Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] brak łączności z EEC V


Pawlx97
02-12-2017, 20:59
Witam, nie mogę połączyć się komputerem z ECU.Podczas robienia testów licznika pokazuje błąd d262.Gdy próbuje połączy się przez obd programem FordScan wyświetla komunikat "Sprawdź czy zapłon jest włączony".Próbowalem z innym focusem i jest ok, więc problem jest gdzieś u mnie.Wie ktoś jakie napięcie powinno być na poszczególnych pinach w obd, bo myślę że od tego trzeba zacząć.Bezpiecznik pod maską ok.

Autopros
02-12-2017, 23:00
Odeślę Cię do takiego obrazka z pewnego znanego forum:
https://obrazki.elektroda.pl/9641524700_1359296943.jpg

Sprawdź masę na pinie 4, plus na pinie 16. Jeśli są, to wyłącz zapłon, możesz dla pełnego spokoju wypiąć akumulator i zmierz oporność między pinami 6 i 14. Jeśli wyjdą okolice 120 Ohm, to linie CAN działają, a problem może leżeć we wtyczce ECU. Jeśli tam coś zaśniedziało i brakuje któregoś CAN-u, to się nie połączysz. Czy tylko zegary zgłaszają brak komunikacji z ECU?

lando
03-12-2017, 08:05
Silnik odpala normalnie ??

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Pawlx97
03-12-2017, 10:00
Auto chodzi normalnie, z zegarów mogę odczytać wszystkie parametry więc one mają połączenie z ECU.Tylko zewnętrznym komputerem do diagnostyki się nie mogę połączyć.Zasilanie na pinach 16 i 4 jest w porządku.

niziak
09-08-2019, 13:11
Dzień dobry.
Focus po długim staniu w garażu bez akumulatora zaczął świrować. Po przekręceniu kluczyka na wyświetlaczu pojawiały się kreski i nie dało się odpalić. Czasami po przekręceniu kluczyka i poczekaniu nagle coś się "odtykało" - klikał przekaźnik, gasła lampa z wykrzyknikiem, uruchamiała się pompa paliwa w baku i pokazywał się przebieg. Można było normalnie odpalić i jeździć. Jeśli zgasł, to po cofnięciu kluczyka i włączeniu zapłonu znowu były kreski, trzeba było poczekać i po chwili działało.

Błędów w komputerze nie było, tylko wyświetlacz pokazywał D262: "SCP (J1850) Communication Bus Fault – Instrument Cluster". Auto zostawiłem w garażu aby się nim zając później.

Po około miesiącu chciałem się zając, lecz nie udało mi się auta uruchomić. Cały czas kreski. Nie ważne jak długo czekałem.
Posiadam kabel Fordiag. Łączy się bez problemu z EEC-IV i EEC-V i innymi.

Podczas gdy brak jest komunikacji zegarów z komputerem, poprzez złącze ODB mogę się połączyć z:
- ABS
- GEM (wersja ZV)
- Licznikiem
- z komputerem EEC-V nie mogę a powinienem

Po wejściu do auta, dioda immobilisera normalnie miga. Po przekręceniu kluczyka gaśnie, jakby wszystko było w normie.


Mądrzejszy o wiedzę z forum zrobiłem do tej pory:
- wyczyszczone wszystkie punkty masy w nadkolach oraz przy okazji czy kable nie są uszkodzone w komorze silnika
- sprawdzone wszystkie bezpieczniki (dokładnie - wyjmowane były 1 po drugim)
- dla spokoju, przylutowane złącze wyświetlacza, choć to nie wyświetlacz jest tutaj problem, mimo kresek na nim.
- żeby wykluczyć, że to wyświetlacz psuje komunikacje, z odłączonym wyświetlaczem nie udało mi się także połączyć do EEC V

Wywaliłem też osłonę metalową z wtyku EEC-V i będę w końcu mógł pomierzyć czy EEC-V dostaje zasilanie.
EEC-V jest 60-pinowe, oznaczenie 98AB012A650-CFG. Elektronika LP4-331.

Co jeszcze sprawdzić?

Moje podejrzenia to:
- EEC się uwalił
- przetarte przewody (co trzeba ściągnąć aby dostać się do wiązki? prawe nadkole ?) W komorze silnika przewody są w rurze osłonowej i ona jest ok, potem wchodzą gdzieś w prawe nadkole. W kabinie przewody są ok.
- jakiś przekaźnik nie puszcza zasilania ? uwalony?

niziak
21-08-2019, 12:28
Z innym komputerem z Allegro, zasilonym na krótko na biurku, mogę się podłączyć.

EEC sie uwalił. Elektronika jest oblana przeźroczystym, elastycznym silikonem. Nie ma wizualnych śladów uszkodzeń ani wilgoci. Pewnie flash siadł. Niby powinien wytrzymać 20 lat bez zasilania :)

Podłączenie 60 pin EEC do Interfejsu ze złączem ODB2:

EEC pin 1 ---------- +12V (KAM)
EEC pin 57,37 ------- +12V (57 i 37 są wewnętrznie zwarte)
EEC pin 60,40,16 ---- GND (40 i 60 są wewnętrznie zwarte)
EEC pin 19 ---------- Fordiag pin 2 (SCP+)
EEC pin 18 ---------- Fordiag pin 10 (SCP-)
+12V ---------- Fordiag pin 16
GND --------- Fordiag pin 4 / 5 (obojętne, bo mój Fordiag ma je zwarte)

martin2022
17-02-2022, 18:15
Witajcie,

Co może komunikować błąd d262?

Pacjent: Ford Focus MK1 1.6 2004r. LPG