Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Stuki w silniku, czy to łańcuch?


bakutyl
29-12-2019, 12:06
Witam. Pacjent 2.0 tdci 210 km, przebieg185 tys. Po zmianie rozrządu nasiliły sie stuki. Silnik chodzi jak stary bocian 1.9 tdi :( wtryski juz, były zmienione.

Pali na dotyk, moc ma, nie kopi nie dymi. Najbardziej słychać stukanie 30 sek.
https://youtu.be/Lk1BLco-H80

Dziękuję za pomoc
Zibi

djremo
29-12-2019, 19:47
Mam tak samo w 180KM. Myślałem , że wtryski stukaja. Po rozgrzaniu silnika dźwięk praktycznie cichnie. Rozrząd wymieniłem 5 tys km temu ori FORD, pompa hepu. Na razie jestem na etapie jeździć i obserwować

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

Patryk85
30-12-2019, 21:20
Ostatnio jest wysyp tych dźwięków w 2.0tdci ,ja obstawiam że powoduje to EGR,ktoś na FB mk5 pisał że odstawił auto do ASO bo miał taki sam klekot jak Twój.Wymienili EGR i problem znikł.jak dojdziesz kolego co powoduje ten dźwięk w twoim wozie to podziel się wiedzą 😉

gaga123
01-01-2020, 11:31
Ja mam focusa MK3 FL 2.0tdci 150km i dokładnie to samo. Stuki na zimnym, jak się rozgrzeje zanikają. Częstotliwość stuku/klekotu rośnie wraz z obrotami silnika. Na YT ktoś wrzucił filmik mondeo mk5 dokładnie z takim motorem i ten klekot. Nie wrzucę filmiku bo został usunięty, natomiast autor filmiku opisał usterkę i winowajcą był nie dziajacy poprawnie EGR - po zaślepieniu dźwięk podobno zniknął. Ciekawostką jest to że nie było żadnego błędu w silniku.
Będę w najbliższym czasie oddawał auto na czyszczenie

bakutyl
02-01-2020, 08:51
Spróbuję zaslepic egr. Tylko nie rozumiem co ma zacięty egr do stukow w silniku. :p

djremo
02-01-2020, 08:53
Ale co ci da zaslepienie skoro egr dalej będzie pracował? Należy go odłączyć i sprawdzić czy stuki ustaly

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

Patryk85
02-01-2020, 14:11
W firmie jest Fokus , też tak stuka.Wymienili cała górę walki,popychacze łańcuch łączący walki poskładali i nic,stukało dalej, Także góra nie powodowała tej usterki ,wtryski wzięte na stół ,stan bdb.Tez jestem ciekaw co powoduje ten dźwięk,bo w peugeotach z tym dw10f też się to zdarza i nikt się nie chce pochwalić.

djremo
02-01-2020, 14:33
Odpiąłem egr wtyczkę i gruszkę i stuka tak samo. U mnie ewidentnie dźwięk pochodzi gdzieś z góry okolice wtryskiwaczy/pokrywa zaworów

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

bakutyl
02-01-2020, 17:01
U mnie to samo, stuki ewidentnie w okolicy rozrządu, albo Góra albo dolna część. Tego się obawiałem właśnie, chciałem nawet zamówić już nowy lancuch i napinacz ale wiedze że bez sensu zabieg.

Może stuka coś w dole silnika, moze trzeba ściągać miskę żeby zobaczyć dół silnika :(

Patryk85
02-01-2020, 18:33
Koledzy nie daje mi to spokoju popatrzyłem zagraniczne fora, tak mi przyszło na myśl że te stuki które zawsze towarzyszą przy zimnym motorze ,to może też być koło pasowe,gdzie na zagranicznych forach hdi też mieli problem z lokalizacją źródła dźwięku i wszyscy piszą że na zimnym silniku daje znać o sobie (dźwięk podobny tu przykład peugeot https://youtu.be/yadedZH-v04 i niby dopiero po zdjęciu koła i nadkola idzie to uslyszec,albo to https://youtu.be/GyQcLRMIxdM Jak myślicie?

djremo
02-01-2020, 18:45
No dokładnie taki dźwięk mam właśnie. I co wymiana koła pomaga czy to grubsza sprawa?

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

Patryk85
02-01-2020, 19:13
Wymiana to może nie trudna, aby być pewnym na sto procent trzeba zwalić pasek osprzętu i rano uruchomić bez paska, jak będzie cicho to 10000%kolo.To mi najbardziej pod pasowuje,pamiętam w MK3 miałem to samo i też na początku nie mogłem dojść zkąd pochodzi dźwięk ,miałem już czarne scenariusze,a okazało się bzdurą.Poczytaj sobie ono się rozwulkanizowuje i wali samo o siebie pod wpływem siły odsrodkowej

Bump: Z mojego doświadczenia z tym dzwiekiem, w autach z silnikiem dw10f wykluczam na sto 100% wtryski układ rozrządu (popychacze,łańcuch,napinacz)panewki no ten EGR to nie sprawdzałem ,zostaje tylko to koło

bakutyl
02-01-2020, 22:23
Odpalalem silnik przy ściągniętym pasku. Ciągle to samo. Jak mówię sam zmieniałem rozrząd i wziąłem pod uwagę koło pasowe. Wymiana na 30 min ( w tym 4 min grzania bo składane z klejem zrywalnym).

truszczu
04-01-2020, 13:11
Widzę grono stukających tdci'ków rośnie :). Może w końcu dojdziemy o co chodzi w tych silnikach.
A jak to u mnie wygląda i co było robione ?
Wymieniony komplet wtryskiwaczy,
Zmieniony dolot, IC, pouszczelniane,
Zmieniony rozrząd (bez łańcucha)
Dodatkowe płukanki silnika, zmieniony olej, próby z dodatkami do oleju,
Próbowałem zaślepić EGR ale bez skutku (na trasie wywala błąd po zatkaniu, przy wolnej jeździe nie)
Zmieniłem EGR na drugi używany, po uprzednim rozkręceniu go w drobny mak i wyczyszczeniu
A co na to silnik z rana ? Stuk, stuk, stuk.
Próbowałem ręcznie przesterować grzybek czy klapę, ale 0 różnicy.
Tymczasowo rozwiązałem problem poprzez instalację webasto. Jak rozgrzeje auto z rana to nie ma w ogóle stuków. I to podsunęło mi kilka odpowiedzi. Nie ma szans by webasto poprzez ciecz chłodzącą rozgrzało olej, panewki, sworzeń tłoka itp. do takiej temperatury aby się powiększyły i nie stukały.
Druga ciekawa sprawa, ostatnio odkryłem, żę pomimo iż silnik był rozgrzany po trasie, po postoju ok. 1h na jałowym, znowu zaczęło stukać, tak jak na zimnym silniku.
Myślę jeszcze popatrzeć czujniki i spróbować je odpinać by zobaczyć czy będzie różnica np. lambdę, bo powoli pomysłów brak.

