Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Dach panoramiczny - wady i zalety posiadania


Kubulsen
04-09-2019, 19:57
Szanowni moderatorzy, wiem, że jest osobny wątek pod nazwą: "Kupujemy auto", ale nie chodzi mi o sprawdzenie konkretnego egzemplarza, a o poradę od tych co na co dzień użytkują auto z dachem panoramicznym. Więc proszę nie przenoście mojego wątku do innego działu.
Szanowni koledzy, mam na dniach skonfigurować swoją Kugę i mam bardzo duży dylemat związany m.in. z oknem dachowym, a raczej ładnie nazywanym przez producenta "dachem panoramicznym". Mam dylemat, bowiem rodzina mnie naciska aby zamówić ten gadżet, ale nawet u dealera nie bardzo mnie do niego zachęcają, twierdząc, że właściwie to nie do końca potrzebny wydatek. Przyznam szczerze, że mnie osobiście taki bajer jednak też się podoba, ale widzę też wady w postaci szybszego nagrzewania się wnętrza (w lecie w słoneczny dzień pewnie cały czas trzeba jeździć z roletą); prawdopodobnie mniejszego tłumienia hałasów z zewnątrz (ktoś z opiniujących na Autocentrum przestrzegał przed tą wadą okna dachowego), no i nie wiem jak po latach będzie z jego szczelnością. Do tego widzę, że to okno dachowe jest naprawdę skromnych rozmiarów w porównaniu chociażby z tym występującym w duecie KIA Sportage / Hyunday Tucson - choć może to zaleta w związku z w/w wadami.
Bardzo proszę tych użytkowników fordów KUGA, którzy posiadają ten bajer o całkowicie swoją prywatną, może być bardzo stronniczą, mniej lub bardziej przydatną ale jednak jakąś opinię: czy było warto dopłacić, czy korzystają na co dzień, czy od święta, czy denerwuje, czy trzeszczy, czy występowały jakieś awarie, a może są inne jakieś zalety poza tym, że czasami wiatr czuprynę przewieje (w jednym z brytyjskich testów prowadzący złośliwie wskazał, że takie okno przydaje się wówczas gdy... ...when we fart in the car ;)
Przy okazji dopowiem i wyjaśnię skąd m.in. ten dylemat, otóż mamy niewielkie okno dachowe w samochodzie małżonki (Nissan Micra), jest ono wprawdzie nieotwieralne, ale naprawdę nam się podoba, choć właściwie poza doświetleniem wnętrza to trudno znaleźć jakieś dalsze zalety, ale naprawdę fajnie wygląda.
Dla informacji: koszt takiego okna dachowego w Kudze to 3 tys. zł (bez uwzględnienia rabatów).

ołowiany
04-09-2019, 20:04
Ale się rozpisałeś.
Mam przez przypadek dach rozsuwany. Kompletnie jest przydatny do niczego :)
Jak świeci słońce to mocno grzeje, jak się jedzie szybko to mocno hałasuje, jak pada deszcz to jest mokro :)

Edit. Wiatr czupryny nie przewiewa na żadnym z miejsc.

Tomto79
04-09-2019, 20:40
Nie wiem skąd aż tak krytyczna odpowiedź pozyżej. Mam taki dach i ani nie zauważyłem mocnego nagrzewania (klima jest wydajna) ani mocno nie hałasuje i u mnie nic nie przecieka i nie trzeszczy. Może moje auto jest zbyt młode - rocznik 2015 i mało na liczniku. Zgadzam się natomiast, że jest to bajer, docenić go mogą raczej tylko pasażerowie tylnej kanapy - moje dzieci bardzo lubią patrzeć w niebo podczas jazdy ;-). Ciężko coś doradzić, 3 tyś. to nie mało, z drugiej strony wolałbym taki dach niż dopłatę to jakiegoś hiper lakieru czy felg 19", ale na pewno jest on na dlaszych pozycjach listy dodatków. Ja bez wahania wymieniłbym ten dach np. na aktywny tempomat, którego nie mam.

Kubulsen
04-09-2019, 21:02
W zasadzie cena nie ma tu przesądzającego znaczenia, bowiem jestem przygotowany i na taki wydatek, zwłaszcza, że poza dachem również zamierzam skonfigurować wszelkie systemy bezpieczeństwa przy okazji połączone obecnie w konfiguracji z aktywnym tempomatem (nie można z niego zrezygnować), bez względu na to czy rzeczywiście są one przydatne i funkcjonalne czy nie. O cenie dachu wspomniałem tylko po to, że pewnie zaraz któryś z forumowiczów pytałby: "po ile taki bajer i dlaczego tak drogo?" Dzięki za dotychczasowe opinie i proszę o dalsze.

