Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Wymiana lamp na full led statyczne


mariotg51
14-01-2020, 21:57
Witam. Zastanawiam się, czy w focusie wersja Titanium można wymienić lampy przednie na full ledy statyczne. Obecnie są założone lampy halogenowe z ledami do jazdy dziennej. Czy ktoś orientuje się ile może kosztować taka operacja?

B4Bci4 z Bydzi
14-01-2020, 23:49
oprócz wyglądu, to raczej nie popisali się z funkcjonalnością LED, jak jeździsz dużo po mieście to jeszcze obejdzie, a tak to padaka

yataz
15-01-2020, 07:19
oprócz wyglądu, to raczej nie popisali się z funkcjonalnością LED, jak jeździsz dużo po mieście to jeszcze obejdzie, a tak to padaka

Dlaczego padaka? Mam Ledy statyczne i to jest dzień do nocy w porównaniu do świateł halogenowych. W poprzednim (nowym) aucie miałem xenony i również świeciły gorzej od tych LED-ów.

mariotg51
16-01-2020, 14:51
Dziękuję za opinie ale interesuje mnie czy istnieje taka techniczna możliwość bez grzebania w elektryce pojazdu. Po prostu wyciągam lampy halogenowe, podpinam ledy statyczne i wszystko działa.

boncio
16-01-2020, 15:01
xenony i również świeciły gorzej od tych LED-ów
Serio? To co to były za ksenony? Chyba te 25W/2000lm. No chyba, że piszesz o bielszej barwie ledów, czyli złudzeniu jasności lub ksenonach po 80tys km jazdy na nich, to wtedy mają już jakieś 70% strumienia nowych.

Z tego co wiem, to każde ledy w Foce mk4 mają autopoziomowanie i moduł świateł, więc wymiana nie jest P&P.

yataz
16-01-2020, 17:53
Octa 3 przedlift. Xenony skrętne, ze spryskiwaczami, więc raczej powyżej 2000 lm. Auto nowe i przejechało u mnie 60 tys. km, więc lampy się nie zużyły.

Ogólnie widzę na forum narzekania na led w focusie, ale to chyba głównie kwestia ustawienia, które być może nie jest powtarzalne w każdym egzemplarzu. U mnie zasięg świateł mijania jest w sam raz, większy by oślepiał auta z naprzeciwka. Jasność świecenia natomiast jest na bardzo wysokim poziomie i nie jest to "złudzenie jasności".


Serio? To co to były za ksenony? Chyba te 25W/2000lm. No chyba, że piszesz o bielszej barwie ledów, czyli złudzeniu jasności lub ksenonach po 80tys km jazdy na nich, to wtedy mają już jakieś 70% strumienia nowych.

Z tego co wiem, to każde ledy w Foce mk4 mają autopoziomowanie i moduł świateł, więc wymiana nie jest P&P.

Piktoo
19-01-2020, 21:37
Witam. Mam ten sam problem. Coś ktoś doradzi ?

Andrzej_K
20-01-2020, 05:46
Mam ten sam problem. (...)

"Ten sam", czyli jaki?

Piktoo
20-01-2020, 21:16
Czyli chciałbym wymienić lampy halogenowe na full led

mariotg51
29-01-2020, 20:08
W salonie nie byli w stanie stwierdzić czy taka zmiana jest możliwa. Zaproponowali wizytę w serwisie aby to sprawdzić. Oczywiście płatną. Nie bardzo chce mi się wierzyć że nie posiadają dokumentacji technicznej do sprzedawanych samochódów w której można by to było sprawdzić ale cóż. Może któryś z forumowiczów pomoże.

mlask
29-01-2020, 22:28
W salonie nie byli w stanie stwierdzić czy taka zmiana jest możliwa. Zaproponowali wizytę w serwisie aby to sprawdzić. Oczywiście płatną. Nie bardzo chce mi się wierzyć że nie posiadają dokumentacji technicznej do sprzedawanych samochódów w której można by to było sprawdzić ale cóż. Może któryś z forumowiczów pomoże.

Bo ASO niby wszystko może, ale nic im się nie chce jeśli nie dostaną za to zwrotu „z góry”... Tak to odbieram po ostatnich wizytach.

Z focusem Mk3.5 zero problemów miałem. Po co mi to było...

kuba1961
15-05-2021, 06:23
A czy ktoś może wstawić fotkę tyłu lamp z gniazdami podłączenia ful led statycznych ?

tombalt
15-05-2021, 08:13
Z tego co wiem, to każde ledy w Foce mk4 mają autopoziomowanie i moduł świateł, więc wymiana nie jest P&P.

Cz kolega jest tego pewnie na 100% ?
Jak wiadomo ford wykastrował focusa mk4 w 2019 i przesyal montować tego czego nie trzeba....
Wcześniej wiele focusów miało moduł CCM stosowany w systemie PCA.
Również.wiekszość miała moduł HCM, który wymagany jest w lampach AFL - czyli skrętnych.... Auta z AFL nie mają pokrętła do poziomowania wiązki światła przez kierowcę , zależności od obciążenia. Robi to system dzięki między innymi HCM.
Ja mam Full LED statyczne, mam pokrętło, nie mam modułu HCM i ... może się mylę w moim osądzie i toku rozumowania, ale...nie jest to P&P jak nie ma HCM i nie zmienimy zespolonego przełącznika sterowanie oświetleniem.
To HCM jest odpowiedzialny za oświetlenie adaptacyjne, rozkład wiązki światła w zależności od prędkości, poziomowanie lamp....
Prędzej możliwa będzie zmiana halogenów na Full static LED, które już są bdb rozwiązaniem. Nie są może tak efektowne jak adaptacyjne, ale świata bardzo dobrze. Mam porównanie z smaxem, wielkiej różnicy nie ma.
Natomiast to też nie jest P&P. Trzeba jeszcze pozmieniać ustawienia w BCM....

boncio
19-05-2021, 12:13
Pewnie masz rację. Aż tak nie śledzę tematu.
Ale skoro fabrycznie teraz są światła mijania led, a długie na żarówce, to też sugeruje, że Ford ciągle zmienia i miesza. Reasumując, to zależy od daty produkcji, czyli tego co ma dane auto.

marcoan
22-05-2021, 22:32
W focusie mamy 4 rodzaje lamp:
1. zwykłe, mijania na żarówkę H7+ drogowe H1 +led do jazdy dziennej
2. zwykłe, mijania LED + drogowe H1 + led do jazdy dziennej - nowsze modele
3. led statyczny - mijania drogowe kierunki DRL na ledzie (są dwa rodzaje: Full - starsze produkcje, zwykłe manualna regulacja nowsza produkcja )
4. j.w. z tym, że m.in światła są skrętne, i inne wodotryski - użytkuję robią dobrą robotę :)

Aby wymienić reflektory nr. 1 na 2 nie wymagają żadnej przeróbki.
Aby wymienić reflektory nr. 1 i/lub 2 na wersję 3 musisz dołożyć moduł HCM, regulacja poziomu jest na pokrętle jak przy zwykłych lampach. HCM jest potrzebny bo potrzebujemy kabelek z LIN do lampy a dodatkowo masę.
Aby zmienić reflektory led statyczne na dynamiczne musisz zmienić przełącznik (automatyczna regulacja poziomu świecenia) + dwa czujniki poziomowania na kole przednim i tylnym.

