Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Olej silnikowy do 1,5 EB benzyna
Michal Szus 08-11-2019, 07:35 Witam,
komputer samochodu pokazuje mi, że jest 47-48% oleju silnikowego. Czy to jest OK?
Jeśli trzeba dolać to jaki olej i ile?
silnik 1,5l benzyna 150KM
Tomek_ST-line 08-11-2019, 07:43 Z tego co wiem to ta funkcja nie pokazuje ilosci/poziomu oleju a jego zuzycie w procentach czy jakos tak.
Sprawdz na bagnecie ile jest oleju.
AdoKrycha007 08-11-2019, 07:45 Jezu... To jest poziom zużycia oleju, a nie jego ilość w silniku ! Sprawdź stan ręcznie na bagnecie po nocy. A olej do tego silnika masz w instrukcji, foto niżej - nie masz innego wyboru, bo jest jeden - Castrol Magnatec Professional 5W20 For EcoBoost. Po gwarancji na własną odpowiedzialność możesz kombinować z innymi, ważne by był 5W20.
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/496b848931177298bd4010705948b180.jpg
blablawla 08-11-2019, 07:46 Komputer pokazuje ci stan żywotności oleju, a nie jego poziom.
Jak zużycie dojdzie do ok. kilkunastu procent to zawoła, że che wymianę na nowy.
Zakładam że masz przejechane ok. 15 000 km.
Poziom oleju sprawdza się za pomocą bagnetu.
Ja w tej chwili mam przejechane ca 10 000 km i żywotność 65%.
nie masz innego wyboru, bo jest jeden - Castrol Magnatec Professional 5W20 For EcoBoost. Po gwarancji na własną odpowiedzialność możesz kombinować z innymi, ważne by był 5W20.
Nieprawda. Do ASO na wymiany jeździłem z Millersem 5w20 i nie było żadnych problemów. Także Castrol to nie jeden jedyny wybór. ;-)
mdmowski 08-11-2019, 09:02 Michał,
Warto jednak przeczytać instrukcję obsługi auta. Albo nawet ze dwa razy na spokojnie, gdy zaczynasz dopiero obsługę aut (wnioskuję po zadanym pytaniu). Tam jest naprawdę bardzo dużo ciekawych informacji. Także mniej więcej to co wyżej Ci napisano.
A to auto jest już naprawdę naszpikowane przeróżnymi technologiami i możesz spotkać wiele różnorakich komunikatów oraz oczywiście wymaga standardowych 'czynności eksploatacyjnych'.
Tak tylko też podpowiem, że bagnet służy do czegoś innego, a opisywany przyrząd nazywany jest wskaźnikiem poziomu oleju. ;)
edit.
Olej musi spełniać wymagane normy, nie tylko lepkość i gęstość, jeszcze niedawno nie było nic poza oryginalnym Castrolem.
slawek-kali 08-11-2019, 09:02 Z tym ze pewnie to zapisano - olej klienta.
AdoKrycha007 08-11-2019, 09:47 Nieprawda. Do ASO na wymiany jeździłem z Millersem 5w20 i nie było żadnych problemów. Także Castrol to nie jeden jedyny wybór. ;-)
Większość salonów odmawia i co im zrobisz? Masz szczęście, że w Twoim się zgodzili. Dlatego napisałem - po gwarancji wybór olejów jest (byle był tylko 5W20, firma to już drugorzędna rzecz). W czasie gwarancji wyboru prawie nie ma - w Krakowie w trzech ASO nie chcą mi przyjąć mojego oleju i to od paru lat i mówią że proszę w takim razie jechać gdzie indziej. Jak auto jest po gwarancji, to wtedy chcą.
Większość salonów odmawia i co im zrobisz? Masz szczęście, że w Twoim się zgodzili. Dlatego napisałem - po gwarancji wybór olejów jest (byle był tylko 5W20, firma to już drugorzędna rzecz). W czasie gwarancji wyboru prawie nie ma - w Krakowie w trzech ASO nie chcą mi przyjąć mojego oleju i to od paru lat i mówią że proszę w takim razie jechać gdzie indziej. Jak auto jest po gwarancji, to wtedy chcą.
No to jedź do tego czwartego ASO w Krakowie. Dokładnie tam zawsze jeździłem ze swoim. :)
AdoKrycha007 08-11-2019, 11:42 nie chce mi się godzine w korkach stać :) zawsze od tylu lat przeczekiwałem ten okres gwarancji i nic sie nie działo, więc dalej będę przeczekiwał z MK4.. silnikowi nic się nie stanie na tym castrolu przy moich przebiegach po miescie <15 tys rocznie.
