Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Regulacja luzów zaworowych 1.6
cronos20 23-10-2019, 18:09 Witam wszystkich,
Jakieś 50tys km temu założyłem gaz do mojego samochodu.
Przy instalacji dowiedziałem się że w tym modelu trzeba sprawdzać luzy zaworowe ale nie podano mi co ile km.
Podobno zależy to od rodzaju silnika. Ja mam 1.6 74KW focus z 2011 mk2 po lifcie, wersja gold z polskiego salonu.
Możecie mi napisać jaki w nim mam dokładnie silnik i co ile km trzeba sprawdzać luzy?
Jakie są koszty sprawdzenia?
Jakie korekty luzów?
Co może się stać jeżeli tego nie zrobię i jakie będą objawy?
Dodam że zaczął brać olej i to mnje trochę przeraziło:(
Mam przejechane 92tys.km
Jeżeli ktoś ma w Krakowie, Myśleniach lub okolicach pewnego fachowca w tej dziedzinie będę bardzo zobowiązany.
konieczko5 23-10-2019, 19:20 ...
marlon7676 23-10-2019, 19:43 Dodam że zaczoł brać olej i to mnje trochę przeraziło:(
Mam przejechane 92tys.km
Którym właścicielem tego auta jesteś ?
czy pan gazownik, który Ci zakładał gaz, zakładam profesjonalista nie mierzył luzów zaworowych profilaktycznie ? również zatem nie informował o potrzebie regulacji zaworów częściej tudzież chociaż sprawdzenia ich częściej ?
konieczko5 23-10-2019, 20:18 ...
cronos20 23-10-2019, 20:30 Jestem drugim wlaścicielem, pierwszym był znajomy więc samochód od początku był znany. Kupiłem jak miał 47tys. przy 50tys założyłem lpg. Co rok jeżdżę do ASO wymieniam olej filtry, przegląd mechaniczny i lakierniczy.
Olej wymieniany w terminie. Teraz mam 92tys i dolalem prawie litr. W czerwcu był wymieniany.
Bump: czy pan gazownik, który Ci zakładał gaz, zakładam profesjonalista nie mierzył luzów zaworowych profilaktycznie ? również zatem nie informował o potrzebie regulacji zaworów częściej tudzież chociaż sprawdzenia ich częściej ?
Nie wiem czy sorawdzał, zakladam że nie. Powiedzial tylko żebym sobie tego przypilnował. Powiedzial ze podobno sa dwa rodzaje 1.6 jeden oowinno się sorawdzać co 20tys drugi co 60tys. Nie wiedział który ja dokladnie mam.
Szukam pomocy i wiedzy u Was.
no to na dzień dobry luzy do sprawdzenia bo jak będą za ciasne a 90% fordów ma za ciasne to wypalisz gniazda
wtedy nie regulacja a głowica pod pachę, regeneracja i wio dalej
ja na gazie bym sprawdzał luzy co 30 max km
cronos20 24-10-2019, 08:06 Z jakimi kosztami powinienen się luczyć jezeli chodzi o sprawdzenie a jakimi za regulację? Ile czasu to zchodzi?
Polecicie kogoś w małopolsce?
Sprawdzenie około 150zł, auto raczej musi stać u mechanika przez noc, ewentualnie zostawisz rano, odbierzesz popołudniu, bo pomiar musi być na zimnym silniku. Regulację będę robił za niedługo razem z rozrządem, komplet uszczelek, rozrząd, pompa, płyn chłodniczy + przyjąłem, że 10 szklanek= 1869 zł. Regulacja zaworów równa się wymianie rozrządu, bo trzeba wyjąć wałki
Sprawdzenie około 150zł, auto raczej musi stać u mechanika przez noc, ewentualnie zostawisz rano, odbierzesz popołudniu, bo pomiar musi być na zimnym silniku. Regulację będę robił za niedługo razem z rozrządem, komplet uszczelek, rozrząd, pompa, płyn chłodniczy + przyjąłem, że 10 szklanek= 1869 zł. Regulacja zaworów równa się wymianie rozrządu, bo trzeba wyjąć wałki
dlatego to idealny silnik do gazu ! :)
Witam
Silnik o kodzie MUDA 88 kW ( 120 KM ), jest przystosowany na paliwo alternatywne.
pozdrawiam
Idealny nie jest, ale jak już masz takie auto to co zrobisz :> u mnie regulacja po 60k km na gazie, około 15k km zwracała się instalacja, 10k km koszt rozrządu (na który i tak przyszedł czas), zostaje 35k km czystego zysku, czyli około 7-8 tys zł :)
cronos20 25-10-2019, 18:27 Rozrząd co ile trzeba robić na gazie?
krzysiek47 25-10-2019, 18:36 Rozrząd co ile trzeba robić na gazie?