Patryk85
05-01-2020, 13:16
A spróbować wprowadzić nowe korekcje wtryskiwaczy ?ja wykluczam fizyczne uszkodzenie silnika, to coś jest z dawką albo czasem wtrysku

truszczu
05-01-2020, 15:37
A spróbować wprowadzić nowe korekcje wtryskiwaczy ?
Ja próbowałem na 2 kompletach wtrysków. Sprawdzone używki, a potem nowe. Zero różnicy, tak samo puka. Resetowanie ustawień też nic nie zmienia.
Chociaż jest mała różnica, mam teraz na zbyciu dobre 3 wtryskiwacze :).

Patryk85
05-01-2020, 20:51
To już mamy listę rzeczy,które możemy wykluczyć:góra tj.Wałki,łańcuch z napinaczem,popychacze,wtryski,dolot{szczelność},EG R,rozrząd,panewki.
Zostaję{mało prawdopodobne}:luz tłoka(piston slap),ale to inny dzwięk,sworzeń tłoka(też ten dzwięk jest inny i nieregularny podczas dodawania gazu.
Ewentualnie sterowanie wtryskiem sterującym{ ECU} oraz czujniki przez co jest zła dawka wtrysku i następuje głośna detonacja.
Jakieś pomysły jeszcze

gaga123
06-01-2020, 16:50
Focus MK3 FL 2.0tdci 150KM, przebieg 232 000 km
Jak tylko silnik się rozgrzeje, cykanie/klekot zanika i silnik działa bardzo dobrze.

Edit: na zimnym tak samo działa ok, moc jest, kopcenia na jakikolwiek kolor brak, oleju nie ubywa, jest tylko ten klekot/cykanie.

gaga123
20-01-2020, 09:34
Panowie, czy coś się u Was wyjaśniło/pomogło?

truszczu
20-01-2020, 17:05
czy coś się u Was wyjaśniło
U mnie jedynie tyle, że to również nie jest wina przepływki.

Czujniki na wydechu niestety dalej nie sprawdziłem, bo webasto wcześniej nagrzewa auto i nie ma stuków :).

Gural bagienny
20-01-2020, 18:17
Nic nie zrobicie to jest urok tych silników to tylko Ford

gaga123
20-01-2020, 18:42
Mam kontakt z focusem 2.0 TDCi 150KM z przebiegiem 125 000 i nie klekocze, a mój przy 233 000 klekocze, więc stawiałbym bardziej na zużycie jakiegoś elementu niż urok :)

truszczu
20-01-2020, 20:06
Nic nie zrobicie
Widzę, że kolega ma starszą wersję tego silnika na siemensach, a więc tak ta wersja klekocze. DW10f chodzi dużo bardziej aksamitnej. No chyba, że zaczną się poranne stuki, wtedy pracuje gorzej niż na siemansach :).

Gural bagienny
20-01-2020, 20:50
Miałem forda raczej byłem zadowolony po małych modyfikacjach EGR i DPF wypad i auto zaczęło normalnie funkcjonować kupiłem benzynę i zamontowałem LPG i dopiero teraz mogę powiedzieć że jest zadowolony jazda za darmo
Diesel to tylko na bardzo długie trasy bo inaczej zero korzyści

gaga123
21-01-2020, 07:53
Koledzy, którzy regenerowali wtryski do DW10F, jaki koszt wyszedł Wam za szt?
Nowy to ok 1000zł, trochę porażka

truszczu
21-01-2020, 08:14
Nowy to ok 1000zł, trochę porażka
Nowe są trochę tańsze w mojej okolicy, ok 650-700zl/szt.
Jak chcesz to mam 3 szt w idealnym stanie z kartą pomiarowa. Oryginalne z małym przebiegiem i nie regenerowane.

gaga123
21-01-2020, 09:12
Nowe są trochę tańsze w mojej okolicy, ok 650-700zl/szt.

dzwoniłem z ciekawości do City Car Gliwice, pan uprzejmie mnie poinformował, że wtrysk kosztuje 1660zł/szt :D oczywiście mowa tu o Focusie mk3 FL

Na razie robie rozeznanie tematu, klekot jest, ale już zrobiłem 12 000km i nic więcej się nie dzieje

bakutyl
21-01-2020, 13:04
Jak kupowałem wtryski po 200 PLN sztuka. Przelewy maja minimalne, ale jak wiadomo w uzywkami zawsze loteria.

Patryk85
27-01-2020, 21:46
I jak, ktoś doszedł z tym klekotem co go powoduje ?Czy na razie pomysłów brak?

olek.maicher
30-01-2020, 13:13
Focus mk3 2.0 tdci DW10F 170tys - wymieniłem rozrząd, pasek z rolką i uszczelniacze pod wtryskami (zakładałem, że może dźwięk daje wyrobiona miedziana podkładka pod wtryskiem). Wtryski czyste, uszczelniacze w porządku a focus jak stukał poniżej 8st. Na zimnym silniku tak stuka :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

KOZIOŁ... Kuga 2.0 TDCI
30-01-2020, 19:49
Podepnę sie pod temat . co prawda ma Kugę ale silniki sa takie same . Konkretnie mam 2.0 TDCI 150km DW10f euro 6.2.

Od momentu wyjazdu z salonu stuka , cyka i czasem dudni .

Zrobione od nowości 19000km .
Zgłaszałem w serwisie . Jeździli nasłuchiwali, podłączali komputer i nic .
Za każdym razem : "Wszystko jest w porządku, komputer nic nie pokazuje .
Muszę jednak stwierdzic ,ze te stuki w miare przebiegu były co raz to cichsze .
U mojego kolegi w Mondeo (odbieralismy auta tego samego dnia ) też stukało i cykało od nowości . Teraz stuka dopóki się nie rozgrzeje .
doszedłem do pewnych wniosków po przejechaniu 19tys km . Oczywiście moge sie mylić . Otóż:

silnik DW10f jest o niebo głośniejszy niż DW10C (jaki miałem w poprzedniej Kudze.

Wtryskiwacze Delphi Piezoelektryczne w DW10F są z reguły głośne . Zwyczajnie sa to najgłośniej pracujące wtryski na rynku przez specyficzny ich typ i metode pracy . U mnie czasem jak jadę wolno 1200-1500obr/min to dosłownie wtryski słychać w kabinie jakby ktoś nad tłok kulek z łożyska wrzucił . Jak skrzynia zredukuje i dodam gazu to cichnie . Odnoszę wrażenie ,ze ten silnik jednak lubi ciepło i obroty powyżej 2tys . Wtedy jest cichutki i idzie dobrze . Pmpa vacum to też nie jest nic dobrego czym może pochwalić sie silnik DW10F. Na wolnych obrotach cyka jak dobry stary budzik na szafce . Cyka po prostu cyka i nic z tym nie zrobimy :) Powracając do Wtrysków to jeździłem Citroenem, Peugeotem z tym samym silnikiem i tez wtryski stukają i cykają jak z wolniejszych obrotów wychodzi . Moim zdaniem to stukanie to nie jest wina żadnego koła pasowego czy osprzętu paska wielorowkowego . To pie.....lone wtryskiwacze Delphi ze swoim wkładem piezoelektrycznym tak podają dawkę paliwa ,ze silnik wydaje taki dźwięk jak jest zimny a i same wtryski do cichych nie należą . Mówił mi mechanik a ASO Peugeot ,ze oni jak wymieniają wtryski to jak się trafi . Może się trafić nowy głośniejszy niż ten co wymienili . Pocieszył mnie ,ze 80% z nich ponoć sie układa i cichnie po 50 tys km . Reasumując :

W mojej Kudze cyka i stuka
W Mondeo kolegi cyka i stuka
W waszych autach cyka i stuka
W innych jakie widziałem i specjalnie przysłuchiwałem się pod lidlami, Biedronkami i innymi parkingami tez cykało i stukało .
Chyba juz tak musi być w tym silniku .

Ten silnik chodzi tak jakoś twardo póki sie nie rozgrzeje .
Wybuch mieszanki podanej przez te wtryski nadaje ten dziwny dźwięk . To jest na granicy prawidłowej detonacji a spalania stukowego (choć w dieslu podobno to nie występuje )

Pozdrawiam

Fiesta Mk8 ST Line
30-01-2020, 20:35
No to ja albo już lekko przygłuchawy jestem, albo trafił mi się dziwny egzemplarz bo silnik pracuje cicho i nic nie stuka. A pracuje napewno ciszej nic dw10c w mojej poprzedniej cytrynie. Tyle że to 180KM ale nie sądzę żeby to miało jakiekolwiek znaczenie. Przebieg 13k

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Patryk85
30-01-2020, 21:33
Ja wam powiem że nie każdy to słyszy,np mojemu koledze wszystko jest ok "terkocze bo jest zimny , objawy złego diesla wychodzą na ciepłym,a ciepły pracuje spoko",ale wam powiem że sumując wszystkich użytkowników (ich wymiany części od popychaczy do wtrysków sond itd.To myślę a nawet jestem pewny że to jest coś ze sterownikiem PCM,W moim aucie uzależnione to jest od temp zewnętrznej 0-5° .Powyżej ,albo niżej tak niestuka tylko twarda praca zimnego diesla.Tak jak kolega Kozioł napisał , że nowe też tak pracują.
Tylko teraz pytanie czy te odgłosy nie zaszkodzą w przyszłości silnikowi?

Patryk85
03-02-2020, 16:33
Dobra, koledzy dzisiaj pojeździłem z komputerem i co mnie zastanowiło.Dwie wartości,EGR położenie zaworu i wymagane położenie.Otóż te dwie wartości znacznie odbiegają od siebie(od 15do35%)więc postanowiłem zrobić test.Wystudzilem silnik,zdemontowałem kapsel mechanizmu zaworu ,tam co pracuje ten pół księżyc, wyciągnąłem wtyczkę od zaworu EGR i odpaliłem silnik(oczywiście wypluł błąd zaworu)ale to nieważne.Zimny silnik stukał jak zawsze dopiero po otwarciu ręcznie zaworu do połowy, pracował jak należy ,więc albo zawór jest uwalony albo są złe nastawy w pcmie

gaga123
04-02-2020, 20:49
Sprawdzałeś forscanem? Jakie parametry dodałeś? Sprawdzę u siebie jak tylko będę miał chwilę czasu

mm32
04-02-2020, 21:04
więc albo zawór jest uwalony albo są złe nastawy w pcmie
Zmieniłem EGR na drugi używany, po uprzednim rozkręceniu go w drobny mak i wyczyszczeniu
A co na to silnik z rana ? Stuk, stuk, stuk.
Wychodzi na to,że winny jest PCM.

truszczu
05-02-2020, 19:52
Zimny silnik stukał jak zawsze dopiero po otwarciu ręcznie zaworu do połowy, pracował jak należy ,więc albo zawór jest uwalony albo są złe nastawy w pcmie
U mnie niestety to nie zadziałało. Stukał tak samo.
Dzisiaj spróbowałem oszukać samochód, że jest ciepło. Wziąłem inną przepływkę,nagrzałem ją, a następnie szybko zamontowałem (miała 35 stopni). Niestety stukał jak zwykle.
Zostają jeszcze do sprawdzenia czujniki na wydechu, zwłaszcza lambda (na którą nie mam pomysłu jak ją sprawdzić, poza odpięciem wtyczki i liczenie że sterownik przejdzie w tryb awaryjny z innymi parametrami).
No a jak nie to też mi się wydaje, że jest to coś z softem. Tylko, że mam najnowszą wersję jaka istnieje: FS7A-14C204-CVN....
Najdziwniejsze, że DW10C też ma takie przypadki.

Deryll
05-02-2020, 20:51
Od kiedy przepływka podaje temperaturę?

truszczu
05-02-2020, 21:03
Od kiedy
Od zawsze ?

Deryll
05-02-2020, 21:22
To ja chyba się nie znam. Przepływomierz z samej nazwy mierzy przepływ zasysanego powietrza.

truszczu
05-02-2020, 22:28
Przepływomierz z samej nazwy mierzy przepływ zasysanego powietrza.
Współczesna przepływka ma wbudowany termistor i informuje o temperaturze zasysanego powietrza. Później jest kolejny czujnik informujący o temperaturze po doładowaniu. Chyba w starej primerze miałem osobno przepływkę i czujnik temperatury.

Pytanie do osób, którym stuka. Czy mieliście okazję odłączać akumulator na dłuższy czas, przed wystąpieniem stukania ?

