Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] rozkodowanie się radia
Witam
W Mondeo mk4, radio 6000 CD od miesiąca się rozkodowuje. Wyjąłem radio i w środku nic nie lata. Na kostce mam na stykach 12V, a na pinie wyżej 0.54V, więc to chyba od podtrzymania pamięci? A jednak tej pamięci nie ma. Sprawdzałem bezpieczniki i niby wszystkie są sprawne, chyba że jest możliwość, że na mierniku przewodzi prąd a w rzeczywistości może być walnięty? Dodam, że rozkodowuje się dopiero po zamknięci centralnego zamka, ponowne otwarci auta powoduje rozkodowanie radia, co może być przyczyną?
W samym radiu jest jakiś bezpiecznik? Bo jak trzymałem je w ręce, odkręciłem jedną stronę (z tego co pamiętam tylko jedną dało się odkręcić) nic nie było widać.
wyjmij licznik i sprawdź czy usterka ustąpiła
Co ma licznik do radia? WULGARYZM
Bump: Czy jest możliwość że komputer sam odłącza podtrzymywanie radia jak akumulator jest słaby? Mój ma 12,3V więc trochę mało
To szukaj dalej, jak spokorniejesz to wyjmij licznik.
WULGARYZM ;]
takie teksty chłopcze zachowaj dla kolegów z piaskownicy
Wyjaśnij mi co mają liczniki do radia? Nie mam Convers czy jak to się nazywa, wyświetlacz w zegarach, tylko standardowe zegary. Mam rozgrzebać całą deskę by wyciągnąć zegary?
Bump: Myślałem, że sobie żartujesz ze mnie. Ni WULGARYZM nie rozumiem co może mieć wspólnego jedno z drugim. Więc zwracam honor
Bump: Mógłbyś rozwinąć wypowiedź? Czemu stawiasz na licznik, co ma wspólnego, jeśli okaże się że masz rację, to gdzie jest droga do naprawy, nic nie rozumiem.
Wyjaśnij mi co mają liczniki do radia
Oba gadają po CAN, a to z sygnałem po CAN masz problem, lub z samym radiem.
Mam rozgrzebać całą deskę by wyciągnąć zegary?
3 minuty
zdjąć jedną osłonę i odkręcić dwie śruby, auto bez licznika też działa.
Jutro sprawdzę, jak będzie działało po odpięciu licznika, to co jest winne?
Co do wyjęcia zegarów, mam problem na 2 etapie ze zdjęcia poniżej, tą osłonę przy kierownicy mam luźną i trzyma się na materiale. Potem jest że po prostu wyciągnąć druga część w stronę kierownicy, ale u mnie to leży bardzo sztywno (ta część przy zegarach) nie wiem czy po prostu mocniej szarpnąć, czy są jakieś ukryte zatrzaski?
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=27908&d=1309513374
Zauważyłem, że szybko aku się rozładowuje. Może to ma coś wspólnego? Jaka jest granica poboru prądu przy zamkniętym samochodzie?
Witam,
Od początku listopada mam problem z rozkodowywaniem się radia 6000CD. Problem był pojedynczy, po kilku dniach znowu rozkodowane, aż coraz częściej i teraz za każdym razem po wejściu do auta trzeba podawać kod. W sobotę pojawił się komunikat, że akumulator rozładowany, ładowałem cały dzień, aż do pełna. Samochód stał nie używany. Dziś wchodzę i znowu oczywiście kod, i znowu że akumulator rozładowany. Nie wiem czy to ma coś wspólnego, lub po prostu dziwny zbieg okoliczności.
Co może być przyczyną? Może miał ktoś coś podobnego. Niby nic poważnego, ale wnerwiające :mad:
Pewnie aku do wymiany. Jak juz musisz go ladowac.
bobik2110 20-11-2019, 05:12 1.Sprawdź pobór prądu na postoju
2. Sprawdź jaki jest pobór przy naładowanym aku, jeśli spada poniżej 10v to aku do wymiany
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
Czyli radio traci podtrzymywanie pamieci dlatego że słaby aku?
