Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wymiana drążków kierowniczych


lsz11
20-08-2019, 09:40
Witam.
Czy ktoś wymieniał drążki kierownicze i chciałby podzielić się wrażeniami? W necie jak i tu na forum znalazłem jedynie informacje, że można uszkodzić maglownicę przy próbie wykręcania/wkręcania drążków ale w jaki sposób uszkadza się magiel i jak temu ewentualnie zaradzić już nie.
W innych autach wymieniałem drążki i nigdy nie było problemów.

Zbyniu123
20-08-2019, 11:53
Tak samo jak w kazdym innym aucie sie wymienia.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

lsz11
20-08-2019, 12:43
Tak samo jak w kazdym innym aucie sie wymienia.

Dzięki, biorę się za robotę.
Tydzień temu, co prawda, wymieniłem końcówki drążka lecz mimo podpowiedzi kumpla-mechanika nie wymieniłem tych drążków bo jakoś luzów nie czułem na tych drążkach g;), kolega też nie był na 100% pewny czy wymagają wymiany ale on by wymienił dla świętego. Ja nie posłuchałem i po 1500 km od wymiany końcówek "znalazłem" i w drążku luzy, czuć w kierownicy podczas hamowania ale nie za każdym razem. Jestem w plecy 80 zł za ustawienie zbieżności;)
Całość Lemförder

Chomiczek
17-12-2020, 19:52
Witam, chciałem prosić o mają radę/pomoc. Wymieniałem drążki kierownicze jakieś 7 miesięcy temu, na przeglądzie usłyszałem od diagnosty że drążki są strasznie wytrzepane.. więc zdziwiłem się strasznie.. jutro odstawiam do warsztatu auto tam gdzie je robiłem i tutaj moje pytanie.. czy mechanicy mogli coś spierdzielic przy zakładaniu drążków ? 7 Miechów to chyba dla drążków nie jest dużo.. czy przy wymianie w s max'ach należy ściągać maglownicę ? Bo takie słuchy mnie doszły.. że zakładając 'na aucie' można spieprzyć magiel i powinno się zakładać że zdjęta maglownicą.. do tego czasem pojawia mi się luz około 1cm na kole kierownicy.. obawiam się że będą to chcieli zrzucić na magiel, ale ani nie stuka ani nie cieknie.. proszę o pomoc.. przeszukałem trochę forum i zbytnio na nic konkretnego nie trafiłem.. dodam jeszcze że kiera trzęsie się przy większych prędkościach.. od 90. Na letnich i na zimowych..

bzyq81
17-12-2020, 20:15
U mnie wymiana bez problemu. Trzeba mieć tylko odpowiedni klucz do drążków no i kupić markowe.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

lsz11
18-12-2020, 08:02
dodam jeszcze że kiera trzęsie się przy większych prędkościach.. od 90
Co do trzęsienia kierownicy to mogą być różne przyczyny, drążki, końcówki drążków, przeguby. Podnieś raz jedną stronę na lewarku raz drugą i sprawdź luz koła, w osi pionowej luz piasty, w osi poziomej luzy końcówki czy drążka. Poszukaj na youtbie filmików poglądowych jak to się robi.
Drążki wymienia się bez wyjmowania maglownicy, na wyjętej też można ją uszkodzić. co za różnica czy maglownica siedzi w zawieszeniu czy w imadle. Trzeba kręcić, jak by to powiedzieć, w miejscu, w punkcie, nie tak jak dokręcamy koło (łapiemy za koniec dźwigni klucza u w dół ile pary w łapie).
Kupując drążki zwróć uwagę czy w zestawie są plastikowe pierścienie (odboje), które amortyzują "uderzenie" drążka o maglownice przy maksymalnym skręcie kół. Wyrabiają się, u mnie jeden był zdeformowany i nie miałem nic na wymianę, teraz gdy się zapomnę jest małe "łup"!!! przy skręcie kół max w lewo.

Pojedź jeszcze dla świętego spokoju na jakąś ścieżkę diagnostyczną do innego mechanika, może znajdą jakieś luzy, wybite tulejki czy coś. Może faktycznie okaże się, że maglownica się wyrobiła na tzw. listwie i będzie luz podczas jazdy na wprost i nie musi być żaden wyciek.
Kiedyś w Touranie miałem podobnie. Maglownica wyrobiła się lekko na listwie, trochę udało mi się skasować ten luz ale za wiele nie można kręcić tą śrubą do kasowania luzu.