KOZIOŁ... Kuga 2.0 TDCI
05-02-2020, 23:56
Stukało stuka i będzie stukać . Co byście nie robili cichego elektryka z tego nie zrobicie . Współczesne diesle sa tak zaekologizowane , żeby można było oddychać swobodnie przy tłumiku koncowym :) . Do tego te piezoelektryczne wtryski na zasadzie wkładu jak w zapalniczce z zapłonem iskrowym . Ten typ tak ma . zimny stuka , ciepły stuka mniej . :):) Musimy sie z tym pogodzić chyba i nastepnym razem brac benzyny :(

Fiesta Mk8 ST Line
06-02-2020, 09:48
A ja zapytam czy te Wasze "stuki" występowały od nowości, czy pojawiły się po jakimś czasie? Czy ktoś ma auto od nowości i potwierdza że stuka od początku?

Hansolo
06-02-2020, 10:08
Jestem chyba głuchy. Przelotu 136 tys i nie słyszę nic niepokojącego. Od 10 lat ujeżdżam gnojaki, od 1.9 TDI , 2.0 TDCI DW10 , 1,6 hdi , 2.0 TDCI DW10F.

Fiesta Mk8 ST Line
06-02-2020, 10:21
No właśnie wychodzi na to że ja też jestem głuchy, albo jednak ten typ tak nie ma.

truszczu
06-02-2020, 15:59
Panowie, nie wmawiajcie mi, że samochód ma tak pracować i to jest normalne. Nie kupiłbym go gdyby wydawał takie dźwięki. Wcześniej było cicho.
Rozumiem, że zimą diesel może pracować inaczej, twardo, ale nie że będzie mi tak waliło. Słyszeliście kiedyś benzyniaka ze sporymi luzami zaworowymi ? No to dokładnie tak brzmią dw10f, które mają problemy.

Fiesta Mk8 ST Line
06-02-2020, 17:02
Nikt Ci nic nie wmawia, ten silnik powinien pracować miękko i cicho. Ja tylko próbuje powiedzieć że ten typ tak nie ma, jak próbują niektórzy tutaj udowodnić. Nie, ten silnik nie stuka jak jest sprawny. Mam do czynienia z 2 takimi, jeden 15k nalotu, drugi 85k nalotu. Tyle w temacie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

gaga123
17-02-2020, 06:01
Dwie wartości,EGR położenie zaworu i wymagane położenie.Otóż te dwie wartości znacznie odbiegają od siebie(od 15do35%)

Patryk85, u mnie tak samo jest różnica między położenie EGR wymagane a zmierzone i jest ok 20% różnicy. Po rannym odpaleniu wymagany jest 99,7% a mierzony 81%. Po wjeździe na drogę szybkiego ruchu wymagane 0% a zmierzone 19%

gaga123
11-04-2020, 19:04
Odświeżę temat. Może już ktoś rozwiązał problem?
Dźwięk dochodzi ewidentnie z okolic koła pasowego wału korbowego lub samego wału korbowego, najbardziej słyszalne w kabinie i przy przednim kole pasażera. Dźwięk jest podobny do pękniętego wału korbowego na podstawie filmików na YT. Z tym, że na pękniętym wale korbowym nie przejechał bym 13 000 km.
Wczoraj wmienione sprzęgło alternatora, napinacz, pasek i dalej to samo.
Mam do wymiany koło zamachowe ze sprzęgłem, do rachunku dopiszę koło pasowe wału korbowego bo średnio mi się podoba jego praca i zobaczę czy jest efekt.

Patryk85
12-05-2020, 20:29
,,do rachunku dopiszę koło pasowe wału korbowego "To podziel się proszę spostrzeżeniem ,czy coś się zmieniło.

gaga123
21-07-2020, 07:32
Długo nie pisalem, brak czasu. Niestety nie udało się jeszcze zlokalizować porannych stuków w silniku, jest tak jak było po wymianie kompletnego sprzęgła z kołem zamachowym, a nawet ze skrzynią biegów po regeneracji. Koła pasowego jednak nie wymieniałem.

klajgus
11-03-2021, 19:46
Witam.
Odkopie trochę temat, napiszcie mi proszę czy to jest normalna praca silnika?

https://www.youtube.com/watch?v=dUoN8CAPTcQ

to nie mój silnik ale u mnie tez jest taki dźwięk z okolicy pompy CR . Po przeczytaniu tego tematu o rożnych dźwiękach- stukach w tym silniku już nie wiem czy to jest OK czy nie. Z góry dzięki za info

LAF
14-05-2021, 23:12
Hej,

U mnie chodzi tak samo, nawet ciut gorzej slychac te wtrsyki ale moj juz ma 178 tys.

Teczyk
27-06-2021, 12:31
Te silniki tak mają, szczególnie gdy sa zimne.
Po rozgrzaniu powinien być cichy , a jeśli coś stuka, to ewidentnie coś jest do naprawy.
Na zimnym silniku zazwyczaj słychać wtryski i popychacze zawodowe, które nie otrzymują odpowiedniego ciśnienia oleju.
Przyczyną tego mogą być zatkane kanały olejowe, sam olej, lub też niezauwazalnie mniejsze ciśnienie oleju podawane przez pompę.
Czasami też słychać pompę CR, ale tu wina leży w mikroluzach na krzyzaku.

cypis 1980
05-03-2022, 17:36
witam.posiadam kuge 2.0 tdci euro5 z 2012r również borykam się ze stukaniem na zimnym silniku-dośc głośne a gdy się zagrzeje cichną ale nie do końca.wymieniłem wtryskiwacze ale nic to nie pomogło.Auto ma 166 tyś przelotu-pali na dotyk,moc itd w pożądku.Brak mi juz pomysłów co może powodować takie denerwujące moje ucho stuki.Jest dużo wątków o takim stukaniu lecz konkretnej odpowiedzi nie znalazłem.Moż ktoś coś podpowie.

caliber7
11-03-2022, 11:09
Cześć
Chciałbym podzielić się z Wami doświadczeniami dotyczące dziwnych stuków po odpaleniu na zimnym, może komuś pomoże. nagranie pod tym linkiem https://youtu.be/vSxIUkBaZjs . Lecz po nagrzaniu do 40 stopni silnik pracuje płynnie i cichutko. Szukając rozwiązania problemu zostawiłem auto w serwisie Forda we Wrocławiu, po sprawdzaniu które trwało cały dzień diagnoza - do wymiany krzyżak pompy (luzy) oraz uszczelki bo cieknie. Koszt 3500 zł :O
Po pytaniu czy to na pewno to i gwarantują naprawę?, nie mogli mi to zapewnić.

