Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Rdzewiejacy układ wydechowy


matheeejusz552
11-12-2019, 09:59
Witam. Chciałbym zapytać czy to normalne że w aucie z 2019 roku z przebiegiem 24 tysiące km tak szybko rdzewiwje układ wydechowy? Załączam poniżej zdjęcia.

AdoKrycha007
11-12-2019, 10:27
Nie - masz gwarancje i perforacje - jechać do ASO, a nie tracić czas na pisanie na forum :)

tryhp3
11-12-2019, 11:02
Gwarancja na perforacje zadziała jak będzie miał tam dziurę.

kubaw20055
11-12-2019, 11:36
Pewnie powiedzą, że to normalny objaw, bo w zasadzie tak jest.

Piasek80
11-12-2019, 13:50
Schodzi to wszystko na psy... a zima dopiero przed Tobą.
Strach pomyśleć co z tego zostanie na wiosnę i ciekaw jestem rozwoju zdarzeń bo coś mam wątpliwości dot. ochoczej wymiany tego tłumika w ramach gwarancji.

Misieksmig
11-12-2019, 14:53
Ja też wątpię w wymianę tego elementu na gwarancji. Zapewne będzie odpowiedź, że to powierzchowny nalot...

Piasek80
11-12-2019, 15:03
Bardziej naturalne zużycie (jak opony czy klocki) nie podlegające reklamacji. Poparte elaboratem o myciu pojazdu, konserwacji i garażowaniu itp.

krzys1968
11-12-2019, 17:44
U mnie tez tak wyglada :( tylko ze mój ma 11 lat:D

Piasek80
11-12-2019, 19:46
Z diesla zawsze lepiej wygląda ale fakt - mój lekko zarudzony na fabrycznych spawach jedynie. W pozostałych jakby umył to opylił by za nowy :)
A też prawie 11 lat na karku
Tyle że pewnie z naszych wydechów, z jednego, dzisiaj robią dwa

CHARONSKI
11-12-2019, 20:00
A może to forum zmienimy na forum focusa Mk4:),co wchodze to tylko o jednym piszą wszyscy Mk4,:),kilka wątków o wadach,następne o zaletach ,ale jak się wczytasz w ten watek, to też tylko same problemy ,jednym słowy badziew jak sie zowie:):):)

Piotrek Wielos
11-12-2019, 20:02
Jedyna opcja to samemu się tym zająć, najlepiej wyjąć cały wydech Szczotka druciana na szlifierka kątowa, do tego puszka srebrzanki pomalować dwie warstwy i wydłuży się jego życie kilka krotnie.
A fakt ten co był założony do auta 10-15lat temu ma duże szanse przeżyć obecne bo to co się teraz robi nie wiele grubsze od puszki od piwa jest.
Ja w swoim 15letnim po takim zabiegu jak wyżej jeszcze dołożyłem czarna farbę odporna na temperaturę i inwestując niecałe 70zl i 3 godziny pracy sprawilem że wydech wygląda lepiej jak nowy i jestem pewny że do końca życia auta wystarczy

Piasek80
11-12-2019, 20:14
ale jak się wczytasz w ten watek, to też tylko same problemy ,jednym słowy badziew jak sie zowie
generalnie na każdym forum takie wnioski wyciągnąć można bo ... ci co problemów nie mają nie siedzą na forum. Większość trafia jak pomocy potrzebuje. Co nie zmienia faktu że niestety w dzisiejszych czasach faza testów w dużej części przerzucona została na klienta.
Ledwo co 3 lata minie, już face-lifting a za następne 2 już kolejny model.
A że tandeta wszechobecna nas zalewa ? Nie dalej jak tydzień temu oglądałem najnowszą "piąteczkę" ze stajni BMW. Żadne tam indyvidual za pół bańki ale prawie 250 położył za 2-litrową benzynę. Jakbyś tam 2 min posiedział i pomacał to wszystko... Nosz ... mać trzeba mieć nierówno pod kopułą żeby tyle siana nakłaść za KIĘ z innym znaczkiem.
samemu się tym zająć
nie po to się płaci za nowe żeby się z materią szarpać poza tym jeszcze dasz im podstawy do odwalenia reklamacji za jakieś samodzielne ingerencje. Niech jedzie, pokaże, sam jestem ciekaw reakcji.

Fulara
11-12-2019, 20:19
Witam. Chciałbym zapytać czy to normalne że w aucie z 2019 roku z przebiegiem 24 tysiące km tak szybko rdzewiwje układ wydechowy? Załączam poniżej zdjęcia.

2 lata temu wymieniałem fabryczny wydech w moim mk1 czyli po 13 latach

się nie martw, będziesz w sumie miał co 2 lata nowy - będzie ładnie wyglądał

odpowiadam, tak jest to normalne, ciesz się, że jeszcze nie odpadło

Bump: Jedyna opcja to samemu się tym zająć, najlepiej wyjąć cały wydech Szczotka druciana na szlifierka kątowa, do tego puszka srebrzanki pomalować dwie warstwy i wydłuży się jego życie kilka krotnie.
A fakt ten co był założony do auta 10-15lat temu ma duże szanse przeżyć obecne bo to co się teraz robi nie wiele grubsze od puszki od piwa jest.
Ja w swoim 15letnim po takim zabiegu jak wyżej jeszcze dołożyłem czarna farbę odporna na temperaturę i inwestując niecałe 70zl i 3 godziny pracy sprawilem że wydech wygląda lepiej jak nowy i jestem pewny że do końca życia auta wystarczy

to nie lepiej kupić auto 20 letnie z tych świetnych za 1\20 ceny tego badziewia ? zawsze można za zaoszczędzone hajsiwo posłać parę cystern wody do afryki a nie do centrali forda....

CHARONSKI
11-12-2019, 20:34
Ja już żadnego kabaretu nie muszę oglądać,wystarczy ,ze wejdę na forum i ubaw mam po pachy,i jakie różne genialne pomysły i stwierdzenia :):):):)

Piotrek Wielos
11-12-2019, 20:38
2 lata temu wymieniałem fabryczny wydech w moim mk1 czyli po 13 latach

się nie martw, będziesz w sumie miał co 2 lata nowy - będzie ładnie wyglądał

odpowiadam, tak jest to normalne, ciesz się, że jeszcze nie odpadło

Bump:

to nie lepiej kupić auto 20 letnie z tych świetnych za 1\20 ceny tego badziewia ? zawsze można za zaoszczędzone hajsiwo posłać parę cystern wody do afryki a nie do centrali forda....

Zobacz jakim jeżdżę i masz odpowiedź.

Pojechać może ale efektu raczej żadnego nie będzie poza zmarnowany czasem a przy tym i nerwami.
Mnie życie nauczyło że jak sam nie zrobisz to nie licz że ktoś Ci coś zrobi.
Znajdą serki wymowę żeby nic nie zrobić z tym układem wydechowy,
A już nie mów że pomalowane rury czy tłumika przekreśla gwarancję nie dajmy się zwariować

Fulara
11-12-2019, 20:41
Zobacz jakim jeżdżę i masz odpowiedź.

Pojechać może ale efektu raczej żadnego nie będzie poza zmarnowany czasem a przy tym i nerwami.
Mnie życie nauczyło że jak sam nie zrobisz to nie licz że ktoś Ci coś zrobi.
Znajdą serki wymowę żeby nic nie zrobić z tym układem wydechowy,
A już nie mów że pomalowane rury czy tłumika przekreśla gwarancję nie dajmy się zwariować

ja rozumie, że życie Cię nauczyło, mnie również

tylko po co wydawać na taki szajs 80 000 ?

kopson
11-12-2019, 20:43
to nie lepiej kupić auto 20 letnie z tych świetnych za 1\20 ceny tego badziewia ? zawsze można za zaoszczędzone hajsiwo posłać parę cystern wody do afryki a nie do centrali forda....
Z tego co widzę, to Ty też jeździsz starym autem. Skoro szkoda ci kasy na nowsze, to ciekawe ile sam posłałeś cystern wody do Afryki że innym doradzasz...

