Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Sprawdzenie alternatora poza autem.
cezarg1410 02-01-2020, 22:17 Heja.
Mam altek ze swojego 2.0 tdci po własnoręcznej regeneracji.
Kupiłem całkowicie nowy (stary bardzo głośno chodził i ciężko się obracal) po czym wieczorami po robocie rozebralen stary wymieniłem łożyska na oryginalne i szcztkortrzymacz ze szczotkami.
Altek kręci się teraz lekko i cichutko ale nie wiem czy działa.
Jak to sprawdzić poza autem? Przede wszystkim chodzi mi o 3pinowa wtyczkę. Może ktoś dysponuje schematem za co te piny odpowiadają?
Chętnie bym to sprawdził i opylil za jakieś nieduże pieniądze - myślę że ktoś się jeszcze nim pocieszy.
Wtyczka nie jest konieczna żeby regulator napięcia pracował w trybie awaryjnym. Na wyjściu powinno się ustawić wówczas 13.7V.
Piny wtyczki wyglądają następująco:
https://i.imgur.com/nhbrUzA.png
Na ostatnim pinie jest zasilanie. Pozostałe dwa prowadzą do PCM (ALT MON i ALT COM).
cezarg1410 03-01-2020, 13:46 Wow dzieki za tak szczegolowe info.
Dodatkowo: co wlasciwie powinienem zmierzyc? Bo zakrecic altkiem i zmierzyc samo napiecie miedzy wyjsciem a obudowa to raczej sredni test - altek bedzie calkowicie nieobciazony.
Znasz jakis sposob na obciazenie altka na stole?
P.S sorry za brak polskich znakow
Znasz jakis sposob na obciazenie altka na stole?
Żarówki H7 podłączone równolegle najłatwiej :) Każda to 55W.
Możesz też podłączyć rozładowany akumulator.
cezarg1410 25-01-2020, 16:26 Żarówki H7 podłączone równolegle najłatwiej :) Każda to 55W.
Możesz też podłączyć rozładowany akumulator.
Jesteś pewien? Podpialem dzisiaj dwie żarówki równolegle do altka zakręcilem nim i się nie zaswiecily. 100 % że wtyczka może być pusta?
Ludzie odpinają tą wtyczkę i wszystko działa (tylko kontrolka się świeci) więc nie widzę powodu dla którego to miałoby nie działać na stole :) Jakiekolwiek napięcie się pojawiło na wyjściu?
Kolego a czy Ty znasz zasadę działania alternatora ? Nie ma prawa podawać napięcia podczas kręcenia bo to nie prądnica i potrzebuje prądu wzbudzenia
technik08 25-01-2020, 19:23 Żarówki H7 podłączone równolegle najłatwiej :) Każda to 55W.
Możesz też podłączyć rozładowany akumulator.
Potrzebne jest napięcie choć z 10V z akumulatora podłączonego do śruby B+ .
No to cezarg1410 masz odpowiedź :)
cezarg1410 26-01-2020, 20:22 Potrzebne jest napięcie choć z 10V z akumulatora podłączonego do śruby B+ .
Która to jest śruba B+?
technik08 26-01-2020, 21:54 Ta do której jest przykręcony na oczko gruby czerwony przewód 25mm2 .
Nie dasz rady tego zrobić tak ręcznie , po prostu pod obciążeniem będzie potrzebny do napędu silnik przynajmniej 1.5kW .
technik08 27-01-2020, 19:29 Nie dasz rady tego zrobić tak ręcznie , po prostu pod obciążeniem będzie potrzebny do napędu silnik przynajmniej 1.5kW .
Jeśli dasz pełne obciążenie np. grzałka 12V 80A to masz rację . Do sprawdzenia na żarówkach np. H7 wystarczy przykręcić altek w imadło, zamontować kółko na wiertarkę , połączyć paskiem i mierzyć napięcie na wyjściu . Jeśli będzie min 13,5V to jest ok .
cezarg1410 27-01-2020, 20:52 Czyli trzeba dać minimum 10v na tą śrubę?...
To już w ogóle nie czaje jak to podłączyć...
Może ktoś wyłożyć jak krowie na rowie?
technik08 27-01-2020, 22:06 Najlepiej podłączyć sprawny akumulator klemą "+" na śrubę , klemą "-" na obudowę np. na otwór śruby mocującej altek do silnika
A na "zasterowanie" alternatora nie trzeba sygnału PWM w Fordzie ?. Nie wiem jak się zachowa przy stałym zasilaniu.
A na "zasterowanie" alternatora nie trzeba sygnału PWM w Fordzie
Żeby nim sterować, trzeba sygnału, ale w razie jego braku włącza się tryb awaryjny i regulator powinien dawać 13.7V
cezarg1410 28-01-2020, 14:13 Najlepiej podłączyć sprawny akumulator klemą "+" na śrubę , klemą "-" na obudowę np. na otwór śruby mocującej altek do silnika
I co dalej? Gdzie podpiąć żarówki? Przecież w takim układzie zawsze się zaświecą bo będzie napięcie z aku.
Przy silniku 2.0 tdci jeśli masz komplet narzędzi to ja wymieniałem alternator w godzinę zmieniając 120 A na 150 A, więc nawet jeśli zejdzie ci 2 godz to sam sprawdzisz czy działa nie kombinując i robiąc sobie dodatkowych problemów
technik08 28-01-2020, 16:53 Jeśli dasz pełne obciążenie np. grzałka 12V 80A to masz rację . Do sprawdzenia na żarówkach np. H7 wystarczy przykręcić altek w imadło, zamontować kółko na wiertarkę , połączyć paskiem i mierzyć napięcie na wyjściu . Jeśli będzie min 13,5V to jest ok .
Nawet bez żarówek napięcie 13,5V oznacza poprawne ładowanie . Podłączając żarówki na aku będzie góra 12,6V bez ładowania i powyżej 13 , jeśli ładowanie działa .
|