Zamówiłem oryginalne części Forda(krzyżak oraz wszystkie uszczelki) dokonałem sam wymiany wg instrukcji , Youtube. Okazało się że krzyżak ma dokładnie te same wymiary co nowy, żadnego zużycia. Pomimo tego wymieniłem go i wszystkie uszczelki.
Czas wymiany zajął mi ok 8 godzin z przerwą na obiad (przygotować trzeba różne klucze z przegubami, trzeba też zdemontować masę plastików). Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu stuki nadal były obecne. A więc diagnoza Forda była gó..o warta. Od mojej wymiany minęło 12 miesięcy i 15 tyś kilometrów. Obecnie 127 tyś km najechane. Stuka jak stukało na zimnym, wycieków już nie ma. Osiągi takie same, zużycie paliwa bardzo przyzwoite ok 5,5 litra. Cena części to ok 300 zł Zaoszczędziłem 3,2 tyś. ASO forda pewnie zwaliłoby winę na wtryski i cena remontu poszłaby w górę. Wnioski można samemu wyciągnąć, Pozdrawiam

Cynerion
11-03-2022, 13:11
W ASO pracują tacy sami mechanicy jak wszędzie. Jedyną ich przewagą jest dostęp do lepszego sprzętu i danych.
Ale i tak wiele napraw odbywa się metodą prób i błędów.
Doświadczyłem, to wiem, aczkolwiek dużo zależy od konkretnego serwisu. Jak są uczciwi, to nie będą kasować za niepotrzebne naprawy, a jak nie... cóż, to nawet będą kłamać w żywe oczy (jak jeden patałach Bartosz K. z AutoBoss Forda z Chorzowa) :?
Tyle w temacie.

mrk26
11-03-2022, 14:02
Zobacz czy napinacz ci się nie skończył, z tej strony to raczej pompa paliwa nie hałasuje. Podnieś maske i na odpalonym , zobacz jak pasek osprzętu chodzi.

caliber7
14-03-2022, 09:53
Zobacz czy napinacz ci się nie skończył, z tej strony to raczej pompa paliwa nie hałasuje. Podnieś maske i na odpalonym , zobacz jak pasek osprzętu chodzi.

Hej, napinacz i koło pasowe było również sprawdzane w ASO :wink:, ale jak cieplej się zrobi to zrzucę pasek i sprawdzę. Podzielę się wynikiem testu.

mrk26
14-03-2022, 10:13
Najlepiej to sprawdzić rano przy odpalaniu, jak odpalisz to wyłącz wszysto co grzeje (klima, szyby, fotele itp.) zobacz czy hałasuje, a później włącz wszystko co się da dla porównania.

wkg
19-03-2022, 19:00
Temat widać rozwojowy :(

Ja jestem na kupnie Mondeo MK5. Po długich poszukiwaniach znalazłem dokładnie takiego jakiego szukałem - końcówka 2018k, 150km, przebieg 75tkm . Sprzedawane przez pracownika po wykupie przez firmę z leasingu - jeden kierowca. Niby nigdy nic nie wiadomo ale zawsze to o czymś świadczy - gdyby było problemowe nikt by się nie bawił w wykup żeby zarobic kilka tysięcy.

Auto jeździ cicho, płynnie, wygląda jak nowe - no po prostu poezja. Ale na zimnym silniku po włączeniu stojąc na zewnątrz słychac metaliczny stuk. W środku tego nie słyszałem. Po rozgrzaniu 20 min jazda próbną - cisza - normalny, przyjazny szmer diesla - o wiele ciszej niż w moim mk4.

I pytanie - TenTypTakMa i się nie przejmować czy jednak to może być coś groźnego ? Z lektury widać, że TTTM. Co robic ? Czy ktoś wymieniał pompę wtryskową ?

I przy okazji jeszcze jedno pytanie - gdzie najlepiej sprawdzić czy auto było bezszkodowe ? w autoDNA nie ma żadnych przygód ale którą stronę polecacie jako najbardziej wiarygodną?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

w_krzysiek
21-03-2022, 06:31
Temat widać rozwojowy :(

Auto jeździ cicho, płynnie, wygląda jak nowe - no po prostu poezja. Ale na zimnym silniku po włączeniu stojąc na zewnątrz słychac metaliczny stuk. W środku tego nie słyszałem. Po rozgrzaniu 20 min jazda próbną - cisza - normalny, przyjazny szmer diesla - o wiele ciszej niż w moim mk4.

I pytanie - TenTypTakMa i się nie przejmować czy jednak to może być coś groźnego ? Z lektury widać, że TTTM. Co robic ? Czy ktoś wymieniał pompę wtryskową ?



Tak, ten typ tak ma. Z tego co mi powiedziano w serwisie, głośna praca na zimnym silniku spowodowana jest "ubogą mieszanką".
Pompa wtryskowa wymieniona przy 85 kkm w ramach gwarancji. Przyczyna - widoczne wycieki. W którymś wątku, na forum ktoś pisał o problemie pompą wtryskową w tym modelu, chociaż oficjalnie nikt tego nie potwierdził

Krzysiek

wkg
21-03-2022, 08:44
Tak, ten typ tak ma. Z tego co mi powiedziano w serwisie, głośna praca na zimnym silniku spowodowana jest "ubogą mieszanką".
Krzysiek

Czyli w sumie mam się z czego cieszyć :)


Pompa wtryskowa wymieniona przy 85 kkm w ramach gwarancji. Przyczyna - widoczne wycieki. W którymś wątku, na forum ktoś pisał o problemie pompą wtryskową w tym modelu, chociaż oficjalnie nikt tego nie potwierdził

Krzysiek

No, to może z 10 tkm jeszcze przede mną :)
Wiele osób uskarża się na wycieki - prawde mówiąc myślałem, że to kwestia uszczelek. Niestety auto juz po gwarancji. Można wiedzieć ile kosztuje taka pompa i wymiana ? I to Bosch, Delphi, Continental ? Pytam o silnik DW10F - ten jeszcze Peugeotowski.

Hansolo
21-03-2022, 09:02
Wiele osób uskarża się na wycieki - prawde mówiąc myślałem, że to kwestia uszczelek.

Bardzo dobrze myślałeś i myśl tak dalej. Problemem jest uszczelnienie pompy, a nie sama w sobie pompa. Serwisowi łatwiej wymienić cały element bo ma na to wywalone. Gdzieś tam na YT jest filmik jak zdemontować pompę i wymienić w niej uszczelnienie i uszczelnienie pompa-głowica.
Ile to już postów na forach , FB - " wymieniłem pompę, ale dalej cieknie ".

wkg
21-03-2022, 09:43
Bardzo dobrze myślałeś i myśl tak dalej. Problemem jest uszczelnienie pompy, a nie sama w sobie pompa. Serwisowi łatwiej wymienić cały element bo ma na to wywalone. Gdzieś tam na YT jest filmik jak zdemontować pompę i wymienić w niej uszczelnienie i uszczelnienie pompa-głowica.
Ile to już postów na forach , FB - " wymieniłem pompę, ale dalej cieknie ".

