Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Tempomat - nie można włączyć
amtronic 19-07-2017, 13:42 Witam , posiadam Mondeo mk4 z 2010 , w którym nie działa tempomat . Klawiatura od tempomatu nie reaguje . Po podłączeniu komputera wykazało zwarcie na niektórych przyciskach . Rozebrałem ,wyczyściłem styki , ale to nic nie dało .
Czy ktoś może mi pomóc w tym temacie ?
Wystarczy poszukać.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=137941&highlight=tempomat+nie+dzia%B3a+cruise
Witam. Mialem ostatnio problem z moim licznikiem. Raz dzialal normalnie a raz w cale. Na tym forum polecono mi kupno innego uzywanego licznika i tak tez zrobilem. Licznik kupiem uzywany z takim samym nr poczatkowym tylko w moim poprzednim byl troche wiekszy wyswietlacz ten pokazujacy na czerwono m.in spalanie, temperature czy odleglosc do oproznienia baku a w tym drugim jest troche mniejszy ten wyswietlacz.
Jednak zauwazylem ze na tym ''nowym'' nie dziala tempomat. Co moze byc przyczyna?
scorpion_1982 25-07-2017, 07:21 A jest tempomat czy tylko ktoś założył dla bajeru i podbicia ceny inna kierownice.
Upewnij się po vinie czy masz w autku tempomat wtedy można szukać dalej
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
nie działa wcale czy nie wyświetla, że włączony? Bo ten mały nie wyświetla z defaultu
Tempomat jest w tym aucie bo na starym liczniku dzialal choc ostatnio tez w kratke raz sie zalanczal a raz nie. Ostatnio zauwazylem ze tempomat sam sie po jakis kilku minutach wylancza ale to bylo na tym starym uszkodzonym liczniku.
Na tym co posiadam go obecnie wszystko dziala oprocz tempomatu.
Bump: nie działa wcale czy nie wyświetla, że włączony? Bo ten mały nie wyświetla z defaultu
i nie wyswietla i nie dziala
Być może masz zimne luty na module kierownicy.
Czasami pomaga dynamicznie uderzenie w kierownice.
Czasami pomaga dynamicznie uderzenie w kierownice.
Najlepiej czołem. To szybko leczy z takich pomysłów.
Do sprawdzenia czujnik pod pedalem sprzegla lub hamulca
Najlepiej podniesc butem pedal do gory i sprobowac wlaczyc tempomat
Wracam do watku bo okazuje sie ze tempomat jednak sie uruchomil jednak nastapilo to dopiero jak bylem w trasie i to po ok 800 km przejechanych. Nachwile obecna znowu przestal dzialac.
Co moze byc przyczyna ze raz na jakis czas tempomat dzialöa normalnie ale zazwyczaj nie mozna go uruchomic?
Sprawdzales czujniki o ktorych pisalem wyzej czy olales temat?
Sprawdzales czujniki o ktorych pisalem wyzej czy olales temat?
Sprawdzalem. Nic to nie dalo. Tempomat dalej nie dziala.
Wiec pozostaje Ci sprawdzenie kierownicy, moze cos z przewodami, tasma od przyciskow
A ha dalej twierdze, że metoda która podałem możesz sprawdzisz czy masz problem z zimnymi lutami. Jak pomoże na chwile to szukaj modułu kierownicy (poliftowy chyba tez pasuje) i wymień. Pomoże napewno.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Od 2006 roku nie produkuje sie elektroniki z cyna zawierajaca olow.
Tak wiec od 2006 roku nie istnieje cos takiego jak zimne luty.
Sprawdz styki w konektorach, prawdopodobnie uderzeniem poprawiles polaczenie.
