Kris303
05-01-2020, 01:24
Witam , mysle nad wymiana oleju w skrzyni, jaki olej polecacie ? Dzieki pozdrawiam.
Zobacz pełną wersję : [Ranger 2011-2022] Skrzynia automat, wymiana oleju Kris303 05-01-2020, 01:24 Witam , mysle nad wymiana oleju w skrzyni, jaki olej polecacie ? Dzieki pozdrawiam. bezduszny 06-01-2020, 19:03 Dzień dobry. Zapewne masz 6 biegowego ZF'a.. więc szykuj około 10 litrów oleju (dość dużo można wymienić statycznie.. zaleta tej skrzyni). Kiedyś na swoim testowałem kilka produktów (między innymi też Millers, Motul i Motorcaft) i najlepiej wypadły dwa: Amsoil ATL : https://www.amsoil.com/shop/by-product/transmission-fluid/automatic/signature-series-fuel-efficient-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=ATLPK-EA oraz Penrite ATF LV : https://www.penriteoil.com.au/products/atf-lv-full-syn Kup ten który będziesz miał w lepszej cenie.. na obu skrzynia działa bardzo podobnie. Do tego potrzebujesz filtr oleju : BL3Z-7A098-A + uszczelka miski. Powodzenia :) Stopiw Garage 11-01-2020, 15:59 do tej skrzyni sa orginałne filtry ZF i olej dedykowany ZF więc nie ma co kombinowac podasz nr VIN to podam ci ile i jakie ceny bezduszny 11-01-2020, 17:58 W jakiej cenie są dedykowane oleje ZF'a ? bezduszny 11-01-2020, 19:27 Dokładnie jest tam montowana skrzynia 6R80 robiona na licencji ZF 6HP26. Miały ją na pewno wszystkie modele z silnikiem 3.2 (2.2 też jak pamiętam) od 2011 roku do chwili obecnej z jakimiś tam poprawkami dotyczącymi lepszej zmiany pierwszych 3 biegów. Zalecany olej z specyfikacją Mercon LV bezduszny 12-01-2020, 10:33 Poświęciłem trochę czasu i sprawdziłem z czystej ciekawości... wg danych ZF, do skrzyni 6HP26 powinien być olej ZF LIFEGUARD FLUID 6 , który kosztuje za 10 litrów około 630 PLN. Problem taki, że to nie jest "czysta" skrzynia 6HP26 ale skrzynia robiona początkowo na licencji a potem z jakimiś zmianami konstrukcyjnymi wprowadzonymi przez Forda. Oczywiście można zalać ten olej ZF i skrzynia na pewno nie wybuchnie... ale po co płacić 63 PLN za 1 litr skoro można zalać np. Penrite LV, który kosztuje 43 PLN za 1 litr (i jest trochę tańszy od Amsoil ATL) i na pewno skrzynia po nim działa wyśmienicie. Jaryska 12-01-2020, 18:56 A mozna i ATF po 20 zł litr, i tez bedziesz jezdził. bezduszny 12-01-2020, 21:46 Można. Kwestia tego jak skrzynia będzie zmieniać biegi i jak długo olej utrzyma swoje parametry. Na oleju Millers (marka zacna) skrzynia bardzo "twardo" zmieniała biegi i przy bardzo wysokich obrotach. Na "zimno" trzeba było jej pomagać sekwencyjnie. Najgorszy jaki testowałem. Na oleju MOTUL (również marka zacna) skrzynia strasznie "przeciągała" zmiany i wykonywała je bardzo powoli... co irytowało. Na Amsoil ATL bardzo dobra zmiana choć Penrite LV równie dobra i subiektywnie bardziej aksamitnie. Nie ważne który z tych dwóch zalejesz.... będziesz zadowolony. Z moją jazdą olej w skrzyni średnio wytrzymywał około 15-20 tysięcy km.. i kwalifikował się do wymiany. Najszybciej udało mi się "zabić" olej po około 3000km ... Stopiw Garage 13-01-2020, 20:25 W jakiej cenie są dedykowane oleje ZF'a ? ok 146 zł za l a wedle mnie wchodzi ok 5 l na wymiane bezduszny 13-01-2020, 20:40 wchodzi znacznie więcej.. u mnie jakieś 9.0-9.5 litra za każdym razem Stopiw Garage 13-01-2020, 21:50 wchodzi znacznie więcej.. u mnie jakieś 9.0-9.5 litra za każdym razem ale przy jakiej wymianie bo wedle danych producenta pojemność ukladu tej skrzyni to 9,5 l bezduszny 14-01-2020, 06:53 statycznej, łącznie z wymianą filtra Nawet dane ze strony Millers'a podają 10,5 litra sucha, wymiana 9.0 https://images91.fotosik.pl/304/97c921cac5fcffb6gen.jpg