Hmmm, czyli wygląda na to, ze z wyjatkiem tej dolegliwości MK5 nie jest bardziej kłopotliwy niż MK4. Najbardziej mnie ta praca na zimnym martwi. Pamietam podobny odgłos w Maździe CX-7 ale on był i na ciepłym ale za to cichszy.

Od razu na myśl przychodzą panewki, zawory, diabli wiedza co jeszcze, w MK4 tego nie mam a już 370 tkm i silnik jak dzwon. Dwumasa wciąż oryginalna :)

Dzieki za cenną informację !

mrk26
21-03-2022, 12:20
Ja mam 210bhp i jakoś nie zauważyłem dziwnych dźwięków, a jestem dość wrażliwy na dziwne odgłosy. Obecnie mam 135k na zegarze.

czentor
09-07-2022, 21:44
Witam.
Zarejestrowałem się jakiś czas temu, ale się nie udzielałem.
Wtrącę coś od siebie w sprawie klepania na zimnym silniku w mondeo mk5 2 l diesel mój 2014 rok.
U mnie winowajcą była uszkodzona pompa podciśnienia , sekcja odpowiadająca za podciśnienie do otwierania klapki EGR.
Na zimnym silniku elektronika otwiera egr a podciśnienie uruchamia gruszkę otwierająca klapkę między egr a przepustnicą.
Jak zdjąłem wężyk z vacu pompy ten pierwszy od strony przodu to pluło mi olejem zamiast robić podciśnienie .
Jeśli tak jest u kogoś z was to pewnie macie taka sama usterkę .
Pozdrawiam
I życzę miłej zabawy.

Blease
19-02-2023, 23:10
Witam. Udało się znaleźć przyczynę i to naprawić? W moim mondeo mam wrażenie, że jest taki sam hałas na zimnym silniku.

saymon45
21-02-2023, 17:16
Mam dokładnie to samo. Ten sam dźwięk silnika po odpaleniu do momentu aż się trochę nie zagrzeje. Na początku obstawiałem koło pasowe, ale podobno wszystko jest ok. W międzyczasie wymieniałem rozrząd, uszczelniałem pompe. Samochód mam od okolo roku i wydaje mi się ze od początku jak go posiadam pracował tak samo. Może ten typ tak ma, chociaż chciałoby się żeby przynajmniej na początku pracował delikatniej.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

_Slawo_
25-02-2023, 12:36
Witam. Odświeżę temat, czy ktoś rozwiązał już ten problem? Bo widzę ze coraz więcej aut ma z tym problem. Niestety ja tez poszukuje rozwiązania. :(

lukaszSZ999
31-07-2023, 22:57
Teraz ja sobie pozwolę na komentarz. Mam Kuge 2.0 180KM 2019 rok. Przebieg 62kkm, kupiłem jak miał 43kkm. Również klepie tak podłe na zimnym jak wszyscy opisują, to aż wstyd przy ludziach odpalać.
Badałem go na forscanie. Auto generalnie pali mi na jałowym 0.8-1.0 l/h co już mnie martwiło od początku posiadania, cyklicznie zmienia kulturę pracy, gdy pracuje bardziej miękko to wtedy nawet 2.0l/h. Na forscanie odpaliłem pomiar prądu alternatora i zauważyłem że ładuje w cały świat tzn nie jest ciągle ładowany tylko sterowany. Jak włącze światła to 13.5V i spalanie +0.3, jak zgasze to przestaje ładować, robi 12.6 V, spalanie spada. Jak odpalę klimę to dosłownie na słuch jakby mu odebrać 1/3 mocy , normalnie jakby zdychał i klekot robi się intensywniejszy.
Od początku funkcja start stop nie dała o sobie znać ani razu. Nigdy nie przyłapałem go na wypalaniu DPFa przez smród, pracę wentylatorow bez klimy czy większe spalanie. Od miesiąca wywaliło mi błąd czujnika temp za DPFem ale wcześniej go nie było i zachowanie silnika było identyczne.
Mam w domu Mondeo MK4 140tdci to dosłownie szumi, nie klekocze, to aż miło się słucha a ta fra..a klepie. Spalanie średnie 8.3l/100.

Osobiście uważam że zarąbali sterowanie i nikt tego nie potrafi cofnąć. Ktoś mówił że to aktualizacja spowodowała takie problemy.
Jeszcze należałoby popatrzeć na te fazy wtrysku jak się zmieniają względem temperatury.

Pisząc to wpadłem na pomysł naładowania go prostownikiem przed odpaleniem i ładowaniem w czasie pracy, może coś tutaj zadziała.
A druga sprawa, jakby dziada oszukać i czujnik temperatury silnika okłamać i wstawić w gorącą wode?

Bump:

mały73
16-12-2024, 14:25
Witam,
Czy problem został rozwiązany.

jack28
17-04-2025, 10:03
czy problem został rozwiązany?
Mam dwa focusy mk3 (DW10C - 273 tys nalotu) i mk3 (DW10F -200 tys nalotu). Zrobiłem sobie test porównawczy porannego klepania przy temp ok. 0 st. (oczywiście dwa motory zimne po nocy).
Ten starszy czyli DW10C pracuje zdecydowanie ciszej bez względu czy jest zimny czy rozgrzany, zaś DW10F klepie metalicznie. Oczywiście jak się rozgrzeje pracuje ciszej, ale nie tak cicho jak DW10C.
Spalanie na biegu jalowym DW10C - 0,2-0,3 L/godz ( po czyszczeniu dolotu i wtryskiwaczy w myjce ultradzwiekowej)
Spalanie na biegu jałowym DW10F - 0,5L/godz

W DW10F niebawem oprócz kompletu rozrzadu wymienię łancuszek rozrządu + pasek alteratora wraz z jego sprzęgiełkiem+ oleje i filtry +pompę vacum jak będzie dalej klepał to pozostanę przy "starszym modelu".
Czlowiek się łudził, że nowszy będzie lepszy ....:(

zmulim
17-04-2025, 10:06
Te silniki są głośnie - standard. A łańcuch rozrządu wymieniasz z jakiegoś konkretnego powodu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jack28
17-04-2025, 12:25
dobre pytanie...łancuszek wymieniam, bo zanim znalazłem opinie "tu" o tym temacie to już zakupiłem łanuszek i napinacz. Zatem wymienię, aby wykluczyc jeden z potencjalnych czynników "klepania", poza tym auto ma 200 tys nalotu zatem zrobię to dla profilkatyki.
Dodatkowo niepokoi mnie znak na kole zamachowym, zablokowany śrubą M8 nie zgrywa się w pełni ze znakiem zębatki wałka rozrządu. Pin bardzo ciężko wchodzi przez fasolkę ....a powinien lekko bez oporów. Podejrzewam tu albo już rozciągniety łancuszek, albo napinacz w stanie agonii...

