Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] 2.0 czy 3.5? Pod LPG


bebza
03-10-2019, 08:04
Witam wszystkich posiadaczy Edga,

Zdecydowałem się na zakup właśnie tego modelu po Mazdzie CX-9.

Zdecydowanie ver USA, ponieważ zdecydowanie założę LPG (przy moich przebiegach rzędu 50 000 km rocznie ma to bezdyskusyjnie sens) bo po 5 latach samochód zwróci mi się praktycznie w paliwie. Nie mogę natomiast zdecydować się co do pojemności 2.0 Turbo czy 3.5 V6?
Znam pracę zarówno silników turbo jak i V6, miałem ich sporo - nie wiem jak to się ma w Edgu? Jak duża różnica w dynamice? Przyspieszeniu? Spalaniu?

CZy wypasiony SEL będzie dużo gorszy od Titanium w wersji USA?

Prosiłbym o pomoc - samochód chcę kupić dosłowne na dniach.
Jeszcze kwestia napędu - w CX-9 napęd AWD był niestety dosyć mocno kontrowersyjny pod kątem awaryjności. Jak to jest w Edgu? Brać AWD czy sam przód też daje radę?

Z góry dzięki

pozdrawiam,
bebza

micky13
03-10-2019, 15:22
Mam 3,5l więc oto minusy 2.0 :) :
- nie jeździ w pełni na gazie,
- mniejsza moc,
Plusy 3,5 : ten silnik jest "stworzony" pod LPG, nie wysilony, bardziej bezawaryjny, większa żywotność.
Titanium vs SEL, podobno w Titanium jest więcej dobroci, którą możesz wykorzystać czyli włączyć albo mniej przerabiać, np migacze tylne. Zresztą jak ktoś miałby wyposażyć na full wersję SEL to po co skoro może kupić (raczej) taniej Titanium ? Na dniach chcesz kupić? Taki wybór :) ? Ja polowałem na swój wypas ok. roku, tj przebieg 7 tys. km, rocznik mniej niż 2 lata, wentylowane siedziska, perła, nie uszkodzona blacha, tylko wymiana elementów "wymiennych", poduszki całe, 3,5l. ... no ale to zależy od wymagań, można też na dniach, powodzenia. Nie odkryłem jeszcze różnicy w AWD bo zima dopiero będzie ale podobno to całkiem inna bajka jeśli chodzi o jazdę. Spalanie piszą, że 3,5 l. ma od 10,7 do ok 15 l. LPG, ja jeszcze nie sprawdziłem.

bebza
04-10-2019, 06:22
Dziękuję bardzo,

różnica mocy faktycznie, ale jeśli dobrze pamiętam turbo przez turbo ma lepszy/większy moment...

Ano na dniach, ponieważ znalazłem właśnie konkretne 3 - 4 sztuki sprawdzone w carfax’ie i mi podchodzą :D.

Mam dosyć specyficzne kryteria wyboru auta poza marką i modelem :p

Najchętniej złożyłbym z tych 4 jeden, ponieważ każdy ma jakiś inny fajny gadżet, którego nie mają pozostałe..... Można chyba jednak całkiem dobrze dopchnąć SEL’a pod wyposażenia. A czemu ktoś tak robi, a nie bierze Tytanium to już nie wiem

rysiula
04-10-2019, 08:37
Ja mam założone LPG do 2.0 i nie narzekam. Średnie spalanie przy jeździe mieszanej to ok 10-11 l LPG + do 3 l PB. Butla w miejsce dojazdówki, aby była płaska podłoga wchodzi maks 50-55 l. Ja mam 58 l. i delikatnie jest podniesiona płyta. Z podgiętym pływakiem wchodzi mi 53 l LPG, co przy moim spalaniu daje zasięg ok 500 km. Jeśli zamontujesz taką samą butle w 3.5 i spalanie będzie podejrzewam ok 15 l LPG, to oblicz sobie jaki będziesz miał zasięg. A robiąc trasę to już nie jest tak fajnie co chwilę stawać i tankować. Chyba że montujesz butlę 120 l za tylną kanapą.