dominiq 28-04-2023, 10:20 Hej, przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni automatycznej 6 biegowej. Czy ten zestaw będzie dobry (olej, uszczelka, filtr) https://allegro.pl/oferta/mercon-lv-5-676l-filtr-uszczelka-6r80-ford-10587414834? Oczywiście oleju trzeba dokupić. nifimev 16-09-2023, 01:44 Z moją jazdą olej w skrzyni średnio wytrzymywał około 15-20 tysięcy km.. i kwalifikował się do wymiany. Najszybciej udało mi się "zabić" olej po około 3000km ... Nie znalazłem nigdzie wcześniej.... auto jedzie ze stałą prędkością a automat jakby wcisna sprzęgło i obroty skaczą. tak cykl co kilka sekund- jest szansa że wymiana oleju pomoże? czy od razu komuś wieźć auto? ranger ze mną już 30tys i nic ze skrzynią nie robiłem, też nie wiem czy ktoś wcześniej coś robił... proszę o podpowiedź jeśli ktoś ma jakiś pomysł Byond 16-09-2023, 08:19 Cześć W czerwcu miałem taki sam objaw tylko w wersji 10 biegowej.na serwisie Kraków krzemionki testowali auto i skrzynie przeć 2 tyg i okazało się ze skrzynia do wymiany na koszt forda.pomogla mi gwarancja ford 12 która co rok wykupuje. U mnie się to stało przy 125 tys tuż po drugiej wymianie oleju. Pozdrawiam Bump: Cześć W czerwcu miałem taki sam objaw tylko w wersji 10 biegowej.na serwisie Kraków krzemionki testowali auto i skrzynie przeć 2 tyg i okazało się ze skrzynia do wymiany na koszt forda.pomogla mi gwarancja ford 12 która co rok wykupuje. U mnie się to stało przy 125 tys tuż po drugiej wymianie oleju. Pozdrawiam SAR37 16-09-2023, 19:25 Ale to dwie, zupełnie różne skrzynie - porównywanie ich jest mało sensowne. Byond 17-09-2023, 11:38 Ale działanie identyczne ,w jednej 6b w drugiej 10 .obydwie typowy hidrokinetyk, różnią się tylko liczbą przełożeń ,,,fizyka jazdy i pracy jest identyczna Objaw u kolegi ten sam to i przyczyna ta sama. nifimev 17-09-2023, 22:58 w zasadzie wymianą oleju niewiele ryzykuję- najwyżej koszt oleju i mechanika jakieś 1k, jest szansa że pomoże? Dodam że auto u mnie rok od 151000, teraz ma 183000 SAR37 18-09-2023, 07:01 No to Kolega „pojechał” z tematem:p Wymiana oleju przy 183 kkm, bez wiedzy, czy wcześniej była robiona taka wymiana i ile razy, to proszenie się o kłopoty. Sama wymiana oleju może narobić więcej szkód niż pożytku (np. „wypłukanie” uszczelnień elektrozaworów). „Automaciarze” zalecają wymianę co 60 kkm lub tylko dolewki, jeśli auto przejechało ponad dwie wymiany (ponad 120 kkm). W przeciwnym razie pozostaje zdjęcie skrzyni i pełna weryfikacja części i mechanizmów a dopiero po tym, wymiana filtra i nowy olej. Droga „na skróty” może być irytująca (czas) i kosztowna. Wiele też zależy od znajomosci charakterystyki użytkowania, o co, przy kolejnych użytkownikach, raczej trudno. Kolega sam zdecyduje. nifimev 23-09-2023, 19:06 No więc podjąłem próbę wymiany oleju i filtra. Wymineniłem i objawy nie znikneły- dalej to samo... Odpaliłem forscana i wyłączyłem adapacje skrzyni i objaw zniknął... ?!? Nie wiem o co chodzi, narazie działa więc się cieszę, ale co dalej będzie bedę informował na bieżąco... Pozdrawiam SAR37 24-09-2023, 10:17 Super, że działa - oby jak najdłużej! wojtas7202 05-10-2023, 10:12 witam wszystkich, (ranger 3,2 wildtrack, 2015) po wymianie oleju w skrzyni automatycznej, samochód nie chce jeździć. po wrzuceniu biegu brak jakiejkolwiek reakcji. trzeba mocno przegazować dłuższy czas, żeby kawałek ruszył, po czym staje. to samo dzieje się przy załączaniu do przodu i do tyłu. Zapala się też kontrolka - żółta zębatka - jak to ogarnąć? wyrzuca błąd p0741 - pewnie zawiesił się zawór sprzęgła przemiennika momentu obrotowego - gdzie go znaleźć? |