Zobacz pełną wersję : [Focus USA] światła skandynawskie


wojo87
05-12-2019, 12:46
Witam wszystkich,

posiadam focusa z USA (rocznik 2017), którego kupiłem w Polsce. Ma czujniki zmierzchu i światła automatyczne, problem w tym, że światła z przodu i z tyłu po odpaleniu samochodu cały czas się świecą. Prawdopodobnie w Polsce sprzedawca wyłączył opcję świateł automatycznych, ponieważ zamontował w nim najzwyklejsze lampy bez ledów. Czy jest opcja włączenia ich z powrotem? Jeżeli tak, to jak to zrobić i czy jest tu może ktoś z Małopolski lub Podkarpacia, co umiałaby to zrobić?

kopson
05-12-2019, 14:03
Zasada działania świateł skandynawskich właśnie taka jest, że świecą się lampy z przodu (mijania na 70%) oraz z tyłu.
Oczywiście jest możliwość wyłączenia świateł skand. przy pomocy komputera diagn. i programu, pytanie tylko po co to robić, skoro w PL i tak jest obowiązek jazdy na światłach przez cały rok i nie musisz dzięki temu za każdym razem pamiętać o włączeniu świateł ręcznie.
Reflektory automatyczne i czujnik zmierzchu mają sens wtedy, gdy w aucie są zamontowane np.LEDy do jazdy dziennej, a po zmroku samoczynnie włączają się światła mijania.

zibi82
05-12-2019, 17:09
Jak masz czujnik natężenia światła i pozycję świateł automatycznych to w dzień 70% w nocy 100% z automatu.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Speedo
06-12-2019, 08:47
światła skandynawskie

Proszę poprawić tytuł swojego tematu na bardziej konkretny, zgodny z zasadami Forum:



https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988



Krótki poradnik jak to zrobić:



https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=262539



Dziękuję

Speedo

lukaszooo
06-12-2019, 11:10
Panowie troche glupoty piszą.... zwykła lampa na rynek np niemiec nie ma dziennych. Zwykla lampa na rynek pl ma dwu zarnikową żarówkę od dlugich w ktorej jeden zarnik to dzienne. W lampie z ledem, dzienne swiecą na 100%mocy pozycje swiecą tym samym ledem na 70%. Swiatla dzienne zgodnie z naszymi przepisami to swiatla z przodu samochodu bez oswietlenia tylu auta. W focusie przed liftem na zwyklej lampie nie wystepują swiatla dzienne.

zibi82
06-12-2019, 16:47
Panowie troche glupoty piszą.... W focusie przed liftem na zwyklej lampie nie wystepują swiatla dzienne.

Radził bym sprawdzić zanim takie głupoty napiszesz. W focusie przed liftem występują "światła skandynawskie" i są realizowane przez zwykłą żarówkę H7. Wszystko już było opisywane na tym forum w temacie "jak wyłączyć światła skandynawskie". Sam sobie ustawiłem i jestem bardzo zadowolony. Widać przełączenie mocy światła jak na ustawieniach automatycznych wjeżdżam do garażu (jest delikatne opóźnienie).

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

lukaszooo
06-12-2019, 18:41
Radził bym sprawdzić zanim takie głupoty napiszesz. W focusie przed liftem występują "światła skandynawskie" i są realizowane przez zwykłą żarówkę

Jeśli dla ciebie skondynawskie czyli idioto odporne mijania to to samo co dzienne to nie mamy o czym dyskutować.

zibi82
06-12-2019, 19:36
Temat od samego początku dotyczy świateł skandynawskich. Jest to rozwiązanie zastępcze do świateł dziennych i takie pełni rolę. Na pewno będzie się lepiej sprawdzać niż jakieś dokładane chińskie ledy. Światła skandynawskie działają z mniejszą mocą niż mijania i mają tą zaletę, że działają tylne światła.

hindus
06-12-2019, 20:12
Na pewno będzie się lepiej sprawdzać niż jakieś dokładane chińskie ledy
Skandynawskie wciąż ciągną 70% * 110W = 77W i wywalają to w przestrzeń. LEDy dzienne np. OSRAMa biorą 13.5W więc różnica jest. Dodatkowo jak w światłach mijania mamy jakieś droższe żarówki H7 typu Osram Night Breaker Laser to ograniczenie ich zużycia o 50% to dodatkowe 40 zł rocznie.