Zjezdziłem już pięc focusów (1xDW10 i 4xDW10C) i jestem co tu widzę na forum i youtubie (Przemysław Stępień show)mocno rozczarowany silnikiem DW10F. Począwszy od układu wtryskowego, jakości użytych cześci tzw ****olit, kultury pracy silnika, ceny za cześci, patrz n.p termostat....ech rency opadły :(

zmulim
17-04-2025, 14:07
Nie zgrywające się blokady na rozrządzie to nic innego jak rozciągnięty pasek. Nic nadzwyczajnego. Robiłem ostatnio taki rozrząd przy 130kkm i po próbie założenia blokad również nie wchodziły. Ściągasz pasek ustawiasz koła na blokady jak ma być i tyle.

Profilaktyczna wymiana łańcucha przy 200kkm? Rozumiem, że to efekt straszenia przez Przemka głupotami na temat luźnego łańcucha? Ja posiadam focusa, przebiegu mam 240kkm i łańcuch jest w bardzo dobrym stanie, napinacz również. One robią znacznie większe interwały. Ale jak uważasz, koszt mały nie będzie bo prucia jest całkiem sporo by się do tego dostać.

Co do samego silnika Dw10f - silnik jak silnik, każdy ma jakieś swoje większe lub mniejsze bolączki, no chyba że faktycznie wejdziesz na kanał YT Przemka to wtedy jest murowana „gehenna”, „masakra”, „tragedia” itp. Ale w sumie czego się spodziewać po gościu, który sam zaznacza że mechanikiem nie jest, robi to tylko hobbystycznie, natomiast do wyjęcia lampy z focusa ściąga zderzak lub też znajduje w Dw10f zmienne fazy rozrządu…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jack28
17-04-2025, 17:07
wymianę łańcuszka zrobiłbym sam, ale widzać ile klamotów trzeba zdemontować i do tego poł czapki, aby się dostać do walków rozrządu to faktycznie odechciewa mi się.

Myslałem, ze jesli znaki sie idealnie nie pokrywają przy załozeniu, że pasek na pewno nie przeskoczył to winowajcą będzie łancuszek rozrządu i jego napinacz(slizgi)

Skoro piszeszc Ściągasz pasek ustawiasz koła na blokady jak ma być i tyle. i to mnie przekonało. Na wszelki wypadek po wymianie kompletu paska rozrzadu pokrece wałem i sprawdze czy znaki się idealnie pokrywają. Zrobię tak jak piszesz. Dziękuje.

zmulim
17-04-2025, 17:25
Nie ma sprawy :) zwyczajnie zanim zdejmiesz stary pasek, zablokuj wał (koło zamachowe) potem zdejmij stary pasek i przekręć kołem zębatym wałka rozrządu o te pare milimetrów tak by górna blokada weszła Ci idealnie. Potem nowy pasek, dolną zębatką odpowiednio na tym klinku, napinacz i tyle :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tomao
17-04-2025, 20:26
Stan łańcuszka nie wpływa na synchronizację otworów w kołach. Sam łańcuszek napędza tylko drugi wałek, na nim są osobne znaki.

zmulim
17-04-2025, 21:07
A dokładniej wałek wydechowy przekazuje napęd na wałek ssący. Zębatki wałków posiadają swoje własne „znaki” do właściwego założenia łańcucha.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250417/8b9aef011d4ba9d47b16309e765789c3.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jack28
17-04-2025, 21:08
Wszystko jasne.
Ostatnie pytanie aby się upewnić:

po założeniu paska, zwolnieniu zabezpieczenia spręzyny naciągu napinacza, zrobieniu 3 obrotów wału i ustawieniu wskazówek w polu tolerancji napinacza:

lepiej jak blokada na kole zamachowym i PIN wałka rozrządu wchodzą lużno przy założeniu ,że zębatka na wale jest ustawiona niesymetrycznie wzg klina?

czy lepiej jak PIN wałka rozrządu wchodzi z oporem, oczywiście przy zablokowanym kole zamachowym przy założeniu, że zębatka wału jest ustawiona symetrycznie wg klina?

zmulim
17-04-2025, 21:22
Trochę sobie komplikujesz sprawę. Napiszę z głowy. Przede wszystkim obroty wałem robisz parzystą ilość, zalecane 4 obroty. Ale od początku… Masz zdjęty stary pasek, zablokowane koło zamachowe np wiertłem 8mm, to samo wałek rozrządu. Blokady wchodzą luźno, ale tutaj uwaga - sprężyny zaworów MOGĄ powodować to że koło zębate wałka będzie troszkę „uciekać” ale to żaden problem. Zakładasz nowy napinacz, pompę wody, rolkę prowadzącą. Następnie na dole zębatkę na wale ustawiasz tak by szła max w lewo. Zakładasz pasek, zwalniasz blokadę na napinaczu, ustawiasz napinacz imbusem żeby strzałka weszła w okienko. Wtedy na dole na kole wału ten klinek ustawi się ładnie na środku. Wyczyść sobie starą śrubę wału, załóż koło pasowe, przykręć śrubę, wyjmij blokady, zrób 4 obroty wałem, włóż blokady, wejdą gładko. Sprawdź napinacz. Jak wszystko ok, składasz dziada i gotowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pafels
18-04-2025, 12:34
Ja posiadam focusa, przebiegu mam 240kkm i łańcuch jest w bardzo dobrym stanie, napinacz również. One robią znacznie większe interwały.
Jak to sprawdzić?
Czytałem na forum peugeota że ktoś twierdził, że da się wymienić sam napinacz demontując tylko pokrywę od odmy i nie trzeba nawet blokować rozrządu. Wg mnie można wymienić sam napinacz ale bezpieczniej jednak zblokować wałki. Wątpię, że łańcuch zerwie się sam z siebie. do zerwania dochodzi w momencie kiedy podda się napinacz

