Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Niedziałające zegary/licznik


bonifacy60
16-06-2011, 16:05
Witam wszystkich,
mam problem. Jak w temacie, padły mi wszystkie wskaźniki. Auto pali, zamyka i otwiera się z klucza, klima i radio chodzą, światła działają tylko nie wiem jak szybko jadę, jakie silnik ma obroty, ile paliwa zostało itp. Ogólnie żadne zegary nie działają. A stało się to bez żadnego ostrzeżenia, cichaczem. Może ktoś ma jakiś pomysł lub też wie co z tym fantem można zrobić samemu. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Slartibartfast
16-06-2011, 18:08
Nie cichaczem, na pewno Converse Ci komunikat wysłał tylko nie masz go jak przeczytać... ;)
A na poważnie - nie ma bezpiecznika od zegarów?

bonifacy60
16-06-2011, 18:21
Bezpieczniki sprawdzałem. Wyglądają OK, żaden nie przepalony. Czasem tylko coś klika w skrzynce pod maską.:?:

NIUTEK74
16-06-2011, 18:29
Z prawej strony masz pod schowkiem moduł GEM sprawdzi jego zasilanie

bonifacy60
17-06-2011, 20:17
Witam ponownie,
zegary naprawione. Wyszło na to, że ktoś mało umiejętnie tam grzebał(może usiłował cofnąć licznik lub coś w tym stylu) i jakieś kabelki się poodłączały, ale już po bólu. Całość kosztowała mnie 180 złociszy i niecałe 1,5 godziny. Pytałem o to też w ASO w Starych Bielicach pod Koszalinem. Pani powiedziała, że mogą to sprawdzić dopiero we wtorek. Koszt na dzień dobry to 240 zł za samo podłączenie kompa, a potem to się dopiero okaże. Zanim mi wreszcie naprawili byłem w dwóch innych warsztatach w okolicach Kołobrzegu, auto było podłączane do komputera, sprawdzano wszystkie bezpieczniki i nic nie poradzono. Kosztowało mnie to "dziękuję ' i "do widzenia".
Naprawiałem to w samym Kołobrzegu u gościa, który nazywa się Tomasz Panek. Ma warsztat na Gryfitów 4-6, a to numer telefonu 501678074. Z czystym sumieniem mogę go polecić wszystkim kierowcom z Kołobrzegu i okolic(reszcie oczywiście też) i to nie tylko właścicielom S-Maxów. Robi szybko, solidnie i bez ściemniania(przynajmniej tak było w moim przypadku).

NIUTEK74
17-06-2011, 20:56
A w którym miejscu próbowali grzebać

bonifacy60
18-06-2011, 11:00
Nie wiem dokładnie, w którym miejscu grzebali i niespecjalnie się tym interesowałem, bo i tak się nie znam. Fachman powiedział mi, że mogło to mieć coś wspólnego z próbą cofania licznika. Gość zabrał tablicę do domu i pod mikroskopem wszystko poprawił i naprawił, a przynajmniej tak powiedział. W każdym razie zegary i wyświetlacz grają i buczą więc nie wnikam.

pxl
20-06-2011, 19:04
Witam wszystkich,
... padły mi wszystkie wskaźniki. Auto pali, zamyka i otwiera się z klucza, klima i radio chodzą, światła działają tylko nie wiem jak szybko jadę, jakie silnik ma obroty, ile paliwa zostało itp. Ogólnie żadne zegary nie działają. A stało się to bez żadnego ostrzeżenia, cichaczem...

Miałem podobną przygodę z convers+ w moim s-maxie -> umarły wskaźniki obrotomierza (zatrzymał się w pozycji 900-1000 o/min - i pozostawał w tym stanie nawet po zamknięciu auta) wskaźnik szybkości, temperatury i paliwa (ten ostatni pozostawał w pozycji 3/4 na stałe nawet przy zasięgu poniżej 100km)
- stawiałem na wewnętrzne fizyczne (elektroniczne) uszkodzenie conversa+ -bowiem w stanie testowym odczyt takich danych jak prędkośc, obroty, temperatura silnika był poprawny.
Przyczyny nie poznałem:( - pozostała zagadką (elektronika i jej chimery)
Obecnie wszystko działa poprawnie.
Naprawa była banalnie prosta (jak reset kompa w przypadku zawiechy)
-odłączenia akumulatora na około 1h.
Przynajmniej tak było w moim wypadku.
pozdrawiam
XPrzemo

bonifacy60
20-06-2011, 21:39
U mnie, tak jak pisałem, problem tkwił w kabelkach. Próbowałem też resetu, ale bez rezultatu. Pomogła dopiero naprawa.

aurelio
27-11-2011, 00:26
Witam,
dzisiaj stała się rzecz dziwna, zwariowały mi liczniki łącznie z Conversem. Wszystko zaczęło migać wykręcając wskazówki na pole po za wskazaniami. Przy okazji radio zaczęło włączać się i wyłączać. Wskazania przebiegu migają na 999999km, temperatura na -99. Po zgaszeniu silnika i zablokowaniu drzwi wskazówki pozostały w dziwnych pozycjach.
Kilka dni wcześniej radio Blaupunkt fx potrafiło się blokować uniemożliwiając używanie niektórych funkcji.

