Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Dlaczego brak kontrolki DPF ?


Yoze
06-10-2019, 18:25
Jak wiadomo wymiana filtra DPF to spory wydatek. Dlaczego zatem nie ma sygnalizacji o potrzebie czy czasie wypalania filtra? Być może czegoś nie wiem? Na YT i e-prasie znalazłem kilka sposobów, ale nie wiem ile są warte i nie mogę pojąć dlaczego producent tego nie robi serynie.
Jak radzicie sobie z tym?

zbinek512
06-10-2019, 18:32
Żeby kierowca sobie tym głowy nie zawracał. Kiedy się wypala? Praca wentylatorów i podwyższone spalanie na biegu jałowym około 1l.

kopson
06-10-2019, 18:40
Niektórzy jeżdżą na "wyczucie" i wiedzą kiedy DPF się wypala. Inni montują we własnym zakresie diodę/kontrolkę, która się włącza gdy silnik jest obciążony podczas regeneracji filtra.
Ford nie jest jedyny, który nie stosował kontrolki pracy DPF na desce rozdz., ale z tego co wiem, to teraz w nowych modelach jest taka możliwość.

Yoze
06-10-2019, 19:02
Czułbym się jednak pewniej gdybym wiedział kiedy jest wypalanie. Ważny est też czas wypalanie i czytałem, że lepiej jest nie przerywać wypalania. Może jednak ta kontrolka o której pisał kopson, nie byłaby zła? Masz ją zamontowaną? Może jakieś inne opcje kontroli tego DPF'a?

Jeszcze jedno, co znaczy "co jakiś czas" w przypadku konieczności wypalenia DPF'a? Zwykle poruszam się po mieście. Czy powinienem raz na tydzień może miesiąc pojechać autostradą? 10,20 czy 30 min? Czy ważniejsze jest 2500-3000 obrotów czy raczej prędkość np 140 km/h? Mam skrzynię atomatyczną, ale obroty ustawię na trybie sport.

kopson
06-10-2019, 20:26
Diesel i jazda po mieście to nie jest najlepsze połączenie.
DPF w czasie krótkich dystansów zapełnia się szybciej, niż gdy jeździsz w dalsze trasy po drogach szybkiego ruchu. Z tego powodu nie da się precyzyjnie określić, co ile km lub co jaki czas będzie ci się uruchamiać proces wypalania. Zwykle to jest co kilkaset km. Trzeba to wyczuć na silniku i zaobserwować, jak pisał kolega powyżej.
Sam proces regeneracji filtra trwa zazwyczaj kilkanaście minut.
Ja wspomnianej diody/kontrolki-samoróbki nie mam, bo aktualnie jeżdżę benzyną (diesla miałem poprzednio), ale wiem, że nie do każdej nowszej jednostki da się takową zamontować (np. do diesla 2.0 DW10F raczej nie).

Zielony360
07-10-2019, 09:29
Kolega kopson powiela mity nieaktualne dla współczesnych silników.

Ponadprzeciętne zapychanie się DPF następuje oczywiście wtedy, kiedy mamy ponadprzeciętne spalanie, czyli szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradowej. Miasto ze względu na podwyższone spalanie też się do tego zalicza, co wcale nie oznacza, że DPF nie nadaje się do jazdy po mieście. Filtr DPF wypali się bez problemu nawet w mieście, pod warunkiem że przejedziemy zwykle przynajmniej te 5-10 km.

Przejechałem 1,5 TDCi jakieś 30 tys. km i nie zauważyłem nigdy wypalania, choć bez przerwy obserwuję spalanie. Ciężko to odróżnić od takich rzeczy jak: działanie nagrzewnicy elektrycznej, podgrzewanie przedniej szyby, odsiarczanie, odazotowanie. Jest, jak widać, kilka procesów, które powodują wzrost spalania na postoju do 0,8-1,5 l/100 km.

Niemniej, podłączam od czasu do czasu komputer i tylko raz zdarzyło mi się odnotować przerwane wypalanie. Procent trwałego zapchania DPF-a jest jakiś znikomy (choć niektórzy mówią, że szybko rośnie, jak się zapycha). Filtr wypala się co ok. 400 km (średnie spalanie: 4,9 l - po chip tuningu, z 60% trasa).

