Zobacz pełną wersję : 1,5 EcoBoost 150 KM ale 3 cylindry czy warto
Witam
Przymierzam się do wymiany mojej "foczki" prawie 13 letniej. Wymarzyłam sobie Forda Focusa Active z silnikiem 1,5 EcoBoost 150KM. Jednak powiedziano mi, że nie są to już silniki z 4 cylindrami ale z 3. Czy macie jakieś doświadczenia z tym konkretnie silnikiem.
Wiem, że 1.0 EB od 7 lat już jest nagradzany. Na początku miał wpadkę ale już sobie z nią poradzili. Natomiast o silniku 1,5 EB 150 KM R3 cisza - nikt niczego nie pisze a przynajmniej ja nie znalazłam.
Będę wdzięczna za wszelkie uwagi i informacje.
pozdrawiam
isia
Draculescu 16-01-2020, 12:22 Serio? Nic nie ma o tym silniku? Przegladałeś forum, czy "Nie chce mi się czytać, podajcie mi na tacy"?
AdoKrycha007 16-01-2020, 13:17 innego niż 3 cylindry w PB juz nie kupisz nowego, więc nie masz za duzo do zastanawiania jesli chcesz Forda... a na forum jest o tym pełno.
Dokładnie jest tu https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=286065
i tu https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=294774
i jeszcze coś ekstra tu https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=228063
innego niż 3 cylindry w PB juz nie kupisz nowego, więc nie masz za duzo do zastanawiania jesli chcesz Forda... a na forum jest o tym pełno.
2.3 EcoBoost ma R4.
AdoKrycha007 16-01-2020, 14:11 ale to nie 1,5.
Za młody silnik żeby powiedzieć cokolwiek o trwałości. Można natomiast już na tym etapie, po analizie zdjęć i podstawowego opisu producenta wywnioskować, że serwis tani nie będzie. 1.5 dragon ma budowę zbliżoną do 1.0 Forda czy 1.2 Peugeota . Napęd rozrządu, celem wyciszenia pracy jednostki, realizowany jest za pomocą paska rozrządu w kąpieli olejowej. Zmienne fazy rozrządu na obydwu wałkach. Pompa oleju o zmiennym wydatku, natrysk oleju celem chłodzenia tłoka to cechy silnika wysilonego termicznie (czytaj wrażliwego na błędy eksploatacyjne typu przegrzanie, za mało oleju itd). Wymianą napędu rozrządu będzie kosztowym i trudnym zadaniem (chociaż na rysunku wygląda to prościej niż to co nawyczyniała z rozrządem Honda w 1.0 Civica). Temat odczuwalnych w kabinie wibracji na obrotach biegu jałowego w porównaniu z rzędową czwórką będzie w mniejszym czy większym stopniu odczuwalny (nawet BMW ani Hondzie nie udało się tego wyeliminować). 1.5 forda ma wałek balansujący ale to nigdy nie zrekompensuje braku wyważenia jednostki 3 cylindrowej. Dodatkowo na zdjęciach widzę, że namieszali ze sterowanie zaworami (coś jak valvetronic BMW: czyli poza zmiennymi fazami rozrządu na wałkach jest dodatkowa, płynna regulacja wzniosu zaworów). Silnik ma na 90 % koło dwumasowe.
Na pocieszenie, wszystkie wysilone trzycylindrówki mają podobnie skomplikowaną budowę, wszystko zależy więc od tego jak ten silnik jest wykonany i czy ma celowe albo niecelowe wady konstrukcyjne. Po analizie budowy i stopnia skomplikowania, ja bym tego używanego z przebiegiem powyżej 100.000 km nie kupił ;-);-)
Pozdrawiam
Łukasz
No to życzę dużo szczęścia w szukaniu tego paska rozrządu, musiała być bardzo dobra analiza zdjęć.