Bump: Ja mam Full LED statyczne, mam pokrętło, nie mam modułu HCM i ... może się mylę w moim osądzie i toku rozumowania.....

jeśli masz full led statyczny masz HCM

Bump:

tombalt
22-05-2021, 22:45
Bump: Ja mam Full LED statyczne, mam pokrętło, nie mam modułu HCM i ... może się mylę w moim osądzie i toku rozumowania.....

jeśli masz full led statyczny masz HCM
Kolego, mam statyczne i nie mam HCM...wiem co piszę

marcoan
22-05-2021, 22:48
P.S LIN z modułu HCM, masa i dodatkowy kabel do komunikacji ze skrzynką BCMi

Bump: Kolego, mam statyczne i nie mam HCM...wiem co piszę

Ok, nie masz HCM, wypnij pin 11 z lampy i zobaczysz co się stanie :)

Bump: Kolego, mam statyczne i nie mam HCM...wiem co piszę

zerknij pod deskę rozdzielcza po prawej stronie w okolicy schowka

tombalt
22-05-2021, 23:13
Czyli mam moduł HCM, którego nie widzi ani forscan ani ETIS?

Pawelpaczka
02-07-2021, 12:07
Czy ktos juz zna jakies konkrety ?
Zakupilem lampy led statyczne, chce je wymienic zamiast tych zwyklych z H7, po podlaczeniu ich zaczely wariowac, kierunki swiecily raz dobrze a raz z czestotliwoscia jak sygnaly policyjne, mijania swiecily ale tylko na zaplonie bo jezeli odpalilem auto to przerywaly, ledy dzienne chodzily jak wlaczylem dlugie a dlugie nie chodzily wg ��

Wydaje mi sie ze jest to problem innych ułożeń pinow w kostce tzn. ta z ledami ma pinow wiecej i prawdopodobnie sa ulozone w innych miejscach niz ta z H7 .
Jednak cos tam swieci ale nie to co powinno ��

tedi_k
02-07-2021, 16:56
...Ok, nie masz HCM, wypnij pin 11 z lampy i zobaczysz co się stanie :)
...
zerknij pod deskę rozdzielcza po prawej stronie w okolicy schowka

Ciekawe rzeczy Kolega prawii, tylko ja osobiście to nie wiem skąd je Kolega wziął...8)
Z załączonego poniżej schematu wynika wprost, że o istnieniu owego HCM dla statycznych LED to Ford także nie wie... Co zauważył wcześniej Kolega tombalt...

"Dodatkowy pin do BCM" to wykrywanie awarii kierunkowskazu LED, dodatkowy GND widać, pin 12 "sygnał MHL" to jest sygnał ustawiania wysokości świecenia z przełącznika z regulacją wysokości świecenia - a po LIN i HCM jakoś "śladu brak"...

No więc pytanie "za 5 punktów" - cóż ów HCM w statycznych LEDach miałby robić???

marcoan
25-07-2021, 23:38
Czy ktos juz zna jakies konkrety ?
Zakupilem lampy led statyczne, chce je wymienic zamiast tych zwyklych z H7, po podlaczeniu ich zaczely wariowac, kierunki swiecily raz dobrze a raz z czestotliwoscia jak sygnaly policyjne, mijania swiecily ale tylko na zaplonie bo jezeli odpalilem auto to przerywaly, ledy dzienne chodzily jak wlaczylem dlugie a dlugie nie chodzily wg ��

Wydaje mi sie ze jest to problem innych ułożeń pinow w kostce tzn. ta z ledami ma pinow wiecej i prawdopodobnie sa ulozone w innych miejscach niz ta z H7 .
Jednak cos tam swieci ale nie to co powinno ��

Rozmieszczenie pinów we wszystkich rodzajach lamp jest taki sam.
Musisz zmienić ustawienia w bcm

Bump: Ciekawe rzeczy Kolega prawii, tylko ja osobiście to nie wiem skąd je Kolega wziął...8)
Z załączonego poniżej schematu wynika wprost, że o istnieniu owego HCM dla statycznych LED to Ford także nie wie... Co zauważył wcześniej Kolega tombalt...

jeśli rozmawiamy o FULL led statyczny to jest HCM i jest automatyczna regulacja wysokości wiązki. Samochody z początku produkcji były wyposażone w hcm, a od 2020r jest tylko led statyczny z regulacją wysokości manula = brak HCM. Przedstawiony schemat tylko potwierdza, że układ pinów we wszystkich rodzajach lamp jest taki sam.


"Dodatkowy pin do BCM" to wykrywanie awarii kierunkowskazu LED, dodatkowy GND widać, pin 12 "sygnał MHL" to jest sygnał ustawiania wysokości świecenia z przełącznika z regulacją wysokości świecenia - a po LIN i HCM jakoś "śladu brak"...

No więc pytanie "za 5 punktów" - cóż ów HCM w statycznych LEDach miałby robić???


hcm w statycznych FULL lLed odpowiada za automatyczną regulacje położenia świateł oraz np. przy prędkościach autostradowych wydłuża wiązkę światła.

Proszę pamiętać ze są dwie rodzaje lamp. Starsze, które musza mieć HCM bo nie mają pinu 12 a jak wiadomo ten pin jest odpowiedzialny za ręczną regulację i nowsze ze wszystkimi pinami.

Bump: Czyli mam moduł HCM, którego nie widzi ani forscan ani ETIS?

Masz zwykłe lampy statyczne z manualną regulacja świateł

tedi_k
26-07-2021, 08:11
...
Proszę pamiętać ze są dwie rodzaje lamp. Starsze, które musza mieć HCM bo nie mają pinu 12 a jak wiadomo ten pin jest odpowiedzialny za ręczną regulację i nowsze ze wszystkimi pinami.
...

Czy Kolega czasem czyta to co pisze???
Pin 12 (MHL - "manual height leveling" - manualna regulacja wysokości) nie ma nic wspólnego z HCM, bo jest "zamiast HCM". Obecność lub brak tego pinu w sytuacji gdy jest HCM jest dokładnie obojętna, bo wtedy brak jest silniczka sterowanego pinem 12.
Lampa "do HCM" i "lampa manualna" to są 2 różne lampy (wewnętrznie) i nie da się ich stosować zamiennie.

michałek
02-08-2021, 23:19
Mam schemat elektryczny jako jeden PDF. Po angielsku no i tam ten HCM jest. Może się przyda. To forum nie chce go przyjąć bo ma 25MB.

