Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Z napedem 4x4 czy bez


jary21
12-08-2019, 05:20
Witam
Poszukuje Kugi i zastanawiam sie czy warto brac naped 4x4 ?
Mozecie podac wady i zalety?
Samochod bedzie uzywany w miescie

emerzet74
12-08-2019, 06:11
Ja mam napęd na przód i daje radę (wyjazdy w góry). Sąsiad z dołu ma 4x4 i narzekał kiedyś jadąc nad morze, że przy prędkościach autostradowych tylny napęd mu hałasuje. Poza tym auto 4x4 ciut więcej pali. Kto co lubi.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

tomaszjan31
12-08-2019, 08:04
Ja mam napęd na przód i daje radę (wyjazdy w góry

W poprzednim stuleciu miałem poloneza, którym jeździłem na narty, też dawał rady, czasami wjeżdżał sam, czasami z łańcuchami, a czasami z towarzyszami pchającymi...
I nie uwiężę nikomu kto jeździł dwoma wariantami/ w tej samej budzie/, że nie dostrzegł różnicy, nawet w normalnej miejskiej eksploatacji.

Jak już kupujesz małego suv a to tylko z napędem i frajdą...
Napęd 4x działa równiez latem na asfalcie.

Pierwszy lepszy artykuł...
https://autokult.pl/26962,napedy-awd-i-4wd-forda-w-teorii-i-w-praktyce

tomdiabollo
12-08-2019, 09:35
Popieram swojego Imiennika Tomasza , spróbuj jazdy z 4x4 i bez wtedy różnice zobaczysz i wybierzesz to co Ci będzie pasowało.
Są plusy i minusy jednego i drugiego.

jary21
12-08-2019, 10:07
zastanawia mnie to że z napedem 4x4 na portalach ogłoszeniowych sa tansze niz z napedem na jedna os:)

kriswoz
12-08-2019, 10:44
Witam,

od 2 lat mam Kuge 4x4 2.0disel + PowerShift (2014r.), jazda z napędem na przód i tył to frajda i przyjemność.
Układ 4x4 sprawuje się wzorowo, nie ma żadnego hałasu z okolicy tyłu (przebieg 125kkm).

Pozdrawiam
Krzysiek

lewy87r
12-08-2019, 14:31
Ja od 10lat autami 4x4 :) i po długiej przerwie jak wsiadłem w skode z napędem na przód to mało co jej nie rozbiłem na pierwszym zakręcie (dosłownie).
Co prawda nie wiem jak ze starszymi kugami ale te od 2013 to 4x4 jest oszukany troche.
Choć fajnie że powyżej jakiejś prędkości i utrzymywaniu prędkości napęd tyl jest rozłączany (oszczędność w paliwie).

Najlepiej napęd 4x4 sprawdza się przy ruszaniu ze skręconymi kołami.

kriswoz
12-08-2019, 16:05
Ja od 10lat autami 4x4 :) i po długiej przerwie jak wsiadłem w skode z napędem na przód to mało co jej nie rozbiłem na pierwszym zakręcie (dosłownie).
Co prawda nie wiem jak ze starszymi kugami ale te od 2013 to 4x4 jest oszukany troche.
Choć fajnie że powyżej jakiejś prędkości i utrzymywaniu prędkości napęd tyl jest rozłączany (oszczędność w paliwie).

Najlepiej napęd 4x4 sprawdza się przy ruszaniu ze skręconymi kołami.

w Kuge MK2 (czyli moja 2014) nie ma Haldexa, jest "stały" napęd, min. idzie na tył non stop, każdy uslizg skutkuje rozdziałem napędu, testy robiłem przy np.120km/h (choc dziala przy każdej prędkości) i przy braku dodawania gazu idzie tylko "trochę" na tył, widać rozdział na komputerze przy zegarach, w momencie dodania gazu (bez redukcji biegów) od razu czuć że ktoś Ciebie pcha od tyłu, a na komputerze co najmniej 50% idzie na tył

tomaszjan31
12-08-2019, 18:30
4x4 na portalach ogłoszeniowych sa tansze niz z napedem na jedna os

Jesteś przekonany ? Przecież z napędem na dwie osie są bardziej chodliwe ?
Jak sprzedawałem w 2017 śledziłem rynek i tendencja była odwrotna do tej z Twojej opinii. Oczywiście mówimy o sprawnych pojazdach

Bump: Co prawda nie wiem jak ze starszymi kugami ale te od 2013 to 4x4 jest oszukany troche.

Nie wiem o czym kolega pisze, bo siedem lat jeździłem mk1 i teraz mk2 i wyczuwalnej różnicy nie zauważyłem, może ciut teraźniejszy napęd szybciej reaguje na uślizg kół przednich, ale może to być jakaś moja sugestia .

widać rozdział na komputerze przy zegarach
Akurat tym niech kolega sie nie sugeruje, jest to przybliżony stan, który z dokładnością nie ma nic wspólnego.

Jeżdżąc łącznie prawie 8lat tymi pojazdami nie miałem problemów usterkowych ze wspomnianym napędem, inna sprawa że przeliczyłem możliwości tego dobrodziejstwa:D

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=271627&page=6 60 post...

Zdecydowanie polecam awd