Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Błąd P041D -Wysoka wartość sygnału w obwodzie czujnika B temperatury EGR.
Witam ostatnio jadąc autem straciłem na parę minut moc, po podłączeniu pod komputer okazało się że to Błąd P041D - Wysoka wartość sygnału w obwodzie czujnika B temperatury EGR.
Czy ktoś ma wiedzę gdzie ten czujnik się znajduje, lub co należy sprawdzić.
Dodam że od tamtego momentu przejechałem parę kilometrów i sytuacja się nie powtórzyła, jednak chcę to naprawić.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191228/a18b46ee52a1893c9e0c0ca789429c3c.jpg
Panowie walczę z tym błędem kasuje i po jakimś czasie znowu się pojawia, auto traci moc i po ponownym uruchomieniu moc w pełni powraca.
Dzisiaj zmierzyłem wszystkie wartości egr i jest jedna dziwna sprawa, dwa ostatnie wiersze, może ktoś coś podpowiedzieć lub zmierzyć to u siebie.
Jeśli to jest problem z egr to kupię używkę wstawie i powinno ustąpić, nie widzi mi się w serwisie zostawić ponad 2000 za nowy egrhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191228/9b7e0172eca416a9fffb9b6ce61736d5.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Temat dotyczy S-max ale to te same silniki , może ktoś pomoże
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=304352
Witam, mialem to samo. Tylko u ciebie padła sonda albo pierwsza albo druga. Kup na allegro za 30 pl i z głowy.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=288796
Według linka którego podałeś jest tak
1. Czujnik egr w kolektorze który padł u Ciebie
2. Czujnik na turbo
3. Czujnik 2 za turbo
4. Czujnik 3 za turbo
Rozumiem że chodzi u mnie o pozycję 3 lub 4?
Ja pierdziele ale jak się tam dostać?
Dziękuje za odpowiedź
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rozumiem że masz smax jak ja. Najprościej jest wyjąć wtyczkę. Podejrzewam że bedzie to ta sama sonada co u nie. Ja opuszczalem silnik,ale najprościej jest zdjąć poszybie - robota na 5 min i masz idealny dostęp.
Czujniki za turbo masz przed i za dpf. Dobry dostęp z kanału lub podnośnika. Ale ewidentnie błąd wywala egr. Więc pewnie to co u mnie.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=109447&stc=1&d=1577651544
Mam s maxa 210 , wlazłem po auto i widzę tak czujnik w oplocie ze sreberkiem to pewnie ten co u Ciebie tylko gdzie jest wtyczka i jak zwalić podszybie to pojęcia nie mam widok od spodu
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191229/90e4eb325bbe07e9eedd9ef64916d4b6.jpg
Czujnik na czubku katalizatora widok z pod maski ma on zielony kabelek i wtyczka jest przy prawym kole na silniku
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191229/e9c11243ff4df47c82273867b21b5997.jpg
Czujnik dziwny z wężykiem zaraz przed złączem elastycznym i czerwony i czarny kabel
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191229/a28ac93278c890bbe0950223fd3cef00.jpg
Na końcu przy dpf na środku samochodu, dwa czujniki przed dpf i na dpf w niebieskich koszulkach
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191229/9e0eacef7f349f7c7784bc0de8abc0a7.jpg
Na razie odpiąłem drugi czujnik ten z zielonym kabelkiem z nad katalizatora i jade pojeździć
Zrób mi proszę zdjęcie tego czujnika to może znajde i spróbuje zwalić podszybie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dla potomnych podaję że po odpięciu czujnika nad katalizatorem ( czujnik w zielonej ochronce) z wtyczką obok prawego koła wywaliło błąd P0549 jak na zdjęciu poniżej
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191229/5a048015edb21162bb0abb77e99258b7.jpg
Tym samym już prawie jestem pewien że czujnik o którym pisze bakutyl i który wyrzuca błędy o temperaturze egr to ten z zieloną wtyczką obok gruchy od turbiny na górze silnika , pytanie tylko jak go pod spodem wykręcić czy dostanę się do niego po zdjęciu podszybia czy raczej kanał?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Patryk85 01-01-2020, 21:00 Dla mnie to wygląda że zawiesza się tobie klapa chłodnicy spalin w EGRze,(druga fotka)wartość wymagana masz 0.0% a rzeczywistą 19%
Update
Pojechałem do serwisu Panowie najpierw wgrali nowe oprogramowanie do modułów między innymi silnik i skrzynia i co ciekawe.
Błąd zmienił swoje okodowoanie na identyczny jak kolega pisał
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200104/3f5a035460f6fe16698daf97efaa185d.jpg
W serwisie zamówili czujnik i czekam.
Jak sobie nie poradzą to zmienię sam na taki jak kolega bakutyl i będzie z głowy.
Z ciekawszych spraw po aktualizacji to:
Błąd wyrzuca z komunikatem kluczyka na desce wcześniej odcinał moc i sie zastanawiaj czemu
Moc odcina na chwilę i powraca wcześniej odcięta była do momentu wyłączenia i włączenia samochodu.
