tomihard
07-04-2009, 15:33
Witam od miesiac jestem posiadaczem forda focusa i nie wiem jaki mam dolac płyn do wspomagania mam czerwony...mam pytanie czy ktos sie orietuje czy je mozna mieszac...chodzi mi producentow nie o kolory :)
Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Jaki wlać olej do wspomagania kierownicy? tomihard 07-04-2009, 15:33 Witam od miesiac jestem posiadaczem forda focusa i nie wiem jaki mam dolac płyn do wspomagania mam czerwony...mam pytanie czy ktos sie orietuje czy je mozna mieszac...chodzi mi producentow nie o kolory :) Zac 07-04-2009, 17:48 Witam od miesiac jestem posiadaczem forda focusa i nie wiem jaki mam dolac płyn do wspomagania mam czerwony...mam pytanie czy ktos sie orietuje czy je mozna mieszac...chodzi mi producentow nie o kolory :) producent raczej znaczenia nie ma, ja miałem czerwony, kupiłem marki elf tez czerwony dolałem i jest ok, wiec producent watpie aby miał znaczenie. ufowroc 07-04-2009, 19:59 dextron III-wszystkie są czerwone Zac 07-04-2009, 20:12 dziwne jak kupowalem gosc wymienilem 3 kolory, bodajże zolty i jakis jeszcze.... Dinar 07-04-2009, 22:17 Witam od miesiac jestem posiadaczem forda focusa i nie wiem jaki mam dolac płyn do wspomagania mam czerwony...mam pytanie czy ktos sie orietuje czy je mozna mieszac...chodzi mi producentow nie o kolory :) Możesz zmieszać a najlepiej podjechać na warsztat to doleją 50g.zbiorniczek jest mały i dużo tego nie wchodzi żeby 0,5l kupować.No chyba że masz pusty zbiorniczek i układ. gumibear 11-05-2009, 06:38 Witam jako nowy forumowicz. Przeczytałem już sporo na tym forum o płynie do wspomaganie do FF1. Jestem od kilku dni posiadaczem forda focusa 1,6 kombi benzyna z 2003 r. Pod maską mam zielony, a więc zapewne WSS-M2C204-A2 (moja ksiązka milczy o tej specyfikacji do FF1), moja ksiązka zaleca WSA-M2C195-A do ff1 koloru czerwonego, co począć? Mogę dolewać do F1 tego zielonego choc zalecany jest do FF II i III? Hildegard 11-05-2009, 08:30 http://ford.sklep.pl/pl,product,320484,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,ford,1l.html gumibear 11-05-2009, 08:54 http://ford.sklep.pl/pl,product,320484,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,ford,1l.html Tak wiem wiem ten jest zalecany i o nim mówi ksiązka i wszelkie instrukcje i chetnie bym go kupił....jednak ja mam w FF1 z 2003 r. zielone ustrojstwo....czy to źle? czy jeszcze gorzej? czy tego zielonego sie trzymac skoro jest zalecany do ffII i III, czy wymienic cały płyn na zalecany czerwony? jako laik pytam wymiataczy od ff. Nigdzie nie znalazłem na forum by ktoś z FFI miał to cudo zielone. Tak kupiłem forda z dobrodziejstwem inwentarza, wszystkie płyny juz rozgryzłem czytając forum ale tej zagwózdki jeszcze nie. Pozdrawiam Sławek72 17-08-2009, 19:08 Koledzy podpowiedzcie mi jaki mam wlać plyn do wspomagania bo zamierzam wymienić pompę i przy okazji caly płyn. Pomóżcie Kamil33 17-08-2009, 19:38 Zobacz jaki masz kolor płynu a w każdym sklepie motoryzacyjnym ci powiedzą co masz zalać a po drugie w sklepach mają katalogi i na pewno będą wiedzieć . Sławek72 17-08-2009, 20:35 Dzieki kolego wiem ze tak mozna zrobic i tak zrobię. Tylko mam dylemat ja mam zielony a na forum spotkałem się z linkiem ze do FF 1 jest zalecany czerwony. Czy to ma jakieś znaczenie jaki?? adi602 21-08-2009, 19:42 Ma znaczenie. Jak wlejesz złego to powstaną "kluchy". Tydzień temu byłem w Fordzie po płyn. Zapytał jaki mam kolor, ale mój był już stary i nie mogłem rozpoznać co to za kolor. Sprawdzali w książkach i powiedzieli, że Focusy I do 2003 lub 2004 roku mają czerowny. Więc kupiłem taki właśnie jak ten http://ford.sklep.pl/pl,product,320484,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,ford,1l.html i u mnie "zadziałało" Cenowo był tylko o parę złotych droższy niż w necie (max do 10zł). Sławek72 23-08-2009, 17:56 Dzieki kolego za info Ja juz jestem po tym zabiegu i mam tez czerwony tak jak wszyscy. Pozdrawiam luk7 05-08-2010, 18:22 Witam serdecznie! i góry przepraszam jesli juz o tym bylo pisane ale mam male problemy z kompem i szukanie to meczarnia. Aledo rzeczy mam focusa 1 z 1999r chcialem sie zapytac jaki zalecany jest plyn do wspomagania? jaki kolor? za pomoc bede wdzieczny. mkaminski100 06-08-2010, 09:16 Dobierasz olej po kolorze? ;) Czerwony, najlepiej z serwisu, bo kolor o niczym nie swiadczy a mozna sobie klopotow narobic kupujac "dobry czerwony olej". luk7 06-08-2010, 10:50 nie po kolorze ;) a najlepiej z nazwy z tych ktoremozna kupic np w sklepie internetowym forda ktory bylby odpowiedni :) mkaminski100 06-08-2010, 11:20 Konkretnie ten: http://ford.sklep.pl/pl,product,320484,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,ford,1l.html Tu masz wszystkie razem# http://ford.sklep.pl/pl,category,109747,oleje,ukladu,wspomagania,kier.h tml mario591 06-08-2010, 15:13 Płyn przekładniowy Mobil 1 kolor czerwony patrz tylko jaki typ ogólnie to 220 !!! koszt 1L płynu ok 27zł i po problemie !!! mkaminski100 06-08-2010, 15:31 Płyn przekładniowy Mobil 1 kolor czerwony patrz tylko jaki typ ogólnie to 220 !!! koszt 1L płynu ok 27zł i po problemie !!! Mobil1 220 to odpowiednik DII i jest gestszy od oryginalnego plynu forda (sprawdzalem). Wiem, jest odpowiednikiem Fordowskiego plynu, ale jest od niego gestszy. Odpowiedniki DIII przechodza przez gume wiec tez sie nie nadaja. Problem w tym, ze maglownica Forda jest delikatna i potrafi cieknac lub zaczac stukac po zmianie na nieodpowiedni plyn, wiec czy naprawde warto oszczedzic 35zl na plyn ktorego juz i tak drugi raz zmienial nie bedzie. wasyl1 04-10-2011, 12:55 witam jaki kolor plynu zalac do wspomagania kierownicy?czerwony czy zielony? fordziak4971 04-10-2011, 19:27 wlej obojętnie jaki hydrauliczny. Możesz w motoryzacyjnym kupić olej luzem. 