Mój sposób na długie życie DPF-a to dodatek Archoil AR6900-D MAX. Ogranicza emisję spalin, dzięki czemu DPF mniej się zapycha.

Nie uważam, żeby kontrolka wypalania była jakkolwiek przydatna, chyba że jeździsz same krótkie odcinki (to wtedy powinieneś mieć elektryka lub hulajnogę/rower/autobus :P).

robert.pilot.rc
07-10-2019, 15:49
Niektórzy jeżdżą na "wyczucie" i wiedzą kiedy DPF się wypala. Inni montują we własnym zakresie diodę/kontrolkę, która się włącza gdy silnik jest obciążony podczas regeneracji filtra.

Ford nie jest jedyny, który nie stosował kontrolki pracy DPF na desce rozdz., ale z tego co wiem, to teraz w nowych modelach jest taka możliwość.Niestety Focus mk2 1.6TDCI 109KM, kontrolka podłączona do ogrzewania lusterek nie działa. Podczas wypalania nie włącza się ogrzewanie lusterek... sam osobiście testowałem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Fulara
07-10-2019, 17:37
Kolega kopson powiela mity nieaktualne dla współczesnych silników.

Ponadprzeciętne zapychanie się DPF następuje oczywiście wtedy, kiedy mamy ponadprzeciętne spalanie, czyli szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradowej. Miasto ze względu na podwyższone spalanie też się do tego zalicza, co wcale nie oznacza, że DPF nie nadaje się do jazdy po mieście. Filtr DPF wypali się bez problemu nawet w mieście, pod warunkiem że przejedziemy zwykle przynajmniej te 5-10 km.

Przejechałem 1,5 TDCi jakieś 30 tys. km i nie zauważyłem nigdy wypalania, choć bez przerwy obserwuję spalanie. Ciężko to odróżnić od takich rzeczy jak: działanie nagrzewnicy elektrycznej, podgrzewanie przedniej szyby, odsiarczanie, odazotowanie. Jest, jak widać, kilka procesów, które powodują wzrost spalania na postoju do 0,8-1,5 l/100 km.

Niemniej, podłączam od czasu do czasu komputer i tylko raz zdarzyło mi się odnotować przerwane wypalanie. Procent trwałego zapchania DPF-a jest jakiś znikomy (choć niektórzy mówią, że szybko rośnie, jak się zapycha). Filtr wypala się co ok. 400 km (średnie spalanie: 4,9 l - po chip tuningu, z 60% trasa).

Mój sposób na długie życie DPF-a to dodatek Archoil AR6900-D MAX. Ogranicza emisję spalin, dzięki czemu DPF mniej się zapycha.

Nie uważam, żeby kontrolka wypalania była jakkolwiek przydatna, chyba że jeździsz same krótkie odcinki (to wtedy powinieneś mieć elektryka lub hulajnogę/rower/autobus :P).

twoim zdaniem dla dizla trasy 10-15 km są ok ?
za dużo czasopism się kolega naczytał...

robert.pilot.rc
07-10-2019, 19:09
twoim zdaniem dla dizla trasy 10-15 km są ok ?

za dużo czasopism się kolega naczytał...Ja jeżdżę swoim 1.6 Tdci większości po mieście. Jak nie mam większego wypadu, raz na 100 km przejadę się po obwodnicy miasta, raz na rok, po zimie, czyszczę FAP preparatem, tankuję zawsze na firmowych stacjach i zawsze najlepszą ropę, nie dolewam niczego do zbiornika.... I tak od pięciu lat, jak na razie nie mam żadnych problemów z FAP ani z innymi podzespołami. Wystarczy dbać o autko i będzie śmigać... Jestem mega zadowolony ze swojego dizelka, mimo tych wszystkich eko nagonek... A propos EKO. Znajomy jeździ Audi 1.6 benzynka, wylot rury wydechowej ma czarny osmolony, u mnie rura jest czyściuteńka...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

luckyboy
07-10-2019, 19:29
Mój sposób na długie życie DPF-a to dodatek Archoil AR6900-D MAX. Ogranicza emisję spalin, dzięki czemu DPF mniej się zapycha.


Też zacząłem używać i przyznaje że silnik pracuje zdecydowanie lepiej (cetane booster). Po zatankowaniu paliwa premium takiej różnicy nigdy nie było. Archoil dolewam z myślą o lepszym smarowaniu pompy wysokiego ciśnienia.

kopson
07-10-2019, 19:36
Niestety Focus mk2 1.6TDCI 109KM, kontrolka podłączona do ogrzewania lusterek nie działa. Podczas wypalania nie włącza się ogrzewanie lusterek... sam osobiście testowałem...