Czyli radio traci podtrzymywanie pamieci dlatego że słaby aku?
Piszac pamieci masz na mysli tylko PIN czy traci stacje tez
Witam
Proszę nie zakładać kolejnych wątków na ten sam temat
Scaliłem 2 wątki które kolega założył
Następne pójdą na ZSYP
pozdrawiam
Arturek
Stacje zostawają, tylko trzeba podawać "code".
Bump: Napisałem kolejny wątek w innym dziale. Bo w tamtym tylko jedna osoba była "aktywna" a teraz wcale. A tutaj dzieje sie coś wiecej. Może teraz rozwiąże problem
Bump: W sumie, nawet po odpięciu aku, stacje zostawały. Chyba że już nie pamietam. Sprawdze dziś
Zmierz napoecie na aku w sooczynku i w czasie rozruchu.
Więc tak. Porobiłem kilka pomiarów:
12,92V - silnik wyłączony, auto zamknięte
12,47V - silnik wyłączony, auto otwarte
10,10V - do takiego napięcia spadło podczas rozruchu silnika
14,58V - włączony silnik, wyłączone odbiorniki
14,74V - włączony silnik, włączone: światła, radio, nawiewy
Pomiary poboru prądu na zakresie 10A, nie wiem czemu na zakresie mA pokazywało 0,00 (może spalił się bezpiecznik w mierniku?)
0,42A - przy otwartym aucie
0,20A - po kilku minutach
0,08A - po około 20 minutach
Nie wiem co jeszcze mogłem zmierzyć. Te 0,08A to nadal dużo chyba?
Te wartości powyżej były mierzone od razu po odpięciu aku od prostownika.
Dziś jest 12,26V przy otwartym aucie, 12,31V przy zamkniętym
4 dzień a licznik pewnie nadal nie wyciągnięty...
Wyciągnięte, po odpięciu liczników, radio jest ciągle podświetlone, nawet po zamknięciu auta. Wtedy nie ma komunikatu o pinie.
Mówisz bym wyciągnął licznik, po czym nie napiszesz co z tego wynika
Antej, mógłbyś odpowiedzieć, w czym tkwi problem?
Witam
W Mondeo mk4, radio 6000 CD od miesiąca się rozkodowuje. Wyjąłem radio i w środku nic nie lata. Na kostce mam na stykach 12V, a na pinie wyżej 0.54V, więc to chyba od podtrzymania pamięci? A jednak tej pamięci nie ma. Sprawdzałem bezpieczniki i niby wszystkie są sprawne, chyba że jest możliwość, że na mierniku przewodzi prąd a w rzeczywistości może być walnięty? Dodam, że rozkodowuje się dopiero po zamknięci centralnego zamka, ponowne otwarci auta powoduje rozkodowanie radia, co może być przyczyną?
W samym radiu jest jakiś bezpiecznik? Bo jak trzymałem je w ręce, odkręciłem jedną stronę (z tego co pamiętam tylko jedną dało się odkręcić) nic nie było widać.
0.54V na stałym B+ dlatego masz problem powinno być 12V sprawdź bezpiecznik pod schowkiem od Audio lub radio.
B+ odpowiada za pamięć i tam powinno być 12V
Jeśli dobrze opisałeś
Na kostce od radia jest 12V, ale jeden styk wyżej jest 0,54V. Czy obaj mają mieć 12V? Jak uruchomię auto i podam raz pin, to mogę wyłączać i włączać samo radio jak i zapłon. Dopiero po zamknięciu auta, radio się kasuje, trzeba podawać pin. Stacje zostawają
B+ odpowiada za pamięć i tam powinno być 12V
i tutaj jest rozbieznosc wśród doradzajacych
jak podłączam radia na stole i nie ma znaczenia czy sa GDDS z CAN czy KW2000 teoretycznie bez info zasilania po CAN to w wiazce z quadlockiem mam dwa plusy pelne 12V.