Za młody silnik żeby powiedzieć cokolwiek o trwałości. Można natomiast już na tym etapie, po analizie zdjęć i podstawowego opisu producenta wywnioskować, że serwis tani nie będzie. 1.5 dragon ma budowę zbliżoną do 1.0 Forda czy 1.2 Peugeota . Napęd rozrządu, celem wyciszenia pracy jednostki, realizowany jest za pomocą paska rozrządu w kąpieli olejowej. Zmienne fazy rozrządu na obydwu wałkach. Pompa oleju o zmiennym wydatku, natrysk oleju celem chłodzenia tłoka to cechy silnika wysilonego termicznie (czytaj wrażliwego na błędy eksploatacyjne typu przegrzanie, za mało oleju itd). Wymianą napędu rozrządu będzie kosztowym i trudnym zadaniem (chociaż na rysunku wygląda to prościej niż to co nawyczyniała z rozrządem Honda w 1.0 Civica). Temat odczuwalnych w kabinie wibracji na obrotach biegu jałowego w porównaniu z rzędową czwórką będzie w mniejszym czy większym stopniu odczuwalny (nawet BMW ani Hondzie nie udało się tego wyeliminować). 1.5 forda ma wałek balansujący ale to nigdy nie zrekompensuje braku wyważenia jednostki 3 cylindrowej. Dodatkowo na zdjęciach widzę, że namieszali ze sterowanie zaworami (coś jak valvetronic BMW: czyli poza zmiennymi fazami rozrządu na wałkach jest dodatkowa, płynna regulacja wzniosu zaworów). Silnik ma na 90 % koło dwumasowe.
Pozdrawiam
Łukasz
Bez urazy, ale ta obszerna analiza jest na poziomie Mirka handlarza, albo innego randomowego Zdziśka mechanika. Pełno tu błędów merytorycznych, a na pierwsze miejsce przebija się złota myśl, że im bardziej zaawansowana technologia, tym gorzej.
Dodam od siebie do tego wywodu, że:
- silnik ma łańcuch rozrządu (nr części 2250308 ), a nie pasek
- silniki produkowane od końca lutego 2019 mają pompę oleju napędzaną dodatkowym krótkim paskiem zanurzonym w kąpieli olejowej. Silniki z datą produkcji 2018 - 02.2019 tego paska nie mają, pompa jest napędzana bezpośrednio z wałka wyrównoważającego
- zmienne fazy rozrządu na obu wałkach - dzięki temu między innymi ten silnik ma tak duży potencjał (z większym IC i bez GPF będzie tu do osiągnięcia 240-250 KM).
- natrysk oleju celem chłodzenia tłoka to cechy silnika wysilonego termicznie - to oczywiście kolejna zaleta i właściwie standard w dzisiejszych czasach
- "poza zmiennymi fazami rozrządu na wałkach jest dodatkowa, płynna regulacja wzniosu zaworów" - nie ma czegoś takiego w tym silniku. Na filmie widziałeś wizualizację odłączania pierwszego cylindra realizowaną poprzez odłączanie sterowania zaworami
Zgodzę się natomiast, że to młoda jednostka i na razie nie wiadomo jak przetrwa próbę czasu. Dlatego też gorąco polecam branie przedłużonej gwarancji. Z zagranicznych forów płyną na ten moment tylko głosy o podatności na rozszczelnianie się uszczelnienia pokrywy zaworów i uszczelki pod głowicą na pierwszym cylindrze- najprawdopodobniej w wyniku różnic temperatur głowicy tworzących się podczas pracy w trybie dwucylindrowym. Na razie są to pojedyncze przypadki, ale problem może się w przyszłości nasilić.
https://www.google.com/search?q=1.5+ecoboost+3+cylindry+&tbm=isch&ved=2ahUKEwi68ovOu4jnAhWCdZoKHT42ATcQ2-cCegQIABAC&oq=1.5+ecoboost+3+cylindry+&gs_l=mobile-gws-wiz-img.12..35i39j0i24.10374.11318..12967...0.0..0.146 .764.0j6......0....1.mhgBsvmVPMc&ei=SIUgXrquNILr6QS-7IS4Aw&bih=598&biw=360&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=inv#imgrc=s4jgdIKgAXrRJM
Proszę bardzo. Odnieście się do zdjęcia z linku., które załączam. Czyżby były 2 silniki 1.5 3cyl., które znacznie różnią się budową w zależności od roku produkcji?