1 Litr kosztuje około 6 złotych. zeberko 05-10-2011, 12:37 Kup oryginał byś pózniej nie musiał wymieniać maglownicy lub pompy wspomagania. W mk1 był lany czerwony płyn. TomFoc 05-10-2011, 12:41 Pytanie tylko czy jest sens kupować - użyjesz niewiele, reszta stoi w garażu (o ile go masz). Chyba lepszym rozwiązaniem jest podjechać do jakiegoś mechanika albo ASO (sam tak zrobiłem) i za kilka PLN doleją płynu. wasyl1 06-10-2011, 13:58 Dzieki:razz: Regis_____ 11-08-2012, 09:44 Zauważyłem ostatnio, że poziom płynu od pompy wspomagania jest niepokojąco blisko krawędzi "minimum". W związku z tym chciałem dolać płynu ale nie wiem do końca jakiego. i tu nasuwa się pytanie: czy mogę dolać oleju przekładniowego lub dedykowanego specyfiku do wspomagań sprzedawanego na większej ilości Stacji Paliw? Czy te płyny są mieszalne czy może występuje między nimi jakiś konflikt jak między płynami chłodniczymi i hamulcowymi? A jeśli tak, to czy jestem zmuszony spuścić cały stary płyn od wspomagania? Auto kupiłem początkiem roku, nie wiem jakiej firmy jest płyn we wspomaganiu. Miał ktoś taki przypadek? luki6262 11-08-2012, 23:33 kup olej do skrzyń automatycznych ( taki czerwony). Dolej go. TomFoc 12-08-2012, 08:38 Moja rada: nie kupuj. Wydasz sporo kasy, dolejesz może 100ml i reszta będzie czekać kilka lat na kolejną dolewkę. Kilka dni temu jadąc na południe Polski podjechałem do ASO we Włocławku i poprosiłem o dolewkę płynu. Bez słowa sprzeciwu dolali mi do max. Gdy zapytałem o zapłatę usłyszałem - "szerokiej drogi". Gdybyś nawet musiał za dolewkę zapłacić, to będzie to kwota około 5zł. korek007 12-08-2012, 08:53 Moja rada: nie kupuj. ...podjechałem do ASO ...dolali mi do max. .... Słuszna racja. Regis_____ 13-08-2012, 21:05 Dzięki za pomoc Panowie. Tak zrobię... :) Mam nadzieję tylko, że u Mnie w mieście w ASO nie włączy się pracownikom Góralska mentalność i nie będą chcieli kroci za dolewkę ;) Za odgrzybianie i wymianę czynnika chłodzącego w ASO zapłaciłem 175 zł więc napawa optymizmem ;) Wojtek 13-08-2012, 21:39 kup olej do skrzyń automatycznych ( taki czerwony). Dolej go. Ja bym na Twoim miejscu tak zrobił. Zapłacisz 15 zł za litr , dolejesz i masz jeszcze w zapasie. W ASO będziesz musiał się prosić , poczekać , ale najpierw tam dojechać. Sorry , ale mi by się nie chciało. Na każdej stacji kupisz taki płyn , bez proszenia. Ps. z jakiegoś powodu jest to minimum. Sprawdź , czy nie masz żadnego wycieku/pocenia się. Pozdrawiam Wojtek. Regis_____ 14-08-2012, 19:16 patrzyłem... Wycieków nie ma, wszystko sucho, ładnie, zgrabnie i powabnie :) Zastanawiam się, czy po prostu przy ostatniej wymianie Ów płynu poprzedni właściciel nie zapomnial dolać płynu po odpowietrzeniu. Jeżdzę tak już od ół roku (tak, wiem, niedobrym ja...) ale cały czas jest ta sama ilość ciut pow. minimum na zimnym, na połowie idealnie na ciepłym. Od pół roku ilosć się nie zmieniła ale teraz czeka mnie dłuższa trasa i w końcu chciałem dolać ;) Wojtek 14-08-2012, 20:37 To kup taki olej lub podjedź do ASO . Sprawa jest prosta. Pozdrawiam Wojtek. maniek4491 24-03-2014, 21:37 Witam czy do focusa mk1 dobry będzie olej hipol do przekładni automatycznych czerwony ATF2D GM DEXRON II D taki mi sprzedali na stacji benz. Proszę o podpowiedz Chodzi mi o to czy będzie dobry do przekładni kierowniczej Basra 24-03-2014, 21:41 witam jaki kolor plynu zalac do wspomagania kierownicy?czerwony czy zielony? Witam Czerwony tylko do pomp mechanicznych.Natomiast zielony do pomp elektrycznych i mechanicznych. pozdrawiam Glow 19-05-2014, 09:47 Odgrzeje stary temat żeby nie zakładać nowego bez sensu. Mam podobny problem, nabyłem FFMK1, produkcja grudzień 2003. Też mam zielony płyn od wspomagania i z tego co słyszałem był on lany w Focusach wyprodukowanych od listopada 2003. Czy ktoś mógłby potwierdzić lub obalić tą teorię? Czy jednak jest zły i powinienem zalać czerwony? Rafał-Focus 19-05-2014, 19:50 Kiedyś też miałem taki dylemat gdyż ogólnie mówi się ,że do wspomagania mechanicznego ma być czerwony. Ale jest tak jak mówisz, że do Focusów mk1 z końca produkcji zalecany jest kolor zielony. Pracownik sklepu forda sprawdził mi tez VIN i według niego również powinien być zielony, więc taki wlałem 2 lata temu i jest OK! Basra 19-05-2014, 20:26 Odgrzeje stary temat żeby nie zakładać nowego bez sensu. Mam podobny problem, nabyłem FFMK1, produkcja grudzień 2003. Też mam zielony płyn od wspomagania i z tego co słyszałem był on lany w Focusach wyprodukowanych od listopada 2003. Czy ktoś mógłby potwierdzić lub obalić tą teorię? Czy jednak jest zły i powinienem zalać czerwony? Witam Płyn do wsp.kierownicy w fordach z pompą mechaniczną czerwony.Do pomp elektrycznych zielony.Płyn zielony może być stosowany w pompach mechanicznych.Natomiast czerwony tylko w mechanicznych pompach. pozdrawiam Glow 04-06-2014, 19:23 Dzięki za odpowiedzi! Przeglądałem różne sklepy i trafiłem na coś takiego: http://ewcar.pl/pl/p/Olej-wspomagania-kierownicy-DP-PS-zielony-Ford-1781003/363809 Napisane jest: "Focus I od 06.2003 -" Sprawdzałem VIN i moja foka jest z 02.12.2003r. Czy w takim wypadku zalać właśnie ten zielony? P.S. Czyli od czerwca 2003r. montowali w Focusach elektryczne pompy? Ktoś wie jak to sprawdzić? korek007 04-06-2014, 20:27 Pompa elektryczna to nie będzie miała koła pasowego z paskiem wieloklinowym na nim. NeOn21 02-01-2015, 