Zobacz pełną wersję : [Escape - Kuga USA] Sync 3 3.4 co wnosi nowego aktualizacja
Czy ktoś już aktualizował Sync 3 do wersji 3.4 w Escape? Przejrzałem całe forum, ale wszystko dotyczy Mondeo/Fusion. Chciałbym wiedzieć co wnosi nowego aktualizacja, i czy pakiet aktualizacji 3.4 jest do wszystkich modeli Forda, także Escape.
także Escape zgada się, do wszystkich fordów i Escape :-)
Mało tego, możesz uzyskać polskie mapy, dodatkowo u siebie nie miałem info z navi na zegarach. Po długich poszukiwaniach udało się aktywować i nawet manewry z google maps idą na zegary.
Mało tego, możesz uzyskać polskie mapy, dodatkowo u siebie nie miałem info z navi na zegarach. Po długich poszukiwaniach udało się aktywować i nawet manewry z google maps idą na zegary.
Co masz na myśli "uzyskać polskie mapy"? Ja miałem wymienioną pamięć na 64 ograną Sync 3 3.0 i mapy F8. Info z navi auta i gmaps po AA mają komunikaty na wyświetlaczu między zegarami, to widziałem w Fusionie/Mondeo, właśnie nie wiedziałem czy w Escape też tak jest - trzeba to specjalnie aktywować? Czy wszystko działa poprawnie? Podobno dla laika 😉 nie ma powrotu do 3.0
Jak kupowałem swojego Escape to był tak w 2/3 zrobiony jeśli chodzi o awionikę. Zegary były spolonizowane ale trochę ubogie w funkcje no i same tarcze w milach, Sync 3 też po polsku ale z mapami USA, bez obsługi klimy i jakaś średnio nowa wersja z nie do końca przeprowadzoną aktualizacją bo mi czasami krzyczał o kontynuowaniu jej. W ciągu tego miesiąca co go mam to wymieniłem tarcze na PL (fotorelacja wkrótce ;) ), parę funkcji pojawiło się na zegarach jak np. radar (pomiar odległości), spalanie w l/h na postoju, tempomat aktywny w km/h (był w milach) i jeszcze coś ale mi chyba już umknęło ;)
Co do Sync 3 to po zorientowaniu się przy dokończeniu aktualizacji z logów, że jest to wersja 32GB i poczytaniu trochę różnych forów najpierw zaktualizowałem do 3.3, mapy F8 okrojone o zbędne języki (głos), oraz:
C - North UK - Dania, Finlandia, Wielka Brytania, Irlandia, Man, Islandia, Norwegia, Szwecja
D - Iberia - Hiszpania, Gibraltar, Portugalia
Jak mi się kiedyś przyjdzie tam wybrać to wymienię je na inne mapy ;)
Do tego obsługa klimy i wyłączenie Sirius. Nie do końca jeszcze łapię o co chodzi z HD radio no i chyba DAB nie mam.
Jednak nadal nie miałem zwrotnej informacji na zegarach i grzebałem sobie dalej. W końcu na jakimś forum posłużyłem się wstawką do IPC as-bulit od Explorera w :
Miałem: 720-01-01 0fe0 2142
Zrobiłem: 720-01-01 0fe2 2142
Pojawił się kompas a przy włączonej trasie w navi wskazówki manewrów.
Nadal jednak brak było wskazówek z google maps no to się wziąłem w sobie i mimo lekkich obaw machnąłem 3.4 19200. I osiągnąłem główny cel :). Teraz mi zostało modzenie różnych dodatków, ponoć konfigurację auta można wrzucić na Sync, loga stacji powłączać i coś jeszcze. Niestety nie mam UCDS, bawię się tylko poprzez Forscan.
a czy potrzebował bym wrócić do 3.0? Ponoć się da, ale po co???? Jak narazie wszystko działa, mapy aktualne, więc nie widzę potrzeby.
To fajnie, że sam tyle ogarniasz. Ja dopiero od miesiąca mam kabelek i Forscana. Nie chcę za bardzo sam grzebać, bo do gościa, który mi robił Synca mam 150 km. No i za darmo nikt mi przecież nic nie zrobi. Jutro spróbuję zrobić aktualizację. Mam jeszcze do podpięcia moduł haka i jego aktywację oraz noszę się z zamiarem montażu radaru ACC i włączenia aktywnego tempomatu, teraz szukam części. Tylko tu na forum to trochę ciężko o bezinteresowną pomoc.
Mam w Escapie sync 3 w wersji 2.3 (USA).