Bez urazy Yataz, ale choćby zrobili to w technologii kosmicznej koszta będą i to spore, bo wynika to że skomplikowania konstrukcji. Powyższe potwierdza dotychczasową eksploatacja 1.0 silnik roku, którego strach kupić z większym przebiegiem.
Pozdrawiam
Łukasz
https://www.google.com/search?q=1.5+ecoboost+3+cylindry+&tbm=isch&ved=2ahUKEwi68ovOu4jnAhWCdZoKHT42ATcQ2-cCegQIABAC&oq=1.5+ecoboost+3+cylindry+&gs_l=mobile-gws-wiz-img.12..35i39j0i24.10374.11318..12967...0.0..0.146 .764.0j6......0....1.mhgBsvmVPMc&ei=SIUgXrquNILr6QS-7IS4Aw&bih=598&biw=360&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=inv#imgrc=s4jgdIKgAXrRJM
Proszę bardzo. Odnieście się do zdjęcia z linku., które załączam. Czyżby były 2 silniki 1.5 3cyl., które znacznie różnią się budową w zależności od roku produkcji?
Pozdrawiam
Łukasz
Błąd na grafice, ot co. Wszystkie 1.5 3 cyl. mają łańcuch rozrządu na 100%.
https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/191686-close-look-fords-new-1-5l-3-cylinder-dragon-petrol-engine.html
Kolejny, szczegółowy opis...
To nie jest błąd w grafice!! Jedyna możliwość to zmiana układu napędu rozrządu w trakcie albo jeszcze przed sprzedażą. Mogą więc na rynku być 2 różne silniki albo ford wycofał się/zmodyfikował założenia pierwotnego projektu, które przekazał światu przed rozpoczęciem produkcji.
Pozdrawiam
Łukasz
https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/191686-close-look-fords-new-1-5l-3-cylinder-dragon-petrol-engine.html
Kolejny, szczegółowy opis...
To nie jest błąd w grafice!!
Pozdrawiam
Łukasz
Tutaj, jeśli dobrze widzę, jest opisywany tylko wolnossący 1.5 Dragon dostępny na dalekowschodnich rynkach. 1.5 Ecoboost w wersji produkcyjnej (nie wiem jakie były prototypy) ma zawsze łańcuch rozrządu.
Faktycznie, masz rację. Opisałem inny silnik 1.5 3 cylindry Forda niż w pytaniu.
Pozdrawiam
Łukasz
MariuszFF78 18-01-2020, 19:21 https://www.google.com/search?q=1.5+ecoboost+3+cylindry+&tbm=isch&ved=2ahUKEwi68ovOu4jnAhWCdZoKHT42ATcQ2-cCegQIABAC&oq=1.5+ecoboost+3+cylindry+&gs_l=mobile-gws-wiz-img.12..35i39j0i24.10374.11318..12967...0.0..0.146 .764.0j6......0....1.mhgBsvmVPMc&ei=SIUgXrquNILr6QS-7IS4Aw&bih=598&biw=360&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=inv#imgrc=s4jgdIKgAXrRJM
Proszę bardzo. Odnieście się do zdjęcia z linku., które załączam. Czyżby były 2 silniki 1.5 3cyl., które znacznie różnią się budową w zależności od roku produkcji?
Bez urazy Yataz, ale choćby zrobili to w technologii kosmicznej koszta będą i to spore, bo wynika to że skomplikowania konstrukcji. Powyższe potwierdza dotychczasową eksploatacja 1.0 silnik roku, którego strach kupić z większym przebiegiem.
