Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Analiza logów - wtryskiwacze


Enrike2
30-07-2019, 17:25
Witam proszę o analizę logów. Pozdrawiam

Garbojad
30-07-2019, 17:56
Stan bardzo dobry

Enrike2
30-07-2019, 18:01
z wtryskami wszystko ok?? to dlaczego ciężko pali na ciepłym i po jakimś czasie gaśnie na wolnych obrotach gdzie szukać??

lucas4891
30-07-2019, 19:02
z wtryskami wszystko ok?? to dlaczego ciężko pali na ciepłym i po jakimś czasie gaśnie na wolnych obrotach gdzie szukać??

Wrzuc korekty wtryskow na biegu jalowym, bo przy wiekszych obrotach silnika, zawsze pokazuje 1.00
Jakies bledy wyrzuca ?

Enrike2
30-07-2019, 19:05
jak zrobić korekty silnika?? błędów zero w żadnym sterowniku

lucas4891
30-07-2019, 19:15
Mialem na mysli cyl/bal w Forscanie dla kazdego cylindra. Inaczej, tylko wyniki na biegu jalowym sa miarodajne

Enrike2
30-07-2019, 19:27
Tylko tyle mam

Garbojad
30-07-2019, 19:48
Dalej wszystko dobrze wyglada

Enrike2
30-07-2019, 20:03
to już nie wiem gdzie szukać dziś robione logi i jak na złość nie chciał zgasnąć na moje też te wyniki są ok ale wolałem napisać i się upewnić. muszę pojeździć jeszcze z forscanem może natrafię na problem. A czy jest sens robić przelewy wtrysków??

Dizelek
31-07-2019, 06:52
Tylko tyle mam

Sorki ze wtracam sie w temat.
Czy takie korekty na biegu jalowym moga cos powiedziec o stanie wtryskow?
Jak moge to wieczorem podrzuce screena z takimi korektami, moze tez byscie rzucili okiem :) pzodrawiam

Enrike2
31-07-2019, 09:35
To wrzucaj tez porównam

Enrike2
01-08-2019, 14:59
Narazie jeżdżę z forscanem 2 dni i nie chce zgasnac jak na złość

lucas4891
01-08-2019, 16:52
to już nie wiem gdzie szukać dziś robione logi i jak na złość nie chciał zgasnąć na moje też te wyniki są ok ale wolałem napisać i się upewnić. muszę pojeździć jeszcze z forscanem może natrafię na problem. A czy jest sens robić przelewy wtrysków??

Moim zdaniem jest sens, czas wtrysku na 3-cim cylindrze jest nieco wydluzony.
Zawieszajacy sie zaworek we wtryskiwaczu moze powodowac gasniecie silnika, problemy z uruchmieniem itd

Enrike2
01-08-2019, 18:20
A na zimnym tez by nie było problemu z odpalaniem? Też mi się wydawało że 3 wtrysk coś niedomaga zrobię test przelewów i dam znać.

lucas4891
01-08-2019, 19:33
Jakis czas temu wymienialem wtrysk w 1.6 tdi nawiasem mowiac tez na Siemensie.
Problem z odpalaniem i blad cisnienia na szynie.
Korekty mial nie najgorsze, ale sadzil w przelew.
Po wymianie jak reka odjal

Enrike2
02-08-2019, 07:06
To po teście przelewowym dam znać

Bump: U mnie wołają za tą usługę 150zl normalna cena?

poadam
02-08-2019, 07:30
U mnie wskaźniki CylBal wyglądają tak jak na załączniku, jeden ma wartość 1.1 pozostałe 0.9
Co to oznacza ?

lucas4891
02-08-2019, 15:46
Na drugim cylindrze nieco wydluzony czas wtrysku.
Przyczyny:
Mniejsza kompresja na cylindrze
Przytkana koncowka wtrysku
Wyciek na przelew

Enrike2
04-08-2019, 12:44
Już tester do przelewow zamówiony czekamy .

robert1405
04-08-2019, 19:32
Enrike zrób fotorelacje z pomiaru przelewów.

Enrike2
04-08-2019, 23:58
Zrobię podejrzewam że w następny weekend . Na pewno wrzucę zdjęcia.

yaris1
05-08-2019, 12:35
Na drugim cylindrze nieco wydluzony czas wtrysku.
Przyczyny:
Mniejsza kompresja na cylindrze
Przytkana koncowka wtrysku
Wyciek na przelew

JAka powinna być poprawna wartość na drugim?

lucas4891
05-08-2019, 17:08
Teoretyczny i nieosiagalny ideal to 1.00 dla kazdego cylindra. Generalnie przyjete jest, ze roznica w korektach miedzy najdluzszym i najkrotszym czasem wtrysku nie powinna przekraczac 25% czasu nominalnego.
Z praktyki, czasami roznica powyzej 15% moze oznaczac usterke wtryskiwacza. Jednakze, jesli przy takiej roznicy nie ma zadnych objawow w funkcjonowaniu silnika, to nie ma sensu wymieniac elementow na sile

yaris1
05-08-2019, 20:04
Teoretyczny i nieosiagalny ideal to 1.00 dla kazdego cylindra. Generalnie przyjete jest, ze roznica w korektach miedzy najdluzszym i najkrotszym czasem wtrysku nie powinna przekraczac 25% czasu nominalnego.
Z praktyki, czasami roznica powyzej 15% moze oznaczac usterke wtryskiwacza. Jednakze, jesli przy takiej roznicy nie ma zadnych objawow w funkcjonowaniu silnika, to nie ma sensu wymieniac elementow na sile

Dziękuję za wyczerpująca i pouczającą wiadomość.
I stwierdzam że mój jest daleki ideałowi.