Wacman
04-09-2019, 22:00
...z drugiej strony wolałbym taki dach niż dopłatę to jakiegoś hiper lakieru czy felg 19"...
I tu się zdecydowanie nie zgodzę, ładne duże felgi to połowa sukcesu, i do tego lśniący lakier :one: Postaw takie auto przy zwykłym "golasie" na biednych felgach i od razu zauważysz różnicę :one:
Miałem kilka aut z szyberdachem i praktycznie z niego nie korzystałem, te 3tys wolałbym przeznaczyć na inne dodatki np ksenon (nie wiem ile kosztuje dopłata)

danwit2
04-09-2019, 22:07
Posiadam taki dach i dla mnie jeśli samochód ma coś takiego w opcji to zawsze będę to wybierał. Nie mam z tym żadnych problemów. Jeśli chce jeżdżę z otwartym dachem, jeśli chce jeżdżę tylko z samym przeszkleniem, jesli mi gorąco, zamykam rolete i jest jak w normalnym samochodzie bez szklanego dachu tzn ani się nie nagrzewa nadmiernie ani chłodzi . A to że mi sie to podobna to w zdecydowanej większości roku jeżdżę bez rolety. PLUSEM jest zdecydowanie więcej jasności w kabinie co mi odpowiada i mi się to podoba. Kiedys jeździłem Peugotem 407 SW i tam dopiero jest szklany dach po całości – szkoda tylko ze nie otwierany
Co do problemów wad- to poki co nie mam żadnych

Michał_ZGR
05-09-2019, 09:33
Ja również uważam że panorama jest ok.
Jak za mocno słońce świeci to zasuwam żaluzję i spokój.
Najlepiej jest wiosną jak zaczyna być ciepło to jazda z uchylonym szyberdachem to rewelacja.

KOZIOŁ... Kuga 2.0 TDCI
05-09-2019, 11:46
To i ja dorzucę swoje trzy grosze. Kugę uzytkuje pół roku z takim panoramicznym dachem . Jak wiadomo wszystko ma swoje wady i zalety.

Zacznę od wad:

1. Czasem zaskrzypi przy otwarciu jak auto długo stoi na słońcu .

2. Jesli chodzi o podnoszenie do góry to bardzo mały zakres , wręcz tylko szparka . W/g mnie troszkę mogło by się więcej podnosić .

3. Sama roleta jest lipna . Podczas szybszej jazdy gdy uchylisz okno a roleta i dach zamknięty to roletą trzepie jak torbą foliową (nawet gdy ją zsuniesz i masz odsłonięte okno ) Dla mnie to znacząca wada. Zdecydowanie lepiej jest jak roleta jest sztywna np tak jak to ma opel . Nawet niech by była odsuwana ręcznie .

Wieksze nagrznie pojazdu nie stanowi dla mnie wady bo po coś w końcu jest klima w samochodzie . Po za tym mam ST-line w czarnej tapicerce , wiec i tak by się nagrzewał .

Zalety:

1. Dla mnie , dla palacza najważniejsza :) Nie muszę otwierać okna ,żeby dymek ulatywał , tylko szaberek i wszystko cacy :)

2. Po odsunięciu szyberka można spokojnie jechać 100-120 i włosek nie drgnie :) Nic do środka nie wieje . Wiadomo ,że hałas jest większy , ale tak jest przy szyberdachach .

Ogólnie fajna sprawa . Mnie przed zamówieniem tez wszyscy odradzali "a po co, a na co " itd .

Nie żałuję ,że mam :).

Polecam jeszcze hak elektryczny zamontowany w fabryce jeśli auto zamawiasz do produkcji i korzystasz w ciągu eksploatacji i użytkowaniu .

cineks
05-09-2019, 15:47
Też mam dach elektryczny:) i chętnie bym go oddał za hak.
Podzielam opinie ołowiany


Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

ołowiany
05-09-2019, 18:38
Może zbyt "dziwnie" napisałem. Spróbuję sprecyzować.
W lecie jadąc w słońcu z otwartym dachem grzeje w głowę. Z otwartą jedynie roletą też przygrzewa, ale mniej. Każda konfiguracja otwartego dachu przy większej szybkości powoduje duży hałas. Czym bardziej otwarty dach i czym większa szybkość to hałas jest większy i to jest oczywiste. Dzieci lubią się patrzeć w gwiazdy - owszem, ale szybko im się to nudzi.
Jeśli z kluczyka otwieram wszystkie okna to lekko uchyla się też szyberdach, ale gdy potem zamykamy okna w czasie jazdy to musimy pamiętać o wcześniejszym dosunięciu szyberdachu. Dodam, że kiedyś zapomniałem o tym i mimo deszczu nic się przez noc do samochodu się nie wlało.
Oczywiście przy zamkniętym dachu nic się nie wlewa, ale mój pojazd ma jakieś 13 miesięcy.
Wszystkimi czterema łapami podpisuję się pod opinią, że ważniejszymi i bardziej przydatnymi dodatkami są : większe felgi, hak, tempomat aktywny.
Sam dach otwierany nie ma żadnych zalet poza funkcją wietrzenia dla palaczy, bo jest mimo wszystko wtedy cichszy niż uchylone szyby.
Szyber ma 2 wysokości otwarcia.
Roletą nigdy nie trzepie.

Kubulsen
06-09-2019, 05:51
Dzięki ołowiany za szczegółowe wyjaśnienia, jeszcze raz dzięki również pozostałym kolegom. Fajnie, że nareszcie coś więcej wiem o używaniu tego gadżetu, bo przyznam, że przed zadaniem pytania na forum informacje były mocno zdawkowe (w sieci, od ludzi). Zachęcam do dalszych spostrzeżeń. Mam też pytanie, czy nie wydaje się wam, że ten dach powinien być zdecydowanie większy? Jakoś tak mocno jest zwężony (wiem, że to przez jego konstrukcję oraz dosyć krótki. Po drugie, czy oświetlenie lampkami w praktyce daje radę, bo na tył (nie wiem jak jest z przodu) są rozmieszczone po bokach i nie wiem, czy to jest wystarczające źródło światła, czy nie "bije: po oczach? Wiem, że to pierdoły, ale na moje nieszczęście nie mają w pobliskim salonie żadnej Kugi z szyberdachem i ciężko mi się naocznie przekonać.
Co do przydatności to owszem można myśleć o większych felgach, czy haku, ale te można spokojnie dołożyć później, a z dachem już tak nie poszalejemy. W razie czego biorę wersję ze skrzynią MMT6, więc i dołożenie haka (jeśli nie zamówię go z fabryki) nie powinno w przyszłości stanowić problemu.

ołowiany
06-09-2019, 07:02
Jeśli chodzi o hak to przeczytaj wątek : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300417
Hak dla mnie to podstawa. Wożę na nim głównie rowery, ale przydaje się też do innych celów. Targuj się przy zakupie to może ugrasz coś z wyposażenia.

danwit2
06-09-2019, 07:31
Wszystkimi czterema łapami podpisuję się pod opinią, że ważniejszymi i bardziej przydatnymi dodatkami są : większe felgi, hak, tempomat aktywny.

A w czym przydają się większe felgi??? Bo w praktyce to chyba w niczym w takim samochodzie. To jest tylko element wizualny. Ja posiadam felgi 19 i przyznam podobają mi się bardzo, ale zdecydowanie bardziej mniej komfortowe i mniej praktycznie niż chociażby 18.

ołowiany
06-09-2019, 07:54
Moja fabrycznie wyjechała na 17 więc 18 w ciemno bym brał. 19 to za mały profil jak na moje potrzeby gdy czasem muszę zjechać z asfaltu.

KOZIOŁ... Kuga 2.0 TDCI
06-09-2019, 09:23
A jak już dzielimy włos na czworo i szukamy wszystkiego za i przeciw to powiem ,że posiadanie fabrycznego haka elektrycznego powoduje to ,ze mamy pod spodem dwa czujniki otwierania klapy bagażnika "z nogi " a nie tak jak w standardzie jeden po środku :p

Tarmas
06-09-2019, 22:50
A ja z innej beczki. Nie konfiguruj sobie nowego samochodu w swoim ASO, tylko najpierw zobacz, czy nie ma dostępnego gotowca na ford.pl albo u dealerów na otomoto samochodu, który mniej więcej odpowiada twoim wymaganiom.

Pogrzeb, podzwoń, dopytaj.