Pozdrawiam
Łukasz
Dlaczego strach kupic? Silniki te sa w fordach od 2012 roku. Wystarczy wejsc na niemieckie strony autoscout czy inne zajmujace sie ogloszeniami sprzedazy, jakie tam sa przebiegi. Jakos nie slyszalem o problemach tych silnikow i masowym protescie wszystkich uzytkownikow co przekroczyli 100 tys km przebiegu :)
Fiesta Mk8 ST Line 18-01-2020, 21:53 Rozumiem że piszesz o 1.0 bo 1.5 3 cylindry to raczej nie jest stara komstrukcja.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Niestety kolega uki145, pomylił silniki i zrobil wykład o innym, dalekowschodnim silniku ;-)
Temat odczuwalnych w kabinie wibracji na obrotach biegu jałowego w porównaniu z rzędową czwórką będzie w mniejszym czy większym stopniu odczuwalny
Teść ma corollę 1,6 wolnossący, ja 1,0 EB. W obu nic nie czuję.
Jeździłem też 1,2 puretech w wersji 130KM (cactus) i 86KM (C3) i w cactusie nie było czuć wibracji, w c3 już tak.
Parę lat temu miałem również Yarisa jako auto służbowe z 3 cylindrowym 1,0 i też nie pamiętam aby tam coś takiego występowało.
Co nie oznacza Stew, że znacznej części uwag nie można odnieść do silnika 1.5 ecoboost z łańcuchem rozrządu. Wszystko zależne jest natomiast od tego jak zrobiono konstrukcję i czy popełniono błędy.
Podstawowe problemy 1.0 Forda dotyczyły przegrzewania głowicy i kosztów wymiany mokrego napędu rozrządu. Trochę głupio, że na rynku wtórnym można kupić Focusa 1.0 gdzie przy pechu będziemy musieli wrzucić 10.000 PLN na nową głowicę i napęd rozrządu.
Pozdrawiam
Łukasz
Największe problemy z 3 cylindrowymi silnikami mają ci, którzy nimi nie jeżdżą albo ich nie znają.
Właśnie nie o to chodzi. Nowymi silnikami z uwagi na parametry jeździ się fajnie, problem dotyczy kosztów które z uwagi na skomplikowane konstrukcji są znacznie wyższe. Focus 3 był sprzedawany równocześnie że starym 1.6 i nowym 1.0. Koszty napraw na dystansie 250. 000 km będą w tych silnikach diametralnie różne i nie tylko z uwagi a wady ale przede wszystkim skomplikowane nowszej konstrukcji.
Temat dotyczy jednak nowego silnika 1.5 i skoro mleko się rozlało (tzn. skoro ja je rozlałem), to może któryś kolegów specjalistów załączy schematy budowy 1.5 wątku...
Pozdrawiam
Łukasz
Witajcie. Odgrzebię temat. Jak to jest z tym silnikiem. Pasek czy łańcuch? Jedno i drugie? Sprzedawca jest przekonany, że pasek. Prezentacje z youtube pokazują łańcuch i pasek (jestem laikiem, mogę się mylić) Czy obecne silniki 1.5 ecoboost montowane w focusie to ta nowa konstrukcja z 2019 i łańcychem?
https://www.youtube.com/watch?v=pA0Pdui9Fws&t=2s
daniellomasa123 16-04-2021, 19:06 Serio? Nic nie ma o tym silniku? Przegladałeś forum, czy "Nie chce mi się czytać, podajcie mi na tacy"?
siedzę i patrzę i patrzę na tematy przeglądam i praktycznie nic
nie mogę znaleźć nic na temat ecoboost 1,5 150 km 4 cylindry
sylwesterz 16-04-2021, 20:22 nie mogę znaleźć nic na temat ecoboost 1,5 150 km 4 cylindry
Serio piszesz? Prawie połowa wątków o ecoboost dotyczy właśnie 1.5 I4 GTDI g:galy.
