Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Spalanie chwilowe i średnie mocno się różni od liczonego pod dystrybutorem


cycek01
28-04-2015, 16:50
Witam,
pytanko mi się nasunęło jak w temacie - czy komputer oblicza średnie spalanie od momentu zresetowania i tylko od tego momentu, czy bierze pod uwagę np. ostatnie 100 km? Tak samo to wygląda dla prędkości średniej?

Matych
28-04-2015, 22:33
Od momentu resetu i tylko jego,oblicza to sumując czasy otwarcia wtryskiwaczy,założenie dla nowego wtryskiwacza jest takie że przy stałym danym ciśnieniu otwarty na daną jednostkę czasową dozuje jakąś ilość paliwa sumując te czasy zostaje wyliczona ilość paliwa użyta na dany przebieg.Zużycie wtrysków z czasem fałszuje te dane.Z tego rozbieżności między wskazaniem komputera a rzeczywistym zużyciem.

sosmpsos
29-04-2015, 08:16
A jak szybko komputer uaktualnia i pokazuje śr spalanie? Bo u mnie czy jade trasą 100km czy po mieście jest prawie zawsze 5.2-5.4l. Jadąc ten sam odcinek innym autem (auris 1.4 d4d) w mieście pokazuje 5.6 a jakieś 50km po wyjechaniu na trase komputer pokazuje juz śr 4.6l.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Matych
29-04-2015, 08:24
Od momentu zresetowania wszystkich wartości,przebiegu średniego spalania jest w opcja resetuj wszystko

Michal_zg
13-08-2016, 10:39
Witam.

Niedawno mój ojciec zakupił Focusa II z silnikiem 2,0 TDCI. Auto bardzo ładne i wygodne, ale jest pare rzeczy które nas zastanawiają. Jedną z nich są wskazania komputera dotycząće spalania średniego i chwilowego. Jadąc ostatnio w trasę ponad 200 km spalanie średnie wychodziło w granicach 7.6-7.7 litra na 100km. Spalanie było też resetowane w trakcie jednostajnej jazdy i mimo to poziom ciągle był ten sam. W tym samym czasie na wskazaniu chwilowego spalanie praktycznie ani razu nie pojawiła się wartość nawet bliska 7 ponieważ jechaliśmy cały czas stałą prędkością po równej drodze. Czy to jest normalne? Druga rzecz to to, że przy delikatnym przyspieszaniu, w okolicach 1800-2000 auto zaczyna jakby szarpać? Co to możę być i czy możę to mieć związek z tym spalaniem, które wg mnie jak na trase jest sporo za wysokie.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Lukasz2525
13-08-2016, 11:11
Mój przy 140 km/h pokazuj 7,5 , więc przy 200 to jest mało . Przy 110 pokazuje 4,9 .

Michal_zg
13-08-2016, 11:20
Mój przy 140 km/h pokazuj 7,5 , więc przy 200 to jest mało . Przy 110 pokazuje 4,9 .
Pisząc 200km miałem na myśli odległość :) Pręskość była w okolicach 115-120 km/h :) Najbardziej zastanawia mnie to dlaczego po zresetowaniu średniego spalania na kompie podczas jazdy ze stala prędkoscia 120 km/h, średnie od razu wskakuje na 7.7 l/100km podczas gdy chwilowe w tym czasie nie przekracza 5l/100km. Dziwne i wg mnie spalanie jest za wysokie jak na taką prędkosc.

Lukasz2525
13-08-2016, 11:38
Tak jak pisalem , mi przy stalej 110 pokazywal 4,9 litra , a jechalem autem zaladowanym po sufit i we trzy osoby , za to w miescie pali mi do 11 . Sprawdzcie spalanie z tankowania .

Marks1
13-08-2016, 11:54
Witam

ja mam spalanie w drodze z domu do pracy 15km 6.3 według komputera a realnie robie 750km na pełnym zbiorniku focus 2.0 tdci kombi

technik08
13-08-2016, 19:24
W drodze na urlop przy włączonej klimie spalił wg. tankowania 5,5l/100 km , do pracy 5 km w jedną stronę wyszło 5,9 . Kombi silnik 1,6 90 KM .