Może kontrolkę trzeba było podłączyć inaczej, skoro wypalanie DPF nie włącza podgrzewania lusterek..

Bump: Znajomy jeździ Audi 1.6 benzynka, wylot rury wydechowej ma czarny osmolony, u mnie rura jest czyściuteńka...

To nie jest żadne odkrycie. Benzyna bez DPFu (GPFu) będzie smolić wydech, a tym bardzie stara benzyna.

luckyboy
07-10-2019, 20:13
Może kontrolkę trzeba było podłączyć inaczej, skoro wypalanie DPF nie włącza podgrzewania lusterek..Na co komu kontrolka skoro DPF może wypalać się na raty? Skąd wzięła się teoria że musi wypalić się do zera? Gdyby tak było to byłby mechanizm uniemożliwiający wyłączenie silnika, aż do końca procesu.

kopson
07-10-2019, 20:59
Na co komu kontrolka...
O kontrolkę/diodę pytał kolega Yoze, który zakładał temat. Mnie ona niepotrzebna. O kontrolkach pisali też inni forumowicze borykający się z problemami z DPF.

Bump: ... skoro DPF może wypalać się na raty? Skąd wzięła się teoria że musi wypalić się do zera?
A to coś ciekawego! Ta teoria (i praktyka) wzięła się stąd, że przerwanie procesu wypalania przez wyłączenie silnika nie spowoduje, że po ponownym uruchomieniu DPF będzie wypalał się dalej. Więc co oznacza twoja teoria, że filtr wypala się na raty?

Zielony360
07-10-2019, 21:04
twoim zdaniem dla dizla trasy 10-15 km są ok ?
za dużo czasopism się kolega naczytał...
Nie, dla DPF-a, bo o tym tutaj rozmawiamy. I nie 10-15 po trasie, tylko 5-10 po mieście.

Co to są czasopisma? :D

kopson
07-10-2019, 21:10
Gdyby tak było to byłby mechanizm uniemożliwiający wyłączenie silnika, aż do końca procesu.
Nonsens. Nie może być w samochodzie żadnego mechanizmu uniemożliwiającego wyłączenie silnika. Narażałoby to na różne niebezpieczeństwa.

robert.pilot.rc
07-10-2019, 21:19
Na co komu kontrolka skoro DPF może wypalać się na raty? Skąd wzięła się teoria że musi wypalić się do zera? Gdyby tak było to byłby mechanizm uniemożliwiający wyłączenie silnika, aż do końca procesu.Niestety nie wypala się na raty. Zgaszenie silnika podczas wypalania FAP oznacza ponowne wypalanie od początku procesu, poza tym przerwanie tego procesu powoduje dostawanie się paliwa do oleju silnikowego, dlatego olej powinno wymieniać się max co 12 miesięcy. Częste przerywanie tego oznacza coraz więcej paliwa w oleju.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

robert.pilot.rc
07-10-2019, 21:22
Też zacząłem używać i przyznaje że silnik pracuje zdecydowanie lepiej (cetane booster). Po zatankowaniu paliwa premium takiej różnicy nigdy nie było. Archoil dolewam z myślą o lepszym smarowaniu pompy wysokiego ciśnienia.Pierwszy raz słyszę o tym...[emoji848] będę musiał przetestować...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

kopson
07-10-2019, 21:28
Kolega luckyboy lubi zaskakiwać swoimi teoriami na temat DPFu i nie tylko. Kiedyś prowadziłem z nim o tym dyskusję na forum i wyraziłem wtedy wątpliwości, czy kolega wie i rozumie zasady działania filtra sadzy. Zdanie nadal podtrzymuję...