Bump: 2 lata temu wymieniałem fabryczny wydech w moim mk1 czyli po 13 latach

Gdy pomyślę o fabrycznym zabezpieczeniu antykorozyjnym w przypadku Focusa mk1, to całkiem możliwe, że wydech wytrzyma dłużej niż blacharka ...:D

Piotrek Wielos
11-12-2019, 20:53
Z tego co widzę, to Ty też jeździsz starym autem. Skoro szkoda ci kasy na nowsze, to ciekawe ile sam posłałeś cystern wody do Afryki że innym doradzasz...

Bump:
Gdy pomyślę o fabrycznym zabezpieczeniu antykorozyjnym w przypadku Focusa mk1, to całkiem możliwe, że wydech wytrzyma dłużej niż blacharka ...:D

Jeżdżę starym i.wcae się tego nie wstydzę, do niedawna jeździłem jeszcze starszym i mogę się założyć że zawiódł mnie mniej razy niż nie jeden 3latek swojego właściciela.
Teraz auta robią księgowi a nie inżynierowie i to jest największy problem obecnej motoryzacji i nie tylko

Fulara
11-12-2019, 21:03
Z tego co widzę, to Ty też jeździsz starym autem. Skoro szkoda ci kasy na nowsze, to ciekawe ile sam posłałeś cystern wody do Afryki że innym doradzasz...

Bump:
Gdy pomyślę o fabrycznym zabezpieczeniu antykorozyjnym w przypadku Focusa mk1, to całkiem możliwe, że wydech wytrzyma dłużej niż blacharka ...:D

a skąd wiesz że nie posyłam ?
u mnie blacharka się jeszcze trzyma nie mam żadnego purchla tylko czyściłem ranty drzwi i jest ok

do złomowania jeszcze jeszcze...

kopson
11-12-2019, 21:09
Teraz auta robią księgowi a nie inżynierowie i to jest największy problem obecnej motoryzacji i nie tylko
Wszyscy jesteśmy skazani na obecne "auta księgowych", bo każdy, wcześniej czy później, będzie musiał w końcu pozbyć się swojego starego auta i kupić współczesne. Od tego się nie ucieknie. No chyba, że ktoś zamierza jeździć wyłącznie pociągiem/autobusem.

Piotrek Wielos
11-12-2019, 21:11
Wszyscy jesteśmy skazani na obecne "auta księgowych", bo każdy, wcześniej czy później, będzie musiał w końcu pozbyć się swojego starego auta i kupić współczesne. Od tego się nie ucieknie. No chyba, że ktoś zamierza jeździć wyłącznie pociągiem/autobusem.
Masz rację kiedyś ten armagedon nas dopadnie, acz można go odwlekac jak najdłużej się da i ja tak narazie robię

Fulara
11-12-2019, 21:17
Wszyscy jesteśmy skazani na obecne "auta księgowych", bo każdy, wcześniej czy później, będzie musiał w końcu pozbyć się swojego starego auta i kupić współczesne. Od tego się nie ucieknie. No chyba, że ktoś zamierza jeździć wyłącznie pociągiem/autobusem.

jeszcze 10-15 lat

dziś można jechać na zachód i kupić dobre auto z lat 98 - 2002 za 3x większe pieniądze niż na naszych portalach ale zadbane i bez rdzy

na zachodzie często są w domu po 2-3 auta i mocno garażowane

takie perełki się zdarzają i trzeba szukać

tylko tu takie auto kupisz za 5000 zł, na zachodzie za 15 000

no ale nie złom za 80 000

mihog
11-12-2019, 21:18
Czytam wypowiedzi dotyczące mk4, od których puchnie już kilka tematów i utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem kupując za stosunkowo nieduże pieniądze mk3 fl z końca produkcji. U mnie jest po prostu bez stresu (i bez fajerwerków). Szczerze współczuję wszystkim testerom produktu w wersji beta.

kopson
11-12-2019, 21:27
jeszcze 10-15 lat

dziś można jechać na zachód i kupić dobre auto z lat 98 - 2002 za 3x większe pieniądze niż na naszych portalach ale zadbane i bez rdzy


Może i tak, ale przepisy ekologów sprawią, że takim autem niebawem nie wyjedziesz na ulicę, bo ktoś stwierdzi, że to "stary kopciuch" zatruwający środowisko. Częściowo już tak się dzieje ze starymi dieslami i należy się spodziewać, że przepisy będą coraz bardziej restrykcyjne. I cóż z tego, że kupisz zadbany stary samochód ...

yataz
11-12-2019, 21:56
Czytam wypowiedzi dotyczące mk4, od których puchnie już kilka tematów i utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem kupując za stosunkowo nieduże pieniądze mk3 fl z końca produkcji. U mnie jest po prostu bez stresu (i bez fajerwerków). Szczerze współczuję wszystkim testerom produktu w wersji beta.


Ja sporo jeździłem MK3 (przedliftem i poliftem) i mojego MK4 bym na niego bynajmniej nie zamienił. To tak tylko piszę tu dla równowagi w tym wątku, bo nie podzielam poglądu, że posiadający archaiczne i ciasne wnętrze MK3 jest najlepszym Focusem.

avo4
11-12-2019, 22:08
Czytam wypowiedzi dotyczące mk4, od których puchnie już kilka tematów i utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem kupując za stosunkowo nieduże pieniądze mk3 fl z końca produkcji. U mnie jest po prostu bez stresu (i bez fajerwerków). Szczerze współczuję wszystkim testerom produktu w wersji beta.

Pocieszaj się dalej :) - ci co są zadowoleni rzadko tu piszą a jest ich większość.
Tematy puchną ilością postów tylko paru osób, które źle trafiły + komenty takie jak Twoje. Buble zdarzają się każdemu producentowi.

Ja miałem tez taki dylemat jak Ty i kupiłem mk4 i nie żałuję, nie chciałem wchodzić w schyłkową technologię. Gdyby nie było mk4 prawdopodobnie nie kupił bym Forda tylko inną markę, ale nie mk3.
Ten wątek tez zaczyna puchnąć szybko, a ile takich zardzewiałych wydechów jest? Jeden. Ja mam mk4 juz prawie 1,5 roku , a tłumik mam srebrny niczym nówka.

mihog
11-12-2019, 22:34
Mnie po prostu żal było pieniędzy na mk4, bo różnica była spora.Mk4 też mi się bardziej podoba od mk3 więc się zgadzamy.Nie pocieszam się, bo nie mam ścisku w pewnej części ciała �� Zauważyłem tylko, że ostatnio postów od osób niezadowolonych z nowej generacji jest od cholery i tyle.Wam życzę szerokości i braku usterek, sobie również.

timbersher
12-12-2019, 01:13
Po 15 latach wyciąłem tłumik końcowy bo myślałem, że w nim jest dziura. Ku mojemu zdziwieniu było to odwodnienie. Nic rdzy nie było na tym ale naprawdę było co nieść dobrych kilka kilogramów. Samochód ponad 200 tysięcy miał wtedy przebiegu i na gazie 150tys. . Szczerze to współczuje bo bolało by mnie gdybym wsadził 80 tyś i coś takiego musiał oglądać. Z drugiej strony to niewierze autorowi posta.