11:51 Mam pytanie, kupiłem focusa rocznik 1999 1.6 16V Płyn wspomagania jest wlany jakiś zielony i jest na minimum dlatego chciałem dolać płyn i teraz nie wiem jaki bo w sklepie z płynami jak sprawdza facet to wychodzi mu, że jest tam czerwony płyn. Jaki mam wlać ? moons 02-01-2015, 12:14 Płyn wspomagania pewnie już Ci ktoś podmienił bo fabrycznie leją tam czerwony, zielony Ford zaczął stosować gdzieś od 2003 roku. Oczywiście mówimy o Fordowskim płynie do układu wspomagania. Oba płyny są do kupienia w każdym sklepie z częściami do Forda. Jak nie wiesz co jest wlane najlepiej było by wymienić na znay Ci płyn, ale ja bym kupił zielony płyn Forda uzupełni i po sprawie. Pozdrawiam NeOn21 02-01-2015, 12:27 Dzięki za pomoc, zrobię tak jak radzisz czyli kupię zielony płyn forda i uzupełnię :) salom 02-01-2015, 12:46 Jak dolejesz czerwonego płynu do zielonego, to samochód też będzie jechał. Fulara 02-01-2015, 12:53 a czy wymiana takiego płynu jest konieczna, np po 10 latach ? nie chciałbym ruszać tego, żeby się nie okazało, że na nowym płynie będzie gorzej niż na starym, albo pojawią się wycieki.... Basra 02-01-2015, 13:07 Witam Płyn czerwony stosowany był przy pompach mechanicznych.Natomiast zielony stosujemy przy mechanicznych i elektrycznych. pozdrawiam Fulara 02-01-2015, 13:10 czyli zielony lepszy, bo bardziej uniwersalny NeOn21 12-01-2015, 22:07 Panowie, okazało się, że mam wlany płyn czerwony :) Czyli wszystko się zgadza jest wlany taki jak fabrycznie był lany bo ten zbiorniczek jest zielony i widać tak jakby ten płyn zielony był, po wsadzeniu palca do zbiornika okazało się, że płyn jest czerwony :P Daro19823 13-01-2015, 15:43 ja miałem płyn taki rudy w foczce to chyba był czerwony , dolałem zielonego jakies 100 gram i wszystkojest ok wymieszło sie. pytałem kolege mechanika ipowiedział mi ze płyn ktory leja ford to pełny syntetyk a ja dolałem połsyntetyk zielony powinno byc ok a kolor nie zabardzo ma znaczenie silencer7 07-07-2015, 20:26 Niedawno kupiłem Focusa MK1 kombi 1.6 16V. Zauważyłem, że płyn wspomagania jest poniżej minimum. Sęk w tym, że nie wiem jaki płyn był wlany do tej pory, więc nie wiem co mam dolać. Próbowałem rozeznać kolor, ale bez sukcesu. Szczerze to wygląda jak przechodzony płyn hamulcowy. Jakieś propozycje co mogę dolać żeby było ok? Fulara 07-07-2015, 21:44 czerwony silencer7 08-07-2015, 12:42 Dzięki za info, mam taki plan żeby ten obecny, który jest już trochę brązowy odciągnąć strzykawką ze zbiornika i dolać do max tego nowego. Rozumiem, że to jest po prostu olej i nie ma tu czegoś takiego jak odpowietrzanie układu (tak jak przy płynie hamulcowym)? Fulara 08-07-2015, 14:36 ściągniecie ze zbiorniczka strzykawką nie ma sensu, to jak wymiana płynu hamulcowego ze zbiorniczka poprostu dolej albo wymień Brzydki 08-07-2015, 14:45 Zrobić dynamiczną wymianę całego płynu w ukladzie i nie kombinować. Takie rzeczy powinno się robić co 4-5 lat lub co 100k km ale mało kto o tym wie lub uważa to za mało istotne. Do czasu. Fulara 08-07-2015, 15:31 jak jestes ze slaska to przyjedz wymienimy robilem to ostatnio bulka z maslem godzinka silencer7 09-07-2015, 08:30 No niestety do ciebie mam za daleko. Dzięki za propozycję. A mógłbyś wyjaśnić jak to zrobić krok po kroku? Może gdzieś jest jakiś poradnik? slawek_s 09-07-2015, 09:51 (...) mógłbyś wyjaśnić jak to zrobić krok po kroku? Może gdzieś jest jakiś poradnik?Fulara już to wyjaśniał i to bardzo dokładnie; zapoznaj się z treścią wątku z poniższego linku: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76435 Fulara 09-07-2015, 12:04 o dzięki Sławek, nie musiałem szukać moich wypocin ;-) marco1980 11-07-2016, 19:37 Chciałem wymienić olej / płyn w układzie wspomagania kierownicy. I się nie udało. Otóż mechanik wg katalogu ustalił, że musi wlać płyn w kolorze zielonym. A u mnie w układzie jest płyn czerwony. I odstąpił od wymiany bo zwątpił, czy katalog go nie oszukuje. Podobno jeśli jest niewłaściwy płyn to mogą być same problemy. Jaki zatem płyn / olej powinienem zalać do mojego Forda Focusa, 1.8 TDCI 100KM? zmulim 11-07-2016, 20:03 Jeśli miałeś oryginalnie płyn koloru czerwonego to znaczy że taki trzeba zalać. No chyba że ktoś kiedyś nalał złego oleju. Spotkałem się z opinią że nie ma znaczenia który olej się wleje. Jeden jest to olej ER1 a drugi (zielony) DP-PS. J@colo 11-07-2016, 20:08 Tematów było trochę na forum, może warto najpierw poszukać?? Jak mechanik nie wie jaki ma wlać olej do wspomagania hydraulicznego to jedź do innego mechanika. Zalej czerwony jak taki miałeś Czerwony - wspomaganie hydrauliczne Zielony - hydrauliczne i elektryczne zmulim 11-07-2016, 20:16 Zgadza się, np tutaj masz temat który wszystko wyjaśni... Generalnie coś koło 2003 zaczęli już lać zielony olej w fordach. http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=66621 marco1980 11-07-2016, 22:43 Nie miałem czasu na szukanie i poszedłem trochę na łatwiznę. Jeśli zbulwersowałem swoim lenistwem, to najmocniej przepraszam. Moja foka jest z 2004. Więc powinna być zalana zielonym. A nie jest... J@colo 11-07-2016, 23:11 Moja foka jest z 2004. Więc powinna być zalana zielonym. A nie jest... Dlaczego?? marco1980 12-07-2016, 01:07 Patrz post wyżej. J@colo 12-07-2016, 09:18 Ale uzasadnij to, bo że masz foke z 2004 to nie jest wyznacznik że ma być zielony. marco1980 12-07-2016, 11:59 Ale uzasadnij to, bo że masz foke z 2004 to nie jest wyznacznik że ma być zielony. Ale co ja mam uzasadniać. Mi się wydaje logiczne, że jak leją zielony od 2003 to też powinienem mieć zielony, chyba, że ktoś