luckyboy
07-10-2019, 21:50
Niestety nie wypala się na raty. Zgaszenie silnika podczas wypalania FAP oznacza ponowne wypalanie od początku procesu, poza tym przerwanie tego procesu powoduje dostawanie się paliwa do oleju silnikowego, dlatego olej powinno wymieniać się max co 12 miesięcy. Częste przerywanie tego oznacza coraz więcej paliwa w oleju.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu TapatalkaTo ja mam widocznie jakiś autorskie rozwiązania w samochodzie, bo jak przerwie się wypalanie i zatrzyma się dla przykładu na 30%, to filtr na nowo zapełnia się sądzą do 100% i wtedy następuje znowu ponowne wypalanie. Nie zmieniam samochodu, bo mam cud [emoji38]

luckyboy
07-10-2019, 21:56
Kolega luckyboy lubi zaskakiwać swoimi teoriami na temat DPFu i nie tylko. Kiedyś prowadziłem z nim o tym dyskusję na forum i wyraziłem wtedy wątpliwości, czy kolega wie i rozumie zasady działania filtra sadzy. Zdanie nadal podtrzymuję...Ostatnio dowiedziałem się, że DPF nie tylko zatrzymuje sądzę, ale także ogranicza emisję innych szkodliwych substancji, rakotwórczych produktów spalania.

kopson
07-10-2019, 22:31
To ja mam widocznie jakiś autorskie rozwiązania w samochodzie, bo jak przerwie się wypalanie i zatrzyma się dla przykładu na 30%, to filtr na nowo zapełnia się sądzą do 100% i wtedy następuje znowu ponowne wypalanie. [emoji38]

Może i tak, ale to nie oznacza tzw. wypalania na raty. Takie określenie wprowadza w błąd, bo sugeruje, że po zgaszeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu następuje dokończenie procesu regeneracji.

Bump: Ostatnio dowiedziałem się, że DPF nie tylko zatrzymuje sądzę, ale także ogranicza emisję innych szkodliwych substancji, rakotwórczych produktów spalania.
A to akurat prawda.

Yoze
08-10-2019, 12:07
Może faktycznie pomyślę o tym preparacie, ale jeszcze nie teraz.
Zadzwoniłem do serwisu Forda. Nie chcecie wiedzieć co Pan mi powiedział na temat DPF'a Takie bzdury, że aż przykro było mi słuchać.

luckyboy
08-10-2019, 12:28
Nie chcecie wiedzieć co Pan mi powiedział na temat DPF'a Takie bzdury, że aż przykro było mi słuchać.

Dawaj! [emoji38]

robert.pilot.rc
08-10-2019, 14:39
Może faktycznie pomyślę o tym preparacie, ale jeszcze nie teraz.

Zadzwoniłem do serwisu Forda. Nie chcecie wiedzieć co Pan mi powiedział na temat DPF'a Takie bzdury, że aż przykro było mi słuchać.Właśnie zamówiłem sobie ARCHOIL... zobaczymy jak te cudo działa...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Yoze
08-10-2019, 19:43
Dawaj! [emoji38]

To cytuję
"No, wie Pan. To jest różnie. Najlepiej to tak na autostradzie ok godziny" Na moe pytanie jak często, usłyszałem "raz w tygodniu najlepiej" :D

luckyboy
08-10-2019, 20:05
To wiesz co zrobić [emoji38][emoji38][emoji38]

Yoze
10-10-2019, 08:38
Udało mi się uzyskać informacje bezpośrednio z informacji Forda.
Mam nadzieję, że pomogę tym którzy tak jak ja mieli wątpliwości. :D

Aby filtr cząstek stałych działał prawidłowo, wymaga wykonania
okresowej regeneracji. Procedura ta odbywa się automatycznie.
Jeśli podróże pojazdem spełniają jeden z następujących warunków:
• pokonywane są jedynie krótkie odcinek drogi,
• zapłon jest często wyłączany i włączany,
• podczas jazdy często dochodzi do przyspieszania i zwalniania,
należy co pewien czas wykonywać jazdy spełniające warunki
wymienione poniżej, aby umożliwić procedurę regeneracji.
• Jedź w bardziej sprzyjających warunkach, na głównej drodze lub
autostradzie, z większą prędkością jazdy niż normalnie przez co
najmniej 20 min. Podczas jazdy można się na chwilę
zatrzymywać, co nie wpłynie na proces regeneracji.
• Unikaj przedłużonej pracy silnika na biegu jałowym, zawsze
przestrzegaj ograniczeń prędkości i dostosuj się do warunków na
drodze.
• Nie wyłączaj zapłonu.
• Wybierz odpowiedni bieg, aby utrzymać prędkość obrotową
silnika w zakresie 1500-3000 obr/min.

