Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana lamp ksenonowych na H7 (downgrade)


xcode
22-11-2019, 11:21
Chciałbym rozeznać się w temacie wykonania takiej przeróbki, tj. wymiany ksenonów na H7. Jak wiadomo, ksenony momentalnie się wypalają i w moim MK4 z 2011 roku z polskiego salonu i 160 000km nalotu świeca jak świeczki, podczas gdy Corsa mojego ojca z 2002r i 250 000km nalotu świeci aż miło. Z racji iż nie chcę ryzykować utraty homologacji, a nowe lampy kosztują ~2000zl sztuka i żadne regeneracje zy Koito nie dają mi spokoju ducha w razie zdarzenia drogowego, stwierdziłem, że H7 będzie nienajgorszą opcją, szczególnie w dobie łatwej dostępności wysilonych żarówek jak i lubianych przeze mnie w trudnej pogodzie żarówek z powłoką interferencyjną takich jak Osram Allseason czy Lunex Plasma Gold.

Pytanie jest takie, co muszę zrobić, aby takie lampy podpiąć i nie mieć błędów oświetlenia? Wiem, że ksenony ja jakiś moduł pod deską rozdzielczą - czy muszę się go pozbyć, czy jedynie wymienić bezpieczniki na odpowiednie, zmienić konfigurację w ELM config i problem błędów braku doświetlania zakrętów i poboru mocy zniknie? Ktoś z okolic Rzeszowa jest mi w stanie z tym pomóc?

bartecki92
22-11-2019, 11:46
Wsadzasz zwykłe lampy H7 (nowe TYC około 340zł za sztukę) i zmieniasz w elconfigu ustawienia świateł. Moduł za schowkiem może tam zostać, chociaż podejrzewam, że niejeden forumowicz chętnie sfinansowałby Ci takie lampy za osprzęt do xenonów który posiadasz :)

koszka
22-11-2019, 11:47
Zmieniasz lampy na zwykle h7, wylaczasz opcje ksenonów w elm configu i chyba wszystko. Lampy tylko oryginal lub oryginal uzywane.

kordyl
22-11-2019, 14:17
Kup regenerowane oryginalne soczewki lub używki w dobrym stanie i jeździj dalej. Wtedy nie tracisz homologacji. Nie baw się w jakieś zamiany na h7.

xcode
22-11-2019, 14:27
Kup regenerowane oryginalne soczewki lub używki w dobrym stanie i jeździj dalej. Wtedy nie tracisz homologacji. Nie baw się w jakieś zamiany na h7.

Problem jest taki, że zaraz czeka mnie wymiana palników, więc znowu wydatek, zregenerowane poświęca z 1,5 roku i znowu problem, a przy okazji urwałem sobie w lampie mocowanie soczewki i regulacje "prawo-lewo" więc czeka mnie naprawa lampy za parę stówek co koniec końców wcale nie daje mi światła lepszego niż porzadne H7, poza doświetlaniem zakrętów. Czyli po zmianie w ELM configu powinno nie sypać błędami o zbyt dużym poborze mocy? Jaki bezpiecznik świateł jest w autach z H7?

xcode
23-11-2019, 01:20
Mam jeszcze pytanie odnośnie lamp z AFS - czy one wymagają jakiegoś innego modułu, lub wiązki/bezpieczników? Bo widzę, że komplet nowych oryginałów kosztuje niewiele więcej niż jedna ksenonowa - na 2-3 lata jazdy dopóki będę miał auto by mi wystarczyła, zwazywszy, że nie jeżdżę dużo w nocy. Dużo rzeźby byłoby w tym wypadku?

koszka
23-11-2019, 05:14
Jest inny modul i konfiguracja w bcm. Ale ponoc lampy soczewkowe swieca rownie slabo jak wypalone ksenony.

xcode
23-11-2019, 10:27
To się domyślam, ale ten rok-dwa pociągną - ksenon przestał mnie zadowalać po 160 000km, więc nowe oryginalne AFS przez chwilę powinny być OK, a jeszcze tyle nie kosztują. Pytanie o moduł - z tego co przestudiowałem temat o zamianie na ksenony, AFS korzysta z dwóch dodatkowych (względem ksenonu) linii komunikacyjnych - jeżeli będą odpowiednie piny we wtyczce, to powinno być p&p z modułem? I jak jest z kwestią automatycznego poziomowania? Nie będę musiał zainstalować ręcznego przełącznika bo automatyczne przestanie działać?