No to pojechałeś..... LPG nie ma nic wspólnego z rozrządem, cykl jest taki sam jaki przewiduje producent.
cronos20 25-10-2019, 20:20 No to kamień z serca... bo już myślałem że opony też będę musiał wcześniej wymienić przez LPG.:D
cała rzecz się ma ku temu, że gdybyś musiał regulować np co 40 000 km to praktycznie co 40 000 masz do wymiany rozrząd
o regulację się rozchodzi, nic więcej
Bump: cała rzecz się ma ku temu, że gdybyś musiał regulować np co 40 000 km to praktycznie co 40 000 masz do wymiany rozrząd
o regulację się rozchodzi, nic więcej
cronos20 25-10-2019, 21:47 cała rzecz się ma ku temu, że gdybyś musiał regulować np co 40 000 km to praktycznie co 40 000 masz do wymiany rozrząd
o regulację się rozchodzi, nic więcej
Bump: cała rzecz się ma ku temu, że gdybyś musiał regulować np co 40 000 km to praktycznie co 40 000 masz do wymiany rozrząd
o regulację się rozchodzi, nic więcej
Nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś...
Wcześniej ktoś napisał że rozrząd nie ma nic wspólnego z LPG.
Czyli przy tej regulacji trzeba wymienić rozrząd czy nie?
Mam 92tys km przejechane.
technik08 25-10-2019, 22:02 Jak napisał Fulara co 40kkm trzeba regulować zawory , to wymaga demontażu wałków rozrządu , co z kolei wskazuje na zalecenie wymiany rozrządu . Być może przy tym przebiegu wystarczy wymiana samego paska , ale tu powinni wypowiedzieć się koledzy lepiej zaznajomieni z mechaniką .
konieczko5 25-10-2019, 22:24 ...
A kto mówi o regulacji co 40 000km? Założyłem gaz około 60 000km temu przy luzach w połowie tolerancji, co wskazuje, że przy ustawieniu ich lekko ponad tolerancję do kolejnej regulacji wyjdzie około 120 000km
jak mieszankę ustawi janusz to co i 10 000 będziesz miał ciasno
konieczko5 27-10-2019, 10:26 ...
Otóż nie, nie wiem czy jest coś gorszego od stałej autokorekty :p Po tym właśnie poznać januszowego montera
konieczko5 27-10-2019, 18:58 ...
I rozjedzie ci mapę pb, później ona rozjedzie lpg i tak będą nawzajem się oszukiwać
konieczko5 28-10-2019, 16:21 ...
No, wklejasz artykuł, który mówi o strojeniu na sztywno na korekty, tak jak powinno się to robić, a autokalibrcja jest tylko wstępem do strojenia. Obd w sterowniku można sobie darować, przynajmniej w prostych silnikach, parametry do strojenia można odczytać zwykłym skanerem obd
konieczko5 28-10-2019, 16:34 ...
Ale nie rozróżniasz strojenia na korekty, a jeździe na autoadaptacji czy tam stałej korekcji po OBD
konieczko5 28-10-2019, 17:30 ...
Napisałeś o włączonych korektach obd, uznałem że piszesz o stałej adaptacji w czasie jazdy, nie tylko podczas strojenia :)
konieczko5 29-10-2019, 07:04 ...
