Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Wymiana filtra oleju turbosprężarki 2.0 TDCi 150KM


zmulim
18-08-2019, 19:12
Witajcie.
Jak w temacie, mam pytanie czy jest konieczne a jeśli tak to mniej więcej co ile powinno się wymieniać filtr oleju turbosprężarki: https://ford.sklep.pl/product-pol-17478-filtr-oleju-turbosprezarki-2-0-TDCi-1336616.html
Ktoś z was może wykonywał już w tym silniku taką wymianę? Jak wygląda sprawa dostępu do tej śruby banjo?

zmulim
19-08-2019, 14:06
Ponawiam zapytanie :)

clubGRANT
20-08-2019, 11:59
Filtr wymienia się od zawsze razem z wymianą oleju.

zmulim
20-08-2019, 13:26
Ok, rozumiem że mówimy cały czas o filtrze oleju turbiny znajdującego się w przewodzie smarującym turbinę. Ja niestety nie wymieniłem tego elementu przy wymianie oleju i filtra oleju, ale pewnie da radę to wymienić bez spuszczania oleju bez problemu. Jak więc wygląda sprawa z dostępem do tego filtra? Da radę z kanału?

cezarg1410
20-08-2019, 17:27
Śmiem twierdzić że kolega CLUBGRANT nie wie o jakim filtrze mowa.
Znalazłem aż jeden temat na forum w którym ktoś napisał że to wymienił i było mocno zużyte po 200kkm. Tak to nie sądzę że ktoś się tym zajmował.
Ale niezły temat podrzuciles pewnie sam u siebie zmienię przy najbliższej okazji.

makinen
20-08-2019, 18:19
Raczej nikt nie wie jak to się wymienia. Kojarzę tylko jeden wpis kogoś kto to wymienił. Ale gdzie jest ten wpis nie pamiętam.

zmulim
20-08-2019, 20:14
No właśnie, czytając to co znane w silnikach 1.6 TDCi i to sławne sitko, wolałbym w swoim 2.0 TDCi dmuchać na zimne... Tak wiem, nie mam co robić i wyszukuję dziwne rzeczy, a wolnej chwili studiuję schematy Focusa :D Tak czy siak, namierzyłem niezbędne części - śrubę banjo, uszczelniacz pod śrubę oraz samo sitko. Całość zamknie mi się w 100zł. Myślę że przy najbliższej okazji gdy skończę remont i kanał mi się zwolni, przystąpię do oględzin i wymiany. Jeśli dostęp będzie dobry, to nie powinno być to większą filozofią (tak sądzę) - odkręcić starą śrubę, pewnie troszkę oleju pokapie, wyjąc stare sitko, dać nowe i podkręcać z wyczuciem.

zmulim
29-09-2019, 19:53
Mały update i jednocześnie prośba do osób które siedzą w programach typu autodata itp. Zlokalizowałem miejsce gdzie jest ta śruba banjo i filtr. Powinno się dać radę to ogarnąć z kanału. A pytanie moje jest takie - ponieważ mam dość dużo siły w rękach i dokręcanie czasami mnie stresuje :D czy ktoś dałby radę sprawdzić mi jakim momentem dokręcić tą śrubę banjo? Nie chciałbym za bardzo jej dopałować...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

zmulim
12-01-2020, 12:53
Witam, ponieważ na dniach mam zamiar się zabrać za wymianę oleju i również filtra oleju turbiny - ponawiam zapytanie - czy byłby ktoś z was tak dobry (i miał dostęp do danych fordowskich) i sprawdził mi jakim momentem dokręcić tą śrubę banjo z filtrem oleju? Będę zobowiązany.

Bump:

Tekno
18-03-2020, 20:36
I jak dokręcałeś na pałe,?W, którym miejscu znajduje się ten filterek?Jak przebiegał sam proces wymiany?

zmulim
18-03-2020, 20:52
Wymiana banalna. Od spodu fajny dostęp, jak będę miał chwilkę to wrzucę zdjęcia. Potrzebne są dwie metalowo - gumowe podkładko - uszczelki. Numery części tez podam może jutro. Dokręcanie 37Nm. Z reszta można spokojnie na wyczucie, kiedy dalej już się nie da (podkładki są stalowe a nie miedziane więc się nie zagniatają). Sama śruba banjo znajduje się bardziej na lewo nad półosią napędowa poniżej osłony termicznej katalizatora. Nie trudno ją zauważyć. Ja u siebie wymieniłem komplet tzn: nowa śruba banjo, dwie nowe podkładki uszczelniające i nowe plastikowe sitko - filtr. Stary filtr był w sumie ok, jakiegoś dużego syfu nie było, może kilka paprochów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

zmulim
20-03-2020, 12:02
Zgodnie z obietnicą, wysyłam zdjęcia, gdzie znajduje się filtr oleju turbo, jak i zdjęcia elementów składowych. Dla ułatwienia podaję numery części:

1. Śruba banjo - 1337174
2. Filtr/sitko - 1336616
3. Podkładka z uszczelką (trzeba 2 sztuki) - 1486312

gregor75
24-03-2020, 20:11
Możesz dać namiary na sklep gdzie kupiłeś śrubę i podkładki ?