Odświerzam temat
Co sądzicie o tym silniku 1.5 3cylindry do Focusa, jak z awaryjonością, ile pali, czy lepiej wybrać 1.0 125KM?
z całą pewnością bardziej polecany jest 1.5 3 cyl. niż 1.0
Czy te 1.5 150KM 3 cylindry ktoś ma i może powiedzić jak się sprawuję, co do awaryjności też chętnie się coś dowiem
michałek 27-02-2023, 10:11 Tak, 4.5 roku, Focus MK4, 110 tyś. Nic poważnego się nie dzieje. Było kilka dyskusji na forum Focusa i też nic nie słychać, a są już egzemplarze po 250tyś. Ale:
1) Ten silnik pchają w mnóstwo modeli, w Focusie obecnie jest już*tylko jako hybryda ale gdzie indziej są same, np. w Fordzie Bronco! Terenóweczka w USA z takim silniczkiem? Cóż takie czasy.
2) Mam listę TSB do mojego auta, jedyne co dotyczy tego silnika, to to, że nie może stać nie jeżdżony dłużej jak 12 tygodni!
3) Są dwie akcje serwisowe na świecie, bo się mogą zapalić ale nie w Polsce. Dotyczy to jakiś wysięków oleju z turbo w okolicy wydechu czy coś tam podobnego. Akcje nie obejmują europy, przynajmniej nic o tym nie wiem.
4) Największa wada: pier*** odłączanie cylindra. W zimie, kiedy auto jest mocno obciążone ładowaniem akumulatora wyraźnie wpada w nieprzyjemne drganie ale tylko nie hybryda. Załadowałem mapę przygotowaną przez firmę rica.nl i sprawę utłukłem. Silnik stał się w końcu normalny, płynniej chodzi w zakresie 2-3tyś. Jak dla mnie to modyfikacja "must have".
5) W zimie trochę głośny ale to też kwestia twardości wydechu, niektórzy mogą uznać dźwięk za zaletę ale no to są 3 cylindry. Według mnie, w Focusie jest spoko. Czasami nawet przyjemnie mruczy.
6) 180km robi się z silnika 150km bez zmiany mapy. To jest tam zaszyte.
7) Co do dynamiki jazdy jest fajnie, ładnie się zbiera i szybko odpowiada. Wyprzedzanie to frajda. Często nawet 215cm opony potrafią zamielić przy ostrzejszym starcie. Lubię nim jeździć.
Dzięki za info a jak ze spalaniem misto trasa?
Dostałem takie info odnośnie napraw tego silnika, obecny przebieg 50tyś
usuwany jeden wyciek (uszczelka pod pompą wody)
Trochę to niepokojąco brzmi.
michałek 27-02-2023, 11:23 Ok 7l/100 bez oszczędzania się. Do pracy mam ok 40km w jedną stronę, z czego połowa autostradą ok 130km/h, reszta miasto i poza miastem. To dobry wynik.
Z tego co patrzę na różne tety to ciężko tym silnikiem w Focusie zejść poniżej 7l, Kuga to 9l
No jak na 1.5 i 3 cylindry to szału nie ma.
Spalanie w Kudze po 20kkm średnio 7,4 (+0,2l). Na trasie do 100km można średnio 6,5-7.
Jest akcja z wtryskiwaczami na marzec. Teoretycznie nie obejmuje Focusa, bo mają z innej firmy. Jakiś workaround robią, a nie wymianę.
Decyzja to nie tylko silnik. Kuga i Foka to dwie różne budy. Kuga jest cichsza i jak narazie mniej zgłoszeń (silnik narazie). W Foczce elektronika, wyciszenie itp.
michałek 28-02-2023, 18:53 Jest akcja z wtryskiwaczami na marzec. Teoretycznie nie obejmuje Focusa, bo mają z innej firmy. Jakiś workaround robią, a nie wymianę.
To chyba to:
https://finance.yahoo.com/news/ford-recalls-more-500-000-160500156.html?guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ 2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAALfboZzW2U1uGY99wIRsMn73N0ES lhD1d6li6pJxyOSvTIilvAc7EBJ5ALMvQHqQgxL57mCyxh2i_Z xbv9DULspMz4qfxgrAWTJQTCOoePH2TuL4BBjxxN79gnRsWMch Y-pPGm2QyG8hYc6irTVQMg1esjkJoCExJvkvzpH7v3bE&guccounter=2
|
|