No co się stanie? Silnik będzie miał ubogo, sonda to zobaczy, zwiększy czasy wtrysków dla kompa benzynowego, a komputer lpg i tak zbiera dane z komputera samochodu. Właśnie zatankowanie słabego gazu jest tutaj idealnym przykładem na rozjechanie sobie mapy benzynowej ;p działanie adaptacji OBD polega na tym, że sterownik ustala aktualną mieszankę gazu bazując ciągle na danych zebranych na benzynie w jakiejś coraz odleglejszej przeszłości, w warunkach odbiegajacych od tych, jakie panują w danej chwili podczas jazdy na gazie. Czyli w skrócie: jeżdżąc z włączoną adaptacją, bazuje ona na nieaktualnych danych benzynowych i na siłę dopasowuje ciągle mieszankę do warunków odmiennych niż panujące aktualnie. Poza tym, skoro Twoim zdaniem jazda na ciągle włączonej korekcie jest ok, to co się stanie przy ostrej jeździe w pętli otwartej, gdzie STFT i LTFT są na 0%?
konieczko5 29-10-2019, 13:12 ...
Oczywiście że nie, strojenie na korekty jest niezbędne, ale strojenie na sztywno, a nie jeżdżenie na stałej korekcji. Owszem, ale pisałem o jeżdżeniu w pętli otwartej, gdzie sterownik wyłącza korekty i sondę, jak wtedy poradzi sobie sterownik lpg? Samochód cały czas myśli, że jeździ na pb, więc słabsze paliwo będzie od razu przez silnik wychwycone i korygowane chociażby wydłużonymi czasami wtrysków, co sterownik gazu i tak uzna, że czasy lpg trzeba wydłużyć. Do tego nie potrzeba stałej korekcji :)
PiotrekFF 15-11-2019, 22:06 Witam. Ja niestety przegapiłem regulację luzów. Sprawdzałem rok temu i wszystkie zawory wydechowe były ok, poza jednym, który był na granicy. Mechanik powiedział, żeby skontrolować za 20 tys. km...dobiłem niestety do ok. 30 tys. i zawór padł :(
głowica do remontu i w drogę :)
najlepiej z gazem :)
konieczko5 17-11-2019, 11:21 ...
Nie ma potrzeby robić od razu, u mnie było 0,28 na pomiarze 17 000 km temu, teraz przy okazji wymiany rozrządu regulowalem, minimalna wartość to 0,22 na wydechu i 0,15 na ssaniu. Nic się nie stało, zawory i gniazda ok :) ale warto mieć dwa pomiary za sobą, wtedy widać w jakim tempie luzy idą w dół, oczywiście jeśli styl jazdy się nie zmienia
no właśnie czy kolega jeździ na gazie ?
bo jak na benie, to strasznie szybko te luzy uciekają...
No właśnie, chyba że gania cały czas z butem w podłodze. Ewentualnie jakieś lewe powietrze?
albo źle zmierzone luzy
może było już źle a ktoś odczytał, że jest jeszcze akceptowalnie
kij wie
konieczko5 17-11-2019, 16:25 ...
Ja przyjąłem, że chodzi o granicę tolerancji :p ale może być tak jak piszesz
PiotrekFF 19-11-2019, 22:04 Dzięki za zainteresowanie :) Jeżdżę na LPG dokładnie od dwóch lat. Przejechałem ok. 55 kkm. Luzy sprawdzałem raz, mniej więcej w połowie tego dystansu - i wtedy właśnie jeden był na granicy. Nie wiem jaka była szybkość zmian. A teraz koszty...Kurczę, teraz jestem mądrzejszy, ale mam pretensje do gazownika - dałem 3000 pln za instalację, jeżdżę na przeglądy w terminach...co prawda wspominał, żeby skontrolować luzy, ale ja bym swoim klientom nie 'wspominał' tylko jasno i wyraźnie powiedział, że to KONIECZNE i to od razu po montażu lpg, a potem kontrola.
A mierzyles luzy przed montażem? Może już były niebezpiecznie nisko. Na którym cylindrze było na granicy?