Keradyan 08-11-2019, 15:31 Większość salonów odmawia i co im zrobisz? Masz szczęście, że w Twoim się zgodzili. Dlatego napisałem - po gwarancji wybór olejów jest (byle był tylko 5W20, firma to już drugorzędna rzecz). W czasie gwarancji wyboru prawie nie ma - w Krakowie w trzech ASO nie chcą mi przyjąć mojego oleju i to od paru lat i mówią że proszę w takim razie jechać gdzie indziej. Jak auto jest po gwarancji, to wtedy chcą.
Żadnych problemów nie miałem w Krakowie na gwarancji. Przywoziłem z aprobatą 948B. Nawet nie wpisywali olej klienta. Co ciekawe pierwszy raz wpisali, jak już był po gwarancji :)
AdoKrycha007 08-11-2019, 15:40 sam widzisz = widzimisię :)
Keradyan 08-11-2019, 16:18 Ale w jakim sensie??
No to jedź do tego czwartego ASO w Krakowie. Dokładnie tam zawsze jeździłem ze swoim. :)
NH Motors?
Jezu... To jest poziom zużycia oleju, a nie jego ilość w silniku ! Sprawdź stan ręcznie na bagnecie po nocy. A olej do tego silnika masz w instrukcji, foto niżej - nie masz innego wyboru, bo jest jeden - Castrol Magnatec Professional 5W20 For EcoBoost. Po gwarancji na własną odpowiedzialność możesz kombinować z innymi, ważne by był 5W20.
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/496b848931177298bd4010705948b180.jpg
olejów 5w-20 spełniających ecobosty jest zatrzęsienie.... także spokojnie
Przykładowe oleje spełniające wymaganą normę Ford WSS- M2C948-B.
Millers Oils XF Longlife EB 5W20
Motul Specific 948B 5W20
Liqui Moly Special Tec F ECO 5W20
Shell Helix Ultra Professional AF 5W20
SYNTIUM 5000 FR 5W-20
HAVOLINE ProDS F 5W-20
no i jest już z czego wybierać :)
Gdyby jednak wcześniej wymienione komuś nie pasowały :wink: to może wybrać np. takie:
Mobil Super Formula F 5W-20
Valvoline Synpower Fe 5W20
Ravenol SFE USVO 5W20
AdoKrycha007 09-11-2019, 21:33 Owszem, ale w rocznym czy 2-letnim MK4 w na nic się te listy zdadzą w 70% przypadków, bo duża część ASO po prostu nie przyjmuje na gwarancji innych olejów. Po gwarancji - lista bardzo fajna i wtedy sobie ją przypomnieć ;-)
Draculescu 09-11-2019, 21:39 Swoją drogą to tak jakby podważać normy które te oleje spełniają. A pewnie nie jeden z nich jest lepszy od Castrola który leje ASO.
Już nawet nie chodzi o jakość, bo pewnie ten Castrol jest ok. Ale cena, po jakiej ASO liczy olej... to jest absurd. Zastanawiam się, czy to w ogóle "legalne" nie przyjmować oleju (tego samego) klienta, a w zamian sprzedać swój za jakieś 2x tyle... To jest niestety słabe w Fordzie. Całe szczęście są na rynku marki, w których nie skubie się perfidnie klienta i olej liczą po normalnej cenie.
W sumie, to kto Wam broni we własnym zakresie wymienić olej na swój zaraz po wyjechaniu z ASO, traktując ten ichni olej jako "płukankę"?
Wiem, dodatkowy koszt, ale jak już nowe auto i zwracacie dużą uwagę na olej, to czemu nie :)
Sam tak robiłem we flotowych autach (jeśli miałem do siebie przypisane jedno auto, bo jak była żonglerka, to wiadomo...) i czasem robię tak w prywatnych samochodach, że po wymianie w serwisie, leję swój olej. Nawet w mojej Foce, do której mam ogromny sentyment (przeskoczyłem wykup leasingowanego Mk3, którego zwyczajnie nie lubiłem), czasem leję swój olej, jeśli w serwisie wleją mi 5W30 A3B3, zamiast Fordowskiej 913D z A5/B5. Czasem wiozę swój olej, czasem biorę ichni (jak zapomnę wrzucić do bagażnika przed przeglądem), a potem i tak leję swój.
Skoro robiłem tak we flotowym, to tym bardziej w prywatnym, nowym samochodzie, przy jakiekolwiek marudności ASO, wymieniłbym olej sam, zaraz po powrocie od nich.
Pompka przez bagnet (nie jest to pełna wymiana, ale zawsze jakość "mieszaniny smarującej" wzrasta), odessany olej oddaję do mPSZOK i po robocie. Kosztuje to dodatkową bańkę oleju w roku i pompkę za jakieś 60 zł (na kilka lat będzie), ale spokój ducha kogoś, kto czepia się tego, co leje ASO, jest tego warta. Nie proponowałbym tego komuś, kto sam nie narzeka na to, co robi ASO.
AdoKrycha007 10-11-2019, 09:04 A po co takie zabawy, przecież NIC się nie stanie silnikowi jak pojeździ rok czy dwa, na oryginalnym oleju z ASO jaki leje fabryka. Nie bądźmy fetyszystami.
Fiesta Mk8 ST Line 10-11-2019, 10:40 Dowiadywalem się o ceny przeglądów w mondeo 2.0 na gnojówkę w 5 ASO (Kraków, Rzeszów, Tarnów). Wszędzie takie same, na 15kkm ok 900zl (Tylko olej), na 30kkm ok 1100zl. Nigdzie nie zgodzili się żebym przywiózł swój olej. To jest zwykły rozbój. Za castrola + filtry + wymiana W normalnym warsztacie nie zapłacę więcej niż 500zł. Co roku więc płacę ok 600zł extra za utrzymanie gwarancji. Teoretycznie można to robić poza ASO, ale w razie "W" potem będą przepychanki w sądzie, bo w moim ASO z góry oświadczyli mi że nie respektują wymian poza ASO. Nie mam pana płaszcza i co mi Pan zrobi?...
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
ok 900zl (Tylko olej)
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
dobre :D
900 zł... ja pierdykam, pewnie OC AC 3500 i mamy nowe auto,
które "nic nie kosztuje"
Dowiadywalem się o ceny przeglądów w mondeo 2.0 na gnojówkę w 5 ASO (Kraków, Rzeszów, Tarnów). Wszędzie takie same, na 15kkm ok 900zl (Tylko olej), na 30kkm ok 1100zl. Nigdzie nie zgodzili się żebym przywiózł swój olej. To jest zwykły rozbój.
Zapytaj w Wikar Kraków na Zakopiańskiej, ja tam przez kilka lat jeździłem ze swoimi częściami (olej, filtry) i nigdy nie robili problemów. Do 900 zł za wymianę oleju nasuwa mi się tylko jedna myśl: sprawa nadaje się do zgłoszenia do jakiegoś UOKiK, tylko pewnie nikogo to nie będzie interesowało.
jeśli jakieś ASO odmawia wam przyjęcia waszego oleju zgodnego ze specyfikacją producenta - poproście to na piśmie.
zaraz zmiękną a jak nie to iść do sądu i grać o zadośćuczynienie straty czasu, emocji, zaufania do marki itp
zaraz dupa im zmięknie
AdoKrycha007 10-11-2019, 12:59 Czy Ty się słyszysz? :D Sam idź do sądu, trać pieniądze i czas, bo zaledwie dwie wymiany oleju nie zrobisz tym olejem co chcesz, ale ichniejszym... Fajną by bekę mieli w tym sądzie, a prawnicy Forda jeszcze większą.. Masz w ogóle pojęcie jakie są koszta sądowe i adwokata? Chyba nie :)
Czy Ty się słyszysz? :D Sam idź do sądu, trać pieniądze i czas, bo zaledwie dwie wymiany oleju nie zrobisz tym olejem co chcesz, ale ichniejszym... Fajną by bekę mieli w tym sądzie, a prawnicy Forda jeszcze większą.. Masz w ogóle pojęcie jakie są koszta sądowe i adwokata? Chyba nie :)
tak słyszę się. jak diler usłyszy że idziesz do sądu to będą ssać od ciebie tą butle z olejem jak dziecko smoczek
koszty sądowe ? dla 10 000 zadośćuczynienia 500 zł ? a po co ci adwokat, jak sprawę masz wygraną, bo w prawie europejskim nie ma możliwości komuś narzucać takiego czegoś jak to oni robią. więc jedno uderzenie młotka i masz sprawę wygraną.
ale do tego nie dojdzie bo jak im powiesz: PROSZĘ MI DAĆ ODMOWĘ PRZYJĘCIA MOJEGO OLEJU NA PIŚMIE
już dupa im zmięknie. tam w aso nie pracują idioci, spokojnie
fajnie się doi, ale jak klient :uuj to spuszczą z tonu
slawek-kali 10-11-2019, 13:39 jeśli jakieś ASO odmawia wam przyjęcia waszego oleju zgodnego ze specyfikacją producenta - poproście to na piśmie.
zaraz zmiękną a jak nie to iść do sądu i grać o zadośćuczynienie straty czasu, emocji, zaufania do marki itp
Odmowic moze kazdy, ASO to franczyza i pracuje wg. ich reguł.