Czy da się od razu zaktualizować do 3.4? będzie spolszczenie i mapy EU robiąc to metodą z pendriva jak na filmiku? https://www.youtube.com/watch?v=0WyhmIz6DBg&feature=youtu.be
Czy to działa tylko z wersji +3.0?
Nadal jednak brak było wskazówek z google maps no to się wziąłem w sobie i mimo lekkich obaw machnąłem 3.4 19200
Mógłbyś podrzucić linka do 3.4 19200 Na cyonlabs.inet jest już wersja aktualizacji 19274 podobno z błędami. Wrzuciłem u siebie 3.4 19101 i na razie testuje. Parę porad przy Forscanie też by się przydało. Dopiero zaczynam z nim zabawę a na Youtube tylko filmiki z Mondeo/Fusion. Dzięki.
Nadal jednak brak było wskazówek z google maps no to się wziąłem w sobie i mimo lekkich obaw machnąłem 3.4 19200
Mógłbyś podrzucić linka do 3.4 19200 Na cyonlabs.inet jest już wersja aktualizacji 19274 podobno z błędami. Wrzuciłem u siebie 3.4 19101 i na razie testuje. Parę porad przy Forscanie też by się przydało. Dopiero zaczynam z nim zabawę a na Youtube tylko filmiki z Mondeo/Fusion. Dzięki.
Wszystkie pliki jakby co możesz znaleźć tutaj : https://ffclub.ru/topic/4188797/jump_450/ tylko konieczne może być używanie np. chrome z włączonym tłumaczeniem
Ja wziąłem to co na cynalabs i doszlifowywałem plikami z tego rosyjskiego forum. nie aktualizowałem jeszcze tylko do 19274, tym bardziej, że jak próbowałem to zrobić z 19101 to mi wyskoczył błąd MEM_ERR03. Chyba coś ciasno z pamięcią się zrobiło. Jak narazie nie zauważyłem żadnych problemów z bluetooth, z USB, szczerze mówiąc nie sprawdzałem wybierania głosowego więc tu się nie wypowiem. Natomiast pieruńsko szybko (w porównaniu do 3.0) łączy się AA. Nie wiem tylko czy wkładu tu nie miała przesiadka na nowy telefon i zainstalowanie na nim AA w wersji 4.8.
Osobiście wolę poczytać na forach niż oglądać filmiki, szukam po różnych kluczach. Duży wątek o Sync3 jest tu: https://www.f150forum.com/ lub właśnie na tym rosyjskim forum, który wskazałem przy plikach. Aktualnie szukam czy da sie coś z logo zrobić i żeby zamiast częstotliwości nazwa stacji mogła być. A z innych modułów to co się da jeszcze na zegarach ustawić. Na forach focusRS chwalą się jakimiś fajnymi menu w IPC zaawansowanych ustawień samochodu, ale jeszcze tego nie rozgryzłem. Częsty problem jaki mam to to, że w wielu dostępnych zestawieniach ustawień as-built są 3 grupy a u mnie tylko 2 :( Zawsze najpierw szukam czy to co mam ustawione ma jakieś odzwierciedlenie do tego co jest na liście. No i szczególną ostrożność zachowuje przy jakich kolwiek zmianach. Zawsze najpierw backup ustawień.
Właśnie sporo informacji jest do innych modeli aut. O Escape wcale. Zabawy Forscanem w ciemno to nie dla mnie. Nie mam nikogo w pobliżu, kto by mi później naprawił to, co zepsuje A jak masz już coś sprawdzone, możesz wrzucić opis. Przy twoich zabawach wymieniłbym pamięć na 64 mimo wszystko. Mnie nowa/używana płytka kosztowała 200 zł.
Najnowsza wersja ForScan rozpoznaje wszystkie moduły w moim Escape (tak mi się przynajmniej wydaje ;) ). Do dwóch modułów (IPC i BdyCM?! ) ForScan zasugerował ściągnięcie plików VBF (kalibracje?): GJ5T-14C025-BB oraz GV6T-14C097-AA. ForScan coś tam próbuje ściągnąć ale wychodzi mu to kulawo, lepiej ściągnąć samemu ze strony z linku poniżej podając w "Calibration Files" kod modułu:
https://www.fordtechservice.dealerconnection.com/vdirs/wds/PCMReprogram/DSFM_PCMReprogram.asp?swproduct=IDS
I tu malutka uwaga, pliki powinny być umieszczone w:
C:\Users\nazwa_uzytkownika\Documents\CalibrationFi les\
Ja dla pewności i ZIP i rozpakowany tam umieściłem ;)
Dalej już tylko uważnie czytać co ForScan każe zrobić i wykonać, dostajemy dostęp do całkiem fajnych ustawień na podstawie których sporo funkcji włączyłem.