Czyli moja praktyka przychyla sie do Twojego toku myslenia.
Ale jest taki jeden co forsuje odmienne zdanie.
Czyli tam gdzie mam 0.54V powinno być też 12?
Nie wiem, to nie wyrokuję i nie zamierzam twardo bronić tej tezy.
U mnie się sprawdza za kazdym razem, ale to ja ryzykuję swoimi zasobami jak to podłączam w ten sposób.
Nie mam zamiaru kolejny raz prostować torow myslenia innych doradzajacych, ale uczulam ze są tacy i pewnie wkrótce łaskawie zechcą dodać tu swoje 1.5grosza (zeby tylko za duzo nie powiedzieć).
Nie wiem, to nie wyrokuję i nie zamierzam twardo bronić tej tezy.
U mnie się sprawdza za kazdym razem, ale to ja ryzykuję swoimi zasobami jak to podłączam w ten sposób.
Nie mam zamiaru kolejny raz prostować torow myslenia innych doradzajacych, ale uczulam ze są tacy i pewnie wkrótce łaskawie zechcą dodać tu swoje 1.5grosza (zeby tylko za duzo nie powiedzieć).
NIE zamierzam wtrącać swoich groszy
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=176981
Pin 16 ACC I wyżej pin 15 B+
Jeśli ktoś mówi że wyżej to znaczy że brak B+
No i tyle już się nie wtrącam
https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=176981
Pin 16 ACC I wyżej pin 15 B+
ja również korzystałem z tego schematu i mam dwa plusy pelne 12V.
ale co ja tam jako praktyk a nie teoretyk mogę wiedzieć
ja również korzystałem z tego schematu i
ale co ja tam jako praktyk a nie teoretyk mogę wiedzieć
NIE podważam twoich praktycznych i teoretycznych umiejętności, a nawet je podziwiam.
Ja przeczytałam uważnie autora post i jeśli pisze że na pinie wyżej ( czyli na 15 ma tylko 0.54V) to coś jest nie tak. Jeśli by było na 16 (ACC ) to też bym stwierdził że problem leży gdzieś na CAN
to z sygnałem po CAN masz problem
to również stwierdziłem
nadal nie wiem czy na podtrzymaniu ma być 12V (tyle działa na stole) czy mniej wystarcza
a nie chciałbym w instalację Mdo Mk4 podawać tam 12V z innego bezpiecznika o ciągłym napięciu, bez odcinania przewodu w quadlock (bo może być cofka).
edit: musialem troche poprawic wpis bo moze mieszam piny i pojecia
to co sprawdziłem,
na zbyt niskim napięciu z regulowanego zasilacza radio poprosi o kod, przyjmie i zrestartuje sie (zaznaczam ze 15 i 16 mam połączony więc nie sprawdzałem który pin tutaj ma wpływ).
to również stwierdziłem
nadal nie wiem czy na podtrzymaniu ma być 12V (tyle działa na stole) czy mniej wystarcza
a nie chciałbym w instalację Mdo Mk4 podawać tam 12V z innego bezpiecznika o ciągłym napięciu, bez odcinania przewodu w quadlock (bo może być cofka).
edit: musialem troche poprawic wpis bo moze mieszam piny i pojecia
to co sprawdziłem,
na zbyt niskim napięciu z regulowanego zasilacza radio poprosi o kod, przyjmie i zrestartuje sie (zaznaczam ze 15 i 16 mam połączony więc nie sprawdzałem który pin tutaj ma wpływ).
Sprawdź tak
Podłącz na 15 i 16 12V uruchom radio wpisz kod
Potem odłącz 16 i po 5 min podłącz 16 zpowrotem jeśli radio nie będzie wołać pinu , to zrób tą samą procedurę tylko że na 15 zmienisz prąd.
Sorry pisze szybko bo w pracy jestem
Dzięki, jutro zdemontuje radio znowu i spróbuję waszych rad.