zmulim
18-04-2025, 12:41
Łańcuch sprawdzisz otwierając korek wlewu oleju, tylko pamiętaj że on zmienia swoje naprężenie w zależności od ułożenia wałków. A przecież gasząc silnik, on zatrzymuje się w losowych pozycjach. Napinacz sprawdzisz jakąś najtańsza kamerką wizyjną, czy są na nim okładziny plastikowe. I tak, tu masz rację, łańcuch strzela z powodu degradacji plastikowych ślizgów napinacza. Metal jedzie po metalu aż w końcu zahaczy i zerwie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jack28
19-04-2025, 11:11
Potrafie sobie zycie przed swiatami skomplikowac:roll:
Zablokowałem wał (koło zamachowe) uzyłem niestety punktak fi8, zdjąłem pasek rozrządu, dopasowałem koło zębate rozdządu idealnie do fasolki o te pare mm. Wszytko do tej pory ok.... i teraz najlepsze podczas próby odkręcania wału kluczem 22 wysunął mi się z blokady nieszczesny punktak a zrobiłem już niewielką czesc obrotu...... cofnąłem wałem próbując przywrócić ustawienia przed próbą odkręcania, ponownie zablokowałem wał tym razem sruba M8 i odkręciłem śrubę na wale. Założyłem pompę, rolkę, pasek, napinacz. Zakręciłem 4 obroty wałem do przodu, ustawiełem wskaażnik napinacza.
I tu pytanie skoro na jeden obrót wałka rozrządu przypadaja dwa wału to jak zweryfikować poprawne ustawienia wału po tym jak mi się wysunęla blokada, a wykonałem nim pewną czesc obrotu? Nie jestem na 100 procent pewien, że cofnąłem wał odpowiednio. Wyjąc wtrysk nr 1 i za pomoca kamerki endoskopowej sprawdzić położenie tłoka? Czy pozostaje jednak zdjęcie całej góry aby sprawdzić położenie wałków rozrządu?
Proszę o pomoc bo stoję w miejscu, a boję się odpalać. Tak jak wczesniej napisałem wykonałem po złożeniu cztery obroty wałem i nie czułem kolizji zaworów z tłokiem.

tomao
19-04-2025, 11:28
Jak nie ma kolizji przy kręceniu kluczem, to bym próbował zapalić, powinno być w porządku.

zmulim
19-04-2025, 12:07
Niezbyt dobrze czytasz co się do Ciebie pisze i później wychodzą tego typu kwiatki. Pierwsza sprawa - śrubę na wale korbowym odkręca się najpierw zaraz po założeniu blokad. Ja dodatkowo np wyjmuję jeszcze rozrusznik i daję blokadę na wieniec zębaty koła zamachowego. Ale podobno nie jest to niezbędne.

Pisałem wcześniej dość wyraźnie że najlepiej użyć wierteł 8mm, nie wiem skąd narodził się pomysł z punktakiem ale ok. Jak rozumiem odkręcałeś śrubę wału, blokada się wysunęła a ty trochę robiąc ruch odkręcający, COFNĄŁEŚ wałem. Zatem jeśli chcesz mieć w tej sytuacji 100% pewności (chociaż z tego co piszesz wygląda wszystko ok) wyjmij rozrusznik, zdemontuj obok niego plastikową osłonę, załóż koło pasowe na wał i przykręć go oczyszczoną z kleju starą śrubą i zakręć powoli wałem zgodnie z obrotem silnika. Zobaczysz doskonale specjalny otwór w kole zamachowym w które ma wchodzić wiertło. Zablokuj i tyle. Chociaż tak jak mówię, jak kolizji nie czujesz i trafiłeś z powrotem w blokadę to wg mnie jest wszystko ok.

W tym miejscu również wychodzą pewne mądrości ludowe pana Przemysława z YT i jego naśmiewanie się że ktoś robił rozrząd na znaki, że sobie mazakiem znaczył, że Matejko, heheszki itp. A okazuje się że ta stara szkoła czasem ratuje skórę bo w Twojej sytuacji gdybyś machnął mazakiem kreskę na obudowie skrzyni i kole zamachowym, nie miałbyś teraz żadnych stresów. Ale tak, ETIS o tym nie wspomina, a „fachowcy” kręcą z tego bekę by leciały lajki… Cóż takie czasy.

Druga sprawa: jak zakładasz nowy pasek to również wtedy ustawiasz napinacz jak ma być, i dokręcasz jego śrubkę. Potem dopiero przykręcasz koło pasowe i robisz obroty i weryfikujesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk po

jack28
23-04-2025, 07:41
Nie demontowałem rozrusznika jednak. Zanim zrzuciłem pasek przez otwór blokowania wału zaznaczyłem czerwony punkt na kole zamachowym (tak aby mieć 100% pewność).

Bez kanału i podnośnika jednej osobie jest ciężko to wykonać bo nie wiesz czy blokada wału (wiertło fi8)weszła porządnie czy jednak nie. Pomocna jest kamerka endoskopowa.
Zrobione, wszystko Ok.
Przy okazji wymieniłem pompę vacum, która klekotała metalicznie na zimnym, teraz silnik normalnie pracuje.
...a przy próbie odpowietrzania ukladu tradycyjnie pękł wtyk wężyka płynu chłodzącego przy termostacie, który idzie ze zbiorniczka wyrównwczego (patrz Alan Howatt - jemu też zawsze on pęka).

zmulim
23-04-2025, 08:39
Ale po co ten wężyk ruszałeś? Układ odpowietrza się sam.

Ja jakiś czas temu wymieniałem sobie termostat właśnie i przy przebiegu 240kkm byłem pewny że ten króciec strzeli (kupiłem nowy wężyk w razie czego). Okazało się obawy były zbędne bo delikatnie i równomiernie wyszedł bez problemu. Teraz mam sprawny wężyk na strychu w pudle ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jack28
23-04-2025, 09:46
Przy wymianie termostatu musisz jednak wężyk odpiąć, a wymieniłem bo ciekł okropnie.
Wiedząc, ze końcówki tych felernych wężyków się łamią jak paluszki obchodziłem się z demontażem jak z jakiem. Poskładałem wszystko i już myślałem, że mi się udało.... uruchomiłem silnik, chcąc go rozgrzać przyspieszyć "odpowietrzenie" nacisąłem na gruby wąż od cieczy chłodzącej - tu przy filtrze powietrza i nastąpiło "bum" nieszczesny wtyk węzyka chlodziwa wystrzelił z termostatu ... po prostu pękł jak u Alana Howatta ....i wyciekl prawie cały płyn. Musiał być już kruchy skoro cześć króćca została w obudowie termostatu. Wyjąłem ją haczykiem ....i nie było to świeże pękniecie. Napisz mi prosz na priv ile chcesz za ten przewód, oczywiście jeśli chcesz go sprzedać. Mam chiński zamiennik, ale poza króćcami nie pasuje jego uformowany kształt....