Pisalem juz wczesniej, po co sie produkujesz w tematach o ktorych nie masz pojecia?
nie, aso to nie prywatny folwark tylko działa wg zasad i wg ustalonego prawa
zasady ustala producent marki, prawo wyznacza praństwo, wspólnota
żeby dostać autoryzację marki, trzeba przejść szereg procedur i spełniać wymagania producenta
jak to jest, że aso X spełnia jedne wymagania a Y drugie ?
czy w MC donaldzie w gdańsku big mac wygląda inaczej niż w zakopanem ?
odbijam piłeczkę, po co wrzeszczysz, jak tu nie masz racji ?
slawek-kali 10-11-2019, 14:08 Moga odmowic kazdemu! moga cie tez przyjac z twoim olejem (zapewne bedzie to odnotowane) pozniej w razie awarii na gwarancji dopiero bedzie bol dupy..
mówię Ci jeszcze raz:
nie mają prawa Ci powiedzieć, że nie ten olej bo nie
jeśli olej spełnia specyfikację producenta, poprostu odnotowują to w historii pojazdu - tak być może kiedys będzie bol dupy jak to mówisz, ale olej spełniający specyfikację pojazdu może być zalany
jeszcze raz powtorze, ASO to nie żabka. ASO musi spełniać 100% określonych przez producenta warunków, żeby dostała ta placówka autoryzację. więc dlaczego placówka X działa inaczej jak placówka Y ?
równie dobrze, dlaczego placówka X wymienia na gwarancji piastę producenta a druga - ma takie widzimisię piastę zamiennik ?
przecież zamiennik jest dobry ! to uznana firma ? kumasz o co mi chodzi ? albo spełniamy standardy albo nie mamy autoryzacji, koniec kropka !
a ból dupy i tak będzie
Fiesta Mk8 ST Line 10-11-2019, 17:16 Argument ASO w moim przypadku: "Nie zgadzamy się na olej przeniesiony przez klienta, bo to może być podróbka, a my mamy pewność że nasz jest oryginalny". Spróbuje więc w tym Wikarze w Krakowie. Mam 2 nowe fordy, mój robi ok 20tys rocznie i ma wymianę co każde 15tys x 5 lat gwarancji to jest 6-7 wizyt w ASO. Jeżeli na każdej oszczędzę 500zl robi się poważne kwota. A do tego jeszcze fiesta żony, ale tam jest 30tys i 2 lata.wiec tak nie boli. Po pierwszych 2kkm i po pierwszym roku sam wymieniłem olej (castrol) i filtr fomoco. Po 2 latach pojadę do ASO po pieczątkę.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
aso odnotowuje że olej jest klienta
i nawet jak masz kisiel, to jesteś za to odpowiedzialny
jeśli silnik pada, bierze się próbkę oleju z miski i przesyła do centrali
jeśli zbadają, że to shit, możesz silnik sobie wymienić sam
dlatego tym bardziej dziwie sie aso, ze im zalezy
tak zalezy - na zysku 250% marży
slawek-kali 10-11-2019, 18:07 powtarzam.. nie mozesz zmusic kogos do wymiany na twoim oleju.
Koniec kropka.
Fiesta Mk8 ST Line 10-11-2019, 18:10 nie chcą wymienić w ogóle. Nie napiszą adnotacji. Nie chcesz z ich olejem, to nie wymienią wcale, jedź gdzie indziej:
Witam,
potwierdzam przekazaną Panu ustnie informację, iż nasze przedsiębiorstwo obecnie nie podejmuje się zawierania umów napraw / serwisu samochodów, w których usługa miałaby być zrealizowana za pomocą materiałów powierzonych przez zlecającego usługę.
Zawarcie umowy dotyczącej naprawy / serwisowania samochodu - podobnie jak każdej innej umowy - wymaga ustalenia przez strony wszystkich jej warunków. W ramach zasady swobody umów (art. 3531 k.c.) mieści się uprawnienie strony o decydowaniu o zawarciu lub nie zawarciu umowy z drugą stroną.
Nie jest zatem tak, że „odmawiamy” wykonania na Pana rzecz usługi. Nie zgadzamy się na jej podjęcie na przedstawionej przez Pana propozycji świadczenia usługi przy zastosowaniu materiałów powierzonych przez Pana. Uprawnienie ku temu - jak wyżej to zostało opisane - wynika z zasady swobody umów.
W sytuacji Pana woli realizacji przeglądu samochodu za pomocą materiałów powierzonych przez Pana proponuję skorzystanie z oferty serwisu, który podejmie się takiej usługi.
Zwracam się natomiast z prośbą o rozważenie kontynuacji współpracy z naszą firmą. Oferowane przez nasz części samochodowe są oryginalnymi produktami marki Ford pochodzącymi od importera samochodów Ford w Polsce. Proszę o rozważenie okoliczności, że w sytuacji reklamacji bezprzedmiotowa staje się kwestia ustaleń, czy wpływ na dane zjawisko ma wada powierzonego materiału.
Pozdrawiam,Kierownik Serwisu
Draculescu 10-11-2019, 18:27 Żadnych problemów nie miałem w Krakowie na gwarancji. Przywoziłem z aprobatą 948B. Nawet nie wpisywali olej klienta. Co ciekawe pierwszy raz wpisali, jak już był po gwarancji :)No to ciekawe że te ASO nie robi problemu, ba nawet nie odnotowali "olej klienta" , a inne ASO mają z tym problem?