zmulim
24-03-2020, 20:14
Pewnie :)
Kupowałem na zamówienie na ford.sklep.pl
Piszesz maila z zapytaniem i w kilka dni roboczych Ci to ściągną :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

gregor75
24-03-2020, 20:41
dzięki

cezarg1410
25-03-2020, 12:48
Ogólnie z foto wynika, że stary filtr wciąż w stanie dobrym.

zmulim
25-03-2020, 12:50
Zgadza się, nie było źle. Aczkolwiek wolałem wymienić - koszt niewielki a święty spokój :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cezarg1410
25-03-2020, 13:15
Nie no jasne, ogólnie gratki podejścia tak tylko patrzę jak to wygląda.
Chyba za Twoją sprawą zamówili trochę tych gratów na ford-esklep bo widzę, że i śruba i podkładki są teraz normalnie dostępne :)

zmulim
25-03-2020, 13:19
Wiesz, podobno w tym silniku nie ma takich problemów z sitkiem jak w sławetnym 1.6 TDCi i niby nie trzeba tego ruszać. Ale ja z tych co wolą dmuchać na zimne. Gdyby się zatkało to turbo szybko padnie. Ja zamawiałem na tym drugim sklepie - Ford.sklep.pl ale z tego esklep tez często korzystam, dobrze wiedzieć że to mają w ofercie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

arturmsi
25-03-2020, 17:46
Wiesz, podobno w tym silniku nie ma takich problemów z sitkiem jak w sławetnym 1.6 TDCi i niby nie trzeba tego ruszać. Ale ja z tych co wolą dmuchać na zimne. Gdyby się zatkało to turbo szybko padnie. Ja zamawiałem na tym drugim sklepie - Ford.sklep.pl ale z tego esklep tez często korzystam, dobrze wiedzieć że to mają w ofercie :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


1.6 miał z tym problemy? ciekawe jak Focus mk3 lift z 1.5 tdci...

BS Ford
25-03-2020, 17:55
Wiesz, podobno w tym silniku nie ma takich problemów z sitkiem jak w sławetnym 1.6 TDCi i niby nie trzeba tego ruszać. Ale ja z tych co wolą dmuchać na zimne. Gdyby się zatkało to turbo szybko padnie. Ja zamawiałem na tym drugim sklepie - Ford.sklep.pl ale z tego esklep tez często korzystam, dobrze wiedzieć że to mają w ofercie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Jak wyszło cenowo ? gdzie konkretnie tego szukać ? Dzięki za pomoc :)

Tekno
29-03-2020, 16:54
Po przeczytaniu tematu postanowiłem wymienić u siebie filterek przy okazji wymiany oleju. U mnie osłona termiczna mocno ograniczała dostęp do śruby, trzeba była ja przyklepac :-P Przy przebiegu 180k sam filtr był delikatnie sfatygowany, rozpadł się w palcach jak by wykonany z cukru. To była dobra decyzja z wymiana, która powtórzę za kilka wymiana oleju. Śrubę i podkładki zostawiłem stare bo były w stanie idealnym, zero wycieków.

zmulim
30-03-2020, 10:08
Ja odkręcałem kluczem płaskim, takim do przewodów hamulcowych (półotwarte) i nic mi nie przeszkadzało przy odkręcaniu. Grzechotką faktycznie może być ciasno. Czyli koszt koledze się zredukował do 40zł za sam filtr :) Nowa śruba banjo to koszt około 24zł, a uszczelka 21zł. Więc cena nie duża i w sumie dobrze o tym pamiętać...

Seba00415
05-06-2023, 16:09
Witam.
Chciałem się podłączyć do tematu, mianowicie ciekawi mnie czy to sitko jest do czegoś potrzebne i czy nie lepiej po prostu było by je wyrzucić ?

cezarg1410
05-06-2023, 19:15
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia po co ten element tam w ogóle jest.
No bo:
- jeśli jest brudny to znaczy że filtr główny nie spełnia swojej roli, a co za tym idzie mamy w silniku większy problem niż turbosprężarka. Ewentualnie może mieć po prostu za rzadkie sito co sprawi że zabije turbo
- jeśli natomiast filtr główny spełnia swoją rolę to po co te dodatkowe coś? Nie wiem.

Tak czy siak ten filtr brandowany na Peugeota/Citroena kosztuje jakieś 50 PLN więc w zasadzie nie specjalnie jest sens kombinować i poprawiać fabrykę.

Seba00415
09-10-2023, 16:39
Witam ponownie. W końcu znalazłem czas żeby zajrzeć do tego filtra, dostęp jest w miarę dobry - tak jak było pisane wyżej przeszkadzała osłona dpf którą trzeba było delikatnie "przystosować " żeby zmieściła się śruba z filtrem. Sitko samo w sobie nie było brudne, lecz przy próbie wyciągnięcia rozleciało się bo było już przegrzane i wiekowe ( 193 tyś. przebiegu). Oczywiście śruba wleciała już bez filtra i śmiga. Piszę post żeby uświadomić innych że jednak trzeba i w 2.0 TDCI zaglądać do tych filtrów.