Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Ślizgające się sprzęgło po 25 tyś km
sokol1990 08-10-2019, 20:44 Cześć,
Focus mk2 2.0 tdci 2005 rok
2 lata temu wymienione kompletne sprzęgło, zrobione 25 tyś km. Od kilku dni zauważyłem objaw slizgajacego się sprzęgła. Jadę na trasie, wrzucam 5 bieg i dodaje gazu, od 2 tys obrotow obroty idą w górę i po chwili opadają. Na innych biegach się to nie dzieje. 2 lata temu zakładane było nowe kompletne sprzęgło luka. Możliwe, aby po tak krótkim okresie sprzęgło znowu padło?
sokol1990 09-10-2019, 08:10 Tak, w tym silniku jest sprzęgło samonastawne.
Grzegorz MX 09-10-2019, 09:14 Czyżby docisk zostawiony (i nie cofnięty) a tylko tarcza zmieniona?
AdoKrycha007 09-10-2019, 09:23 oszukane, a nie zmienione kompletne...
sokol1990 09-10-2019, 13:39 Sam osobiście kupowałem tarcze, docisk i wysprzeglik. Teraz przeczytałem, że przy sprzęgle samonastawnym podczas montażu wymagane jest jakieś specjalne urządzenie. Nie jestem pewny, czy mechanik który mi to zakładał miał takie urządzenie. Nie pojadę teraz do niego po dwóch latach z reklamacją :D Czytałem, że dokręcanie sprzęgła metodą "na krzyż" przy tym sprzęgle kończy się to zazwyczaj właśnie w ten sposób, że dużo szybciej się zużywa. Jakby użył przyrządu do sprzęgła samonastawnego, to pewnie wszystko byłoby ok. Dla mnie to jest jedyne wytłumaczenie teraz, bo raczej nie chce mi się wierzyć, że wymienił samą tarcze, skoro dawałem mu wszystkie części. Kurcze przeraża mnie myśl, że znowu muszę wydać 1500 zł na sprzęgło mimo, że juz je robiłem.. Ktoś wie, jak długo można jeździc na slizgajacym się sprzęgle i jakie mogą być tego konsekwencje, skoro i tak czeka mnie wymiana kompletu?
zamontowane bez przyrządu
ciesz się że po 25 000 ci się ślizga a nie po 500 km
bez przyrządu tracimy 2 mm docisku ! czyli montujemy docisk tak, jakby tarcza była już zużyta
aha i stara śpiewka mechaników: panie, nowe jest wyzerowane, przy starym trzeba przyrząd... guzik prawda