To co to są za zasady?
Kto leci w kulki I strzyże klientów na niewiedzy?
Jeśli podważają oryginalność oleju który przynosisz to niech to napiszą. Idziesz z tym do sprzedawcy i myślę że to nabierze odpowiedniego toku. Tak mi się wydaje że w normalnym kraju tak to powinno być, a jak jest to sami wiemy.... zgroza.
powtarzam.. nie mozesz zmusic kogos do wymiany na twoim oleju.
Koniec kropka.
sławek to są fanaberie kierownika !
tak jakbyś rządał w gdybni big maca z 2 serami a w krakowie z 6-ma
uwierz na słowo. wygrasz w sądzie jak cię z kwitkiem odstawią. być może nikomu się nie chce, ale takie jest prawo
Moja chce sobie kupić auto miejskie czyli coś typu Clio czy Fiesta.
W salonie Renault handlowiec powiedziała, że jak chcemy zmienić olej wcześniej to najlepiej przyjechać ze swoim i ASO za wymianę skasuje 150 zł.
AdoKrycha007 10-11-2019, 20:32 Witam,
potwierdzam przekazaną Panu ustnie informację, iż nasze przedsiębiorstwo obecnie nie podejmuje się zawierania umów napraw / serwisu samochodów, w których usługa miałaby być zrealizowana za pomocą materiałów powierzonych przez zlecającego usługę.
Zawarcie umowy dotyczącej naprawy / serwisowania samochodu - podobnie jak każdej innej umowy - wymaga ustalenia przez strony wszystkich jej warunków. W ramach zasady swobody umów (art. 3531 k.c.) mieści się uprawnienie strony o decydowaniu o zawarciu lub nie zawarciu umowy z drugą stroną.
Nie jest zatem tak, że „odmawiamy” wykonania na Pana rzecz usługi. Nie zgadzamy się na jej podjęcie na przedstawionej przez Pana propozycji świadczenia usługi przy zastosowaniu materiałów powierzonych przez Pana. Uprawnienie ku temu - jak wyżej to zostało opisane - wynika z zasady swobody umów.
W sytuacji Pana woli realizacji przeglądu samochodu za pomocą materiałów powierzonych przez Pana proponuję skorzystanie z oferty serwisu, który podejmie się takiej usługi.
Zwracam się natomiast z prośbą o rozważenie kontynuacji współpracy z naszą firmą. Oferowane przez nasz części samochodowe są oryginalnymi produktami marki Ford pochodzącymi od importera samochodów Ford w Polsce. Proszę o rozważenie okoliczności, że w sytuacji reklamacji bezprzedmiotowa staje się kwestia ustaleń, czy wpływ na dane zjawisko ma wada powierzonego materiału.
Pozdrawiam,Kierownik Serwisu
Fulara, zapraszam do sądu, zostań moim adwokatem, ale Ty stawiasz :D:D:D
możemy iść do sądu, nie ma problemu
płacę za 5% cywilnego
niech to persona wyślę do centrum producenta - tj. tu forda
zaraz ford zrobi jesień średniowiecza temu AUTORYZOWANEMU
ASO ma błogosławieństwo producenta, również te błogosławieństwo może być cofnięte
proszę wyżej kolegi o adres, maila tego kierownika co odpisał
porozmawiam sobie z nim i będę tutaj wklejał naszą korespondencję\
Fiesta,
daj tu publiczny adres e-mail gościa który Ci odpisał
AdoKrycha007 10-11-2019, 20:37 Tylko najpierw przeczytaj sobie ten w/w artykuł :)
A dlaczego gdzies się godzą, a gdzieś nie? Proste - jednym potrzeba kasy, innym widać wystarczy i nie są pazerni.
dajcie mi e-maila do tego gościa
będę z nim publicznie mailował
poinformuje go o tym oraz - ford polska będzie śledził tą rozmowę
proszę o e-maila tego pana. czekam.
Bump: proszę do gościa emaila
jeszcze raz
Draculescu 10-11-2019, 21:33 Co na takie praktyki FORD Polska? Myślę że zasadne by było i zyskać od nich opinię w tej kwestii.
Fiesta Mk8 ST Line 11-11-2019, 08:47 dajcie mi e-maila do tego gościa
będę z nim publicznie mailował
poinformuje go o tym oraz - ford polska będzie śledził tą rozmowę
proszę o e-maila tego pana. czekam.
Bump: proszę do gościa emaila
jeszcze razSpokojnie, ja tam serwisuje auta chcąc, nie chcąc. Wyjdzie lipa jak zacytujesz tego maila, ucierpię ja. Proponuję żebyś sam wystosował maila z zapytaniem o możliwość przewiezienia własnych materiałów na przegląd gwarancyjny i wtedy możesz się nad nimi poznęcać. Teraz piszę z telefonu i nie mam maila, ale Ci załatwię jak będę miał dostęp do kompa.
