Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Wymiana filtra oleju turbosprężarki 2.0 TDCi 150KM
Witajcie.
Jak w temacie, mam pytanie czy jest konieczne a jeśli tak to mniej więcej co ile powinno się wymieniać filtr oleju turbosprężarki: https://ford.sklep.pl/product-pol-17478-filtr-oleju-turbosprezarki-2-0-TDCi-1336616.html
Ktoś z was może wykonywał już w tym silniku taką wymianę? Jak wygląda sprawa dostępu do tej śruby banjo?
clubGRANT 20-08-2019, 11:59 Filtr wymienia się od zawsze razem z wymianą oleju.
Ok, rozumiem że mówimy cały czas o filtrze oleju turbiny znajdującego się w przewodzie smarującym turbinę. Ja niestety nie wymieniłem tego elementu przy wymianie oleju i filtra oleju, ale pewnie da radę to wymienić bez spuszczania oleju bez problemu. Jak więc wygląda sprawa z dostępem do tego filtra? Da radę z kanału?
cezarg1410 20-08-2019, 17:27 Śmiem twierdzić że kolega CLUBGRANT nie wie o jakim filtrze mowa.
Znalazłem aż jeden temat na forum w którym ktoś napisał że to wymienił i było mocno zużyte po 200kkm. Tak to nie sądzę że ktoś się tym zajmował.
Ale niezły temat podrzuciles pewnie sam u siebie zmienię przy najbliższej okazji.
Raczej nikt nie wie jak to się wymienia. Kojarzę tylko jeden wpis kogoś kto to wymienił. Ale gdzie jest ten wpis nie pamiętam.
No właśnie, czytając to co znane w silnikach 1.6 TDCi i to sławne sitko, wolałbym w swoim 2.0 TDCi dmuchać na zimne... Tak wiem, nie mam co robić i wyszukuję dziwne rzeczy, a wolnej chwili studiuję schematy Focusa :D Tak czy siak, namierzyłem niezbędne części - śrubę banjo, uszczelniacz pod śrubę oraz samo sitko. Całość zamknie mi się w 100zł. Myślę że przy najbliższej okazji gdy skończę remont i kanał mi się zwolni, przystąpię do oględzin i wymiany. Jeśli dostęp będzie dobry, to nie powinno być to większą filozofią (tak sądzę) - odkręcić starą śrubę, pewnie troszkę oleju pokapie, wyjąc stare sitko, dać nowe i podkręcać z wyczuciem.
Mały update i jednocześnie prośba do osób które siedzą w programach typu autodata itp. Zlokalizowałem miejsce gdzie jest ta śruba banjo i filtr. Powinno się dać radę to ogarnąć z kanału. A pytanie moje jest takie - ponieważ mam dość dużo siły w rękach i dokręcanie czasami mnie stresuje :D czy ktoś dałby radę sprawdzić mi jakim momentem dokręcić tą śrubę banjo? Nie chciałbym za bardzo jej dopałować...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam, ponieważ na dniach mam zamiar się zabrać za wymianę oleju i również filtra oleju turbiny - ponawiam zapytanie - czy byłby ktoś z was tak dobry (i miał dostęp do danych fordowskich) i sprawdził mi jakim momentem dokręcić tą śrubę banjo z filtrem oleju? Będę zobowiązany.
Bump:
I jak dokręcałeś na pałe,?W, którym miejscu znajduje się ten filterek?Jak przebiegał sam proces wymiany?
Wymiana banalna. Od spodu fajny dostęp, jak będę miał chwilkę to wrzucę zdjęcia. Potrzebne są dwie metalowo - gumowe podkładko - uszczelki. Numery części tez podam może jutro. Dokręcanie 37Nm. Z reszta można spokojnie na wyczucie, kiedy dalej już się nie da (podkładki są stalowe a nie miedziane więc się nie zagniatają). Sama śruba banjo znajduje się bardziej na lewo nad półosią napędowa poniżej osłony termicznej katalizatora. Nie trudno ją zauważyć. Ja u siebie wymieniłem komplet tzn: nowa śruba banjo, dwie nowe podkładki uszczelniające i nowe plastikowe sitko - filtr. Stary filtr był w sumie ok, jakiegoś dużego syfu nie było, może kilka paprochów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zgodnie z obietnicą, wysyłam zdjęcia, gdzie znajduje się filtr oleju turbo, jak i zdjęcia elementów składowych. Dla ułatwienia podaję numery części:
1. Śruba banjo - 1337174
2. Filtr/sitko - 1336616
3. Podkładka z uszczelką (trzeba 2 sztuki) - 1486312
gregor75 24-03-2020, 20:11 Możesz dać namiary na sklep gdzie kupiłeś śrubę i podkładki ?