Ja miałem mniej więcej dobraną opcję, którą bym chciał, była podobna w Nowym Sączu, ale niedostępna od ręki. Nic straconego, w każdym razie, bo okazało się, że Nowy Sącz może mi ściągnąć interesującą mnie wersję z Poznania z bardzo tanią dostawą do Ełku, gdzie pojechałem sobie pociągiem, a wróciłem nowym samochodem 3 godziny później.

W efekcie tak na oko ze 20 000 złotówek zostało w kieszeni, jak nie lepiej.

Bywają też fajne samochody demonstracyjne do kupienia. Akurat kiedy kupowałem mój samochód, to wypatrzyłem rewelacyjnie wyposażoną Kugę chyba w Elblągu, tylko że mnie kolega z forum był ubiegł, a teraz wstawia LED-y w każde możliwe światło i robi lipę :mrgreen:

A przebiegu miała z 5000 km w śmiesznej cenie. Tylko że biała. Ale biała w tym odcieniu premium :P

Kubulsen
07-09-2019, 07:49
A ja z innej beczki. Nie konfiguruj sobie nowego samochodu w swoim ASO, tylko najpierw zobacz, czy nie ma dostępnego gotowca na ford.pl albo u dealerów na otomoto samochodu, który mniej więcej odpowiada twoim wymaganiom.

Dzięki za radę, ale w dużej mierze wykorzystałem tą opcję i się okazało, że Kugi z pełnym wyposażeniem (m.in. z tą panoramą) jest jak na lekarstwo, a konfigurowane właściwie wychodzą w podobnych cenach więc dla paru stówek nie opłaca mi się jechać na drugi koniec Polski. Obniżki po 20 tysięcy i więcej od cen katalogowych chyba są teraz w każdym salonie.
Ciekawe swoją drogą czy ktokolwiek kupił Kugę po cenach zbliżonych z katalogowymi? Mam wrażenie, że te obniżki (raz mniejsze, raz większe) były zawsze.

KOZIOŁ... Kuga 2.0 TDCI
07-09-2019, 12:52
To ja Ci powiem Szanowny kolego jak ja zrobiłem . Otóż napisałem maila do wszystkich dealerów w całej Polsce ( oprócz tego do którego mam najbliżej i kupiłem juz tam 4 Fordy )co chcę i jak chcę i poprosiłem o oferty. Napisałem swoja specyfikację oraz to , z czego jestem w stanie zrezygnować gdyby podobny samochód był na stoku w PL . Odpisała mi ponad połowa z czego następnie odpadło 70 %. W tym momencie juz było jasne ,ze auto tylko do zamówienia .

ST-line , 150km, szyber , hak , duzy spoiler , ruby red, blis ,ksenon , sam parkuje i inne mniej lub wiecej przydatne rzeczy . W sumie to nie mam chyba tylko dwóch opcji , które były w katalogu w sierpniu 18r ( skóry bo mnie nie kręci i nie zamówiłem aktywnego tempomatu )

Pozostało trzech dealerów na polu boju . Ceny oscylowały od 141tysi do 145 tysi.

Wtedy pojechałem osobiście do tego co mam najbliżej zapytałem o samochód, przedstawiłem konfigurację. Podali swoja cenę a ja im na stół ,ze mam za tyle i tyle . Zeszli do 139 tysi

Po czym udałem się do dealera za 141tysi (wszystko w obrebie W-wy)

i oznajmiłem ze mogę zamówić takie auto za 139 tysi :)

Zeszli na 138 tysi . No to ja następnego dnia karty na stół u najbliższego dealera i usłyszałem 137 900. Jak się domyslacie zapewne jeszcze raz chciałem zrobić poprzedni manewr , ale handlowiec się domyślił i padło ,ze jak wpłacę zaliczkę to cena jest 137400. Jak wiadomo wszystkie negocjacje kiedyś się kończą lub muszą się skończyć . Myslę ,że może bym zszedł na 137 tysi , ale pomyślałem , że zawsze bliższa koszula ciału i bliżej na serwis ewentualny i wpłaciłem zamówiłem i juz pół roku minęło jak jest . Najgorsze jest oczekiwanie po wpłaceniu zaliczki . Miesiące sie ciągną i ciągną :) No i te poslizgi z dostawą :(

Reasumując to zawsze trzeba się targować, wybrzydzać :) , ciągnąć w swoją stronę . Oczywiście w granicach rozsądku . Nie kręcić , tylko grać w otwarte karty . Dealerzy mają szerokie pole do popisu jesli chodzi o rabaty .