Parch
23-11-2019, 11:15
Przy wymianie na soczewki to nie jest wymiana P&P modułu HCM. Autopoziomowanie dedykowane dla HID przestanie działać, więc żeby mieć spokój z diagnostami (i Policją) będziesz musiał dokonać przeróbki instalacji (niewielka, ale jednak) i wymienić włącznik świateł z pokrętłem manualnej regulacji poziomu świecenia świateł.

Również wymiana na zwykły halogen będzie wymagała przeróbki instalacji (żeby ominąć HCM) i wymiany włącznika świateł z pokrętłem manualnej regulacji poziomu świecenia świateł.

BTW. Poza samą wymianą przemyśl jeszcze kwestię późniejszej odsprzedaży auta ze zrobionym "downgrade" świateł. Obecnie większość kupujących sprawdza wyposażenie po VIN. Szybko zostanie zauważone, że auto powinno mieć HID, a ma soczewki lub zwykłe halogeny. Ciekawe ilu potencjalnych nabywców zrozumie Twoje zapewnienia, że lampy Ci się wypaliły i dlatego są inne niż powinny być?

xcode
23-11-2019, 12:51
Potencjalny kupujący dostanie w zestawie oryginalne lampy - do zamontowania lub naprawienia na własne życzenie - nie zamierzam ich sprzedawać, zresztą - gdy będę auto zbywał to głównie z braku miejsca niż chęci zarobku. Ale właśnie nurtowała mnie kwestia poziomowania. Chyba najlepiej będzie jednak zregenerować oryginalny plastikowy odbłyśnik i zmontować całość.

koszka
23-11-2019, 14:11
Faktycznie zapomniałem o poziomowaniu. Ale tak jak mówisz zregeneruj odbłyśniki. To koszt ok 400 pln za dwa. Załóż sobie dzienne i powinny trochę ksenony dłużej pociagnąć.

xcode
23-11-2019, 15:14
Tak zrobię, nie będę kusił losu bo licho nie śpi 😅 Mam polifta, więc dzienne są. Muszę tylko ogarnąć na przyszłość jak wymieniać lustro samemu bez rozregulowania świateł i najwyżej profilaktycznie co 1,5 roku dam nowe, bo próba wyczyszczenia soczewki teraz skończyła się takim efektem:

pęknięta obudowa wokół soczewki (mam nadzieję, że to jedynie defekt wizualny i zalanie klejem od środka to utrzyma, a gwint trzymający projektor [lewy goryny] jest cały), oraz lampa świeci słabo w stosunku do drugiej i do tego z prawej strony odcięcie zaczyna iść ku górze (widoczne za cieniem z zasłoniętej dobrej lampy); dodatkowo przy "właściwie ustawionej", światło drogowe świeci gdzieś w kosmos. Jak to jakoś ustawić względem siebie, wyosiować? Ile powinno być sprężynek przy mocowaniu projektora? Trzy czy dwie? Gdyż miałem tylko dwie po przekątnej i chyba na tym gwincie gdzie nie ma, niechcący za mocno odkręciłem.
Dodatkowo wypadł mi gwint-pokrętła od regulacji "prawo-lewo" i nie chce się wcisnąć na miejsce - jakoś tak luźno wpada na swoje miejsce, oring chyba nie uszczelnia, a mechanizm nie działa. Ktoś może mi poradzić jak to poskładać, albo do kogo podbić w okolicach Rzeszowa?

Krzak1
26-11-2019, 21:31
Kurcze, to czym próbowałeś wydostać te projektory z lampy, wyjęcie projektora z MK4 jest chyba jednym z najprostszych zabiegów, jeżeli chodzi o modele lamp.