luckyboy
10-10-2019, 08:40
[emoji106]

robert.pilot.rc
10-10-2019, 08:40
Akurat to mi jest znane...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

luckyboy
10-10-2019, 12:17
Dzisiaj dojechała nowa butelka [emoji16]107718107719

zmulim
10-10-2019, 14:30
To ja tez pod tym tematem zarzucę pytanko, bardziej dotyczące systemu start stop w mk3.5. Do rzeczy - dziś wracałem z pracy, silnik się zagrzał, rozpoczęło się wypalanie DPF - lekki zapaszek, spalanie chwilowe na postoju 0,9 i nieaktywny start stop. Przejechałem się dalej, wiadomo nie gasząc silnika, trzymałem sobie obroty około 2200-2500, około 10min jazdy by proces się ładnie ukończył. Wróciłem do domu, spalanie sobie spadło do wartości jakie zwykle oglądam - 0,6. Zapaszek i inna praca silnika tez ustały, a tymczasem start stop nadal był nieaktywny. Zostawiłem wiec auto na uruchomionym silniku jakieś 5min a start stop nadal nieaktywny. I teraz pytanko. Czy są jeszcze jakieś inne zmienne powodujące reaktywację start stopu poza oczywistymi jak akumulator i wypalanie dpf? Rano po dojeździe do pracy start stop ładnie działa każdego dnia po zaparkowaniu auta. Ciekawe w czym rzecz. Nie sądzę by proces wypalania nadal trwał... wydech był już wystudzony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

daaro
10-10-2019, 21:31
Nie macie tematów bardziej przydatnych do rozwiązania niż start stop?
Przecież to ogólne zło?
A tak łatwo się go pozbyć i zająć się czymś innym bąć kim innym.

zmulim
10-10-2019, 21:39
Odpowiedź równie dużo wnosząca do tematu co przemowy byłej pani premier... Start- stop zło, dpf zło, dwumas zło. Lepiej kupić rower, wyjdzie na zdrowie :D Zadałem konkretne pytanie do osób które siedzą w temacie - jakie czynniki poza DPF i akumulatorem mogą wpływać na aktywność bądź nieaktywność sytemu start/stop. :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

luckyboy
10-10-2019, 21:40
Temperatura otoczenia, ilość włączonych odbiorników prądu, rozładowanie akumulatora.

zmulim
10-10-2019, 21:41
Super :) na taką odpowiedź liczyłem, dzięki :) Czytałem na jakimś forum że nawet żaluzje chłodnicy mogą mieć na to podobno wpływ i wentylator chłodnicy - w sumie nie dziwne skoro to dodatkowe odbiorniki prądu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sokółłł
10-10-2019, 22:14
A w instrukcji auta jest ładnie napisane w jakich sytuacjach SS się nie uaktywni.

zmulim
10-10-2019, 22:21
Czytałem również i to :) choć mam wrażenie ze instrukcja swoje a auto swoje (stąd też pytanie na forum). Przykład - odpalę rano auto, jest 4st w plusie, przejadę 5km i system działa. Ujadę 15km, silnik zagrzany, dpf nie wypala - start stop nie działa (szara ikonka). Jak to wytłumaczyć? Klima wyłączona jak i inne bzdety typu grzanie szyb, foteli, kierownicy i lusterek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

daaro
10-10-2019, 22:40
A ja dalej powtórzę.
Spij spokojnie.
Nie przejmuj się.
Ford żyje własnym życiem.
Ty dupę dowieziesz gdzie chcesz.
DPF se też poradzić.
Nawet w korku
Start stop możesz odłączyć poprzez wyjęcie wtyczki z czujnika bms.

zmulim
10-10-2019, 22:45
Tyle to ja wiem :D hehe. Ja z tych bardziej dociekliwych i jeśli coś żyje własnym życiem to zawsze zastanawia mnie to dlaczego :) Co do odpinania BMS, zdania na ten temat są podzielone, ba, czytałem nawet że może to doprowadzić do uszkodzenia akumulatora. Lepszą opcją jest dezaktywacja komputerowa, choć początkowo też chciałem to zrobić, to od pewnego czasu „polubiłem się” z tym systemem i czasem sobie z niego skorzystam np stojąc w korku albo na światłach przy okazji remontu drogi nieopodal. Czasem jednak mając guzik do dezaktywacji, zwyczajnie go wyłączam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

daaro
10-10-2019, 22:48
Rok jeżdżę bez s&s z odpietym czujnikiem.
Swoje wiem.
Start stop to wielkie ****o wymyślone przez marketing.

