Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Lekko krzywa kierownica przy jeżdzie na wprost
Witam Was mam oto takie nurtujący mnie problem,otóż jak jadę prosto mam lekko kierownicę w lewo.Miałem robioną zbierzność bo zdzierało mi opony od wewnątrz teraz zbierzość jest ok bo byłęm juz 2 razy bo się dopatrzyłem ze kierownica krzywo jest.I teraz pytanie czy mogą być winne tej sytuacji opony czy coś innego.Pozdrawiam.
Proponuję pojechać na geometrię do jakiegoś mechanika.
Odpalić Forscan następnie wybrać telemetrię, wybrać kąt obrotu kierownicy, kąt skrętu. Ustawić na 0 stopni, zablokować kierownice i ustawić zbieżność na nowo. Będzie wypas. U mnie forscan wyświetla 0 stopni a kiere mam pochyloną w lewo. Też muszę to ogarnąć przy wymianie na zimówki.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Ale miałem to robione raz na 0 było.Dlatego dlatego się dopytuje czy mogą być to opony że odjechane trochę są A geometria pokazuje że wszystko jest dobrze.
Bump: Ale miałem to robione 2 razy na 0 było.Dlatego się dopytuje czy mogą być to opony że zjechane trochę są A geometria pokazuje że wszystko jest dobrze.
No to ciekawe. Myślę że mimo wszystko sprawdź z forscanem, zrób na kierownicy 0 stopni i zobacz co pokaże aparatura do reguowania zbieżności. Na pewno pokaże odchył.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
A jak ktos nie ma esp to jak ma pokazac 0?
Witam
Można dokonać małej korekty, wkręcając lewy drążek o ok. pół obrotu a prawy drążek wykręcając pół obrotu w końcówkę dr.kierowniczego.Dobrze jest oznaczyć wcześniej np.kredą lub flamastrem.
pozdrawiam
Zbyniu123 07-10-2019, 16:11 Jezeli sa luzy w zawieszeniu to nigdy dobrze zbieznosci nie ustawisz.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
darmodziej 07-10-2019, 16:43 jak jadę prosto mam lekko kierownicę w lewo.To może też być spowodowane złym ustawieniem tylnych kół. Nie twierdzę, że w tym wypadku tak jest, ale trzeba to brać pod uwagę.
A jak ktos nie ma esp to jak ma pokazac 0?A co ma czujnik ESP a bardziej ABS do odczytu z czujnika kąta położenia kierownicy? Nie za bardzo rozumiem tą uwage
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
To może też być spowodowane złym ustawieniem tylnych kół. Nie twierdzę, że w tym wypadku tak jest, ale trzeba to brać pod uwagę.Myślę że w dzisiejszych czasach jak się ustawia geometrię to chyba tylnie koła też są elementem pomiaru. Nie wyobrażam sobie że w 21 w ktoś to robił licząc gwinty niczym w fiacie 126p. Bardziej skłaniałbym się to o złe ustawienie geometrii. Podejrzewam że ustawiający nie zastosował czegoś takiego jak poziomica na kierownicy tylko robił to do oka, a z całą pewnością nie robił odczytu kąta obrotu kierownicy. Może też coś źle skręcił i się przestawiło w chłodny poranek po najechaniu na wyrwę. Wiadomo że metal,stal się kurczy i elementy się zawsze coś luzują. Możliwe też że na tylnich wahaczach coś też jest źle ustawione i jest czteroślad. Rozumiem że auta nie ściąga. Więc na logikę nie precyzyjne ustawienie.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
darmodziej 07-10-2019, 17:04 Możliwe też że na tylnich wahaczach coś też jest źle ustawione i jest czteroślad.Przecież właśnie o tym pisałem.
Tak wiem.
tyle że bardziej chodziło mi o to iż nie za bardzo chce mi się wierzyć w to że ustawiający nie pomiarował tylnich kół. Trochę źle to ująłem
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
darmodziej 07-10-2019, 17:12 To nie jest kwestia wiary, to trzeba sprawdzić, jeżeli przód jest dobrze, a kierownica jest skręcona.
Najwyraźniej kierownicą nie została zablokowana. Ot i cała filozofia. Kąty może i dobrze ustawione ale kiera przechylona. Kiedyś mi tak ustawili jak miałem MK1. Jedź na poprawkę i tyle.
peteypee 07-10-2019, 17:29 Jeśli wcześniej miałeś prosto to kierownica nie była zablokowana. Nie trzeba wiele wystarczy 1 stopień i już będzie lekki przechył. W mk3 zdaje się nie ma czujnika skrętu z tego co wiem więc może przestawienie o 1 ząbek kierownicy wystarczy. Albo jeszcze raz zbieżność ale z blokada kierownicy.
Chyba była kierowca zablokowana bo zakładali coś na kierownicę i było to połączone z pedałem hamulca bo jak ustawial to hamulec był wciśnięty i pod 4 jaka mi takimi wózeczkami wjeżdżał.To chyba dobrze ustawiali.