potraff
12-12-2019, 06:47
Dla równowagi, auto z 2018, od marca jeżdżone przeze mnie, może niewiele ma 12tys km już zrobione. Tu była ściągana osłona termiczna, którą urwałem na krawężniku i klepana, tak dla siebie cyknąłem zdjęcie.
https://lh3.googleusercontent.com/RY2HtFZZgl1jyD0gmJTPfLgwKc3CRYfzC1NDbnuuCr2fM7C5Qn W-P_Ve892CA8ljNUg73T7Vo8TGsacIQAUTBoKvnekpJ95B2Pfsif OkKf54-QXnrDLuB-1Cu-Kih8FMwgskyYmeIiXO98q_n6p42Rfl5Tm7P8yFZ3v6y3QPTYNE uBnRbVfohM6skwvdmo_1B0TuYEKW6RjRN4MVelK74FWcW5AK43 H7xxvIU8qdVmBCNShdFGrMhZU1fdZml80PzQRLTECB96b4pESb QUq-rxGNpYTOBB0EX3zzV1r-_OHwZeit4pOTtON41PPEP-kqNLJVvb6Was8VEbR0xM0e6mPdcbrQJZsqooqHN9EwnpNmSHs_ 0WAf-5VXf31GcCohfUyRtkr33cnxs98X_nziXNZZnCBW2hFM-rJvU8JFAR6Xbt4VR-Kgndjjs3NjHfxSYYnwK3l5i3Ku0-eEcHmj87GpjPHHQ350zcuVS20NioRgukgi0MPbDZeAFU4bbBjq Ldfxm3miICZZ0auqJJjz58vDAWg3R0WNMR1uYF0Pmmwjvfq1xG SHUeUFUg7DJ6ivnCg62wM1MOK5KCkb_NJK7TbIariFxG5Pqth-8lWxJEbESTtv_ujLprJNOCoWtp2oRUxCUqi4SrCfECtxsJItfE Kkt64k55Y9bm4uaswIH-v_2c38q0BWxzKP=w834-h625-no

Piasek80
12-12-2019, 08:06
Nie ma co porównywać bo AD`19 mogły mieć wydech innego producenta.Poza tym kwestia utrzymania... wystarczy garażować w ogrzewanym auto żeby korozja znacznie większe spustoszenie co noc robiła niż by się to działo gdyby stał zamrożony z tą solą na dworzu

ddela
12-12-2019, 09:15
Czytam wypowiedzi dotyczące mk4, od których puchnie już kilka tematów i utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem kupując za stosunkowo nieduże pieniądze mk3 fl z końca produkcji. U mnie jest po prostu bez stresu (i bez fajerwerków). Szczerze współczuję wszystkim testerom produktu w wersji beta.

Szczerze to trzeba współczuć pechowcom, którzy kupili wadliwe egzemplarze (to nie sarkazm) i ASO nie potrafi jeszcze ogarnąć pewnych tematów. Bo to tylko wadliwe egzemplarze, które można policzyć na palcach jednej ręki. Sam się pochyliłem wczoraj i obejrzałem tłumik - cały srebrny, a mam go już 15 miesięcy.
W sumie ciekawostka, że na forum jest parę przypadków mających dziwną kumulację wszelkich usterek - aż się wierzyć nie chce (serio - nie kwestionuję tego), podczas gdy większość jeździ bezawaryjnie. Może czas zmienić ASO?

Na tym forum jest też cała masa postów o awariach w mk1, mk2 i mk3. Też im współczujemy? Wiem coś o tym bo mam tez focusa mk2 i na tym forum jestem od lat. Trochę równowagi by się tu przydało, zwłaszcza że jak widać po opisach niektórych kont - wielu krytykujących nie ma nawet mk4.

tryhp3
12-12-2019, 09:23
Usterki są w lepiej wyposażonych wersjach, jak ktoś jeździ bazą to nie ma się co zepsuć.

clubGRANT
12-12-2019, 09:57
Potwierdzam - w moim mk3 z 2016 w 2017 byłem w 2 różnych ASO z reklamacją na korozję układu wydechowego i w obu ta sama gatka, naturalne utlenianie metalu, nie podlega reklamacji.
W 15 letnim BMW takiej rdzy nie miałem, ale jak wiadomo (moje zdanie) Fiat i Ford ****o wort, jest to pierwszy i zarazem ostatni mój Ford.
A co do samego układu wydechowego to wziąłem sprawy w swoje dłonie i sam się zająłem wydłużeniem jego życia (kumplowi w mk2 z 2007 miesiąc temu dopiero wymieniałem cały tłumik od łącznika elastycznego do końca.
Rurę trzeba ciąć bo idzie nad tylnymi sankami, uciąłem w 2 miejscach bo nie chciała wyjść + pasta + obejmy.

Piotrek Wielos
12-12-2019, 10:08
Potwierdzam - w moim mk3 z 2016 w 2017 byłem w 2 różnych ASO z reklamacją na korozję układu wydechowego i w obu ta sama gatka, naturalne utlenianie metalu, nie podlega reklamacji.
W 15 letnim BMW takiej rdzy nie miałem, ale jak wiadomo (moje zdanie) Fiat i Ford ****o wort, jest to pierwszy i zarazem ostatni mój Ford.
A co do samego układu wydechowego to wziąłem sprawy w swoje dłonie i sam się zająłem wydłużeniem jego życia (kumplowi w mk2 z 2007 miesiąc temu dopiero wymieniałem cały tłumik od łącznika elastycznego do końca.
Rurę trzeba ciąć bo idzie nad tylnymi sankami, uciąłem w 2 miejscach bo nie chciała wyjść + pasta + obejmy.

To jest najciekawsze brz rozwbrania tylnego zawieszeń ia nie wyjmiesz w całości wydechu
To samo miałem u siebie musiałem ciąć, tyle że ja zrobiłem jedno cięcie i wyszło, zrobiłem tam łączenie na opasce i teraz bez problemu można demontowac wydech jak zajdzie taka potrzeba.
Jak chce się wydłużyć życie auta to niestety trzeba działać samemu

ddela
12-12-2019, 10:14
Potwierdzam - w moim mk3 z 2016 w 2017 byłem w 2 różnych ASO z reklamacją na korozję układu wydechowego i w obu ta sama gatka, naturalne utlenianie metalu, nie podlega reklamacji.
W 15 letnim BMW takiej rdzy nie miałem, ale jak wiadomo (moje zdanie) Fiat i Ford ****o wort, jest to pierwszy i zarazem ostatni mój Ford.
A co do samego układu wydechowego to wziąłem sprawy w swoje dłonie i sam się zająłem wydłużeniem jego życia (kumplowi w mk2 z 2007 miesiąc temu dopiero wymieniałem cały tłumik od łącznika elastycznego do końca.
Rurę trzeba ciąć bo idzie nad tylnymi sankami, uciąłem w 2 miejscach bo nie chciała wyjść + pasta + obejmy.

czyli co - nawet na gwarancji rdzewiejacy tłumik nie podlega gwarancji?

tryhp3
12-12-2019, 10:31
Jeżeli perforacja obejmuje tłumik, to gwarancja zadziała tylko jak będzie dziura - tak jak napisałem w pierwszym moim poście.

ddela
12-12-2019, 10:37
Jeżeli perforacja obejmuje tłumik, to gwarancja zadziała tylko jak będzie dziura - tak jak napisałem w pierwszym moim poście.

Od rdzy do perforacji na szczęście jest daleko. W moim mk2 (r 2009) diagnosta poinformował mnie o rdzy na wydechu w czasie pierwszego przeglądu (po 3 latach) i wydech oryginalny mam do tej pory. Rdzy jest więcej ale perforacji jeszcze nie ma. I oby tak dalej.

potraff
12-12-2019, 10:42
Nie mam garażu, mój stoi na ulicy, no a wcześniej na placu u dilera, nie sądzę, żeby go pod kocem trzymali.

Ale co ciekawe, w moim poprzednim mondeo mk IV (z 2008) tylni wydech był w fatalnym stanie, tj pierwsza warstwa tylnego tłumika, aż odpadła tak była zeżarta rdzą, a mocowanie musiałem spawać (znaczy mechanik), bo prawie się tłumik odleciał. I to już od zakupu (kupiony w 2014 r) miał tą korozję.