zmienił już ten płyn. Podsumowując temat z linku rozumiem, że nie ma znaczenia czy wleję zielony czy czerwony. Zielony jest po prostu bardziej uniwersalny? zmulim 12-07-2016, 12:32 Tak jak pisano wcześniej, jak masz czerwony, wlej czerwony i po kłopocie. Zielony też jest zgodny ale po prostu "nowszy" i pasuje do hydraulicznego i elektrycznego wspomagania. Więc nie ma to znaczenia. tomek8888 13-01-2017, 23:23 Odkopię temacik, może ktoś doradzi. Jak wywalić cały płyn i nalać nowy? kinia foka 02-02-2017, 15:57 Witam od trzech tygodni jestem posiadaczką focusa mk1 1,8 tdci 2004r, jako ze po zakupie należy powymieniać filtry i oleje to na koniec okazało sie ze jeszcze płyn w wspomaganiu prosi o uzupełnienie, mam poniżej minimum, i mimo że jest go mało to raczej ma kolor żółty, podobno powinien być zielony, czy to prawda? proszę o pomoc bo już tak czytam i czytam i z tych kolorów to mi się tęcza robi ;/ a może ktoś mógł by mi polecić jakiś warsztat czy magika który by mi ten płyn wymienił?? najlepiej z Trójmiasta lub okolic. Pozdrawiam Fulara 02-02-2017, 17:24 raczej czerwony podjedz na śląsk to ci wymienie :) kinia foka 02-02-2017, 22:01 Witam od trzech tygodni jestem posiadaczką focusa mk1 1,8 tdci 2004r, jako ze po zakupie należy powymieniać filtry i oleje to na koniec okazało sie ze jeszcze płyn w wspomaganiu prosi o uzupełnienie, mam poniżej minimum, i mimo że jest go mało to raczej ma kolor żółty, podobno powinien być zielony, czy to prawda? proszę o pomoc bo już tak czytam i czytam i z tych kolorów to mi się tęcza robi ;/ jest kilka postów na ten temat ale nie spotkałam sie z tym zeby ktos w mk1 miał żółty płyn :( prosze o pomoc, jak tylko uzyskam odpowiedz usunę post. a może ktoś mógł by mi polecić jakiś warsztat czy magika który by mi ten płyn wymienił?? najlepiej z Trójmiasta lub okolic. Pozdrawiam J@colo 02-02-2017, 22:21 Płyn do wspomagania ma oznaczenie WSA-M2C195-A i może być stosowany do końca produkcji, ale pojazdy wyprodukowane po 23.06.2003 miały zalewany płyn zielony o oznaczeniu WSS-M2C204-A2 Fulara 03-02-2017, 06:31 ja mam 2004 i miałem czerwony :) miery 03-02-2017, 06:50 Płyn ma być zielony lub czerwony. Weź wężyk, strzykawkę i zaciągnij trochę ze zbiorniczka. Pod światło zobaczysz jaki kolor ma. Pewnie będzie czerwony. Jeżeli tak to najpopularniejszy jest MOBIL ATF 220. Wymianę można przeprowadzić samemu. Sam wymieniałem rok temu, 20 min roboty i raczej nic popsuć nie można. Fulara 03-02-2017, 06:51 można można, zapuścić silnik na pustym zbiorniczku. Kini, pewnie to zajmie 22 minuty :) miery 03-02-2017, 06:54 No to są wyjątki, chociaż sądzę że samo chwilowe opróżnienie zbiorniczka nie zabije układu. O ile kręcić się nie będzie. Co do koloru. Może być żółty jeżeli ktoś już wymieniał i taki zalał. :D Opis: Link (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2394107&postcount=10) Należa się ukłony dla Fulara . Korzystałem z tego opisu. AdoKrycha007 03-02-2017, 08:04 Instrukcja Foki MK1 mówi wyraźnie, że jedynymi olejami do wspomagania, które spełniają normę forda, są oleje z normą WSS-M2C 195-A (CZERWONE) lub WSS-M2C 204-A (ZIELONE). Przy czym zielony zalecany jest do MK1 poliftowych (bo w instrukcji przedlifta jest info tylko o tym pierwszym, a w polifcie już o obu, do tego sklepy w specyfikacjach przy tym zielonym podają w zasadzie tylko MK2). Nie każdy czerwony spełnia normę, nie każdy zielony. Wniosek? Ja bym zalewał wyłącznie czerwonym, który spełnia normę forda. Wlewanie jakichś żółtych dobrym pomysłem nie jest, również w/w Mobila, bo on NIE spełnia normy forda dla mk1 (jedyną fordową jaką spełnia to jakaś ESR-M2C163-A) AdoKrycha007 03-02-2017, 08:37 Płyn do wspomagania ma oznaczenie WSA-M2C195-A i może być stosowany do końca produkcji, ale pojazdy wyprodukowane po 23.06.2003 miały zalewany płyn zielony o oznaczeniu WSS-M2C204-A2 to prawda - http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2741702&postcount=5 miery 03-02-2017, 08:39 U mnie w polifcie był czerwony i zalałem czerwonym Mobilem. Nic się nie dzieje póki co... AdoKrycha007 03-02-2017, 08:47 ok, ja tylko zaznaczyłem, że on nie spełnia w ogóle normy dla MK1. a silnik też możesz zalewać jakimś mineralnym 15W i się też nic nie stanie (na jaaakiś czas) ;-) Fulara 03-02-2017, 08:52 dlatego kupiłem oryginalny i bolało po kieszni jak cholera AdoKrycha007 03-02-2017, 11:11 ja mam czerwony ori Forda C-ML5 również od nowości i mi nic się nie dzieje z pompą, przebieg 317k km. kinia foka 03-02-2017, 12:32 raczej czerwony podjedz na śląsk to ci wymienie :) Trochę daleko ;-) ale dziękuję za propozycje ;-) mam rodzinę w Gliwicach ;-) Bump: Panowie to jak krowie na rowie powiedzcie mi jaki mam mieć ten płyn ? Baba jestem i juz się pogubilam :-( Fulara 03-02-2017, 12:36 nikt Ci nie powie. weź strzykawkę i otwórz zbiorniczek, zaciąg trochę płynu. weź go pod słońce i zobaczysz co masz. spokojnie możesz wlać czerwony jakbyś nie wiedziała kinia foka 03-02-2017, 12:38 nikt Ci nie powie. weź strzykawkę i otwórz zbiorniczek, zaciąg trochę płynu. weź go pod słońce i zobaczysz co masz. spokojnie możesz wlać czerwony jakbyś nie wiedziała Ok ale wcześniej musze tamten zlac i przeplukac uklad? Chyba nie można ich mieszać ? slawek-kali 03-02-2017, 12:46 Do 22.06.2003 fabryka lala czerwony WSA-M2C195-A lub WSS-M2C938-A i mozna je mieszac. Od 23.06.2003 do konca produkcji zalewano WSS-M2C204-A2 zielony. Fulara 03-02-2017, 13:25 zalewali to, co było na półce w fabryce slawek-kali 03-02-2017, 13:29 Powaznie? a fotki masz? jak nie to nie fantazjuj... Fulara 03-02-2017, 