Juz bylo to omawiane przy problemach z licznikiem, jedna osoba twierdzi ze ma zimne luty na wtyczce, druga tylko poprawi i efekt ten sam
Jesteś kolego w "mylnym błędzie" [emoji1] to właśnie brak ołowiu zwiększa problemy z lutami.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tylko w przypadku gdy lutujesz kolba do rynien,
jestem elektronikiem i lutuje na codzien wiec prosze nie dobijaj mnie
Moduł w kolumnie kierownicy trzeba przelutować.
Zdemontować kierownicę, zdemontować manetki, taśmę zwijaną i wydłubać płytke drukowaną. Potem przelutować gniazda w które wpinane są wtyczki. Wtedy na 99% będzie działać.
http://golson.pl/mod1.jpg
http://golson.pl/mod2.jpg
Zgaduje,
Kazdy lutowal a nikt nie sprawdzal czy to byla wina tylko konektora
Zgaduje,
...
Przegrałeś!:one:
"Modę" na lutowanie miałem wątpliwą przyjemność rozpocząć, ale długo sprawdzałem samo złącze (wpinanie wypinanie)...
Masz prawo nie wierzyć w "zimne luty", ale przynajmniej nie pisz głupstw, że lutowie bezołowiowe wyeliminowało ten problem...
Jest dokładnie odwrotnie - ono jest PRZYCZYNĄ problemu...:568:
Jako temat wieczornych przemyśleń podam - "dlaczego kulki do BGA są jednak zazwyczaj ołowiowe"...?
Na dobra sprawe kulki BGA sa olowiowe tylko i wylacznie z roznicy temperatur podczas procesu wlutowywania, nie kazdy uklad to wytrzymuje. W lutowaniu bez olowiu bez fluxu (topnika) to mozesz tylko sciezki wyrywac.
Przez co czesciej sie je wkleja niz lutuje.
Skoro masz takie doswiadczenie to sam dobrze wiesz ze idealny lut oloeiowy musi byc lsniacy. Istotna jest temperatura lutowania.
W bezolowiowym lutowaniu temperatura jest wyzsza a luty zawsze wychodza matowe, wygladajac jak "zimne luty" olowiowe.
Znam bardzo dobrze ten proces, i znam tylko kilka firm ktore maja a dokladnie mialy pozwolenie na stosowanie cyny olowiowej tylko i wylacznie na potrzeby armii.
Od 2006 roku mamy dyrektywę ROHS (w Polsce od 2007 o ile mnie pamięć nie myli) a w tej chwili to jest ROHS2 od 2013. To ta detektywa dopiero nakłada znaczne obostrzenia na produkcje elektroniki.
Oczywiście bzdurą jest to że od 2006 roku nie produkuje się elektroniki z wykorzystaniem ołowiu w lutowiu. Do póki nie pojawiła się aktualizacja w postaci ROHS2 była masa wykluczeni i nie tylko elektronika przeznaczona dla obronności/wojska była w tym wykluczeniu ale tak bardzo ogóle ujmując elektronika która nie była produkowana dla klienta końcowego na masowa skale (np. medycyna, elektronika przemysłowa...)
Dopiero od 2013 weszło więcej restrykcji i tak powoli lutowanie bez domieszek ołowiu będzie wymagane niemal wszędzie... na ten moment produkuje się jeszcze elektronikę z zastosowaniem lutowia z domieszkami ołowiu nie tylko dla "wojska"
Połączenia przy użyciu lutowia bez ołowiu mają mniejszą wytrzymałość mechaniczną niż tez ołowiem a jeśli elektronika pracuje w warunkach gdzie na płytce występują naprężenia, drgania to naprawdę dobrze trzeba kontrolować proces produkcji i rzecz jasna uwzględniać to bo efekt może być taki że połączenie zostanie przerwane po jakimś czasie pracy w takich warunkach. Można sobie z tym radzić na naprawdę dużo sposobów... być może tutaj w przypadku tego modułu nie przyłożono się do tego wystarczająco dobrze.... ale to mnie nie dziwi akurat bo tak się też zdarza.
