samym dole która wchodzi od dołu klaksonu).

cezarg1410
03-08-2023, 08:50
Mój post numer 6 w tym temacie z 2015 roku dokładnie o tym mówi :P

edmun
03-08-2023, 16:04
Odbierasz mi przyjemnośc tego że mogłem nawalać płaskim kluczem w klakson i on potem działał :D

Grzegorz MX
05-08-2023, 12:10
Odbierasz mi przyjemnośc tego że mogłem nawalać płaskim kluczem w klakson i on potem działał :D

ja jestem muzykantem bo czesto trąbie - wiec sprawdzam je a po drugie wywalam rdze i wodę z membrany metalowej. Warto nawet jak jest pusto sobie pograć :)g:)

rdcom
06-08-2023, 14:22
Jak widać z wpisów użytkowników nie ma reguły na uszkodzenie klaksonu

cash115
08-11-2024, 07:13
Witam,

U mnie występuje chyba jakiś inny problem niż omówione w tym wątku. Nie mam pomysłu już co sprawdzić. Problem niedziałającego klaksonu zaczął się po myciu samochodu :570: Najpierw był umyty z zewnątrz, potem czyściłem go w środku, ale nic szczególnego - mycie przedniej szyby, plastików, odkurzanie (w momencie czyszczenia w środku jeszcze działał). Zresztą takie czyszczenie co jakiś czas robię. Na drugi dzień klakson już nie działał, a nawet wyświetlacz od radia zaczął coś wariować, bo wyświetlał odwrotnie, podczas jazdy czasem przeskakiwał i się naprawiał, wczoraj było już ok cały dzien. Dziwne rzeczy, ale wracając do klaksonu, to sprawdziłem:
- podłączenie na krótko do aku - działą, trąbi
- bezpieczniki F20 i F23 OK, jest też na nich napięcie
- kostka przy zderzaku wyczyszczona
- pod poduszką kierownicy wszystko wydaje się ok, sprawdzałem przejścia pomiędzy kostkami. Po naciśnieciu klaksonu pojawia się przejście między czerwonym i czarnym kabelkiem
- jest masa na kostce przy zderzaku i pod poduszką
- przekaźnik podmieniałem z tym od wentylatora
- nie ma błędów w forscan

Ale...po naciśnięciu klaksonu przekaźnik nie cyka i pewnie to jest przyczna, tylko nie mam pomysłu gdzie szukać problemu. Przekaźnik sprawdzałem trochę chaotycznie, bo nie do końca wiem jak to dobrze sprawdzić, ale jest tam napięcie. Z przekaźnika jest przejście do kabla czarnego pod poduszką, ale z czerwonego do przekaźnika nie ma. Chyba że nie powinno być.

Bardzo proszę o pomoc, może ktoś coś podpowie co sprawdzić jeszcze? Ja już nie mam pomysłów :?


EDIT
Może komuś się przyda - u mnie pomogła wymiana taśmy kierownicy