Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Ustawienia rozrządu Ecoboost 1,5 150 KM 4 cyl.


arol72
05-11-2019, 06:50
Czy w silniku Ecoboost 1,5 150 KM 4 cyl. trzeba zdejmować pokrywę zaworów i blokować wałki listwą?
Czy wystarczy zblokowanie blokadą ("pająkiem") samych wariatorów?
Pytam gdyż posiadam zestaw blokad bez tej listwy i nie jestem pewien czy uda się taka wymiana

damianisko5
05-11-2019, 07:22
Sąsiad, zdolny mechanik robił kilka dużych remontów ecobustów. Z tego co pamiętam /pokazywał mi te silniki podczas naprawy/ używał "pająka" Ale UWAGA - do tych silników jest specjalny, nie pasuje od silników ti-cvt!!. zadzwonię do niego i upewnię się. Jeśli jednak ktoś na Forum ma taką wiedzę, to niech się tu wypowie.
ps. i druga uwaga - wał też blokuje się inaczej niż np. w Zetekach i Duratekach ti-cvt, specjalnym narzędziem.
edit. nie wał a koło pasowe na wale.

arol72
05-11-2019, 07:58
Czyli taki zestaw :
https://www.proficentrum.pl/4439,blokada-rozrzadu-ford-volvo-1-6-ecoboost-c-max-s60.html
będzie dobry, czy nie?
Oczywiście przy dokręcaniu śruby koła pasowego, kolega zablokuje mi wieniec zębaty koła zamachowego, żeby można było ją odpowiednio dociągnąć ( 90 Nm +90 stopni + 15 stopni).

damianisko5
05-11-2019, 08:01
Już jestem po konsultacji. naprawa dość skomplikowana- trzeba zdemontować pompę wysokiego ciśnienia/zdjąć pokrywę zaworów i posiadać specjalne blokady do Ecoboostów
Tak, zestaw podobny, ale nie ma wszystkich blokad. zobacz na mojej fotce.

Bump: Czyli taki zestaw :
https://www.proficentrum.pl/4439,blokada-rozrzadu-ford-volvo-1-6-ecoboost-c-max-s60.html
będzie dobry, czy nie?
Oczywiście przy dokręcaniu śruby koła pasowego, kolega zablokuje mi wieniec zębaty koła zamachowego, żeby można było ją odpowiednio dociągnąć ( 90 Nm +90 stopni + 15 stopni).

Źle się wyraziłem - wał a w zasadzie wieniec koła zamachowego blokuje się tak samo jak w Zetekach. W zestawie pokazanym niżej jest blokada do ustalenia koła pasowego. Nie mylić z blokadą wału.

arol72
05-11-2019, 08:29
Czyli trzeba zrzucić pokrywę zaworów...
Myślałem że gdy nie zmieniamy wariatorów, to nie trzeba wkładać tej listwy...
Dochodzi sporo roboty:mad:

damianisko5
05-11-2019, 09:09
Trzeba, bo płaskownikiem ustalasz wałki rozrządu. Sporo pracy przy tym, powodzenia. I opisz dane czynności na koniec pracy.

arol72
08-11-2019, 19:03
No i zrobione bez zdejmowania pokrywy zaworów(bez płaskownika).
Uważam że w wypadku gdy stary rozrząd był odpowiednio ustawiony i nie były ruszane koła wariatorów wobec wałków rozrządu np. do zmiany simmeringów czy samych wariatorów, wystarczający jest pająk.
Oczywiście potrzebny jest też trzpień ustalający wał korbowy, a przy przykręcaniu śruby koła pasowego, przyrząd je ustalający i oczywiście blokada wieńca.

Samochód jeździ bez zastrzeżeń, żadne błędy na razie nie wyskoczyły .

pawelek2611
10-11-2019, 09:32
Duzo jest roboty z wykreceniem rozrusznika aby wkrecic blokade?

arol72
10-11-2019, 11:49
Prawdę mówiąc nie wyciągałem rozrusznika.
W okolicy prawej półosi jest otwór pomiędzy skrzynią a silnikiem.Widać w głębi koło zamachowe.Dużym wkrętakiem lub łyżką można zaprzeć za ząb i w ten sposób zablokować wał ( wiem, trochę druciarstwo, ale jak ma się pomocnika i on się przyłoży to da się to zrobić dobrze, a wyjmowanie rozrusznika nie należy w tym aucie do przyjemności).
Pierwsze dokręcenie 100 Nm robiłem na pozakładanych blokadach (pajączek, trzpień blokujący wał, i przyrząd ustalający koło pasowe) i oczywiście kolega blokował wieniec dużym wkrętakiem przez opisany powyżej otwór.
Do końcowych dociągań (90 stopni i 15 stopni) wyjąłem już wszystkie blokady i tylko blokowany był wieniec, po pierwszym dociągnięciu już się nic nie przesunie i tylko chodzi o dociągnięcie śruby.
Po tym wszystkim robimy oczywiście 1,75 obrotu wałem korbowym, wkręcamy ponownie trzpień blokujący wał korbowy, dokręcamy go do momentu uderzenia o trzpień (mamy wtedy GMP pierwszego i czwartego cylindra), po czym zakładamy przyrząd ustalający koło pasowe i pajączek na wariatory.
Wszystko powinno trafiać bez użycia siły.
U mnie opisany sposób sprawdził się, oczywiście z zastrzeżeniem że wariatory były dobrze ustawione wcześniej na wałkach rozrządu i nie były one odkręcane.
W przeciwnym wypadku trzeba zrzucać pokrywę zaworów i dodatkowo blokować wałki listwą.

Bump: Prawdę mówiąc nie wyciągałem rozrusznika.
W okolicy prawej półosi jest otwór pomiędzy skrzynią a silnikiem.Widać w głębi koło zamachowe.Dużym wkrętakiem lub łyżką można zaprzeć za ząb i w ten sposób zablokować wał ( wiem, trochę druciarstwo, ale jak ktoś się przyłoży to da się to zrobić dobrze, a wyjmowanie rozrusznika nie należy w tym aucie do przyjemności).
Pierwsze dokręcenie 100 Nm robiłem na pozakładanych blokadach (pajączek, trzpień blokujący wał, i przyrząd ustalający koło pasowe) i oczywiście kolega blokował wieniec dużym wkrętakiem przez opisany powyżej otwór.
Do końcowych dociągań (90 stopni i 15 stopni) wyjąłem już wszystkie blokady i tylko blokowany był wieniec, po pierwszym dociągnięciu już się nic nie przesunie i tylko chodzi o dociągnięcie śruby.
Po tym wszystkim robimy oczywiście 1,75 obrotu wałem korbowym, wkręcamy ponownie trzpień blokujący wał korbowy, dokręcamy go do momentu uderzenia o trzpień (mamy wtedy GMP pierwszego i czwartego cylindra), po czym zakładamy przyrząd ustalający koło pasowe i pajączek na wariatory.
Wszystko powinno trafiać bez użycia siły.
U mnie opisany sposób sprawdził się, oczywiście z zastrzeżeniem że wariatory były dobrze ustawione wcześniej na wałkach rozrządu i nie były one odkręcane.
W przeciwnym wypadku trzeba zrzucać pokrywę zaworów i dodatkowo blokować wałki listwą.

golab crx
27-07-2022, 06:11
Witam chciałbym kupić prawidłowy zestaw do blokowania rozrządu 1.5 ecoboost Kuga 2015 rok . Tyle jest tych blokad , że nie wiem którą wybrać . z góry dziękuję za pomoc w wyborze