Co do Sync 3 to zabawa z as built chyba w miarę bezpieczna i dobrze udokumentowna na różnych forach, póki co nie wybiegałem poza to, co dostępne w ForScan. Do różnych modeli aut ustawienia wydają się takie same.
Do samych ustawień as built podchodzę jendak bardzo ostrożnie ;)
Upgrade pamięci APIM chyba jednak bym zrobił, mówisz, że to 200zł? Dałbyś namiar?
Wszystko robił mi kzmuda1 jakieś pół roku temu. Wtedy byłem całkiem zielony. A i Sync 3 jeszcze powiewał nowością. Już było upychanie pakietów na 32 Gb, ale 90% osób zalecało wymianę pamięci. Więc za dopłatą 200 PLN za płytkę 64 Gb miałem Sync 3.0 zamiast 2.3 i mapy F8. Przy czym na Sync 2.3 nie działały mi AA z google maps i inne apki, a telefon łączył się opornie i to przesądziło o aktualizacji. Obecne aktualizacje do 3.4 to raczej fanaberie, dla mnie nic nie wnoszą oprócz aspektów wizualnych. A wymiana płytki w Escape raczej prosta, bez lutowania 😀
Wszystko robił mi kzmuda1 😀
a masz problem, czemu nie zadzwonisz ????
...Więc za dopłatą 200 PLN za płytkę 64 Gb ...
Chętnie będę "zamieniał" za dopłatą 200zł dowolną liczbę moich płytek 8/32GB na takie 64GB...:568::one::569:
Sama kostka pamięci 64GB Z CHIN (nie mówię o mouserze...) kosztuje ponad 100zł... Każdy może sprawdzić ile kosztuje lutowanie kości BGA. O programowaniu tego flash i testowaniu, że po lutowaniu działa - nie wspomnę...
Tak więc BARDZO PROSZĘ o podanie źródła "płytek po 200zł" bo jakoś słabo to widzę...
no to się podłącze :) także . Jeśli można obiecuje nie kupię całego zapasu :D
Proszę, czytajcie ze zrozumieniem. Na pytanie gregu77 odpisałem, że Krzysiek pomógł mi - zielonemu ludkowi w temacie aktualizacji Sync, wielkie dzięki mu za to. Wszystko działa bardzo dobrze. Oddał mi swoją płytkę z pamięcią, zrobioną już z Sync 3.0 i mapami F8. Ja się do niego zwróciłem po pomoc, tak jak i zwracam się do Was w różnych kwestiach, więc gregu77, czy inni niech wiedzą, że są tutaj pomocni forumowicze. Nigdzie nie napisałem, że "dzwoń do gościa, handluje pamięcią, na pewno Ci opchnie. Zamienia, lutuje, ma tego kontener". Traktuję wasze wpisy jak żarty a nie zgryźliwości. Tylko mam nadzieję, że nie uraziłem Krzyśka, jeśli tak to przepraszam i jeszcze raz dziękuję.
Proszę, czytajcie ze zrozumieniem...
Czytanie raczej nie sprawia nam problemu. Raczej pisać warto nieco bardziej precyzyjnie - z wypowiedzi w wątku widać, że wszyscy zainteresowani zrozumieli, iż gdzieś jest "źródełko" płytek 64GB po 200zł.
kzmuda1 - Krzysztofie, swoją drogą to potrafisz być "konkurencyjny":one:
Ha ha ha , komedia jakaś, ale niecha bedzie mam kontener, rozdaje po cenie pamięci, chinczyk zrobił dobry upust, i darmowa dostawę, twierdząc ze s4 będzie na innej kostce, wiec juz nie bedzie sie sprzedawalo :P
Dobrze, że nie napisałem za przysłowiową literkę Wisky, bo wszyscy by w kolejce u Krzysztofa pod domem z Jaśkiem Wędrowniczkiem stali.
kolejce u Krzysztofa pod domem z Jaśkiem Wędrowniczkiem stali.
a jak by telefon parzył , chyba by się spalił heh :p:p
ps. jak coś to dzwon, poradzimy zawsze coś :) bo na forum mało czasu ostatnio ...
kzmuda1 "konkurencyjny":one:
cóż, trzeba być kozakiem, na całą POLSKE, heh :619: i dokładać $ ludziom , :P
komedia ....