Czy ma ktoś pomysł co to może być? i jak ewentualnie rozwiązać ten problem?

Hipos
27-11-2011, 07:41
Jeżeli jeszcze nie zrobiłeś to odłącz klemy (zasilanie). Czas wybierz sam, bo rady na sieci w dot. dziwnych przypadków to od 10 min do całej nocy.
To jest jak z Windows. czy komórkami - pierwsza naprawa rozwiązująca większość problemów to reset i/lub fizyczne pozbawienie prąd (wyjęcie baterii)

Po tym zrób test zegarów z którego możesz porównać część parametrów dzięki czemu zobaczysz czy są różnice


Jak nie pomoże to szukaj w swojej okolicy Elektronika (nie ASO).


MIchał

organista18
29-12-2019, 07:48
Witajcie.

Podczas jazdy wszystko zgasło, łącznie z radiem (Denso). Wskazówki się jakby zawiesiły, nie działa nawet żadne podświetlenie przycisków ani sterowanie klimatyzacją-nawiewami.
Po podłączeniu Forscan pokazuje brak komunikacji z deską rozdzielczą - błędu nie można wykasować.
Sprawdziłem bezpieczniki, są ok. Akumulator był odłączony, to wróciło radio.
Co mogę jeszcze zrobić żeby być pewny, że to zegary padły... ?

eclipse
30-12-2019, 11:41
Nie panikuj , odkręć osłony i wyjmij licznik , być może tylko poluzowała się wtyczka lub jakieś złącze na wiązce .

lucas4891
30-12-2019, 16:02
Albo zimne luty głównej wtyczki od licznika

rab_net
05-02-2020, 20:10
Witam dziś miałem podobna sytuacje podczas jazdy zgasły zegary sterowanie klima i nawiewem kierownica żadnych przekaźników nie było słychać do kierunków czy awaryjnych lecz kierunki i awaryjne świeciły a i wskazówki od zegarów leżały na dole tak jakby auto było zgaszone

karol11reset
02-11-2020, 22:51
Witam w ostatnim czasie nawarstwiło się mi kilka problemów z moim s-maxem 1.8 TDCi. Na początku pojawił mi się problem z odpalaniem, po włączeniu zapłonu, rozrusznik kręcił tak jak by złapał i zaraz zgasł. Mechanik przeczyścił rozrusznik, wymienił filtr i węże paliwowe ( bo niby to powodowało) ale problem znowu się pojawił. Okazało się że akumulator był już do wymiany. Po wymianie akumulatora było niby wszystko oki. Ale dziś znowu nie mogłem odpalić (za którymś razem załapał). Mało tego przestała nagle działać klimatyzacja. Po podłączeniu do komputera pojawiły się błędy :
===PCM DTC P0073:00-28===
Kod: P0073 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie A” czujnika temperatury powietrza otoczenia
===ABS DTC U0100:00-8A===
Kod: U0100 - Utrata lacznosci z ECM/PCM A
Co do pierwszego błędu nie wiem co może być przyczyną na desce pokazuje prawidłową temperaturę.
Mało tego 2 x zdarzyło się, że zgasła mi deska rozdzielcza i zwiesiły się zegary. Pierwszy raz jak przy załączeniu klimatyzacji zgasło tez wyświetlanie na panelu klimatyzacji. Po przekręceniu kluczyka wróciło do normy, Drugi raz podczas jazdy zgasła deska na ok sekundę. Czy miał ktoś podobne kłopoty i jak w swoim przypadku sobie poradził. Gdzieś tak od czerwca walczę z tematem. Proszę o pomoc

anml
11-09-2023, 16:08
cześć,

padły mi wszystkie zegary analogowe (wyświetlacz działa poprawnie) w moim 2.5t

W internetach większość to liczniki z diesli, ale widze ofertę z mondeo 1.6 (ten sam vmax i obrotomierz)

Czy taki licznik będzie poprawnie działał po podłączeniu do 2.5t?

Jarek

Antej
11-09-2023, 17:05
Oddaj do naprawy i po problemie.

Kazdy licznik z danych lat będzie dzialac.
Problelem moze okazac sie wskazywany przebieg

SoftLife
14-12-2023, 20:08
Czy któreś z Converse + są pozbawione problemu z opisywana usterką? Teraz mam licznik z nr BS7T

Antej
14-12-2023, 20:38
Nie.

PanJaz
04-04-2024, 09:38
Witam wszystkich. Mam problem z licznikiem 6M2T-10849 EM, wskazówki stały albo zatrzymywały się w jakiejś pozycji. Dodatkowo wyświetlacz miał tetrisa na prawej części. Jak wyciągnąłem cały licznik, to przy dociskaniu wtyczki do gniazda wskazówki zaczęły chodzić i czasem wyświetlacz też się naprawiał. Wnioskuję że to zimne luty. Przy wkładaniu licznika niefortunnie pękł mi narożnik wyświetlacza i rozlał się do połowy. Nie wiem czy warto to jeszcze naprawiać czy wymienić na nowy ale nie mogę znaleźć licznika z takim numerem. Będę wdzięczny za pomoc.

Antej
04-04-2024, 09:43
Miałeś uszkodzoną płytę główną (nadal masz) i nie było to tylko złącze, ale do naprawienia.
Teraz masz jeszcze LCD do wymiany.