Pejotwroc
27-11-2019, 19:33
No wiesz. Jeden ma dłonie stworzone do naprawy zegarków a drugi do rąbania drewna. Ja z problemem słabszego świecenia ksenonów poradziłem sobie wymieniając odbłyśnik i soczewkę od Helli. Całkiem inna jakość wykonania. A i soczewka większą.

xcode
28-11-2019, 19:51
Niczym specjalnym - ot, ledwo nałożyłem śrubokręt na tę nakrętkę 8, prosto, do końca, przekręciłem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i usłyszałem trzask - za mocno była skręcona. Opadł na dół i nie jest współosiowo z reflektorem świateł drogowych teraz.

karoolpl
29-11-2019, 00:52
Niczym specjalnym - ot, ledwo nałożyłem śrubokręt na tę nakrętkę 8, prosto, do końca, przekręciłem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i usłyszałem trzask - za mocno była skręcona. Opadł na dół i nie jest współosiowo z reflektorem świateł drogowych teraz.

To może wsadź ten zestaw Helli o którym wyżej pisane było i w kilku innych wątkach, ja jak się zastanawiałem z kolei nad wymiana z soczewek skrętnych na xenon, to rozważałem taką właśnie opcje, jednak temat umarł śmiercią naturalną.

Co do samych lamp soczewkowych h7 ze skręcaniem. Jak wsadziłem np. philipsa xtreme vision to w nocy bez deszczu całkiem spoko świeci, widać drogę, do tego skręca w zakrętach, więc jest okej. Jendak wystarczy trochę mgły, trochę deszczu, czy nawet już sam mokry asfalt po deszczu, to tutaj już niestety jakość oświetlenia daje wiele do życzenia.
Plus tych lamp to wygląd, który jak wsadzi się troszkę lepsze żarówki jak np. te philipsy i są bardziej "białe" to odejmuje mu kilka lat :D

xcode
25-12-2019, 16:33
OK, dzięki Markowi mam już nowe projektory z nowymi odbłyśnikami, całkiem naprawione, ale zostaje ostatnia kwestia - ustawienia świateł drogowych. Niestety pomimo jednej sprawnej lampy, nie zaznaczyłem sobie wcześniej jak drogowe świecą względem mijania. Czy środek snopu światła drogowych powinien mieć środek w tym samym miejscu co środek snopu z mijania po otwarciu przesłony? (czyli spadek 1%), czy jednak delikatnie wyżej/bardziej na boki? Ma ktoś oryginalne ksenony i byłby w stanie zrobić mi zdjęcie jak świeci projektor po zasłonięciu kawałkiem kartonu świateł drogowych, a później odwrotnie? Bo muszę sobie je względem siebie ustawić.

Python013
26-12-2019, 09:24
xcode zamiast męczyć się samemu to nie łatwiej by było podjechać na pobliską stację diagnostyczną i dać ustawić świeczki za 15 PLN ?

karoolpl też mam soczewki skrętne na H7, ale zamiast wysilonych żarówek 1000000% PLUS myślę nad zamiennikiem LED. Miałem już takie nawet z Ali w innych samochodach nawet H4 i bez problemu przechodziły OBT, zerkali tylko czy nie mam tam siakiego czajna HID ;)

malatxxx
26-12-2019, 20:58
Faktycznie zapomniałem o poziomowaniu. Ale tak jak mówisz zregeneruj odbłyśniki. To koszt ok 400 pln za dwa. Załóż sobie dzienne i powinny trochę ksenony dłużej pociagnąć.

witam,podpinam się pod temat ,u mnie xenony to porażka nic nie widać jak jadę jedyny plus to taki że poruszam się po drogach gdzie 80 % trasy jadę na długich
zastanawiam się nad regeneracją odbłyśników ,niestety znalazłem tylko jednego gościa na olx (Budy Kaleńskie, gostyniński, Mazowieckie) podpowiedzcie jak wiecie czy dobrze robi albo dajcie inny namiar ?