No to zainicjowałem ciekawą dyskusje :D
Rozumiem, że te 200 zł to raczej mało realne ;) no, trudno, póki co to 32 GB chyba wystarczy ;) na wyspy się nie wybieram, skandynawia na razie też mnie nie ciągnie. Póki co raczej na południe ;) no chyba, że upgrade łączył by się z jakimiś dodatkowymi profitami, których aktualnie jeszcze nie udało mi się namierzyć. Odtwarzacz wideo co prawda mnie kompletnie nie interesuje ale te ustawienia autka, działające loga albo może jeszcze coś innego ciekawego ;)
A tak niejako przy okazji, co trzeba by zrobić, żeby trafic się załadował? Przez FordPass'a? Mam u siebie TCU, nawet hot spota mogę włączyć, no ale FordPass nijak nie chce mi się połączyć. TCU to już sobie poczytałem, że raczej się nie połączy, no chyba, że temat ruszy troszkę dalej i coś się wykluje, ale gdzieś coś chyba widziałem że FordPass jakoś inaczej może się połączyć, bo pokazywane było na autkach z takim TCU jak u mnie.
rafalPL81 13-04-2020, 15:50 Jak kupowałem swojego Escape to był tak w 2/3 zrobiony jeśli chodzi o awionikę... .
Może Ty będziesz wiedział, dlaczego po podniesieniu wersji
Sync 3, 3.0 build 19205
do
Sync 3, 3.4 build 19200
mam komunikat: Navigation is not functioning properly. Please visit your dealer for service.
dlaczego po podniesieniu wersji
trzeba się podłączyć zobaczyć i rozwiązać problem :one: - nie ma co zgadywać
pawelt83 13-04-2020, 19:32 Może Ty będziesz wiedział, dlaczego po podniesieniu wersji
Sync 3, 3.0 build 19205
do
Sync 3, 3.4 build 19200
mam komunikat: Navigation is not functioning properly. Please visit your dealer for service.
Witam,
Najprawdopodobniej dlatego ze trzeba wersje Sync 3.0 przez reformatera aktualizowac do 3.4, od wersji 3.2 bylo mozna odrazu instalowac 3.4 gdzies to na forum bylo opisane juz.
lukaszooo 13-04-2020, 21:47 Źle dobrany pakiet.
Navigation is not functioning properly. Please visit your dealer for service.
a wgrałeś w ogóle mapy?
... mapy?
Zważywszy na poziom merytoryczny akurat tego wątku, to zapewne za chwilę dostaniesz odpowiedź: "tak - 150 na 180KM wg YT..."...:D:D
Przecież "główny konsultant" tego wątku pisze na przykład:
....
Jednak nadal nie miałem zwrotnej informacji na zegarach i grzebałem sobie dalej. W końcu na jakimś forum posłużyłem się wstawką do IPC as-bulit od Explorera w :
Miałem: 720-01-01 0fe0 2142
Zrobiłem: 720-01-01 0fe2 2142
Pojawił się kompas a przy włączonej trasie w navi wskazówki manewrów.
....
I to w Escape - gdzie blok 720-01-01 - ODPOWIADA ZA DOSTĘPNE DO WYBORU JĘZYKI!!!8)8)
A Kolega "dał radę" za pomocą dodania języka czeskiego - to właśnie robi ów dodatkowy bit xxx2 xxx w 720-01-01 (!) - zdołał uruchomić jakże ciekawe funkcje...:one::one:
Po drodze oczywiście nie zauważył, że grzebał w 720-03-01 - gdzie faktycznie te zmiany można dokonać...
Tak więc Piotrze podziwiam Twoją cierpliwość, bo ja przestaję mieć zdrowie do "prostowania" nawiedzonych "świeżych fachowców od FORScana" co to fora czytają i YT też czasem pooglądają...;)
lordwader 01-06-2020, 22:03 Mało tego, możesz uzyskać polskie mapy, dodatkowo u siebie nie miałem info z navi na zegarach. Po długich poszukiwaniach udało się aktywować i nawet manewry z google maps idą na zegary.
Co masz na myśli "uzyskać polskie mapy"? Ja miałem wymienioną pamięć na 64 ograną Sync 3 3.0 i mapy F8. Info z navi auta i gmaps po AA mają komunikaty na wyświetlaczu między zegarami, to widziałem w Fusionie/Mondeo, właśnie nie wiedziałem czy w Escape też tak jest - trzeba to specjalnie aktywować? Czy wszystko działa poprawnie? Podobno dla laika �� nie ma powrotu do 3.0
Ja już się pogubiłem z wyświetlaniem tych manewrów na zegarach.