Co do "zimnych lutów" czyli do połączeni gdzie nie wystąpiło odpowiednie zwilżenie powierzchni lutowanych przyczyn jak zwykle jest kilka.
Nie wystarczająca temperatura która muszą osiągnąć oba materiały które mają zostać połączone, zanieczyszczenia, utlenienia powierzchni, brak topników... itd.
i faktycznie zjawisko to może jeśli nie kontroluje się procesu występować częściej w przypadku lutowia bezołowiowego z uwagi na fakt pogorszonych właściwości zwilżania (tutaj bardzo pomagają topniki żeby to zwilżenie nastąpiło i było odpowiedzenie)
Większość obecnie produkowanych elementów w tym w wyprowadzeniami BGA są zgodnie z dyrektywą ROHS tak więc kulki które umieszczane są na nich w procesie ich produkcji nie posiadają ołowiu.
Większość elektroniki na świecie produkowana jest już w ROHS'e i tak w przypadku SMT
gdzie lutuje się to w piecu reflow profile są dobierane pod rodzaj spoiwa pb lub no-pb i oczywiście "dopracowywane" pod konkretny pakiet.
I teraz wystarczy sobie wyobrazić co by się stało jak lutowalibyśmy przy pomocy pasty bezołowiowej na płytce z pokryciem HAL no-pb i elementami zgodnymi z ROHS profilem pod ROHS i mieli byśmy BGA z kulkami z ołowiem...
Ja też cos tam o tym wiem po sporym już czasie pracy w branży EMS :)
Dokladnie, ja rowniez.
Zarowno w Niemczech, Anglii i teraz Holandii pracuje na cynie bezolowiowej i warunek to flux i odpowiedni sprzet.
W innym wypadku mozesz tylko pogorszyc sprawe
....elementami zgodnymi z ROHS profilem pod ROHS i mieli byśmy BGA z kulkami z ołowiem...
...
Panowie - piszecie oczywiste-oczywistości dla warunków produkcyjnych.
O kulkach ołowiowych do BGA pisałem w kontekście standardowych (polskich...) serwisów elektronicznych. Co najmniej 90% z nich pracuje jakimś przyzwoitym hot-airem, ale bez przesady... Stąd użycie kulek z zawartością ołowiu do reballingu BGA. Inaczej prawie nikt nie umiał by naprawić niczego...
W tym mnie nie udawało by mi się przerabiać Sync3 USA -> UE albo Sync3 nonnavi -> navi... (kulka 0,3mm w rastrze 0,5mm...).
BTW - co do podejrzenia, że FoMoCo zamówiło produkcję przedliftowych modułów kierownicy u kogoś, kto nie umiał użyć prawidłowo lutowia bezołowiowego - to druga oczywista-oczywistość...
Jak pomoże na chwile to szukaj modułu kierownicy (poliftowy chyba tez pasuje) i wymień
są różne. mam polift i przedliftowy nie pasuje. nie wiem jak w drugą stronę. zwijaki też są różne.
aha, komplet do przedlifta mam na półce zbędny jakby co, bo tez myślałem, że pasuje :)
BTW - co do podejrzenia, że FoMoCo zamówiło produkcję przedliftowych modułów kierownicy u kogoś, kto nie umiał użyć prawidłowo lutowia bezołowiowego - to druga oczywista-oczywistość...
Nie powiedział bym że to podejrzenia, tylko tak jest że takie produkcję zleca sie firmą kontraktowo produkującym elektronikę i automotive nie jest tu wyjątkiem.
A przyczyny takich sytuacji jak w tym module może być jak zwykle wiele... poczawszy od złego projektu, przez wadliwe elementy, brak odpowiedniej kontroli, zły proces po celowe założenie że produkt ma działać bezawaryjnie x czasu.
Montaż elektroniki w tych czasach tylko poroznie wydaje się łatwy. Jak ktoś wprowadza nowy produkt na rynek który jest rzetelnie zaprojektowany i wykonany to sporo trzeba dopilnować a czas kosztuje.