Pawelpaczka
06-08-2021, 16:12
Mam schemat elektryczny jako jeden PDF. Po angielsku no i tam ten HCM jest. Może się przyda. To forum nie chce go przyjąć bo ma 25MB.

Jest mozliwosc zebys mi go przeslal na e-mail ?
pawelpaczka96@gmail.com

LathanderAldonis
31-08-2021, 13:48
W focusie mamy 4 rodzaje lamp:
1. zwykłe, mijania na żarówkę H7+ drogowe H1 +led do jazdy dziennej
2. zwykłe, mijania LED + drogowe H1 + led do jazdy dziennej - nowsze modele
3. led statyczny - mijania drogowe kierunki DRL na ledzie (są dwa rodzaje: Full - starsze produkcje, zwykłe manualna regulacja nowsza produkcja )
4. j.w. z tym, że m.in światła są skrętne, i inne wodotryski - użytkuję robią dobrą robotę :)

Aby wymienić reflektory nr. 1 na 2 nie wymagają żadnej przeróbki.
Aby wymienić reflektory nr. 1 i/lub 2 na wersję 3 musisz dołożyć moduł HCM, regulacja poziomu jest na pokrętle jak przy zwykłych lampach. HCM jest potrzebny bo potrzebujemy kabelek z LIN do lampy a dodatkowo masę.
Aby zmienić reflektory led statyczne na dynamiczne musisz zmienić przełącznik (automatyczna regulacja poziomu świecenia) + dwa czujniki poziomowania na kole przednim i tylnym.

Bump: Ja mam Full LED statyczne, mam pokrętło, nie mam modułu HCM i ... może się mylę w moim osądzie i toku rozumowania.....

jeśli masz full led statyczny masz HCM

Bump:

Czyli taka zamiana 1 na 2 zadziała plug&play? bo już się zgubiłem ;)

michałek
31-08-2021, 20:27
Jest mozliwosc zebys mi go przeslal na e-mail ?
(hasło fordfocusMK4):
https://megawrzuta.pl/download/97b499837c68569e37d0368ac8bd1cbb.html
:)

michałek
01-09-2021, 10:58
2. zwykłe, mijania LED + drogowe H1 + led do jazdy dziennej - nowsze modele
3. led statyczny - mijania drogowe kierunki DRL na ledzie (są dwa rodzaje: Full - starsze produkcje, zwykłe manualna regulacja nowsza produkcja )
4. j.w. z tym, że m.in światła są skrętne, i inne wodotryski - użytkuję robią dobrą robotę

Jak rozpoznać te lampy zanim się je kupi? Możemy jakoś sobie pomóc i kto wie niech poda oznaczenia. Inaczej nie ma szans kupić bez ryzyka.

Znajduję na allergo pozycję 3. w dwóch wariantach:
JX7B-13E014-AE z datą produkcji 04.02.2019
MX7B-13E015-EB z datą produkcji 28.05.2020
Czy to jest właśnie różnica pomiędzy starszą (pod HCM) a nowszą wersją (z manualną regulacją)?

michałek
04-09-2021, 13:16
Obecność lub brak tego pinu w sytuacji gdy jest HCM jest dokładnie obojętna, bo wtedy brak jest silniczka sterowanego pinem 12.

Sprawdziłem, czy HCM jest potrzebny. Nie jest. Kupiłem lampę*o symbolu MX7B-13E015-EB wyprodukowaną w Maju 2020.
Sprawdziłem podłączenia jej pinów od wtyczki do przetwornicy, pin 11 (LIN z HCM) jest podłączony! Aczkolwiek, podłączona do samochodu z halogenami zachowuje się jak trzeba, to znaczy statycznie reguluje poziom dziennych świateł od pokrętła czyli pin 12 jest w pełni funkcjonalny.

Lampa niestety chyba jest walnięta (jest po przejściach bo ma połamane zaczepy, tania była) i nawet na stole nie udało mi się odpalić świateł drogowych, a dzienne działały czasami. To chyba nie jest kwestia konfiguracji BCM bo tam nie ma żadnej filozofii, są masy i zasilania kompatybilne z halogenami. Mijania i kierunki działały jak trzeba. Pozostaje kwestia detekcji przepalenia kierunków - ze schematu wynika, że jest specjalny kabelek od BCM, w wiązce go oczywiście nie ma, ale wystarczy dołożyć niewielki rezystor bądź wyłączyć detekcję w BCM. Nie wiem jak z detekcją awarii świateł dziennych.

EDIT:
Chyba nie jest tak różowo. W konfiguracji BCM, przy tych lampach jest ustawione, że napięcie świateł drogowych służy za zasilanie, przy halogenach to są światła drogowe. Czyli w tym ledzie drogowe są włączane w jakiś inny sposób - LIN połączony do HCM! I tu nie ma chyba innego wyjścia. Ja przynajmniej nie widzę nic co by się dało zrobić. Bez HCM ani rusz! A lampa jest w takim razie dobra.

michałek
16-10-2021, 08:26
Mały krok do przodu.
121928


LIN z reflektorów podłączony jest do LIN#5 w BCM!

I tu ciekawostka. Kod mojego auta w systemie dokumentacji serwisowej to EJYE. Kod to jest to, co w adresie internetowym występ jako "book" albo "bookCode". Zmieniając ten kod można się dostać do dokumentów dowolnego auta tylko trzeba go znać.

Taki sam kod (EJYE) nadaje etis dla aut ze tymi ledami bez HCM. Ale dla EJYE dokumentacja jest inna (stara?) i tego połączenia nie ma! Dwa kody ELYE i EMYE pokazują to połączenie ale nie mam pojęcia co to za focusy? Tylko nowsza wersja dokumentów? Ktoś ma jakąś wiedzę o tych kodach? Skąd mam te dwa nowsze kody - zgadłem.

To teraz kwestia konfiguracji w BCM żeby to ruszyło? Może potrzebny będzie update BCM HW lub soft dla starszych aut?

michałek
24-10-2021, 18:46
122050
Statycznie poziomowane full LEDy. Auto z 2018r.
Konfiguracja BCM do komunikacji - sukces!
Wyłączenie migania - porażka w konfiguracji, dołożyłem mały kondensator. Znam bity do ustawienia ale nie działają. Może BCM mam za stary. Dobrze, że LIN poszedł.