PiotrekFF 21-11-2019, 21:24 Przed montażem niestety nie... pierwszy raz dopiero po ok. 25 tys. km. Kurczę, przeczytałem jeszcze raz te zapiski, które robiłem jak mówił mi mechanik i jest tak: na wydechu wszystkie luzy ok, na ssaniu na 1 cylindrze są na granicy - 18 mm. Sprawdzić za ok. 20 tys km. Czyli na ssaniu było 0,01 mm do granicy, ale teraz padł wydechowy, który po 25 kkm był ok. Nic z tego już nie rozumiem. I przepraszam, bo gdzieś wcześniej napisałem, że na granicy był wydechowy (chyba automatycznie tak założyłem).
ssania prawie nigdy nie padają, zazwyczaj wydechowe są wypalane
Może był nierówny wydatek wtryskiwaczy, wtedy może dość szybko paść
PiotrekFF 23-11-2019, 20:49 W poniedziałek idę odebrać forda. Koszty wyjdą spore - w głowicy będą wzmacniane gniazda zaworowe i nowe zawory, oczywiście głowica splanowana. Oprócz tego doszedł jeszcze dół - wymiana panewek i pierścieni. Kilka tys pln nie moje :( Dodatkowo zanim dotrą się nowe elementy to muszę jeździć na benzynie, czyli zero oszczędności. Zastanawiam się czy częstsza kontrola i regulacja (w razie potrzeby) zaworów pozwala uniknąć tych przykrych efektów? Bo jak teraz czytam fora to widzę pełno tych pechowców, którzy założyli w Focusach LPG i padła im głowica.
tak pozwala, natomiast za tym idzie częstsza regulacja zaworów
i byłoby wszystko wporządku gdyby nie to, że regulacja to praktycznie wymiana rozrządu, zrzucanie walków, kupa roboty no i szklanka 80 zł
dlatego powtarzam, kupcie sobie astrę 1 1.6 8V i tam gaz będzie hulał nawet jak już budy nie będzie a tu - to lipny interres
zaraz oczywiście zostanę zbrukany
opcja nr 2
jeździć na tym gazie aż nie padnie głowica, mieć w piwnicy przygotowaną kolejną i poprostu podmieniać - wyjdzie taniej
PiotrekFF 24-11-2019, 09:17 No czyli nie fajnie. Zadam naiwne chyba pytanie: czy jestem w stanie uzyskać coś od gazownika, jakiś zwrot kosztów, itp? On przed montażem zapewniał, że nie trzeba się obawiać, bo jak założą właściwą instalację to nic złego nie będzie się działo...
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
nic od niego nie wysępisz
on powie, panie, robiłem tak w innych modelach i było ok
fordy niestety, mają taką tendencję, że na benzynie luzy się zmniejszają
na gazie uciekają w oczach
pół biedy, gdyby regulacja była tu taka zaworów jak w seicento 1.1 mpi albo punto II
ściągasz dekiel i wymieniasz sobie płytki bez ściągania wałków, pasków itp
a tu ? lipa. lipa panie.
dlatego ja szukając jazdy za półdarmo będę szukał ( tu dla żony ) czegoś, co gaz znosi dobrze oraz z łatwą regulacją zaworów
dwa - gazownik i wystrojenie. jak ktoś mówi, że mu focus w gazie bierze 7 l gazu to ta głowica pojdzie za 15 000
10-12 lpg to jest podstawa, aby nie rozwalić zaworów
PiotrekFF 24-11-2019, 09:49 Mi właśnie brał ok. 8 litrów...a nastawiali mi go przy każdym przeglądzie co 10 kkm. Facet wsiadał z laptopem do auta i jechał na ok. 15 min, żeby dostroić...
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
8 lpg to jest mało. mało za mało.
7,5 - 8,5 to mi pali wahy. to jak może tyle samo palić gazu ?