Piotrek Wielos
06-12-2019, 20:32
Skandynawskie wciąż ciągną 70% * 110W = 77W i wywalają to w przestrzeń. LEDy dzienne np. OSRAMa biorą 13.5W więc różnica jest. Dodatkowo jak w światłach mijania mamy jakieś droższe żarówki H7 typu Osram Night Breaker Laser to ograniczenie ich zużycia o 50% to dodatkowe 40 zł rocznie.
A ile kosztują dobre ledy?
Po ilu latach będzie to miało sens?

hindus
06-12-2019, 20:47
0.1 litra / 100 km oszczędności to 50 groszy. Jeśli rocznie robimy 20 tys. km z czego połowę na dziennych to na samym paliwie mamy 50 zł. Plus 40 zł na żarówki. Czyli 90 zł rocznie. OSRAM LEDriving PX-5 CL15 to 230 zł. Więc zwrot będzie po 2.5 roku.

lukaszooo
06-12-2019, 20:55
Przez takich ludzi jak ty temat błachy ktory mozna rozwiązać w 5 postów moze miec i 5 stron.... lift to nie przedlift, skandynawskie to nie dzienne..... pewnie nie widziales nawet na oczy lifta usa....
Do autora, sprawdź jaką masz żarówkę od długich, jesli ma jeden żarnik to masz lampy od lifta bez dziennych. Najprościej w takiej sytuacji dołożyć ledy w halogeny jako dzienne.

hindus
06-12-2019, 21:16
lukaszooo do kogo ten zarzut?

kopson
06-12-2019, 22:42
Jeśli dla ciebie skandynawskie czyli idioto odporne mijania ...

A ja mam pytanie: jakie to światła wg Ciebie i dlaczego są idioto odporne? Bo nie słyszałem jeszcze o takich. (Poza tym "idiotoodporne" pisze się razem)

lukaszooo
07-12-2019, 00:13
W języku forda są 3 podstawowe rodzaje swiatel.
1. Standard light : wlacznik swiatel w pozycji 0 i nie swieci nic. Stosowane w niemczech w golasach. Przed liftach i liftach
2. Always light: wlacznik swiatel w pozycji 0 i odrazu swiecą mijania czyli sławne skandynawskie które są idioto odpornymi mijania ktorych nie da sie wylaczyc bo przepisy mowią ze kazde auto jakos od 2007r musi miec oswietlenie 24h na dobe, najtanszy sposob do uzyskania homologacji więc tak mają wszystkie przedlifty z salonu pl w bieda wersji.
3. Day runing light : swiatla dzienne czyli swiatla z przodu auta bez pozycyjnych z przodu i tyłu.
Przyciemnianie mijania w pozycji 0 w przedlifcie nie ma nic wspolnego z dziennymi i w bieda lampie moze sluzyc jedynie wydluzeniu zycia zarówek o mocy + 160% itp.

W liftach usa zawsze są dzienne na zarówce h15 od dlugich a do tego czujnik zmierzchu w desce rozdzielczej i włącznik swiateł auto. Autor wątku ma zapewne lampy od EU ale na zarówce h7 bez dziennych.