Jeśli chodzi o osiągi to nie wydaje mi się by 3.5 był lepszy, tym bardziej na trasę gdzie bardziej potrzebny jest moment niż sama moc. Turbo wiadomo ciągnie od niższych obrotów i dla mnie to jest na plus.

PS. skoro 3.5 jest takie świetne to czemu ford wycofał go z modelu polifcie?

Piasek80
04-10-2019, 10:10
Ekologia jak wszędzie.
Jeep też w Polsce oferuje tylko dwa silniki:
- 2.0 R4 turbo benzyna
- 2.2 R4 turbo diesel
O V6 czy V8 zapomnij...

rysiula
04-10-2019, 10:59
Ekologia jak wszędzie.
Jeep też w Polsce oferuje tylko dwa silniki:
- 2.0 R4 turbo benzyna
- 2.2 R4 turbo diesel
O V6 czy V8 zapomnij...

Ford w ogóle na rynek EU nie wypuszcza EDGA w silniku benzynowym, co jest dla mnie totalną porażką.

Piasek80
04-10-2019, 11:10
Podobnie jak europejscy producenci aut dostawczych praktycznie nie oferują ich z odmianami benzynowymi. Jeszcze "na zachodzie" coś tam można nabyć ale u nas tylko diesle. Ktoś musi czyścić im magazyny z zalegających diesli którym stale się śrubę przykręca i napędzać przychody ASO niekończącymi się awariami, kiedy "lepszy" klient niemiecki będzie jeździł hybrydą.

bebza
05-10-2019, 05:32
rysiula ale nie powiesz - odgłos V6 ( już nie wspomnę V8 ) robi robotę :)

Wydaje mi się, że 3.5 przy cyklu mieszanym powinno zamknąć się w 13-15 l LPG, a w trasie spokojnie koło 12 l. Miałem CX-9 z 3.7 i w trasie przy prędkościach autostradowych typu 140 wychodziło około 14 l, a to auto jest sporo większe i cięższe od Edga...

Przy 53 litrach w zbiorniku zakładając spalanie 14 l w trasie to już jest ponad 350 km zasięgu. Nie ma tragedii. Gdyby dortysk był na poziomie 1,5 Pb ..... ale przy moich rocznych przebiegach te 3 litry w brew pozorom robią różnicę... Wychodzi co 10 tys km porządny przegląd gratis

vtec
06-10-2019, 10:40
rysiula ale nie powiesz - odgłos V6 ( już nie wspomnę V8 ) robi robotę :)


jakoś nie zauważyłem tego. bardzo cichy jest ten silnik jak na V6. Tak czy inaczej 2.7 biturbo wymiata towarzystwo ;)

rysiula
07-10-2019, 11:13
Tak czy inaczej 2.7 biturbo wymiata towarzystwo ;)

Na pewno wymiata, tylko nie ma do tego instalacji LPG a o to chodzi koledze. ;)

bebza
08-10-2019, 08:09
No niestety lpg jest głównym kryterium....
Gdyby chodziło o dupowóz robiący 15- 20 tys rocznie, to bym się nie szczypał, ale auto u mnie to jedno z podstawowych narzędzi pracy i musi na siebie zarabiać przy mozliwie rozsądnych kosztach eksploatacji. Tak wiem - mogę kupić Skodę Octavię, ale kto powiedział, że wiertarka czy młotek nie może być fajny i dawać radość z wbijania gwoździ... :)

szafir6
08-10-2019, 10:19
Ja posiadam 2.0 Titanium AWD 2017 r. przebieg 16500 km i moje spalanie LPG 10-11 l/100km, UE 2,8 - 3,3 l/100 km w zależności od stylu jazdy, zbiornik 58l. Koszt takiej instalacji 5300pln. Dynamika jazdy - nie czuję różnicy niż na UE. Jestem zadowolony, jednak od pewnego czasu przy gwałtownym przyspieszaniu wyłącza LPG i przechodzi na UE ale to już chyba problem ustawień.