13:29 poczytaj forum ile osób ma auto z 2004 roku i kolor czerwony slawek-kali 03-02-2017, 13:31 auto od nowosci? Fulara 03-02-2017, 13:33 nie żartuj, że ktokolwiek to zmienia :D może 100 osób w tym kraju zmienia płyn wspomagania, w tym 10 z tego forum :) niewiele lepiej statystyka się ma z olejem przekładniowym :) slawek-kali 03-02-2017, 13:41 ASO? moze nie mieli i zalali inny? Fabryka lala jak podalem. Fulara 03-02-2017, 13:44 a czy w focusach mk1 jest to jakaś różnica ? bo moim zdaniem żadna slawek-kali 03-02-2017, 13:46 Nie, ale nie pisz ze fabryka lala co miala bo to nieprawda. Koniec OT. Konani 03-02-2017, 14:27 Zielony płyn jest uniwersalny do pomp elektrycznych i mechanicznych Czerwony tylko do mechanicznych zmulim 03-02-2017, 14:37 Dla potwierdzenia wyjątku od reguły. Mam Focusa mk1 rocznik 2004 więc powinni lać zielony, podczas gdy auto ma oryginalnie i nigdy nie wymieniany olej koloru czerwonego... Fulara 03-02-2017, 14:38 tak, czyli w mk1 jeden pies miałem czerwony, wymieniłem na czerwony Dla potwierdzenia wyjątku od reguły. Mam Focusa mk1 rocznik 2004 więc powinni lać zielony, podczas gdy auto ma oryginalnie i nigdy nie wymieniany olej koloru czerwonego... ja mam to samo i takich wyjątków jest masę zmulim 03-02-2017, 14:42 Ale to przecież nie ma żadnego znaczenia, jak się ma czerwony to się leje czerwony, jak zielony to zielony. BTW, zielony zaczęto wprowadzać przy okazji przekładni elektrycznych, jednak pozostaje on i tak kompatybilny z przekładniami w mk1. Mieszać zielony z czerwonym z tego co słyszałem - nie powinno się. AdoKrycha007 03-02-2017, 14:44 ale nie chodzi tylko o kolor, ale o kolor ORAZ O normę Forda. nie każdy czerwony spełnia normę Forda, zielony też.. Fulara 03-02-2017, 14:46 wystarczy kupić ten i wszystko gra http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-kierownicy-czerwony-ER-1l.-C-ML5-FORD/51 Tomaszstn 03-02-2017, 15:41 Ja również polecam wizytę w ASO, po Vinie Ci sprawdzą jaki miałaś zalany. Akurat płyn do wspomagania i olej przekładniowy polecam ori. J@colo 03-02-2017, 22:04 ja mam 2004 i miałem czerwony :) Ale auto masz od nowości?? Bo to że masz czerwony to nie znaczy że nie był oryginalnie inny, większość ludzi ma tak że jak jest coś o 5 zł tańsze to biorą co tańsze, byle było niech się martwi następny i tak jest właśnie z olejem do przekładni większość np VW jeździ na czerwonym a powinno mieć zielony, później zdziwieni że im się maglownice pocą. W foce mk1 akurat za dużo nie zmienili w technologi do końca produkcji, ale jak rozbieram te auta to w poszczególnych latach produkcji widać jak księgowy ciął koszty i kładli coraz większy badziew i bym się nie zdziwił jak by w maglownicy były gorszej jakości uszczelnienia. :roll: J@colo 03-02-2017, 22:17 Mobila do wspomagania forda tez specjalnie nie polecam, działać będzie ale jak długo??... kinia foka 04-02-2017, 13:05 można można, zapuścić silnik na pustym zbiorniczku. Kini, pewnie to zajmie 22 minuty :) Hehehhe sama bym raczej nie chciała wymieniać ;-) lepiej dla foki żebym nie kombinowala :-) szukałam kogoś do wymiany ale dziś to słabo w Trójmieście :( A w poniedziałek jadę w trasę i boję się trochę o auto :/ Dawid_os 06-02-2017, 08:24 Hehehhe sama bym raczej nie chciała wymieniać ;-) lepiej dla foki żebym nie kombinowala :-) szukałam kogoś do wymiany ale dziś to słabo w Trójmieście :( A w poniedziałek jadę w trasę i boję się trochę o auto :/ ja miałem bardzo podobny przypadek, z tym że u mnie mechanik przy okazji naprawy przewodu od wspomagania, zalał zamiast zielonego czerwony i pompa mi bardzo wyła. Zobacz na stronie ford.sklep jaki do Twojego modelu powinien być płyn i taki kup. Swoją drogą powinnaś sprawdzić, bo ubytek płynu jest z jakiejś przyczyny. Masz najprawdopodobniej nieszczelny przewód od wspomagania i płyn Ci wycieka. W fordach jest to ich słaby punkt - ja właśnie przeprowadziłem u siebie taką naprawę (drogo było, bo trzeba wymienić cały przewód który kosztuje ok 600 zł + robocizna). W tych przewodach jest taka nakrętka, którą się wkręca do pompy od wspomagania i ona pod wpływem wibracji wyrabia się i układ staje się nieszczelny, ale wymienić trzeba cały przewód i nie kupować używek, bo sytuacja może być taka sama. Jak będziesz jeździć z małą ilością oleju to możesz pompę zatrzeć, a wtedy koszty większe. pozdrawiam AdoKrycha007 06-02-2017, 09:16 Ale Ty masz MK2, do niego się wlewa wyłącznie zielony z normą forda - takie jest zalecenie producenta.. A w MK1 mógł byc i taki i taki, zalezy czy przedlift, czy lift. ignas 06-02-2017, 17:39 Kolega Fulara podał bardzo ładny opis wymiany płynu wspomagania kierownicy połączonej z przepłukaniem całego układu (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2394107&postcount=10) - szacun! Na stronie Motointegratora (Intercars) (https://www.motointegrator.pl/uslugi/10207-wymiana-plynu-wspomagania-kierownicy#!