Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Awaria świec żarowych - znaczny spadek mocy silnika


Lawliet
19-11-2019, 17:03
Witam,

Otóż mam taki problem z Focusem MK2 1.6 tdci (2009r). Samochód zgasł mi podczas ruszania ze świateł. Po szybkim odpaleniu wyskoczył komunikat "awaria silnika", a samochód stracił moc, tak jakby turbina przestała działać. Komunikat pojawia się podczas zapłonu i później po odpaleniu. Po podłączeniu do komputera pokazało mi dwa błędy: świeca żarowa 1 i czujnik położenia wału. I teraz moje pytanie, jak to jest z tymi świecami? Rzeczywiście przy problemie ze świecami "odcina" turbinę? Dzwoniłem po kilku mechanikach i większość twierdzi, że świece nie mają z tym nic wspólnego. I teraz już całkiem zgłupiałem. Jak sądzicie? Dodam, że w trybie awaryjnym pokazuje mi błąd D900.

Pozdrawiam

rav 75
19-11-2019, 17:39
Miałem taki problem,usterka silnika,po zdiagnozowaniu świece żarowe nie grzeją - do wymiany. Nie wiem jak auta PSA ale Ford tak ma.
Turbo działa ale w trybie awaryjnym.

hindus
19-11-2019, 17:53
1. Spalony komplet świec w silniku 1.6 TDCI (tylko w tym) w Fordzie powoduje tryb awaryjny, ograniczoną moc
2. Błąd czujnika położenia wału może spowodować zgaśnięcie lub brak możliwości odpalenia
To dwa niezależne problemy. A brak mocy w trybie awaryjnym objawia się tym, że silnik reaguje do połowy pedału gazu - dalej już nie. A słabo wciśnięty pedał gazu to mało paliwa w silniku = mało spalin do napędzania turbiny więc i niska moc. Po mieście powinno się jeździć OK, ja osobiście nawet nie odczułem awaryjnego dopóki nie wyjechałem na drogę krajową. Dopiero tam zobaczyłem, że coś jest poważnie nie tak. Mam lekką nogę.

krzys1968
19-11-2019, 19:06
Swiece mozesz sam sprawdzic , co do bledu D900 to go olej , a czujnik sprawdz czy nie jest zabrudzony kolo wtyczki , Bledy skasowales ? i czy skasowaniu pojawiaja sie znowu ?

Lawliet
19-11-2019, 19:23
brak mocy w trybie awaryjnym objawia się tym, że silnik reaguje do połowy pedału gazu
Jest dokładnie tak jak mówisz, do połowy jest w miarę ok, później zero reakcji.

Skasowanie błędów nic nie dało, pojawiły się znowu.

hindus
19-11-2019, 21:17
Nic dziwnego, skoro obwód świec jest przerwany (spalony) to i błędy będą wracać. Świece do wymiany, ale tu trzeba dobrego mechanika i dużo cierpliwości, bo pewnie nie były zmieniane od nowości a to gwarancja tego, że będą mocno zapieczone. A jak się urwie to wpadnie do cylindra i powodzenia w wyciąganiu wszystkich kawałeczków z wnętrza... A jak nie wyciągniesz to porysują tłok, cylinder i mogą jeszcze na wylocie w turbo przywalić.

michalx19
19-11-2019, 21:40
U mnie ,błąd z czujnikiem położenia wału, objawiał się szarpaniem podczas dodawania gazu,( przy pewnych obrotach (chyba coś około 1700-2000)).

Natomiast ostatnio walczyłem ze świecami żarowymi (czyt. awaria układu silnika i tryb awaryjny), wszyscy mechanicy( byłem nawet u speców od świec w silnikach diesla) mówili że spalone świece nie mogą dawać takich objawów, więc wróciłem do swojego mechanika i przekonałem go aby je wymienił.