bebza
08-10-2019, 13:24
3 litry beny to przy obecnych cenach prawie 8 litrów LPG.... to w sumie daje prawie 19 litrów lpg, sporo.... 3,7 V6 przy ostrej jeździe brał mi coś koło tego w mieście w dużo większym/cięższym aucie. Oczywiście to i tak bardziej opłacalne niż sama bena, ale dużo dłuższy zwrot z inwestycji. Poza tym nie do końca jeszcze jestem przekonany do instalacji z dotryskiem vs trwałość wtryskiwaczy benzynowych. Gdyby była do tego w rozsądnej cenie instalka ciekła np Prinsa tak do 8 tys, to pewnie byłaby to dobra alternatywa.

Panowie decyzja zapadła biere 3.5 - jestem już ugadan.
Dziękuje za dyskusję. A tak w ogóle jest na forum ktoś z 3.5 w LPG?

Witek_24
10-10-2019, 03:16
Tak, ja zakładałem BRC z lubrykatorem ponad rok temu. Zbiornik gazu w miejscu na koło wielkości 55 l (podłoga bagażnika podniesiona jakieś 3 cm od strony siedzeń). Stopień wypełnienia 80% - 44 l. Na stacji wchodzi maksymalnie 40 l co wystarcza na jakieś 250-280 km. Koszt instalacji 5850 zł.

bebza
10-10-2019, 04:08
Nie chcę się mądrować, ale powinieneś chyba zrobić regulację pływaka/zaworu w butli.
Tam spokojnie powinno wejść prawie 45 litrów bez kombinacji.

W Saabie ma butlę 52 l i wchodziło 34 litry - po wizycie w serwisie wchodzi normalnie czyli 42

Czyli spalanie wychodzi na poziomie 15 l LPG - powiedz tylko cykl mieszany? bardzie miasto? 50/50?

rysiula
10-10-2019, 08:19
Nie chcę się mądrować, ale powinieneś chyba zrobić regulację pływaka/zaworu w butli.
Tam spokojnie powinno wejść prawie 45 litrów bez kombinacji.


Bez podgięcia pływaka faktycznie więcej niż 40 l nie wchodziło, ponieważ butla jest pod skosem a pływak jest w niższej części butli.

micky13
10-10-2019, 09:10
bardzo cichy jest ten silnik jak na V6. no właśnie tu było moje zdziwienie jak go pierwszy raz zapaliłem, nawet zimny chodził cichutko a porównuję do Hondy bez turbo VTEC, oczekiwałem jakiegoś pomruku a tu nic takiego. Dam znać ile pali moje 3,5 l jak już założę LPG.

leszek_ford
10-10-2019, 09:41
Mam Edge 3.5 z lpg. Średnio z 20tkm na lpg pali 13l, jednocześnie 0,6l Pb. Zasięg na trasie co najmniej 400k przy butli pojemności faktycznej 54l (58l).

micky13
10-10-2019, 09:44
skoro 3.5 jest takie świetne to czemu ford wycofał go z modelu polifcie? każda sroczka swoją kaszkę chwali :) czy jakoś tak ;)

leszek_ford
10-10-2019, 10:10
Też nie rozumiem czemu Ford przestaje robić Mondeo (Fusion) na USA, zostają tylko suvy i pickupy.

volarz
14-10-2019, 12:01
Ja również mam założoną świeżą instalację LPG do 2.0 ecoboost-a wersja SEL AWD. Padło na instalację STAG 400 DPI z butlą 58l w miejscu dojazdówki (u mnie jest wypoziomowany i wyszło na styk z klapą w bagażniku). Do zbiornika wchodzi jakieś 43l, bez żadnych kombinacji z podginaniem pływaka (ale muszę nad tym pomyśleć chyba).

Spalanie mierzone na ostatnich 4 tyś km jazdy mieszanej: 13l LPG i 2.7l Pb
Cisnąć na autostradzie ok 170km/h spalanie wyszło ok 15-16 LPG

Koszt instalacji: 3700zł brutto we Wrocławiu w zakładzie z autoryzacją STAG-a.