Lukasz2525
13-08-2016, 20:27
Moja mama ma 1.6 tdci 110 koni i za cholerę nie idzie tego porównywać z 2.0 tdci 136 km . Większa pojemność , większa masa , szersze opony , mojej mamie pali o połowę mniej niż mój .

Thombike
13-08-2016, 21:50
Hmm..po raz to ciekawe jak można wpaśc na pomysł, ze ktoś jechał 2.0 tdci ponad 200km/h...Ale już do rzeczy - wygląda to trochę jakby wtryski lały. Przy 110-120km/h 7,5l chwilowego to pali mój ST. Srednie na poziomie 7l/100 w dieslu to można uzyskać naprawde ostro pałując. Jednak najpeir zobaczyłbym jaki zasię sie uzyska na pełnym zbiorniku paliwa, niezaleznie do tego co wskazuje komputer, tylko wg. wskazań poziomu paliwa. Jesli się okaże np. że na pełnym baku da się pyknąć powiedzmy ponad 700 - 800km (zaleznie od stylu jazdy i pokonywanych rodzajów tras) to raczej problem lezy w samym kompie. Natomiast resetowanie czegokolwiek w trakcie jazdy daje w Foce raczej marne rezultaty. Najbardziej sensownie jest to robić zaraz po zatankowaniu na jeszcze nie odpalonym silniku. Przynajmniej u mnie w ten sposób najmniej przekłamuje.

Lukasz2525
13-08-2016, 22:55
Hmm..po raz to ciekawe jak można wpaśc na pomysł, ze ktoś jechał 2.0 tdci ponad 200km/h...

A dlaczego nie ? Sam nie sprawdzałem ile to pójdzie , ale jak jadę po ekspresowej czy autostradzie w granicach prędkości dopuszczalnych +- 140 na tempomacie i zaczynam wyprzedać , to nawet z 6 biegu jak wcisnę gaz to nie wiadomo kiedy robi się 190 , więcej jeszcze nim nie jechałem , ale do tylu rozpędza się lekko i bez oporów , a do tego mocno załadowanym autem jechałem .

Thombike
14-08-2016, 14:43
odejmij jeszcze dobre 10% od wskazania predkosciomierza :)

ARF
14-08-2016, 17:47
Srednie spalanie jest obliczane z ostatniego 1000 km. Może poprzedni właściciel dobrze mu cisnoł...

Michal_zg
14-08-2016, 18:44
Srednie spalanie jest obliczane z ostatniego 1000 km. Może poprzedni właściciel dobrze mu cisnoł...

Mimo, że wskazania średniego spalania na komputerze były resetowane? Odłączenie akumulatora coś możę pomóć? Czy coś możę pogorszyć?

Lukasz2525
14-08-2016, 19:40
Srednie spalanie jest obliczane od czasu zresetowania , w koncu po cos ten reset jest .

Pogorszyc nie pogorszy , a czy pomoze to nie wiadomo .

Thombike
15-08-2016, 19:51
Pomoże. Przed wymianą akumulatora mimo iż miałem pół zbiornika wskazywało mi zasięg teoretyczny 198km, po wymianie 275km...to jak widac nie mała różnica. Ale zbyt częst odłaczanie baterii to tez raczej średni pomysł.

Boxster
16-08-2016, 10:29
Czy to spalanie z komputera u Forda jest realne, czy to taki bajer nie mający nic wspólnego z rzeczywistością? Pytam, bo u kolegi - fakt, że w Toyota Avensis - okazało się, że różnica w tym co pokazuje komputer, a tym co sam obliczył wychodzi około 2 litry i praktycznie przy zerowym zasięgu mógł swobodnie przejechać jeszcze około 60 km.
Można ufać wskazaniom z naszych wyświetlaczy?

Michal_zg
16-08-2016, 19:56
Sytuacja na teraz jest taka: Przy wyłączonym silniku zresetowaliśmy wskazanie średniego spalania. Po włączeniu silnika spalanie średnie w końcu było na poziomie 5-5,4 litra, czyli takie jakiego się spodziewaliśmy. Natomiast jest jedna zastanawiająca rzecz. W zbiorniku jest 35 litrów paliwa(około), a zasięg podany przez komputer to 440km. Wg tego zasięgu spalanie musiało by być prawie 8 litrów/100km. Jak ten zasięg jest liczony? Zresetowaliśmy dzienny licznik km i zobaczymy jak te wskazania mają się do rzeczywistości, ale czy ktoś wie na jakiej podstawie są robione te obliczenia w komputerze?

