Zobacz pełną wersję : Jaki akumulator?


miecz
07-09-2003, 21:38
Mam escorta 1.6 combi (1991) wtrysk wielopunktowy.
Chcę kupić akumulator no i własnie jaki?
W książce piszą ze 290A/60Ah, a w sklepach i serwisach mówią że 45Ah bo 60-ki może niedoładowywać.
Jak jest w praktyce i jaka jest Wasza rada?
Miałem i mam problem z rozrusznikiem, to znaczy nie chce zakręcic po nagrzaniu. Byłem u kilku elektryków, każdy mówił że to wina rozrusznika a akumulator jest dobry.
Ja wymieniłem 4 rozruszniki i dalej to samo.
Sprawdziłem przewody i połączenia - są ok.
Myślę, że to jednak akumulator a za pieniądze dla elektryków i mechaników to bym chyba kupił nowy rozrusznik i nowy akumulator.
pozdrawiam
Mietek

krzych
07-09-2003, 22:54
(Post wysłany przez wojtok)

Najlepiej przelicz sobie sam, jaki masz pobór energii w swoim aucie zanim zaufasz palantom ze sklepów. Parametry alternatora znasz. Wiesz jakie masz powsadzane żarówki, jakie inne odbiorniki i stosownie do prawa Ohma [kłania się szkoła:)]: I=P/U wszystko sobie wyliczysz i zobaczysz ile Ci zostaje na ładowanie akumulatora. Teraz będzie faktycznie ciężej go doładowywać podczas jazdy ze względu na zbliżający się okres jazdy na światłach. Ale skoro do tej pory masz 60Ah to nie widzę potrzeby na wsadzanie mniejszego. Takie jest moje skromne zdanie. Może jeszcze ktoś się dołączy i porównamy doświadczenia.
Wracając do drugiego Twojego problemu; czasami mam ten sam objaw, jeszcze nie szukałem przyczyny; czekam na zimę - to będzie chwila prawdy

MAN
08-09-2003, 06:59
Mam ten sam problem z rozrusznikiem, kupiłem nowy akumulator 60Ah i też czasami nie chce kręcić gdy jest silnik rozgrzany (escort 10/90 silnik 1.6 EFI). Kręci wtedy jak by był akumulator rozładowany a po zapaleniu silnika i po ponownym zgaszeniu zapala normalnie. podejrzewam że jest to wina stojana w którym zamiast uzwojenia są dwa durze magnesy albo cewka od wciągania bendyksu nie wciąga do końca i nie ma dobrego przejścia między stykami. Jeśli wiecie co macie w stojanie w waszych rozrusznikach napiście

krzych
08-09-2003, 17:11
(Post wysłany przez Hunter)

Hej
no i widze ze mamy podobny problem, u mnie to sie objawia tak ze jak przekrece kluczyk to jak jakby na ulamek sekundy sie wszystko zacieło a potem zaczyna krecic normalnie i auto zapala. Akumulator tez musze wymieci bo tamtej zimy mialem problemy z odpaleniem przy wiekszych mrozach, w serwisie forda proponuja oryginalne motocrafta 50Ah za jedyne 250 zlotych (hihihi)do silnika 1.6, no i nie wiem co wybrac to co polecaja w fordzie czy cos innego i tańszego.
pozdrawiam all ;-)

miecz
08-09-2003, 19:04
Witam ponownie
Hej
no i widze ze mamy podobny problem, u mnie to sie objawia tak ze jak przekrece kluczyk to jak jakby na ulamek sekundy sie wszystko zacieło a potem zaczyna krecic normalnie i auto zapala. Akumulator tez musze wymieci bo tamtej zimy mialem problemy z odpaleniem przy wiekszych mrozach, w serwisie forda proponuja oryginalne motocrafta 50Ah za jedyne 250 zlotych (hihihi)do silnika 1.6, no i nie wiem co wybrac to co polecaja w fordzie czy cos innego i tańszego.
pozdrawiam all ;-)
Z tym zacinaniem się po przekręceniu kluczyka to u mnie jest standart :), tylko ze jak sie dobrze nagrzeje, to się i zatnie i i zakręcic tez nie chce.
Co się tyczy akumulatora ? to byłem dzisiaj w serwisie forda i powiedziano mi że do 1.6 według nowych norm forda
jest akumulator 45Ah ale o zwiększonej mocy rozruchowej czyli ponad 350A. Ale ja i tak już zamówilem Aku. 50Ah w innym sklepie za 170zł.
Serwis chciał za 50Ah Bosch 270zł

krzych
08-09-2003, 21:40
(Post wysłany przez Hunter)

jaki akumulator zamowiles jakiej firmy i o jakich parametrach ??

miecz
10-09-2003, 15:39
Witam
Zamówiłem i już kupiłem akumulator EXIDE 54Ah 520A
specjalnie do Forda z płaskimi klemami.
Zapłaciłem 174 zł nie zdając starego.
Zdając stary akumulator zapłaciłbym 30 zł mniej, ale wolałem sobie go zatrzymac (licho nie śpi :) ).
Tu http://www.centra.com.pl można sobie poczytać.
pozdrawiam wszystkich

miecz
10-09-2003, 17:29
Witam jeszcze raz
Chciałbym się dowiedzieć ile lat wytrzymuje Wam akumulator przy takim normalnym użytkowaniu samochodu?
Pytam bo poprzedni akumulator 60Ah do którego sam rozrabiałem elektrolit z czystego kwasu (nie technicznego)
i używałem go we Fiacie 125 kombi, wytrzymał mi 8 lat bez żadnych problemów z rozruchem.
Był to polski czarny akumulator, nie pamiętam producenta.
pozdrawiam

krzych
11-09-2003, 11:46
(Post wysłany przez Hunter)

hmmm
no wlasnie myslalem o tym samym akumulatorze, ale nie jestem penwny czy to przypadkiem nie za duzo 54Ah, czy bedzie odpowiednio doładowywany.
bo sa tez exide 43, ale niema np 50Ah do forda.
mam dylemat co do tych 54 Ah, jak myslicie ?? nic mu nie będzie,
pozdrawiam