Bump: W 15 letnim BMW takiej rdzy nie miałem, ale jak wiadomo (moje zdanie) Fiat i Ford ****o wort, jest to pierwszy i zarazem ostatni mój Ford.
Kolega 1,5r szukał 5tki w M-pakiecie, rok wcześniej ją sprzedał (kupił chwile po moim zakupie mondeo, ja w marcu sprzedawałem mondeo i kupowałem focusa mk4). Po wymianie silnika (3,0 ON) bo mu zerwało rozrząd, a nawet odliczając kwestię z wymianą silnika, to wydał więcej na to BMW, niż ja na mondeo (gdzie ja zrobiłem: tylne zawieszenie, wtryski, turbinę, alternator, przewody od intercoolera, od przelewu, chłodnicę od klimy i inne pierdółki).
Więc ja np napiszę, nigdy BMW ;)
dotyczy e60

tomaszjan31
12-12-2019, 11:00
W poprzednim samochodzie po dwóch latach był zdrowy nalot rudej na całym układzie wydechowym, przejechałem tak kolejnych 5lat bez problemow aż do sprzedaży pojazdu.

ddela
12-12-2019, 11:27
Usterki są w lepiej wyposażonych wersjach, jak ktoś jeździ bazą to nie ma się co zepsuć.

celna uwaga w wątku o tłumikach :)
ulżyło mi, na szczęście nie mam tłumika :D

tryhp3
12-12-2019, 11:29
Tłumik to nie usterka. Auto jeździ tak samo z rdzą na tłumiku jak i bez. ASO jak ktoś zauważył powie, że to normalne.

Piotrek Wielos
12-12-2019, 11:39
Tłumik to nie usterka. Auto jeździ tak samo z rdzą na tłumiku jak i bez. ASO jak ktoś zauważył powie, że to normalne.

To prawda że to nie usterka ale trochę głupio to wygląda że w nowych autach tak szybko się korozją pojawia, a jak się pojawi to degraduje dany element który tylko z tego względu później trzeba będzie wymieniac

maciejka11
12-12-2019, 16:36
Tak , to zupełnie normalne , taka jest teraz filozofia produkcji , samochody produkuje się jak pralki czy lodówki . Jednorazówka , która ma się szybko zużyć po to żeby klient szybko wymienił na nowy model . Także nie przejmuj się , wszystko z godnie z planem ;) Pewnie Cię to nie pocieszy , ale u mnie jest podobnie , tylko że wydech w moim Focusie ma 19 lat :p

Fulara
12-12-2019, 20:08
Tak , to zupełnie normalne , taka jest teraz filozofia produkcji , samochody produkuje się jak pralki czy lodówki . Jednorazówka , która ma się szybko zużyć po to żeby klient szybko wymienił na nowy model . Także nie przejmuj się , wszystko z godnie z planem ;) Pewnie Cię to nie pocieszy , ale u mnie jest podobnie , tylko że wydech w moim Focusie ma 19 lat :p

spoko ale niech te auto bedzie za 20 000 a nie 80 000

wtedy bedziemy zmieniac auta jak komórki - 2 lata i szrot

no i gdzie jest ta ekologia

Piotrek Wielos
12-12-2019, 20:12
spoko ale niech te auto bedzie za 20 000 a nie 80 000

wtedy bedziemy zmieniac auta jak komórki - 2 lata i szrot

no i gdzie jest ta ekologia
Ekologia to tylko głośne hasła żeby można było na każdym kroku kroić klienta - czy w przypadku nowych, czy starszych aut. Przy naszych zarobkach nie jest nas stać na to by zmieniać auta co 3lata oczywiście mowa o nowych a do tego wszystko zmierza poza sytuacja finansowa społeczeństwa (i żeby zaraz jakiś hejter się nie czepiał to nie uznałam się tylko stwierdzam fakty)

Lukimaster
12-12-2019, 22:46
https://images90.fotosik.pl/292/1c7691169a5664bcmed.jpg (https://images90.fotosik.pl/292/1c7691169a5664bc.jpg)

Układ wydechowy w Focusie z 2013 roku.

tomaszjan31
12-12-2019, 22:58
Sprawdź najbardziej newralgiczne miejsca wydechu, tuba tłumika, z której wychodzi rura, a dokładnie jej łączenie. Sama końcówka to przysłowiowy Pan pikuś.

Piotrek Wielos
13-12-2019, 04:00
Sprawdź najbardziej newralgiczne miejsca wydechu, tuba tłumika, z której wychodzi rura, a dokładnie jej łączenie. Sama końcówka to przysłowiowy Pan pikuś.

Najgorsze miejsca to sprawy, przegrany metal ma tendencję do szybszego korodowania, a tlumuki to swoją drogą lubią rdzę

36ha
13-12-2019, 04:25
Ja nie dość że pomalowałem srebrzanką to jeszcze zaizolowałem podnosząc temperaturę wydechu z 40 do 150st. Wczesniej niemiłosiernie kopcił parą kondensacyjną .

lukaszooo
13-12-2019, 17:59
Ostatnio sporo robie fordów z USA i z tego co zauważyłem auta usa z ciepłych stanów np Californi z roczników 2015 wyglądają od dołu jak nowe, te same roczniki z PL mają już rdze na błotnikach. Wniosek taki, ford marka USA i robią zabezpieczenie pod swój rynek, zaraz ktoś napisze że to inne fabryki robią tyle żę założenia i technologia jest globalna.

Danielo_82
13-12-2019, 18:11
Wniosek taki, że w Californi nie ma zimy i soli.

tryhp3
13-12-2019, 18:21
Ostatnio sporo robie fordów z USA i z tego co zauważyłem auta usa z ciepłych stanów np Californi z roczników 2015 wyglądają od dołu jak nowe, te same roczniki z PL mają już rdze na błotnikach. Wniosek taki, ford marka USA i robią zabezpieczenie pod swój rynek, zaraz ktoś napisze że to inne fabryki robią tyle żę założenia i technologia jest globalna.
W jakim sensie pod swój rynek? W USA są stany ze śniegiem i z palmami.
Oglądam Moto Dziennik i co tydzień sprawdzają pod kątem ocynku jakieś samochody. Nawet niektóre te same modele z różnych roczników czy na inne państwa, potrafią mieć lub nie mieć ocynku...

mihog
14-12-2019, 00:28
Wniosek taki, że w Californi nie ma zimy i soli.

I właśnie dlatego dobrze się sprowadza stamtąd auta ;-) Suchy i ciepły klimat=brak rdzy więc blacharka starszego auta będzie co najmniej ok, o ile nie miał przygód.

36ha
14-12-2019, 03:47
Wniosek taki, ford marka USA i robią zabezpieczenie pod swój rynek.

A niby czym te tłumiki w USA są zabezpieczone. Mają lepszą farbę czy może bitexem pryskane razem z podwoziem ?
W naszym klimacie woda, sól, i temperatura wykańcza tłumiki. Niech każdy zada sobie pytanie dlaczego pierwszy tłumik ,,żyje" co najmniej dwa razy dłużej od końcowego.

Piotrek Wielos
14-12-2019, 06:17
A niby czym te tłumiki w USA są zabezpieczone. Mają lepszą farbę czy może bitexem pryskane razem z podwoziem ?
W naszym klimacie woda, sól, i temperatura wykańcza tłumiki. Niech każdy zada sobie pytanie dlaczego pierwszy tłumik ,,żyje" co najmniej dwa razy dłużej od końcowego.

Sa dwa typy ludzi, jedni jeżdżą i nic starają się nie robić w autach ponad to co jest konieczne, a są drudzy którzy popołudnie czy weekendy spędza w garażu i coś podlubie w swoim aucie
A skoro nasze warunki sprzyjają korozji to trzeba z nią walczyć. Powiem szczerze że oglądając swojego Focusa miałem obawy jak wyglądać będzie podłoga bo to wiadomo wiek swoje robi, ale byłem mega zaskoczony poprostu ktoś dbał i zaglądał tam i poza delikatnym nalotem w paru miejscach i też na wydechu nie było tragedii. Tłumiki oba były zrzarte ale tylko pierwsza warstwa blachy która wywaliłem i zrobiłem nowe płaszcze, pospawalwm całość zabezpieczyli i jestem pewny że do wydechu nie będę musiał zaglądać i kolejni posiadacze tego egzemplarza również, jak będę na kanale to zrobię zdjęcia i wrzucę przy okazji

tomaszjan31
14-12-2019, 08:23
I właśnie dlatego dobrze się sprowadza stamtąd auta ;-)

Ta...klepane i spawane, a czasami łatane na pewno nie będą szybciej zżerane przez rdze:D

konieczko5
14-12-2019, 09:14
...