Zapamiętajcie raz na zawsze, skandynawskie to nazwa potoczna ktora nie ma nic wspolnego ze skandynawią ani fordem... Są to idioto odporne mijania i nie mają nic wspolnego z dziennymi....

zibi82
07-12-2019, 09:45
Niestety nie zgodzę się z poprzednim postem bo wypisał opcje z konfiguracji i jeszcze nie do końca dobrze je opisał. Opcja nr 2 w przedlifcie faktycznie uruchamiania światła mijania z mocą 70% na ustawieniu 0 lub A w "dzień', natomiast w polifcie z racji innej konstrukcji lamp działa to inaczej na 0 włączą się światła drogowe z mniejszą mocą (dwu włuknowa żarówka h15) natomiast tylne światła się nie uruchomią! Opcja 3 jest zarezerwowana dla lamp wyposażonych w LED do jazdy dziennej. Co do opcji 1 nie prawdą jest też stwierdzenie, że występuje tylko w bieda wersji bo nawet titanium były w takie lampy wyposażane. Mając dostęp do kabelka można pomiędzy opcją 1 i 2 samodzielnie się przełączać.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

lukaszooo
07-12-2019, 15:47
Opcja nr 2 w przedlifcie faktycznie uruchamiania światła mijania z mocą 70% na ustawieniu 0 lub A w "dzień', natomiast w polifcie z racji innej konstrukcji lamp działa to inaczej na 0 włączą się światła drogowe z mniejszą mocą (dwu włuknowa żarówka h15) natomiast tylne światła się nie uruchomią! Opcja 3 jest zarezerwowana dla lamp wyposażonych w LED do jazdy dziennej. Co do opcji 1 nie prawdą jest też stwierdzenie, że występuje tylko w bieda wersji bo nawet titanium były w takie lampy wyposażane. Mając dostęp do kabelka można pomiędzy opcją 1 i 2 samodzielnie się przełączać.

Mama zawsze mi mówiła "nie dyskutuj z głupkami bo pokonają cię doświadczeniem".....
Na poprzedniej stronie pisałeś co innego, teraz znowu co innego ale dalej nie wiesz o co chodzi.... Ja zanim coś napisze to sprawdze to dwa razy, tobie też radze...
Swoją drogą dawno nie dyskutowałem z tak ślepo zawziętym osobnikiem, dałem ci 3 wskazówki, nie sprawdziłeś żadnej....

zibi82
07-12-2019, 16:33
Jak ktoś nie ma argumentu to obraża. I kto tu kim jest?

Speedo
07-12-2019, 21:24
§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=62958

BrunoJ
07-12-2019, 22:55
Zapamiętajcie raz na zawsze, skandynawskie to nazwa potoczna ktora nie ma nic wspolnego ze skandynawią
Nie zapamiętamy. Tak się składa że akurat ma. Ba, własnie dlatego nazywają się skandynawskie, że mają coś wspólnego ze Skandynawią (z dużej litery).

kopson
07-12-2019, 23:57
A ja jeszcze raz przypomnę, że "idiotoodporne" pisze się razem,a nie rozdzielnie :p:wink:
I na tym możemy zakończyć ten przemiły wątek g:P

lukaszooo
09-12-2019, 14:03
Forum forda czyli typowo uzytkowe dla pasjonatów marki a dla co niektórych gramatyka ważniejsza od techniki, widać nic innego mądrego nie potrafią napisać w temacie.

"Światła do jazdy dziennej (ang. DRL - Daytime Running Lights) – rodzaj oświetlenia samochodowego przeznaczonego do jazdy w ciągu dnia. Świateł do jazdy dziennej nie należy mylić ze światłami mijania używanymi w dzień w krajach, gdzie taki obowiązek został wprowadzony, czyli obecnie niemal w całej Europie Północnej i Środkowej. W niektórych jednak krajach do jazdy w dzień przepisy nakazują korzystanie wyłącznie ze świateł mijania i tam specjalne światła do jazdy dziennej nie znajdują zastosowania; w pozostałych wymienionych w tabeli dopuszcza się stosowanie świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania. W innych krajach nie ma obowiązku włączania świateł do jazdy dziennej ani świateł mijania, jedynie w tunelach lub podczas pogorszonej przejrzystości powietrza należy włączyć światła mijania.