Chomiczek
18-12-2020, 11:02
7 Miechów temu wymieniałem drążki, byłem wcześniej na stacji gdzie gość mi właśnie powiedział abym je wymienić, wróciłem do Niego po 7 miechach i jest to samo znów kazał wymienić.. diagnoza mechanika, magiel do wymiany/regeneracji... Stuka nie przód tył Tylko góra dół. Płyn nie wycieka nigdzie i koło nie ma żadnych luzów.. za wymianę powiedział 600zl bo trzeba sanki ściągać...

maslog
19-12-2020, 13:22
Jesteś pewien że kazali ci wymienić drążki kierownicze? Może końcówki drążka kierowniczego - te, kiepskiej jakości mogą polecieć za kilka miesięcy.
Wymiana drążków kierowniczych to raczej bardzo rzadki temat u mechaników.
Wykonaj kilka nerwowych ruchów kierownicą lewo prawo, na zgaszonym silniku powinien być luz i jakieś stuki mogą się też pojawić. Później to samo na zapalonym. Wspomaganie powinno skasować luzy i stuki.
Druga osoba w kanale sprawdza co i gdzie stuka.

Bump:

Chomiczek
20-12-2020, 07:33
Końcówki i drążki są dobre, magiel jest do regeneracji, w optymistycznym wariancie 950zl a w tym najgorszym 1350. Podejrzewałem że to może być przekładnia.. mam problemy z drżeniem kiery podczas hamowania, wymieniałem już tarcze, piasty i wszystko co można wymienić, tarczę toczyłem na aucie, pół osie wymienione, drążki i Wszystko też więc został magiel.. no niestety Trzeba zrobić po nowym roku.

karloss
20-12-2020, 18:11
Końcówki i drążki są dobre, magiel jest do regeneracji, w optymistycznym wariancie 950zl a w tym najgorszym 1350. Podejrzewałem że to może być przekładnia.. mam problemy z drżeniem kiery podczas hamowania, wymieniałem już tarcze, piasty i wszystko co można wymienić, tarczę toczyłem na aucie, pół osie wymienione, drążki i Wszystko też więc został magiel.. no niestety Trzeba zrobić po nowym roku.

Zależy jaki duży jest luz na listwie maglownicy. Jeżeli jest niewielki proponuję zrobić regulacje śruba żeby go zniwelować. Jeżeli luz jest kilka mm to do regeneracji. Niestety obecne maglownoce robią z gownolitu.

mkris
12-03-2025, 18:21
Czesc!
Tydzien temu wyminilem cala kolumne i przy wymianie stwierdzilem ze sa drazki kierownicy, koncowki i swozen wahacza do wymiany.

Mam pytanie jak najlepiej czy bezpiecznie bez uszkodzenia manglownicy wymienic drazki ?
Na co zwrocic uwage.

Dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam

BobMF
13-03-2025, 12:42
skoro pytasz, to chyba powinien to zrobić fachowiec, bo sam też geometrii nie ustawisz

mkris
13-03-2025, 12:46
Kolego dzięki żeś odpowiedział ale w sumie nie na temat.
Co do ustawienia zbieżności to raczej normalne że tylko w zakładzie choć te TYLKO dał bym do „”

BobMF
13-03-2025, 14:17
właśnie całkiem w temacie, co potwierdziłeś powyżej

mkris
13-03-2025, 17:01
BobMF
forum jest do wymiany doswiadczen wiec nie wiem czego maja sluzyc Twoje niby "pomocne" rady.
Co do fachowcow...to nie jeden fachowiec nie slyszal nic o blokowaniu listwy kierowniczej wiec nie mow tu mi nic o fachowcach..

Wystarczylo napisac aby uwazac aby drazek podczas odkrecania czy dokrecania byl prosto aby nie uszkodzic uszczelniaczy, moze dobrym pomyslem jest skrecic kola aby listwa sie calkowicie schowala aby nie przenosic za duzo sily na nia,....

to sa pomocne rady!

mkris
14-03-2025, 07:05
Posiada ktoś informacje z jaką siłą Nm powinno się dokręcić drążek kierowniczy?

Bo znalazłem zbierze informacje na necie.

Dzięki

tomao
14-03-2025, 07:45
Fragment z instrukcji Fusiona (Mondeo MK5). Tu podają 105 Nm, dla Focusa Mk3 83 Nm, a rozmiar gwintu jest ten sam.

Parch
14-03-2025, 09:43
https://workshop-manuals.com/ford/s-max.galaxy_2006.5_03.2006/mechanical_repairs/2_chassis/211_steering_system/211-03_steering_linkage/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/tie_rod/


https://workshop-manuals.com/ford/s-max.galaxy_2006.5_03.2006/mechanical_repairs/2_chassis/211_steering_system/211-03_steering_linkage/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/tie_rod_end/