Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Jak usunąć błąd check engine po wycięciu katalizatora i wstawieniu strumiennicy?


Mondeo Mk3 2.0 145 km
07-01-2020, 14:46
Witam, jestem nowy na forum, kupiłem Mondeo w którym jest wycięty katalizator i wstawiona strumiennica, po przejechaniu 150 km zapaliła mi się kontrolka silnika ( check engine), poprzedni właściciel powiedział, że sonda łapie złe parametry spalin i wywala błąd, z silnikiem nic się nie dzieje, ale jednak chciałbym pozbyć się tego błędu, czy da się to jakoś obejść bez wstawiania nowego katalizatora? Słyszałem, że są jakieś nakładki na sondę żeby ją oszukać, wie ktoś gdzie to można kupić?
Pozdrawiam

darmodziej
07-01-2020, 17:06
Myślisz, że na przeglądzie diagnosta nie odróżni strumienicy od katalizatora?

Mondeo Mk3 2.0 145 km
07-01-2020, 18:13
Może i tak, ale w listopadzie zeszłego roku auto przeszło przegląd a strumiennica już była, słyszałem, że emulator załatwia sprawę co do błędu, ale nie wiem jaką średnicę ma mieć otwór który w nim jest.

@zenek
07-01-2020, 19:40
Trzeba zamontować emulator sondy https://allegro.pl/kategoria/uklad-wydechowy-sondy-lambda-18866?usabila=tile&string=emulator&bmatch=baseline-cl-dict43-aut-1-5-1127

Danielo_82
07-01-2020, 19:45
Te tulejki rzadko kiedy pomagają. Jak już to elektroniczny emulator.

Mondeo Mk3 2.0 145 km
07-01-2020, 20:07
A może jest ktoś kto tego próbował i pytanie czy sprawdziła mu się opcja ze zwykłym emulatorem?

Jachu85
28-03-2021, 12:39
Witam jestem nowym właścicielem mondeo mk3 2.0 benzyna automat . Po zakupie okazało się że ma wymontowany katalizator i wstawioną strumienice. Zapala się check engine z błędem niewydolność katalizatora. Błąd usuwam i po przejechaniu kilku dziesięciu / kilku set km pojawia się na nowo. Jest jakiś tani sposób pozbycia się błędu na zawsze oczywiście nie zaklejając czarną taśmą kontrolki.

Czupa_kabras
28-03-2021, 13:22
emulator sondy do wkrecenia (tulejka)

kluska123244
28-03-2021, 14:12
tulejka nie zawsze pomoże a do tego komputer może źle sterować mieszanką paliwa. Też kupiłem autko z wyciętym katem. Powinien być na to paragraf jakiś bo głupi poprzedni właściciel sprzedał kata z 700zł aby zarobić dodatkowo.

Spróbuj elektryczny emulator sondy https://allegro.pl/oferta/emulator-katalizatora-drugiej-sondy-lambda-6891647464

darmodziej
28-03-2021, 16:22
Jest jakiś tani sposób pozbycia się błędu na zawsze oczywiście nie zaklejając czarną taśmą kontrolki.Tani nie, ale najlepszy sposób, to montaż nowego katalizatora. Ma to tą zaletę, że na przeglądzie nie zostanie zakwestionowane.

szynszyl
28-03-2021, 16:59
Tani nie, ale najlepszy sposób, to montaż nowego katalizatora zeby tak jeszxze było.z dpf :)

klocolus
28-03-2021, 18:24
tulejka nie zawsze pomoże a do tego komputer może źle sterować mieszanką paliwa. Też kupiłem autko z wyciętym katem. Powinien być na to paragraf jakiś bo głupi poprzedni właściciel sprzedał kata z 700zł aby zarobić dodatkowo.

W niektórych wersjach z roczników 2001-2002 katy potrafily być za 3400. Trzeba sprawdzac co się kupuje a nie potem zdziwienie. Chociaż sprzedajacy mógłby się wysilic wstawic uzywany zamiennik.

Sa tulejki z mikrokatalizatorami, nie testowałem ale może to rozwiązac problem. Albo wstawic uzywany zamiennik za 100-150zł

szynszyl
28-03-2021, 18:28
Jest jakiś tani sposób pozbycia się błędu na zawsze oczywiście nie zaklejając czarną taśmą kontrolki.tak, jest sposób: zgłoszenie sprawy o oszustwo. chyba ze kupujący wiedział, ze kata nie ma

Juzek
29-03-2021, 06:51
a do tego komputer może źle sterować mieszanką paliwa.

Byzydura..... Druga sonda, zwana diagnostyczną, jest tylko po to by zasygnalizować brak sprawności kąta. Mieszanką reguluje pierwsza sonda, zwana regulacyjną.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

kluska123244
29-03-2021, 14:56
Byzydura..... Druga sonda, zwana diagnostyczną, jest tylko po to by zasygnalizować brak sprawności kąta. Mieszanką reguluje pierwsza sonda, zwana regulacyjną.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

gościu jak nie masz pojęcia o czym piszesz to lepiej nie wylewaj swoich bredni w internecie

Nie mam kata w focusie mk1 i mam błąd pierwszej sondy lambda. Po wstawieniu kata błąd zniknął i był problem z mieszanką.

Następnym razem pomyśl 2x zanim palniesz coś tak głupiego, nie przemyślanego i wprowadzających innych użytkowników w błąd. Między innymi to że wycięty katalizator nie może powodować błędów pierwszej sondy lambda informacje wyssałeś z palca podczas pisania chyba XD

szynszyl
29-03-2021, 15:00
obaj mają rację :) :P

Druga sonda ma za zadanie sprawdzić w jakim stopniu katalizator dopala spaliny. Jest czujnikiem sprawności i do kontroli katalizatora oraz sondy pierwszej znajdującej się przed katalizatorem.

Juzek
02-04-2021, 15:13
gościu jak nie masz pojęcia o czym piszesz to lepiej nie wylewaj swoich bredni w internecie

Nie mam kata w focusie mk1 i mam błąd pierwszej sondy lambda. Po wstawieniu kata błąd zniknął i był problem z mieszanką.

Następnym razem pomyśl 2x zanim palniesz coś tak głupiego, nie przemyślanego i wprowadzających innych użytkowników w błąd. Między innymi to że wycięty katalizator nie może powodować błędów pierwszej sondy lambda informacje wyssałeś z palca podczas pisania chyba XD

Jeśli po wstawieniu kata miałeś problem z mieszanką to chyba naprawdę nie mamy o czym rozmawiać :)

Po drugie - gościu - Ty nie wprowadzaj ludzi w błąd, wróć do szkoły, podszkol się z układów emisji spalin i wtedy się wypowiadaj. Narazie to wygląda mi na powtarzanie bajek zasłyszanych od fatalnych mechaników :)

Mając focusa mk1 z 1999 roku, wpadającego jeszcze pod Euro 2, masz jedną sondę lambda przed katalizatorem. Niemożliwym jest więc, że niesprawny katalizator powodował u Ciebie coś innego niż utrudnione odprowadzanie spalin z komory spalania.

Układ wydechowy działa tylko w jedną stronę, spaliny się nie cofają. Jak już przeczytasz o tym jakąś mądrą książkę to zrozumiesz :)