Dziwne to że nie stało się to tak od razu, tylko stopniowo coraz częściej, jakby coś zaczynało nie stykać, aż w końcu teraz już całkiem nie ma styku.
No więc, zerknąłem do kostki radia i nie dowierzałem. Sugerowałem się schematem kostki z linku z punktu g). W pinie16 nie ma w ogóle przewodu :O, nie wiem jakim cudem. Szukałem latarka wszędzie w środku czy gdzieś nie wypadł ten kabelek, nic nie znalazłem, jakby wyparował. Cała reszta kabelków idzie owinięte jakby czarną taśma, cały pęk. Na pinie 15, jest 12V.
Mogłem wtedy trochę namieszać z tym, że powyżej było 0,54V, nie miałem żadnego schematu i możliwe że odwrotnie trzymałem kostkę. Przepraszam za amatorstwo..
Co teraz z tym fantem?
Bump: Boże, ale namieszałem. Byłem sprawdzić czy na innych pinach nie ma tego 0,54V. I jest tak:
pin 9 i 10 - 0,01V przy wyłączonym samochodzie
ale na włączonym jest na pinie 9 - 3,2V, a na 10 - 1,85V
na pinie 13 jest te 0,54V
na pinie 14 jest 0,58V
a pinu 16 nie ma wcale, nawet tych blaszek w kostce, po prostu jakby był nieczynny
Więc sugerujcie się tym.
Przepraszam za taki młyn ;q
Bump: Tym schematem się sugerowałem
https://obrazki.elektroda.pl/6896232700_1553881682.jpg
Więc Antej miał rację (zwracam honory) masz ACC po CAN Więc postępuj jak Antej mówi
no dobra, ale jak w pinie 16 jest pusto, to skąd mam wziąć, doprowadzić 12V?
W ogóle to normalne że pin 16 może być pusty?
NIE bo tam go ma nie być.
Jak już pisałem JAK BRAK PINU 16 TO MASZ INFORMACJE PO CAN .
Faktem jest że pamięć radia jest w pinie 15
Pytanie czy ty masz sprawny akumulator? Zmierz napięcie w trakcie rozruchu silnika na pinie 15.
Chociaż jest mała niewiadoma ponieważ pisałeś że dopiero po zamknięciu drzwi z pilota radio traci pamięć. Wygląda na to że po zamknięciu drzwi traci na chwilę prąd na pinie 15.
Więc Pierwsze co zrób sprawdź licznik ewentualnie moduł drzwi.
Podejrzewam że sam nic nie zrobisz oddaj samochód do elektro mechanika .
Aku na rozruchu spada do 10,2V jakos, potem jest ponad 14V.
Po odpięciu licznika, radio po zamknięciu auta nie wyłącza się, ciagle wyswietla godzinę. Wtwdy nie ma komunikatu o pinie.
A da się jakoś to sprawdzić jakimś programem, gdzie jest problem?
Na czym dokładnie ma polegać to sprawdzenie licznika?
Radio zaczęło działać... Jedyne co zrobiłem to wyjąłem płytę CD, od tego momentu nie wyświetla wpisywania pinu.. Nie wiem czy płyta miała coś wspólnego, ale zadziałało ;q
Cześć
Byłem zmuszony wymienić aku w moim mk4. Ku mojemu zdziwieniu po wymianie akumulatora radio poprosiło o kod... Niestety auto mam z drugiej ręki I nie posiadam tego kodu. Czy nie jest tak że np po godzinie radio samo się odblokuje? (Tak jest w VW mojej żony :))
Czy jestem zmuszony udać się do Aso po kod do radia? Jest jakiś sposób?
Czy jestem zmuszony udać się do Aso po kod do radia? tak , w aso
Tomi1000 24-11-2021, 21:45 Ku mojemu zdziwieniu
Co w tym dziwnego? Odcinasz zasilanie radia więc radio pyta o kod a opcji czasowych samo-odblokowania nie ma.
|
|