Zobacz pełną wersję : Mondeo MkIV 2.3 benzyna + automat


Vojta
04-09-2019, 22:51
Witam wszystkich,

Po sprzedaniu mojego focusa nadszedł czas na następnego forda. Z racji tego że od zawsze chciałem mieć automatyczną skrzynię biegów, i po przejrzeniu działu o ASB na forum, widziałem większość tematów o skrzyni PS, dlatego wybór padł na starą konstrukcję AISIN. Skrzynia ta występowała tylko w konfiguracji z benzynowym silnikiem mazdy 2.3. I tutaj bardzo proszę użytkowników o opinię, wszyscy znajomi mechanicy i ludzie z branży twierdzą, że ten silnik nie jest do końca udany i przedewszystkim jest problem z dostępem części do niego. Czy użytkownicy potwierdzają te niesprawdzone info? Wchodząc na alledrogo, faktycznie nie znalazłem np. wydechu do tego silnika czy termostatu. Demonem prędkości nie jestem i od tego zestawu tego nie oczekuje, wyczytałem że silnik znosi dobrze lpg i mam zamiar go tak używać. Na otomoto znalazłem dwa ogłoszenia samochodów z tym silnikiem i lpg, do obu mam dosyć daleko, dlatego mile widziane każde spostrzeżenie.

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-mk4-titanium-x-2-3-lpg-bogate-wyposazenie-ID6CrtAQ.html#12d06fa99d

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-titanium-x-ID6Bs6EL.html

Pozdrawiam.

slawek-kali
05-09-2019, 16:03
po czesci prawda, czesci za duzo nie ma, niektore tylko oryginalne drogie, ale jesli szukasz benzyny w autmacie to nie masz wyboru..
spalanie powyzej 10l to norma ;)

stary1977mj
05-09-2019, 18:16
Jeśli ten silnik jest od mazdy to lubi sobie łyknąc trochę oleju.

lumig
25-09-2019, 14:18
Witaj

Jestem w posiadaniu właśnie takiej wersji od 2,5 roku. Więc można coś już coś więcej powiedzieć. Przejechałem przez ten czas 45 tys km. Wymieniłem (oprócz pakietu startowego): króciec wodny (ok. 80 zł z Allegro, podszedł od Mazdy), świece (najlepiej OE Ford - komplet 100 zł z Allegro), po dwa razy olej w skrzyni (statycznie) i we wspomaganiu, padła antena gps. Poza tym nic nie trzeba było robić.
Silnik zdecydowanie lepiej sobie radzi z autem, niż 2,0 z tą nieszczęsną 5 biegową manualną skrzynią. Ale porażającej dynamiki też nie ma co się spodziewać. Moje spalanie to na chwilę obecną to 9,19 l (notowane od początku posiadania w aplikacji Fuelio), więc nie ma tragedii. Nie mam LPG. Z tym że 75% mojego jeżdżenia to autostrada, z prędkościami do ok. 130 km/h.
Teraz mniej optymistycznie: niestety, jak większość Durateków, mój też ma problem z pierścieniami prawdopodobnie i podpija oliwy ok. 1l/1000 km. Wynika to prawdopodobnie z za rzadkiej wymiany oleju przez poprzedniego właściciela. Po początkowej fazie wyparcia i zaprzeczenia, zaakceptowałem ten fakt ;) i po prostu dolewam mu ten olej (Total Quartz 5w30 9000 future nfc), dodatkowy roczny koszt to ok. 300 zł, więc tak jakby jedno tankowanie. Trochę szkoda mi ok. 4000 zł na solidny remont. W zimie auto idzie na sprzedaż, więc jakby ktoś był chętny to zapraszam (kombii, titanium, black panther).
W razie dalszych pytań, pisz śmiało.

Pozdrawiam

janas14
04-10-2019, 12:06
Też chciałem kupić 2,3 w automacie ale mechanik mnie pogonił cierpi on na te same bolączki co 2,0 bp pije olej to raz, jest to wina pierścieni zgarniających , często zdarza się mu mieć kłopot z panewkami lubią się zacierać po 200 kkm , kłopot z dostępem do części zamiennych , do tego newralgiczny napinacz łańcucha rozrządu ( łańcuch wbrew opini trzeba wymieniać wraz z napinaczem po około 250 kkm potem to taka jazda z duszą na ramieniu ). W sumie kupiłbym taki z przebiegiem 150 kkm ale takich już nie ma :-( . Biorąc pod uwagę ich cenę na rynku to kupiłbym diesla w automacie do 2010 (tam jest chyba skrzynia typu Aisin AWF21 ale pewności nie mam niech mnie ktoś naprostuje jak się mylę) resztę sianka zainwestowałbym w przyszłe naprawy .

Ja bym nie kupował autka już z lpg tylko sam montował bo nie wiadomo jak ktoś eksploatował to auto na lpg a to podwyższa tylko ryzyko ,lepiej samemu ją zakładać tzn zlecić poleconemu montażyście jak przejechał już 30-50 kkm na lpg to jeszcze regulacja luzu zaworowego na szklankach tanio też nie ma no i mało kto się tym bawi.

Do tych 2-uch ogłoszeń ten czarny na pewno ładniejszy alkantara + ksenon + plus odpalanie guzikiem + fotele grzane i WENTYLOWANE
Ten drugi matko boska ten kolor NIEBIESKI ty się zmiłuj jak to wygląda , fotele te mniej wygodne bez bocznego podtrzymania , soczewki nie ksenon itp .


Koledze lumig pije 1l oleju na 1000 czy na 10 000 , jak na 1000 no to już szok taką graniczną przyjętą przez mechaników granicą jest 2 l oleju / 10 000 ale to jest raczej umowna granica .