zmulim
10-10-2019, 22:52
No tak, powstało to tylko po to by zmniejszyć pseudo emisje spalin na przykład na światłach... Nie wiem o ile to się przyczynia ale pewnie jakiś setny ułamek procenta. Swoją drogą, po odpięciu BMS, jak kondycja twojego aku? Nic się nie dzieje? Miałeś nowy czy stary?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

daaro
11-10-2019, 04:59
Aku z 2016.
Napięcie spoczynkowe nie najlepsze.
Jeżdżę na krótkich dystansach.
Ale przed odpieciem bms było gorzej.
I nie podobało mi się to inteligentne ładowanie.
Też po to powstało aby zmniejszyć emisję spalin.

januszcm
03-05-2021, 11:47
Witam,

Czy ktoś z szanownych Kolegów posiada wiedzę czy w trakcie procedury wypalania DPF-a przez komputer w "codziennej" eksploatacji załączane są odbiorniki prądu takie jak podgrzewanie lusterek, szyb etc??
z góry dziękuję za info

zmulim
03-05-2021, 11:50
Z tego co zaobserwowałem to nie. Proces przebiega praktycznie niezauważalnie.

Jeszcze powiedz o jakiego Focusa pytasz bo ja z rozpędu skojarzyłem że jak 150KM to pewnie mk3 fl 2.0 TDCi?

januszcm
04-05-2021, 17:30
Focus 2014-2019, 2.0L Duratorq (110kW/150PS) - gdzieś ktoś wspominał ze motorki ze stajni PSG dodatkowo załączają zasilnie m/innymi lusterek z przodu....

zmulim
04-05-2021, 17:45
W tym przypadku niestety nic. Jak pisałem „proces bezobjawowy” :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Andrzej_K
04-05-2021, 18:50
(...) Jak pisałem „proces bezobjawowy” :)

Nie może być tak do końca 'bezobjawowy'. Chyba wypalanie nie jest na zasadzie samozapłonu? Coś (BCM?) tym steruje. Może w DPF'ie jest jakaś świeca / wtryskiwacz który na czas wypalania dostaje 'prąd' i stamtąd można by wziąć zasilanie dla diody / buzzerka?

Ja u siebie podłączyłem diodę pod ogrzewanie lusterka i owszem zapala się, ale tylko gdy włączę te ogrzewanie - przy wypalaniu DPF'a nie pali się. Chętnie bym poznał jakiś skuteczny sposób.

zmulim
04-05-2021, 18:54
Właśnie w DW10F nie jest to takie oczywiste, względem poprzedniego DW10C. Ciężko takie wypalanie wyłapać, jedynie poprzez zwiększone spalanie chwilowe na postoju albo nieaktywny start - stop. Aż tak dobrze nie znam budowy dpf w tym focusie ale wg. stanu mojej wiedzy nie widzę tam nigdzie żadnej dodatkowej świecy.

Ja już od długiego czasu obserwuje sobie zachowanie dpfa, wypala się średnio co 400-500km w zależności od stylu jazdy. Do tego mam jakiegoś Huawei p10 plus obd na bt i sobie od czasu do czasu gdy wiem że ma wypalić, włączam Forscana Lite i mam podgląd :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Andrzej_K
05-05-2021, 05:29
(...) Ja już od długiego czasu obserwuje sobie zachowanie dpfa, wypala się średnio co 400-500km w zależności od stylu jazdy.

U mnie wypala co ok 1000 km, a nawet trochę ponad 1000. Ostatnio wypalił się w "dziwnych" okolicznościach. Aktualizowałem mapy i stałem z uruchomionym silnikiem przez ok 1:30 godz i nie wiem kiedy się wypalił czy gdy stałem czy gdy wracałem do domu - 4 km. Na postoju miałem jakiś dziwny komunikat - "Silnik zostanie wyłączony za... ileś tam sekund"
W zegarach mam 'odptaszone' automatyczne wyłączanie silnika - nie wiem co to znaczy.

