Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Sprawdzenie alternatora poza autem.


cezarg1410
02-01-2020, 22:17
Heja.
Mam altek ze swojego 2.0 tdci po własnoręcznej regeneracji.
Kupiłem całkowicie nowy (stary bardzo głośno chodził i ciężko się obracal) po czym wieczorami po robocie rozebralen stary wymieniłem łożyska na oryginalne i szcztkortrzymacz ze szczotkami.
Altek kręci się teraz lekko i cichutko ale nie wiem czy działa.
Jak to sprawdzić poza autem? Przede wszystkim chodzi mi o 3pinowa wtyczkę. Może ktoś dysponuje schematem za co te piny odpowiadają?
Chętnie bym to sprawdził i opylil za jakieś nieduże pieniądze - myślę że ktoś się jeszcze nim pocieszy.

hindus
02-01-2020, 22:28
Wtyczka nie jest konieczna żeby regulator napięcia pracował w trybie awaryjnym. Na wyjściu powinno się ustawić wówczas 13.7V.
Piny wtyczki wyglądają następująco:
https://i.imgur.com/nhbrUzA.png
Na ostatnim pinie jest zasilanie. Pozostałe dwa prowadzą do PCM (ALT MON i ALT COM).

cezarg1410
03-01-2020, 13:46
Wow dzieki za tak szczegolowe info.
Dodatkowo: co wlasciwie powinienem zmierzyc? Bo zakrecic altkiem i zmierzyc samo napiecie miedzy wyjsciem a obudowa to raczej sredni test - altek bedzie calkowicie nieobciazony.
Znasz jakis sposob na obciazenie altka na stole?

P.S sorry za brak polskich znakow

hindus
03-01-2020, 14:00
Znasz jakis sposob na obciazenie altka na stole?
Żarówki H7 podłączone równolegle najłatwiej :) Każda to 55W.
Możesz też podłączyć rozładowany akumulator.

cezarg1410
25-01-2020, 16:26
Żarówki H7 podłączone równolegle najłatwiej :) Każda to 55W.
Możesz też podłączyć rozładowany akumulator.

Jesteś pewien? Podpialem dzisiaj dwie żarówki równolegle do altka zakręcilem nim i się nie zaswiecily. 100 % że wtyczka może być pusta?

hindus
25-01-2020, 16:34
Ludzie odpinają tą wtyczkę i wszystko działa (tylko kontrolka się świeci) więc nie widzę powodu dla którego to miałoby nie działać na stole :) Jakiekolwiek napięcie się pojawiło na wyjściu?

EW1
25-01-2020, 17:47
Kolego a czy Ty znasz zasadę działania alternatora ? Nie ma prawa podawać napięcia podczas kręcenia bo to nie prądnica i potrzebuje prądu wzbudzenia

technik08
25-01-2020, 19:23
Żarówki H7 podłączone równolegle najłatwiej :) Każda to 55W.
Możesz też podłączyć rozładowany akumulator.

Potrzebne jest napięcie choć z 10V z akumulatora podłączonego do śruby B+ .

hindus
25-01-2020, 23:27
No to cezarg1410 masz odpowiedź :)

cezarg1410
26-01-2020, 20:22
Potrzebne jest napięcie choć z 10V z akumulatora podłączonego do śruby B+ .

Która to jest śruba B+?

technik08
26-01-2020, 21:54
Ta do której jest przykręcony na oczko gruby czerwony przewód 25mm2 .

zx81
27-01-2020, 08:16
Nie dasz rady tego zrobić tak ręcznie , po prostu pod obciążeniem będzie potrzebny do napędu silnik przynajmniej 1.5kW .

technik08
27-01-2020, 19:29
Nie dasz rady tego zrobić tak ręcznie , po prostu pod obciążeniem będzie potrzebny do napędu silnik przynajmniej 1.5kW .
Jeśli dasz pełne obciążenie np. grzałka 12V 80A to masz rację . Do sprawdzenia na żarówkach np. H7 wystarczy przykręcić altek w imadło, zamontować kółko na wiertarkę , połączyć paskiem i mierzyć napięcie na wyjściu . Jeśli będzie min 13,5V to jest ok .

cezarg1410
27-01-2020, 20:52
Czyli trzeba dać minimum 10v na tą śrubę?...
To już w ogóle nie czaje jak to podłączyć...
Może ktoś wyłożyć jak krowie na rowie?

technik08
27-01-2020, 22:06
Najlepiej podłączyć sprawny akumulator klemą "+" na śrubę , klemą "-" na obudowę np. na otwór śruby mocującej altek do silnika

madamsz
28-01-2020, 11:53
A na "zasterowanie" alternatora nie trzeba sygnału PWM w Fordzie ?. Nie wiem jak się zachowa przy stałym zasilaniu.

hindus
28-01-2020, 12:22
A na "zasterowanie" alternatora nie trzeba sygnału PWM w Fordzie
Żeby nim sterować, trzeba sygnału, ale w razie jego braku włącza się tryb awaryjny i regulator powinien dawać 13.7V

cezarg1410
28-01-2020, 14:13
Najlepiej podłączyć sprawny akumulator klemą "+" na śrubę , klemą "-" na obudowę np. na otwór śruby mocującej altek do silnika

I co dalej? Gdzie podpiąć żarówki? Przecież w takim układzie zawsze się zaświecą bo będzie napięcie z aku.

EW1
28-01-2020, 14:22
Przy silniku 2.0 tdci jeśli masz komplet narzędzi to ja wymieniałem alternator w godzinę zmieniając 120 A na 150 A, więc nawet jeśli zejdzie ci 2 godz to sam sprawdzisz czy działa nie kombinując i robiąc sobie dodatkowych problemów

technik08
28-01-2020, 16:53
Jeśli dasz pełne obciążenie np. grzałka 12V 80A to masz rację . Do sprawdzenia na żarówkach np. H7 wystarczy przykręcić altek w imadło, zamontować kółko na wiertarkę , połączyć paskiem i mierzyć napięcie na wyjściu . Jeśli będzie min 13,5V to jest ok .
Nawet bez żarówek napięcie 13,5V oznacza poprawne ładowanie . Podłączając żarówki na aku będzie góra 12,6V bez ładowania i powyżej 13 , jeśli ładowanie działa .