xcode
26-12-2019, 23:32
xcode zamiast męczyć się samemu to nie łatwiej by było podjechać na pobliską stację diagnostyczną i dać ustawić świeczki za 15 PLN ?

karoolpl też mam soczewki skrętne na H7, ale zamiast wysilonych żarówek 1000000% PLUS myślę nad zamiennikiem LED. Miałem już takie nawet z Ali w innych samochodach nawet H4 i bez problemu przechodziły OBT, zerkali tylko czy nie mam tam siakiego czajna HID ;)

Oczywiście, mogę podjechać. Ba - sam sobie też potrafię ustawić - to nie problem wymierzyć 1% spadku i zaznaczyć sobie to na ścianie. Nie wiem jak powinny świecić światła drogowe, potocznie zwane "długimi". Jak powinny świecić względem poprawnie ustawionych świateł mijania. Bo wsadzając na nowo cały projektor rozregulowujemy je względem siebie, tj. mijania względem drogowych - mocowanie projektora pozwala na jego inne ustawienie. I muszę znaleźć jak. Wydaje mi się, że środek snopu światła z drogowej H1, powinien być dokładnie w punkcie będącym na wysokości światła drogowego, tj. ze spadkiem bliskim 0%, może minimalnie jakimś ułamkowym, żeby mieć pewność, że jednak nie świeci się do góry.

karoolpl
26-12-2019, 23:50
xcode zamiast męczyć się samemu to nie łatwiej by było podjechać na pobliską stację diagnostyczną i dać ustawić świeczki za 15 PLN ?

karoolpl też mam soczewki skrętne na H7, ale zamiast wysilonych żarówek 1000000% PLUS myślę nad zamiennikiem LED. Miałem już takie nawet z Ali w innych samochodach nawet H4 i bez problemu przechodziły OBT, zerkali tylko czy nie mam tam siakiego czajna HID ;)

To był temat który również rozważałem i z wątku widać że to fajnie świeci, nawet myślałem nad wymiana soczewek na te LEDowe, gdzie jest też*wątek na forum, jednak problem w tym wszystkim jest jeden. Pomimo tego że led nie wymaga sprysków etc. to rzecz która może kopnąć nas w tyłek w tym wszystkim to brak homologacji i póki diagnosta nie widzi problemu bo faktycznie nie masz żadnych
elementów "wystających" to niestety już same żarówki H7 LED w UE póki co nie mają żadnej homologacji, i tak jak przejdziesz przegląd, wszystko cacy, to jednak przy zdarzeniu drogowym i bardzo dociekliwym rzeczoznawcy mogą sprawdzić co miałeś za żarówki w aucie, a jak dopatrzą się że są bez homologacji to mogą np. regresem ściągnąć z Cb cała kwotę szkody, a co gorsza przy uszczerbku na zdrowiu również wszelkie odszkodowania/leczenie może iść z Twojej kieszeni.
To był*chyba ostateczny argument za kupowaniem H7 z homologacja ale za to jak najbardziej jasnych :)

Soczewki bardzo fajnie odcinają światło i takie ledy w środku sprawowałyby się super jak i również nie oślepiałbyś innych ludzi, no ale niestety przepisy :)

darmodziej
27-12-2019, 09:59
Nie wiem jak powinny świecić światła drogowe, potocznie zwane "długimi". Jak powinny świecić względem poprawnie ustawionych świateł mijania.A co za problem znaleźć tą informację w Internecie? Np. https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Oswietlenie--baza-wiedzy-technicznej-i-praktycznych-porad/Ustawianie-swiatel-835/

Python013
27-12-2019, 11:06
karoolpl
Jestem w pełni świadom tego iż takie LED-y nie posiadają homologacji europejskiej o ile jakąkolwiek posiadają ;)
Pomimo wszystko zaryzykuję ponieważ nie przemawia do mnie fakt o rzeczoznawcach chcących mnie udoopić, których możesz mieć jedynie na głowie jeśli dojdzie do wypadku zamiast kolizji.
Dla dopełnienia całości dodam, że zgodnie z rozumieniem przepisów o homologacji to w samochodzie muszą być wsadzone takie żarówki z jakimi był on homologowany i w przypadku szukania winnego wypadku z ofiarami w ludziach za żarówki +xxx% również bekniesz ponieważ mają znacznie więcej lumenów co wpływa na poprawność pracy danego odbłyśnika.
Nawet zamiana pozycyjnej na LED-owy zamiennik jest podstawą do zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Tak dokładnie stanowią przepisy prawa w Polsce.


