Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Auto ciężko odpala poniżej 0 stopni


Kamil2
28-12-2019, 17:14
Witam, niedawno zakupilem S Maxa 2007 rok 1.8 diesel.
Mam mały problem który pojawia się gdy temperatura spadnie poniżej 0. Samochód ciężko odpala.
Mam wrażenie że brakuje mu paliwa. Odpala dopiero za 3 lub 4 podejściem powoli się rozpedzajac. Po odpaleniu i późniejszej jezdzie wszystko jest dobrze, pali na dotyk. Również gdy temperatura jest powyżej 0 pali ładnie.
Na początku myślałem że będą to świeczki lecz przy temperaturze 0 stopni nie są one w ogóle załączane.
W poniedziałek na start biorę się za wymianę wszystkich filtrów w tym paliwowego.

Auto w jezdzie jest dynamiczne itp. Wyświetla check engin w związku z egr za który wezmę się w tygodniu, ale raczej nie wiąże tych tematów razem. Awaryjnie dodaje kody błędów:

P0098 Czujnik 2 temperatury powietrza sportowego
P0489 Sterowanie recyrkulacja gazów wydech.


Co możecie mi polecić by sprawdzić? Czujnik położenia wału?

slawek-kali
28-12-2019, 17:43
Na początku myślałem że będą to świeczki lecz przy temperaturze 0 stopni nie są one w ogóle załączane.
a to wiesz? wyczytales? czy typujesz?
zreszta napraw auto, a potem mysl...

Kamil2
28-12-2019, 17:52
Wyczytałem, że jeśli na zewnątrz jest powyżej 0 grzebień świec się nie załącza. I obserwując kontrolke od świec by się zgadzało dziś przy 0 stopni tylko błysła, a gdy było już np. -3 podgrzewała parę sekund. Tak, są to moje domysły. Zbieram informacje co sprawdzać i w jakiej kolejności. Aby wymienić odpowiednia połowa auta :)

szynszyl
28-12-2019, 17:58
Akumulator doladuj

Kamil2
28-12-2019, 18:00
Akumulator praktycznie nowy, rozrusznik kręci bardzo dynamicznie i szybko.

lucas4891
28-12-2019, 19:20
Wymień świece. Chyba że masz dostęp do amperomierza cegowego. Bo tylko tak można sprawdzić czy świece grzeją bez ich demontażu i podpinaniu do zasilania.
Nawiasem mówiąc świece grzeją przy wyższych temperaturach niż 0*C. Grzeją również podczas pracy silnika

Kamil2
28-12-2019, 19:35
Dobrze, a więc w poniedziałek zacznę od wymiany świec. A jest taka możliwość że świece grzeją ale słabo ? Teraz byłem w aucie odpalić, temperatura -1 I i po trzy krotnym podgrzaniu odpalił. Godzinę wczesniej był odpalamy na chwilę

Piasek80
28-12-2019, 19:51
Na początku myślałem że będą to świeczki lecz przy temperaturze 0 stopni nie są one w ogóle załączane.
Są załączane i to powyżej zera.
Świece do sprawdzenia ale i stan kabla je zasilającego bo często lubi się upalać już na samym początku (tam gdzie wychodzi z wiązki). Dalej sprawdź samo sterowanie, przekaźnik, bezpieczniki itp bo grzać musi i to długo, bardzo długo.
U mnie rano obecnie (a mamy okolice +1/0/-1*C) grzeje 5-6sek. Tyle świeci się kontrolka na desce (bo grzeje znacznie dłużej). Gdy kontrolka zgaśnie silnik powinien zapalić najdalej przy 3-4tym obrocie wału i to równiutko na wszystkie 4 cylindry. Żadnych fajerwerków, telepania, terkotania, dymienia itp. 3-4 obroty i sru... chodzi.