Piotrek Wielos
14-12-2019, 09:46
To niech robią z nierdzewki

Cena

Fulara
14-12-2019, 09:51
ale się klepiecie po plecach

wymieniałem oryginalny wydech od kata do tłumika w mojej 20 letniej wtedy lantrze

tłumikarz mało się nie zadławił cygaretą

jeden odcinek od kata do tłumika - 20 lat

dało się ? a wy się dalej klepcie po plecach

lukaszooo
14-12-2019, 09:54
Ta...klepane i spawane, a czasami łatane na pewno nie będą szybciej zżerane przez rdze:D

Nie można wrzucać wszystkich do jednego worka. Wiadomo wszystko zalezy od kasy, ile zaplacisz takiego bedziesz miał. Mam forda usa i wymienilem jedynie zderzak i błotnik...

Piotrek Wielos
14-12-2019, 10:01
ale się klepiecie po plecach

wymieniałem oryginalny wydech od kata do tłumika w mojej 20 letniej wtedy lantrze

tłumikarz mało się nie zadławił cygaretą

jeden odcinek od kata do tłumika - 20 lat

dało się ? a wy się dalej klepcie po plecach

Bo wtedy się robiło auta dobrze a nie dla najnajwiekszego nabija ia kasy na częściach zamiennych. Jednak wkładając odbobine serca i pracy można wydłużyć życie takich elementów

Fulara
14-12-2019, 10:35
Bo wtedy się robiło auta dobrze a nie dla najnajwiekszego nabija ia kasy na częściach zamiennych. Jednak wkładając odbobine serca i pracy można wydłużyć życie takich elementów

ale zrozum, że płacisz - wymagasz

zrób w pracy komuś coś źle i zostaniesz pociągnięty do odpowiedzialności

a tu robią nas w konia w biały dzień i się śmieją - a wy udajecie że nic się nie stało

zbojkotować ten szajs i tyle w temacie

Piotrek Wielos
14-12-2019, 10:45
ale zrozum, że płacisz - wymagasz

zrób w pracy komuś coś źle i zostaniesz pociągnięty do odpowiedzialności

a tu robią nas w konia w biały dzień i się śmieją - a wy udajecie że nic się nie stało

zbojkotować ten szajs i tyle w temacie

Ja to rozumiem doskonale, tylko powiedz co ludzie mający takie problemy maja zrobić?
W branży w której pracuję na elementach nawet kilku to nowych jak wyjdzie plamka korozji do 3lat od razu jest reklamacja.
Ja bojkotuje nie kupując nowego auta 😜

clubGRANT
14-12-2019, 11:55
Zawsze można po kupnie nowego lub w czasie użytkowania używanego wymienić cały układ wydechowy na nierdzewke :) koszt spory, ale problem z głowy :)

Piotrek Wielos
14-12-2019, 12:55
Zawsze można po kupnie nowego lub w czasie użytkowania używanego wymienić cały układ wydechowy na nierdzewke :) koszt spory, ale problem z głowy :)

Zgadza się tak miałem zrobione w poprzednim aucie

tomaszjan31
14-12-2019, 13:58
forda usa i wymienilem jedynie zderzak i błotnik...

Więc ciesz sie kolego swoją niewiedzą.....W chwili zakupu widział kolega to co było aktualnie do zrobienia i to co miało być widać. Pewnie że można w miare dobrze trafić, ale po perełki to już kolejka farmerów na miejscu jest długa, którzy szukają pojazdow używanych.

Jest wiele czynników dla których samochody z jednakowego rocznika różnie rdzewieją:
Miejsce garażowania,
Podłoże garażowania,
Naprawy powypadkowe, bądź większe czy mniejsze przecierki
w jakich warunkach atmosferycznych pojazd przebywa
często na rynek wtórny trafiają samochody podtopione, więcej czy mniej, są też takie, które udawały łódź podwodną
i wiele innych czynników, włącznie z dbałością właściciela

36ha
14-12-2019, 20:44
wymieniałem oryginalny wydech od kata do tłumika w mojej 20 letniej wtedy lantrze
tłumikarz mało się nie zadławił cygaretą
jeden odcinek od kata do tłumika - 20 lat
dało się ?

W swoim mk1 pierwszy wytrzmał 18 lat.Ten pierwszy zawsze przeżyje kilka końcowych a przecież robiony z tej samej blachy co tylni. Po prostu pracuje w innych warunkach temperaturowych. Pierwszy jest tak gorący że wilgoć ze spalin nie kondensuje się wewnątrz a zawlgocony od zewnątrz błyskawicznie wysycha.
Co innego tylni , temperatura spalin na tyle niska że wewnątrz tłumika gromadzi się woda szczególnie jeżdżąc na kótkich odcinkach
a zawlgocony od zewnątrz nie wysycha tak błyskawicznie. Każdy może sobie sprawdzić temperatuŕę spalin na końcówce wydechu i jeśli jest niższa niż 55st oznacza że wewnątrz kondensuje się para wodna ze spalin a to wiadomo co oznacza.
Ja obydwa zaizolowałem watą z folią aluminiową plus osłona z blachy. Wygląda może topornie ale patent sprawdzony na podniesienie temperatury wydechu i przdłużenie życia tylnego tłumika.
I jeszcze jadna zaleta im wyższa temperatura spalin tym spaliny szybciej opuszczają układ wydechowy.

Fulara
14-12-2019, 20:57
ta blacha to wkrętami w tłumik ?

36ha
14-12-2019, 21:10
Jasne że w tłumik z tym że między blachą a tłumikem założone dystanse ok 1cm żeby waty nie ściskało.

xqs
15-12-2019, 13:52
ja cie panie, pierwszy raz takie coś widzę ...
to chyba jednak prawda , że komuna mocno wrośnięta w naród,
tłumik można kupić 500-1000 zł i że niektórym się chce tamie czary robić xD

Piotrek Wielos
15-12-2019, 14:06
ja cie panie, pierwszy raz takie coś widzę ...
to chyba jednak prawda , że komuna mocno wrośnięta w naród,
tłumik można kupić 500-1000 zł i że niektórym się chce tamie czary robić xD

A dlaczego nie? Kilka godzin i zainwestowane 100zl to uważasz że jest źle rozwiązanie by zaoszczędzić 400-900zl? To świadczy o tym że komuna w ludziach coś złego robiła, że liczą pieniądze? Lepiej ta kasę wydać na coś innego niż naprawy/wymiany które można sprawić by nie były konieczne

xqs
15-12-2019, 16:38
każdy robi co chce z własnym autem. mi sie kojarzy z niepotrzebnym oszczędzaniem.
raz że wygląda beznadziejnie, dwa że wkręcasz wkrętu w tłumik, o idealnej szczelności nie ma mowy. do tego na tej wełnie to na pewno między blachą będzie kondensacja, taki kompres wodny. rozumiem zabezpieczyć odpowiednią farbą, czy innym środkiem, ale owijać tłumik, wkręcać samowierty (które zardzewieją szybciej niż ten tłumik SIC!) żeby wykluczyć korozję która wystąpi za x lat to juz dla mnnie druciarstwo. coś jak trytki pod maską,
przecież to może sie odczepić podczas jazdy jak nic, i stworzyć zagrożenie bo komuś wpadnie na maskę.