Tak mi sie jeszcze przypomniało . Jak auto przyjedzie to dobrze go obejrzyj . Wez ze sobą miernik lakieru !!! Pewnie zaraz sie każecie popukać w głowę "po co miernik lakieru w nowym samochodzie ?" Otóż auto zaczem dotrze do dealera przebywa dużą drogę a firmy przewozowe się z nimi nie cackają :) Mają też dobre lakiernie :) Na każdym samochodzie nowym znajdziesz "coś " i to tez są pieniądze do wytargowania . Nigdy nie wpłacaj całej kwoty przed oględzinami samochodu !!!!! Ja na koniec stargowałem jeszcze 500 zł za dwa małe odpryski wielkości połowy łepka od szpilki :) Kierowcy transportowi lohr tez wsiadają i wysiadają a po załadowaniu jest ciasno oj ciasno :) Pozdrawiam .

keplak
11-09-2019, 12:58
Witam . Co do dachu panoramicznego to napiszę w kilku słowach . Jak ma się małe dzieci to mają frajdę z tyłu widzą coś więcej :wink: . Prawdą jest , że przy odsłoniętej całkowicie rolecie i otwartym oknie z przodu troszkę roleta łopoce jak żagiel . Co do nagrzewania auta to moim zdaniem jest odwrotnie . Szklany dach jest przyciemniony od słońca i auto mniej się nagrzewa . Wiem co mówię bo nawet ostatnio porównałem temperaturę w dwóch samochodach stojących obok . Jeden z dachem drugi bez . W tym bez oczywiście była wyższa . Inną fajną rzeczą przynajmniej dla mnie jest to , że czuje więcej przestrzeni w aucie a spanie np. na rybkach i patrzenie na gwiazdy a nie na blachę fantastyczne wrażenie :wink: . Prawdą jest też to , że mógłby się troszkę więcej otwierać do góry bo jest tylko mała szparka. W drugim aucie też mam szyberdach i podnosi się więcej ,szerzej . Nie ma możliwości aby coś przeciekało chyba , że auto ma jakąś historię .
I ostatnie auto z panoramą po prostu fajniej wygląda . Ale oczywiście to wszytko rzecz gustu, upodobań , kasy .

tomaszjan31
11-09-2019, 14:49
Z panorama na pewno jaśniej, zimą jakoś przytulniej. Nie parują szyby, Można szybko przewietrzyć wnętrze. Na noc zostawiasz uchylony dach i nie bedzie capić pozostawionymi ciuchami po treningu:D

ołowiany
11-09-2019, 20:44
Z panorama na pewno jaśniej, zimą jakoś przytulniej. Nie parują szyby, Można szybko przewietrzyć wnętrze. Na noc zostawiasz uchylony dach i nie bedzie capić pozostawionymi ciuchami po treningu:D

Za cenę otwieranego dachu można kupić naprawdę dobrą pralkę.., albo dwie nieco słabsze, ale też niezłe. :)

tomaszjan31
11-09-2019, 21:52
Za cenę otwieranego dachu można kupić naprawdę dobrą pralkę.., albo dwie nieco słabsze, ale też niezłe. :)

Pralki już zakupione miałem, a samochodu z szybrem jeszcze nie

danwit2
12-09-2019, 09:24
Za cenę otwieranego dachu można kupić naprawdę dobrą pralkę.., albo dwie nieco słabsze, ale też niezłe.

Zapewne można, tak samo za jak cenę Kugi bez otwieranego dachu można kupić 2 słabsze samochody :) Kwestia gustu, potrzeb, fanaberii, itp...:)