no i masz efekt, podwyższona temp spalania przez ubogą mieszankę
twój focus ma spalić 11-12 gazu i to ma być wystrojone przez dobrego gazownika bo też nie o to chodzi, aby rzucić liczbę tylko to zestroić
krzysztof6510 24-11-2019, 10:01 Obsługa gazu w fordzie widzę wymaga wiedzy inżyniera z dyplomem i dobrego zakładu naprawczego, tylko po co ja swoim starym volvo v40 jeżdżę na gazie 12 lat z tego prawie 200000 KM na gazie i wymieniałem co roku tylko filterki, lubię fordy dlatego kupiłem diesla :wink:
luckyboy 24-11-2019, 10:02 dlatego powtarzam, kupcie sobie astrę 1 1.6 8V i tam gaz będzie hulał nawet jak już budy nie będzie a tu - to lipny interres
Nie trzeba być desperatem. Wystarczy kupić jakiegoś VAGa w podwójnym ocynku z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych. Takie samochody z okolicy roku 2000 lepiej trzymają się niż te po gwarancji [emoji38]
Nie trzeba być desperatem. Wystarczy kupić jakiegoś VAGa w podwójnym ocynku z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych. Takie samochody z okolicy roku 2000 lepiej trzymają się niż te po gwarancji [emoji38]
ja tylko podałem przykład, na rynku jest do wyboru do koloru takich aut
poprostu nie focus. i tyle.
konieczko5 24-11-2019, 11:03 ...
U mnie wytrzymał 60 000km, a przy zakładaniu gazu luzy były w połowie tolerancji, teraz po ustawieniu lekko ponad normę mam spokój
konieczko5 24-11-2019, 11:11 ...
fordy mają tendencję do wypalania gniazd co za tym idzie traci się luz bo trzonek zaworu ma pod sobą coraz mniej mięsa
nie masz luzu, wypalasz zawór, klepania nie słyszysz bo co ma klepać jak nie ma luzu
traci moc, ciężko odpala na ciepłym i dalej wiesz co robić
PiotrekFF 27-11-2019, 21:56 Foczka odebrana. Wyremontowana głowica - włożone wzmacniane zawory, nowe pierścienie tłoka, panewki, paski, i wiadomo - uszczelki, śruby, olej...całość niecałe 4200 pln. :( Zalecenie, aby przez minimum 3000 km jeździć tylko na benzynie, potem stopniowo przechodzić na gaz i regularnie kontrolować luzy zaworowe. A najlepiej nie jeździć na gazie... gdybym to wiedział przed montażem nie bawiłbym się w to albo poszukał innego warsztatu gazującego. Pozytyw jest taki, że po remoncie auto wyraźnie elastyczniej jeździ, jakby przyspiesza bardziej żwawo (już na obrotach ok. 2 tys i powyżej).
sporo, ale niech służy !
no i na zdrowie gazie :)
na drugi raz kup hydraulikę do gazu a nie fokę :)
PiotrekFF 28-11-2019, 20:20 Dzięki, oby służyła [emoji3526]
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
PiotrekFF 31-01-2020, 20:43 Gdybym teraz zakładał gaz, zrobiłbym to gdzie indziej. Okazało się, że w autoryzowanym warsztacie jednego z producentów instalacji LPG gdy się biorą za forda(z duratec'iem) to biją pieczątkę "konieczna kontrola luzów zaworowych co 30 kkm" i sami świadczą usługę sprawdzenia i regulacji (szlifują szklanki)... Profesjonalne podejście -dbają nie tylko o swoją instalację, ale też o to, żeby klient się nie przejechał.
konieczko5 01-02-2020, 08:04 ...
Trochę odkopię. Pacjent 2008 1.6 benzyna 100KM bez gazu. Niedawno stuknęło mu 200k przebiegu. Wg zapisek, które mam w domu rozrząd z pompą wody robiony w 2016 przy 143k przebiegu. Zachodzi podejrzenie, że luzy nigdy nie były sprawdzane. Jak dobrze pójdzie to w planach jest przejechanie nim jeszcze z 50k km. I teraz pytanie "jeździć, obserwować" czy lepiej sprawdzić póki nie padło?
konieczko5 19-03-2024, 10:10 ...
karmelek88mk3 21-03-2024, 20:32 Sprawdzić można samemu, nie jest to trudna czynność,szczelinomierz, nowa uszczelka pokrywy zaworów,klucz z przedłużka 8, lewarek by unieść koło na 5 biegu i krecić żeby wałeczki się obracały, no i trochę chęci.
Wydechowe 0,31-0,37 i ssące 0,17-0,23 jak dobrze pamiętam.
Robiłem u żony w Focusie tydzień temu. Pozdro.
Witam.
Szukam informacji z jakim momentem dokręcić wałki rozrządu do głowicy. Silnik 1.6 duratec 100km.
|
|