Część #1 LIN 5 - sterowanie reflektorem bez HCM.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=121928&d=1634369337

BCM, bity które włączają LIN5. Nie znam ich dokładnego znaczenie, ale ustawienie ich wszystkich spowodowało działanie LIN 5. Wykonywałem też procedurę testowania komunikacji z modułami.

word: block 1 block 2 block 3
byte: msb lsb msb lsb msb lsb
nibble: ----____ ----____ ----____ ----____ ----____ ----____
bit: FEDCBA98 76543210 FEDCBA98 76543210 FEDCBA98 76543210
726-12-01 ........ ........ .. .... .11.... ........ ........
726-14-08 .1...... ........ ........ ........ ........ ........
726-17-01 ........ 1....... ........ ........ ........ ........
Te bity też wyskoczyły jako ustawiane zawsze w przypadku full LED-ów ale bez HCM. Nie zauważyłem różnicy w działaniu. Nie wiem co robią.

word: block 1 block 2 block 3
byte: msb lsb msb lsb msb lsb
nibble: ----____ ----____ ----____ ----____ ----____ ----____
bit: FEDCBA98 76543210 FEDCBA98 76543210 FEDCBA98 76543210
726-27-02 ..11.... ... . .. ... . .. ........ ........ ........
Te podejrzewałem o wyłączenie PWM na linii świateł mijania ale nic to nie dało :(

word: block 1 block 2 block 3
byte: msb lsb msb lsb msb lsb
nibble: ----____ ----____ ----____ ----____ ----____ ----____
bit: FEDCBA98 76543210 FEDCBA98 76543210 FEDCBA98 76543210
726-21-03 .0..0... ........ ....... .... . . ........ ........
Wszystkie bity zostały znalezione w wyniku analizy statystycznej około 20 aut. Porównywałem 3 grupy 1) z halogenami, 2) z full-LED bez HCM i 3) z full-LED z HCM i poziomowaniem automatycznym. Narzędzie sprawdza które bity są takie same dla wszystkich aut z grupy a następnie porównuje grupy między sobą sprawdzając tylko te stałe w grupie bity. W ten sposób odfiltrowuje się cały nieistotny śmietnik wynikający z różnic pomiędzy autami.

Dodatkowo należy ustawić linię świateł drogowych (High Beam) jako zasilanie i wyłączyć (albo zmienić jak komuś się chciało ciągnąć kabel) sprawdzanie uszkodzenia kierunkowskazów. Ale to już w Forscanie bez zabawy w bity AsBuilt

michałek
25-10-2021, 12:02
Część #2 druciarstwo.

a) Wiązki
W Fordzie raczej nie ma co liczyć na prezent w postaci wiązki z dodatkowymi liniami. Jak coś jest nie potrzebne to tego nie ma. Dlatego do reflektorów, potrzeba pociągnąć magistrale LIN oraz jak ktoś chce na bogato sygnał uszkodzenia kierunków (to chyba wymóg EU, przy żarówkach to ma sens ale w LED-ach?)
Na schemacie w lampie:
pin #10 - sygnał zużycia kierunku,
pin #11 - magistrala LIN
Te dwa (albo 1) kable ciągniemy do kabiny. W dokumentacji od LED-ów z HCM, LIN ciągnięty był przewodem ekranowanym. W tych bez HCM nie. Ja pociągnołem z ekranem bo początkowo planowałem HCM ale może to nie ma takiego znaczenia. Jak komuś nie szkoda 10zł to można z ekranem. Tylko ekran powinien być połączony z masą tylko z jednej strony. W oryginale to była masa z HCM, jak nie ma HCM to powinna być masa auta gdzieś przy BCM a to trudno złapać. Punkt masowy jest z prawej strony schowka, można tam dołożyć kabel ale to zawsze jakaś robota.
Ja wykorzystałem mały "sutek" jakby specjalnie zostawiony w przepuście obok ABS ale czy zawsze jest wolny, tego nie wiem, jakoś się trzeba przebić do kabiny.
122067
122068
"Sutek" trzeba przebić jakimś sztywnym drutem od środka i trochę go "rozwiercić" też jakimś sztywnym i chropowatym drutem. To jest miękka guma i trudno się w niej robi większą dziurę, poradziłem sobie pozacinanym prętem od środka. Przewody możne posmarować smarem silikonowym albo teflonowym. Na końcu zacisnąłem na przewodach koszulkę termokurczliwą z jednej strony pozostawiając z drugiej szeroką. Ciągnąć w kabinie koszulka wsunęła się na "sutek". Można napchać do środka jakiegoś uszczelniacza jak ktoś chce ale tam deszcz nie pada.
Przewody do prawej lampy nie problem. Na lewą stronę jest trochę trudniej i w zasadzie żeby to zrobić dobrze, trzeba by wymontować akumulator i filtr powietrza. Nie chciało mi się tego robić i przytrytkowałem do oryginalnej wiązki gdzie miałem dostęp. Kiedyś jak będę wymieniał akumulator to to poprawię.

b) Wtyczki lamp
W wtyczkach, oprócz pinu #10 i #11 jest jeszcze pin #5 który podłączyłem tak jak na schemacie do pinu #9. Nie wiem, może nie potrzebny ale potem lepiej się nie zastanawiać.
Wtyczki przerabiamy dokładając piny, najlepiej kupić używkę Molexa z innego Forda, pełno na allegro. Ja mam z Mustanga ma więcej pinów ale to dobrze. Reszta jest identyczna, jako dawca idealny:
122069
Wtyczkę rozbieramy od tyłu podważając po bokach, wyłamujemy zaślepki od brakujących pinów i zamykamy. Potem od przodu podważamy białą część delikatnie po bokach i wpychamy brakujące piny od dawcy
122070

Na gotowo. UWAGA, potrzeba też wykonać dwa kabelki od pinu #1 i dowolnej masy do tych przylutowujemy kondensator 2.2uF najlepiej jakiś poliestrowy dużym zakresie temperatur (-40..100C). To jest fix na migotanie świateł mijania. Ja dodałem złączkę żeby testować różne pojemności. Działa od 1uF więc 2.2uF jest spoko. Można to zrobić przy BCM w kabinie jak ktoś woli
122071

Wszystko owijamy jakąś dobrą taśmą, w środku taką bardziej włochatą.

edmun
25-10-2021, 12:43
W Fordzie raczej nie ma co liczyć na prezent w postaci wiązki z dodatkowymi liniami. Jak coś jest nie potrzebne to tego nie ma

Wybacz ale kompletnie się nie zgodzę.
Może najnowsze modele faktycznie mają wszystko wycięte i nic poza tym co zamówiono, ale choćby Focus MK3 którego posiadam jest samochodem który ma wszystko i wszędzie.
Typowe Plug&Play gdzie się tylko da bez żadnego dokładania okablowania. Więc nie powiedziałbym że każdy Ford tak ma.