Pewnie :)
Kupowałem na zamówienie na ford.sklep.pl
Piszesz maila z zapytaniem i w kilka dni roboczych Ci to ściągną :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
gregor75 24-03-2020, 20:41 dzięki
cezarg1410 25-03-2020, 12:48 Ogólnie z foto wynika, że stary filtr wciąż w stanie dobrym.
Zgadza się, nie było źle. Aczkolwiek wolałem wymienić - koszt niewielki a święty spokój :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cezarg1410 25-03-2020, 13:15 Nie no jasne, ogólnie gratki podejścia tak tylko patrzę jak to wygląda.
Chyba za Twoją sprawą zamówili trochę tych gratów na ford-esklep bo widzę, że i śruba i podkładki są teraz normalnie dostępne :)
Wiesz, podobno w tym silniku nie ma takich problemów z sitkiem jak w sławetnym 1.6 TDCi i niby nie trzeba tego ruszać. Ale ja z tych co wolą dmuchać na zimne. Gdyby się zatkało to turbo szybko padnie. Ja zamawiałem na tym drugim sklepie - Ford.sklep.pl ale z tego esklep tez często korzystam, dobrze wiedzieć że to mają w ofercie :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
arturmsi 25-03-2020, 17:46 Wiesz, podobno w tym silniku nie ma takich problemów z sitkiem jak w sławetnym 1.6 TDCi i niby nie trzeba tego ruszać. Ale ja z tych co wolą dmuchać na zimne. Gdyby się zatkało to turbo szybko padnie. Ja zamawiałem na tym drugim sklepie - Ford.sklep.pl ale z tego esklep tez często korzystam, dobrze wiedzieć że to mają w ofercie :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1.6 miał z tym problemy? ciekawe jak Focus mk3 lift z 1.5 tdci...
Wiesz, podobno w tym silniku nie ma takich problemów z sitkiem jak w sławetnym 1.6 TDCi i niby nie trzeba tego ruszać. Ale ja z tych co wolą dmuchać na zimne. Gdyby się zatkało to turbo szybko padnie. Ja zamawiałem na tym drugim sklepie - Ford.sklep.pl ale z tego esklep tez często korzystam, dobrze wiedzieć że to mają w ofercie :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak wyszło cenowo ? gdzie konkretnie tego szukać ? Dzięki za pomoc :)
Po przeczytaniu tematu postanowiłem wymienić u siebie filterek przy okazji wymiany oleju. U mnie osłona termiczna mocno ograniczała dostęp do śruby, trzeba była ja przyklepac :-P Przy przebiegu 180k sam filtr był delikatnie sfatygowany, rozpadł się w palcach jak by wykonany z cukru. To była dobra decyzja z wymiana, która powtórzę za kilka wymiana oleju. Śrubę i podkładki zostawiłem stare bo były w stanie idealnym, zero wycieków.
Ja odkręcałem kluczem płaskim, takim do przewodów hamulcowych (półotwarte) i nic mi nie przeszkadzało przy odkręcaniu. Grzechotką faktycznie może być ciasno. Czyli koszt koledze się zredukował do 40zł za sam filtr :) Nowa śruba banjo to koszt około 24zł, a uszczelka 21zł. Więc cena nie duża i w sumie dobrze o tym pamiętać...
Seba00415 05-06-2023, 16:09 Witam.
Chciałem się podłączyć do tematu, mianowicie ciekawi mnie czy to sitko jest do czegoś potrzebne i czy nie lepiej po prostu było by je wyrzucić ?
cezarg1410 05-06-2023, 19:15 Szczerze mówiąc nie mam pojęcia po co ten element tam w ogóle jest.
No bo:
- jeśli jest brudny to znaczy że filtr główny nie spełnia swojej roli, a co za tym idzie mamy w silniku większy problem niż turbosprężarka. Ewentualnie może mieć po prostu za rzadkie sito co sprawi że zabije turbo
- jeśli natomiast filtr główny spełnia swoją rolę to po co te dodatkowe coś? Nie wiem.
Tak czy siak ten filtr brandowany na Peugeota/Citroena kosztuje jakieś 50 PLN więc w zasadzie nie specjalnie jest sens kombinować i poprawiać fabrykę.
Seba00415 09-10-2023, 16:39 Witam ponownie. W końcu znalazłem czas żeby zajrzeć do tego filtra, dostęp jest w miarę dobry - tak jak było pisane wyżej przeszkadzała osłona dpf którą trzeba było delikatnie "przystosować " żeby zmieściła się śruba z filtrem. Sitko samo w sobie nie było brudne, lecz przy próbie wyciągnięcia rozleciało się bo było już przegrzane i wiekowe ( 193 tyś. przebiegu). Oczywiście śruba wleciała już bez filtra i śmiga. Piszę post żeby uświadomić innych że jednak trzeba i w 2.0 TDCI zaglądać do tych filtrów.
|