Mechanik mówił że walczyło przy samochodzie w sumie trzech mechaników.( były problemy z jedną świecą ( pierwsza z lewej ,stojąc przed maską ) ,ale dali radę.

Teraz nie ma błędów i samochód znów ma kopa.

także stawiam na świecę

sokol1990
20-11-2019, 01:00
To, że Ci zgasł na światłach to na pewno wina czujnika wału. Przerabialem to ostatnio u siebie. Mi samochód gasl nawet w czasie jazdy, lub podczas dojeżdżania do świateł. Po tym wyskakiwal komunikat usterka układu silnika. Czasem udało się odpalić za pierwszym razem, a czasami trzeba było trochę odczekać. Na Twoim miejscu najpierw bym wymienił ten czujnik, a później zobaczył, czy problem z brakiem mocy dalej będzie występować. Jeśli tak, to pozostaje Ci wymienić wszystkie świece, nawet jeśli tylko jedna jest spalona.

Lawliet
20-11-2019, 05:48
[To, że Ci zgasł na światłach to na pewno wina czujnika wału.
Zgasł z mojej winy :)
To pozostaje mi szukać dobrego mechanika, który się podejmie wymiany świec, a że już obdzwoniłem kilku, to widzę nie ma zbyt wielu chętnych u mnie w mieście.

hindus
20-11-2019, 07:18
Możesz zawsze pomóc trochę mechanikowi przez wcześniejsze zastosowanie WD40 albo innego penetratora ( zobacz instrukcję wymiany w https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=169783&page=3 )

Lawliet
20-11-2019, 08:45
Ok, dzięki wielkie za pomoc i rozwianie wątpliwości.
Jestem w posiadaniu środka do odkrecania świec, więc czas go użyć
Co sądzicie o tych świecach?
https://allegro.pl/oferta/bosch-swieca-zarowa-do-ford-focus-mk2-1-6-tdci-8502097446
Nadadzą się do mojej Foki?
Czy lepiej brać ze sklepu forda:
http://www.ford-esklep.pl/mobile/pl_PL/p/Swieca-zarowa-1.4-1.6-TDCi-1447128-FORD/2194
Pozdrawiam

krzys1968
20-11-2019, 15:43
Jestem w posiadaniu środka do odkrecania świec, więc czas go użyć


Tylko uwazaj zeby nie potrzebowal innego srodka do odkrecania urwanej swiecy:wink: Ale dobra bez zartow dokladnie przestudiuj jak nalezy i co nalezy zrobic zeby swiece odkrecic , nic na chama i duzo cierpliwosci i wyczucia a i najwazniejsze nie prubuj je wykrecac na zimnym silniku . Ja sie napocilem jak swoje wykrecalem i zeszlo mi poldnia . Z drugiego linka sa takie jakie byly umnie zamontowane BERU

hindus
20-11-2019, 16:16
najwazniejsze nie prubuj je wykrecac na zimnym silniku
Na takim dobrze rozgrzanym też nie :P Podobno jak jest ciepły to najłatwiej idzie. Ale jeśli sam się zabierasz to i tak warto pracę rozłożyć na kilka dni żeby spokojnie penetrator chwycił.

konieczko5
20-11-2019, 17:32
...

EW1
20-11-2019, 18:37
A mam pytanie czy sprawdzałeś bezpiecznik świec żarowych w skrzynce komory silnika ? U mnie był przepalony bezpiecznik 80 A i wystarczyło go wymienić by błąd świec żarowych nie powrócił . Objawy to szarpanie po przekroczeniu 2000 obr a sam bezpiecznik trzeba przemierzyć bo na oko nie zobaczysz nic , poza tym u mnie napięcie z bezpiecznika idzie na przekaźnik w skrzynce komory silnika więc wszystko sprawdzałem aż doszedłem do feralnego bezpiecznika . Jest też opisane na forum jak można przemierzyć rezystancję świec żarowych bez ich wyciągania i od tego bym zaczął