Błąd jest częściej , wcześniej tylko podczas trasy minimum 150 km
Po aktualizacji nie pojawia się błąd w skrzyni P2855 prawdopodobnie dotyczący zużywania się sprzęgieł.
Czekamy za częścią i opiszę po naprawie jeszcze co się zmieniło.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No i wszytsko jasne, sonada ta co u mnie. Koszt od 30 do 50 PLN. Musi być koniecznie zielona wtyczka i długa sonda. Po wymontowaniu podszybia operacja na 30 min. :)
Wiem tylko nie mogę zdjąć wycieraczki , nie chce zejść[emoji31]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No trzeba ściągacz lub zlac dobrym penetratorem np wd40 i zostawić na 60n min. Od siebie do siebie trzymając trzpień i schodzi jak masło. :)
Jest to czujnik E1GQ - ceny na allegro od 100 do 250 inne z zieloną wtyczką mają krótki kabel
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200104/23ef6c6f73f8bd92f4eb535c16e42a5e.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kaczor99 04-01-2020, 18:41 Update
Pojechałem do serwisu Panowie najpierw wgrali nowe oprogramowanie do modułów między innymi silnik i skrzynia i co ciekawe.
(ciach)
Błąd jest częściej , wcześniej tylko podczas trasy minimum 150 km
Po aktualizacji nie pojawia się błąd w skrzyni P2855 prawdopodobnie dotyczący zużywania się sprzęgieł.
Czekamy za częścią i opiszę po naprawie jeszcze co się zmieniło.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jakie koszta wgrania aktualizacji ?
Wszystkie opisane problemy miałem ze swoim autem P040D i dodatkowo P228C
co do pierwszego wymiana czujnika pomogła, jak ręką odjąć, fotka w załączeniu, podobno w s-maxie ciężko się dostać w mondeo prawie na wierzchu , przy odkręcaniu nie stawiał żadnych oporów, a nastawiłem się na walkę.
Drugi usunąłem wymianą pompy wysokiego ciśnienia.
Pozostał tylko:
P2855 - Sprawność doprowadzania ciśnienia do sprzęgła A
Czyżby aktualizacja softu skrzyni kasuję ten błąd ?
199 zl brutto za aktualizację, jednak nie zapłacę nic ponieważ za krótko go testowali i oddali jako sprawne auto , po 10 km wywaliło błędy czujnika tmp egr i kazali wrócić, wtedy stwierdzili że jednak to czujnik i go zamówili ,
Błąd skrzyni już nie wyskoczył a wywalało go po 5 km od skasowania .
Poczekaj pojeżdżę tydzień to będę miał 100% pewności ze pomogła aktualizacja
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kaczor99 05-01-2020, 15:46 Widzę, że Kolega ma forscana, mógłbyś zobaczyć, jaki masz wgrany moduł kalibracji
TCM - Moduł sterowania przekładnią
Ja mam taką :
Nr części: DS71-7Z369-BE (latest known: DS71-7Z369-BH)
Strategia: E1GR-7J104-FA
Kalibracja: DS7R-7J105-BF
A proszę
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200105/40c9c58259db893d711def449dcfc3e9.jpg
kaczor99 ten obrazk co wkleiłeś z kabelkiem to , kabelek nie będzie za krótki?? wydaje się że powinien być 2x dłuższy
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kaczor99 05-01-2020, 21:28 Z tego tematu czerpałem wiedzę, o jaki chodzi ?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=288796
Dzięki za info w sprawie skrzyni
Witam. dla potomnych. W końcu forum jest dla nich właśnie. Czujnik EGR jest w kolektorze, w silniku 2,0 tdci 210 KM przewód czujnika ma około 40 cm( w otulnie termo odpornej - srebrenej), wtyczka o kolarze zielonym, praktycznie mozna dobrać kazdy czujnik tylko nie można go lutowac bo sie po prostu nie da ------ linka w oplocie stalowym
wymontowanie, ze wzledu na słaby dostęp -- opusciś silnik na poduszce. Czujnik jak w fordach - klucz 14, nasatka z przelotem.
Czujnik wymieniony na używany koszt 150 zł i poranione ręce błędów brak.
S max po 2015r od góry wymienisz czujnik ale musisz:
1. Zdemontować podszybie , aby to zrobić najtrudniej zdjąć wycieraczki, popsikać na rdze i szarpać aż zejdzie.
2. Jak już zdejmiesz podszybie i masz dostęp ręką do czujnika musisz mieć klucz nasadowy z wycięciem , jednak żeby go nałożyć na nakrętkę czujnika musisz zdjąć osłonę metalową z turbiny tj. Odkręcić pięć śrubek i da się ro zrobić od góry
3. Włożyć nowy czujnik i ręką dokręcić nakrętkę następnie dociągnąć kluczem i założyć z powrotem osłonę aluminiową i pięć śrubek , masakra ale dacie radę;)
Błąd o numerze
P041D lub P040D nie powraca i nie ma błędów.
Serwis szuka ale nie ma pojęcia o co chodzi z tym błędem.
Pozdrawiam.
Podziękowania dla chłopaków z forum bez nich majątek stracony na szukanie dziury w serwisie, niby autoryzowanym.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|