Do tego mam jakiegoś Huawei p10 plus obd na bt i sobie od czasu do czasu gdy wiem że ma wypalić, włączam Forscana Lite i mam podgląd :)

Ja podglądam DPF'a poprzez FDPF. - prościej i szybciej. Ja nie wiem kiedy się wypali. Chyba zależy od warunków. Czasami wypala się przed 1000, a czasami sporo po.

zmulim
05-05-2021, 06:39
1000km? To jakoś mega dużo. Nie wiem, ale wydaje mi się to wartością wręcz niemożliwą. Ja nie zwracam uwagi na ten parametr last regen. tylko patrze na licznik kilometrów i tak jeśli jeżdżę „wokół komina” to wypala się co około 400-450km. Jak śmigam trasy to ostatnio miałem nawet 560km. Może się mylę ale wydaje mi się że „w gąszczu” tego 1000km które masz podane, może „zaplątuje się” jeszcze jedno wypalanie którego nie wyłapujesz? Tak tylko głośno myślę. Dodatkowo monitoruję sobie temperaturę wydechu, dzięki czemu od razu wyłapuję kiedy rozpoczyna się proces - temperatura miarowo zaczyna wzrastać i osiąga nawet 620 stopni Celsjusza. Co do tego automatycznego gaszenia silnika, powiem Ci że nigdy tego nie doświadczyłem, bo też nigdy nie stałem jakoś specjalnie długo z włączonym silnikiem :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210505/079c2ef5b2fd37d4f6379d5d952304c9.jpg

Odnośnie działania dpf w dw10f jest spory temat ale w dziale mondeo mk5. Generalnie proces wypalania potrafi się rozpocząć sporo przed „przewidywanym”, gdy tylko PCM uzna że warunki termiczne i obciążeniowe silnika na to pozwalają. Może też dojść do wymuszenia procesu gdy zapełnienie filtra jest już znaczne. No i co istotnie, proces potrafi się „wstrzymać” gdy warunki się zmienia (światła itp) i ponownie rozpocząć i dopalić gdy znów obciążymy silnik :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tedi_k
05-05-2021, 08:44
.... Na postoju miałem jakiś dziwny komunikat - "Silnik zostanie wyłączony za... ileś tam sekund"
W zegarach mam 'odptaszone' automatyczne wyłączanie silnika - nie wiem co to znaczy...

:027::027:

Koledzy jak "kierowcy bombowca" nie wiedzą który guzik to katapulta... :one::one:

"Automatyczne wyłączanie silnika" to funkcja jego wyłączenia (po uprzednim ostrzeżeniu jak w opisie...) po ok. 30 minutach pracy na postoju...
"Zaptszkowanie" jest automatyczne i oznacza, "że zawsze włączone" ("wsigda gatow" się wyłączyć...:wink::wink:).
"Odptaszkować" można jedynie na czas danego cyklu zapłonu (np. na początku aktualizowania owych map...) i wtedy w tym cyklu zapłonu silnik na postoju będzie pracował aż do utraty paliwa :diabel2: bez zbytecznego denerwowania "kierownika" jakimiś niezrozumiałymi komunikatami...:one:

Andrzej_K
05-05-2021, 09:39
(...) "Odptaszkować" można jedynie na czas danego cyklu zapłonu (np. na początku aktualizowania owych map...)

Przypadkowo na to trafiłem w trakcie pierwszej / nie do końca udanej aktualizacji map. (brak komend głosowych) Dla zabicia czasu "łaziłem po liczniku" i na to trafiłem. "Odptaszkowałem" i sądziłem, że to na stałe.

i wtedy w tym cyklu zapłonu silnik na postoju będzie pracował aż do utraty paliwa :diabel2: bez zbytecznego denerwowania "kierownika" jakimiś niezrozumiałymi komunikatami...:one:

Nie dość, że niezrozumiały to jeszcze stresujący. Przestraszyłem się, że wyłączenie silnika przerwie aktualizację i będę musiał wszystko robić od początku. (chyba było, że wyłączy za 28 sek)

Jednak gdybyś mógł się zastanowić (Tobie to pestka :pomysl: ) gdzie podłączyć tę cholerną diodę to byłoby bardziej niż fantastycznie.

1endzi
05-06-2021, 23:08
silnik DW10F 2.0 tdci 150KM, diodę do sygnalizacji wypalania dpf podłącza się następująco: "-" diody na masę samochodu, "+" diody do nóżki nr. 5 przekaźnika R3 w skrzynce bezpieczników pod maską