michałek
25-10-2021, 13:11
choćby Focus MK3
Masz rację. Ale jak miałbym być precyzyjny to chyba musiałbym przedstawić listę wszystkich generacji od 1990 i ich analizę pod tym kontem. Od tego jest rozumienie kontekstowe, że jeżeli coś jest pisane na forum focusa MK4 to informacje dotyczą focusa MK4 głównie. Po co się czepiać? Akurat to jest nowa generacja, oszczędzają na czym się da i to jest znamienne, że nic tam nie ma bez potrzeby. A trochę się już naprzeglądałem tej instalacji. I założę się, że większość nowych konstrukcji tak właśnie będzie wyglądać.

edmun
26-10-2021, 07:07
Gdybyś napisał np. "W MK4 (w domyśle Focus MK4 bo taki wątek) nie ma co liczyć" to bym się nic nie czepiał :-P

Ale to mało ważne. Ważne jest natomiast że gratuluję projektu i sukcesu w tym co zrobiłeś. I dziękuję że wrzuciłeś info na forum (mimo że sam nie mam Focusa MK4)

michałek
26-10-2021, 15:28
Część #3

Podłączenie w kabinie to w zasadzie tylko do LIN5 i jak pisałem można ekran do masy. LIN5 to pin #16 we wtyczce
122083
122084
Ten pin jest typu najmniejszego, niestety nie mam dobrej rekomendacji co do tego jaki pin użyć żeby się dobrze trzymał w tym gnieździe. Musi być jakiś specjalny, jak ktoś zna takie to proszę o komentarz. Można zabezpieczyć klejem.

Same lampy, tak jak pisałem powinny być nowej generacji bez poziomowania dynamicznego. Te które założyłem mają oznaczenie:
MX7B-13E015-EB (lewa)
MX7B-13E014-EB (prawa)
Maj być MX... nie JX...
Lampy są czarne, czyli wypełnienie środku na czarno i taki jakby kewlar (do STline?), srebrne bywały z tych starszego typu, czy są nowego - nie wiem.

Szukać używek z połamanymi mocowaniami, są tańsze a naprawiane to g**no, zawsze pęknie. Tymczasem w sklepie fordoriginalparts.pl są oryginalne zestawy naprawcze:
JX7B-13A004-AA (prawy)
JX7B-13A005-AA (lewy)
Na allegro je rozkompletowują i sprzedają jedną stronę.

Spotykałem podróbki lamp, nie miały nadruku laserem. Tak to ma wyglądać:
122085
Lampy nowego typu produkowane są od jesieni 2019.

Lampy ciężko włożyć, trzeba poluzować śruby od błotnika w górnej części i lekko odgiąć błotnik przy wsadzaniu, są jakoś większe od halogenowych. Trzeba uważać żeby nie porysować o blachę błotnika i nie połamać mocowań. Ogólnie to trudna czynność. Po kilkukrotnym ich wkładaniu już sobie radzę ale dalej nie umiem tego zrobić na pewniaka.

EDIT: Zrobiło się trochę zimniej i okazało się, że kierunki też zaczęły mrugać. Na szczęście wystarczy kondensator 220uF/25VDC. Lepiej go dać w kabinie i nie trudno dostać się do kabli we wiązce C2280E (środkowa). Kabelki żółto-fioletowy i niebiesko-zielony. Masę tylko trzeba mieć gdzie pod ręką, punkt masy jest na przeciwko komory filtra, trochę jest zabawy żeby ładnie się tam podłączyć. Użyłem oczka do zaciskania na lince z branży elektrycznej, oczko fi 8mm.


EPILOG.
Na zakończenie moja subiektywna opinia. Święcą oczywiście jak to LEDy, fajnie, drogowe "no to nie ma przebacz". Aczkolwiek, w halogenach miałem OSRAM Night Breaker i śmiem twierdzić że jasność w zasadzie taka sama. Barwa inna. Jakby wyłączyć (czego się nie udało) regulację napięcia to by dawały jeszcze mocniej (ale by się szybciej spaliły). Jak się włączy drogowe to wyłączana jest regulacja napięcia, ciekawe odkrycie. Jest też jedna wada LED-ów, nie ma tego rozproszonego światła i w wyniku wyraźnego odcięcia czytelność znaków jest znaczenie gorsza bo są słabiej i później oświetlane.
W sumie, jak się dobrze poszuka lamp, to materiały poniżej 1000zł.

mihail111
16-11-2021, 23:49
Kurde ale zachodu z tą wymianą.
Chciałem to zrobić w swoim STline ale raczej odpuszczę, jestem laikiem(kupię jakieś biało świecące H7)

Na YT widziałem jak gość z NL przekłada tylko lampy (P&P) i świeciły a tym czasem zonk.

https://youtu.be/AZBRw-3hDjA

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

michałek
17-11-2021, 10:13
i świeciły a tym czasem zonk.
Co rozumiesz przez to rozumiesz bo nie łapię?

Na tym filmie jest wymiana lamp żarówkowych (montowanych gdzieś do końca 2019) na takie, gdzie tylko mijania jest LED a pozostałe tak jak w tych żarówkowych czyli pozycja pasek LED, drogowe i kierunek - żarówki.

Nie wiem czy to jest P&P czy może nie, te lampy są tylko nieco lepsze. Ja założyłem statyczne full LED, są jeszcze adaptacyjne ale to znacznie trudniejsze ze względu na HCM i czujniki.

mihail111
17-11-2021, 10:46
Co rozumiesz przez to rozumiesz bo nie łapię?

Na tym filmie jest wymiana lamp żarówkowych (montowanych gdzieś do końca 2019) na takie, gdzie tylko mijania jest LED a pozostałe tak jak w tych żarówkowych czyli pozycja pasek LED, drogowe i kierunek - żarówki.

Nie wiem czy to jest P&P czy może nie, te lampy są tylko nieco lepsze. Ja założyłem statyczne full LED, są jeszcze adaptacyjne ale to znacznie trudniejsze ze względu na HCM i czujniki.Po przeczytaniu całego wątku wiem już jakie są rodzaje lamp.
Ty zrobiłeś super robotę, niestety ja sobie z tym nie poradzę.
Chciałem kupić takie ledy jak Twoje ale niestety pozostanie mi obejście się smakiem[emoji17]

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

krzys1968
17-11-2021, 15:38
(kupię jakieś biało świecące H7)


Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

Mozesz zalozyc Ledy osram jezeli masz odpowiedni Nr na lampie E8 9147

mihail111
17-11-2021, 16:03
Mozesz zalozyc Ledy osram jezeli masz odpowiedni Nr na lampie E8 9147O których ledach mówisz?

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

michałek
17-11-2021, 16:13
O których ledach mówisz?