A co do ford Polska, myślę że leją na to ciepłym moczem, odpiszą Ci że ASO to niezależne przedsiebiorstwo i nabiorą wody w usta. Ale oczywiście spróbować warto, będę kibicował.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
dobra faktycznie lipy bym Ci narobił
wystosuje e-maila do ford polska jak się oni zapatrują na indywidualne praktyki autoryzowanych placówek
bo wiesz, równie dobrze może być tak:
padło ci łożysko, masz tam całość łożysko z piastą
jedno ASO wymienia Ci na gwarancji bo dostaje nową z ford polska
drugie aso wsadza Ci zamiennik a rozlicza z FP jako oryginał
albo są jednolite zasady albo nie. tak samo jak franczyza mc donalda wsadzi do burgera zamiast 2 plasterków sera 6 - zaraz poleci z filii
Draculescu 29-11-2019, 21:28 dobra faktycznie lipy bym Ci narobił
wystosuje e-maila do ford polska jak się oni zapatrują na indywidualne praktyki autoryzowanych placówek
bo wiesz, równie dobrze może być tak:
padło ci łożysko, masz tam całość łożysko z piastą
jedno ASO wymienia Ci na gwarancji bo dostaje nową z ford polska
drugie aso wsadza Ci zamiennik a rozlicza z FP jako oryginał
albo są jednolite zasady albo nie. tak samo jak franczyza mc donalda wsadzi do burgera zamiast 2 plasterków sera 6 - zaraz poleci z filiiMasz odpowiedź z Ford Polska?
Witam.
mam focusa 2014r. 1.5 Pb zrobiony na 200 KM, nigdy nie byłem w ASO.
Od nowości leję Castrola 5w-20 for ecoboost co ok. 13-15 tys. km.
I co ? I nic się nie dzieje!!
Więc po co przepłacać
AdoKrycha007 05-12-2019, 14:07 nie masz się czym chwalić, bo to jedyny olej zalecany przez producenta ;)
Jaki olej 5W20 ze specyfikacją WSS-M2C948-B i normą SN PLUS lejecie?
Znajduję oleje 5W20, ale nie mają ww. specyfikacji, np.
RAVENOL GFE SAE 5W-20 CleanSynto ma: WSS-M2C945-B1, FORD WSS-M2C960-A1
Draculescu 01-01-2022, 00:20 Ja leje ten:
https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-super-fuel-economy-sfe-sae-5w-20
Poszperałem po ich stronie i znalazłem ten:
https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-vfe-sae-5w-20
Ma SN PLUS i normę Ford WSS-M2C948-B.
Dzięki Draculescu - zapomniałem przeszukać ich stronę ;)
edit. Chociaż już na polskiej stronie piszą, że ma normę SN (RC) - gdzie PLUS?
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/2507-RAVENOL-VFE-SAE-5W-20-CleanSynto-4014835846036.html
edit. 2 Generalnie jest chyba burd**.
bo na polskiej stronie jest:
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1171-RAVENOL-SFE-SAE-5W-20-USVO-4014835722514.html?search_query=5w20&results=43
że ma normę Ford WSS-M2C948-B
a na niemieckiej:
https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-super-fuel-economy-sfe-sae-5w-20
że nie.
sylwesterz 03-01-2022, 12:32 Ależ jest:
EN: Approvals API SN Plus, API SP Resource Conserving, Ford WSS-M2C948-B, ILSAC GF-6A, Jaguar Land Rover STJLR.03.5004
DE: Freigabe API SN Plus, API SP Resource Conserving, Ford WSS-M2C948-B, ILSAC GF-6A, Jaguar Land Rover STJLR.03.5004
Strona polskiego dystrybutora jest miejscami przestarzała, już z rok temu im zgłaszałem niezgodności (np. brak informacji o normie API SP), ale widać nie zależy im.
Zabawne jest to powracające co jakiś czas poszukiwanie Złotego Graala olejowego do zwykłego wielkoseryjnego kompaktu :)
AdoKrycha007 03-01-2022, 15:57 dokładnie.
lać co daje producent i skrócić interwał.
Draculescu 04-01-2022, 07:21 Serio, dodatki w droższych olejach nie są nic warte? Laby tych firm niepotrzebnie wydają kasę na badania i poprawe jakoscu olejów? A wystarczy Casttol bo akurat Ford z nim podpisal umowę. A gdzie oleje Mobile F ? Teraz są do kitu, a przez poprzednie 10 lat u Forda był naj.
Focus II zrobił na Formula F wymienianym co ok 15 000km ponad 200 tys. km przez 14 lat. Nadal jest w rodzinie i ma się dobrze. Nie jest to jednak olej zalecany do EB.