Kamil2
28-12-2019, 20:13
Przy odpaleniu słychać jak by nie chodził na wszystkie. Po 3 sekundach po odpaleniu już jest równa praca silnika. Świadczy to też o złym stanie świec?
Z jakiej firmy polecacie kupić, Bosch około 40 zł sztuka czy Ford 57zł

Piasek80
28-12-2019, 20:57
Najpierw sprawdź:
- bezpieczniki
- przekaźnik czy pstyka (załącza)
- czy kabel się nie upalił
- czy dobrze styka z każdą świecą, czy nie pośniedziałe to, korozja nie zeżarła
- czy świece mają przejście
Potem na stół każdą i pomierzyć rezystancję (na YT znajdzesz pełno filmików jak to zrobić albo zanieś do pierwszego lepszego elektryka/elektronika z multimetrem za 5zł - za piwko ci sprawdzi)
Dopiero potem kup jak się okaże że któraś zdechła. Kpl 4 nowych, najlepszych na jakie cię stać.

Kamil2
29-12-2019, 13:10
Najpierw sprawdź:
- bezpieczniki
- przekaźnik czy pstyka (załącza)
- czy kabel się nie upalił
- czy dobrze styka z każdą świecą, czy nie pośniedziałe to, korozja nie zeżarła
- czy świece mają przejście
Potem na stół każdą i pomierzyć rezystancję (na YT znajdzesz pełno filmików jak to zrobić albo zanieś do pierwszego lepszego elektryka/elektronika z multimetrem za 5zł - za piwko ci sprawdzi)
Dopiero potem kup jak się okaże że któraś zdechła. Kpl 4 nowych, najlepszych na jakie cię stać.

Witam, postanowiłem dziś sprawdzic na własną rękę co mogłem i oto wyniki:
- Bezpieczniki ok
- Przekaźnik Patryka załącza
- Na każdą świece podałem kabelkiem plus z akumulatora, każda swieca iskrzyła ( wd. Poradników na YT świece są dobre)
- Zmierzyłem czy na każdą świece dochodzi prąd po przekreceniu kluczyka, na każdą prąd dochodzi. Prąd przez około 1 sekundę ( silnik ciepły )
- Miałem zmierzyć jeszcze odporność dodatkowo ale zagubił mi się gdzieś multimetr, jutro kupię i sprawdzę. ( Chyba że test z plusem na każdą świece jest wystarczający?

Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury powietrza który komputer pokazuje że jest z nim problem? Może podaje komputerowi że temperatura jest wyższa niż w rzeczywistości i przez to za krótko grzane są świece ?
Po czujnik oczywiście jadę jutro z samego rana zamienię i sprawdzę czy pomogło.

Macie jeszcze jakieś porady ?

Piasek80
29-12-2019, 15:04
na każdą prąd dochodzi. Prąd przez około 1 sekundę ( silnik ciepły )
na zimnym trzeba. Jeżeli na zimnym robił będzie to samo to masz już winnego
Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury powietrza który komputer pokazuje że jest z nim problem? Może podaje komputerowi że temperatura jest wyższa niż w rzeczywistości i przez to za krótko grzane są świece ?
to może mieć związek.
Ja dzisiaj rano odpalałem swojego, stał 12h na dworze, +0,5*C komputer na liczniku pokazywał. Dokładnie 7sek świeciła się "sprężynka" świec żarowych. Po zgaszeniu "na ucho" 2-3 obroty wałem rozrusznik zrobił nim silnik zaskoczył równiutko na wszystkie 4 gary.

arek_r1
30-12-2019, 11:27
Witam, postanowiłem dziś sprawdzic na własną
- Miałem zmierzyć jeszcze odporność dodatkowo ale zagubił mi się gdzieś multimetr, jutro kupię i sprawdzę. ( Chyba że test z plusem na każdą świece jest wystarczający?
[...]

Macie jeszcze jakieś porady ?

Oczywiście opór świec ma znaczenie można to zmierzyć prądem poboru świecy, w dwóch poprzednich kopciuchach miałem na każdej świeczce inny i to już może być pierwszy problem konkretnych wartości oporu nie podam, trzeba by porównać do nowej, jednak przy rozruchu mamy więcej rzeczy do sprawdzenia: kompresja, olej, filtr paliwa, filtr powietrza i jeszcze kilka innych rzeczy.

Kamil2
30-12-2019, 16:12
Panowie dziękuję problem rozwiązany;) A dokładnie 3 problemy ;)
Jednak świeczki były przepalone, działała tylko 1 ;) awaria świeczek wyrzucała błąd egr oraz czujnika temp. Po wymianie check engine znikł wszystko jest dobrze. Dziękuję i pozdrawiam