Tarmas
17-08-2016, 05:30
Jak ciągle resetujesz średnie spalanie, to jak chcesz mieć wyświetlane wskazanie chociażby zbliżone do realnego? Po resecie wskakuje jakaś tam wartość ustalona fabrycznie w oprogramowaniu i dopiero po ładnych kilkuset kilometrach się normuje.

U mnie chyba wskakuje na początek 6 litrów z dużym hakiem i dopiero po kilku solidnych trasach spada do mniej więcej realnych 5,3-5,5 litra.

Inna kwestia, to możliwe, że masz jakąś starszą wersję oprogramowania. Dopóki nie wgrałem u siebie najnowszej dostępnej, to wskazania były wzięte dosyć z czapy.

Rafal_94
07-09-2019, 20:42
Witajcie, jestem nowym posiadaczem FF2 FL z 2011r, silniczek 1.6 HDI 90KM po chipie na 135KM u heko. Jest jedna rzecz na którą nie mam pomysłu a w przypadku VAG-ów było to proste. Wskazania komputera pokładowego mocno odstają od tego wyliczonego tankując do pełna.

Przykład: Po kupnie zbiornik zalany do pełna, reset całego komputera. Wszystko liczy się od zera. Zaświeciła się rezerwa i tankuję znowu do pełna. Spalanie średnie na komputerze to 5,3l, na 45litrach paliwa przejechałem ok 685km więc średnie to prawie 6,6l / 100km. Nie oceniam czy dużo czy mało jak na silnik bo noga była czasem ciężka czasem nie. Chodzi mi o wskazania, które odbiegają o ponad litr.

Czytałem na forum tutaj, że muszę wykonać kalibrację wskazań komputera - linki odsyłały mnie do kilku tematów dalej, jednak nikt nie napisał w jaki sposób to wykonać. Ma ktoś wiedzę na ten temat lub link do czegoś gdzie to znajdę?

Zaznaczę, że mam elma327 hs/ms i forscana rozszerzonego jednak to nie jest program tak prosty i jednocześnie rozwinięty jak VCDS by to zrobić adaptacjami czy kodowaniami.

Pomocy :D

Fulara
08-09-2019, 08:27
a nie prościej olać komputer i co tankowanie podzielić jedną liczbę przez drugą ? robie tak od 20 lat i nawet na komputer nie zaglądam

hindus
08-09-2019, 10:51
Ponad litr różnicy to spory błąd, może chip w tym miesza? Zapytaj heko czy się spotkał z czymś takim

Lukasz2525
08-09-2019, 12:55
U mnie jest różnica o ponad 2 litry w górę według kompa, w ogóle nie ma się co tym sugerować.

Rafal_94
08-09-2019, 13:02
Właśnie się rozjezdża i dlatego chcę to skalibrowac ��
Po to mamy komputery by mówiły prawdę.

cesiek
08-09-2019, 14:23
Komputer będzie dokładnie wyliczał zużycie paliwa pod warunkiem że będzie miał dokładne dane często zmieniamy koła i zapominamy zapodać dane do komputera
Obwód koła można łatwo obliczyć.
Wystarczy znać średnicę danej opony.
Wchodzimy na stronę
Zamienniki opon. Kalkulator opon. Przelicznik opon. Opony.com.pl
i wybieramy rozmiar opony.
np.205/55/16
Wyskoczy nam jego średnica czyli 631.9 mm
Połowa średnicy to promień r i wynosi 315,95 mm
Stosując wzór http://upload.wikimedia.org/math/5/d/e/5de79eea203d6e6e199c9a8445e04e96.png
otrzymamy obwód koła czyli
6,28x315,95 mm =1984,16 mm

Fulara
08-09-2019, 19:39
nie prościej policzyć litry / km ?
jak ludzie sobie potrafią uprzykrzyć życie :)

algorytm do czujników ciśnienia w kołach też znacie ? ja znam. biorę kompresor, podłączam i poprostu pompuje

konieczko5
08-09-2019, 20:29
...

hindus
08-09-2019, 21:26
Komputer będzie dokładnie wyliczał zużycie paliwa pod warunkiem że będzie miał dokładne dane często zmieniamy koła i zapominamy zapodać dane do komputera
To nie wpływa na różnice w spalaniu bo przebieg który bierzemy do ręcznej kalkulacji z dystrybutora jest obarczony identycznym błędem. Odczyt spalania zależy od dawki paliwa (dane z pcm), na myśl przychodzi mi jeszcze lejacy wtryskiwacz

Rafal_94
09-09-2019, 11:19
Komputer będzie dokładnie wyliczał zużycie paliwa pod warunkiem że będzie miał dokładne dane często zmieniamy koła i zapominamy zapodać dane do komputera

Gdzie wprowadza się ten obwód? Gdzie można sprawdzić jaki jest? właśnie takich informacji mi trzeba

nie prościej policzyć litry / km ?
jak ludzie sobie potrafią uprzykrzyć życie :)

dla mnie uprzykrzaniem sobie życia jest właśnie liczenie pod dystrybutorem które mnie nudzi a nie jednorazowa kalibracja i tylko patrzenie w komputer pokładowy i tylko chwilowe przemyślenie czy to się może pokrywać z stanem faktycznym dlatego chce to zrobić raz a dobrze :wink:



Co do lejącego wtryskiwacza - auto krajowe serwisowane 128000km przebiegu i chyba wątpie w to przy takim przebiegu, jak rozwinę możliwości diagnostyki swoje to się postaram zorientować czy coś takiego może mieć miejsce


jeszcze jedną rzecz będę robić dziś/jutro - aktualizacja ROMu zegarów do nowszego i jest szansa że pomoże lub jak się wykona jakiś reset to lepiej będzie liczyć

cesiek
09-09-2019, 13:43
Program "ForScan" wprowadzisz zmiany rozmiaru opon oraz druga pozycja obwód zewnętrzny koła jest to ważny i szczegółowy parametr do wyliczania prawidłowej prędkości oraz przebytej odległości pojazdu przez co komputer wyliczy właściwe zużycia paliwa

hindus
09-09-2019, 14:33
przez co komputer wyliczy właściwe zużycia paliwa
Prędkość będzie (bardziej) prawidłowa, ale spalanie się nie zmieni :) ponieważ
To nie wpływa na różnice w spalaniu bo przebieg który bierzemy do ręcznej kalkulacji z dystrybutora jest obarczony identycznym błędem.

cesiek
09-09-2019, 14:49
Prędkość będzie (bardziej) prawidłowa, ale spalanie się nie zmieni :) ponieważ
Przyznaje ci racje ale twój trop z lejącym wtryskiem nie wydaje się wiarygodny myślę że błąd jest gdzieś w elektronice i podanie właściwych parametrów morze pomóc w prawidłowym wskazaniu zużycia paliwa.
Kieruje się zasadą Prawidłowe dane równa się Prawidłowe wskazania

hindus
09-09-2019, 15:17
Dlatego zasugerowałem, że winny może być też chip tuning. Czym bowiem jest jak nie oszukiwaniem / zmienianiem oryginalnego oprogramowania i parametrów pracy silnika. Prawdopodobnie rzutuje to również na spalanie - licznik bierze pod uwagę "fabryczne" dawki paliwa, kiedy w rzeczywistości podawane są większe. To oczywiście mój strzał w potencjalną przyczynę, dlatego najlepiej byłoby skontaktować się z tunerem i podpytać czy taki efekt rzeczywiście może wystąpić i ewentualnie jak go skorygować.

Rafal_94
09-09-2019, 16:43
Pytałem, dostałem prosta odpowiedź która raczej nie wskazuje nic. U innych jest ok i tyle.
Ja mam teraz inna teorie ale dopiero za jakieś 2 dni moge sprawdzić ja.
Licznik jak i każdy moduł potrzebują resetu po zmianie. Był chip i dawki paliwa się zmieniły. Teraz zaktualizowałem zegary do wersji 512 i co prawda na wolnych obrotach tylko mogłem dziś sprawdzić auto i wydaje mi się, że spalanie podskoczyło chwilowe o 0.1l co przy jeździe może mi dać wlasciwe wartości.

W vagach do spalania chwilowego i średniego zmienia się w liczniku wielkość wtryskiwaczy bo to od wielkości jest liczone i po czasie wtrysku tak jak piszecie, a tutaj są ori więc powinno być ok bo zmiany nie było.

Te opony muszę sprawdzić ale to jutro poszukam. Powiem szczerze że myślałem że każda opcje przejrzałem, ale nie widziałem nic takiego by rozmiary opon zmienić. Muszę głębiej poszukać.

Antej
09-09-2019, 17:00
Zawsze po zmianie softu w liczniku lub innym grzebaniu kablem wskazania zasięgu i spalania wariują przez jakiś czas, więc nie liczyłbym że będzie lepiej.

Rafal_94
17-09-2019, 12:48
I jak wyżej mieliście rację że spalanie się nie zmieni, kolejne tankowanie do pełna, spalanie komputerowe niższe o 1.2l od rzeczywistego. Resety modułów nie pomogły, wsad licznika nowy też nie, obwód koła w elmconfig jest prawie taki jak ma być więc nie ruszalem tego. Heko nie ma pojęcia czemu może tak być.
Ktoś coś podpowie jeszcze? O dziwo wskazania zasiegu na zbiorniku się pokrywaja z prawdą.

Jak sprawdzić czy wtrysk nie leje? Choć teraz jadąc do pracy po 8km spokojnej jazdy przy 16st na dworze zauważyłem że temperatura silnika w dół poszła poniżej 90st nawet więc to by nie miało miejsca przy lejacym...

hindus
17-09-2019, 12:50
temperatura silnika w dół poszła poniżej 90st
Ile poniżej? Może termostat jest walnięty i silnik dłużej jedzie na bogatej mieszance?

Antej
17-09-2019, 13:02
masz kabel,masz program ustaw sobie PID z chwilowym i zobacz czy jest taki sam jak na liczniku.

bedzie to samo co na liczniku to odhaczysz problem z "wizualizacją"

pozostanie PCM

co do sredniego to nie wiem jaki okres bedzie badany do wskazania wiec tutaj sugeruje ostrożność w interpretacji odczytów.

Rafal_94
17-09-2019, 15:49
Poniżej z 5 stopni ale jednak to w dół poszła temperatura, jakoś specjalnie nie chodzi długo na bogatej.

Co do pidów możesz napisać coś więcej napisać? Pierwszy raz widzę to słowo

hindus
17-09-2019, 15:54
PID = Parameter ID https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
czyli wartość konkretnego parametru z magistrali CAN
https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=3334

Rafal_94
19-09-2019, 08:55
Moja gafa, głupie pytanie zadałem bo przyzwyczaiłem się do określenia blok pomiarowy
Uczę się jeszcze odczytywać parametry z Forda.
Póki co odczytałem na wolnych 3.8mg paliwa na jalowych obrotach że silnik podaje gdy na komputerze 0.4l na godzine. Przepływu powietrza podczas jazdy nie sprawdzałem ale zmienia się przy dodawaniu gazu. Nie znalazłem bardziej odpowiadającego PIDu temu. Tak samo chce znaleźć korekty wtrysków i nie widzę jeszcze tego.

hindus
19-09-2019, 09:16
Jak będziesz potrzebował jakieś referencyjne wartości dla tego silnika to powiedz, mogę zmierzyć w wolnej chwili jak to u mnie wygląda.

Rafal_94
19-09-2019, 11:35
Ok, dziś auto idzie do lakiernika to bede kilka dni bez niego ale potem się powinienem wziąć za poznanie tego silnika dokładne. Jak coś będę pisać, dzięki

SZY 33234
15-05-2021, 12:28
Witam Wszytkich,
Tak jak w temacie czy w forscanie jezeli tak to pod jakim logiem można sprawdzić średnie lub chwilowe spalanie ropy przez silnik?
Silnik 1.6 tdci 90 KM z dpf rok 2010 licznik niestety bez komputera

Antej
15-05-2021, 13:01
PIDy po OBD będą mogły to pokazać.
Wymień licznik na wersję z komputerem, będzie wygodniej.
Klucze zrobisz sobie sam forscanem.