Lawliet
21-11-2019, 07:26
Tylko uwazaj zeby nie potrzebowal innego srodka do odkrecania urwanej swiecy
Oby nie :D
Objawy to szarpanie po przekroczeniu 2000 obr
Bezpiecznika nie sprawdzałem, ale u mnie nie szarpie, wszystko płynnie

Lawliet
23-12-2019, 13:04
Witam po czasie,
Świece wymienione po lekkich perturbacjach. Wszystko chodzi jak należy. Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam i szerokości

CaliforniaKid
30-03-2020, 13:16
Witam,

Pacjent Focus 1.6tdci 2009r z dpfem.

Kilka dni temu podczas jazdy wyskoczyła "usterka układu silnika". Błąd bodaj p0380. Miernik w dłoń, przemierzyłem rezystancję świec poprzez puszkę z bezpiecznikami jak i bezpośrednio na świecy. Dodatkowo "klasyczny" test kabelkiem czy iskrzy. Żadna ze świec nie odpowiada rezystancją jak i iskrami. Diagnoza prosta, wszystkie do zmiany (przy okazji wywalam całkowicie z auta EGR). Podkusiło mnie jeszcze sprawdzić czy przychodzi plus na świece po przekręceniu stacyjki. I tutaj pojawia się problem, z którym potrzebuję porady. Mierząc między minusem na aku a pinam w kostce do wiązki świec (oczywiście żeńskie piny od strony wiązki silnikowej) pojawiają się dziwne rzeczy.

Na zgaszonym samochodzie na każdym z pinów: 12,5V
Po przekręceniu stacyjki w pozycję nr 2 gdzie powinny grzać świece: 1,8V

Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć o co chodzi? Chce uniknąć sytuacji gdzie wsadzę nowe świece, poskładam wszystko i również się przepalą... Czy takie wskazania są normalne? Byłby ktoś łaskaw zmierzyć we własnym aucie? Choćby w między puszką bezpieczników a minusem na aku.

Z góry dzięki.

madamsz
30-03-2020, 13:37
Sprawdzałeś na automacie (sterowniku) świec żarowych ?. Może też padał.

hindus
30-03-2020, 13:52
Na zgaszonym samochodzie na każdym z pinów: 12,5V
Po przekręceniu stacyjki w pozycję nr 2 gdzie powinny grzać świece: 1,8V
Sterowanie minusem? :) Wstaw żarówkę zamiast świecy i zobacz co się będzie działo :)

CaliforniaKid
30-03-2020, 14:56
Sterowanie minusem? :) Wstaw żarówkę zamiast świecy i zobacz co się będzie działo :)

Jak sterowanie minusem, nie ma takiej możliwości. Wtedy zamiast "masy" na aucie musiałbyś mieć plus ;) te piny idą do plusowego styku świecy żarowej.

krzys1968
30-03-2020, 15:45
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=303188&page=2

CaliforniaKid
30-03-2020, 16:05
Wpisz jak sprawdzic swiece zarowe na You Tube pelno filmikow i bedziesz mial pewnosci czy sa dobre

Tego, że dobrze świece sprawdziłem akurat jestem pewien... Pełną procedurę opisałem w pierwszym poście.

Teraz zagadka kolejna. Próbuje odpalić auto a tu nic, nie reaguje rozrusznik. Mruga się immo i komunikat "usterka układu ESP". Kluczyć zdalnie otwiera auto, kodowałem go ponownie, zakodował się bez problemu. Ktoś ma jakiś pomysł czemu immo blokuje?

krzys1968
30-03-2020, 16:08
Ktoś ma jakiś pomysł czemu immo blokuje?

Poczytaj posty z linka . Sprawdz aku czesta przyczyna jak kontrolka ESP sie zaswieci

CaliforniaKid
30-03-2020, 17:48
Immo dostało kuku od niełączącej kostki w puszce z bezpiecznikami, esp również.

Połowa sukcesu: