Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] ocena gładzi cylindrów, tłoków i świec zapłonowych


pacp
08-12-2019, 10:22
Witam,

Wymianiałem świece i wpuściłem endoskop w cylindy.
Opis w [ ] przedstawia nr zdjęcia.



1. Stare świece na zdjęciu [0]. Prosze Was o ocenę. Czemu pierwsza ze świec ma takie czerwonawe zabarwienie? Jaka powinna być przerwa na elektrodach? Jest jakaś zależność mocy od szerokości tej szeliny?

2. Wszystkie zdjęcia pochodzą z 3. cylindra. Od zaworów dolotowych widać honowanie i jest to jedno ze zdjęć [7]. Na zdjęciach [4], [5] widać pionowe rysy zgodne z suwem tłoka. Występują one na wszystkich cylindrach i we wszystkich po tej samej stronie - pod zaworami wylotowymi. Co jest powodem tych rys?

3. Na zdjęciach [4], [5] widać też takie wyżłobienie w kształcie wężyka. Może być trudno widoczne ale myślę, że zauważycie. Wygląda to troche jak tałd zawiniętego materiału albo zdarcie cieniutkiej warstwy. Co to może być? Dodam, że tylko na cylindrze 3. występuje coś takiego - na pozostałych jest ok. Dodam, że jest wypolerowane i ładnie odbija światło. Jakby fałd wypolerowany przez tłok. Patrząc jeszcze na zdjęcie [1] tłok w miejscu tej tałdki jest bardzo 'metaliczny' i czysty. Pozostałe tłoki wyglądają szaro jak po drugiej stronie zarówno pod zaworami dolotowymi jak i wylotowymi.

Spotkał się ktoś z czymś takim?


.

Fulara
08-12-2019, 11:01
masz na świecach trochę nagaru widać, że bierze Ci olej

co do cylindrów nie wypowiem się bo mało widzę, ale do pierścieni nie dojdziesz przyrządem a raczej on powoduje, że spala ci olej

pacp
08-12-2019, 12:07
jaką szczelinę masz między elektrodami?

czym spowodowane są te rysy pod zaworami wylotowymi na wszystkich cylindrach?

Fulara
08-12-2019, 12:19
nie wiem jaka szczelina, kupuje fomco i wsadzam :)

jeśli rysy są pionowe to się już coś tam lekko zaciera

ja jak zdjąłem tłoka w takim zacierającym się cylindrze to pierścień był zespawany z tłokiem

pacp
08-12-2019, 14:25
Tutaj jest w miarę równo na wszystkich czterech. Bardziej interesuje mnie ten wypolerowany fałd. Skąd i jak powstało? Spotkał się ktoś z czymś podobnym?

Fulara
08-12-2019, 14:46
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/e3d3daeb69cc.jpg (https://naforum.zapodaj.net/e3d3daeb69cc.jpg.html)

jeśli masz tam takie rysy to silniczek się zaciera i traci kompresję z olejem włącznie

pacp
08-12-2019, 16:47
Pojeżdżę trochę na syntetyku to sprawdzę kompresję czy się poprawiła.

Na tym forum to tylko Ty jesteś? Co za ludzie.

Fulara
08-12-2019, 17:57
kompresja jak bierze olej tez zla nie bedzie...
tzn olej na cylindrach doszczelnia go wbrew pozorom

damianisko5
09-12-2019, 08:18
nie wiem jaka szczelina, kupuje fomco i wsadzam :)


Łukasz - FoMoCo. Szczelina 1,3 mm /info podane w instrukcji/.

pacp
09-12-2019, 15:51
Łukasz - FoMoCo. Szczelina 1,3 mm /info podane w instrukcji/.

A jakie są zależności zmniejszania lub powiększania tej szczeliny? Co uzyskam, stracę?

Fulara
09-12-2019, 18:44
a po co chcesz kombinować jak gazu nie masz ?

pacp
09-12-2019, 18:57
Z ciekawości. Pewnie jakieś znaczenie to ma.

damianisko5
10-12-2019, 08:42
Z ciekawości. Pewnie jakieś znaczenie to ma.

1,3 mm do silnika PB, do gazu 0,9 mm. I tego się trzymaj. A skąd się wzięło 0,9 ? takie jest ustawienie świec np firmy Bosch przeznaczonych do gazu, świec Irydowych.

kln1920
10-12-2019, 09:40
Wręcz 0,7 mm