Rework bga z powodzeniem można również wykonać zgodnie z ROHS'em ;)
są różne. mam polift i przedliftowy nie pasuje. nie wiem jak w drugą stronę. zwijaki też są różne.
aha, komplet do przedlifta mam na półce zbędny jakby co, bo tez myślałem, że pasuje :)
a ile takie cos u ciebie kosztuje - do przedlifta oczywiscie?
a ile takie cos u ciebie kosztuje - do przedlifta oczywiscie?
kupiłem za 60pln komplet, oddam za tyle samo jeśli potrzebujesz :)
Andrzej444 09-08-2017, 06:22 Od 2006 roku nie produkuje sie elektroniki z cyna zawierajaca olow.
Tak wiec od 2006 roku nie istnieje cos takiego jak zimne luty.
Kolego od normy RoHS sa odstepstwa i tak sie sklada ze elektronika samochodowa tej normie nie podlega (zrodlo strona 17 (http://ec.europa.eu/environment/waste/rohs_eee/pdf/faq.pdf)). "od 2006 roku nie istnieje cos takiego jak zimne luty" :lol: Tym zdaniem mnie rozbawiles. lsulima napisal ze "brak ołowiu zwiększa problemy z lutami", co jest prawda, Ty natomiast zdementowales to "lutownica do rynien" argumentujac ze jestes elektronikiem i ze lutujesz na codzien.
Pozniej piszesz ze BGA lutuje sie stopem olowiowym (chyba wczesniej pisales ze sie nie lutuje..) bo "nie kazdy uklad to wytrzymuje"... to juz kompletna bzdura.
Poruszasz kwestie doswiadczenia wiec powiedz, czy nie zauwazyles ze komponenty w sterownikach samochodowych tak jakos sie "latwiej" lutuja? Bo stop ma nizsza temperature topnienia? Bo jest olowiowy?
Flux jest tak samo istotny w obydwu przypadkach.
Jezeli lutujesz stopem bezolowiowym to zapewne nie sa to sterowniki samochodowe.
Nie wprowadzaj ludzi w blad.
PS mam nadzieje ze moja wypowiedz Cie nie urazila ;)
Spoko,
Chetnie wyslucham krytyki, usmiechne sie lub nie i pojde do pracy.
Ilu forumowiczow tyle opinii, tam gdzie widze zalety inni widza wady.
Punkt widzenia zalezny od punktu lezenia,
Andrzej444 09-08-2017, 14:29 Spoko,
Chetnie wyslucham krytyki, usmiechne sie lub nie i pojde do pracy.
Ilu forumowiczow tyle opinii, tam gdzie widze zalety inni widza wady.
Punkt widzenia zalezny od punktu lezenia,
Grzesku, stop olowiowy w kazdym aspekcie jest lepszy od bezolowiowego. Lista argumentow (faktow za tym przemawiajacych) jest bardzo dluga, porusza praktycznie kazdy mozliwy aspekt (w tym ochrony srodowiska).
Witam. Mialem ostatnio problem z moim licznikiem. Raz dzialal normalnie a raz w cale. Na tym forum polecono mi kupno innego uzywanego licznika i tak tez zrobilem. Licznik kupiem uzywany z takim samym nr poczatkowym tylko w moim poprzednim byl troche wiekszy wyswietlacz ten pokazujacy na czerwono m.in spalanie, temperature czy odleglosc do oproznienia baku a w tym drugim jest troche mniejszy ten wyswietlacz.
Jednak zauwazylem ze na tym ''nowym'' nie dziala tempomat. Co moze byc przyczyna?