A co ma czujnik ESP a bardziej ABS do odczytu z czujnika kąta położenia kierownicy? Nie za bardzo rozumiem tą uwage
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Kolego bo nie wiem czy wiesz ale czujnik polozenia kiery masz tylko wtedy jak masz esp. Jak nie masz esp to nie masz czujnika polezenia kierownicy.
Witam jestem właśnie po wymianie opon na zimówki i problem z krzywą kierownicą nadal jest już teraz nie wiem co może być.Myślałem że po wymianie będzie ok.
wojtekjanus 13-10-2019, 20:15 Witam
Można dokonać małej korekty, wkręcając lewy drążek o ok. pół obrotu a prawy drążek wykręcając pół obrotu w końcówkę dr.kierowniczego.Dobrze jest oznaczyć wcześniej np.kredą lub flamastrem.
pozdrawiam
Tak jak kolega Basra pisze - można samemu przeprowadzić korektę obracając obydwa drążki w tym samym kierunku o taki sam kąt (obracane w tym samym kierunku - jeden będzie się wkręcał, drugi wykręcał z końcówki drążka, bo obydwa drążki mają prawy gwint). Zbieżność się nie zmieni, ale do jazdy na wprost inaczej ustawi się kierownica.
Czasami potrzebne są dwa podejścia, czasami nawet trzy. Ale można to zrobić na placu (na ulicy), wystarczy skręcić maksymalnie koła.
Jeżeli kierownica ustawia się przy jeździe na wprost nieco w prawo, trzeba wkręcić prawy drążek w końcówkę i wykręcić lewy z końcówki (o taki sam kąt, proponuję zacząć od ćwierć obrotu).
Jeżeli ustawia się w lewo, postępujemy odwrotnie.
Skoro zbieżność była niedawno robiona, gwinty nie są zapieczone, dla kogoś chcącego robota na 15 minut.
bobik2110 13-10-2019, 21:23 Witam jestem właśnie po wymianie opon na zimówki i problem z krzywą kierownicą nadal jest już teraz nie wiem co może być.Myślałem że po wymianie będzie ok.Też tak miałem w Galaxy mk3 i pojechałem na ustawienie zbieżności do serwisu w PL bo akurat byłem na urlopie i pomogło lecz na dwa tygodnie. Potem znów ściągało lecz już pojechałem do serwisu w DE i okazało się w PL ustawili zbieżność lecz po tym nie zresetowali i nie skalibrowali maglownicy. Gdybym wiedział to nie płacił bym za ustawianie zbieżności bo w DE mówili że jeśli nie były wymieniane drążki to wystarczy reset i kalibracja, jeśli dalej będzie problem to wtedy ustawiać
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
wojtekjanus 13-10-2019, 21:44 Też tak miałem w Galaxy mk3 i pojechałem na ustawienie zbieżności do serwisu w PL bo akurat byłem na urlopie i pomogło lecz na dwa tygodnie. Potem znów ściągało Proszę czytać ze zrozumieniem - tu nie ma ani złej zbieżności (jest prawidłowa), ani auto nie ściąga - jest natomiast przekrzywiona kierownica w czasie jazdy na wprost.
Kierownica jest bezpośrednio mechanicznie powiązana ze zwrotnicami przednich kół poprzez regulowane drążki kierownicze. I te właśnie drążki trzeba mechanicznie przeregulować tak, by kierownica ustawiła się prawidłowo.
bobik2110 13-10-2019, 22:23 Proszę czytać ze zrozumieniem - tu nie ma ani złej zbieżności (jest prawidłowa), ani auto nie ściąga - jest natomiast przekrzywiona kierownica w czasie jazdy na wprost.
Kierownica jest bezpośrednio mechanicznie powiązana ze zwrotnicami przednich kół poprzez regulowane drążki kierownicze. I te właśnie drążki trzeba mechanicznie przeregulować tak, by kierownica ustawiła się prawidłowo.Też miałem krzywą kierownice tylko że minimalnie ściągało i stało mi się to od tak podczas jazdy na urlop do PL w tamtym roku ,a nie wjechałem w żadną dziurę . W serwisie DE mówili że maglownice trzeba na zero ustawić, skalirować i zresetować. Ponieważ w aucie jest wszystko elekrtoniczne i tak może się czasami dziać samo z siebie. Przykład: jechałem w tym roku do Pl i gdy jechałem pod górę auto miało troszkę ciężej falowały mi delikatnie obroty gdzie prędzej tego nie miałem. Trzymałem około 1700 obr, pedał gazu, równo gry autku przygazowałem i miało lżej falowanie ustawało, lub gdy nie jechałem pod góre . Skończyło się wizyta w serwisie forda i aktualizacją sterownika silnika. Problem zniknął
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
Witam Was ponownie.Pojechalem dziś 3 raz na zbieżność Pan z warsztatu stwierdził że się przejedziemy zobaczy jak jest ta kierownica oczywiście w tym samym warsztacie co za pierwszym razem ustawiłem zbieżność.Stwierdzil że krzywo jest bo tył auta zawieszenie rozwalone.Nie czekając pojechałem odrazu na stację diagnostyczną tam stwierdzono że wszystko jest ok.To już teraz głupi jestem czy tył ma taki wpływ na to ze kierownica jest krzywo A zbierznosc w chwili obecnej jest w porządku.Czy jesteście mi w stanie coś doradzić.Pozdrawiam.