Piotrek Wielos
15-12-2019, 17:09
każdy robi co chce z własnym autem. mi sie kojarzy z niepotrzebnym oszczędzaniem.
raz że wygląda beznadziejnie, dwa że wkręcasz wkrętu w tłumik, o idealnej szczelności nie ma mowy. do tego na tej wełnie to na pewno między blachą będzie kondensacja, taki kompres wodny. rozumiem zabezpieczyć odpowiednią farbą, czy innym środkiem, ale owijać tłumik, wkręcać samowierty (które zardzewieją szybciej niż ten tłumik SIC!) żeby wykluczyć korozję która wystąpi za x lat to juz dla mnnie druciarstwo. coś jak trytki pod maską,
przecież to może sie odczepić podczas jazdy jak nic, i stworzyć zagrożenie bo komuś wpadnie na maskę.
W pewnych częściach twojej wypowiedzi mogę się zgodzić, jednak sposób w jaki krytykujesz kogoś jest dla mnie nie do przyjęcia.
a trytki to akurat najlepszy wynalazek więc nie krytykuj ich i ich używania

kubaw20055
15-12-2019, 17:11
Kurde, nie lepiej było po prosto oczyścić ten tłumik i chociaż czymś zabezpieczyć (pomalować)? Przecież ten tłumik zardzewieje szybko w miejscach, w których są wkręty... Dosyć świeże auto, a tu taki "mod" ;)

Fulara
15-12-2019, 18:01
ja sie nie wypowiadam
wkręcanie wkrętów w tłumik....

ehh

36ha
15-12-2019, 18:56
ja cie panie, pierwszy raz takie coś widzę ...
to chyba jednak prawda , że komuna mocno wrośnięta w naród,
tłumik można kupić 500-1000 zł i że niektórym się chce tamie czary robić xD

Oj tam po pierwsze komunę nie bardzo pamiętam a te 500 czy 1000pln wolę na wakacje dołożyć niż bawić się z tłumikami.Po drugie nie każdy ma tyle kasy żeby co 4-5 lat wymieniać tłumiki za 500-1000pln. Po trzecie to koszt 15 pln kawałek blachy plus 25 za watę i spokój gwarantowany i sprawdzony w moim starym mk1 .
Oczywiście czepiacie się tych wkrętów ale jeśli ktoś myśli że wkręty fi4 zardzewieją szybciej niż blacha 0.9mm to gratuluje wiedzy. Po za tym temperatura na końcówce wzrosła z 40 do 150st na wolnych obrotach ,więc w środku jak i na zewnątrz suchutko jak na pustyni. A cały wydech przed modem wyczyszczony i pomalowany

Jaworrr
15-12-2019, 19:04
Zawsze można po kupnie nowego lub w czasie użytkowania używanego wymienić cały układ wydechowy na nierdzewke koszt spory, ale problem z głowy
Jakiego rzędu to koszt?
U mnie wydech buczy poniżej 2tyś obrotów, i zastanawiam się co z tym zrobić, więc może wymiana :D

xqs
15-12-2019, 20:51
nie krytykuje, po prostu nie mogę ogarnąć :)
w moim mk3 który był z 2011, jak go sprzedawałem teraz przy wymianie na nowy, miał 8 lat. garażu nie widział, oszczędzany nie był, przy sprzedaży miał chyba z 250 tys a tłumik calusieńki. ani jednej dziury czy coś,
jasne wyglądał nie idealnie, ale ford oblicza aut na 12 lat, 200 tys km
więc myślę że mimo wszystko prędzej te wkręty zardzewieją.

co do temperatury, nie wiem czy sprawdzałes w lecie, nie grzeje się za bardzo?

Piotrek Wielos
15-12-2019, 20:52
Oj tam po pierwsze komunę nie bardzo pamiętam a te 500 czy 1000pln wolę na wakacje dołożyć niż bawić się z tłumikami.Po drugie nie każdy ma tyle kasy żeby co 4-5 lat wymieniać tłumiki za 500-1000pln. Po trzecie to koszt 15 pln kawałek blachy plus 25 za watę i spokój gwarantowany i sprawdzony w moim starym mk1 .
Oczywiście czepiacie się tych wkrętów ale jeśli ktoś myśli że wkręty fi4 zardzewieją szybciej niż blacha 0.9mm to gratuluje wiedzy. Po za tym temperatura na końcówce wzrosła z 40 do 150st na wolnych obrotach ,więc w środku jak i na zewnątrz suchutko jak na pustyni. A cały wydech przed modem wyczyszczony i pomalowany

Ja bym to jedynie zrobił trochę inaczej nie za pomocą wkrętów a do tłumika przyspawał śrubę by to zamocować, chodzi nie wiem czy akurat takie coś jest konieczne, jakoś nie robię krótkich odcinków, a i nie miałem problemu z wydechem w poprzednim aucie bo się idealnie rozgrzewał i osuszał, w obecnym mam dwie puszki które nie są duże i tez szybko łapią temperaturę
Ale ogólnie jestem za poprawianiem fabryki i nie wydawaniem kasy tam gdzie nie trzeba

36ha
16-12-2019, 08:10
nie krytykuje, po prostu nie mogę ogarnąć :)
w moim mk3 który był z 2011, jak go sprzedawałem teraz przy wymianie na nowy, miał 8 lat. garażu nie widział, oszczędzany nie był, przy sprzedaży miał chyba z 250 tys a tłumik calusieńki. ani jednej dziury czy coś,
jasne wyglądał nie idealnie, ale ford oblicza aut na 12 lat, 200 tys km
więc myślę że mimo wszystko prędzej te wkręty zardzewieją.

co do temperatury, nie wiem czy sprawdzałes w lecie, nie grzeje się za bardzo?

Aby uporządkować dyskusję to moda zrobiłem z uwagi na jazdę na krótkich typowo miejskich odcinkach. W moim mk1 jeśli akumulator wymieniałem co 5 lat to tłumik tylny wytrzymywał góra cztery lata. W mk3 przed modem wyglądał nieco gorzej niż ten z pierwszego posta. Jeśli myślisz że taki wytrzyma 12lat to możesz się zdziwić a szczególnie jeśli tłumik pluje nagromadzoną wilgocią z wnętrza.. Tego moda zrobiłem rok temu oczywiście nie umknęło uwagi diagnoście który sprawdził pewność mocowania zapytał co i dlaczego i przyjął do wiadomości moje wyjaśnienie .Gdybym jeżdził na dłuższych odcinkach zapewne sama farba by wystarczyła. Co do temperatury jest delikatnie cieplej ale nad tłumikiem jest ekran więc podłoga zimna. Nawet jakby coś poluzowało na wkrętach to nie wszystkie na raz i nie jest to jakiś problem zakleić dziury migomatem i przymocowć do np.przyspawanych śrub.

tryhp3
19-12-2019, 11:06
wkręcać samowierty (które zardzewieją szybciej niż ten tłumik SIC!) żeby wykluczyć korozję która wystąpi za x lat
Zawsze można kupić wkręty nierdzewne ;)

tomaszjan31
19-12-2019, 16:58
Wkręty nie, ale blacha/osłona bebechów tłumika/ bardzo szybko w miejscu wykonania otworu.

36ha
19-12-2019, 21:07
Wkręty nie, ale blacha/osłona bebechów tłumika/ bardzo szybko w miejscu wykonania otworu.

Od czego ma zardzewieć jak w końcu sucho się zrobiło.

Fulara
19-12-2019, 21:16
no nie żartujcie
przy wkręcaniu zawsze odsłonicie gołą blachę
i zacznie rdzewieć naokoło

możecie wkręcać złotymi wkrętami próbą 999 - co z tego

36ha
19-12-2019, 21:24
no nie żartujcie
przy wkręcaniu zawsze odsłonicie gołą blachę
i zacznie rdzewieć naokoło

możecie wkręcać złotymi wkrętami próbą 999 - co z tego

A tak się zastanawiam dlaczego w mk1 jeszcze ta blacha na wkrętach nie odpadła a tłumik jeszcze nie zgnił. Może 10 lat temu lepsze tłumiki robili.