/warsztaty/service/10207/) znalazłem coś takiego: Jak wygląda wymiana płynu wspomagania kierownicy? Wymiany dokonuje się przez odessanie płynu wspomagania kierownicy ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się w komorze silnika. Powoduje to, że jednorazowo zostaje wymieniona tylko część płynu z pominięciem zawartości przewodów i samej przekładni kierowniczej. Następnie do zbiorniczka wyrównawczego wlewany jest nowy płyn. Odpowietrzenie układu następuje samoczynnie po uruchomieniu silnika. Po zakończeniu wymiany należy wykonać jazdę próbną w celu sprawdzenia, czy układ wspomagania działa prawidłowo i czy nie występują wycieki. Więc zastanawiam się, czy przy każdej wymianie trzeba przepłukiwać cały układ? Przecież nie przepłukuje się całego układu smarowania przy każdej wymianie oleju silnikowego... Oczywiście wiem, że przepłukanie nie zaszkodzi, zastanawiam się, czy jest konieczne. UWAGA: Pytam w kontekście Focusa mk1 1.6 16v 100KM z 2000r., jeśli to ma jakieś znaczenie. EDIT: Czy macie jakieś doświadczenie z zamiennikiem - płynem firmy Carlube (http://ford.sklep.pl/product-pol-13357-olej-ukladu-wspomagania-kierownicy-1L-Carlube.html)? Oryginał jest ponad 3x droższy... Fulara 06-02-2017, 19:07 ja wolałem nie ryzykować, wiem że za oryginalny przepłaciłem, ale tego się nie wymienia raz do roku... J@colo 06-02-2017, 21:14 ja wolałem nie ryzykować, wiem że za oryginalny przepłaciłem, ale tego się nie wymienia raz do roku... Kto bogatemu zabroni... :one: :D Fulara 06-02-2017, 21:41 spokojnie, robiłem to 1 raz więc wolałem nie ryzykować :D tomi002 06-02-2017, 22:31 Więc zastanawiam się, czy przy każdej wymianie trzeba przepłukiwać cały układ?Moim zdaniem to jest dopiero wymiana gdy wymieniasz cały płyn. Przepłukanie to przy okazji. Odsysaniem płynu ze zbiorniczka a'la Motointegrator to według mnie można nazwać tylko wymianą płynu w zbiorniczku a nie w całym układzie. Więc taki sposób jest g.. warty. kinia foka 06-02-2017, 23:01 Panowie Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi:) dzis moja foczka dostała nowy CZERWONY płyn, prwawdziłam w fordzie oraz po nr vin ze takowy powinien być zalany, i przyznam ze pod okiem mechanika co prawda ale sama ściągnęłam przepłukałam układ :) może i nie ma sie czym chwalić ale ja sie ciesze :) Raz jeszcze dzięki za pomoc bo zamieszanie z tymi płynami jest mnie małe :/ Można na Was liczyć DZZZZZIeki g:okulary Bump: Moim zdaniem to jest dopiero wymiana gdy wymieniasz cały płyn. Przepłukanie to przy okazji. Odsysaniem płynu ze zbiorniczka a'la Motointegrator to według mnie można nazwać tylko wymianą płynu w zbiorniczku a nie w całym układzie. Więc taki sposób jest g.. warty. A jak Twoim zdaniem wymienić płyn nie odsysajac go?? Nie ma przecież zaworu spustowe. .. o ile mi wiadomo :( w odpinane jakiś tam przewodów wolałam się nie bawić :/ J@colo 07-02-2017, 01:22 Można rozpiąć przewód po lewej stronie, są tam takie 4 kliki, z rurki metalowej zejdzie cały płyn ze zbiorniczka a z węża płyn z maglownicy. Żeby się nie męczyć przy kręceniu warto podeprzeć przód żeby koła były w powietrzu i kręcić do skrajnych położeń kierownicą, na chwile można zakręcić silnikiem by płyn wyszedł z pompy, tym sposobem 90% płynu mamy nowego. tomi002 07-02-2017, 07:23 A jak Twoim zdaniem wymienić płyn nie odsysajac go?? Tak jak już tu podano. Ściągnąć wężyk powrotny że zbiorniczka. Znam też mechaników którzy nie bawią sie w przepychanie nowym płynem żeby nie zapowietrzyć tylko spuszczają od razu cały stary olej kręcąc kołami, zakładają z powrotem wężyk i nalewają nowy olej. Kręcąc kołami zaciągają go do układu i uzupełniają brak w zbiorniczku. Układ podobno odpowietrzania się bez problemu i nie trzeba komplikować sobie roboty przepychając stary olej nowym. J@colo 07-02-2017, 09:59 Układ odpowietrza się bez problemu, przecież jak wymienia się pompę lub maglownicę to układ jest pusty, chwila kręcenia kołami i po kłopocie. marcelo1 19-02-2017, 12:24 Witam, ja mam forda z 12. 2003r i widzę dziś , że mam płyn czerwony. J@colo 19-02-2017, 15:10 Auto masz od nowości?? aro3 27-03-2017, 06:51 Podlacze sie zauwazylem prawie czarny plyn wspomaganie kupilem plyn odcognolem strzykawka z 2 razy plyn ze zbirniczka w sumie z 400ml. I przy max skrecie piszczy na wolnych obr lecitko gazu przestaje ? Mam sie martwic mechanik pobliski powiedzial ze obciazenie i piszczy ale nie piszczalo ? J@colo 27-03-2017, 22:15 Podlacze sie zauwazylem prawie czarny plyn wspomaganie kupilem plyn odcognolem strzykawka z 2 razy plyn ze zbirniczka w sumie z 400ml. I przy max skrecie piszczy na wolnych obr lecitko gazu przestaje ? Mam sie martwic mechanik pobliski powiedzial ze obciazenie i piszczy ale nie piszczalo ? Jaki olej wlałeś?? tomekk46 26-04-2017, 21:53 Witam jestem posiadaczem Focusa MK1 1.8 benzyna (2002) Musze wymienic plyn do wspomagania bo sprawdzalem i jest czarny, w sklepie polecieli mi taki plyn (juz go kupilem nawet) Gulf ATF DX IIIG (dextron III), ale mam watpliwosci czy to ma byc plyn , na odwrocie pisze, ze jest to uniwersalny plyn i pasuje tam gdzie jest uzywany dextron II, dextron III... Czy wlewac go?mam jeden litr, czy moze zuzyc go do przeczyszczenie a wlac jakis inny? dziekuje za pomoc! Andrzej K. 26-04-2017, 23:02 Ma być taki: http://ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-kierownicy-czerwony-ER-1l.-C-ML5-FORD/51 lub jego odpowiednik (zgodność specyfikacji), a tu zamiennik: http://ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-kierownicy-czerwony-500ml-CARLUBE/1639 J-R 27-07-2017, 00:52 Panowie podepnę się do tematu. Zauważyłem u mnie głośną pracę maglownicy, jak kręcę kierownicą odgłos jakby sparciałej gumy, lub skrzypiących drzwi, oraz jakby syczenie i lekki spadek obrotów na postoju. Mój rocznik to 30 listopad 2004. Mam zalany czerwony płyn, w aso chłop powiedział mi, że czerwony to do zwykłych maglownic, a zielony do elektrycznych maglownic (od czerwca 2003). Teraz mam zagwostkę jaki mam kupić płyn, i czy ustąpi mi ten dźwięk? W instrukcji obsługi mam wss-2c--195-a /204-a. Fulara 27-07-2017, 07:50 ja mam 2004 a też miałem czerwony J-R 27-07-2017, 13:28 A kolega fulara jaki ma teraz zalany, czerwony? Fulara 27-07-2017, 13:58 tak, czerwony, taki jaki miałem nie kombinuje w takich sprawach paczek35 18-02-2018, 21:22 Witam pewnie było 100 razy ale nie mogę nic znałeś, mam taki problem zaczął mi podciekać przewód powrotny płynu wspomagania, na tym metalowym łączeniu z plastikiem ( ten co idzie pod akumulatorem ) i Pytanko mam takie muszę dolać trochę płynu tylko nie wiem jakiego, znam kolor(Czerwony) mogę dolać obojętnie jakiego tylko zęby był czerwony ??? A i jeszcze bo na rynku są tez płyny z uszczelniaczem czy warto to wlewać czy nie warto z góry dzięki za pomoc :) Andrzej K. 18-02-2018, 22:34 są tez płyny z uszczelniaczem czy warto to wlewaćDawno temu dolewałem do jakiegoś Forda takowy płyn (Prestone), negatywnych skutków ubocznych brak. Arti_77 19-02-2018, 07:43 Powinien być WSA-MC2195-A a jakiej firmy to już twój wybór. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka kacpro 22-02-2018, 16:49 Oryginalny jest w sumie nie drogi, 40zł za litr :) A litr spokojnie wystarcza do wymiany :) Zalałem oryginalny :) lotek 30-06-2018, 18:56 Troszkę odgrzeje kotleta i zapytam. Miałem od zakupu płyn do wspomagania na minimum i dziś podjechałem do majstra w celu dolaniu. Dolał ze stanu minimu do stanu pomiędzy min i Max. Mysle ze jest to Max 70 ml. I teraz do brzegu, gość stwierdził ze jest płyn żółty i takiego tez dolał (te załóżmy 70 ml). Poczytałem troszkę i okazuje się ze powinien być zielony lub czerwony i właśnie u mnie jest czerwony. Pytanie, czy zmieniać płyn ze względu na ta dolewkę? Czy jednak jest to zbyt mała ilość aby coś namieszać? Fulara 30-06-2018, 19:04 zmien cały co to za dolewki po 11 latach ! a druga sprawa, rusz tyłek, napełnij strzykawkę i zrób to sam ! nikt lepiej od Ciebie tego nie zrobi lotek 30-06-2018, 19:15 Zmienię zmienię ale pewnie w środę. A wracając do mojego pytania? miery 30-06-2018, 19:38 Jak nie będzie się pienił czy coś takiego to raczej nie ma potrzeby. Po tylu latach to płyn raczej zatracił swoje właściwości i zmieszanie go z innym bardziej go nie popsuje. lotek 30-06-2018, 19:41 Panowie, mysle ze ktoś w Dani, w trakcie 214000 jednak zmienił płyn :) a przynajmniej mam taka nadzieje :) Fulara 30-06-2018, 19:47 jeśli ma on prikas forda jako niewymienialny, to na zachodzie ktos ręką kiwnie ? prędzej rosjanin 2x zmieni niż dunczyk miery 30-06-2018, 20:41 Na zachodzie już dawno byłby żyletkami. Szczerze to nie zauważyłem różnicy po wymianie. Gdyby koszt tego płynu był większy niż 30 PLN to bym się nie bawił. tomi002 01-07-2018, 14:48 Po tylu latach to płyn raczej zatracił swoje właściwości i zmieszanie go z innym bardziej go nie popsuje. Jakby ten płyn od wspomagania miał wiele lat to nie miałby barwy żółtej a barwę nieokreśloną a raczej brunatną. Po latach trudno jest stwierdzić czy ten płyn był zielony czy czerwony. Wiec albo ktoś już wymieniał ten płyn na jakiś niefordowski o kolorze żółtym albo mechanik jest daltonistą :) lotek 01-07-2018, 14:55 Mechanik raczej daltonista, bo płyn okazał się czerwony :) Fulara 01-07-2018, 21:44 w 2007 ? to dziwne, tam się lało zielone lotek 01-07-2018, 22:54 Masz racje, ale wiem tez, ze niektórzy mechanicy leja czerwony i to tez podobno jest ok. vizzini 23-08-2019, 16:12 Witam, byłem dziś zakupić olej do wspomagania kierownicy, do Focusa Mk1 99 benzyna 1.8. Pokazałem sprzedawcy jaki potrzeba zgodnie z instrukcją obsługi(WSS-M2C 195-A, WSS-M2C 204-A). Po powrocie do domu okazuje się, że na butelce Mobil ATF 3309 jest napisane Ford WSS-M2C924-A. Czy ten kupiony olej będzie pasować? KubuśWariat 18-09-2019, 13:08 dextron III-wszystkie są czerwone siedze w fordach od 15lat i z tego co ja wiem, czerwony jest tylko dextron II, m.in. atf2 VIKKRAKÓW 30-09-2019, 16:30 siedze w fordach od 15lat i z tego co ja wiem, czerwony jest tylko dextron II, m.in. atf2 bez T :P Sebix99 30-09-2019, 16:42 Ja jak dolewałem płyn do wspomagania to też miałem rozkmine jaki dolać, jeszcze jak chodziłem do szkoły mechanicznej to spytałem się nauczyciela i powiedział mi jak jest u mnie czerwony płyn to może być i nawet ATF do skrzyni biegów automatycznych i taki właśnie był na warsztacie to go dolałem i wspomaganie chodzi już git 1 rok i nie ma żadnych problemów i ubytków :) KubuśWariat 03-10-2019, 11:41 bez T :P bez jakiego te Witku? Bump: mialby Ktos z Was uzywana sprawna pompe wspomagania do mk1 tdci? sylwesterz 05-01-2021, 21:50 W instrukcji do Forda Focus MK1 dla mojego VIN w wierszu dla wspomagania kierownicy są opisane dwa różne płyny wg specyfikacji: WSS-M2C 195-A i WSS-M2C 204-A. Pierwszy jest czerwony, a drugi zielony. Ponieważ wspomaganie kierownicy w starym (ale jeszcze jarym ;)) MK1 dość ciężko chodzi mimo wymian płynów czerwonych zastanawiam się, czy przypadkiem mój model nie powinien mieć zielonego. MK1 jest z maja 2004 roku. PS. Lałem już Motula ATF, Carlube i jeszcze coś, z każdym chodził dość ciężko, ale się przyzwyczaiłem. To nie tak, że wspomaganie nie działa, bo działa, bez wspomagania ledwo da radę kręcić na postoju, a nawet podczas jazdy nie jest lekko ;). PPS. Pierwotny kolor płynu był trudny do określenia, bo przed pierwszą wymianą był brunatno-czarno-niewiadomo. Dopuszczam również myśl, że to np. pompa już niedomaga, w końcu ma swoje lata. Fulara 05-01-2021, 22:28 kolor płynu nie pomoże w delikatniejszej kierownicy raczej masz czerwony, jak mój sylwesterz 06-01-2021, 15:33 A co może pomóc? Wymiana pompy, regeneracja maglownicy (swój wiek ma) czy generalnie po prostu trzeba się pogodzić, że jednym palcem się nie da kręcić kierownicą staruszka MK1... Fulara 06-01-2021, 15:35 za wspomaganie odpowiada wspomaganie, ale