zygert
12-09-2019, 10:46
Bierz z szyberdachem. W fordzie to komedia z cena 3tys., u innych trzeba liczyc sie z wydatkiem nawet 6tys. Zaleta to przedewszystkim blyskawiczne przewentylowanie auta przed zalaczeniem klimy. Nagrzewanie wieksze lub mniejsze zalezy jaki kolor auta jak czarny bez szyberdachu to bedzie na bank gorac, jak bialy bedzie zdecydowanie chlodniej jak z szyberdachem, ale zawsze w upalne dni mozna pozostawic uchylony i jest chlodniej. Dla mnie najwieksza wada jest nizszy sufit, nie wiem jak jest w f. kuga, ale w innym aucie to mnie irytowalo i mialem przez to kompromisowe ustawienie fotela - bardziej lezac, wiec koniecznie to sprawdz. Co do hakow, felg jak slusznie ktos zauwazyl mozna dokupic pozniej, z dachem nie zawalczysz. Przy odsprzedazy auta masz przewage nad innymi bo jednak z taka opcja auta szybciej sie sprzedaja z uwagi ze auto ciekawsze. Jasniej w aucie to oczywiste, halas moze w kudze to jest niedopracowane w paru jezdzilem i nic.
A i auto troche ciezsze jezeli ktos stawia na osiagi to kg do kupki i z wszystkimi systemami zamiast 8s mamy 9s tak wyolbrzymiajac ;)
Ja bym bral, tym bardziej, ze ford nie chce az tak duzo. Fele kupisz na alledrogo nawet nowki fordowskie za ulamek ceny z aso. Albo jakies uzywki z oponkami. 18tki sa zacne wygladowo, na dobrym asfalcie super przyczepnosc, ale podnosza halas, a na slabej drodze na koleinach auto mocno niestabilne i trzeba uwazac i mocno trzymac kierownice. Dla mnie w 18tkach czy 19tkach w goodyear'ach jest wspanialy gruby rant gumy i nie wiem co by trzeba bylo robic aby zarysowac fele, a przy 16 czy 17tkavh trzeba juz uwazac. Do felg nawiazuje do focusa gdzie jest 235/45 R18.

ellocco
12-09-2019, 11:01
A i auto troche ciezsze jezeli ktos stawia na osiagi to kg do kupki i z wszystkimi systemami zamiast 8s mamy 9s tak wyolbrzymiajac ;).

Ciężar wzrasta czyli będzie bardziej niestabilne w zakrętach. W związku z grubym i dużym powierzchniowo szkłem środek masy wędruje ku górze. doświadczyłem to w 2 wersjach Peugeota 508 sw z i bez panoramy.

Michał_ZGR
12-09-2019, 12:48
Ciężar wzrasta czyli będzie bardziej niestabilne w zakrętach. W związku z grubym i dużym powierzchniowo szkłem środek masy wędruje ku górze. doświadczyłem to w 2 wersjach Peugeota 508 sw z i bez panoramy.

zawsze możesz dać niższe zawieszenie i szersze koła....
masakra. Czy to wyścigówka?

sekcja11
15-09-2019, 10:50
Nie bierz tego panoramicznego zbędny gadżet
ja jeżdżę 4 lata i w lato piekarnik a córka miała radosc tylko tydzień a później nie zwracała na to uwagi nawet w nocy pełnej gwiazd

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

tomaszjan31
15-09-2019, 19:45
Nie bierz tego panoramicznego zbędny gadżet

Wnioskuję że kolega z rocznika 2009 ma panorame, a teraz jest szyber/panorama

EdekE
18-09-2019, 13:49
Ja tez jestem za szyberdachem - polecam! W niczym nie przeszkadza, a jak już jest - to tylko dodatkowy atut!!!

Audi'ofil
21-09-2019, 14:36
Panoramy w kugach 2014/2016. Bardzo rzadko używana.
Minusy jak koledzy wcześniej pisali. Dodatkowo musisz uważać na box (jeśli takowy zamontujesz). Przy niskich relingach (np. Thule edge) nie uchylać dachu, bo szyba haczy i blokuje się na relingach.
Masz rację, że hak, fele możesz zmienić. Z panoramą może być trudniej.
Znasz + i -. Wybór należy do Ciebie

Usedomer
01-05-2021, 09:56
Nieco odkopię ten wątek...
https://photos.app.goo.gl/ohi4nFf9YtSiHrUZ7
https://photos.app.goo.gl/ohi4nFf9YtSiHrUZ7
https://ibb.co/RY2Km3B
https://ibb.co/RY2Km3B
Zauważyłem, że naciskając od środka w tym miejscu co na zdjęciu, mogę unieść na ok 5-7mm szybę do góry.... Od zewnątrz również mogę nieco unieść ta szybę. Przy prędkości powyżej 140km/h mocno szumi w tym miejscu.
Możecie sprawdzić czy również możecie unieść ten fragment szyby?

Tomi999
01-05-2021, 13:03
U mnie pod naciskiem palca okno odchyla się o max 2 mm. Jest sztywne w tym miejscu.

Dzikson4
07-08-2021, 14:43
Pytanie dotyczy uchylania szyberdachu .W moim Escape przedlift można zrobić tylko małą szparkę .Okno unosi się do góry więcej ale się cofa .Znalazłem film na YouTube na którym widać że uchyla się bardzo mocno .Czy były różne wersje .Widać to koło 1.30 minuty
https://youtu.be/D_LgyyXoCbw