Enrike2
06-08-2019, 10:14
U mnie by wychodziło 21 %

Enrike2
07-08-2019, 07:44
A powiedzcie mi forscan pokazuje mi 97 stopni plynu chlodzacego A na zegarach jest ok tak ma być czy czujnik do zmiany?

maurinio87
08-08-2019, 16:05
Witam a co powiecie o tych wartościach robione na biegu jałowym auto rozgrzane Klima i radio wyłączone

https://zapodaj.net/59dfd9c669f4e.png.html

Ż góry dziękuję

lucas4891
08-08-2019, 18:34
A powiedzcie mi forscan pokazuje mi 97 stopni plynu chlodzacego A na zegarach jest ok tak ma być czy czujnik do zmiany?

Wskazowka temp to taki bardziej opiniotworczy element. Nie ma potrzeby wymiany czujnika temp

Bump: Witam a co powiecie o tych wartościach robione na biegu jałowym auto rozgrzane Klima i radio wyłączone

https://zapodaj.net/59dfd9c669f4e.png.html

Ż góry dziękuję

Dobrze wygladaja te korekty

Dizelek
25-10-2019, 19:41
Witam,
Jak pisalem kilkanascie postow wczesniej wrzucam logi do sprawdzenia .
Nie jestem mechanikiem ale stawiam na wtryski...:/
Auto czesto robi tzw"zabke", po redukcji lubi szarpac, przy przyspieszaniu slychac metaliczne dzwonienie, dodatkowo od jakiegos czasu po dluzszym kilkugodzinnym postoju puszcza mala chmurke po odpaleniu wydaje mi sie ze biala moze lekko szara ale tylko kilka sek po odpaleniu....przy jezdzie nie kopci.

Wstawilem filmik bo dziwne wartosci wydaja mi sie przy EGR bardzo skacze, dodatkowo polozenie przepustnicy stoi caly czas w miejcu tak powinno byc?

https://www.youtube.com/watch?v=4KICHqdd_z0

Oczywiscie na biegu jalowym.
pozdro

Dizelek
30-10-2019, 10:13
Bump"

lucas4891
30-10-2019, 18:44
Moim zdaniem korekty wtrysku sa w porzadku.
Ja bym zaczal od zaslepienia egr-u

Dizelek
31-10-2019, 06:55
Moim zdaniem korekty wtrysku sa w porzadku.
Ja bym zaczal od zaslepienia egr-u

A co na DPF? Po zaslepieniu trzeba cos w kompie zmieniac,jakies bledy beda? wystarczy do tego forscan? sa jakies gotowe zaslepki na portalach?
Moze sprobowac go najpierw wytargac i wyczyscic?
A przepustnica ok?

Nie dodalem ze na kompie wywala bledy "Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 1,2,3,4 cylindra na granicy maksymalnej
"

Po skasowaniu bledy wracaja po kilkudziesieciu km... jesli chodzi o EGR to zadnego bledu nie wywala.

lucas4891
31-10-2019, 15:50
A co na DPF?

Nie dodalem ze na kompie wywala bledy "Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 1,2,3,4 cylindra na granicy maksymalnej
"

no taki maly szczegulik :p
Mysle, ze trzeba zakodowac od nowa wtryskiwacze. Ponoc, ze w 1.6 HDI/TDCI
PCM czasami gubi kody. Tak kiedys wyczytalem na forum Peugeota, przy okazji walki z Fiesta kolegi

Bump: jesli chodzi o EGR to zadnego bledu nie wywala.

zaslepienie EGR-u, to tylko po to, zeby wykluczyc jego nieszczelnosc.
Czyszczenie nie daje takiej pewnosci
Zapewne wywali blad, ale po odslepieniu wystarczy wykasowac bledy

Bump:
A przepustnica ok?

Jak sie nie myle to w Fordzie przepustnica sluzy tylko do gaszenia silnika

Dizelek
01-11-2019, 18:23
no taki maly szczegulik :p
Mysle, ze trzeba zakodowac od nowa wtryskiwacze. Ponoc, ze w 1.6 HDI/TDCI
PCM czasami gubi kody. Tak kiedys wyczytalem na forum Peugeota, przy okazji walki z Fiesta kolegi


Czy do kodowania potrzebny jest jakis inny program niz forscan? dam rade ogarnac to samemu czy trzeba jechac do jakiegos magika?

Zauwazylem tez ze jak jest niska temp na dworze w okolicach 0 lub nizej to Mondek eweidentnie lepiej chodzi, zbiera sie duzo lepiej od niskich obrotow... Moze to miec jakis zwiazek z tym co pisalem wczesniej?

lucas4891
01-11-2019, 19:01
Nie uzywam forscana, ale mysle, ze bez problemu nim zakodujesz wtryskiwacze.
Jesli chodzi o przypadlosc poprawy dynamiki przy niskich temperaturach, to przywodzi mi to na mysl stare turbo diesle bez intercoolera.
Wiec mozliwe, ze masz IC zapchany liscmi czy innym syfem i powetrze przez niego nie przeplywa.
Czasami rozsadne mycie karcherem pomaga, a czasami trzeba wymontowac IC

Dizelek
04-11-2019, 06:44
Po zaślepieniu EGR musze trzeba wgrywac jakies nowe mapy czy cos?

Jest na forum ktos kto pomogl by mi ogarnac kodowanie wtryskow forscanem?

Dizelek
24-11-2019, 15:26
https://youtu.be/HyJlb-osnGc

Czy to jest objaw usterki egr? Kiedyś tylko piszczalo teraz do tego jeszcze pyka coś...

Lukasu
28-01-2020, 19:33
Zerknie ktoś w jakiej kondycji są moje wtryskiwacze?

Garbojad
28-01-2020, 19:43
Wzorcowe wręcz

gacek45
05-10-2020, 18:43
Witam,
proszę o info w jakiej kondycji są wtryski. Dane są z Focusa mk2, 1.8 TDCi 115KM (auto znajomego). Auto czasem wchodzi w tryb awaryjny, traci moc, zapala się check engine (w miarę możliwości odczytam błędy). Które ewentualnie wtryski należałoby wymienić.

Enrike2
15-10-2020, 11:27
Miałem tak samo 1 i 3 wtryskiwacz lał na przelew i dlatego samochód gasl podczas jazdy po wymianie jak ręka odjął .dodatkowo podnioslem moc i wyprogramowalem egr z ecu.

miraf
16-10-2020, 08:23
Witam kolegów.
A czy ktoś może przeanalizować mój stan wtryskiwaczy. Zdjęcia ukazują odczyt przy przypustnicy 0% na biegu jałowym oraz przy około 33% otwartej przepustnic też na biegu jałowym i około 3,3 tys. obrotów.

gacek45
18-11-2020, 16:54
Miałem tak samo 1 i 3 wtryskiwacz lał na przelew i dlatego samochód gasl podczas jazdy po wymianie jak ręka odjął .dodatkowo podnioslem moc i wyprogramowalem egr z ecu.

Wymiana wtrysku 1 i 3 pomoże? Pytam, bo myślałem, że do wymiany kwalifikuje się 4 wtryskiwacz. wartość 0.6 na wtrysku nr 4 wogóle się nie zmienia (przy obciążeniu również - jak włączę np klimę na maxa i podgrzewane fotele). Reszta wartości na wtryskach trochę się zmienia.

lucas4891
18-11-2020, 19:23
Pierwszy i trzeci, mają długie czasy otwarcia co może być spowodowane zbyt dużymi wyciekami na przelew. Może ale nie musi. Zatkany rozpylacz spowoduje identyczne wskazania. Wniosek- do pełni szczęścia brakuje proby przelewów wtryskiwaczy i pomiaru kompresji. Czwarty wtryskiwacz ma bardzo krótki czas otwarcia co wskazuje na to iż najprawdopodobniej leje.
Wyprzedzając fakty i biorąc pod uwagę że mowa o piezo Siemensa, odradzam regeneracji tych wtryskiwaczy. Albo używki albo regenerowane fabrycznie

YANOOSH-69
20-11-2020, 15:51
Czy ktoś mi pomoże jak uzyskać odczyty korekty wtryskiwaczy CylBal 1 itd.? Nie mogę znaleźć tych opcji.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Uziu
19-12-2022, 15:23
Panowie, wie ktoś może jak forscan liczy kolejność wtryskiwaczy w mondeo MK4 przedlift na Siemensie ? 1 cylinder jest od rozrządu czy od strony skrzyni biegów ? Chodzi o te pidy cyl bal.

mareasb
24-04-2024, 05:17
Ten z korektą 0,85 to który i jak liczyć? Drugi od rozrządu ? MK4 2007 rok

Hansolo
24-04-2024, 09:07
Przypadkiem Francuza nie liczy się od skrzyni biegów ?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

DeDalus4
24-04-2024, 09:47
Tak, od skrzyni. jak się wejdzie w odczyt kodów korekcyjnych to jest tam schemat

mareasb
24-04-2024, 12:36
1-4-2-3 kolejność zapłonu w tym przypadku nie ma znaczenia bo to oznaczenie cylindra ? Czyli trzeci od rozrządu/ drugi od skrzyni. Dzięki.