AdoKrycha007
20-12-2019, 12:05
Dziś zajrzałem pod auto - tłumik jak nowy, produkcja 08.2019, przejechane 4,5 k km, parkowane pod blokiem w Krk, podwozie nigdy jeszcze nie myte.

Fulara
20-12-2019, 16:33
no brawo :) w końcu auto ma już 5 miesięcy ! :)

CHARONSKI
20-12-2019, 19:36
Dobre,pewno, warto się cieszyć,że ma juz 5 miesięcy i jeszcze się nierozpadł:):):)

Ps.jakie 5 ,4miesiące

clubGRANT
07-01-2020, 16:36
"5 miesięcy i się nie rozpadł" to pikuś jak poczuje SÓL na drodzę to dopiero ruda się ucieszy z nowego nabytku. Z mojego punktu widzenia FF mk 3 jest bardzo słabo zabezpieczony i najlepiej po kupnie " pomalować układ wydechowy srebrzanką, podwozie zabiezpieczyć, wówczas można dłużej się nacieszyć.
Mój roczny , przebieg 21kkm:

Bump: https://images90.fotosik.pl/292/1c7691169a5664bcmed.jpg (https://images90.fotosik.pl/292/1c7691169a5664bc.jpg)

Układ wydechowy w Focusie z 2013 roku.

Te zdjęcie to albo z 2013, albo auto sprowadzone z zachodu , gdzie soli nie znają, bo nie wierzę że od 2013 tak wygląda, peanie regularnie picowany :P

xczar0
03-03-2020, 20:50
Czytam ten wątek i musiałem skomentować.
Piękne druciarstwo z tymi wkrętami.
Wymiana tłumika końcowego to normalna czynność eksploatacyjna. Czasem wytrzyma 10 lat, czasem 5 w zależności od eksploatacji i wielu innych czynników.
Czasem lepiej, żeby osoba której na samochód nie stać po prostu się nie zadłużała i go nie kupowała, bo aż wstyd takie „patenty” oglądać.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
03-03-2020, 22:28
to czy zgnije czy nie zgnije od wkręta to rzecz wtórna
ale jak dziury po wkrętach zaczną korodować to zaraz mocowania będą się luzować
jechać po autostradzie i zgubić takie coś to jest kryminał, jak to komuś trafi w szybę...

konieczko5
04-03-2020, 05:49
...

xczar0
04-03-2020, 06:34
Jak może trafić w szybę? Praw fizyki nie oszukasz.



Podmuch powietrza jaki wytwarza przejeżdżająca ciężarówka nie takie rzeczy podrywa z drogi.

Nawet jeśli szczęśliwie się nie oderwie to i tak straszne druciarstwo na patencie. Woda się w tej rynience zbiera, wkręty przyspieszą korozję... miód malina.

Jeszcze polecam wywiercić w masce „prędkościówy”, żeby silnik się nie zagrzał jak termostat się zepsuje a profile zamknięte wypełnić pianką montażową zawczasu i obowiązkowo wyciąć gpf/dpf z zaślepieniem egr.
Wtedy to dopiero będzie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Karol III
10-03-2020, 20:21
W poprzedniej wersji czyli Focus II wydech wyglądał rudy przez 9 lat...i jakoś żadna dziura nie wyleciała. A zimy były nie tak wiosenne jak teraz. W fordach po prostu wg mnie tak mają. Tak samo jak całe zawieszenie z tyłu rudziejące bez opamiętania. NIe wiem jak to będzie wyglądać do końca w Focusie IV.

raphau
19-05-2020, 14:48
Cześć, zauważyłem ostatnio w swoim półtorarocznym focusie, że zaczyna w nim rdzewieć tłumik. W ASO odpowiedzieli mi "Pojawienie się nalotu korozyjnego nie kwalifikuje do wymiany, producent dopuszcza takie zjawisko.".
Tylko czy to jest prawda?

hindus
20-05-2020, 14:35
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=303950

AdoKrycha007
21-05-2020, 08:14
2019.75 / 09.2019 - tłumik mam jak nowy. Może czas produkcji miał znaczenie, że nie z pierwszego rzutu, ale już po zmianach...

kubaw20055
21-05-2020, 08:56
U mnie stara Fiesta, produkcja 2000, tłumik zamontowany fabrycznie - stan jak nówka (ma tylko 20 lat) - mogę wrzucić zdjęcia;)

AdoKrycha007
21-05-2020, 09:51
fajnie, ale nie zamieniłbym się :)

kubaw20055
21-05-2020, 09:52
Tą fiestą jeździ mi się lepiej niż focusem mk3... ;) Może już wygląda, ale nie jest to zły samochodzik;)

AdoKrycha007
21-05-2020, 09:59
mhm a mi się kaszlem lepiej jeździ niż mk4... ludzie, dajcie spokój..

kubaw20055
21-05-2020, 10:01
Każdy ma inne odczucia, inne upodobania, nie wszystko, co stare jest złe;)

Andrzej_K
21-05-2020, 11:15
mhm a mi się kaszlem lepiej jeździ niż mk4... ludzie, dajcie spokój..

Każdy ma inne odczucia, inne upodobania, nie wszystko, co stare jest złe;)

Heh, jak to mawiali starzy górale - jeden lubi grzyby, a drugi jak mu nogi śmierdzą.

ori90
26-07-2020, 11:39
Panowie, przyznam się, że nie czytałem całego tematu, ale z tą rdzą to chyba coś nie tak. Siostra ma kia ceed III w dieslu i na układzie zero rdzy, auto ma dwa lata. W mk4 1.5 ecoblue w poflotowym przebieg 30 tys km, auto z 2018 rdza jak na moim starym mk2. O co chodzi?! Tak przy okazji ile kosztuje wymiana rozrządu w 1.5 ecoblue? Pozdro

AdoKrycha007
26-07-2020, 11:51
pewnie pierwsze sztuki z taśmy, stąd rdza... mój ma prawie rok i zero rdzy tam. stoi pod blokiem a podwozia nie myłem od nowości.

clubGRANT
26-07-2020, 12:50
Nie - masz gwarancje i perforacje - jechać do ASO, a nie tracić czas na pisanie na forum :)

Właśnie to ty czas tracisz na pisanie w tym temacie, jak się nie znasz to nie pisz, to samo przerabiałem w rocznym mk3 (post 33) w dwóch różnych aso i nie uznali twierdząc że to naturalne utlenianie metalu, na co im odpowiedziałem, że w 15 letnim BMW tak nie miałem jak w rocznym aucie.
Dla mnie Ford jest ****o wort! pierwszy i ostatni.

tryhp3
28-09-2020, 23:42
Zgłaszał ktoś ostatnio ASO rdzę na układzie wydechowym? Jakiś efekt?
U mnie jej sporo a w sumie zapomniałem o tym przy przeglądzie. A pewnie jak pojadę to powiedzą, że to normalne.
Myślę, żeby to zabezpieczyć w swoim zakresie.

konieczko5
29-09-2020, 08:54
...

gibaj
29-09-2020, 09:02
beznadzieja teraz te nowe auta :D

tryhp3
29-09-2020, 09:38
To jak wypali dziurę to powiedzą, że ingerencja w układ wydechowy i po gwarancji. Lepiej lej wodę z solą.
Dziury w okresie gwarancji nie wypali, to jest żółty nalot. Chcę tylko opóźnić korodowanie.

tryhp3
29-09-2020, 19:44
Dziś wypędzelkowałem rdzę odrdzewiaczem.
Tłumik w zasadzie po jednej warstwie jest jak nowy.
Rura wydechowa mniej więcej do tylnych drzwi jest bez korozji, ona jest z innego materiału niż reszta i jej nie dotykałem. Końcówki wydechu też są dobrze zrobione.
Rdza na rurach od tylnych drzwi jest już trudniejsza do usunięcia - zastosowałem drugą warstwę odrdzewiacza i czekam. Nie chce za bardzo mechanicznie rdzy usuwać, bo może to jeszcze ją przyspieszyć. Jak się jej pozbędę to pewnie jutro pomaluję.