Pewnie o tych (homologacja jest E8 faktycznie nie E87 tam jest błąd):

https://my-ford-focus.de/en/osram-nightbreaker-led-h7-en/

Poza tym, to jest homologacja tylko w Niemczech, jak się to ma do Polski?

mihail111
17-11-2021, 17:14
Pewnie o tych (homologacja jest E8 faktycznie nie E87 tam jest błąd):

https://my-ford-focus.de/en/osram-nightbreaker-led-h7-en/

Poza tym, to jest homologacja tylko w Niemczech, jak się to ma do Polski?Raczej nie ma jak tego zamontować. Tam wejdzie tylko zwykła h7.


Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

michałek
17-11-2021, 17:24
Tam wejdzie tylko zwykła h7.
Że fizycznie nie wejdzie? Żartujesz, OSRAM ma wszystko dokładnie rozpracowane, sprzedają specjalny adapter do mocowania i wydłużony dekielek. Ten adapter utrzymuje LEDa w odpowiedniej odległości co jest też podstawą homologacji.

krzys1968
17-11-2021, 17:25
O których ledach mówisz?

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

Te https://allegro.pl/oferta/zarowka-osram-h7-19-w-00-64210dwnb-2-szt-11395335823 , do tego adapter Osram LEDriving ADAPTER für NIGHT BREAKER H7-LED; 64210DA04 i pokrywki Osram LEDriving CAP für NIGHT BREAKER H7-LED; LEDCAP02; Ersatz für Originalscheinwerferkappen . Nie sadze zeby byl problem poniewaz lampy o takim numerze montowane sa w calej Europie .

tombalt
17-11-2021, 18:18
Obawiam się że w kaczogrodzie to nie przejdzie. Pierwsza lepsza kontrola i po dowodzie....
Bagietmajstry są wyczuleni... Mam kolegę i wiem...
Nawet czytałem ostatnio artykuł właśnie że w germanii jest to dopuszczone, ale u nas na chwilę obecną nic z tego.

mihail111
17-11-2021, 19:26
Kurcze fajne opcja.......ludzie montują bez żadnej homologacji i jeżdżą a te niby maja na de. Może rozszerzą na EU[emoji16]

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

mihail111
19-11-2021, 12:43
michałek powiesz mi jak wygląda sprawa z tymi zaczepami?
Czy to co na zdjęciu poniżej uda sie naprawić tym zestawem?
Niektóre lampy jeszcze bardziej ten dolny zaczep maja rozwalony....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211119/1924adb97b318d29f3c75ea606a7af7e.jpg

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211119/60bfadf0f389c0c4a7efd07a0eb84b1c.jpg

michałek
19-11-2021, 12:50
NIE!!!!
https://www.fordoriginalparts.pl/pol_pm_MOCOWANIE-REFLEKTORA-PRAWY-RZOD-FOCUS-18-17256_2.jpg
Musi być przynajmniej ta część do której się to dokręca.
Te mocowania mają takie osłabienie, jakby specjalnie żeby się wyłamać. Mogą pęknąć nawet przy wyjmowaniu. Takie jak na twoich zdjęciach są po solidnym "dzwonie".

mihail111
19-11-2021, 13:33
michałek dzięki.
Teraz widzę już, że dolny zaczep nie może być do końca rozwalony. Górny łatwiej dosztukować [emoji16]

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

DawidShelby
03-01-2022, 20:22
Witam, rozumiem że podłączenie lampy LIN 5 do BCM z lewej strony i prawej jest identyczne ? 16pin do pin 11 ? Okazuje się, że Ford usunął ze schematu LIN 5 z prawej i z lewej lampy. Mało tego, nawet split S250 nie ma już na schematach, a stało się to jakoś koniec listopada. Ogólnie też miałem problem z mrugającym światłem mijania (ale zdążyłem tylko podłączyć prawą lampę). Jak uruchomię przeróbkę, wtedy postaram się zamontować BCM z nowszego auta i zobaczę czy będzie nadal mrugać - bo wydaje mi się, że tutaj jest problem.

michałek
03-01-2022, 21:03
Okazuje się, że Ford usunął ze schematu LIN 5 z prawej i z lewej lampy

Nic podobnego! Wręcz przeciwnie. Dodał! Jakiego schematu używasz? Do tego auta są trzy wersje z 2018, 2020 i 2021. tylko 2020 i 2021 mają to połączenie na schemacie.

Podmiana BCM nic nie da. To nie jest kwestia jego nowości czy nie, bo przecież sterowanie mijania i kierunkami zawsze było z BCM i jakoś w starych LED-ach z HCM nie ma problemu. Moim zdaniem:
1) Inny soft do BCM/inny BCM (nie koniecznie nowszy). Za innym BCM przemawia oszczędność dwóch tranzystorów mocy.
2) Czujnik napięcia od BMS - komunikuje po LIN napięcie, może po procedurze kalibracji BMS coś się BCMowi poukłada. No albo ten czujnik jest inny, muszę to sprawdzić. Zawsze można go odpiąć i zobaczyć czy problem znika.
3) Może też trzeba zrobić testowanie komunikacji z modułami w BCM a potem kalibrację BMS.
4) Regulacją napięcia i alternatorem steruje PCM, może trzeba wykonać "relearn vehicle data"

A zawsze zadziałają małe kondziorki tylko niesmak pozostaje.
Włączyłem sobie AHB, to jest frajda teraz.

DawidShelby
15-01-2022, 20:03
W końcu zabrałem się za montaż moich lamp :)
Mijania mrugają, chyba że ustawi się na zasilanie stałe wtedy nie mrugają ale jest defekt, mijania świecą cały czas.
1) BCM raczej będzie inny, będę go podmieniał to dam znać co wyszło. Czasami Ford potrafił zrobić coś takiego w starszych szczególnie autach. Przykład właśnie z BCM gdzie przychodził do auta BCM, który miał jedno miejsce na bezpiecznik więcej.
2) BMS sprawdziłem - we wszystkich furach były te same numery. Po odpięciu i odczekaniu 30 sekund nie mrugają mijania.
Jeśli chodzi o PCM to sprawdzę numery jakie były zamontowane w autach które miały LED stałe.
Co ciekawsze - wgrałem Asbuilt od auta z którego wgrywałem wcześniej i długie działały jak zmieniło się zasilanie w konfiguracji BCM. Potem przywróciłem konfigurację oryginalną bo ABS się domyślił, że coś majstruje no i nie dało się uruchomić auta, teraz powróciłem do tematu i ni cholerę nie idzie włączyć długich, zmieniłem na zasilanie stałe ale pewnie wykonałem jeszcze jakiś ruch który ma na to wpływ. Lampy po numerach są te same które wkładałem wcześniej. Chyba nic więcej tam nie zmieniałem, ale nie pamiętam. Oczywiście, LIN5 itp aktywowane, zresztą wcześniej działało aż miło.
BCM będę podmieniał prawdopodobnie w sobotę więc dam znać, PCM może też ogarnę z takiego auta. Najpierw zajmę się tym miganiem bo to ciekawy temacik :)

Slawko
15-01-2022, 22:31
.....

michałek
16-01-2022, 08:26
BMS to czujnik prądu nie napięcia.