A tak swoją drogą to nie wiem czy wiesz, ale LED-owe zamienniki mają dwie wady i nie we wszystkich samochodach występują.
-tak sieją, że radio w większości szumi podczas jazdy (wiele nowych niemarkowych ładowarek USB robi to samo).
-te bez silniczka za radiatorem nie ogrzewają na tyle szkła reflektora by zimą śnieg topniał.

malatxxx
27-12-2019, 12:18
Kup regenerowane oryginalne soczewki lub używki w dobrym stanie i jeździj dalej. Wtedy nie tracisz homologacji. Nie baw się w jakieś zamiany na h7.

witam,podpinam się pod temat ,u mnie xenony to porażka nic nie widać jak jadę jedyny plus to taki że poruszam się po drogach gdzie 80 % trasy jadę na długich
zastanawiam się nad regeneracją odbłyśników ,niestety znalazłem tylko jednego gościa na olx (Budy Kaleńskie, gostyniński, Mazowieckie) podpowiedzcie jak wiecie czy dobrze robi albo dajcie inny namiar ?

xcode
27-12-2019, 13:15
A co za problem znaleźć tą informację w Internecie? Np. https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Oswietlenie--baza-wiedzy-technicznej-i-praktycznych-porad/Ustawianie-swiatel-835/

Dzięki! 😊 Szukałem pod różnymi hasłami, ale o dziwo google nie wyrzucał mi (ani duckduckgo) tej strony, teraz jak ją otwarłem już mam ją w wynikach 😅 Czyli mają świecić na wprost ze spadkiem 0% (ew. jakimś mikroskopijnym, żeby jednak kiedyś wiązka z przodu spadała na asfalt, a nie leciała w powietrze w nieskończoność). Pora wymierzyć oś od ściany i ustawiać :D

Bllade
06-04-2021, 20:02
Witam, posiadam lampy przednie soczewkowe skrętne z doświetleniem przedlift, świecą jak w " 126p z prądnicą :)", czy mogę je zmienić na zwykłe, czy trzeba coś kombinować w instalacji i w configu.

Z góry dziękuje za pomoc

klocolus
06-04-2021, 20:18
Wystarczy chyba zdezaktywowac elmconfig i przełożyć lampy

Bllade
06-04-2021, 20:37
A czy warto zmieniać na nowe lampy czy lepiej zregenerować odblaski w soczewkach jak to wygląda w świeceniu ???

atari
06-04-2021, 22:24
trzeba jeszcze przelacznik zmienic na taki z regulacja wysokosci. Tyczy sie to zmiany z xenona, Zregeneruj sobie odblysniki i bedzie ok

Parch
06-04-2021, 22:36
posiadam lampy przednie soczewkowe skrętne z doświetleniemWystarczy chyba zdezaktywowac elmconfig i przełożyć lampyNiestety nie wystarczy. Przeróbka instalacji - niewielka, ale jednak - jest konieczna.

koszka
07-04-2021, 05:07
Niestety nie wystarczy. Przeróbka instalacji - niewielka, ale jednak - jest konieczna.

A dokładnie co trzeba zrobić?

mszh725
07-04-2021, 07:53
Bllade masz dwie opcje. Regenerować odbłyśniki lub wymienić projektory na np ledowe. Pisz do kolegi nokitel lub marco102 .Moim zdaniem bez sensu wymieniać na zwykłe lampy.