A czy w nowym zegarze na pewno jest aktywowany tempomat? ;)
Jezeli tak to:
-Podlacz sie diagnoskopem i sprawdz czy zmieniaja sie statusy pedalow. Jezeli nie masz takiej mozliwosci to wypnij wtyczki od czujnikow przy pedalach (zaplon wylaczony bo inaczej zlapie bledy) i sprawdz miernikiem ich dzialanie. Jezeli masz w ktoryms 4 piny to znaczy ze tam sa dwie sekcjei kazda powinna zmieniac swoj stan po nacisnieciu.
-Pod schowkiem masz sporej wielkosci biala puszke z wtyczkami (BCM) ktora jest bezposrednio polaczona z przyciskami kierownicy. Powypinaj je i dobrze sie przypatrz czy niema tam sladow korozji (od strony modulu i wtyczek) Tam bardzo czesto zbiera sie woda i auto potrafi zglupiec.
-Zostala Ci jeszcze spirala przy kierownicy i same przyciski.
Moge Ci podac prawidlowe wartosci opornosci po nacisnieciu kazdrgo przycisku jezeli wyeliminujesz to co napisalem wczesniej.
I tutaj Andrzej doszedles do sedna sprawy o ktorej mowilem wczesniej.
Najpierw sprawdzic przy pedalach sprzegla i hamulca,
Nastepnie sprwdzic stan wtyczek BCM ( w mk4 jest sporo postow o zalaniu wtyczek, uszkodzonej wiazce, glownie w postach o problemach z immo i odpalaniem)
Kolejnym krokiem spirala
Czy jest sygnal z przyciskow do BCM a na koncu lutowanie.
To ze usterka wyglada podobnie do innych nie musi oznaczac ze jest w tym samym miejscu.
...Ilu forumowiczow tyle opinii...
Punkt widzenia zalezny od punktu lezenia,
Tyle że to nie zależy od opinii czy punktu widzenia.
Sam montaż elektroniki to już "ogromna dziedzina naukowa" który regulują normy np takie jak ROHS, powszechna IPC 610, JEDEC czy zalecenia producentów komponentów.
Wiec najlepiej bedzie jak poczekamy na jakies efekty naprawy autora postu by poznac przyczyne usterki.
Moze jeszcze sie okazac ze my chcemy cala kierownice przelutowac ( cyna z olowiem lub bez) a usterka bedzie w silniku od tempomatu badz przepustnicy
Cześć,
Mój problem z tempomatem niestety powraca coraz częściej, stukanie w lewe przyciski (właczenia tempomatu) pomaga doraźnie, czasem na dzień, dwa, czasem na 5 min, moje pytanie czy to jest coś co można naprawić ? nie zabierałem się jeszcze za demontaż i oględziny, ale nie wiem czy w ogóle jest sens się zabierać ? co tam się z tym dzieje ? bo za stosunkowo dobre pieniądze bo około 25-30 funtów mogę kupić lewe przyciski od tempomatu ale nie wiem czy za miesiac nie będzie to samo skoro to jest "czesto" spotykana usterka.
Dzięki za info ;)
Wymiana przycisków nic nie da.
Golson, a coś więcej ? :D
slawek-kali 05-10-2017, 16:04 Trzeba lutowac modul za kierownica schowany lub kupic nowy/uzywany.
Jaki jest koszt takiego modułu? Gdzie dokładnie jest on schowany? L
I jaka jest nazwa tego modulu ? Komfortu czy jak ? Bo ani allegro ani ebay mi nie pokazal zadnego. Ma ktos dobry taki modul na zbyciu? Prosze o info. Dzieki
Witam, wiem że temat był już wałkowany ale niestety mi to nie pomogło. Problem w tym iż nie mogę włączyć tempomatu, po naciśnięciu przycisku ON, na wyświetlaczu pojawia się na ułamek sekundy ikonka tempomatu i napis cruise control standby, po czym się wyłącza i nie można już ponownie włączyć dopiero po wyłączeniu samochodu, ale to tez tylko sekunda i gaśnie. przeglądając forum dużo naczytałem się o czyszczeniu przycisków i tak też zrobiłem, jednak bez żadnej poprawy, czujnik sprzęgła sprawdzony, była pęknięta sprężyna wymieniona na nową ale to i tak nic nie daje, czujnik hamulca i tu nie wiem bo są tam dwa jeden czarny a drugi niebieski, który jest od tempomatu? jaka być może jest jeszcze przyczyna tej usterki?
