Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Simering wału korbowego (wyciek oleju)


adu27
29-07-2019, 19:08
Witam,
opiszę pokrótce swój problem w moim autku MK4 2.0TDCI na stacji diagnostycznej wyszło, że jest wyciek oleju byłem u mechanika to sprawdzić po podniesieniu autka i odkręceniu osłony silnika okazało się, że jest to wyciek z wału korbowego (simering). Na podnośniku kazał mi naciskać sprzęgło zobaczył że delikatnie rusza się "koło" chyba od tego wału nie wiem jak to się nazywa i przez to stwierdził, że trzeba zrobić remont dołu silnika, wymiana panewek bo wał już wypycha i sama wymiana uszczelniacza nie pomoże. Jest trochę roboty i kasy teraz nie wiem czy mu wierzyć czy wystarczy sam uszczelniacz wymienić czy jak.
Proszę o pomoc może ktoś już coś takiego robił.
Pozdrawiam.

zielon
29-07-2019, 20:03
Zmień uszczelniacz, i sprawdź to koło.

lucas4891
29-07-2019, 20:07
Witam,
opiszę pokrótce swój problem w moim autku MK4 2.0TDCI na stacji diagnostycznej wyszło, że jest wyciek oleju byłem u mechanika to sprawdzić po podniesieniu autka i odkręceniu osłony silnika okazało się, że jest to wyciek z wału korbowego (simering). Na podnośniku kazał mi naciskać sprzęgło zobaczył że delikatnie rusza się "koło" chyba od tego wału nie wiem jak to się nazywa i przez to stwierdził, że trzeba zrobić remont dołu silnika, wymiana panewek bo wał już wypycha i sama wymiana uszczelniacza nie pomoże. Jest trochę roboty i kasy teraz nie wiem czy mu wierzyć czy wystarczy sam uszczelniacz wymienić czy jak.
Proszę o pomoc może ktoś już coś takiego robił.
Pozdrawiam.

Jedz do innego mechanika, ale bez opowiadania tego co wymyslil ten pierwszy:D

adu27
29-07-2019, 20:36
Jutro jadę do innego zobaczę co powie.

Zbyniu123
29-07-2019, 23:09
Lekki luz poprzeczny na wale zawsze jest bo taka jest konstrukcja panewek oporowych.
Wlasnie panewka oporowa odpowiada za ten luz i jezeli jest nadmierny to wymienia sie ta panewke, ale w przypadku gdy juz mamy wywalona skrzynie to mozna zmienic juz zestaw panewek, polerka walu i nowe panewki nie sa drogie i wcale nie jest to az taka straszna robota, ale znowu po rozpieciu rozrzadu nie mozna ponownie zlozyc go na starych czesciach, do tego dochodza nowe filtry i oleje wiec suma sumarum troche tego sie nazbiera, ale jezeli motor jest w dobrej kondycji to warto to zrobic, poniewaz teraz znalezc dobre auto na rynku wtornym jest bardzo ciezkie.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Jaryska
30-07-2019, 05:24
Jak sie tylko lekko poci olejem, a nie leje, i nie zostawia plam, to jezdzic i się nie przejmować, za pare lat, przy okazji remontu silnika i tak sie wymienia.

Rafał A.(antek)
01-08-2019, 07:12
Tyle że jak rozumiem chodzi o przedni uszczelniacz?

adu27
01-08-2019, 21:10
Dzięki wam bardzo za odpowiedzi trochę więcej wiedzy mam teraz. Tak chodzi tutaj o przedni uszczelniacz. Mechanik na razie ma urlop także będę szukał dalej. A jeżeli chodzi o wyciek to nie jest pocenie tylko trochę większy bo osłona i reszta jest trochę ochlapana.

radkor
01-08-2019, 21:21
Jeśli puszcza z przodu to proponowałbym jak najszybciej naprawić + wymiana rozrządu przy okazji. Jak zaolei się pasek rozrządu to może być nieciekawie.

Rafał A.(antek)
01-08-2019, 23:21
Tam z przodu czasem zostaje rysa na kółku, trzeba je wymienić tez, nie tylko uszczelniacz, bo i tak będzie ciekło.

adu27
02-08-2019, 16:23
Tam z przodu czasem zostaje rysa na kółku, trzeba je wymienić tez, nie tylko uszczelniacz, bo i tak będzie ciekło.

Rysa na kółku? Co dokładnie wymienić razem z tym uszczelniaczem?

Rafał A.(antek)
02-08-2019, 18:34
obejrzeć powierzchnie po której chodzi /doszczelnia uszczelniacz.

Zbyniu123
02-08-2019, 20:38
Poprostu glebiej wbija sie uszczelniacz...

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Rafał A.(antek)
02-08-2019, 20:45
Poprostu glebiej wbija sie uszczelniacz...

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Jasne, szczególnie jak nie jest wyrobienie od uszczelniacza, tylko rysa podłużna...

Jaryska
03-08-2019, 06:17
Albo odwraca sie tulejke biezni uszczelniacza o 180 stopni.

Rafał A.(antek)
03-08-2019, 07:03
Albo odwraca sie tulejke biezni uszczelniacza o 180 stopni.
A co z zębatką? przecież to nie jest symetryczne

bugi-zch
27-01-2020, 20:39
witam Panowie
jestem kobietą mam pytanie postawiłam juz trzci raz auto na warsztat ford mondeo 2008 115 koni 2,o disel olej mi wyciekał okazało sie że wywała uszczelniacz na wale skrzyni biegów zmienili uszczelniacz i dalej to samo po raz trzeci.Gościu stwierdził że jest luz na wale i zmienił tuleje,dziś zadzwonił ze dalej cieknie(stwierdził iż rys na wale nie ma że jest ok)a mechanik rozkłada ręce.Dalej wypycha simering.Stwierdził że jest cisnienie i to wypycha uszczelniacz.proszę o pomoc

Rafał A.(antek)
01-02-2020, 14:23
Doraźnie wkleić uszczelniacz. Docelowo, szukać przyczyn wypychania, czy to ruch wału czy nadmiar ciśnienia w skrzyni korbowej.

radkor
01-02-2020, 19:34
że wywała uszczelniacz na wale skrzyni biegówDocelowo, szukać przyczyn wypychania, czy to ruch wału czy nadmiar ciśnienia w skrzyni korbowej.
Ale koleżanka pisze chyba o uszczelniaczu wałka skrzyni a nie wału korbowego, o ile dobrze zrozumiałem.

Rafał A.(antek)
02-02-2020, 00:42
ja myślę, że jest to jednak wał korbowy.

Wałek skrzyni ma mały uszczelniacz/lub uszczelniacz w wysprzęgliku, szans na wypchnięcie raczej brak.