To jak wypali dziurę to powiedzą, że ingerencja w układ wydechowy i po gwarancji. Lepiej lej wodę z solą.
W sumie na rynku są preparaty które potrafią ściągnąć warstwę farby ;)

Fulara
30-09-2020, 08:41
Dziś wypędzelkowałem rdzę odrdzewiaczem.
Tłumik w zasadzie po jednej warstwie jest jak nowy.
Rura wydechowa mniej więcej do tylnych drzwi jest bez korozji, ona jest z innego materiału niż reszta i jej nie dotykałem. Końcówki wydechu też są dobrze zrobione.
Rdza na rurach od tylnych drzwi jest już trudniejsza do usunięcia - zastosowałem drugą warstwę odrdzewiacza i czekam. Nie chce za bardzo mechanicznie rdzy usuwać, bo może to jeszcze ją przyspieszyć. Jak się jej pozbędę to pewnie jutro pomaluję.


W sumie na rynku są preparaty które potrafią ściągnąć warstwę farby ;)

szkoda twojego czasu

i tylko tyle powiem. szkoda. lepiej było trawnik skosić.

tryhp3
30-09-2020, 13:14
Zobaczymy, pogorszyć nic nie pogorszę.
Swoją drogą rdzewienie tłumików w nowych samochodach nie jest niczym nowym. Są przypadki gdzie po dwóch latach już trzeba go wymieniać. Chociaż w moim 15 letnim C4 wyglądał on podobnie jak w rocznym Focusie...

Fulara
30-09-2020, 13:45
W aucie z 96 roku wymieniałem komplet po 20 latach. W focusie z 2004 po 14 latach. Także regres sobie przelicz dalej.

tryhp3
30-09-2020, 14:40
W tym aspekcie być może tak. Aczkolwiek nie znamy skali problemu ani jak szybko rdza będzie postępować.
Poza tym częstym problem Focusa MK1 było rdzewienie całej budy... Co akurat z generacji na generacje poprawili.

clubGRANT
30-09-2020, 16:10
W aucie z 96 roku wymieniałem komplet po 20 latach. W focusie z 2004 po 14 latach. Także regres sobie przelicz dalej.

Ja także w rocznym FF mk3 robiłem bo rdza była po całej długości, więc to że 20 letnim robiłeś teraz to nie znaczy że w rocznym nie trzeba o tym mysleć aby służył na dłużej. Ja z tym byłem w 2 ASO i ta sama gatka "naturalne utlenianie metalu", gwarancja się skończy, minie pare lat i układ do wymiany.
Jak ktoś ma kasę i nie szanuje tego co ma to niech sobie wymienia co tydzień.

Fulara
30-09-2020, 17:32
Tak naturalne utlenianie metalu hahaha no tak samo jak norma w tfsi zjadania oleju to 1l 1000 km a wy to łykacie jak potulne pelikany

clubGRANT
01-10-2020, 09:36
Tak naturalne utlenianie metalu hahaha no tak samo jak norma w tfsi zjadania oleju to 1l 1000 km a wy to łykacie jak potulne pelikany

Cenna porada "łykacie jak potulne pelikany" , tak samo jak w innym temacie pytałem o zmianę lepkości oleju silnikowego z 5w30 na 5w40 i wypowiedziałeś się , aby dosypać jeszcze piasku.

Wracając do tematu, skoro w 2 różnych ASO mówią to samo, a ty twierdzisz coś innego to rozwiń swą mądrą wypowiedź .

xqs
01-10-2020, 09:51
Fulara no właśnie, 2 wątek i te same wredne uwagi.
Po co to?
Co ma iść do sądu bo mu rdzewieje tłumik i aso nie chce wymienić?
Przecież nawet jeśli to i tak wymienią na taki sam, i znowu za chwile będzie ten sam problem.


Miałem w ST probs z tarczami, ford i aso nie chcieli uznać.
Rzeczoznawca i prawnik że ok, sprawa do wygrania, ale same przedprocesowe koszty to ok 2000-2500 zł a i tak zmusimy ich do wymiany na tych samych elementach.
Komplet tarcz ebc z klockami? 2700 brutto

taki jest system, sądy nie działają, i nikogo nie zmusisz żeby coś zrobił jeśli tego nie chce.

Jak masz sprawdzony sposób jak nie łykać jak pelikan i zmuszać SKUTECZNIE serwis do naprawy to śmiało dawaj, chętnie się czegoś nauczę.

ddela
04-10-2020, 13:38
Nie macie innych problemów? :) Mam focusa mk2 rocznik 2009. O ile pamiętam to juz po 2 latach układ wydechowy miał sporo rdzy. Dziś samochód ma 11 lat, układ wydechowy oryginalny, jeszcze bardziej zardzewiały ale szczelny. Jak się jeździ po miescie zimą po sypanych solą drogach to jest normalna sprawa. Kiedyś miałem fiata punto, samochód bezawaryjny ale z układem wydechowym jeździłem do spawania przynajmniej raz w roku bo się ciągle coś działo. Kiedyś nawet odpadł mi tłumik... O forda jestem spokojny.

PS. takie pytanie - ktos napisał, że maluje rdze na tłumiku preparatem antykorozyjnym - czy nie ma ryzyka ze taka warstwa preparatu antykorozyjnego nie zapali się albo nie spowoduje wypalenia dziury w tumiku? Układ wydechowy osiąga dość wysokie temperatury.

Misieksmig
04-10-2020, 14:09
Ja malowałem tradycyjną srebrzanką żaroodporną. Auto ma prawie 8 lat i tłumik oryginalny dalej daje radę.

clubGRANT
04-10-2020, 15:01
"PS. takie pytanie - ktos napisał, że maluje rdze na tłumiku preparatem antykorozyjnym - czy nie ma ryzyka ze taka warstwa preparatu antykorozyjnego nie zapali się albo nie spowoduje wypalenia dziury w tumiku? Układ wydechowy osiąga dość wysokie temperatury."

Można co najwyżej pomalować odrdzewiaczem, a jak ten skończy swoją robotę to zetrzeć szmatką i odtłuścić, ja osobiście nie robiłem tego tylko kątówka z szczotą drucianą i szlifowanko, odtłuszczenie i srebrzanka.

Active
04-10-2020, 17:46
Witam. Chciałbym zapytać czy to normalne że w aucie z 2019 roku z przebiegiem 24 tysiące km tak szybko rdzewiwje układ wydechowy? Załączam poniżej zdjęcia.

Niestety ale tak. U mnie korozja wydechu pojawiła sie już po 5 tyś. km, ale w znacznie mniejszym stopniu niż jest to widoczne u Ciebie. Wydech nie jest objęty gwarancją. Oczyściłem więc miejsca skorodowane szczotką i płótnem ścierny i pomalowałem cały wydech na czarny mat.

surferford
03-04-2021, 17:56
Witam forumowiczów
Dzisiaj zajrzałem pod mojego Focusa i się przestraszyłem. Samochód nowy, prosto z fabryki, odebrany 4.11.2020. Czyli 5 miesięcy temu. Przejechał 4,3 tys. km. Wydech wygląda niewiele lepiej niż w mojej 9 letniej Megance po 130 tys. km (też diesel).
Czy fordy tak mają czy u mnie pomylili stal, z której zrobili ten wydech?

konieczko5
03-04-2021, 17:58
...

dafca
03-04-2021, 18:21
Trzeba przyznać, że tej zimy wyjątkowo posolili i powylewali chemię na drogi. Może przez to jest gorzej? Mam ten sam silnik ale z 2019, aż strach, jeszcze nie zaglądałem pod auto.

konieczko5
03-04-2021, 18:27
...