Miałeś sync 3 (3.0) wg informacji z forum ta wersja jest instalowana na starszej wersji modułu sync3. Nowe moduły zaczynały się od fabrycznego sync 3.2. Z kolei ta starsza wersja nie pozwala na wyświetlanie manewrów. Aby uzyskać tą funkcjonalność na AA przy sync 3.4 trzeba wykonać aktualizację firmwaru modułu APIM (z dużym prawdopodobieństwem uszkodzenia modułu). Robiłeś coś takiego? Bo jesli na starym module udało Ci się uruchomic manewry na zegarach z AA to proszę o instrukcję krok po kroku co zmieniałeś.
Cz to jest może kwestia samej wersji sync3 albo AA żeby wyswietlać te manewry?
Z tego co czytałem na forum, to do wyświetlenia manewrów na zegarach nie jest potrzebna aktualizacja w sync'u 3 firmware'u, tylko software'u do 3.4...
Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
lordwader 04-06-2020, 05:55 Z tego co czytałem na forum, to do wyświetlenia manewrów na zegarach nie jest potrzebna aktualizacja w sync'u 3 firmware'u, tylko software'u do 3.4...
Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
Może ktoś potwierdzić że manewry da się wyświetlać ze starym APIMem i sync 3.4
forttres 04-06-2020, 07:27 Tak u mnie jak miałem stary apim i po wgraniu 3.4 manewry z AA się pokazały.
lordwader 04-06-2020, 09:35 Tak u mnie jak miałem stary apim i po wgraniu 3.4 manewry z AA się pokazały.
Podpowie ktos na forscanie co dokładnie pozmieniać? bo próbowałem juz chyba wszystkiego...
lukaszooo 04-06-2020, 09:38 Jeśli miałeś fabryczne apim z navi to nic nie trzeba zmieniać, strzałki powinny się wyświetlać po ustawieniu trasy na AA.
lordwader 04-06-2020, 09:47 Jeśli miałeś fabryczne apim z navi to nic nie trzeba zmieniać, strzałki powinny się wyświetlać po ustawieniu trasy na AA.
no właśnie fabrycznie miałem APIM bez navi.
1. Próbowałem na tym APIM bez navi właczyc manewry z AA, ale bezskutecznie
2. Kupiłem inny APIM z navi tak jak napisał wyzej kolega i tu tez nie udało mi się odpalić manewrów.
Jesli to nie jest kwestia nowej wersji APIM'a to coś muszę zapewne jeszcze zmienić, ale uzywam forscana i podpowiedzi z ucdsa tak nie do końca się zazębiają. Zmieniałem ustawienia w bcmi i w ipc, ale bezskutecznie :(
lukaszooo 04-06-2020, 11:40 Trzeba to aktywować w ipc.
lordwader 04-06-2020, 17:53 Trzeba to aktywować w ipc.
Podpowiesz?
ps. to jak to jest w końcu z tym APIM'em????!!!
musi być nowa wersja czy nie?
Proszę rzucić okiem na załaczony obrazek z info, że na starych apimach manewry nie hulają...
Bo ja mam ustawienia jak ponizej i nie działa (as built dla IPC zmieniło się samo po zmianie navigation repeater na enabled z 720-04-01 00A0 21E5 D2 na 720-04-01 00A0 31E5 E2)...
lukaszooo 06-06-2020, 06:22 Nie musi być nowy, musi być 3.4, może być nawet USA.
lordwader 06-06-2020, 07:52 Nie musi być nowy, musi być 3.4, może być nawet USA.
No właśnie, powinno hulać, a mimo to jest oporne i nie chce współpracować!
lordwader 06-06-2020, 19:42 Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim którzy próbowali mi pomóc.
Problem udało mi się rozwiązać. Problem faktycznie rozwiązują wpisy, które koledzy wcześniej sugerowali.
Problemem było to, że podpowiadacze sugerowali wpisy z ucds, natomiast ja używałem forscana.
Aby dogrzebać się do wpisu: BCM (ASBuild)
#172 Touchscreen - 09 With display DM8 with NAVI
trzeba włączyć tryb engineering 2 mode.
Podkreślam musi być w forscanie tryb engineering 2, w trybie domyślnym oraz engineering, tego wpisu po prostu brak!
Mam nadzieję, że inni poszukiwacze włączenia manewrów będą mogli podążać tą ścieżką...
Jeśli ktoś poczuł się dotknięty ostrą dyskusją przepraszam.
Myślę, że warto tez dodać to info do FAQ.
ps. potwierdzam także, że manewry działają na APIM w starszej wersji firmwaru.
Jeśli chodzi o AA to na adroidzie wsio hula, na car play Iphonie niestety nie.
ponieważ niektórzy zapytują o tryb engineering mode2 gdzie to jest, załączam poniżej obrazek.
|
|