AdoKrycha007 04-01-2022, 12:54 bo to dobry olej, zalecany przez Forda ALE nie do EB.
u mnie też MK1 jeździł 17 lat na Formule i żył.
https://www.strefakierowcy.pl/63343,liqui-moly-injection-reiniger-oczyszczacz-wtryskiwaczy-300-ml.html
stosował ktoś?
krzysztofSJZ 25-01-2022, 16:53 https://www.strefakierowcy.pl/63343,liqui-moly-injection-reiniger-oczyszczacz-wtryskiwaczy-300-ml.html
stosował ktoś?
Ten koleś A. Kornacki z TVN Turbo to reklamuje, napisałem do nich zapytanie czy skoro taki ,,miszcz,, to reklamuje czy gwarantuje skuteczność miesiąc minął i zero odzewu, znając życie nie odpowiedzą :shock::shock::shock:
stosował ktoś?
tego akurat nie stosowałem
myślę że jest tak jak w większości tego typu produktów te specyfiki nie naprawią i nie zregenerują nam wtryskiwaczy to trzeba traktować jako dodatek który zmniejsza zabrudzenie wtrysków
czyli mamy wszystko ganc i lejemy dodatek aby zapewnić mniejsze zabrudzenie wtryskiwaczy
przy produkcie jest opis
Zastosowanie:
Stosować w celu uniknięcia problemów.................................bla bla bla
tak to trzeba rozumieć
watek jest o olejach mam nadzieje że nie wlejesz tego do oleju ;)
znając życie nie odpowiedzą
oczywiście że nie odpowie za to mu nie płacą
Ten koleś A. Kornacki z TVN Turbo to reklamuje, napisałem do nich zapytanie czy skoro taki ,,miszcz,, to reklamuje czy gwarantuje skuteczność miesiąc minął i zero odzewu, znając życie nie odpowiedzą :shock::shock::shock:
Możesz się nie doczekać :D
tego akurat nie stosowałem
myślę że jest tak jak w większości tego typu produktów te specyfiki nie naprawią i nie zregenerują nam wtryskiwaczy to trzeba traktować jako dodatek który zmniejsza zabrudzenie wtrysków
czyli mamy wszystko ganc i lejemy dodatek aby zapewnić mniejsze zabrudzenie wtryskiwaczy
przy produkcie jest opis
Zastosowanie:
Stosować w celu uniknięcia problemów.................................bla bla bla
tak to trzeba rozumieć
watek jest o olejach mam nadzieje że nie wlejesz tego do oleju ;)
oczywiście że nie odpowie za to mu nie płacą
Tak oczywiście, bardziej myślałem pod kątem LSPI, że może coś tam by wyczyściło w komorze.
Raczej jak zwykle lecą na marketingu, bo przecież już są tak "super myjące" paliwa, że na co Nam ten produkt.
na LSPI to chyba taniej i lepiej zalać 98PB ? bo jak wyjeździsz bak z tym dodatkiem to już ochrona się skończy wątpię aby sie jeszcze utrzymywała przez 2000km
nie jestem przeciwnikiem dodatków sam je stosuję ale o jakiś takich namacalnych efektach to ciężko mi napisać za to nikogo nie namawiam że to jest super od razu auto lepiej chodzi mniej pali ...bla bla bla
jak weszły nowe taryfikatory mandatów to auto od razu zaczęło mi mniej palić i to widać gołym okiem normalnie czary :roll:
poczytaj sobie o AR6900-P MAX
Panowie, jestem świeżo po zakupie foki. Chce zrobić serwis olejowy. Widzę, że zalecenia są 5w20 ale nie wydaje się wam to za mało zwłaszcza jak na 180KM benzynę użytkowaną w mieście w takich temperaturach...
Ktoś leje 5w30?
jazda dynamiczna
Widzę, że zalecenia są 5w20 ale nie wydaje się wam to za mało zwłaszcza jak na 180KM benzynę użytkowaną w mieście w takich temperaturach...lej to, co dopuszcza producent.
Panowie, jestem świeżo po zakupie foki. Chce zrobić serwis olejowy. Widzę, że zalecenia są 5w20 ale nie wydaje się wam to za mało zwłaszcza jak na 180KM benzynę użytkowaną w mieście w takich temperaturach...
Ktoś leje 5w30?
jazda dynamiczna
Zalej Amsoil SS 5w20, lepkość ma być taka jak w instrukcji obsługi, żadne 5w30. Do starego oleju zastosuj płukankę.
Leje 5W30 do 1.6EcoBoosta przez ostatnie 150 tysięcy km.
Mieliśmy setki tematów odnośnie olejów.
Zasada jest taka żebyś w tym silniku wymieniał co 10 000 - max 15 000 km.