Bllade
07-04-2021, 21:10
Dzięki za info, kto regeneruje odblask na forum, pozdrawiam

Parch
07-04-2021, 21:34
A dokładnie co trzeba zrobić?Ustawianie wysokości świecenia lamp (headlamp levelling) w reflektorach soczewkowych jest "przepuszczone" przez moduł HCM. Dwa kabelki odpowiedzialne za ww. ustawianie wysokości świecenia reflektorów należy wypiąć z tegoż modułu i połączyć razem. Cała reszta może zostać.
Oczywiście po zmianie reflektorów należy w CCC "wyłączyć" moduł HCM, czyli zmienić rodzaj lamp z soczewek na "zwykły" halogen.

mizioku
11-10-2021, 21:08
Ustawianie wysokości świecenia lamp (headlamp levelling) w reflektorach soczewkowych jest "przepuszczone" przez moduł HCM. Dwa kabelki odpowiedzialne za ww. ustawianie wysokości świecenia reflektorów należy wypiąć z tegoż modułu i połączyć razem. Cała reszta może zostać.
Oczywiście po zmianie reflektorów należy w CCC "wyłączyć" moduł HCM, czyli zmienić rodzaj lamp z soczewek na "zwykły" halogen.


W moim przypadku wygląda to tak, że mam zwyczajne halogeny a według elm'a i vinu powinienem mieć reflektory adaptacyjne (takież auto kupiłem i w przyszłości przywrócę je do stanu fabrycznego). W elm'ie już zmieniłem lampy na halogeny co oczywiście spowodowało utratę możliwości regulacji wysokości świecenia reflektorów. Czy po tej małej ingerencji w instalację będzie spowrotem działała regulacja wysokości świecenia świateł?
Jak dobrze rozumiem mam przeciąć te dwa przewody przy AFS i je ze sobą połączyć? Pozdro.
https://images89.fotosik.pl/545/e978dd9488f41229med.png (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e978dd9488f41229)

OLO855OLO
19-10-2021, 13:55
Witam. W związku z rejestracją mondeo w Polsce muszę wymienić przednie lampy na ruch prawostronny. Mam bixenony i są one kosztowne w zakupie. Czy istnieje możliwość zmiany bixenonów na zwykłe lampy, które są o wiele tańsze ?

mizioku
24-10-2021, 07:08
W moim przypadku wygląda to tak, że mam zwyczajne halogeny a według elm'a i vinu powinienem mieć reflektory adaptacyjne (takież auto kupiłem i w przyszłości przywrócę je do stanu fabrycznego). W elm'ie już zmieniłem lampy na halogeny co oczywiście spowodowało utratę możliwości regulacji wysokości świecenia reflektorów. Czy po tej małej ingerencji w instalację będzie spowrotem działała regulacja wysokości świecenia świateł?
Jak dobrze rozumiem mam przeciąć te dwa przewody przy AFS i je ze sobą połączyć? Pozdro.
https://images89.fotosik.pl/545/e978dd9488f41229med.png (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e978dd9488f41229)


A więc sam odpowiem sobie na pytanie. To rozwiązanie ze schematu jest poprawne. Przynajmniej w moim przypadku. Po całkowitym wypięciu wtyczki afs i połączeniu dwóch dochodzacych do niej fioletowo-zielonych przewodów, ręczna regulacja wróciła. W przypadku modułu o oznaczeniu 7S71-13K031-AE są to piny nr. 22 i 19.

fgn
01-02-2025, 09:53
Witam,szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi czy mogę wymienić aktualne lampy bi xenon z doświetleniem zakrętów na zwykle lampy? Czy wystarczy jakąś przejściówka, grzebanie w instalacji czy pług&play ? Może ktoś robił i coś poradzi.Pozdrawiam
Chodzi o mondeo mk4 2.0 duratec 2007r.

klocolus
01-02-2025, 14:27
Na pewno trzeba kompem wyprogramować, wymienić przełącznik świateł na taki z poziomowaniem i odpiąć moduł xenonów, chyba tez przepiąć poziomowanie bo w halogenach za nie odpowiada przełącznik w xenonach moduł.