Również zastanawiałem się nad zbiornikiem cylindrycznym za tylną kanapą, ale ostatecznie zostałem przy zwykłym, w kole. Przy normalnej jeździe zbiornik gazu starcza na 310-320km.

bebza
15-10-2019, 05:39
leszek_ford
- to fajne spalanie, wychodzi sporo taniej niż w 2.0T....

volarz
- kurde jakoś tanio strasznie ta instalacja Cię wyszła jak na dotrysk. Jak ja szukałem teraz na dniach oferty pod 2.0 to wszystko oscylowało w granicach 5000 - 5500 PLN za ten silnik.
Wg mnie trochę też duże to spalanie biorąc uwagę wcale niemały dotrysk.

Cylinder rzecz fajna, ale ostatni raz maiłem w dużym fiacie i nigdy więcej. Zbyt często wykorzystuję max przestrzeń bagażnika, żeby coś takiego włożyć.

bebza
15-10-2019, 09:25
Zasięg na trasie co najmniej 400k przy butli pojemności faktycznej 54l (68l).


Mieści się we wnękę czy podłoga podniesiona?

Jak to butla? Głównie pakują 680/200/58l, ale są też instalacje z 720/270/87.

Bump: Sorry za post pod postem - nie wiem jak usunąć nowy.....

leszek_ford
17-10-2019, 20:27
Nie mieści się, ale zależało mi na zasięgu. Dałem twarde paski gąbki po bokach, nieznacznie to widać.
Butla 58l tankuję do 54l do pustej. (Poprawiłem źle podaną pojemność butli !!!!!!!!!!!!)

mariusz9634
17-10-2019, 22:53
Koszt instalacji: 3700zł brutto we Wrocławiu w zakładzie z autoryzacją STAG-a.

Gdzie konkrtetnie we Wrocku ?

bebza
18-10-2019, 06:20
leszek_ford możesz w wolnej oczywiście chwili zrobić fotkę jak ta podłoga wygląda? Będę wdzięczny.

micky13
19-10-2019, 09:51
Gdzie konkrtetnie we Wrocku ?

No właśnie, gdzie ?

leszek_ford
19-10-2019, 18:50
Tak to wygląda

Bump: I jeszcze gazio:

Piasek80
19-10-2019, 20:20
A po co ci 2 gaśnice ?
Jedna do benzyny druga do gazu ?
<rotfl>

volarz
22-10-2019, 08:55
No właśnie, gdzie ?

Nie chciałbym na forum reklamować konkretnego zakładu, napiszcie na PRIv, a na pewno dam namiary.

micky13
22-10-2019, 13:23
napiszcie na PRIv, a na pewno dam namiary. po lokalnych odwiedzinach okazalo sie, ze oplaca mi sie nie jechac. Mozesz podac cale wymiary tego zbiornika i jego nazwe ?
PS. A moze lepiej te gabki polozyc na dole? Jakiej sa grubosci ?

mariusz9634
22-10-2019, 22:13
Czy zmienialiście świece po założeniu LPG na jakieś dedykowane ? Interesuje mnie 3,5 l.

leszek_ford
23-10-2019, 14:49
Ja nie, orginalne są na 100kmil, jak wymienisz po 100kkm będzie ok. To są platynowe świece.

bebza
26-10-2019, 16:29
Instalacja założona - butla też 58 litrów, ale muszę jechać do gaziarza bo wchodzi zdecydowanie za mało...
Niestety przy tej butli faktycznie podłoga bagażnika się "buja", więc trzeba będzie podnieść delikatnie jakiś centymetr. Na temat spalania się nie wypowiem, bo nogę mam ciężką i cisnę, więc spalanie w trasie poniżej 15 u mnie pewnie nie do osiągnięcia. Na chwilę obecną max to 300 km przebiegu przy 50 litrach w zbiorniku

volarz
29-08-2022, 10:32
Ja również mam założoną świeżą instalację LPG do 2.0 ecoboost-a wersja SEL AWD. Padło na instalację STAG 400 DPI z butlą 58l w miejscu dojazdówki (u mnie jest wypoziomowany i wyszło na styk z klapą w bagażniku). Do zbiornika wchodzi jakieś 43l, bez żadnych kombinacji z podginaniem pływaka (ale muszę nad tym pomyśleć chyba).

Spalanie mierzone na ostatnich 4 tyś km jazdy mieszanej: 13l LPG i 2.7l Pb
Cisnąć na autostradzie ok 170km/h spalanie wyszło ok 15-16 LPG

Koszt instalacji: 3700zł brutto we Wrocławiu w zakładzie z autoryzacją STAG-a.

Również zastanawiałem się nad zbiornikiem cylindrycznym za tylną kanapą, ale ostatecznie zostałem przy zwykłym, w kole. Przy normalnej jeździe zbiornik gazu starcza na 310-320km.

To ja nieco odgrzeję temat.
Na instalacji którą mam zamontowaną (tak jak powyżej) przejechałem przez ostatnie 3 lata 102 000km. Wg mnie sprawdza się świetnie i jest praktycznie bezobsługowa (tylko regularna wymiana filtrów i wgrywanie nowszej mapy przy przeglądach)
Spalanie to ok 12. LPG i ok. 2l Pb /na 100km
Aktualny przebieg EDGE 250 000km ;)

jdkozak
31-08-2022, 12:43
...
Spalanie to ok 12. LPG i ok. 2l Pb /na 100km
...)

Czyli jeśli dobrze szacuję oszczędności w stosunku do diesla to około 15-20 zł na 100 km. Co przy 20 tys km rocznie daje 3000-5000 zł/rok.

TomiTT
04-09-2022, 11:51
Miałem Edka 2.0 ecoboost w wersji Titanium jednak sprzedałem bo kusił mnie 3.5.....Udało się właśnie kończę mojego EDGE 3.5 wersja Titanium w pełnej wersji wyposażenia tak jak 2.7. Jedynie nie mam siedzeń z alcantarą tak jak w wersji Sport. Powiem tylko tyle.....Kup sobie 3.5. Nie ma porównania z 2.0. Ten silnik chodzi jak szwajcarski zegarek. Osiągi ma mega. Ma super przyspieszenie i nie odbiega od 2.0. A jeśli chodzi o instalacje to tylko 3.5. No i jesłi masz możliwość kupienia SEL a Titanium to lepiej dopłacić a to jest zupełnie inny samochód jeśli chodzi o wyposażenie. Tylna swiecąca blenda, żółte kierunki w tylnych lampach, podświetlenie ambiente w środku pojazdu, nagłośnienie, pamięć w fotelach itd. Pozdrawiam

robsoncz
05-09-2022, 08:43
Popieram pod LPG tylko 3.5 l. Żadnych problemów , stwożony do gazu.

habibi9
23-02-2023, 18:30
Witam,

pytanie do użytkowników 3,5L, czy sprawdzał ktoś już kontrolnie luzy zaworowe w tym silniku jeżdżąc na lpg ? Jest to problematyczne, jakie koszty plus minus ?

Endrju_VN
27-11-2023, 10:52
Starszy temat ale podbijam jako, że rozglądam się za Edge 3.5 obecnie.

Mam Edge 3.5 z lpg. Średnio z 20tkm na lpg pali 13l, jednocześnie 0,6l Pb

Jaka to instalacja? Czy spalanie PB pochodzi tylko od pracy silnika zanim nastąpi automatyczne przełączenie na lpg czy też jest jakiś dotrysk śladowy?
Dwa zakłady potwierdziły mi na dniach rozwiązania bez dotrysku...(do 5 tys zł)

Dzięki z góry.

robsoncz
27-11-2023, 13:55
Dotrysk odbywa się w momencie dużego zapotrzebowania na paliwo ( u mnie próg jest ustawiony na ok 4000 obr) . Jeśli nie przekraczasz 4000 obr silnik uzywa tylko lpg , oczywiście odpalania odbywają się na pb.
Dzięki temu np reduktor może być dość mały a z praktyki wiem że bardzo żadko przekraczam 4000 bor/min...