Nie wlewaj żadnych 0W20
Dodatkowo Ford pragnie od Ciebie abyś lał olej zgodny z normą która jest zaznaczona w instrukcji pojazdu.
W przypadku 1.5EcoBoosta dodatkowo dochodzi kwestia LSPI i warto szukać olejów które są dedykowane do niwelowania takich przypadków (co nie oznacza że całkowicie usuwa przyczynę tej usterki).
Oczywiscie możesz lać 5W20 bo i taki olej był oznaczony jako dedykowany do 1.5EB.
edmun Ty możesz sobie lać 5w30, bo tak masz w instrukcji swojego samochodu, tutaj mowa jest o silniku dwie generacje do przodu. Ja w swoim 1.5 EB też mam tak jak kolega pytający, tylko i wyłącznie 5w20, chociaż on ma jeszcze nowszy silnik niż mój.
Nie trzeba się bać niskich lepkości, one wcale nie chronią gorzej, nawet i w wysokich temperaturach, oczywiście jeżeli są używane w samochodach do takich olejów przystosowanych.
Co do spełniania norm Forda - w czasie gwarancji tak, po gwarancji bym sobie tym głowy nie zawracał.
Dobrze że poruszyłeś temat LSPI, jest to bardzo ważna kwestia, całkowicie przez Forda pominięta, stąd (między innymi) tyle tematów na forum o uszkodzeniu silnika.
Akurat polecony przeze mnie olej Amsoil SS posiada formulację anty LSPI, ponadto jest to jeden z lepszych olejów jakie można kupić w ogóle.
A w kwestii interwału to w przypadku auta jeżdżącego w trasie to może i 15 tys. olej da rade, ale po mieście, lub w trybie mieszanym ecoboost bardzo szybko ubije każdy olej, uważam że absolutny max dla tych silników to 10 tys. km i zmiana. A jak ktoś jeździ 100% miasto i to jeszcze krótkie odcinki to max 6-7 tys. km.
Zgadza się.
Nic dodać nic ująć.
Szuiram76 22-07-2022, 16:11 Ja też polecam Amsoil SS 5w20, bardzo dobry olej, zmiana co 10k km i nie ma żadnych problemów z silnikiem.
Dziękuje za odpowiedzi. Auto ma przejechane 80kkm wymiany były robione co 15tys km w ASO czyli castrol. Latane głównie po trasach, były właściciel twierdzi, że lubił dynamiczną jazdę więc chyba o LSPI (przynajmniej u niego) nie mam się co martwić...
Ja raczej jestem zwolennikiem tańszych olejów a częstszej wymiany tak co ok 8 tyś .
Skłaniam się ku Millers ale znowu na oil club piszą, że jest to przeceniany olej polowe tańszy platinum max Expert ma całkiem ciekawe parametry w a tej cenie to możnaby śmiało wymieniać co 6-7 w mieście
Szuiram76 23-07-2022, 10:56 Millers XF C5 5w20 to dobry olej , raz używałem i złego słowa nie powiem: nic nie trzeba było dolewać przez 11k km, lecz wolę dopłacić do Amsoil'a SS
mati3995 23-07-2022, 11:52 A czy do Ecoboost 1.6 też może być olej Amsoil Signature Series 5W-30?? Czy spełni normy i wręcz przeciwnie nie zaszkodzi silnikowi?
Obecnie jeżdżę na Millers EE 5W30 ale chciałbym jeździć na możliwie jak najlepszym oleju ale z drugiej strony nie przesadzić, proszę o poradę.
Bump: Leje 5W30 do 1.6EcoBoosta przez ostatnie 150 tysięcy km.
Mieliśmy setki tematów odnośnie olejów.
Zasada jest taka żebyś w tym silniku wymieniał co 10 000 - max 15 000 km.
Nie wlewaj żadnych 0W20
Dodatkowo Ford pragnie od Ciebie abyś lał olej zgodny z normą która jest zaznaczona w instrukcji pojazdu.
W przypadku 1.5EcoBoosta dodatkowo dochodzi kwestia LSPI i warto szukać olejów które są dedykowane do niwelowania takich przypadków (co nie oznacza że całkowicie usuwa przyczynę tej usterki).
Oczywiscie możesz lać 5W20 bo i taki olej był oznaczony jako dedykowany do 1.5EB.
Witam. Też lejesz do swojego Millersa EE?? Ja myślałem czy nie zalać Eco 1.6 AMSOIL 5W30 Signature Series ale to może chyba bardziej zaszkodzić bo jednak chyba jedna z podanych norm jest inna i on ogólnie do nowszych silników jest widzę.
Jak myślisz? Chyba lepiej zostać przy Millers EE.
do 1.6 EB spokojnie można lać Amsoil SS 5w30, na pewno nie zaszkodzi, to jest świetny olej. Jak wolisz taniej i częściej zmienić to może być Amsoil OE 5w30.
|
|