Mylisz się.

Slawko
16-01-2022, 08:29
......

michałek
16-01-2022, 08:32
Ja... Kolega Tediego?
123365
123366
123367


Bump:

Slawko
16-01-2022, 08:35
....

michałek
16-01-2022, 08:46
Schemat jest poprawny, ale napięcia to on nie zmierzy. Jedynie prąd jaki przepływa przez akumulator.
Wybacz, ale nie skomentuję już twojego ostatniego stwierdzenia. Pozostawiam to do oceny innym czytającym.

Slawko
16-01-2022, 11:04
Ok. Byłem w błędzie. Ty masz rację.
Piszę poważnie, bez podtekstów.
W zasadzie niepotrzebnie się odzywałem mając zbyt małą wiedzę.

Przepraszam.

DawidShelby
16-01-2022, 13:18
Mimo wszystko nie sądzę że to kwestia BMS. Ale właśnie porównuje kilka samochodów i widzę że w PCM można też kilka miejsc zmienić, być może rzeczywiście sterowanie alternatorem. Spróbuje odpiąć LIN z alternatora i zobaczę czy mruga. Bo kolega próbował robić coś w Asbuilt w PCM ?

michałek
16-01-2022, 14:07
Bo kolega próbował robić coś w Asbuilt w PCM
Ja nie, ale mam soft który porównuje dużą liczbę AsBuilt statystycznie, jakby znaleźć na otomoto tak z 20 auto, część z ledami część bez, ten sam silnik i w miarę ten sam rocznik to bym zobaczył czy tam coś nie siedzi.

ivolot
14-02-2023, 15:26
Witam
Mam pytanie czy ktoś już podejmował sie zmiany lamp w MK4 2019 - LED--->FULL LED?
Zamiana na :
JX7B-13E014-AE
JX7B-13E015-AE

michałek
14-02-2023, 16:33
Halogen na full LED pasuje?
Tak dla pewności, bo wielu ludzi myli nazwy tych lamp, są: "halogeny" (żarówki i LED dzienne, do jesieni 2019), "pół-LED" (mijania LED, długie i kierunki żarówki, LED dzienne), "full LED" (wszystko LED, dzienne po środku), "adaptacyjne" (z ruchomą soczewką).

michałek
14-02-2023, 21:30
Zamiana na :
JX7B-13E014-AE
JX7B-13E015-AE


No i jasne. Tak, zrobiłem to, ale. Lepiej wziąć lampy bez automatycznej regulacji, znacznie mniej roboty, nie trzeba dokładać HCM, czujników poziomowania i zmieniać panelu z włącznikiem świateł. Od końca 2019 tylko takie były zakładane. W tym wątku jest trochę nieścisłości. Jak podam linka to się zaraz jakiś mod zagotuje. Wyślę Ci pm.

lukaszooo
15-02-2023, 05:50
Można dołożyć pełen led i wcale nie jest to bardzo skaplikowane. Uzyskujemy poziomowanie, skretna soczewkę i adaptacyjne światła długie.
Można dołożyć w każdym mk4 który ma kamerę na szybie. Pomysł że trzeba dokładać czujniki parkowania jest dziwny bo nie ma to nic wspólnego. Prawdopodobnie bez kamery też będzie działać ale bez adaptacyjnych długich choć takiej konfiguracji nie testowałem w mk4. Mondeo mk5 bez kamery działa.

Do takiej operacji potrzebny jest moduł, dwa czujniki poziomowania, nowe przewody i 3 wtyczki. Bogatsze wersję instalacje do modułu i przedniego czujnika powinny już mieć.

michałek
15-02-2023, 10:06
Bogatsze wersję instalacje do modułu i przedniego czujnika powinny już mieć.
"Powinny" to życzeniowe myślenie. To jest Focus MK4, nie ma w nim ani centymetra nieużytego kabelka i ani jednej zbędnej wtyczki! Wszystko trzeba dołożyć i ciągnąć. Nie ma znaczenia czy wersja jest bogata czy nie!

lukaszooo
15-02-2023, 17:36
Nie zgodzę się. Jeśli masz klimatronik dwu strefowy i podgrzewaną kierownicę to wiązka będzie tyle że praktycznie zawsze w takiej opcji są i lampy led.
Jeśli nie ma instalacji to bez problemu można ją zrobić w taki sposób aby laik nawet po zdjęciu plastikow nie poznał że jest dokladana. Na chwilę obecną lampy LED do tego auta chodzą taniej niż do Focusa mk3 :)

michałek
15-02-2023, 20:45
Jeśli masz klimatronik dwu strefowy i podgrzewaną kierownicę
Skąd Ci to w ogóle przyszło do głowy? Co ma piernik do wiatraka? Co ma klima dwustrefowa do reflektorów? Wiesz że dokładałem statyczne LEDy a mam i pakiet winter i dwustrefową klimę. Szanuję to co robisz i twoje doświadczenie ale tym razem pleciesz androny.

lukaszooo
15-02-2023, 22:17
Masz grzana kierownicę?

michałek
16-02-2023, 09:37
Masz grzana kierownicę?
Oczywiście, pakiet "winter".

edmun
16-02-2023, 12:13
Nie każdy pakiet winter to gwarancja podgrzewanej kierownicy.

mskgs
16-02-2023, 15:38
edmun W Focusie Mk4? Pokaż mi specyfikację Mk4 z pakietem Winter bez podgrzewanej kierownicy.

edmun
16-02-2023, 16:11
Miałem prosty przykład z Kugą Vignale z końcówki 2019 roku.
Pakiet Winter był zakupiony a jedyne czego nie było to właśnie podgrzewanej kierownicy.
Nie było też na początku produkcji MK4 że ludzie zamawiali pakiet Winter i czegoś brakowało?

michałek
16-02-2023, 18:05
Nie było też na początku produkcji MK4 że ludzie zamawiali pakiet Winter i czegoś brakowało?
Według Ciebie 10 Październik 2018 to już nie jest początek produkcji? Bo mam pakiet Winter i grzaną kierownicę.
Ford dobierał pakiety z tego co miał. Porównywanie z Kugą to już gruba przesada.
Co za bezsensowna dyskusja, to czy jest grzana kierownica, czy dwustrefowa klima nie ma nic do tego że jest okablowanie pod kontroler LEDów. Bo go nie ma, jeśli ktoś go spotkał to jest raczej przypadek i to spory a nie reguła. A już na pewno błędem jest wyrokowanie na podstawie innego modelu Forda.