Światła do jazdy w dzień mają moc od kilku do kilkunastu watów (w odróżnieniu od świateł mijania, w których pojedyncza żarówka ma moc od 40 do 55 W). Obowiązujący w UE i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych świeciły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja[1], które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych. "

Bieda Lifty na USA mają pełno prawne dzienne z czujnikiem zmierzchu w desce rozdzielczej i auto światłami.
Bieda Lifty na PL mają dzienne w pozycji 0 bez czujnika.
Bieda Lifty na DE nie mają dziennych i w pozycji 0 nie świeci nic.
Bieda Przedlifty na PL mają IDOTO ODPORNE mijania, w przepisach PL nie ma słowa o czymś takim jak światła skandynawskie, w konfiguracji forda tym bardziej, nazwa potoczna którą handlarze wciskają tak jakby to były dzienne a wszyscy to łykają jak pelikany. Autor postu ma zapewne lampe DE ale jak widać olał temat bo przez 3 strony tematu nikt nawet nie próbował mu pomóc.

kopson
09-12-2019, 22:41
Forum forda czyli typowo uzytkowe dla pasjonatów marki a dla co niektórych gramatyka ważniejsza od techniki, widać nic innego mądrego nie potrafią napisać w temacie.
Gramatyka może i nie jest tu najważniejsza, ale gdy czytam posty, w których powtarzają się czyjeś te same błędy w pisowni, to trochę to przeszkadza i irytuje.

Bump: Autor postu ma zapewne lampe DE ale jak widać olał temat bo przez 3 strony tematu nikt nawet nie próbował mu pomóc.
Autor tematu (o czym pisze w pierwszym poście) ma Focusa z USA kupionego w PL, więc nie wiem czemu sugerujesz, że ma lampy z DE. Przydałoby się tu jakieś zdjęcie jego samochodu.
I jak to nikt nie próbował mu pomóc??? Przecież sam udzielałeś się najwięcej w tym temacie.
Ale faktycznie nie wygląda to kulturalnie z jego strony, bo napisał jednego posta na początek i więcej się już nie odezwał, jakby go temat nie interesował ...

lukaszooo
10-12-2019, 00:19
Jakie ma lampy można wróżyć, może napisze. Ja strzelam że DE. Ostatnio trafia do mnie sporo USA i jest to obraz nędzy i rozpaczy, oszustwo, druciarstwo, tona wkrętów i blaszek aby cena była dobra, gość kupił w PL więc od handlarza dlatego temat mnie zaciekawił co wymyślili tym razem.

wojo87
10-12-2019, 10:22
chodzi o to, że mam z przodu lampy z ledem, ale cały czas świecą się mijania i ledy oraz tył, chciałbym (o ile to możliwe) jeździć w dzień na samych ledach z wyłączonymi światłami mijania. Mam czujniki zmierzchu.

Bump: nawet jak dam światła na 0 to i tak świecą, myślę, że było tam "grzebane"

lukaszooo
10-12-2019, 13:06
Podaj vin.

Piotrek Wielos
10-12-2019, 13:38
Podaj vin.

A co VIN pomoże jak po sprowadzenia z USA ktoś napewno wymienił reflektory na europejskie i nie wiadomo co jeszcze było kombinowane

lukaszooo
10-12-2019, 17:00
Najlepiej paść na kolana i płakać, jak poda to sie popatrzy, nic to nie kosztuje.

Piotrek Wielos
10-12-2019, 17:25
Najlepiej paść na kolana i płakać, jak poda to sie popatrzy, nic to nie kosztuje.

powiedz mi Ty masz jakiś problem? w domu w pracy czy gdzie że swoje żale wylewasz na forum?
Przekazałem Ci prostą informacje, ale widzę że do Ciebie to nie ma sensu nic pisać
Wszystkie rozumy pozjadałeś!

wojo87
16-12-2019, 19:42
VIN: 1FADP3H21HL256037
dzięki