Pamiętaj że spalania są zapisane w liczniku, więc po OBD będziesz zliczał tylko od momentu podłączenia się do złącza.

SZY 33234
15-05-2021, 14:04
Antej jakie pidy po obd? Jaki program do tego żeby to zczytać? Mam forscana ale nie wiem na jakich pidach to zczytać?

Antej
15-05-2021, 14:35
PIDy w forscanie.
Masz tam wyszukiwanie po nazwie, wpisz i włącz.

rainlow
23-06-2021, 14:01
Pytanie o wskazania z komputera pokładowego. Choć może nie mieć to wpływu na opisany przypadek, ostatnio kilka razy wlałem do baku STP Formuła do diesla. Po tych operacjach czasami wydawało się, że auto lepiej jedzie a czasami bez różnicy. Jak delikatnie sobie dymił na zimno tak dymi, czasami mocniej po pierwszym wduszeniu mocniej "gazu".
Po ostatniej trasie 120km autostrada jakoś ogłupiał mi komputer lub spalanie silnika. Średnie spalanie pokazywane przez licznik wskazuje mi teraz wyższe spalanie tak o 1,5-2l na 100km. Wczoraj zresetowałem to wskazanie i podczas miejskich podróży 35km sytuacja wygląda tak: po pierwszym odcinku średnie spalanie spadło mi do 6,8l, po ponownym odpaleniu silnika wzrosło nagle do 8,4l i po odcinku 10km ponownie spadło do około 7l. Po ponownym odpaleniu silnika znowu spalanie rosło w oczach do 8,6l , wskazanie to spadło do 7,3l po około 10km.
Rozumiem, że mało przejechałem i wskazanie może być wysoko jednak zimą robiłem podobnie i spalanie dość szybko stabilizowało się w okolicach 4,5l trasa i 5,8l tylko miasto.
Te niestabilne i wysokie wskazania trochę mnie wystraszyły.
Ktoś coś wie w tym temacie?

rainlow
05-07-2021, 12:24
Odpowiem pod swoim przeniesionym wpisem, jeśli moderator wklei to w poprzednią wypowiedz to zapewne nikt tego nie przeczyta. A może ktoś też ma taki dylemat..
Piszę, bo nigdzie nie otrzymałem odpowiedzi na zadane pytanie a problem chwilowo się rozwiązał.
Trafiło mi się rozszczelnienie systemu chłodzenia, pękła rurka powrotna do zbiorniczka i wylewał się płyn chłodzący. Zostało to naprawione (z diagnozą na przyszłość - uszczelka pod głowicą lub coś więcej..) i działanie auta wróciło do normy.
Być może ta naprawa/usterka miała wpływ na dziwne odczyty średniego spalania lub fakt, że ponownie zresetowałem to wskazanie z tą różnicą, iż dokonałem to podczas postoju auta na stacji paliwowej.

Już po 5km drogi wskazanie chwilowego spalania ustabilizowało się w okolicach 4,6l/100km. Trasa 110km to stabilny wynik 4,3l/100km. Nie ma żadnych wahań lub wysokich pomiarów.

Fulara
05-07-2021, 12:31
zawsze zeruje licznik przy tankowaniu.

przejeżdzam 600 km. wlewam 48 litrów pod korek. 8 l \ 100 km.

i to dla mnie jest pomiar. litraż i pieniądz. na komputer nie wiem po co patrzeć.

Arme89
27-02-2023, 10:35
Witam, pacjent rocznik 2008 rok 1.6 TDCI 109 km. Po zatankowaniu paliwa zasięg na komputerze pozostaje bez zmian, natomiast strzałka na zegarze reaguje. Następnie podczas jazdy wiadomo zasięg się zimniejsza (Fakt że jakoś powoli) i zapala rezerwa pomimo obecności paliwa w baku. Co może być tego przyczyną? A jak zasięg faktycznie spadnie do 0 a paliwo będzie w baku to odetnie zapłon? Drugi raz mam taka sytuację, za pierwszym jakoś samoczynnie się naprawił.

hindus
27-02-2023, 10:45
A jak zasięg faktycznie spadnie do 0 a paliwo będzie w baku to odetnie zapłon?
Nie, to tylko informacja.

Może restart komputera przez odpięcie akumulatora na parę minut pomoże?