lukaszooo
16-02-2023, 21:26
Jesteś pewny ze nie ma 3 przewodów do przedniego czujnika poziomowania czyli od wtyczki za schowkiem pasazera do wtyczki w lewym nadkolu ???? wtyczki HCM szukałeś ? do lamp ile dochodzi przewodów ?

edmun
16-02-2023, 22:06
michałek
to że Ty masz, nie znaczy że wszyscy mieli.
kojarzę jak ludzie pozamawiali auta z pakietami a dostali po 80% tego co zamówili (Focus MK4). I także byłem zdziwiony jak kolega z salonu kupił tą Kugę Vignale zaraz przed wejściem nowszego modelu i zamówił full pakiet Winter. I? I kierownica jest bez grzania (etis potwierdza to samo) mimo że zapłacił za cały pakiet.
Pojedynczy przypadek? Niekoniecznie bo udało mi się znaleźć na rynku wtórnym w sprzedaży bardzo podobne Kugi z końcówki produkcji które miały dosłownie wszystko ale nie grzaną kierę. Jakby Fordowi "zabrakło" części.
Więc to że ktoś zamówił sobie w Focusie pakiet Winter nie jest 100% gwarancją że to auto przyszło z grzaną kierownicą.

lukaszooo
16-02-2023, 22:25
Kuga i escape 2019 to temat rzeka... . Niby mk2 a już trochę inne.

Dyskusja jest na temat Focusa mk4.

mskgs
17-02-2023, 08:57
Miałem prosty przykład z Kugą Vignale z końcówki 2019 roku.

Temat dotyczy Focusa, a Ty piszesz o Kudze i "kojarzysz", że z Focusem może być podobnie. Konkrety proszę. :)
I ciekawostka: https://www.eurocar.com.pl/uploads_ford/cenniki/wyprzedaz-2019/kuga_wyprzedaz_2019_cennik.pdf - grzane fotele/szyba w standardzie, kierownica za dopłatą. Pakietu Winter to tu nie ma nawet. ;)

escort_rs
27-02-2023, 12:58
I ciekawostka: https://www.eurocar.com.pl/uploads_f...019_cennik.pdf - grzane fotele/szyba w standardzie, kierownica za dopłatą. Pakietu Winter to tu nie ma nawet.

Bo to Kuga poprzedniej generacji. Ford zaczął się bawić w inne pakietowanie od obecnych generacji (ofc niekoniecznie musi być to prawdą dla wszystkich rynków). Np. Focus Mk3 miał grzanie szyby, kiery i foteli jak rozłączną opcję, a w Mk4 jest to już razem w pakiecie winter wraz z szybą.

Hudex
27-11-2023, 22:21
Witam, czy ktoś może podpowiedzieć jakie numery mają lampy które mają tylko światła mijania LED, a reszta żarówki tak żeby podmienić je sobie bez żadnych przeróbek. Z góry dzięki za pomoc.

Generalnie znalazłem z oznaczeniami: MX7B-13E015-CC/CD/CE, MX7B-13E015-DC, ale nie mam pojęcia czym one się różnią i które są odpowiednie.

MchalS80
28-11-2023, 09:57
ja wymienialem na takie:

MX7B-13E014-CC lampa przednia P
MX7B-13E015-CC lampa przednia L

Hudex
29-11-2023, 16:24
I działa to faktycznie Plug&Play czy jednak trzeba wstawiać jakieś kondensatory ?

Foka mk4
30-11-2023, 06:15
Plug&Play

radzian84
27-04-2024, 15:11
To jakie w końcu mają oznaczenia full led statyczne i dynamiczne?

JX7B-13E017-AJ statyczne?
JX7B-13E017-AH dynamiczne?

tomao
27-04-2024, 17:42
Ostatnia litera nic nie zmienia, to takie same lampy.

beno21
04-07-2024, 21:51
Mam kilka pytań.

Kable z pinu 10 z obu lamp podpinam do pinu 30 w C2280E,

Kable z obu lamp - pin 10 do pinu 16 C2280E

Jaki napięcie ma mieć kondensator 2.2uF ?


Tylko pin 1 z obu lamp rozcinam i dodaje kondensator 2.2uf

Pin 7 z obu lamp rozcinam w kabinie i dodaje kondensator 220 uf
Zmostkowany Pin 5 i 9 bez żadnego kondensatora ?

michałek
05-07-2024, 06:49
Taki jest schemat. Druga lampa analogucznie, numery pinów dla drugiej lampy są innym kolorem.
https://www.formod.eu/images/schemat2.png

michałek
11-07-2024, 11:55
Kable z pinu 10 z obu lamp podpinam do pinu 30 w C2280E,

Jak widać na mojej grafice, NIE. To jest detekcja uszkodzenia kierunkowskazu, najprawdopodobniej wymagana przepisami bo jest bez sensu. Nie musisz tego robić, można wyłączyć w BdyCM sprawdzanie kierunkowskazów i po kłopocie.

Kable z obu lamp - pin 10 do pinu 16 C2280E
Chyba pin 11! Z obu lamp pin 11 łączysz do BdyCM C2280E#16, to linia LIN bardzo ważna. Obie lampy wiszą na tym samym LIN.
Napięcia 25V min, maksymalne bez znaczenia. Decyzja - w kabinie czy na zewnątrz. Proponuje w kabinie tylko trzeba wyłuskać kabelki z wiązek przy BdyCM

beno21
11-07-2024, 14:19
Sorry mój błąd, kierunkowskazy 2 razy pin 10 do pinu 30 i 31. Pytanie tylko który lewy a który prawy reflektor.

michałek
11-07-2024, 16:56
Zielony kolor - lampa prawa :)

beno21
13-07-2024, 19:23
Witam.
Powiedz mi co tam ma być ustawione ? 5 ?
https://ibb.co/GPGsrcJ

Reszta ustawień jest ok ?

https://ibb.co/pJh6VPr

michałek
13-07-2024, 20:08
Oba left/ritght high beam muszą być ustawione na zasilanie! (nie znam germańskiego)
Lampa fullled oraz adaptive działa tak, że linia świateł długich jest wykorzystana jako zasilanie a sygnał do włączenia świateł długich idzie po LIN. Pisałem o tym w swoim opisie.

beno21
13-07-2024, 20:23
5 to zasilanie.

Operacja cię udała, LED świeca.
Dziękuję za wsparcie.

Patryk666
27-07-2024, 12:39
Witam,
Która to jest kość C w bcm?

michałek
27-07-2024, 12:49
https://gcdnb.pbrd.co/images/WHZrv96t3oEK.png?o=1