jak nie wyje ja bym tylko wymienił olej kluska123244 07-01-2021, 17:48 w mk1 już fabrycznie ciężko chodzi wspomaganie jeździłem innymi i sam posiadam mk1 zależy jakie masz opony szerokie możesz spróbować włożyć jakieś 185/XX/R14 bo 15tek raczej takich nie znajdziesz wąskich a na pewno będzie dużo lżej się kręciło kierownicą wiem bo mam zimówki 185/60R14 a letnie 195/65/R15 sylwesterz 07-01-2021, 20:16 Może faktycznie przesadzam, chociaż wydaje mi się, że 7 lat temu, jak kupowałem MK1, lepiej chodziło wspomaganie. Najciężej chodzi rano, bo gdy zrobię rundkę kilku km, chodzi luźniej. Obecnie mam zimowe opony R14, wiem że na letnich R15 jest większy opór. Zapewne przyczyną jest to, że już w międzyczasie siedziałem w innych autach (służbowe, rodzina), w każdym wspomaganie działało lepiej, a niektóre autka wcale nowsze nie były. No, a teraz mam jeszcze MK3, do którego jest przepaść w działaniu wspomagania ;). Niemniej jednak płyn i tak wymienię, bo ma kolor mocno niejednoznaczny :oops:. Fulara 07-01-2021, 20:34 do 2004 to lej czerwony sylwesterz 07-01-2021, 20:47 Tak, dzięki za podpowiedź, jeszcze tylko się zastanawiam czy szukać płynu wspomagania wg specyfikacji WSA-M2C195-A czy nowszej WSS-M2C938-A? Te pierwsze mają wyższą lepkość i gęstość, te drugie mniejszą. Obecnie sprzedawany płyn do wspomagania Ford C-ML5 (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-kierownicy-czerwony-ER-1l.-C-ML5-FORD/51) spełnia niby obie, ale wg parametrów (czyli porównując lepkość płynów innych producentów wg jednej normy i drugiej) wychodzi, że tę drugą: https://wwwqa-msds.app.ford.com/documents/201196%20A_GBEN.pdf Niestety, nie znalazłem samych danych specyfikacji, co najwyżej parametry różnych płynów Motorcraft. Płyny innych producentów już tylko spełniają jedną normę albo drugą, a nie obie równocześnie. Płyny wg obu specyfikacji są czerwone. Fulara 07-01-2021, 21:22 weź carlube za 20 zł za litr sylwesterz 07-01-2021, 21:59 Oki, jakby co, będzie na ciebie :p PS. Niestety już ceny są pod 30... man1 20-01-2022, 13:50 Witam Koledzy Chciałem poradzić się was jaki płyn do wspomagania dolać w Focusie mk1 z 1999r. 1,8 zetec 16v benzyna. Patrząc na zbiorniczek płyn wydaje się być zielony ale , wkładając białą chusteczkę wyszedł jakby bursztynowy fot. niżej Problem jest w tym że niewiem co było zalane wcześniej. clubGRANT 20-01-2022, 14:06 Już sobie odpowiedziałeś - zielony fordowski. man1 20-01-2022, 14:36 A co powiesz na fotkę? Do zielonego to trochę daleko temu. marekpz 20-01-2022, 15:08 Czerwony. Zielony od 2003r damianisko5 20-01-2022, 15:09 Oj, daleko temu. Ma być czerwony i ten kolor pokazujesz na fotce. Np. Mobil ATF 220 Bump: Czerwony. Zielony od 2003r Nieprawda, ma być czerwony. I na fotce pokazany jest czerwony. marekpz 20-01-2022, 15:22 A co napisałem nieprawdziwego ? Przecież napisałem, że ma być czerwony. Zielony w fokusie mk1 jest lany dla aut z produkcji po 02.07.2003 zmulim 20-01-2022, 18:18 A co napisałem nieprawdziwego ? Przecież napisałem, że ma być czerwony. Zielony w fokusie mk1 jest lany dla aut z produkcji po 02.07.2003 Nie do końca prawda. Był kiedyś, gdzieś temat o tym. Miałem focusa mk1 2004 i fabrycznie był wlany CZERWONY płyn do wspomagania. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Fulara 20-01-2022, 19:12 mam 2004 i mam czerwony marekpz 20-01-2022, 20:11 Widziałem dziesiątki aut, które mają mieć zielony a ludzie zalewają czerwonym. To co podaję, to zalecenie Forda, nie rozkminialem dlaczego tak jest ale sprawdziłem etisa, microcata czy serwisowke i wszędzie to samo. Może ma to związek z wprowadzeniem do oferty zielonego ? (Nie wiem kiedy wszedł) tylko wtedy chyba by w Mondeo MK3 też zmienili. Fulara 20-01-2022, 20:40 czerwony był w mechanicznych hydraulicznych wspomaganiach zielony później AdoKrycha007 21-01-2022, 07:52 Sprawdzić w instrukcji do swojego auta. Ja miałem zielony, a miałem końcówkę 2001 roku salon PL. W tabelce specyfikacji w książce miałem kod zielonego, a nie czerwonego. i takim był zalewany przez 17 lat zanim go myszy zjadły. nic nie robiłem ze wspomaganiem przez ten czas poza jedną wymianą płynu po 10 latach wg Etis. najlepsze i bezawaryjne auto jakie miałem ever, gdyby nie ta blacha :( damianisko5 21-01-2022, 08:33 To i ja dorzucę, bryczka z 2004, mam czerwony. Aha, i jeszcze wątpliwość, czy można mieszać zielony z czerwonym, wg. skromnej mojej wiedzy nie powinno się mieszać. AdoKrycha007 21-01-2022, 09:01 nie można mieszać, jest to napisane w instrukcji i na stronach produktów w necie. clubGRANT 21-01-2022, 10:44 Nie mieszał bym zielonego z czerwonym, ale wymieniałem zielony w mk2 2007 i był prawie czarny (przepracowany), możliwe że wcześniejsze mk2 miały czerwony, to tak jak w mk3 do któregoś roku przekładnia kierownicza była hydrauliczna chyba 2016, a od 2016 elektryczna. AdoKrycha007 21-01-2022, 10:49 to tak jak w mk3 do któregoś roku przekładnia kierownicza była hydrauliczna chyba 2016, a od 2016 elektryczna. jak wziąłeś wolnossący 1,6 tivct to dalej bańka z płynem była :) ja takową mam. damianisko5 21-01-2022, 11:13 nie można mieszać, jest to napisane w instrukcji i na stronach produktów w necie. Dzięki, to potwierdza moje przypuszczenia. Fulara 21-01-2022, 18:26 To i ja dorzucę, bryczka z 2004, mam czerwony. Aha, i jeszcze wątpliwość, czy można mieszać zielony z czerwonym, wg. skromnej mojej wiedzy nie powinno się mieszać. Absolutnie nie clubGRANT 22-01-2022, 15:06 jak wziąłeś wolnossący 1,6 tivct to dalej bańka z płynem była :) ja takową mam. Ty taką masz , a ja nie mam. |