darmodziej 22-10-2019, 16:58 czy tył ma taki wpływ na to ze kierownica jest krzywoJuż wcześniej o tym pisałem:To może też być spowodowane złym ustawieniem tylnych kół. Nie twierdzę, że w tym wypadku tak jest, ale trzeba to brać pod uwagę.tam stwierdzono że wszystko jest ok.Wszystko ok, czyli w zawieszeniu nie ma luzów, czy ok, bo jest dobrze ustawione i nie powoduje, że tylne koła powodują skręcanie, które musisz korygować kierownicą?
Dziś stwierdził diagnosta że nie ma żądnych luzów A za drugim razem jak byłem na poprawianie zbierznosci to Pan stwierdził że wszystko jest w porządku i zbierznosc jest poprawnie ustawiona.
darmodziej 22-10-2019, 17:11 zbierznosc jest poprawnie ustawiona.Z przodu i z tyłu?
bobik2110 22-10-2019, 17:58 Witam Was ponownie.Pojechalem dziś 3 raz na zbieżność Pan z warsztatu stwierdził że się przejedziemy zobaczy jak jest ta kierownica oczywiście w tym samym warsztacie co za pierwszym razem ustawiłem zbieżność.Stwierdzil że krzywo jest bo tył auta zawieszenie rozwalone.Nie czekając pojechałem odrazu na stację diagnostyczną tam stwierdzono że wszystko jest ok.To już teraz głupi jestem czy tył ma taki wpływ na to ze kierownica jest krzywo A zbierznosc w chwili obecnej jest w porządku.Czy jesteście mi w stanie coś doradzić.Pozdrawiam.Jedź do serwisu na reset i kalibracje maglownicy. Wyżej opisywałem mój pezypadek
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
Tak zbierznosc poprawna przód i tył
darmodziej 22-10-2019, 18:46 No to trzeba skorygować ustawienie kierownicy.
Ale skorygować tymi drązkami tak.
bobik2110 22-10-2019, 19:40 Ale skorygować tymi drązkami tak.Komputerowo ustawić maglownice na zero, i skalibrować tylko wątpię czy w polskim serwisie będą mieli o tym pojęcie skoro mi to dopiero potrafili ustawić w Niemczech i już ponad rok jedzie idealnie prosto autko
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
darmodziej 23-10-2019, 04:49 Tak. Pojedź tam, gdzie ustawiali i niech skorygują.
Darmodziej jak pojechałem do nich aby skorygowali to właśnie stwierdził że tył mam rozwalony i tył mi pływa i jak ma poprawnie ustawić.Poprostu chyba nie potrafi tego zrobić, zbieżność jest w porządku i z tylu nic nie puka tylko kierownicę ustawić.Jade do swojego mechanika i na tych drążkach mi leki poprawi,mam nadzieję że zbierznosci nie zmieni.
troche mi rece opadaja do tego co piszesz. Skoro wskazali na wywalony tyl to warto tam zajrzec. jedz na stacje diagnostyczna niech to sprawdza to raz. Dwa zamien opony lewo na prawo, moze wina jest w oponach, ja tam mialem rok temu na zimowkach, ustawilem zbierznosc, kierownica na wprost niby a na drodze lekko skrecona w lewo. pojechalem na poprawe ale stwierdzili ze to nie mozliwe ale na moja prosbe lekko przestawili, kierwonica byla prosto, ale jakie bylo moje zdziwienie jak zalozylem kpl letnich i kierownica skrzywila sie ale w prawo. Wiec na poczatek spr to zawieszenie bo to ze nie puka nie znaczy ze nie ma luzow, spr opony. i nie ustawiaj nic na oko, od tego jest sprzet.
atari przeczytałeś wszystko przecież napisałem.ze wszystko co napisałeś co mam zrobić było robione diagnostyka i opony.
Więc jeśli jesteś pewny w 100% to jedz na kolejną poprawę
Bump: Oczywiście wiesz ze drogi są nachylone i mają spadek do prawej strony i przez to często kierownica ucieka właśnie w lewo?
atari o tych pochylonych drogach i to przez to kierownica ucieka w lewo to nie słyszałem.
Jak będziesz jechał na prostej spr to zjeżdżajac na środek całej drogi (oczywiście zachowując środki ostrożności) spadek jest zazwyczaj od środka do zew. I jadąc na środku drogi powinno być w miarę równo.
No o zrobione tak jak polecił bodajże kolega powyżej w którymś poście.Zostala kierownica wyregulowana na drążkach wystarczylo po pół obrotu i nareszcie wrociła na swoje miejsce czyli na wprost.Dziekuję Wszystkim za porady i podpowiedzi.Pozdrawiam.
|