Mondeo 2010 2,0 Pb.
Moduł kierownicy. Użyj szukajki.
moze byc modul w kierownicy, czujnik pod pedalem gazu, sprzegla, hamulca, wcisniecie kazdego z nich powoduje wylaczenie tempomatu
bankarobert 02-05-2018, 19:42 Jak mam taki problem z Tempomatem że czasami nie chce się włączyć z przycisku on, ale co ciekawe jak się włączy i pojawi się komunikat "cruise control standby" i nacisnę przycisk set + to tak jak by się wyłączał. Czy to też ten moduł kierownicy czy raczej zimne luty na przyciskach od tempomatu?
peteypee 02-05-2018, 20:50 Zdaje się jeszcze jakiś przekaźnik jest?
moze byc modul w kierownicy, czujnik pod pedalem gazu, sprzegla, hamulca, wcisniecie kazdego z nich powoduje wylaczenie tempomatu
"Naprawiłem" kilkanaście tempomatów. Jescze nigdy nie zdarzył mi się przypadek inny niż "zimne luty w module kierownicy". Nie twierdzę, że nie może się zdarzyć, ale u mnie były jedynie takie "od modułu"...
Zdaje się jeszcze jakiś przekaźnik jest?
Nie ma.
adamze27 02-05-2018, 21:49 najczęsciej winna kierownica,aby to sprawdzić jest prosty test...po uderzeniu w kierownicę tempomat na jakis czas znowu działa
bankarobert 03-05-2018, 08:16 "Naprawiłem" kilkanaście tempomatów. Jescze nigdy nie zdarzył mi się przypadek inny niż "zimne luty w module kierownicy". Nie twierdzę, że nie może się zdarzyć, ale u mnie były jedynie takie "od modułu"...
Nie ma.
Te zimne luty to powstają przy złączach? generalnie tam większośc zalana jest klejem https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjm0Oaq_-jaAhVG66QKHQH3B_YQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fallegro.pl%2Fford-mondeo-mk4-modul-kierownicy-6g9t-13n064-dk-i7116441284.html&psig=AOvVaw3RTtWeMVgDZ_LMYr-pkgPc&ust=1525418047467633. Tą płytkę trzeba wyjąć i os spodu przylutować?
Bump:
Do przelutowania złącza modułu kierownicy. Szczególnie to od taśmy zwijacza. Jak mam moduł na stole, to lutuję wszystkie "dla zasady"... I tak dużo dłużej się demontuje/montuje moduł niż trwa samo lutowanie.
bankarobert 03-05-2018, 08:22 przy demontażu trzeba szczególnie na coś zwrócić uwagę? Kierownicę też trzeba zdjąć czy tylko poduszkę wypiąć?
BTW, nie wiem czy wiecie ale na lewych przyciskach są już styki do aktywnego tempomatu- brakuje tylko samych przycisków.
slawek-kali 03-05-2018, 08:24 kierownice trzeba zdjac..
u mnie sporadycznie pojawia sie komunikat "aktywny tempomat niedostepny" i dzieje sie tak tylko w momencie nacisniecia sprzegla wiec obstawiam przycisk pod nim niz modul w kierownicy
bankarobert 24-05-2018, 18:50 Jeszcze jedno pytanie.... Znalazłem w necie jeszcze taki moduł kierownicy https://goo.gl/images/B4GFu3 mam rozumieć ze to nie o niego chodzi tylko chodzi o ten moduł który jest bezpośrednio za kierownica, do którego wpięte są maneteki od kierunków i wycieraczek?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
... Znalazłem w necie jeszcze taki moduł kierownicy https://goo.gl/images/B4GFu3 ...
Tyle, że to jest moduł haka...:027: Z kierownicą dość luźno związany...:P
bankarobert 25-05-2018, 12:23 Tele, że to jest moduł haka...:027: Z kierownicą dość luźno związany...:P
no to ktoś opisał to w sposób rewelacyjny :/
Bump: Już jestem po przylutowaniu styków...
oto jak to zrobić:
1. odłączyć akumulator
2. kierownicę opuszczamy w dół, wysuwamy na maxa, ściągamy górną obudowę kolumny kierowniczej oraz dolną (dwie śruby są od spodu)
3. obracamy kierownicę o 90 stopni i płaskim śrubokrętem podważamy spinki poduszki powietrznej w kierunkach i miejscach zaznaczonych na zdjęciu https://drive.google.com/file/d/1iB82bYzYsK6tboZHxLsM8j-fe1P25VJP/view?usp=sharing
4. odpinamy poduszkę, 2 kabelki od klaksinu
5. kluczem chyba 20 odkręcamy kierownicę
6. odkręcamy 3 śrubki od zwijaka https://drive.google.com/file/d/15rHO91fgcXMax5gPb2_JuO4uB4Iievoo/view?usp=sharing
7. odkręcamy po 2 śróbki od manetek, o wysuwamy manetki na boki https://drive.google.com/file/d/1hDOR2ZxmJ-DcHn6INmLQoY-4qt6Dvjbq/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1wu8D6IAWPH2uyJ-tP-pUSliNNsT34EO_/view?usp=sharing
8. Odkręcamy moduł kierownicy - śruby, oraz podważamy mały "haczyk" https://drive.google.com/file/d/1xdX5FKaZgm9Ng50WPnaVF0qXDkAYiQrP/view?usp=sharing
9. ściągamy moduł u lutujemy styki https://drive.google.com/file/d/1uq39_Rr63or4XAkNW4aHrRr7O9mGIN5O/view?usp=sharing
10. Składamy wszystko i cieszymy się z naprawy.
11. + 20 pkt do respektu i +30 pkt do mechanika.
WesołyOp 08-03-2019, 19:41 Witam. Mam całkiem inny problem z tempomatem. Tzn nie działa i nie wyświetla żadnego komunikatu. Oddałem do warsztatu ale tam nie poradzili sobie z usterką. Na razie odkryli jakiś problem z komunkacją pomiędzy modułem abs a modułem do tempomat. Tzn jest przekaż z ABS na moduł ale nie ma na tempomat. Tak zrozumiałem gościa. Czy spotkaliście się z tego typu przypadkiem?
Witam, jestem nowym posiadaczem Forda Mondeo mk4 2014 2.0 163 diesel pytanie dotyczące tempomat po jednej stronie kierownicy mam "ogranicznik prędkości" który działa bez problemu natomiast po drugiej stronie przyciski od tempomatu wcale nie działają? Gdzie może być problem jak sobie z tym poradzić? Coś robię źle? Wskazówki?
klocolus 01-08-2019, 23:35 Przeczytaj sobie instrukcje obsługi a jak dalej nie bedzie działać to test komputerem prawdę powie.
Przyciski z prawej strony wykorzystywane są i do tempomatu i do limitera. Więc jest tu jakaś niekonsekwencja.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam,
trochę odkopię temat bo jestem właśnie po operacji "naprawy" w/w modułu. Zabrałem się za to zgodnie z instrukcją kolegi bankarobert - naprawdę świetna instrukcja :one: jedna uwaga to do odkręcenia kierownicy nasadka 24 jest potrzebna :wink:.
Po rozebraniu obejrzałem płytkę dokładnie i nie miałem żadnych zimnych lutów więc złożyłem całość do kupy i o dziwo tempomat zaczął ponownie działać jak dawniej. Nie mam pojęcia co może być tego powodem, ale ważne że znowu działa. Objawy usterki miałem takie same jak autor tematu.
Dla zainteresowanych u siebie mam Ford Power i po odpięciu aku przed załączeniem blokady kierownicy, później nie miałem problemu z jej kręceniem.
bankarobert 16-08-2019, 12:40 Witam,
trochę odkopię temat bo jestem właśnie po operacji "naprawy" w/w modułu. Zabrałem się za to zgodnie z instrukcją kolegi bankarobert - naprawdę świetna instrukcja :one: jedna uwaga to do odkręcenia kierownicy nasadka 24 jest potrzebna :wink:.
Po rozebraniu obejrzałem płytkę dokładnie i nie miałem żadnych zimnych lutów więc złożyłem całość do kupy i o dziwo tempomat zaczął ponownie działać jak dawniej. Nie mam pojęcia co może być tego powodem, ale ważne że znowu działa. Objawy usterki miałem takie same jak autor tematu.
Dla zainteresowanych u siebie mam Ford Power i po odpięciu aku przed załączeniem blokady kierownicy, później nie miałem problemu z jej kręceniem.Cieszę się bardzo że pomogła moja instrukcja :)
Zimnych lutow raczej gołym okiem nie zobaczysz chyba że masz mikroskop [emoji14] zimne luty ta są mikropekniecia na lucie/sprawie które podczas drkan pracują i raz jest ok a innym razem traci kontakt.
Zimnych lutow raczej gołym okiem nie zobaczysz chyba że masz mikroskop
Ile potrzebujesz zdjeć z internetu,filmów i zdjęć z prywatnych zasobów na których widać zimne luty w fordach?
Widac je bardzo dokładnie nieuzbrojonym okiem.
Dziewczyny... Pogodzę Was... Widać je na pewno pod szkłem powiększającym :-)
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
mondeo mk4 2013r ogranicznik prędkości działa a nie, mogę włączyć tempomatu
Witam, jak w tytule jadąc chciałem włączyć tempomat a tu nic zero reakcji. Dwa dni temu jeszcze działa wyśmienicie no i klops zepsuł się? Wiecie jaka może być tego przyczyna? Doradzicie coś co mam sprawdzić sam czy prowadzić do mechanika :(
Mk4 2012 2.0 tdci 163KM
Na uszkodzone przyciski. Szukałeś w ogóle podobnych problemów na forum albo przez Google? Pewnie nie bo po co...
Tematów o nie działającym tempomacie jest na pęczki.
U mnie podobnie, jak popukasz w okolicy kierownicy, w ta plastikowa obudowe to powinien zaczac dzialac. Nie pamietam co jest przyczyna, gdzies tam kiedys o tym pisali i ze pukniecie pomaga. Faktycznie, u mnie zdaje egzamin.
Taka ciekawostka, u mnie tempomat działa tylko do 10-12°C, a powyżej przestaje reagować zupełnie , jak spadnie temperatura poniżej 10°C to zero problemów. Ktoś ma jakiś pomysł :) ?
Brudna płytka drukowana przycisków tempomatu. Trzeba wyczyścić
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Demirion 09-11-2023, 16:30 Mondeo MKIV
przebieg 181 000
rocznik 2011
Cześć, mam problem z włączeniem tempomatu. Robię wszystko zgodnie z instrukcją czyli na początku klikam przycisk tempomatu ale niestety nie reaguje. To co mi teraz przychodzi do głowy to może trzeba najpierw uruchomić komputer pokładowy żeby tempomat zaczął działać? Chyba że jest jakaś blokada albo nie mam tego na wyposażeniu.
Poczytaj o module pod kierownicą i zimnych lutach
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
Demirion 09-11-2023, 17:40 Czyli w tych modelach to nic nadzwyczajnego że moduł się psuje? Opłaca się to naprawiać?
Tak. Naprawa jest prosta. Trudniejsze jest dostanie się do modułu:-)
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
|